Kuka elättää

ätminkäinen

valtakunnan lapset, jos valtakunta tai valtakunnan mies kuolee ennen lasten täysikää?

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skidisti

      Sama kuin nyt. Yhteiskunta.

    • helmiä_sioille

      Soo, soo... Nyt valehtelette, herjaatte ja mustamaalaatte... :D

    • Kuka olisi elättänyt sinut, jos vanhempasi olisivat kuolleet lapsuudessasi.

    • kysyäsaa

      Kuka elättäisi vanhukset jos lapsia ei olisi?

    • AsianVierestä

      Minä olisin valmis elättämään valtakunnan lapset, ainakin omalta osaltani.
      Teenhän nytkin samoin satojen lapsien osalta, miksipä en olisi se kunnollinen huolehtivainen setä? Mitä muuten joku narsistimaisen elämänkatsomuksen omaava sinkku saa tältä elämältä jos naukuu muiden lapsionnesta? Ei se omia sukugeenejä lisää mutta voihan sitä olla kateellinen monesta eri asiasta.

      • Kiitos sinulle.
        Meidän 5vuotias kirjoitti ensimmäiset sanat ja tunnisti äänteistä kirjaimet kun sitä harjoiteltiin nyt ku monet kirjaimet on opittu.
        Osasi kirjoittaa isi ja äiti sekä sisarusten nimiä.

        huomaa ettei kauaa jaksanut keskittyy mutta vähän kerralla.Hyvää harjoitusta.


      • AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

        Kiitos sinulle.
        Meidän 5vuotias kirjoitti ensimmäiset sanat ja tunnisti äänteistä kirjaimet kun sitä harjoiteltiin nyt ku monet kirjaimet on opittu.
        Osasi kirjoittaa isi ja äiti sekä sisarusten nimiä.

        huomaa ettei kauaa jaksanut keskittyy mutta vähän kerralla.Hyvää harjoitusta.

        No sehän on hyvä alku, lapset kehittyvät erilaisella aikajänteellä. Hitaammin kehittyvästä voi loppujen lopuksi tulla se fiksuin.


      • Valta-Kunta

        Vasta 5 vuotiaana osaa kirjoittaa mun lapsi kirjoitti jo 4 vuotiaana, osaa käyttää tietokonetta ja älypuhelinta, tunnistaa 10 eri kalalajia ja tunnistaa paljon eläimiä


      • AsianVierestä kirjoitti:

        No sehän on hyvä alku, lapset kehittyvät erilaisella aikajänteellä. Hitaammin kehittyvästä voi loppujen lopuksi tulla se fiksuin.

        Kyllä kyllä se on niin motivaatiosta kiinni mitä haluaa harjoitella nyt hänellä kiinnostaa ompeleminen enemmän.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        No sehän on hyvä alku, lapset kehittyvät erilaisella aikajänteellä. Hitaammin kehittyvästä voi loppujen lopuksi tulla se fiksuin.

        Minusta on kiva tuulettaa kun edistetty niin monessa.😁 harjoitellaan kitaralla soittamistakin kun toivoi sellaista joululahjaksi, joten ei jätetä kitaraa käyttämättä tuntuu vain että kaikki muutkin yhden kitaralla haluaa soittaa ja harjoitella.


      • AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

        Minusta on kiva tuulettaa kun edistetty niin monessa.😁 harjoitellaan kitaralla soittamistakin kun toivoi sellaista joululahjaksi, joten ei jätetä kitaraa käyttämättä tuntuu vain että kaikki muutkin yhden kitaralla haluaa soittaa ja harjoitella.

        Kannattaa iloita kehitysaskeleista. Voi siitä äiti ottaa pinnat itselleen jos saa lapsen kiinnostumaan ja innostumaan harjoituksista. Leikin omaisesti tehtynä kiinnostus vieläpä säilyy pidempään.
        Oma tyttö osaa ikäisekseen aivan hurjasti erilaisia asioita mutta kehitys voi pysähtyä, lapset ovat erilaisia oppimisjanassa. Lapsia on turha verrata keskenään kuten moni palstalainen haluaisi tehdä.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Kannattaa iloita kehitysaskeleista. Voi siitä äiti ottaa pinnat itselleen jos saa lapsen kiinnostumaan ja innostumaan harjoituksista. Leikin omaisesti tehtynä kiinnostus vieläpä säilyy pidempään.
        Oma tyttö osaa ikäisekseen aivan hurjasti erilaisia asioita mutta kehitys voi pysähtyä, lapset ovat erilaisia oppimisjanassa. Lapsia on turha verrata keskenään kuten moni palstalainen haluaisi tehdä.

        Leikin lomassa on hyvä harjoitella juuri niin, lapsilla mielenkiinto pysyy yllä kuin myös pelien.

        Olen täysin samaa mieltä,Ei kannata verrata lapsia se on ihan totta koska se menee lapsien mielenkiinnon mukaan kehitys, mistä tykkää ja taas jos on heikkouksia näkyy nekin ja tarvitsee enemmän vahvistusta mutta myös houkutuksia.

        Jos on taas liian tylsä leikki ei sekään innosta.


    • seitsemäsveljes

      toivotaan ettei synnytyskomplikaatiohin kuole

      • huostaanmenisi

        Mies tuskin pärjäisi yksin lasten kanssa


    • ihmejakumma

      Mitä aloittaja saa itselleen tyhmästä aloitteestaan?

    • Tämä-selvä

      Eiköhän sille joku pakolaismies löydy hyvin äkkiä.

    • AsianVierestä

      Heh.
      Vaikka vanhemmille kävisi miten tahansa ovat lapset saaneet mahdollisuuden hyvään elämään, toisin mitä aidalle roikkumaan jäänyt runkku tai abortoitu sikiö.
      Luulen siis että siittiö on voittanut sen minkä siittiön kuuluukin voittaa, elämän.
      Lapsista on turha olla huolissaan, pitää toivoa hyvää ja elää oikein mutta jos se ei riitä sille ei voi mitään. Monesta lapsesta on tullut hyviä ihmisiä ja saaneet hyvän elämän jopa ilman omia vanhempiaan. Miksi siis tulisi olla huolissaan tällaisista asioista?

    • naapurisi

      Jos valtakunnan mies menehtyis, valtakunnalla olisi hyvin äkkiä uusi mies. Tarvitseehan pillu muIkkua sisäänsä. Lapset voi elää keskenään kunhan kuIIi toimii.

      • Kyllä minä pidättäydyn sitten munasta, koska en halua lapsien kehitystä enempää koulitaan kyllä minulle tärkeämpää lapsien hyvin vointi ja turvallinen ympäristö.


      • Eiköhän tuo ole niin sitoutunut mieheensä ja lapsiinsa, että tuskin tuossa kohtaa hirveesti uutta miestä haikailisi. Olisi surutyötä koko perheellä ja lapsille menisi kaikki aika, kun yksin hoitaa ja on vastuussa. Pariskuntana pystyy kumminkin vastuuta vähän jakamaankin..


      • AsianVierestä
        mazy kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole niin sitoutunut mieheensä ja lapsiinsa, että tuskin tuossa kohtaa hirveesti uutta miestä haikailisi. Olisi surutyötä koko perheellä ja lapsille menisi kaikki aika, kun yksin hoitaa ja on vastuussa. Pariskuntana pystyy kumminkin vastuuta vähän jakamaankin..

        Juuri näin.
        Aloittajan kannattaisi kysyä mieluummin itseltään sitä jos hän kuolisi niin huomaisiko sitä edes kukaan? Joskus ei ole montaa saattajaa ja se kertoo ihmisen elämästä. Ainut "juhla" johon eivät ainakaan ne näennäisesti ystävälliset puolitutut osallistu. Hyviä ystäviä on harvassa. Jos perhettä ei ole voi jopa joutua kärryjen päälle loppuun saakka, kippaamalla monttuun kuin sekajäte... hmm...tulisiko edes sinkkupalstojen adressia:)


      • Kyllä minulle riittää suihku. Mikä innostuminen sulla on panokoneeseen, se turhake se ei sovellu minulle saaneen vaan kysyä vain oletko itse niin kovassa munan puutteessa ettet osa itseäsi tyydyttää?

        Se että tekee mieli kyllä se puheissa näkyy.😂


      • Veden tuhlaus minua huolettanut, sen vuoksi tulee ostettua vastinetta mutta enää en ole huolissani.😂 ei kiinnosta sit enää pätkääkään kun mielenterveys vedenläträyksellä pysyy hyvänä varsikin vaikka ei olisi miestä.


      • Niinhän sinä teet kunnianloukkaat kun koet niin alemmuutta, näkeehän sen kuinka sivistymätön olet.


      • AsianVierestä

        Minkä vuoksi haluat vaikuttaa toisen ihmisen elämään negatiivisella tavalla mikäli et omaa ongelmia? Ihmisten erilaisuus tulee hyväksyä mikäli teot eivät ole lain vastaisia tai muuten suurta paheksuntaa herättäviä. Seksuaalinen aktiivisuus kumppanin kanssa seksileluineen tuskin tekee yhdestäkään naisesta huonoa tai siveetöntä?

        Yleensä tuota asiaa kommentoivat ne jotka eivät enää saa tai pysty saamaan?


      • Se että en ole heikkolahjainen mikä on kunnianloukkaus.
        sinä se ennemmän sivittymättömältä vaikutat kun tuut valheita levittää kertoo täysin typerästä käytöksestä ja sivistyksen puutteesta.

        Täysin rumaa käytöstä.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Minkä vuoksi haluat vaikuttaa toisen ihmisen elämään negatiivisella tavalla mikäli et omaa ongelmia? Ihmisten erilaisuus tulee hyväksyä mikäli teot eivät ole lain vastaisia tai muuten suurta paheksuntaa herättäviä. Seksuaalinen aktiivisuus kumppanin kanssa seksileluineen tuskin tekee yhdestäkään naisesta huonoa tai siveetöntä?

        Yleensä tuota asiaa kommentoivat ne jotka eivät enää saa tai pysty saamaan?

        Se kokee alemmuutta sitä se on sen vuoksi haukkuu minua jatkuvasti, eihän tuo ruma käytös ole normaalia. tuo vainonnut minua eri palstojen väliä sen jutuista tunnistaa ja luonteesta.
        Sillä on itsetunto ongelmia näkyyhän se täysin.

        Se ei osaa perustella mitään muuta kuin haukkumalla minua.


      • KilttiMies89
        AsianVierestä kirjoitti:

        Juuri näin.
        Aloittajan kannattaisi kysyä mieluummin itseltään sitä jos hän kuolisi niin huomaisiko sitä edes kukaan? Joskus ei ole montaa saattajaa ja se kertoo ihmisen elämästä. Ainut "juhla" johon eivät ainakaan ne näennäisesti ystävälliset puolitutut osallistu. Hyviä ystäviä on harvassa. Jos perhettä ei ole voi jopa joutua kärryjen päälle loppuun saakka, kippaamalla monttuun kuin sekajäte... hmm...tulisiko edes sinkkupalstojen adressia:)

        Ooksä vähän vammanen vai mikä toi sun juttus on? Mitä sä luulet saavuttavas leikkimällä täällä jotain valkoritaria?


      • Hjhhh

        Aika moni vanhus on puolittanut lääkkeitään, ne jotka myös aikoinaan olivat työelämässä tai hoitivat lapsensa kotona ilman tukia, koska tuet menee näille elämäntapa-lisääntyjille.
        Ymmärtää viel pari, jos tulee sen jälkeen tylttömyyttä, sairautta tms mutta suunniteltu tukien varassa lisiminen on alhaista ja hävytöntä hyväksikäyttöä hyvinvointiyhteiskuntaa kohtaan.

        Jostain kun täytyy näiden elämäntapapummien vuoksi säästää. :/

        Jos omin tai ukkonsa varoin sikiäisi, nii mikäs siinä. Aina ovat heikkolahjaiset sitä tehneet.. mutta ennen oli joku roti, eikä ollut muu hyvinvointi niin retuperällä.
        Nykyään on kaikki ns erityiset lisääntyneet ja tukia tuen perään näihin syydetään.. samalla jätetään ei omasta tahdostaan heikko-osaiset ja vanhukset heitteille.


      • AsianVierestä
        Hjhhh kirjoitti:

        Aika moni vanhus on puolittanut lääkkeitään, ne jotka myös aikoinaan olivat työelämässä tai hoitivat lapsensa kotona ilman tukia, koska tuet menee näille elämäntapa-lisääntyjille.
        Ymmärtää viel pari, jos tulee sen jälkeen tylttömyyttä, sairautta tms mutta suunniteltu tukien varassa lisiminen on alhaista ja hävytöntä hyväksikäyttöä hyvinvointiyhteiskuntaa kohtaan.

        Jostain kun täytyy näiden elämäntapapummien vuoksi säästää. :/

        Jos omin tai ukkonsa varoin sikiäisi, nii mikäs siinä. Aina ovat heikkolahjaiset sitä tehneet.. mutta ennen oli joku roti, eikä ollut muu hyvinvointi niin retuperällä.
        Nykyään on kaikki ns erityiset lisääntyneet ja tukia tuen perään näihin syydetään.. samalla jätetään ei omasta tahdostaan heikko-osaiset ja vanhukset heitteille.

        Höh, yhteiskunta ei koskaan tule pyörimään pelkästään hyväosaisten lapsilla. Työn tuottavuus korkeakoulutetulla tasolla ei olisi riittävä pitääkseen Suomea hyvinvointivaltiona.
        Tarvitaan aina niitä alemman tason työtehtävien tekijöitä ja niitä tulee joko omasta kansasta tai sitten ulkomailta tuotuina.

        Jo nyt Suomessa on vääristynyt hoivasuhde, vanhuksia on enemmän mitä nuoria työtätekeviä.
        Ne sinkut jotka eivät halua lapsia tulisi miettiä mitä sitten tapahtuu kun yhteiskunta ei täysin maksa vanhustenhoitoa kuten se tulee tekemäänkin 20 vuoden kuluessa. Voihan sitä tietysti tehdä itsarin hoidon puutteen takia, niin kuin moni vanhus jo nyt tekeekin?

        Tuosta valkoritarista, en oikein hyväksy ihmisiä jotka ovat vielä tasolla missä vain se oma näkemys olisi oikea. Haukkumalla toisia omien näkemysten vahvistamiseksi ihminen vain tuo esille sen tyhmyyden jota hän sisällään ehkä kantaa. Miettikäähän miten kirjoittelette.


      • Hjhhh kirjoitti:

        Aika moni vanhus on puolittanut lääkkeitään, ne jotka myös aikoinaan olivat työelämässä tai hoitivat lapsensa kotona ilman tukia, koska tuet menee näille elämäntapa-lisääntyjille.
        Ymmärtää viel pari, jos tulee sen jälkeen tylttömyyttä, sairautta tms mutta suunniteltu tukien varassa lisiminen on alhaista ja hävytöntä hyväksikäyttöä hyvinvointiyhteiskuntaa kohtaan.

        Jostain kun täytyy näiden elämäntapapummien vuoksi säästää. :/

        Jos omin tai ukkonsa varoin sikiäisi, nii mikäs siinä. Aina ovat heikkolahjaiset sitä tehneet.. mutta ennen oli joku roti, eikä ollut muu hyvinvointi niin retuperällä.
        Nykyään on kaikki ns erityiset lisääntyneet ja tukia tuen perään näihin syydetään.. samalla jätetään ei omasta tahdostaan heikko-osaiset ja vanhukset heitteille.

        Nonii tuon takia siis kiusaat et osaa hakea vanhuksille apua
        jos ne ei pärjää pitää ilmoittaa eteenpäin että pääsevät hoitoon.

        Ne ei halua laitoshuoltoon mutta esimerkiksi pariskunta lainmukaan jo päästä samaan huoneeseen(siitä oli juttua ihan erikseen) mutta kun ei tiedä sitä eivät osaa hakea apua.

        Sinun pitäisi kasvattaa ajatusmaailmaa kun lähipiirisi vanhukset ei ole tehnyt tarpeeksi lapsia tai lapsen lapsia tullut, joten joutuvat heitteelle.

        Se että olet typerä käytöksenä syyttämässä minua siitä ettei vanhuksia hoideta, lapsien koulustus olisi juurikin se syy jolla saadaan työntekijöitä jotka maksavat veroa. Se että jokaista lasta tuetaan on enemmän työntekijöitä ENEMMÄN rahaa eri alojen työntekijöitä yrittäjiä koulusta valmistuu uskon enemmän heidän lapsia joita ei hoideta eivät työlisty.

        Minä hoisin lapsia että sisarukset pääsi töihin ja riitti raha avustuksella ovat kouluttautuneet ne lapsetkin.

        Nyt kun on otettu pakolaisia tuhottomasti mutta myös niiden hoito maksaa tuhottomasti enemmän kuin lapsieni kasvatus.

        Niillä on kulttuurishokkeja, sodantraumoja pelkotiloja jos et ymmärrä että esimerkkinä ovatko ne parempia kuin minun lapseni. Lapseni oppinut sivistyksen kohdella oikein toisia koska täälllä on jo minun aikana kielletty väkivalta ja kasvatukseni väkivallatonta.


        On siis todella hölmöä minua syyttää mieskin valmistuu koulusta ja ja se 300 euroa mitä tulee sosiaalitoimistosta vaihtuu miehen palkaksi.
        Minun työllistyminen rahallisesti oli nii minimaalinen joka ei edes avittaisi vaan huonontaisi lapsieni kasvamista.

        Joten on erittäin rumaa käytöstä ja sivistymätöntä syytellä minua vanhuksien tilasta.

        Jos olet omaishoitajaa saat rahaa siitä se maksetaan mieluusti vanhuksista koska se on kaupungille halvempaa kuin laitokseen pistäminen, jos jossain haluat auttaa vaihda työsi niihin vanhuksiin raha ei ole suuri mutta kyllä tule pärjäämään kuin minäkin pärjään ja sekin on tapa elää välikätenä hoitaa pienemmällä rahalla.

        Jos maahanmuuttajien lapsia sijoitettaisiin niiden sijoitetusta lapsista saa 2000euroa per laaki. Ja todennäköisesti väkivalta on niissä perheissä suurta.

        Laitoshoidetuista lapsista vain pieni osa työllistyy

        Joten on todella rumaa käytöstä tulevien työntekijöiden äitiä täällä syytellä heikkolahjaseksi koska näkemykseni että teen koko maan hyväksi hoitaa lapset oikein ja kuinka enemmän osaavat koulussa pärjäävät paremmin kuin muiden lapset kuin sinun tavoin ette näe kuin työn.

        Sun kapeakatseinen tila johtuu ainoastaan ympäröimästä stressistä,jos tuotat niitä minuun vihasi joudut maksamaan jos olen viaton sinun syytöksiin, kohdista oikeisiin päätöksiin ei mun lapsiin vihasi .

        Kuinka todennäköistä on että vanhukset hoidetaan kun halvennat täällä ja kunnialoukkaat minua?

        Se että et näe laajemmin ympärille, et näe ongelmia mitkä on juurikin päättäjien suppeassa näkemys eroissa jos pakolaiset maahanmuuttajat oltais istutettu rauhalliselle heidän maahan olisi ollut paljon halvempaa koska heille 1000 eurot muuttuu miljooniksi.

        En siis ymmärrä miksi kohdistat vihasi minuun.
        Kouluni käyn siinä vaiheessa on on mahdollista minun kuntoutukseni ajanhallinnassa auttaa työllistymään ettei ole myöhässä 15 minuuttiatai puolta tuntia ja pysyisin paremmin aikataulussa.

        Työpaikkan viereen muuttaminen on mahdotonta/ järkevää muiden kannalta.

        Sekä alani on ja tulee olemaan lapsissa kun omat lapset muuttaa kotoa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Nonii tuon takia siis kiusaat et osaa hakea vanhuksille apua
        jos ne ei pärjää pitää ilmoittaa eteenpäin että pääsevät hoitoon.

        Ne ei halua laitoshuoltoon mutta esimerkiksi pariskunta lainmukaan jo päästä samaan huoneeseen(siitä oli juttua ihan erikseen) mutta kun ei tiedä sitä eivät osaa hakea apua.

        Sinun pitäisi kasvattaa ajatusmaailmaa kun lähipiirisi vanhukset ei ole tehnyt tarpeeksi lapsia tai lapsen lapsia tullut, joten joutuvat heitteelle.

        Se että olet typerä käytöksenä syyttämässä minua siitä ettei vanhuksia hoideta, lapsien koulustus olisi juurikin se syy jolla saadaan työntekijöitä jotka maksavat veroa. Se että jokaista lasta tuetaan on enemmän työntekijöitä ENEMMÄN rahaa eri alojen työntekijöitä yrittäjiä koulusta valmistuu uskon enemmän heidän lapsia joita ei hoideta eivät työlisty.

        Minä hoisin lapsia että sisarukset pääsi töihin ja riitti raha avustuksella ovat kouluttautuneet ne lapsetkin.

        Nyt kun on otettu pakolaisia tuhottomasti mutta myös niiden hoito maksaa tuhottomasti enemmän kuin lapsieni kasvatus.

        Niillä on kulttuurishokkeja, sodantraumoja pelkotiloja jos et ymmärrä että esimerkkinä ovatko ne parempia kuin minun lapseni. Lapseni oppinut sivistyksen kohdella oikein toisia koska täälllä on jo minun aikana kielletty väkivalta ja kasvatukseni väkivallatonta.


        On siis todella hölmöä minua syyttää mieskin valmistuu koulusta ja ja se 300 euroa mitä tulee sosiaalitoimistosta vaihtuu miehen palkaksi.
        Minun työllistyminen rahallisesti oli nii minimaalinen joka ei edes avittaisi vaan huonontaisi lapsieni kasvamista.

        Joten on erittäin rumaa käytöstä ja sivistymätöntä syytellä minua vanhuksien tilasta.

        Jos olet omaishoitajaa saat rahaa siitä se maksetaan mieluusti vanhuksista koska se on kaupungille halvempaa kuin laitokseen pistäminen, jos jossain haluat auttaa vaihda työsi niihin vanhuksiin raha ei ole suuri mutta kyllä tule pärjäämään kuin minäkin pärjään ja sekin on tapa elää välikätenä hoitaa pienemmällä rahalla.

        Jos maahanmuuttajien lapsia sijoitettaisiin niiden sijoitetusta lapsista saa 2000euroa per laaki. Ja todennäköisesti väkivalta on niissä perheissä suurta.

        Laitoshoidetuista lapsista vain pieni osa työllistyy

        Joten on todella rumaa käytöstä tulevien työntekijöiden äitiä täällä syytellä heikkolahjaseksi koska näkemykseni että teen koko maan hyväksi hoitaa lapset oikein ja kuinka enemmän osaavat koulussa pärjäävät paremmin kuin muiden lapset kuin sinun tavoin ette näe kuin työn.

        Sun kapeakatseinen tila johtuu ainoastaan ympäröimästä stressistä,jos tuotat niitä minuun vihasi joudut maksamaan jos olen viaton sinun syytöksiin, kohdista oikeisiin päätöksiin ei mun lapsiin vihasi .

        Kuinka todennäköistä on että vanhukset hoidetaan kun halvennat täällä ja kunnialoukkaat minua?

        Se että et näe laajemmin ympärille, et näe ongelmia mitkä on juurikin päättäjien suppeassa näkemys eroissa jos pakolaiset maahanmuuttajat oltais istutettu rauhalliselle heidän maahan olisi ollut paljon halvempaa koska heille 1000 eurot muuttuu miljooniksi.

        En siis ymmärrä miksi kohdistat vihasi minuun.
        Kouluni käyn siinä vaiheessa on on mahdollista minun kuntoutukseni ajanhallinnassa auttaa työllistymään ettei ole myöhässä 15 minuuttiatai puolta tuntia ja pysyisin paremmin aikataulussa.

        Työpaikkan viereen muuttaminen on mahdotonta/ järkevää muiden kannalta.

        Sekä alani on ja tulee olemaan lapsissa kun omat lapset muuttaa kotoa.

        Tässä jaan linkkejä tuota asiaa tueten.

        https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/hyvinvointiyhteiskunta/useimmat-kodin-ulkopuolelle-sijoitetut-lapset-jaavat-vaille-toisen-asteen-tutkintoa


        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/71-vuotta-naimisissa-olleet-helmi-ja-stig-paasivat-viime-hetkikseen-yhteen-vuosien-pakkoeron-jalkeen-ikaihmisten-oikeus-asua-yhdessa-loppuun-saakka-ei-toteudu-laheskaan-aina/7157834#gs.xcjrYsGD


        https://thl.fi/fi/web/maahanmuuttajat-ja-monikulttuurisuus/maahanmuuttajien-terveys-ja-hyvinvointi/maahanmuuttajien-mielenterveys


        https://www.lansivayla.fi/artikkeli/388543-suomessa-muutamia-lapsimorsiamia-15-ja-40-vuotias-pari-erotettaisiin

        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/perheen-kunnian-takia-siskoaan-pahoinpidellyt-irakilaismies-karkotetaan-suomesta-perusteli-vakivaltaa-kulttuurisilla-syilla-6.3.262527.4cecfa9349

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/live-kello-15-15-isa-puukotti-3-vuotiaan-tyttarensa-leikkipuistossa-porvoossa-tama-tapauksesta-tiedetaan/6656038

        https://www.aamulehti.fi/a/201336924

        Nyt on enemmän ongelma tämä
        Kulttuuriset syyt
        https://yle.fi/uutiset/3-10594192
        https://yle.fi/uutiset/3-10592908

        Se että on nyt niin pahasti ongelmia näissä tapauksissa mitkä vie rahat.


      • Hjhhh kirjoitti:

        Aika moni vanhus on puolittanut lääkkeitään, ne jotka myös aikoinaan olivat työelämässä tai hoitivat lapsensa kotona ilman tukia, koska tuet menee näille elämäntapa-lisääntyjille.
        Ymmärtää viel pari, jos tulee sen jälkeen tylttömyyttä, sairautta tms mutta suunniteltu tukien varassa lisiminen on alhaista ja hävytöntä hyväksikäyttöä hyvinvointiyhteiskuntaa kohtaan.

        Jostain kun täytyy näiden elämäntapapummien vuoksi säästää. :/

        Jos omin tai ukkonsa varoin sikiäisi, nii mikäs siinä. Aina ovat heikkolahjaiset sitä tehneet.. mutta ennen oli joku roti, eikä ollut muu hyvinvointi niin retuperällä.
        Nykyään on kaikki ns erityiset lisääntyneet ja tukia tuen perään näihin syydetään.. samalla jätetään ei omasta tahdostaan heikko-osaiset ja vanhukset heitteille.

        Voimme ihmetellä lukuja.

        https://www.perhehoitoliitto.fi/ajankohtaista/tapahtumat_ja_koulutukset

        http://raisio02.hosting.documenta.fi/kokous/2017273081-6-2.PDF


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Höh, yhteiskunta ei koskaan tule pyörimään pelkästään hyväosaisten lapsilla. Työn tuottavuus korkeakoulutetulla tasolla ei olisi riittävä pitääkseen Suomea hyvinvointivaltiona.
        Tarvitaan aina niitä alemman tason työtehtävien tekijöitä ja niitä tulee joko omasta kansasta tai sitten ulkomailta tuotuina.

        Jo nyt Suomessa on vääristynyt hoivasuhde, vanhuksia on enemmän mitä nuoria työtätekeviä.
        Ne sinkut jotka eivät halua lapsia tulisi miettiä mitä sitten tapahtuu kun yhteiskunta ei täysin maksa vanhustenhoitoa kuten se tulee tekemäänkin 20 vuoden kuluessa. Voihan sitä tietysti tehdä itsarin hoidon puutteen takia, niin kuin moni vanhus jo nyt tekeekin?

        Tuosta valkoritarista, en oikein hyväksy ihmisiä jotka ovat vielä tasolla missä vain se oma näkemys olisi oikea. Haukkumalla toisia omien näkemysten vahvistamiseksi ihminen vain tuo esille sen tyhmyyden jota hän sisällään ehkä kantaa. Miettikäähän miten kirjoittelette.

        Hassua miehen koulussa on yksi rikas perhe koulun mentyä sai mopoauton kun käy koulussa mutta se ei tee siellä kuin kiusaa muita oppilaita. Rahaa sillä kuulemma on ja näin kun se pysäköinyt autonsa toisen oppilaan eteen.

        Voimme siis miettiä mitä se tulee pärjäämään tulevaisuudessa mutta taas ne oppilaat mistä mies sanoo tekevänsä kunnolla töitä. Oon kuullut ostavat omilla ansaituilla rahoilla puhelimia ja tyyliin ovat isänsä firmassa töissä ja yms

        Hmmm jotenkin nurinkurista

        Voimme ihmetellä miten ura on mennyt lapsen edelle kuin poikaani aiemmin kiusannut poika äitinsä vain sanoo ettei pääse ulkomaan matkoille (rangaistus)ja kunnolla särkenyt taas ikkunan kun aiemmin 6000 edestä bussipysäkin ikkunoita.

        Siihen vie päälle se että yksin kulkee ei siis minun lapseni yksin saa mennä kun tarvitsee enemmän hoitamista ainoastaan koulussa on yksin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hassua miehen koulussa on yksi rikas perhe koulun mentyä sai mopoauton kun käy koulussa mutta se ei tee siellä kuin kiusaa muita oppilaita. Rahaa sillä kuulemma on ja näin kun se pysäköinyt autonsa toisen oppilaan eteen.

        Voimme siis miettiä mitä se tulee pärjäämään tulevaisuudessa mutta taas ne oppilaat mistä mies sanoo tekevänsä kunnolla töitä. Oon kuullut ostavat omilla ansaituilla rahoilla puhelimia ja tyyliin ovat isänsä firmassa töissä ja yms

        Hmmm jotenkin nurinkurista

        Voimme ihmetellä miten ura on mennyt lapsen edelle kuin poikaani aiemmin kiusannut poika äitinsä vain sanoo ettei pääse ulkomaan matkoille (rangaistus)ja kunnolla särkenyt taas ikkunan kun aiemmin 6000 edestä bussipysäkin ikkunoita.

        Siihen vie päälle se että yksin kulkee ei siis minun lapseni yksin saa mennä kun tarvitsee enemmän hoitamista ainoastaan koulussa on yksin.

        Siis toisen oppilaan auton eteen pysäköinyt autonsa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hassua miehen koulussa on yksi rikas perhe koulun mentyä sai mopoauton kun käy koulussa mutta se ei tee siellä kuin kiusaa muita oppilaita. Rahaa sillä kuulemma on ja näin kun se pysäköinyt autonsa toisen oppilaan eteen.

        Voimme siis miettiä mitä se tulee pärjäämään tulevaisuudessa mutta taas ne oppilaat mistä mies sanoo tekevänsä kunnolla töitä. Oon kuullut ostavat omilla ansaituilla rahoilla puhelimia ja tyyliin ovat isänsä firmassa töissä ja yms

        Hmmm jotenkin nurinkurista

        Voimme ihmetellä miten ura on mennyt lapsen edelle kuin poikaani aiemmin kiusannut poika äitinsä vain sanoo ettei pääse ulkomaan matkoille (rangaistus)ja kunnolla särkenyt taas ikkunan kun aiemmin 6000 edestä bussipysäkin ikkunoita.

        Siihen vie päälle se että yksin kulkee ei siis minun lapseni yksin saa mennä kun tarvitsee enemmän hoitamista ainoastaan koulussa on yksin.

        Siis se rikkaan perheen poika sai mopoauton.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Höh, yhteiskunta ei koskaan tule pyörimään pelkästään hyväosaisten lapsilla. Työn tuottavuus korkeakoulutetulla tasolla ei olisi riittävä pitääkseen Suomea hyvinvointivaltiona.
        Tarvitaan aina niitä alemman tason työtehtävien tekijöitä ja niitä tulee joko omasta kansasta tai sitten ulkomailta tuotuina.

        Jo nyt Suomessa on vääristynyt hoivasuhde, vanhuksia on enemmän mitä nuoria työtätekeviä.
        Ne sinkut jotka eivät halua lapsia tulisi miettiä mitä sitten tapahtuu kun yhteiskunta ei täysin maksa vanhustenhoitoa kuten se tulee tekemäänkin 20 vuoden kuluessa. Voihan sitä tietysti tehdä itsarin hoidon puutteen takia, niin kuin moni vanhus jo nyt tekeekin?

        Tuosta valkoritarista, en oikein hyväksy ihmisiä jotka ovat vielä tasolla missä vain se oma näkemys olisi oikea. Haukkumalla toisia omien näkemysten vahvistamiseksi ihminen vain tuo esille sen tyhmyyden jota hän sisällään ehkä kantaa. Miettikäähän miten kirjoittelette.

        Kylllä vanhempi vastuunkantajia lapsella pitää olla rikkaissa kuin köyhissä ja kumminkin myös koulussa pitää olla tukijoita kasvatukseen jos johtuu täysin lapsen erityinen (autistisesta piirteitä) eikä taas hoidon laiminlyönnistä.

        Kuulemma 16 vuotiaat vieläkin hakkaa tyrokseja ja menevät piiloon laatikkoon mitä taas muut 16vuotiaat kantavat ainakin ammattikoulussa. Mieshestä oli huvittavaa heidän käytös saa katsoo leikkivät kuin meidän lapset kotona kun pahvilaatikko ilmestyy kotio.

        Kyllä oli heillä hauskaa mutta miestänikin huvitti.


    • KilttiMies89

      Haistelen päivittäin pierujani. Rakastan pierujeni tuoksuja. Kotona piereskelen peiton alla ja haistelen sulotuoksuja.
      En halua haistella kenenkään typerän naisen pieruja vaan omia pieruja.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe