ketogeenisella ruokavaliolla

lkjhpoijuh

Yli puoli miljoonaa suomalaista sairastaa tyypin 2 diabetesta (T2DM). Puolet heistä on esidiabeetikkoja, jotka eivät vielä ole saaneet diagnoosia, mutta saavat sen pikapuolin, elleivät muuta nykyisiä elintapojaan. T2DM on mahdollista pysäyttää ja kääntää remissioon ketogeenisella ruokavaliolla, osoittaa Virta Healthin kaksivuotinen seurantatutkimus. Siinä 43 % osallistujista pääsi pysyvästi biokemiallisesti remissioon eli heidän häiriintyneet veriarvonsa normaalistuivat ja paino putosi keskimäärin 12 kiloa. Tulokset saattavat vhh-ruokavalion arvostelijat noloon asemaan.

47

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasva_tappaa

      " Puolet heistä on esidiabeetikkoja, jotka eivät vielä ole saaneet diagnoosia, mutta saavat sen pikapuolin "

      Tuleeko se postin kautta?

    • veijo73098372q

      No, nyt sillä ketogeenisella (tiukka LCHF) on pysytty apteekista poissa (D2) jo 10 vuotta ja kaikki terveysarvot yhä vaan OK!

      • hhhh2

        Voisitko sanoa tarkasti mitä syöt yleensä päivän aikana aamusta iltaan
        Aamu_____?
        Päivä___?
        ilta____?
        yö____?


      • hhhh2
        hhhh2 kirjoitti:

        Voisitko sanoa tarkasti mitä syöt yleensä päivän aikana aamusta iltaan
        Aamu_____?
        Päivä___?
        ilta____?
        yö____?

        Paras laihdutuksenaikainen ruokavalio on täysjyväruisleipä ja kasvikset.Sain tämän selville kokeilujen kautta.

        Söin ruisleipää kokeilumielessä,sehän on aina ollut kiellettyjen ruokaaineitten listalla,yllätys oli suuri kun laihduin,ja olo on ollut erittäin hyvä ja energinen.Myös ruoka on ollut erittäin hyvää.Leivän päällä en käytä ollenkaan rasvaa,pehmitän sen aina vesihöyryssä.Yksi valheellisten tietojen levittäjä on antti heikkilä.Toinen on tomi kokko,jonka energiasta tulee 60-70% rasvasta.Tunnetun bodarin jukka nyssölän dietissä 3000 kal päivässä rasvaa on vain 80g

        https://www.youtube.com/watch?v=19SD_keLWSI&t=166s Täyttä valetta kaikki


    • hpv27

      Laihduttamalla, ei ketogeenisellä ruokavaliolla. Samaan pääsee muillakin laihdutuskonsteilla. Skotlannissa tehtiin sama laihdutus pussikuurilla ja samalla remissioprosentilla.

    • veijo7309873w

      Veijo Puustinen
      3 tuntia ·
      Nyt on paljon keskustelua mediassa keto-ruokavaliosta (elämäntyylistä). Alla hieman tarkempaa tietoa roskamedian turhanpäiväisen pelottelun sijaan.

      Mitä syödä?

      Esimerkki ruoasta joka kuuluu ketogeeniseen elämäntapaan. Kuvassa näet hiilihydraattipitoisuuden 100gr kohti.
      Tärkeintä ketoosin pääsyssä on se että vältät elintarvikkeet joissa hiilihydraattipitoisuus on suuri. Vaikuttaaa siltä että sinun on pyrittävä alle 50gr hiilihydraattia / päivä, mielummin kuitenkin alla 20gr/päivä. Mitä pienempi määrä hiilihydraatteja sitä tehokkaampi.

      vasemmalta:

      luonnolinen rasva
      liha
      kala ja äyriäiset
      kananmunat
      täysrasvaiset juustot
      maanpinnan yläpuolella kasvavat vihannekset

      Lisää tietoa elintarvikkeista löydät täältä:

      http://terveydeksesi.fix4you.se/#category14

      LCHF:

      http://terveydeksesi.fix4you.se/#category21

      Usein kysyttyä:

      http://terveydeksesi.fix4you.se/#category27

      Toisin sanoen sinun tulee täysin välttää kaikkea makeaa ruokaa. Sama koskee paljon tärkkelyspitoista kuten leipä, pasta, riisi ja perunat. Noudata tiukkaa LCHF elämäntapaa (korkeintaan 20gr hiilihydraattia/päivä) ja muista että ravinnossasi tulee olla paljon rasvaa. Proteiinia suositusten mukaisesti.
      Esim. ravinnossasi tulee olla 10% energiasta hiilihydraateista, 15-25% energiasta proteiinista ja 70% tai enemmän energiasta rasvasta.

      HUOM! Energiaprosentti (E%) Ei ole sama kuin se mitä pakkauksista voit lukea, gr/100gr. Elintarvikkeiden valmistajilla ei ole suurempaa halua juljaista pakkauksissa energiaprosenttia koska se antaisi todellisen kuvan elintarvikkeen energiapitoisuudesta, vesi pois laskettuna. Voit tarkastaa asian itse kaikkein parhaiten katsomalla esim. kuinka paljon hiilihydraattia tuotteessa on / 100gr ja sitten katsot kuinta paljon kcal /100gr. Kerro hiilihydraatimäärä neljällä (kcal/gr) ja vertaa sitä kokonaiskalorimäärään kaloreita /100gr niin näet kuinka paljon energiasta tulee sokerista. Tulet yllättymään taatusti.

    • veijo730983722

      Eilen viimeksi Ruotsin TV4:llä. Laihdutuskuurit eivät toimi-tuloksena pelkkää jojoilimista.

      Haastateltavana yksi Ruotsin parheista liikalihavuustutkijoista. Hän ei ole yksin huipputukijoiden joukossa mielipiteensä kanssa.

    • Mauno730983722

      Ketokuuritkaan eivät toimi, tuloksena on pelkkää jojoilemista.

      • hhhh2

        Se on vain pelkkää nestettä,kun vähennetään liiaksi hiilihydraatteja.Normaalilla tavalla laihdutettuna hiilihydraattipitoisella´herkullisemmalla ravinnolla jossa ruokamäärätkin ovat moninkertaiset,rasvaa palaa vähintään sama määrä,jos ei enemmänkin

        Oikea laihtuminen tapahtuu kalorivajeella,ja ruokavaliolla jossa on kohtuudella hiilihydraatteja n180g pv.Hiilihydraattipitoisella ravinnolla laihtuu paljon nopeampaa,koska silloin jaksaa kuluttaa paljon kaloreita liikunnalla.
        Olen itse laihtunut monesti 4 kg oikeaa rasvaa kahdessa viikossa paljolla liikunnalla.Rasvan syönnillä ei jaksa ollenkaan liikkua,ja kuluttaa kaloreita.


      • hhhh2
        hhhh2 kirjoitti:

        Se on vain pelkkää nestettä,kun vähennetään liiaksi hiilihydraatteja.Normaalilla tavalla laihdutettuna hiilihydraattipitoisella´herkullisemmalla ravinnolla jossa ruokamäärätkin ovat moninkertaiset,rasvaa palaa vähintään sama määrä,jos ei enemmänkin

        Oikea laihtuminen tapahtuu kalorivajeella,ja ruokavaliolla jossa on kohtuudella hiilihydraatteja n180g pv.Hiilihydraattipitoisella ravinnolla laihtuu paljon nopeampaa,koska silloin jaksaa kuluttaa paljon kaloreita liikunnalla.
        Olen itse laihtunut monesti 4 kg oikeaa rasvaa kahdessa viikossa paljolla liikunnalla.Rasvan syönnillä ei jaksa ollenkaan liikkua,ja kuluttaa kaloreita.

        Miksi veijon yleensä annetaan täällä kommentoida?.Saako veijo palkkaa häirinnästä?luulen että hän on rasvakauppiaiden palkkaama,koska hän kommentoi tänne aamusta iltaan samoja rasvajuttuja.


      • pelkkäänestettä
        hhhh2 kirjoitti:

        Se on vain pelkkää nestettä,kun vähennetään liiaksi hiilihydraatteja.Normaalilla tavalla laihdutettuna hiilihydraattipitoisella´herkullisemmalla ravinnolla jossa ruokamäärätkin ovat moninkertaiset,rasvaa palaa vähintään sama määrä,jos ei enemmänkin

        Oikea laihtuminen tapahtuu kalorivajeella,ja ruokavaliolla jossa on kohtuudella hiilihydraatteja n180g pv.Hiilihydraattipitoisella ravinnolla laihtuu paljon nopeampaa,koska silloin jaksaa kuluttaa paljon kaloreita liikunnalla.
        Olen itse laihtunut monesti 4 kg oikeaa rasvaa kahdessa viikossa paljolla liikunnalla.Rasvan syönnillä ei jaksa ollenkaan liikkua,ja kuluttaa kaloreita.

        "Olen itse laihtunut monesti 4 kg oikeaa rasvaa kahdessa viikossa paljolla liikunnalla."

        Miksi se on pitänyt tehdä monesti? Siitähän tulee yhteensä kymmeniä kiloja.
        Vai oletko laihduttanut samaa neljää kiloa edestakaisin? Eikös se ole jojottelua?


      • veijo6398736w
        hhhh2 kirjoitti:

        Miksi veijon yleensä annetaan täällä kommentoida?.Saako veijo palkkaa häirinnästä?luulen että hän on rasvakauppiaiden palkkaama,koska hän kommentoi tänne aamusta iltaan samoja rasvajuttuja.

        hhh2

        "Miksi veijon yleensä annetaan täällä kommentoida?.Saako veijo palkkaa häirinnästä?luulen että hän on rasvakauppiaiden palkkaama,koska hän kommentoi tänne aamusta iltaan samoja rasvajuttuja."

        Ja sinä olet lääketehtaiden juoksupoika???

        Lapselliset kirjoitukset saavat lapsellisen vastauksen, hitaasti kirjoitettuna niin että pikkusiskosi ennättää lukea sinulle.


      • veijo7309873w
        hhhh2 kirjoitti:

        Se on vain pelkkää nestettä,kun vähennetään liiaksi hiilihydraatteja.Normaalilla tavalla laihdutettuna hiilihydraattipitoisella´herkullisemmalla ravinnolla jossa ruokamäärätkin ovat moninkertaiset,rasvaa palaa vähintään sama määrä,jos ei enemmänkin

        Oikea laihtuminen tapahtuu kalorivajeella,ja ruokavaliolla jossa on kohtuudella hiilihydraatteja n180g pv.Hiilihydraattipitoisella ravinnolla laihtuu paljon nopeampaa,koska silloin jaksaa kuluttaa paljon kaloreita liikunnalla.
        Olen itse laihtunut monesti 4 kg oikeaa rasvaa kahdessa viikossa paljolla liikunnalla.Rasvan syönnillä ei jaksa ollenkaan liikkua,ja kuluttaa kaloreita.

        "Oikea laihtuminen tapahtuu kalorivajeella,ja ruokavaliolla jossa on kohtuudella hiilihydraatteja n180g pv.Hiilihydraattipitoisella ravinnolla laihtuu paljon nopeampaa,koska silloin jaksaa kuluttaa paljon kaloreita liikunnalla."

        Mitä muuta olet oppinut mopoillessasi kirkonkylä kioskilla?

        Laihdutuskuurit eivät toimi ja liikunnalla on mitätön osuus painonpudotuksessa, johtavat pelkästään jojoiluun-modernin tutkimuksen mukaisesti.


      • veijo73098372

        Mauno730983722

        Ei mikään kuuri vaan elämäntavan muutos. Siksi se toimii myös pitkällä tähtäimellä päinvastoin kuin kaiken mailman kuurit joilla enimmäkseen kerätää tyhmiltä rahat pois.


      • hhhh2
        pelkkäänestettä kirjoitti:

        "Olen itse laihtunut monesti 4 kg oikeaa rasvaa kahdessa viikossa paljolla liikunnalla."

        Miksi se on pitänyt tehdä monesti? Siitähän tulee yhteensä kymmeniä kiloja.
        Vai oletko laihduttanut samaa neljää kiloa edestakaisin? Eikös se ole jojottelua?

        Ne on tehty monien vuosien aikana.Aina kun olen alkanut syömään liikaa roskaruokaa niin paino on heti noussut.Viimevuonna 8 kg tuli voisilmäpullan ja karkin syönnillä.Olen aina laihduttanut heti pois kun olen olen huomannut lihomiseni.
        Tämänhetkinen tilanne on nyt niin että kalorivajetta tulee päivässä ainakin noin 1000 kal
        Kalorit päivässä n1800 kal
        hiihtoa yht 4,5-5 tuntia päivässä siitä kulutus n 2000 kal (n 500 kal tunnissa)

        Yksi isompi herkuttelupäivä viikossa pitsaa karkkia 3500 kal ja yksi pienempi herkuttelupäivä jossa karkkia 100g kermavanukas pieni jugurtti n3000 kal ( nämä herkuttelupäivät laskevat kalorivajeen n 1000 teen kaloriin päivässä,mikä tekee nyt noin 4-5 rasvakiloa kuukaudessa.

        -Jos herkuttelua ei olisi ollenkaan niin kalorivaje olisi 2000 kal pv ja laihtuminen puolet nopeampaa.


      • hhhh2
        veijo73098372 kirjoitti:

        Mauno730983722

        Ei mikään kuuri vaan elämäntavan muutos. Siksi se toimii myös pitkällä tähtäimellä päinvastoin kuin kaiken mailman kuurit joilla enimmäkseen kerätää tyhmiltä rahat pois.

        Veijo ei ymmärrä yhtään mitään laihduttamisesta.


      • hhhh2
        veijo7309873w kirjoitti:

        "Oikea laihtuminen tapahtuu kalorivajeella,ja ruokavaliolla jossa on kohtuudella hiilihydraatteja n180g pv.Hiilihydraattipitoisella ravinnolla laihtuu paljon nopeampaa,koska silloin jaksaa kuluttaa paljon kaloreita liikunnalla."

        Mitä muuta olet oppinut mopoillessasi kirkonkylä kioskilla?

        Laihdutuskuurit eivät toimi ja liikunnalla on mitätön osuus painonpudotuksessa, johtavat pelkästään jojoiluun-modernin tutkimuksen mukaisesti.

        Liikunnalla ei ole mitätön vaikutus painon putoamisessa

        Rasva palaa nimenomaan liikunnalla


      • 8killoo
        hhhh2 kirjoitti:

        Ne on tehty monien vuosien aikana.Aina kun olen alkanut syömään liikaa roskaruokaa niin paino on heti noussut.Viimevuonna 8 kg tuli voisilmäpullan ja karkin syönnillä.Olen aina laihduttanut heti pois kun olen olen huomannut lihomiseni.
        Tämänhetkinen tilanne on nyt niin että kalorivajetta tulee päivässä ainakin noin 1000 kal
        Kalorit päivässä n1800 kal
        hiihtoa yht 4,5-5 tuntia päivässä siitä kulutus n 2000 kal (n 500 kal tunnissa)

        Yksi isompi herkuttelupäivä viikossa pitsaa karkkia 3500 kal ja yksi pienempi herkuttelupäivä jossa karkkia 100g kermavanukas pieni jugurtti n3000 kal ( nämä herkuttelupäivät laskevat kalorivajeen n 1000 teen kaloriin päivässä,mikä tekee nyt noin 4-5 rasvakiloa kuukaudessa.

        -Jos herkuttelua ei olisi ollenkaan niin kalorivaje olisi 2000 kal pv ja laihtuminen puolet nopeampaa.

        Kuinka paino ehti nousta 8 kg ennen kuin "heti" huomasit? Kannattaisi ostaa oma vaaka ja punnita itsensä kerran viikossa niin ei ehtisi huomaamattaan lihoa niin paljon.


      • reijorekikoira
        hhhh2 kirjoitti:

        Ne on tehty monien vuosien aikana.Aina kun olen alkanut syömään liikaa roskaruokaa niin paino on heti noussut.Viimevuonna 8 kg tuli voisilmäpullan ja karkin syönnillä.Olen aina laihduttanut heti pois kun olen olen huomannut lihomiseni.
        Tämänhetkinen tilanne on nyt niin että kalorivajetta tulee päivässä ainakin noin 1000 kal
        Kalorit päivässä n1800 kal
        hiihtoa yht 4,5-5 tuntia päivässä siitä kulutus n 2000 kal (n 500 kal tunnissa)

        Yksi isompi herkuttelupäivä viikossa pitsaa karkkia 3500 kal ja yksi pienempi herkuttelupäivä jossa karkkia 100g kermavanukas pieni jugurtti n3000 kal ( nämä herkuttelupäivät laskevat kalorivajeen n 1000 teen kaloriin päivässä,mikä tekee nyt noin 4-5 rasvakiloa kuukaudessa.

        -Jos herkuttelua ei olisi ollenkaan niin kalorivaje olisi 2000 kal pv ja laihtuminen puolet nopeampaa.

        Tässä on ihan malliesimerkki siitä, miten jojoilu tapahtuu. Karmea määrä liikuntaa, ja sitten puhutaan herkuttelupäivistä. Laihduttamisella on kova tavoite ja se pitää saavuttaa nopeasti.

        Se mitä tapahtuu seuraavaksi, kaksi vaihtoehtoa:

        Henkilö saavuttaa tavoittelemansa painon ja vaipuu hyvänolontunteeseen, sen seurauksena ns. herkuttelun määrä lisääntyy ja paino palaa takaisin.

        Tai sitten käy niin että henkilö väsähtää taakan alla, liikaa liikuntaa ym. ja alkaa syödä niitä herkkuja lohtusyömisenä, ja paino palaa takaisin.

        Niin kauan kuin laihduttaja puhuu herkuista, kakkupaloista, pizzasta ja karkista, on selvää että vaikka painon saisi väliaikaisesti alas, ei varsinaista ongelmaa ole saatu hoidettua, eli syömistä.

        Korvien välissä nämä(kin) asiat tapahtuu. Pienillä muutoksilla pääsee mielestäni parempaan lopputulokseen, eikä sillä, että kertarysäyksellä koitetaan korjata ongelma pois. Muuten ihan hyvä, mutta muutos on vain ulkoinen, aivot on edelleen siinä lihottavassa syömistilassa, syöminen on vaan väkivaltaisesti käännetty sellaiseen kontrolliin, että energiaa ei tule liiaksi. Kun syöminen vapautetaan kontrollista, alkaa liian energian saaminen.

        Katselin dokumentin jossa pohdittiin lihavuuden ja suolistobakteereiden välistä yhteyttä. Ja voikin olla niin, että hitaalla muutoksella tuo suolistobakteerien koostumuskin ehtii muuttumaan.

        Ainakin omakohtainen kokemus puoltaa hitaamman muutoksen puolesta, olen nimittäin itsekin tehnyt lähes samankaltaisella toiminnalla painonpudotusta aikanaan, useampaankin otteeseen. Ja vaikka kuinka tiesin, että painoa pitää tarkkailla, se tuli aina takaisin kun en osannut syödä sen mukaan, mitä se kevyempi paino vaati.


      • hhhh2
        8killoo kirjoitti:

        Kuinka paino ehti nousta 8 kg ennen kuin "heti" huomasit? Kannattaisi ostaa oma vaaka ja punnita itsensä kerran viikossa niin ei ehtisi huomaamattaan lihoa niin paljon.

        Minulla oli ja on edelleen painonseuranta taulukko.Merkkasin siihen painon välillä viikon välein ja välillä meni kolmekkin kuukautta,huomasin muutaman kuukauden kuluttua että paino on noussut 2 kg,yritin syödä vähän kevyemmin,mutta kun taas katsoin muutaman kuukauden kuluttua uudestaan paino oli noussut lisää 2 kg.Tiesin lihomisen ,mutta osannut syödä oikein,eli ruoka oli liian lihottavaa,liikaa herkuttelua vieläkin.

        Opin tästä sen että perusruoka pitää olla vähäkalorista ja vähärasvaista.Herkuttelut pienempiä määriä,järettömän isot herkuttelut kokonaan pois,joissa tulee kerralla 5000 kal

        Pelkästä painonseurantataulukosta tulee lihomisenseurantataulukko.

        Painon seurannan lisäksi seuraan nykyään syömisiäni,jos olen syönyt liian isokalorisesti merkkaan kalenteriin sen punaisella pystyviivalla n 3000 kal hyvin isokalorisen paksummalla viivalla n 4000 kal.Esimerkiksi yhden pienen jugurtin ja karkkia 150g perusruokien lisäksi on jo isokalorinen päivä,tai roskaruokapäivä,minkä aikana syön kohtuudella vain roskaruokaa.

        -merkintöjen perusteella pystyn päättelemään pysyykö paino samana,jos on tullut isokalorisia päiviä niin seuraavat 3-4 päivää pitää olla hyvin vähäkalorisia,muuten paino nousee varmasti.Kaloriseurannalla pystyy siis ennaltaehkäisemään yhden ainoankin kilon lihomisen.Pitkäaikaisella kalorien seurannalla pystyy myös laihtumaan hitaasti vaikka ei varsinaisesti laihduta.
        -aikaa tähän menee illalla vain 5 sekuntia kaloriarvion tekemiseen.(siis vain isokaloriset päivät)joku voi nyt ajatella mitä niitä kannattaa seurata.Pääsee paljon helpomalla kun ei tarvitse koskaan laihduttaa.Monilla laihoilla on tämä seuranta ominaisuus luonnostaan,kukaan ei voi muuten pysyä laihana.Jos harrastaa liikuntaa,niin voi syödä vähän enemmän.


      • veijo7309873w

        kuluta enemmän kuin syöt

        lopeta siitä painosta stressaaminen

        mieti mitä syöt

        mieti kuinka paljon syöt

        kuluta enemmän kuin syöt

        ole iloinen ja nauti elämästäsi

        nauti elämästäsi

        kuluta enemmän kuin syöt

        älä tee turhia listoja. Mutta tee tilasto.

        kuluta enemmän kuin syöt. Koska se on ainoa keino pudottaa painoa.

        Kuluta enemmän kuin syöt? Milläpä se selvität koska kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa. Terveyden kannalta tarpeellista kaikille.

        "Aloitin liikunnan. Eli kävelylenkit joista olen kirjoitellut aiemmin ja joista löytyy juttua kun skrollailette sivuja alaspäin. Kesällä lopetin oluen ja muiden alkoholipitoisten juomien nauttimisen. Ja painosta stressaamisen. Oikeasti. En ottanut paineita siitä putoaako se vai ei. Tottakai olin tyytyväinen kun lukemat vaa'alla pienenivät, mutta jos ne joku aamu olivatkin nousseet, en ottanut siitä sen suurempaa stressiä. Koska minä en laihduttanut, minä tarkkailin painoani. Liikuin ja mietin mitä söin. Ja laihduin siinä sivussa."

        Mielenkiintoisinta olisi tietenkin ollut se mitä tuli syötyä ja minkä verran.


      • mielenkiintoisinta
        veijo7309873w kirjoitti:

        kuluta enemmän kuin syöt

        lopeta siitä painosta stressaaminen

        mieti mitä syöt

        mieti kuinka paljon syöt

        kuluta enemmän kuin syöt

        ole iloinen ja nauti elämästäsi

        nauti elämästäsi

        kuluta enemmän kuin syöt

        älä tee turhia listoja. Mutta tee tilasto.

        kuluta enemmän kuin syöt. Koska se on ainoa keino pudottaa painoa.

        Kuluta enemmän kuin syöt? Milläpä se selvität koska kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa. Terveyden kannalta tarpeellista kaikille.

        "Aloitin liikunnan. Eli kävelylenkit joista olen kirjoitellut aiemmin ja joista löytyy juttua kun skrollailette sivuja alaspäin. Kesällä lopetin oluen ja muiden alkoholipitoisten juomien nauttimisen. Ja painosta stressaamisen. Oikeasti. En ottanut paineita siitä putoaako se vai ei. Tottakai olin tyytyväinen kun lukemat vaa'alla pienenivät, mutta jos ne joku aamu olivatkin nousseet, en ottanut siitä sen suurempaa stressiä. Koska minä en laihduttanut, minä tarkkailin painoani. Liikuin ja mietin mitä söin. Ja laihduin siinä sivussa."

        Mielenkiintoisinta olisi tietenkin ollut se mitä tuli syötyä ja minkä verran.

        "Mielenkiintoisinta olisi tietenkin ollut se mitä tuli syötyä ja minkä verran."

        Eihän sillä ole merkitystä. Oleellista on ainoastaan se, että energiatase on negatiivinen.

        Tilastoksi riittää se että punnitsee itsensä kerran viikossa ja kirjoittaa tulokset sinikantiseen vihkoon. Voi niistä piirrättää excellillä käyränkin mutta ei se laihduta sen enempää.
        Vaaka kertoo kyllä onko punnitusvälillä syöty enemmän kuin on kulutettu.


      • tulppaanit
        veijo7309873w kirjoitti:

        kuluta enemmän kuin syöt

        lopeta siitä painosta stressaaminen

        mieti mitä syöt

        mieti kuinka paljon syöt

        kuluta enemmän kuin syöt

        ole iloinen ja nauti elämästäsi

        nauti elämästäsi

        kuluta enemmän kuin syöt

        älä tee turhia listoja. Mutta tee tilasto.

        kuluta enemmän kuin syöt. Koska se on ainoa keino pudottaa painoa.

        Kuluta enemmän kuin syöt? Milläpä se selvität koska kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa. Terveyden kannalta tarpeellista kaikille.

        "Aloitin liikunnan. Eli kävelylenkit joista olen kirjoitellut aiemmin ja joista löytyy juttua kun skrollailette sivuja alaspäin. Kesällä lopetin oluen ja muiden alkoholipitoisten juomien nauttimisen. Ja painosta stressaamisen. Oikeasti. En ottanut paineita siitä putoaako se vai ei. Tottakai olin tyytyväinen kun lukemat vaa'alla pienenivät, mutta jos ne joku aamu olivatkin nousseet, en ottanut siitä sen suurempaa stressiä. Koska minä en laihduttanut, minä tarkkailin painoani. Liikuin ja mietin mitä söin. Ja laihduin siinä sivussa."

        Mielenkiintoisinta olisi tietenkin ollut se mitä tuli syötyä ja minkä verran.

        "Kuluta enemmän kuin syöt? Milläpä se selvität koska kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa. Terveyden kannalta tarpeellista kaikille."

        Jos on noin pihalla, niin kannattaako urpoilla ääneen?


      • helppojuttu
        tulppaanit kirjoitti:

        "Kuluta enemmän kuin syöt? Milläpä se selvität koska kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa. Terveyden kannalta tarpeellista kaikille."

