Dementia potilas

Omainen

En voi olla unohtamatta asiaa kun Äitini oli Muonion tk:ssa hoidossa tovin aikaa dementiaan sairastumisen vuoksi v-2002-2004,varmaan muutoin hoito oli asianmukaista kaikin puolin hoito henkilökunnan ansiosta.
Mutta mätä muna joukossa oli joka käytti Äitini dementiaa hyväksi urkki tietoa jota hän voi tai otaksui käyttävänsä hyväkseen,niin näin kun tämän kirjoitan varmaan tunnistaa itsensä hän luuli ettei tämä tulis tietooni "hän nyt jo eläkkeellä" !
Niin sanon että on karman laki tässä asiassa valitsi väärän uhrin !
Minun ei itse tarvitse tehdä mitään enkä teekkään kun vain odottaa !

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä-

      Ota lääkkeet ja mene hyvä ihminen nukkumaan.

    • Tietäjä-

      Valetietäjä taas latelee kuluneita hokemia!
      Uudistu sinäkin .
      Ymmärrä myös edellistä kirjoittajaa asia on hänelle henkilökohtainen ja hän kokee sen raskaana.
      Terveydenhoitolaitoksissa työskentelevien paikkakuntalaisten olisi hyvä muistaa vaitiolevelvollisuutensa vieläkin silloinki kun jäävät eläkkeelle.
      Kotona ei todellakaan muistella mitä on nähty ja kuultu.

    • Merensinisyydestä

      Muoniossa terveydenhoitopalveluissa työskentelee hyvin useita, jotka ovat syntyjään muoniolaisia. Myöskin Muoniossa on riitoja sukujen välillä. Terveydenhoito palveluihin kolutetuille opetetaan juuri, että henkilön ominaisuudet ja sukulais asiat tulee vältää, ettei syyllistä väärin. Asianajo työssä olen hyvin usein toiminut sasiaalisena avustajana. Eräskin avustettava muiden jokossa ei sukulainen. Dementia potilas on nyt avustettavana kolmatta vuotta. Avustajana olen etäällä ja käyn kerran, tai kaksi kertaa kuukaudessa ja tarvittaessa tapaamassa. Tehtäväksi on nyt erästä avustaa hyvässä johto virassa ollutta. Hän asuu yksin kotonaan, mutta sairaus eteni ja totesin. Hänen ruokailu alkoi toimia, ei hyvin ja siihen pyysin valvonta apua. Jonkin aikaa meni ja huomasin, että otti lääkeitään muistivirheenä päälletysten. Seuraava vaihe, että vaati kotihoito käynnit. Hänen luonaan käytiin, aamupalan syönti ja lääkkeiden otto antamassa ja seuraamassa, sekä seuraavana päiväruokailu lääkkeineen, sekä vielä iltapala ja jäi yöpilleri itse otettavaksi nukkumaan mennesä. Myös lääkkeet jouduttiin pitämään hänen kotonaan suljetussa lääkekaapissa, oveen laitettiin silmä, ettei päästä tuntemattomia. Vara- avain kooritietoineen laitettiin ulkopuolelle lukittuun tilaan ja salakoodi valinta, sekä valo syttyy pimeässä. Nämä kaikki asensin avustajana hänelle. Häen puolestaan hoitavan lääkärin ja terveyudenhoitopalvelujen saamiset oli neuvoteltu, sekä järjestettiin hyvin. Dementia ei ole pitkään aikaan nyt edennyt huonoon suuntaan ja henkilö vaikuttaisi täysin terveeltä keskustelussa, mutta muisti on lyhyt. Tämä vain yksittäinen tapaus avustettavien samojen tehtävien muiden joukossa, sekä ei voida selvittää yhteenkään avustaja tehtävissä olevaani henkilöön. Meistä hyvin suuri määrä sairastuu vastaavaan merkittävässä iässä, mutta lisäki on monia sairauksia samassa yhteydessä, sekä voi olla hyvä liikuntakykyunenkin pienissä ulkoreiteissä mutta aina vain muistamansa sama reitti. Olen kiinnittänyt useissa tapauksissa, kun myös taustalla on ikävä aviopuoliso, tai sukulainen ja aiheuttaa käsittääkseni alttiuden Dementiaan. Ssiaallisissa vaikeissa asioissa olen ollut avustajana oikeudessa, mutta asiakkaani on eri tavoin tarkasti turvattu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe