Mitä mieltä palstan naisväki? Pitäisikö raiskauksiin puuttua koventamalla matujen raiskausrangaistuksia?
Matuille raiskauksista kovennetut tuomiot
48
<50
Vastaukset
Vastaus on niin ilmiselvä, etten jaksa sitä ees naputella..
- golgatan-hallitus
Hallitus aikoo muutta "törkeän lapsen hyväksiköytön" määritelmän pelkäksi raiskaukseksi, jotta pedofiileja ei voisi tuomita pahemmin kuin sunnuntai raiskaajiakaan.
lähde:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f24fdaf-a1a2-489c-af74-2a87d2f2360c- 123d13123f123
Lisäksi hallitus painottaa enemmän tuomioissaan "suostumusta", eli jos lapsen väitetään suostuneen raiskaukseen, niin se on lieventävä asianhaara.
123d13123f123 kirjoitti:
Lisäksi hallitus painottaa enemmän tuomioissaan "suostumusta", eli jos lapsen väitetään suostuneen raiskaukseen, niin se on lieventävä asianhaara.
Luulisin että tuolla tarkoitetaan sitä, että siinä missä tällä hetkellä raiskauksen tunnusmerkistö täyttyy vasta kun uhri kynsii, raapii, repii ja huutaa vastaan, vastaisuudessa raiskauksen tunnusmerkistö täyttyy jos vastapuoli ei ole nimenomaisesti suostunut yhdyntään.
- 23d123123f13
hallitus aikoo "uudelleen arvioida", eli poistaa laista määritelmän "uhrin avuttomasta tilasta".
vastaisuudessa hallitus aikoo kohdella lapsi uhreja samoin kuin aikuis uhrejakin. - 123d1231232f
3.14 kirjoitti:
Luulisin että tuolla tarkoitetaan sitä, että siinä missä tällä hetkellä raiskauksen tunnusmerkistö täyttyy vasta kun uhri kynsii, raapii, repii ja huutaa vastaan, vastaisuudessa raiskauksen tunnusmerkistö täyttyy jos vastapuoli ei ole nimenomaisesti suostunut yhdyntään.
nykyisin törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön määritelmä täyttyy aina jos kyseessä on aikuisen ja lapsen välinen yhdyntä, huolimatta siitä haluaako lapsi sitä jos aikuinen on käyttänyt esim groomin tekniikoita.
hallitus aikoo poistaa tämän jotta pedofiilit voisivat toimia vapaammin. ja myös siksi ettei hallitus joudu vastaisuudessa vastuuseen törkeistä lapsien hyväksikäytöistä löysän maahanmuutto politiikkansa ja pedofiileja suosivien lakiensa takia. 123d1231232f kirjoitti:
nykyisin törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön määritelmä täyttyy aina jos kyseessä on aikuisen ja lapsen välinen yhdyntä, huolimatta siitä haluaako lapsi sitä jos aikuinen on käyttänyt esim groomin tekniikoita.
hallitus aikoo poistaa tämän jotta pedofiilit voisivat toimia vapaammin. ja myös siksi ettei hallitus joudu vastaisuudessa vastuuseen törkeistä lapsien hyväksikäytöistä löysän maahanmuutto politiikkansa ja pedofiileja suosivien lakiensa takia.En tunne alaa, mutta oletan että lapsen raiskaaminen on moitittavampi teko kuin lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.
Uskoisin että lakimuutoksella pyritään varmistamaan että pedofiilit tuomitaan ankaramman mukaan.- 123123f123f
Niin tähän mennessä on ollutkin.
Uskomuksesi on kuitenkin väärä, laki muutoksella aijotaan poistaa laista pedofilia kohta ja pistää lapset samaan syssyyn aikuis raiskattujen kanssa, etkö osaa lukea uutista niin siellä lukee.. - Yxnaine
3.14 kirjoitti:
En tunne alaa, mutta oletan että lapsen raiskaaminen on moitittavampi teko kuin lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.
Uskoisin että lakimuutoksella pyritään varmistamaan että pedofiilit tuomitaan ankaramman mukaan.Tuota se minunkin ymmärtäkseni tarkoittaa.
- Atm29
Naisten logiikan mukaan kaikilta suomalaisilta miehiltä pitäisi leikata munat irti ja laittaa tyrmään, että äidit ja tyttäret saisivat vapaasti iloitella ja tulla raiskatuksi heidän palvomien mamujen toimesta.
- Yxnaine
Tuo on sinun omaa logiikkaasi, ei naisten-.
Yxnaine kirjoitti:
Tuo on sinun omaa logiikkaasi, ei naisten-.
No sen huomaakin jo hyvin kyseisen kirjoittajan nimimerkistä, kun siinä oli jo arvatenkin tämä maininta atm.
- Martiza
Ilman muuta! Ikänsä vailla pimppaa olleen valkoperseisen peräkammarin pojan tulisi aina selvitä ehdollisella!
- nytonloppu
nythän on lasten raiskauksista :mitä se merkitsee??ihmisen täysin ihmisarvon menetys.SITÄ tuskaa!!sitä ei koe kuin raiskattu ja lähimmäiset.MUTTA me NAISET puolustamme ihmisyyttämme,jopa KOHTA kaikin keinoin jos NYT ei tapahdu!!
- Yxnaine
Minun mielestäni raiskaustangaistuksia ylipäätään pitäisi koventaa ja nimenomaan sieltä skaalan lievimmästä päästä. Lapsen raiskauksesta ei saisi päästä koskaan ehdollisella.
- trollli
No sitä nyt juuri ollaan tekemässä, laki kauttaaltaan tulee tiukemmaksi, eikä siinä oteta huomioon ihon väriä. Sama laki kaikille, ihon väristä riippumatta; tumma hipiäinen arabi tai vielä tummempi alkuasukas, kiinalainen tai intiaani tai vaikka supisuomalaiset kanta-asukkaat- sama laki.
Jos hyväksi on käytetty alaikäistä lasta, se on aina raiskaus, tekotavasta riippunmatta ja alkuperältään ulkomaalaiselle -> tulee vielä karkoitus siihen päälle! Jos on saanut Suomen kansalaisuuden, se perutaan myös silloin automaattisesti hänen osaltaan. (vaikka olisi perheellisestä miehestä kyse!)
Tuo suoja ikäraja; joka on nyt 16 vuotta, on mielenkiintoinen... ja seksiin suostumus, mihin nyt vedetään veteen viiva... jos 14-15 vuotias on itse ollut suostuvainen seksiin? Siitä oli myös ollut keskustelua noiden psykologien ja lainoppineiden kanssa.
Vai ei auta melit ja yleisökirjoitukset, sekä kerätyt nimet, eikä meteli ja arvostelu hallitusta ja ministereitä kohtaan.... jne.
Kyllä mä uskon ett muutosta tulee, vaikka kaikki äijät eivät asiasta pitäisikään.
Täällä yks aktiivisimmista metelin pitäjistä on ollut Harmaaritari ja saanut monenlaista kuohuntaa tämän asian tiimoilta! Oli hänen motiivinsa mitkä tahansa; Kiitos aktiivisuudestasi, olet puolestasi saanut monen moista mielipidettä täältä esiin, laidalta jos toiseltakin! =)) - Yxnaine
trollli kirjoitti:
No sitä nyt juuri ollaan tekemässä, laki kauttaaltaan tulee tiukemmaksi, eikä siinä oteta huomioon ihon väriä. Sama laki kaikille, ihon väristä riippumatta; tumma hipiäinen arabi tai vielä tummempi alkuasukas, kiinalainen tai intiaani tai vaikka supisuomalaiset kanta-asukkaat- sama laki.
Jos hyväksi on käytetty alaikäistä lasta, se on aina raiskaus, tekotavasta riippunmatta ja alkuperältään ulkomaalaiselle -> tulee vielä karkoitus siihen päälle! Jos on saanut Suomen kansalaisuuden, se perutaan myös silloin automaattisesti hänen osaltaan. (vaikka olisi perheellisestä miehestä kyse!)
Tuo suoja ikäraja; joka on nyt 16 vuotta, on mielenkiintoinen... ja seksiin suostumus, mihin nyt vedetään veteen viiva... jos 14-15 vuotias on itse ollut suostuvainen seksiin? Siitä oli myös ollut keskustelua noiden psykologien ja lainoppineiden kanssa.
Vai ei auta melit ja yleisökirjoitukset, sekä kerätyt nimet, eikä meteli ja arvostelu hallitusta ja ministereitä kohtaan.... jne.
Kyllä mä uskon ett muutosta tulee, vaikka kaikki äijät eivät asiasta pitäisikään.
Täällä yks aktiivisimmista metelin pitäjistä on ollut Harmaaritari ja saanut monenlaista kuohuntaa tämän asian tiimoilta! Oli hänen motiivinsa mitkä tahansa; Kiitos aktiivisuudestasi, olet puolestasi saanut monen moista mielipidettä täältä esiin, laidalta jos toiseltakin! =))"...ulkomaalaiselle -> tulee vielä karkoitus siihen päälle! Jos on saanut Suomen kansalaisuuden, se perutaan myös silloin automaattisesti hänen osaltaan. (vaikka olisi perheellisestä miehestä kyse!"
Oletko sä nyt ihan varma, että tuollainen kirjaus on tulossa lakiin? Se kansalaisaloite ei anna vielä mitään takuita. Jos kuitenkin noin on, niin hurraa huudot sille! trollli kirjoitti:
Täällä yks aktiivisimmista metelin pitäjistä on ollut Harmaaritari ja saanut monenlaista kuohuntaa tämän asian tiimoilta! Oli hänen motiivinsa mitkä tahansa; Kiitos aktiivisuudestasi, olet puolestasi saanut monen moista mielipidettä täältä esiin, laidalta jos toiseltakin! =))"Täällä yks aktiivisimmista metelin pitäjistä on ollut Harmaaritari ja saanut monenlaista kuohuntaa tämän asian tiimoilta! Oli hänen motiivinsa mitkä tahansa; Kiitos aktiivisuudestasi, olet puolestasi saanut monen moista mielipidettä täältä esiin, laidalta jos toiseltakin! =))"
Kiits. Joo, kyllä minustakin olisi mukavampaa jutella jostain muusta kuin aina näistä. Toisaalta kun tärkeitä juttuja, määrittävät meidän jälkeen tulevien tulevaisuutta niin pitää näitä vähn pitää tapetilla vaikkei se aina niin mukavaakaan olisi kenellekään. Kuitenkin juurikin sillä epämukavuudella voi vaikuttaa, tänäänhän on jopa poliittiset päättäjät olleet nohevina varmaan juurikin siksi kun ei ole mukavaa niin pakko ottaa vähän kantaa. mieluummin nekin varmaan mukavia juttelisi mutta kansan aiheuttama paine laittaa ainakin ajatustasolla miettimään ratkaisuja, saa nähdä eteneekö sitten mikään toteutuksen asteelle mutta toivotaan nyt ainakin että edes jotain vaikutusta olisi.
Sekin pitää muista että jos asiat ois menneet silloin suurimman aallon aikaan niin kuin sinä ja minä silloin ois haluttu ei kenenkään ehkä tarvitsis niin paljon ottaa kantaa nyt mutta näillä mennään,l ehkä ne joskus nuo päättäjät viisastuu.Yxnaine kirjoitti:
"...ulkomaalaiselle -> tulee vielä karkoitus siihen päälle! Jos on saanut Suomen kansalaisuuden, se perutaan myös silloin automaattisesti hänen osaltaan. (vaikka olisi perheellisestä miehestä kyse!"
Oletko sä nyt ihan varma, että tuollainen kirjaus on tulossa lakiin? Se kansalaisaloite ei anna vielä mitään takuita. Jos kuitenkin noin on, niin hurraa huudot sille!Illan piristys, "yllättävä" sankariuutinen :D:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/736805-miehen-nopeat-refleksit-pelastivat-naisen-metrokiskoilta-kampissa-sain-hanet-ylos
"Metron saapumiseen ei ollut minuuttiakaan. Joku sankari hyppäsi raiteille, juoksi tyttöä kiinni parikymmentä metriä, tarttui häneen ja työnsi häntä ylös. Onnistuin saamaan hänet ylös juuri, kun metron valot syöksyivät näkyviin, Zain Ul Abdin kertoo Facebookissa."
"Kaikki olivat turvassa, eikä kukaan onneksi loukkaantunut. Ylistän tätä sankaria, joka näytti pakolaiselta tai ainakin ulkomaalaiselta. Tosi sankareita on vielä olemassa!"
Onkohan tuo jo vähän liaankin läpinäkyvää? Ei varmaan tuo "nuori nainen" ja muut osalliset ennestään tuttuja :D Jokatpaauksessa ehdotan sankarille hengenpelastusmitalia, se on vähintä mitä voimme antaa urotyöstä vastineeksi.- SamaTyyppi
trollli kirjoitti:
Täällä yks aktiivisimmista metelin pitäjistä on ollut Harmaaritari ja saanut monenlaista kuohuntaa tämän asian tiimoilta! Oli hänen motiivinsa mitkä tahansa; Kiitos aktiivisuudestasi, olet puolestasi saanut monen moista mielipidettä täältä esiin, laidalta jos toiseltakin! =))Taidat itse olla harmis. Ei olisi mitenkään yllättävää tai ensimmäinen kerta että joku pakkomielteinen kehittelisi itselleen "tukijoukkoja" joiden kanssa sitten itselleen kirjoittelisi. Aikaa tuntuu ainakin olevan kun kaiket päivät palstoilla roikkuu.
- trollli
SamaTyyppi kirjoitti:
Taidat itse olla harmis. Ei olisi mitenkään yllättävää tai ensimmäinen kerta että joku pakkomielteinen kehittelisi itselleen "tukijoukkoja" joiden kanssa sitten itselleen kirjoittelisi. Aikaa tuntuu ainakin olevan kun kaiket päivät palstoilla roikkuu.
Kuule ei varmaan ole harvinaista toi moni nikkeys; pertalla ja gentsulla niitä nikkejä on useampia.
Mä käytän vain yhtä nikkeä kerrallaan, ja vaihdan kun joku on tarpeeksi -> lainannut tai ominut mun nikkeäni, jamalla puhunut täyttä paskaa; mun suullani!
Hiton usein olen Harmiksen kanssa samaa mieltä, ja jotenkin hän sietää myös sen ett välillä mä potkaisen kinttuihin häntäkin; kun olen tyystin erimieltä!
Mutt kyllä Harmiksen pöksyt ja saappaat on mulle aivan liian isot, ja sukupuli ihan väärä mulle.
Naisena mä pääsen paikkoihin mihin miehillä ei ole asiaa... ja kuulen myös asioista, joita ei lörpötellä miehille, koska mä vaan olen tyhmänlainen nainen -> mulle pitää vääntää malli rautalangasta. Fiksut miehet kun on putkiaivoisia joskus, mikä minusta on sangen kätevää!
Ja toki sä saat pitää mielipiteesi, mikä mä olen kiistämään yhdenkään luojan luoman äijän mielipidettä, kun se ei ihan kamala ajatus ole! X´D... voi luoja!
- kaikille
Vitun suvakki, kaikille kovemmat tuomiot.
- Maastaveks
Tiedät, mitä olen mieltä ja nyt aavistan tämän härkäpäisen 👹
- Niinpätaas
3.14 kirjoitti:
En tunne sinua.
Höpö jöpö 😃
- Ollaanme
3.14 kirjoitti:
Kirjoittele omalla nikilläsi jos olemme tuttuja.
Hmm kun ei ole sitä nikkiä. En ajatellut ottaa. Mutta ...
- Hfhch
Ilman muuta matuille pitäisi olla kovennettu rangaistusasteikko.
Matut ovat tulleet tänne pyytämättä hakemaan ns turvapaikkaa, silloin pitäisi käyttäytyä kiitollisesti ja erityisen hyvin ja kaikista rikoksista tulisi saada kovennetut tuomiot. - Yhenvaatarvisuhrautua
Lääkärit leikkais mulkun pois! Ja tiedottais koko maailmalle et näin toimitaan tulevaisuudessa! kyl katois raiskarit !
- Yxnaine
Äkkiä oltais ihmisoikeusjärjestöjen hampaissa.
3.14 kirjoitti:
Valtio takavarikoisi rikoksentekovälineen. Ihan kohtuullinen tuomio.
.. Tätä Myös.. Näinhän se Just Pitäisi olla Näissä(kin) Rikoksissa.. ;P
- Fgxg
Yxnaine kirjoitti:
Äkkiä oltais ihmisoikeusjärjestöjen hampaissa.
Yhdentekevää
- Pillujen--asiantuntija
Raiskauksesta saatavat vankilatuomiot eivät tule kovenemaan- Vain raiskaus nimitys muuttuu. Vaikka nuo kuinka puhuvat tuolla eduskunnassa niin laki on kuitenkin sellainen että raiskauksesta tulee usein ehdollista jos on ensikertalainen eli vankilaan ei joudu. Yhtä tyhjän kanssa koko laki. Sipilä ei päätä mitään vaan ne tuomarit jotka ovat suomalaisia naisia ja nehän niitä tuomioita antaa. Ei tässä valtiossa voi raiskaajaa pitää vankilassa koska se maksaa todella paljon.
- hämmästyttääkummastutaa
Kaikki suomalaiset tuomaritko ovat naisia?
- 3Pr
Julkinen kastraatio raiskaajille ja toimenpiteestä kuvat aljatseeraan mainokseksisipin kutsun viereen.
- turha.aihe
Mitä vammoja raiskauksesta jää?
Ei mitään. Minä olen kyllä päättänyt, että minua ei raiskata. Sen takia kehitetään hauista, että rangaistus voidaan katsoa heti tilanteessa. Piste. Väärään naiseenkin voivat tarttua. Kannan aina avainnippua sormien välissä enkä pelkää käyttää sitä. Siitä rytinästä ei naarmuitta selvitä. Kyllä sen kaverin ainakin jälkeen päin tunnistaa, jos vielä kerran pitää tuomita.
Joo, ylipäätään. Kovennetut tuomiot kaikesta.
Ihan kaikesta.
Olen sitä mieltä.- vaiettäsillai
Vai että oikein aina avainnippua sormien välissä, mahtaa olla mahtavaa elämää sellainen.
Ja siinä kohtaa, jos joku hyökkää päällesi pitää muistaa että sääli on sairautta...hyökkääjää ei tarvi sääliä. Eihän sekään siihen sorru, kun kerran päälle hyökkää..
- super-ytmi
Lapsia raiskattu Suomessa iät ja ajat, nyt kun matut tulivat samoille apajille niin heti kovennetaan tuomioita.
Rasismilta kuullostaa.Oisko niin, että homma on hypännyt silmille ja lisääntynyt räjähdysmäisesti matujen myötä? Mitä enemmän raiskaajia, sitä enemmän rikoksia...
mazy kirjoitti:
Oisko niin, että homma on hypännyt silmille ja lisääntynyt räjähdysmäisesti matujen myötä? Mitä enemmän raiskaajia, sitä enemmän rikoksia...
Tai pitäisikö oikeammin kirjoittaa, mitä enemmän raiskaajia sitä enemmän raiskauksia...
Jos niitä oli JO ennen matuja, niin nyt niitä on vielä matujen verran enemmän...
- suvalaine
niiltähän saa niin paljon paremman tautikirjonkin kuin kantareppanoilta
- Ätmi-
Mahtaa naisia harmittaa kun matu saa ehdollista.
Eikä vain matujen, vaan ihan kaikkien raiskaajien. Matuille sen verran kuitenkin enemmän tiukemmat vielä otteet, että leima peffaan ja timbuktuun jos syyllistyy rikoksiin.
Taino oikeesti kaikki raiskaajat saisi laittaa samaan konttiin ja morjes..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203764
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243139En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322355- 922139
- 191976
- 261632
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411611- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021463Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414