        Jos on noin pihalla, niin kannattaako urpoilla ääneen?

        Vaaka kertoo onko syöty vähemmän vai enemmän kuin kulutettu. Ei siinä sen ihmeellisempiä laskutoimituksia tarvita. Sitäpaitsi kaloriteoria toimii edelleenkin, myös ihmisen kohdalla.


      • veijo6309836s
        mielenkiintoisinta kirjoitti:

        "Mielenkiintoisinta olisi tietenkin ollut se mitä tuli syötyä ja minkä verran."

        Eihän sillä ole merkitystä. Oleellista on ainoastaan se, että energiatase on negatiivinen.

        Tilastoksi riittää se että punnitsee itsensä kerran viikossa ja kirjoittaa tulokset sinikantiseen vihkoon. Voi niistä piirrättää excellillä käyränkin mutta ei se laihduta sen enempää.
        Vaaka kertoo kyllä onko punnitusvälillä syöty enemmän kuin on kulutettu.

        mielenkiintoisinta

        "Oleellista on ainoastaan se, että energiatase on negatiivinen."

        Omalla tavallaan oikein vaikka et ymmärräkään miksi.


      • veijo730983722
        tulppaanit kirjoitti:

        "Kuluta enemmän kuin syöt? Milläpä se selvität koska kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa. Terveyden kannalta tarpeellista kaikille."

        Jos on noin pihalla, niin kannattaako urpoilla ääneen?

        tulppaanit


        Aivan oikein-miksi sitten kirjoitat????


      • JoopatiJoopa

        Eihän se Ludwig edelleenkään sano ettei kaloriteoria toimi, vaan hän sanoo, että syömällä "oikein", ei tarvitse laskea energiamääriä, koska oikein syömällä energiamäärät jää riittävän pieniksi ja paino laskee normaalilukemiin.

        Palstan mielensäpahoittaja nyt tykkää väännellä asioita suuntaan jos toiseen.


      • tulppaanit
        veijo730983722 kirjoitti:

        tulppaanit


        Aivan oikein-miksi sitten kirjoitat????

        Lapsellista Veijo, niin lapsellista, aikuinen mies ja väännät juupas eipäs leikkejä täällä, salli mun nauraa :DDD

        Urpå mikä Urpå.


      • veijo63098362
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Eihän se Ludwig edelleenkään sano ettei kaloriteoria toimi, vaan hän sanoo, että syömällä "oikein", ei tarvitse laskea energiamääriä, koska oikein syömällä energiamäärät jää riittävän pieniksi ja paino laskee normaalilukemiin.

        Palstan mielensäpahoittaja nyt tykkää väännellä asioita suuntaan jos toiseen.

        Joillakin jotka ei osaa lukea on kiire kirjoittamaan.

        Dr Ludwig: ”Jos syöt aitoa ruokaa oikean määrän niin kehosi hoitaa kyllä itse loput”
        Nyt on sitten korkea aika saattaa kaloriteoria lopullisesti hautaan."


      • veijo73098732
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Eihän se Ludwig edelleenkään sano ettei kaloriteoria toimi, vaan hän sanoo, että syömällä "oikein", ei tarvitse laskea energiamääriä, koska oikein syömällä energiamäärät jää riittävän pieniksi ja paino laskee normaalilukemiin.

        Palstan mielensäpahoittaja nyt tykkää väännellä asioita suuntaan jos toiseen.

        Kanadalaisen munuaisspecialistin ja yhden maailman johtavista jaksottaisen paaston- ja LCHF ruokavalion asiantuntijoista artikkeli (dr Jason Fung).
        (Osittainen käännös)

        Syö vähemmän. Vähennä kaloreita. Olet tarkkana annoskoon kanssa. Tätä olet saanut kuulla viimeiset 50 vuotta. Ja se on ollut suurin katastrofi – verrattavissa ehkä Tjernobyl:in ydinvoimala katastrofiin. Mainitut neuvot perustuvat pelkästään väärinkäsityksiin siitä mikä aiheuttaa painon nousun.

        Miksi ei koskaan tule esille se mikä todellisuudessa aiheuttaa liikalihavuuden? Onko se siksi että luulemme tietävämme vastauksen? Uskomme että liian suuri kalorimäärä johtaa ylipainoon. Uskomme että kysymyksessä on pelkästään energiatasapaino. Enemmän kaloreita sisään kuin mitä menee ulos johtaa liikalihavuuteen. Tätähän meille on tolkutettu lapsesta lähtien: Painonnousu= kalorien määrä sisään-kalorien määrä ulos.


      • hpv27
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Eihän se Ludwig edelleenkään sano ettei kaloriteoria toimi, vaan hän sanoo, että syömällä "oikein", ei tarvitse laskea energiamääriä, koska oikein syömällä energiamäärät jää riittävän pieniksi ja paino laskee normaalilukemiin.

        Palstan mielensäpahoittaja nyt tykkää väännellä asioita suuntaan jos toiseen.

        Kannattaa tutustua NuSI-tutkimuksiin. PAV-mittauksilla varmistettiin kaloriteorian päteminen. Tutkimuksen maksoivat karppaajat jotka eivät olleet innostuneita.


      • veijo63987362
        hpv27 kirjoitti:

        Kannattaa tutustua NuSI-tutkimuksiin. PAV-mittauksilla varmistettiin kaloriteorian päteminen. Tutkimuksen maksoivat karppaajat jotka eivät olleet innostuneita.

        hpv

        Eksyit jälleeen aiheesta


      • niinsevainon
        veijo73098732 kirjoitti:

        Kanadalaisen munuaisspecialistin ja yhden maailman johtavista jaksottaisen paaston- ja LCHF ruokavalion asiantuntijoista artikkeli (dr Jason Fung).
        (Osittainen käännös)

        Syö vähemmän. Vähennä kaloreita. Olet tarkkana annoskoon kanssa. Tätä olet saanut kuulla viimeiset 50 vuotta. Ja se on ollut suurin katastrofi – verrattavissa ehkä Tjernobyl:in ydinvoimala katastrofiin. Mainitut neuvot perustuvat pelkästään väärinkäsityksiin siitä mikä aiheuttaa painon nousun.

        Miksi ei koskaan tule esille se mikä todellisuudessa aiheuttaa liikalihavuuden? Onko se siksi että luulemme tietävämme vastauksen? Uskomme että liian suuri kalorimäärä johtaa ylipainoon. Uskomme että kysymyksessä on pelkästään energiatasapaino. Enemmän kaloreita sisään kuin mitä menee ulos johtaa liikalihavuuteen. Tätähän meille on tolkutettu lapsesta lähtien: Painonnousu= kalorien määrä sisään-kalorien määrä ulos.

        "Painonnousu= kalorien määrä sisään-kalorien määrä ulos."
        - Hyvä, sinähän alat oppia.


      • veijo63987362
        niinsevainon kirjoitti:

        "Painonnousu= kalorien määrä sisään-kalorien määrä ulos."
        - Hyvä, sinähän alat oppia.

        Mutta sinä et näytä oppivan.


      • hyvätohjeet
        veijo73098732 kirjoitti:

        Kanadalaisen munuaisspecialistin ja yhden maailman johtavista jaksottaisen paaston- ja LCHF ruokavalion asiantuntijoista artikkeli (dr Jason Fung).
        (Osittainen käännös)

        Syö vähemmän. Vähennä kaloreita. Olet tarkkana annoskoon kanssa. Tätä olet saanut kuulla viimeiset 50 vuotta. Ja se on ollut suurin katastrofi – verrattavissa ehkä Tjernobyl:in ydinvoimala katastrofiin. Mainitut neuvot perustuvat pelkästään väärinkäsityksiin siitä mikä aiheuttaa painon nousun.

        Miksi ei koskaan tule esille se mikä todellisuudessa aiheuttaa liikalihavuuden? Onko se siksi että luulemme tietävämme vastauksen? Uskomme että liian suuri kalorimäärä johtaa ylipainoon. Uskomme että kysymyksessä on pelkästään energiatasapaino. Enemmän kaloreita sisään kuin mitä menee ulos johtaa liikalihavuuteen. Tätähän meille on tolkutettu lapsesta lähtien: Painonnousu= kalorien määrä sisään-kalorien määrä ulos.

        "Syö vähemmän. Vähennä kaloreita. Olet tarkkana annoskoon kanssa. Tätä olet saanut kuulla viimeiset 50 vuotta."

        - Jos olisit totellut tuota ohjetta sen 50 vuotta niin sinusta ei olisi koskaan tullut lihavaa vanhaa katkeraa miestä. Sensijaan olisit säilynyt hoikkana terveenä ja hyväntuulisena tähän asti.


    • Rasvamaksaa

      Lukekaa myös Pamela Seruren kirja 3 päivän energiapaasto. Ohjeet ovat yksityiskohtaiset ja ketoosiin ohjaavia

    • hpv27

      NuSI:sitä kiinnostuneiden kannattaa googlata 'Energy expenditure and body composition changes after an isocaloric ketogenic diet in overweight and obese men'.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe