Kaikki valtapuoleethan kovasti toivoo että ilmasto- ja luonnonsuojelu ihimisten suojelun sijaan on se juttu jonka ympärille vaalit rakentuu niin laitetaanpä sähköautoavaus.
Mitä mieltä siitä että suomen kusettajapäättäjät antaa köyhille 2000e:n hankintatuen:
https://www.autotuojat.fi/linjaukset/tayssahkoautojen_hankintatuki
Ooooh, valtava summa, kun taas muualla euroopassa maksetaan ihan eri luokan tukiaisia, on maksettu jo pitkään, jo vuonna 2011 kuutisen tonnia per auto:
https://finland.nissannews.com/fi-FI/releases/release-10774#
Mitäpä luulette, ymmärtääkö pölhölän päättäjät alkaa maksamaan ihan kunnollisia tukisummia vai toivooko ja unelmoiko ne tuon parin tonnin avulla saavuttavansa vaaditun sähköautomäärän, pitäisi olla jotain 250 000 sähköautoa 11 vuoden päästä täällä. eikähön se pölhölä taas maksa jättisakot sitten EU:lle kun ei pääse tavoitteisiin joita itselleen asetti.
Aiotko itse laittaa sähköauton jossain vaiheessa?
Itse voisin laittaa jos saisi reilun tuen, parin tonnin rupurahalla en missään nimessä laita käytön kannalta hankalampaa ajokkia kuin mitä nykyinen.
Tulee ilmastovaalit, jutellaanpa sähköautoista
31
<50
Vastaukset
- trollli
Älähän nyt, taatusti ei tule ilmasto- ja luonnonsuojelu vaaleja, vaikka hallituspuolueet ja vihervasemmisto niin toivookin!
Kyllä tuodaan; Me Too ja lastensuojelu esiin, joka paikassa missä vähänkin on mahdollisuuksia!
Ei me hiljaa osata olla... vaikka moni suvakki niin toivookin!
Meteliä me pidetään niin kantasuomalaisten kuin uussuomalaistenkin törkeyksistä/rikoksista, eli jokainen saa tekojensa mukaista huomiota. Väärin syytettyjen mainetta tulee myös korjata, yhtä näyttävästi kuin syytteitäkin on esitetty... lehdissä tai somessa!
Toivon vaan ett seksuaalirikoksista; lapsia kohtaan tulee tuntuvat rangaistukset! Ettei yhtäkään rikollista päästetä ehdonalaisella ja yhdyskuntapalvelulla tai sakoilla ja pienellä korvauksella uhrille. Lapsille myös maksuton psykososiaalinen tuki automaattisesti. Ennalta estävää toimintaa kaupunkeihin ainakin... ja internettiin poliisin seulontaa ...seuraamaan mitä netissä tapahtuu!
Ne rikolliset pakolaiset, jotka vaan saamme palautetua... niin kotimaahansa lusimaan tuomionsa. Meidän vankiloissa ei heitä tule hyysätä. Tai sitten ostetaan heille vankilapaikkoja vaikka Venäjltä, tai Kiinasta... ulkoistetaan tämäkin työ, koska kaikkea muutakin työtä on jo ulkoistettu, niin miksei tätäkin.Vähän veikkaan että käy näin, valitettavasti:
- Vaaleihin asti nuo valtapuolueiden edustajat sanahelisee, sen jölkeen homma jatkunee entisellään
- Määrärahoja tulee lisää lähinnä vihapuheen kitkemiseen
- Suomessa tuomittaville annetaan olemattomat tuomiot "ensikertalaisina"
- Kukaan ei suostu niitä ottamaan takaisin kotimaihinsa kun on kerran eroon päässeet
No toivon toki että muutoksia syntyisi mutta nytkään ei mikään viittaa siihen että oikeisiiin toimiin jatkossa tulevien estämiseksi oltaisiin poliitikoiden toimesta valmiita, siis pistämään rajat kiinni ja ilmoittamaan että ketään ei oteta enää ennen kuin saadaan jo maassa olemassa olevien ihmisten, sekä koti- että ulkomaisten kanssa ongelmat kohtuulliselle tasolle. Nyt nimittäin olisi mainio mahdollisuus siihen, ei tarvitsisi kuin päättää ja sitten määrätietoisesti toimia sen mukaan jos olisi oikeasti tahtoa ratkaista ongelmia.Taisipa tulla turhaan laitettua nimi tuohon, vaikka nimitä tulee huimaa vauhtia käytännössä ei etene kun hoitavat mieluummin vaalitöitään;
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3605
Tuolla kerrotaan miten se käytännössä menee, tuo koko aloitejuttu ihan kusetusta, ei sen avulla mitään oikeita asioita saada käsittelyyn:
https://yle.fi/uutiset/3-10362399- veteläpersupieru
Eipä teistä rupusakista kauheasti ääntä lähde ja sekin aina samaa ölinää mihin kunnon kansalaiset ovat kyllästyneet, eipä tule mitään uutta jytkyä vaan korkeintaan vetelä pieru.
- wanhaämmä
"Tai sitten ostetaan heille vankilapaikkoja vaikka Venäjltä, tai Kiinasta... ulkoistetaan tämäkin työ, koska kaikkea muutakin työtä on jo ulkoistettu, niin miksei tätäkin."
Tässä olisi kehittämisen arvoinen idea. Toimisi suomalaisillekin vangeille. Myydään koko vankeinhoitolaitos ulkomaille ja ostetaan sähköt takaisin :D
Itse ainakin odottelen miten homma kehittyy tekniikan, hinnan ja latausmahdollisuuksien mukaan. Mietin vaan syrjäseutujen ihmisiä joilla ei ylimääräistä rahaa ole. Ei ole varaa ostaa sähköautoa ja polttonesteet on verotettu niin ylös ettei ole varaa ajella. Toki voi ajella julkisilla kunhan muistaa että parittomilla viikoilla bussi kulkee kohti koillista ja parillisilla tulee takaisinpäin. Junarata toki kulkee parin kilsan päästä mutta lähin asema jossa kiskojen kiituri pysähtyy on 120 km päässä. Ei hyvä tulevaisuus.
Mitä vaaleihin tulee niin saattaa tulla vielä melkoinen sirkus noista vaaleista jos tuohon vielä tulisi joku työmarkkinaselkkaus. Olisi asia mikä vaan niin jonkun mielestä vika on aina ulkomaalaisissa, toisten mielestä samassa asiassa ulkomaalainen on mahdollisuus ja muutamat ovat tukkanuottasilla siitä onko syyllinen yrittäjä vai työntekijä.Juu, niin taitaa kaikki muutkin odotella. laskelmat vissiin on niin että pitäisi olla ainakin 250 000 sähköautoa surraamassa täällä 2030, 11 vuotta aikaa ja nykymyynti n. 200 täyssähköautoa taitaa olla vuodessa, se tekee tuossa 11 vuodessa huimat 2200 sähkökinneriä, sakoille menee että heilahtaa.
Juu, vaalit on aina sirkusta ja sitten sama meno jatkuu mitä ennenkin.Harmaaritari kirjoitti:
Juu, niin taitaa kaikki muutkin odotella. laskelmat vissiin on niin että pitäisi olla ainakin 250 000 sähköautoa surraamassa täällä 2030, 11 vuotta aikaa ja nykymyynti n. 200 täyssähköautoa taitaa olla vuodessa, se tekee tuossa 11 vuodessa huimat 2200 sähkökinneriä, sakoille menee että heilahtaa.
Juu, vaalit on aina sirkusta ja sitten sama meno jatkuu mitä ennenkin.Voipi olla että meno ei muutu, mutta käyhän äänestämässä. Tai ainakin teeskentele kun menet vaalikojuille. Aina ilmainen kahvi kannattaa juoda pannusta pois.
Ei köyhä saa omistaa mitään noin kallista . Meilläkin on vain 750€ auto.
Miten ihmeessä voisi kun taas joutuisi myymään omaisuuden.valtakunta kirjoitti:
Siis meidän nykyinen auto on.
Niinpä. Paljonkohan täällä muutenkaan on yhyteensä autoja, olisiko puolisen miljoonaa? ei kun onpas aika paljon, 2,6 milj. henkiläautoa liikenneköytössä 2015 lopussa:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001907187.html
jokatapauksesssa vaikea uskoa että iso osa uudistuisi sähköautoiksi kun aika harvalla niitä kuitenkin varaa tai edes halua laittaa
Tuo automäärä kyllä aika iso kun ihmisiä n.4,5miljoonaa taitaa olla, joka toista kohti auto.- AsianVierestä
Harmaaritari kirjoitti:
Niinpä. Paljonkohan täällä muutenkaan on yhyteensä autoja, olisiko puolisen miljoonaa? ei kun onpas aika paljon, 2,6 milj. henkiläautoa liikenneköytössä 2015 lopussa:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001907187.html
jokatapauksesssa vaikea uskoa että iso osa uudistuisi sähköautoiksi kun aika harvalla niitä kuitenkin varaa tai edes halua laittaa
Tuo automäärä kyllä aika iso kun ihmisiä n.4,5miljoonaa taitaa olla, joka toista kohti auto.Tuo on kyllä aivan kauhea määrä.
Kiinan koko ajoneuvokannan määrä ylitti viime vuonna 310 miljoonaa. Autot vastaavat noin 45 prosentista ilmansaasteista pääkaupungissa Pekingissä, ja lähes 30 prosentista Shanghaissa.
Kiina on 28 kertaa Suomen kokoinen maa joten siellä on pinta-alaan nähden tuplasti autoja mitä Suomessa. Harvoin vihreät ajattelevat järkevästi mutta kyllä autojen lukumäärää tulisi katsoa myös autoa/neliökilometri rasitteella. Puhutaan väestöntiheydestä, miksi ei autojen tiheydestä koska sehän sen ilman laadun periaatteessa määrää autokannan ja ajettujen kilometrien lisäksi. Harmaaritari kirjoitti:
Niinpä. Paljonkohan täällä muutenkaan on yhyteensä autoja, olisiko puolisen miljoonaa? ei kun onpas aika paljon, 2,6 milj. henkiläautoa liikenneköytössä 2015 lopussa:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001907187.html
jokatapauksesssa vaikea uskoa että iso osa uudistuisi sähköautoiksi kun aika harvalla niitä kuitenkin varaa tai edes halua laittaa
Tuo automäärä kyllä aika iso kun ihmisiä n.4,5miljoonaa taitaa olla, joka toista kohti auto.On iso määrä kyllä
https://www.stat.fi/til/mkan/2017/mkan_2017_2018-03-22_tie_001_fi.html
- hfgkhgh
Itse ajelen bioetanolila toimivalla autolla tällä hetkellä, koska se on kannattavaa. Yhtä lailla olen ollut kohta 20 vuotta kasvissyöjä, mutten eettisistä vaan terveydellisistä syistä.
Jos sähköautoilu tulee mielestäni kannattavaksi, vaihdan sähköautoon. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä vihreän ideologian kanssa. - Äädämi11111
Se on sama puolue, joka ilmastovouhottaa ja mamuvouhottaa. Nyt kun pehmeäpäiden "unelma" toteutui, niin mamut eivät ole oikein muodissa, tulee vaalitappio ja ilmastohuuhaasta päästään eroon kaupan päälle.
- 856ie7ie7iywefgwefw
Ei mitään persujytkyä enää tule.
- ottaakopattiin
856ie7ie7iywefgwefw kirjoitti:
Ei mitään persujytkyä enää tule.
Jee persujytky tulee oletko valmis!!!
- wanhaämmä
Tässä ei ole muusta kysymys, kuin että järjestetään taas Sipilän kavereille rahaa, oikein valtion vaatimuksesta.
Luonto säästyy aivan muilla keinolla kun uusia sähköautoja rakentamalla. Esim. hyvä idea oli jonkin aikaa sitten esillä ollut vaatimus (mahdollisesti tuleva laki?), että kaikki myytävät koneet ja laitteet tulisi olla korjattavissa ja niille löytyä varaosia.
Jokainen voi itse vaikuttaa helposti ilmastotalkoisiin, kun ei osta mitään Kiinasta. - wanhaämmä
Harmis hei, ei se tukisumma ostajan lompakkoa täytä, vaan sen sähköauton valmistajan. Sellaista toimintaako haluat tukea?
- AsianVierestä
Sähköautojen käyttämisessä on se ongelma ettei monenkaan ihmisen kotoa löydy 380 Voltin pikalatauspaikkaa. Ensin tulisi rakentaa infra ja sen jälkeen vasta pyrkiä myymään tuotetta.
- wanhaämmä
Kaveri asuu Tampereella ja on kironnut ratikka-työmaita jo pitkän aikaa. Siellä on rakennettu törkeästi uusia asuntoja tulevan ratikan varrelle, vaan eipä ole menneet kovin hyvin asunnot kaupaksi, siellä kuulemma seisoskelevat tyhjillään. Mielenkiintoinen se ratikkaliikenteen rakentaminen, koska Tampereella on kaverin mukaan kattava bussiliikennekin. Toinen sen vitutuksen aihe on joku iso ja kallis tunneli, joka piti ehdottomasti saada rakennettua ruuhkien vuoksi. Se on usein suljettuna - ruuhkan vuoksi :D
Vähän sama juttu tuon sähköauton kanssa. Hyvin lobattu. Jotkut siitä käärivät isot rahat. Tahallaan unohdetaan, ettei minkään valmistaminenkaan ole saasteetonta. Tietääkseni sähköautojen akkut ovat aikamoinen ongelma jätteenä. - Enpidähankkeesta
wanhaämmä kirjoitti:
Kaveri asuu Tampereella ja on kironnut ratikka-työmaita jo pitkän aikaa. Siellä on rakennettu törkeästi uusia asuntoja tulevan ratikan varrelle, vaan eipä ole menneet kovin hyvin asunnot kaupaksi, siellä kuulemma seisoskelevat tyhjillään. Mielenkiintoinen se ratikkaliikenteen rakentaminen, koska Tampereella on kaverin mukaan kattava bussiliikennekin. Toinen sen vitutuksen aihe on joku iso ja kallis tunneli, joka piti ehdottomasti saada rakennettua ruuhkien vuoksi. Se on usein suljettuna - ruuhkan vuoksi :D
Vähän sama juttu tuon sähköauton kanssa. Hyvin lobattu. Jotkut siitä käärivät isot rahat. Tahallaan unohdetaan, ettei minkään valmistaminenkaan ole saasteetonta. Tietääkseni sähköautojen akkut ovat aikamoinen ongelma jätteenä.Ratikka piti rakentaa sinne imago syistä. Kuten kaverisi sanoi bussiliikenne on aina toiminut tampereella erinomaisen hyvin. Nyt keskustaan tai lähellekään sinne ei viitsi ajaa koska kaikki on niin tukossa kuin olla ja voi. Ja ratikka tekee tampereesta vieläkin tukkoisemman mitä se oli.
No onneksi laitakaupungilla on ympäri tamperetta hyvin palveluja niin keskusta saa minun puolestani jäädä rauhaan silloinkin kun ratikka liikenne alkaa. wanhaämmä kirjoitti:
Kaveri asuu Tampereella ja on kironnut ratikka-työmaita jo pitkän aikaa. Siellä on rakennettu törkeästi uusia asuntoja tulevan ratikan varrelle, vaan eipä ole menneet kovin hyvin asunnot kaupaksi, siellä kuulemma seisoskelevat tyhjillään. Mielenkiintoinen se ratikkaliikenteen rakentaminen, koska Tampereella on kaverin mukaan kattava bussiliikennekin. Toinen sen vitutuksen aihe on joku iso ja kallis tunneli, joka piti ehdottomasti saada rakennettua ruuhkien vuoksi. Se on usein suljettuna - ruuhkan vuoksi :D
Vähän sama juttu tuon sähköauton kanssa. Hyvin lobattu. Jotkut siitä käärivät isot rahat. Tahallaan unohdetaan, ettei minkään valmistaminenkaan ole saasteetonta. Tietääkseni sähköautojen akkut ovat aikamoinen ongelma jätteenä."Toinen sen vitutuksen aihe on joku iso ja kallis tunneli, joka piti ehdottomasti saada rakennettua ruuhkien vuoksi. Se on usein suljettuna - ruuhkan vuoksi :D"
Kuvastaa hyvin suomalaista järjen käyttöä, suomessa kuvitellaan, että mitä tyhmempi päätös, niin sitä toimivampi:D
Vaikka saisin ilmaiseksi, niin en pystyisi sähköautoa käyttämään koska sen lataaminen ei onnistu niissä paikoissa missä pysäköin. Eräs paikka näistä käsittää 300 parkkipaikka, joista 2 on varustettu sähköautoille. Tiedustelin paikkojen lisääntymistä, näillä näkymin niitä ei ole tulossa lisää, jos niitä päätetään lisätä, niin se määrä tulee aina vasta vuoden päästä. Eli jos toukokuussa päätetään lisätä 2 paikkaa niin nämätulevat käyttöön 2020 puolella. Tällä tahdilla menee 100 v kun kaikki paikat toimivat lataukseen. Uuden parkkialueen rakentaminen missä kaikki paikat olisivat latauspisteitä maksaisi 12 miljoonaa, mutta kun ei ole mitään takuita siitä, että lyökö sähköauto itsensä läpi, ymmärrettävästi kukaan hullu ei investoi summaa moiseen. Varsinkin kun suomalainen politiikka on arvaamatonta ja tempoilevaa sekoilua. Asun pääkaupunkiseudulla.
- thesamehere
Samasta syystä minä jätän sähköauton väliin. Kaikki lomani ovat tuntureilla, joten sinne pitää päästä sähköautolla samassa ajassa kuin bensa-/dieselautolla. Asun Piippolan eteläpuolella.
- Teslatuki
"Mitäpä luulette, ymmärtääkö pölhölän päättäjät alkaa maksamaan ihan kunnollisia tukisummia vai toivooko ja unelmoiko ne tuon parin tonnin avulla saavuttavansa vaaditun sähköautomäärän, pitäisi olla jotain 250 000 sähköautoa 11 vuoden päästä täällä. eikähön se pölhölä taas maksa jättisakot sitten EU:lle kun ei pääse tavoitteisiin joita itselleen asetti."
Kyllä ne sitten ymmärtää maksaa kunnon tukisummia kun se sattuu omalle kohdalle. Teslatuki on räätälöity vain rikkaita varten.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016050721525330- wanhaämmä
"Teslatuki on räätälöity vain rikkaita varten."
Näin se näyttää nykyään aina menevän. Jokainen tukisentti ujutetaan rikkaille.
- Sitäsattuu
Akkujen teko saastuttaa.
https://www.ilkka.fi/mielipide/yleisolta/lukijoilta-dieselautojen-aika-ei-ole-ohi-1.2854180Niinpä eikä haaveiden taida edes olla mahdollistä täyttyä:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/vaatisi-91-vuoden-koboltintuotannon-sahkoautoilu-tyssaa-ellei-ihmeita-tapahdu-6608339
Ja jos saataisiinkiin ne akut ei tympäristöunelmoiva maa joka ei hyväksy muita energianlähteitä kuin tuulimyllyt kykene tuottamaan riittävästi sähköä ihan tuosta vaan:
https://www.verkkouutiset.fi/mauri-pekkarinen-ihmettelee-mista-sahko-autoihin-saadaan/
Kun ei oltaisi menty tekemään tyhmiä sitroumuksia ja lupauksia voitaisiin ajella vielä pitkään edullisesti ja toimivasti saksasta ja muualta euroopasta tuoduilla laatuautoilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059