Nyt kaikki matkustelleet!!!

kanariansaarilla matkustaneet, mihinkä päin kanarian saaria suosittelette mennä, jos kaipaa nähtävää ja tekemistä?

Suunnittelen tässä kevääksi loman varaamista, ihan ekana Costa del sol mielessä, mutta sitten toisena vaihtoehtona olisi myös kanarian saaret. Kävi myös Kreikka mielessä, korfulla olen jo käynyt...

Costalla ei vaan taida olla kovin lämmintä maalis-huhtikuussa?

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maanjäristys ollut...

    • Huhti-touko paras Välimerellä. Ja suomalaisille helleläähättäjille syyskuu. Rupeaa olosuhteet tasaantumaan.

      • Kaipaisin vähän lämpöä, mutten hellettä. Auringonvaloa on jo ikävä. Nyt olis hyvä tilaisuus kaikinpuolin lähteä huhtikuussa reissuun...aiemminkin.☺️


      • mazy kirjoitti:

        Kaipaisin vähän lämpöä, mutten hellettä. Auringonvaloa on jo ikävä. Nyt olis hyvä tilaisuus kaikinpuolin lähteä huhtikuussa reissuun...aiemminkin.☺️

        Huhtikuussa alkaa olla vehreää, sitten äkkiä korppuuntuu ja kuivaa kesäksi. Kevät on kaunista.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Huhtikuussa alkaa olla vehreää, sitten äkkiä korppuuntuu ja kuivaa kesäksi. Kevät on kaunista.

        Kevättä aattelin juu, siksikin kun kotimaassakin kesä osaa olla lämmin. Jopa kuuma. Suomessa on mukavaa keväästä syksyyn, sen jälkeen voisin häipyä aina muille maille...🤗

        Italiassa myyvät euron taloja!! Kattelin huvikseni, aika murjuja...😐


      • mazy kirjoitti:

        Kevättä aattelin juu, siksikin kun kotimaassakin kesä osaa olla lämmin. Jopa kuuma. Suomessa on mukavaa keväästä syksyyn, sen jälkeen voisin häipyä aina muille maille...🤗

        Italiassa myyvät euron taloja!! Kattelin huvikseni, aika murjuja...😐

        Juu älä niihin Toscanan taloihin lankea... Tulee vaan kylmät kiviseinät ja sementtiä..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Juu älä niihin Toscanan taloihin lankea... Tulee vaan kylmät kiviseinät ja sementtiä..

        Ja kallis lasku.


      • mazy kirjoitti:

        Ja kallis lasku.

        Jep. Niillä on siellä joku kylien asuttamisprojekti.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jep. Niillä on siellä joku kylien asuttamisprojekti.

        Niin näky olevan.

        On mulle espanjastakin tyrkytetty taloja, ihan siistejä jopa upeitakin. Pitäs vaan voittaa se pääpotti lotossa.🤣

        Pikkuset voitot ei pal auta...velkaa en halua.


      • mazy kirjoitti:

        Niin näky olevan.

        On mulle espanjastakin tyrkytetty taloja, ihan siistejä jopa upeitakin. Pitäs vaan voittaa se pääpotti lotossa.🤣

        Pikkuset voitot ei pal auta...velkaa en halua.

        Taidat tosissasi kovasti sinne Espanjaan haluta (tai eri ilmastoon)? Kyllä sulla ihan mukavia haaveita on...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Taidat tosissasi kovasti sinne Espanjaan haluta (tai eri ilmastoon)? Kyllä sulla ihan mukavia haaveita on...

        Kyllä mä ihan aikuisten oikeasti sinne haluan, olen halunnut jo vuosia...💓

        Kielikurssillekin olin menossa, mutta se ope ehdotti että syksyllä..pääsen mukaan alusta, kun nyt on vielä viimevuotiset jatkot käynnissä. Että kesken kelkkaan hypäten voi olla hankalaa, kun toisilla on jo alkeet hallussa ja ite alkaa tyhjästä..

        Mä oon aivan tosissani, että kun tilaisuus tulee alan viettämään kylmät kaudet espanjassa...jossain siellä. Hankin vuokrakämpän ja majoitutaan siellä. 😝


      • mazy kirjoitti:

        Kyllä mä ihan aikuisten oikeasti sinne haluan, olen halunnut jo vuosia...💓

        Kielikurssillekin olin menossa, mutta se ope ehdotti että syksyllä..pääsen mukaan alusta, kun nyt on vielä viimevuotiset jatkot käynnissä. Että kesken kelkkaan hypäten voi olla hankalaa, kun toisilla on jo alkeet hallussa ja ite alkaa tyhjästä..

        Mä oon aivan tosissani, että kun tilaisuus tulee alan viettämään kylmät kaudet espanjassa...jossain siellä. Hankin vuokrakämpän ja majoitutaan siellä. 😝

        Jaaha, ukkokin tuli kotiin!😀

        Tartten lopetella ja mennä turisee hälle. Palataan.


      • mazy kirjoitti:

        Kyllä mä ihan aikuisten oikeasti sinne haluan, olen halunnut jo vuosia...💓

        Kielikurssillekin olin menossa, mutta se ope ehdotti että syksyllä..pääsen mukaan alusta, kun nyt on vielä viimevuotiset jatkot käynnissä. Että kesken kelkkaan hypäten voi olla hankalaa, kun toisilla on jo alkeet hallussa ja ite alkaa tyhjästä..

        Mä oon aivan tosissani, että kun tilaisuus tulee alan viettämään kylmät kaudet espanjassa...jossain siellä. Hankin vuokrakämpän ja majoitutaan siellä. 😝

        Monihan on marras-huhtiajan 6 kk (Välimeri), sitten suomeen takas, kakkosasunnolle nauttimaan meidän omasta kesästä :)

        Unelmille siivet, hyvä!


      • mazy kirjoitti:

        Jaaha, ukkokin tuli kotiin!😀

        Tartten lopetella ja mennä turisee hälle. Palataan.

        Mene rapsuta sitä :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mene rapsuta sitä :D

        Halasin, haisi niin löbölle että huh!!🤣


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Monihan on marras-huhtiajan 6 kk (Välimeri), sitten suomeen takas, kakkosasunnolle nauttimaan meidän omasta kesästä :)

        Unelmille siivet, hyvä!

        Niin minäkin haluisin olla, illalla tai yöllä just sanoin ukolle, että jahka valmistun alan puurtaa. Kerään rahaa jemmaan sen verran, että voidaan olla pitempiä pätkiä espanjassa ja samalla asiat hoituu täälläkin kotipuolessa. Jospa mä rupeen rahottaa meille espajan kotia ja elämää siellä, isäntä huolehtii sitten täällä kotopuolessa suomikodista...

        Noh...molemmat toki, mutta kärjistetysti.😃


      • mazy kirjoitti:

        Niin minäkin haluisin olla, illalla tai yöllä just sanoin ukolle, että jahka valmistun alan puurtaa. Kerään rahaa jemmaan sen verran, että voidaan olla pitempiä pätkiä espanjassa ja samalla asiat hoituu täälläkin kotipuolessa. Jospa mä rupeen rahottaa meille espajan kotia ja elämää siellä, isäntä huolehtii sitten täällä kotopuolessa suomikodista...

        Noh...molemmat toki, mutta kärjistetysti.😃

        Muksuille koulun maksut suomikouluun ja silleen...


    • Suomeen päin, Lappia kohden...

    • riippuumistäroikkuu

      Pitkälti samaahan se on saarilla kuin mannermaallakin, no saarilla tietty enemmän rantailua ja vaeltelua jos sellainen kiinnostaa.

      • Kehuvat lämpötiloja kanariansaarien eduksi..

        Mä tykkäisin kierrellä pitkin, löhöily rannalla tai altaalla ei ole mun juttu, mutta lasten kanssa tietysti on hiukan rajalliset mahdollisuudet. ☺️


      • mazy kirjoitti:

        Kehuvat lämpötiloja kanariansaarien eduksi..

        Mä tykkäisin kierrellä pitkin, löhöily rannalla tai altaalla ei ole mun juttu, mutta lasten kanssa tietysti on hiukan rajalliset mahdollisuudet. ☺️

        Ihan h.lvetisti liikaa finskejä. Joka kadun kulmassa suomeksi lihapullat ja muusi. Kohtahan natiivit jää kakkoseksi. En ite haluis just sinne...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihan h.lvetisti liikaa finskejä. Joka kadun kulmassa suomeksi lihapullat ja muusi. Kohtahan natiivit jää kakkoseksi. En ite haluis just sinne...

        Ai on? No sitten pitää miettiä uudestaan, en mäkään haluis ihan suomisilmään välttämättä mennä. Olis kiva tutustua maan omaan väkeen ja meininkiin...

        Costa del sol on suomalaisten piirittämää aluetta myös, mutta jos kapuais vähän ylemmäs..😃


      • mazy kirjoitti:

        Kehuvat lämpötiloja kanariansaarien eduksi..

        Mä tykkäisin kierrellä pitkin, löhöily rannalla tai altaalla ei ole mun juttu, mutta lasten kanssa tietysti on hiukan rajalliset mahdollisuudet. ☺️

        Yks tuttu pariskunta jotka käyny useemmassakin paikassa etelä-euroopassa sano että tykkäävät kanariasta kun aina on hyvät kelit ja jutut toimii. Joissain uusissa ja eksoottisissa ei välttämättä toimi niin varmaan lasten kanssa liikenteessä ollessa tuollanen "tylsä" mutta toimiva valinta varmaan on viisain, seikkailut ei välttämättä on ihan vastuksettomia.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihan h.lvetisti liikaa finskejä. Joka kadun kulmassa suomeksi lihapullat ja muusi. Kohtahan natiivit jää kakkoseksi. En ite haluis just sinne...

        Lihapullissa ja muusissa ei oo mitään vikaa :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Yks tuttu pariskunta jotka käyny useemmassakin paikassa etelä-euroopassa sano että tykkäävät kanariasta kun aina on hyvät kelit ja jutut toimii. Joissain uusissa ja eksoottisissa ei välttämättä toimi niin varmaan lasten kanssa liikenteessä ollessa tuollanen "tylsä" mutta toimiva valinta varmaan on viisain, seikkailut ei välttämättä on ihan vastuksettomia.

        Joo, seikkailut jää sinne hamaan tulevaisuuteen. Lasten kanssa pitää olla aika hyvin kaikki reilassa. Teinit olis toinen juttu, mutta näin pikkuset...lotraamista ja huvia. Mutta aika minikaavalla...


      • riippuumistäroikkuu
        mazy kirjoitti:

        Ai on? No sitten pitää miettiä uudestaan, en mäkään haluis ihan suomisilmään välttämättä mennä. Olis kiva tutustua maan omaan väkeen ja meininkiin...

        Costa del sol on suomalaisten piirittämää aluetta myös, mutta jos kapuais vähän ylemmäs..😃

        Costa del Sol on kuiteskin aika paljon muutakin kuin vain Fuge missä pääosin suomalaiset ovat. Mutta kaikkialla se riippuu siitä missä pyörii, jos hengailee jossain hotellin kulmilla niin ei tietenkään voi odottaa mitään "autenttisuutta". Jos sitä hakee ettei turisteja näe niin sitten on mentävä sisämaahan.


      • mazy kirjoitti:

        Ai on? No sitten pitää miettiä uudestaan, en mäkään haluis ihan suomisilmään välttämättä mennä. Olis kiva tutustua maan omaan väkeen ja meininkiin...

        Costa del sol on suomalaisten piirittämää aluetta myös, mutta jos kapuais vähän ylemmäs..😃

        Mitä ne just uutisissa sano...12 000 suomalaista asukkia pienellä alueella, 300 suomalaista yritystä. Siellä Pertit ja Maijat vippasoo ja huuteloo hyvveetä päevee uamulenkillä: D Juu ei. Uh..Fernandot näkyvät enää mustavalkokuvissa.

        Pitää olla paremmat saaret, tutkailehan : )


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Lihapullissa ja muusissa ei oo mitään vikaa :D

        Mutta lihapullassa -Kanariansaarilla- on! Kotona pirtinpöydässä eri juttu.

        Paella..


      • riippuumistäroikkuu kirjoitti:

        Costa del Sol on kuiteskin aika paljon muutakin kuin vain Fuge missä pääosin suomalaiset ovat. Mutta kaikkialla se riippuu siitä missä pyörii, jos hengailee jossain hotellin kulmilla niin ei tietenkään voi odottaa mitään "autenttisuutta". Jos sitä hakee ettei turisteja näe niin sitten on mentävä sisämaahan.

        Juu, totta. Jotenkin mua kiehtoo se Costa del sol...veri vetää sinne. En suomalaisia niin kaipaa. Oisko siellä sisämaassa joku varteenotettava viihtyisä paikka?


      • mazy kirjoitti:

        Joo, seikkailut jää sinne hamaan tulevaisuuteen. Lasten kanssa pitää olla aika hyvin kaikki reilassa. Teinit olis toinen juttu, mutta näin pikkuset...lotraamista ja huvia. Mutta aika minikaavalla...

        Niinpä, jos ottaa jonkun "uuden" kohteen ei välttämättä majotukset pelaa, ruuat ei ehkä vastaa odotuksia jne, niin siinä mielessä tuollanen "vanha" kohde ei silleen varmaan aiheuta pettymyksiä. Tuossa muuten kun kirjotit "jos kapuais ylemmäs" niin siinä on semmonen että siellä tulee hiekkaa sisälle, niillä tutuilla oli kerran asunto sieltä ylemmästä rinteestä vuokralla niin sanovat että hirveesti tuli hiekkapölyä sinne niin mukavampi olla alempana.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mutta lihapullassa -Kanariansaarilla- on! Kotona pirtinpöydässä eri juttu.

        Paella..

        Jos tarjoavat kotoisia korpelan lihapullia muussilla se on ihan ok :) olutta kyytipojaks.


      • Toisaalta jos ei ole paljoa käynyt, voi olla hyvä aloittaa tuosta leppeämmästä päästä, ja että hommat hoituu vaikka omallakin kielellä (omalla ruoallakin, ei siinä). Siinä mielessä olet oikeassa. Riskittömämpää. Eikä tule muutenkaan sitten liikaa kaikkea kerralla ja lapsetkin...

        Juu, sitten voi laajentaa. Kreikka ja Kyproskin hyvät ja saa kaikkea, mitä tarvii ja vähän sillä sun tällä kielellä.

        https://www.kela.fi/eurooppalainen-sairaanhoitokortti

        Muistakaa eurooppalainen sairaanhoitokortti (ilmainen kelalta).


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jos tarjoavat kotoisia korpelan lihapullia muussilla se on ihan ok :) olutta kyytipojaks.

        En lähtis sun kanssa mihinkään :D

        Koko loma menis suomalaisessa lihapullabaarissa

        (tuhinaa)

        Siis tuolta varmaan saisit sitäkin, ei olis edes vitsi :D


      • riippuumistäroikkuu
        mazy kirjoitti:

        Juu, totta. Jotenkin mua kiehtoo se Costa del sol...veri vetää sinne. En suomalaisia niin kaipaa. Oisko siellä sisämaassa joku varteenotettava viihtyisä paikka?

        No eipä ihan Malagassakaan suomilippuja liiemmälti liehu. Sehän riippuu siitä mitä hakee, jos haluaa olla rannikolla niin kyllä sieltäkin rauhallisempia kulmia löytyy vaikkakin turisteista ei pääsekään eroon, jos taas sisämaahan niin ei tartte kauas mennä mutta silloin tarttee pitkälti auton.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En lähtis sun kanssa mihinkään :D

        Koko loma menis suomalaisessa lihapullabaarissa

        (tuhinaa)

        Siis tuolta varmaan saisit sitäkin, ei olis edes vitsi :D

        Jaa :( no minä itseasiassa kyllä oon enemmän semmonen että haluun jut sitä paikallista oikeaa elämää nähdä turisitkeksittymän sijaan ihan jo hintatason vuoksi, en tykkää rahastuksesta, mutta lihapullat on silti ok, voihan niihin espanjooli ropsuttaa vaikka paikallisia mausteita lisukkeeksi :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa :( no minä itseasiassa kyllä oon enemmän semmonen että haluun jut sitä paikallista oikeaa elämää nähdä turisitkeksittymän sijaan ihan jo hintatason vuoksi, en tykkää rahastuksesta, mutta lihapullat on silti ok, voihan niihin espanjooli ropsuttaa vaikka paikallisia mausteita lisukkeeksi :D

        Oo nyt tässä sun kanssas pulkkana tahi kelkkana...

        :D

        Kunhan et niitä Suomesta matkalaukussa mukana raahaa ja aamupuurotarpeita samalla. Siinä menee raja.

        Jos paikallista haluaa, on mentävä uusille poluille.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Oo nyt tässä sun kanssas pulkkana tahi kelkkana...

        :D

        Kunhan et niitä Suomesta matkalaukussa mukana raahaa ja aamupuurotarpeita samalla. Siinä menee raja.

        Jos paikallista haluaa, on mentävä uusille poluille.

        Jos johonkin kehitymaahan on menossa niin ei ois kyllä ollenkaan huono idea ottaa reppuun:


        https://www.kivikylan.fi/clients/kivikyla/mellow_internal/imagefolder/fi//generated/1479kivikylan_palvarinpyorykat500x500500x500s.png

        https://kotiliesi.fi/wp-content/uploads/2017/09/ruisleipa.jpg

        https://images.alko.fi/images/cs_srgb,f_auto,t_large/cdn/914667/koskenkorva-viina.jpg

        Ei toi viimeinen kyllä niin hyvää ole mutta vois olla veikeää roudata mukana ja irvistellä ryyppy silllointällöin, sais nähä ehtiikö tyhjetä matkan aikana.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jos johonkin kehitymaahan on menossa niin ei ois kyllä ollenkaan huono idea ottaa reppuun:


        https://www.kivikylan.fi/clients/kivikyla/mellow_internal/imagefolder/fi//generated/1479kivikylan_palvarinpyorykat500x500500x500s.png

        https://kotiliesi.fi/wp-content/uploads/2017/09/ruisleipa.jpg

        https://images.alko.fi/images/cs_srgb,f_auto,t_large/cdn/914667/koskenkorva-viina.jpg

        Ei toi viimeinen kyllä niin hyvää ole mutta vois olla veikeää roudata mukana ja irvistellä ryyppy silllointällöin, sais nähä ehtiikö tyhjetä matkan aikana.

        *Pönttö hakkaa päätä Karjalan mäntyyn*

        Kops.

        Mokoma..


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jos johonkin kehitymaahan on menossa niin ei ois kyllä ollenkaan huono idea ottaa reppuun:


        https://www.kivikylan.fi/clients/kivikyla/mellow_internal/imagefolder/fi//generated/1479kivikylan_palvarinpyorykat500x500500x500s.png

        https://kotiliesi.fi/wp-content/uploads/2017/09/ruisleipa.jpg

        https://images.alko.fi/images/cs_srgb,f_auto,t_large/cdn/914667/koskenkorva-viina.jpg

        Ei toi viimeinen kyllä niin hyvää ole mutta vois olla veikeää roudata mukana ja irvistellä ryyppy silllointällöin, sais nähä ehtiikö tyhjetä matkan aikana.

        Ei sillä muuten, sä ostat samaa Kivikylää kuin minäkin jos pullia pitää prismasta hakea :D, ne on parhaat, ja sitte kun ne on alkanu niitä maustamaan chilillä ja sinihomejuustolla. Että mistä arvasti :D

        (naurua)

        Älä omi mun pullia.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei sillä muuten, sä ostat samaa Kivikylää kuin minäkin jos pullia pitää prismasta hakea :D, ne on parhaat, ja sitte kun ne on alkanu niitä maustamaan chilillä ja sinihomejuustolla. Että mistä arvasti :D

        (naurua)

        Älä omi mun pullia.

        Valinta on helppo kun ei muita einespullia voi ostaa kun ovat niin moskaa. Ei uskalla edes maistaa kun katsoo tuoteselosteen niitä muita. Nuo kivikylät on ok tuoteselsoteen ja maun perusteella vaikkei tietenkään ihan niin hyviä kuin ite tekemät :)


      • riippuumistäroikkuu kirjoitti:

        Costa del Sol on kuiteskin aika paljon muutakin kuin vain Fuge missä pääosin suomalaiset ovat. Mutta kaikkialla se riippuu siitä missä pyörii, jos hengailee jossain hotellin kulmilla niin ei tietenkään voi odottaa mitään "autenttisuutta". Jos sitä hakee ettei turisteja näe niin sitten on mentävä sisämaahan.

        Benalmadena on ehkä se aurinkorannikon kivoin paikka. Tai ainakin viimeksi sille se tuntui...😊


    • ajattelinvaan

      Sun kannattaa mennä kreikan saarille kuten kossille, samos mykonos ja paljon muita. Siellä hienot rannat eikä turisteja eli viinajuoppoja kuten kanarialla.

      • Kossilla on kuulemma kaunista, kreikan saaret kyllä kiinnostaa manner kreikkaa enemmän ☺️


    • .. Entäs SuomenSaaret?.. Onks Niis Jottain Vikkaa.. Muka?.. ;D

      .. Niit on Khyl niin Maan Hirveen Pal.. ;P

      • .. Miks ei Talvel?.. Jos Jäät Vuan Kantaa, niin Järvienkin Saariin Piässöö Aikast Hätäseen.. Ja Helposti.. ;D

        .. Ei kun Vuan TunnelmaTuli Pystyyn.. Ja.. Ja.. Ja.. =)


      • .. Naah.. NeljäVuorenAikaa On.. Rikkaus.. Ja TunnelmaTulessa On Taikaa.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Naah.. NeljäVuorenAikaa On.. Rikkaus.. Ja TunnelmaTulessa On Taikaa.. ;P

        Oishan ne rikkaus, jos ei aina sairastasi kylminä kuukausina. ☺️

        Kun vuosikaudet potee kylmät kaudet, kipuja ja mieli masentuu alkaa toivoa, että pääsis sieltä pois missä aina sairastaa...


      • mazy kirjoitti:

        Oishan ne rikkaus, jos ei aina sairastasi kylminä kuukausina. ☺️

        Kun vuosikaudet potee kylmät kaudet, kipuja ja mieli masentuu alkaa toivoa, että pääsis sieltä pois missä aina sairastaa...

        .. Onkohan Syynä.. Väärät Varusteet.. Liian Vähän Tunteita&Tunnelmaa.. Vaiko IhkuOikeat EtelänHetelmänGeenit?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Onkohan Syynä.. Väärät Varusteet.. Liian Vähän Tunteita&Tunnelmaa.. Vaiko IhkuOikeat EtelänHetelmänGeenit?.. ;P

        Syynä on fibromyalgia, joka reagoi huonosti suomen rajuihin lämpötila muutoksiin. Ilmanala on aina vaikuttanut mun vointiin, muksusta pitäen...

        Siedän hellettä huonosti, mutta myös koleita ja vetoisia kelejä. Mahdollisimman tasainen lämpötila ja ilmanala olisi ihanteellinen...

        Huonommin kestän pimeitä kylmiä jaksoja, oireet alkaa jo kun ilmat alkaa viiletä ja kosteutta rupee olemaan...sama homma kun talvi vaihtuu kevääseen, mutta valoisuus taas piristää jolloin kipujakin sietää paremmin.☺️



      • mazy kirjoitti:

        Oon huomannut, että lämmin ei luita riko kunhan helteeks ei heitä...

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/fibromyalgia-vasymysta-sarkya-ja-patkaunta

        Hellettäkin kestän paremmin, jos pääsee varjoon...

        .. OnPas se(kin) Näemmä EpäMääräinen Termi.. Täytynee joskus Lueskella Oikein Ajatuksella tuostakin.. Ehkä.. ;P

        .. Tuossa sun linkissä oli Ainakin joissakin kommenteissa vielä lisääkin Tietoa KysAsiasta.. ;P

        .. Ootko itse Perehtynyt asiaan kuinka hyvin, eli kuinka hyvä tietous Sulla on, että mitkä jutut liittyisivät sulla Varmuudella tuohon ja mitkä Jutut on Just Sulle Hyväksi jne.?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. OnPas se(kin) Näemmä EpäMääräinen Termi.. Täytynee joskus Lueskella Oikein Ajatuksella tuostakin.. Ehkä.. ;P

        .. Tuossa sun linkissä oli Ainakin joissakin kommenteissa vielä lisääkin Tietoa KysAsiasta.. ;P

        .. Ootko itse Perehtynyt asiaan kuinka hyvin, eli kuinka hyvä tietous Sulla on, että mitkä jutut liittyisivät sulla Varmuudella tuohon ja mitkä Jutut on Just Sulle Hyväksi jne.?.. ;P

        Oon hyvin perillä, 1996 vuodesta tähän päivään tullut tutuksi. Mun lähes kaikki vaivat liittyy jotenkin tuohon oireyhtymään...

        Oireet

        Fibromyalgian tärkein oire on kehon eri osissa tuntuva lähes jatkuva kipu, johon vaikuttavat erilaiset ulkoiset tekijät. Potilaat kuvaavat kipua kolottavana, jäytävänä, polttavana, kirvelevänä tai viiltävänä. Kipua pahentavat kylmä, kostea ja vetoinen ympäristö sekä psyykkinen stressi. Saunassa kipu lievittyy, mutta saunan jälkeen kivut pahenevat (saunakrapula).

        Fibromyalgiaa sairastavilla väsymys, uupumus ja voimattomuus, turvotuksen ja puutumisen tunne ovat myös yleisiä. Tuki- ja liikuntaelimistön kipujen lisäksi heillä voi olla päänsärkyä, kuukautis-, maha- ja virtsaelinkipuja. Monet potilaat kokevat niveltensä turpoavan, vaikka lääkäri ei tällaista havaitsisikaan.

        Nää ja puutumiset, endometrioosi, yliliikkuvuus jne. Ympyrään mahtuu liki kaikki mun vaivat, oon kuin oppikirjasta. 😐


      • mazy kirjoitti:

        Oon hyvin perillä, 1996 vuodesta tähän päivään tullut tutuksi. Mun lähes kaikki vaivat liittyy jotenkin tuohon oireyhtymään...

        Oireet

        Fibromyalgian tärkein oire on kehon eri osissa tuntuva lähes jatkuva kipu, johon vaikuttavat erilaiset ulkoiset tekijät. Potilaat kuvaavat kipua kolottavana, jäytävänä, polttavana, kirvelevänä tai viiltävänä. Kipua pahentavat kylmä, kostea ja vetoinen ympäristö sekä psyykkinen stressi. Saunassa kipu lievittyy, mutta saunan jälkeen kivut pahenevat (saunakrapula).

        Fibromyalgiaa sairastavilla väsymys, uupumus ja voimattomuus, turvotuksen ja puutumisen tunne ovat myös yleisiä. Tuki- ja liikuntaelimistön kipujen lisäksi heillä voi olla päänsärkyä, kuukautis-, maha- ja virtsaelinkipuja. Monet potilaat kokevat niveltensä turpoavan, vaikka lääkäri ei tällaista havaitsisikaan.

        Nää ja puutumiset, endometrioosi, yliliikkuvuus jne. Ympyrään mahtuu liki kaikki mun vaivat, oon kuin oppikirjasta. 😐

        .. Siellä oli PaljonPaljon lisääkin, mitä siihen Voisi Liittyä.. Ja Mitkä jutut Voisivat Helpottaa.. Jos en ihan Omiani Lueskellut.. Joitakin kommentteja Khyl luin Lisäks.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Siellä oli PaljonPaljon lisääkin, mitä siihen Voisi Liittyä.. Ja Mitkä jutut Voisivat Helpottaa.. Jos en ihan Omiani Lueskellut.. Joitakin kommentteja Khyl luin Lisäks.. ;P

        On ravintoaineet, liikunta, lepo/rentoutuminen, elinympäristö mahdollisimman stressitön jne. Kaikkea ei pysty toteuttamaan, koska työ ja ihmiset.

        Mutta aina voi pyrkiä...ruokien kanssa oon pelannut ikäni. Ei merkittävää apua dieteistä...paitsi vatsaan.


      • mazy kirjoitti:

        On ravintoaineet, liikunta, lepo/rentoutuminen, elinympäristö mahdollisimman stressitön jne. Kaikkea ei pysty toteuttamaan, koska työ ja ihmiset.

        Mutta aina voi pyrkiä...ruokien kanssa oon pelannut ikäni. Ei merkittävää apua dieteistä...paitsi vatsaan.

        .. "Koska..".. Ei Näin.. ;D


      • mazy kirjoitti:

        On ravintoaineet, liikunta, lepo/rentoutuminen, elinympäristö mahdollisimman stressitön jne. Kaikkea ei pysty toteuttamaan, koska työ ja ihmiset.

        Mutta aina voi pyrkiä...ruokien kanssa oon pelannut ikäni. Ei merkittävää apua dieteistä...paitsi vatsaan.

        Ja lääkkeitten kanssa en enää halua pelata...niitäkin on ahmittu reppukaupalla...

        Paras on sopiva lämpö, aurinko, kalaravinto, kevyt ruoka, tanssiminen, hyvä ilmapiiri, sopivasti rentoutumista stressittömästi...vähän hälinää ja ihmisiä hösläämässä. Eli koti on rauhallinen paikka...😃


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. "Koska..".. Ei Näin.. ;D

        Juu saisi lottovoiton, niin vois rakentaa oman pyhätön...🤣

        Missä ois kaikki huomioitu apuja myöden.


      • mazy kirjoitti:

        Juu saisi lottovoiton, niin vois rakentaa oman pyhätön...🤣

        Missä ois kaikki huomioitu apuja myöden.

        .. Kuhan Pirät Mieles.. "Koskaa" on MonenMoista.. ;D


    • Play del ingles on viimeisin paikka jossa olen kanarialla vieraillut. Siitä toki on kolmekymmentä vuotta aikaa mutta tuskin ne toimivaa turismikonseptia ovat muuttaneet.
      Yhtä mitäänsanomaton paikka kuten suurin osa paikoista nyt täällä pallolla on. Jos saaristoon haluaa niin suosittelen Kustavia tai Hailuotoa. Paikallista maatilamatkailua, ilmasto kiittää ja rahat jää kotimaahan.

      • Kotimaassa vaan ei ole nyt sitä aurinkoa eikä lämpöä mitä mun särkyinen kroppa ja pimeästä väsynyt pää kaipaa.😊


    • Kanarian saarista suosittelen perheellisen kohteeksi Teneriffaa. La Gomera ja La Palma ovat upeita saaria, mutta teillä on pienet lapset ja saaret eivät ole ennestään tuttuja. Noilla kahdella saarella ei suomalaisiin törmää välttämättä kertaakaan. Eivät siis mitään turistirysiä, vaikka saksalaisia sielläkin piisaa, vaeltamassa:)

      Teneriffa on hyvä kohde, jos ei mene niihin pahimpiin turistipyydyksiin, esim. Los Christianosiin tai Las Americasiin. Puerto de la Cruz on ihan kiva kaupunki, vaikka siellä paljon suomalaisia onkin. Ei ole kuitenkaan mikään meluisa bailumesta tms. vaan enemmän lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Ja Loro Park lähellä:) Puerto de la Cruz saattaa olla viileämpi huonolla tuurilla, jos menee tammi-helmikuussa. Saaren itä/pohjoispuolelle on sateisempaa, kuin länsi- ja eteläpuolella. Siinä on se vuoristo välissä, joka säätää näin. Siksikin on hyvä, että on auto vuokralla, jos säät sattuvat olemaankin yhdessä paikassa viikon "huonot". Toisaalta keväämmällä ei ole tätäkään ongelmaa.
      Länsipuolella on monenlaista kivaa paikkaa, esim. Los Gigantes, josta olen kuullut paljon kehuja. Riittävän pieni, ettei turisti-ryysistä, mutta silti kaikki palvelut lähellä.

      Kanarian saaret on sikäli hyviä, että niissä on suht tasainen lämpö ympäri vuoden. talvikuukausinakin yleensä 22-23 vähintään, jos ei ihan sadeviikko iske.Ja autolla tosiaan pääsee sitten ihan minne puolelle saarta vaan, siihen kulttuuriiin tutustumaan. Vuoristoteitähän siellä paljon on, mutta ne on hyvässä kunnossa. Ja Teneriffa on todella vihreä saari, varmaan kaikkein vihrein noista kaikista:)

      • Teneriffaa on moni tuttu suositellut, varsinkin kun olen sen lämmän perään haikaillut. Semmonen kesäkeli, vaikkei hellettä mielellään. Mutta pärjää kesävaatteilla palelematta.😃

        Kahlasin noita saaria ja paikkoja läpi...siis matkanjärjestäjiltä. Tulee melkein valinnanvaikeus!!🤣

        Aikomus on lähteä maalis-huhtikuussa...lähtisin vaikka heti, jos mikään ei pidättelisi. Työt ja opinnot vielä pitelee...mitenkähän, jos en tahdokaan palata takas suomeen!?🤔🤣


      • mazy kirjoitti:

        Teneriffaa on moni tuttu suositellut, varsinkin kun olen sen lämmän perään haikaillut. Semmonen kesäkeli, vaikkei hellettä mielellään. Mutta pärjää kesävaatteilla palelematta.😃

        Kahlasin noita saaria ja paikkoja läpi...siis matkanjärjestäjiltä. Tulee melkein valinnanvaikeus!!🤣

        Aikomus on lähteä maalis-huhtikuussa...lähtisin vaikka heti, jos mikään ei pidättelisi. Työt ja opinnot vielä pitelee...mitenkähän, jos en tahdokaan palata takas suomeen!?🤔🤣

        Juu, Teneriffa on hyvä, Puerto de la Cruzia suosittelen edelleen, kaunis, kukkainen vanha kaupunki, etenkin kun olette keväällä lähdössä. itse tehtiin juuri sinne matka, kun lapset oli 9 ja 6. Se oli meidän ihan eka matka Kanariansaarille. Sen jälkeen sitten oli pakko mennä seuraavanakin vuonna ihan samaan paikkaan ja samaan hotelliinkin. Senkin jälkeenkin ollaan oltu, eri kaupungissa tosin ja ihan kohta taas menossa Teneriffalle. Ehkä siksikin suosittelen, kun juuri katsottu karttoja ja tehty suunnitelmia:D

        Ainahan se tulee sellainen olo siellä, että kotiin ei viitsis palata. Suosittelen ottamaan saman tien kaksi viikkoa, jos mahdollista:) Meillä aina on vaan viikko mahdollista, koska lomat ei koululaisten kanssa enää ole niin helppo järkätä.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, Teneriffa on hyvä, Puerto de la Cruzia suosittelen edelleen, kaunis, kukkainen vanha kaupunki, etenkin kun olette keväällä lähdössä. itse tehtiin juuri sinne matka, kun lapset oli 9 ja 6. Se oli meidän ihan eka matka Kanariansaarille. Sen jälkeen sitten oli pakko mennä seuraavanakin vuonna ihan samaan paikkaan ja samaan hotelliinkin. Senkin jälkeenkin ollaan oltu, eri kaupungissa tosin ja ihan kohta taas menossa Teneriffalle. Ehkä siksikin suosittelen, kun juuri katsottu karttoja ja tehty suunnitelmia:D

        Ainahan se tulee sellainen olo siellä, että kotiin ei viitsis palata. Suosittelen ottamaan saman tien kaksi viikkoa, jos mahdollista:) Meillä aina on vaan viikko mahdollista, koska lomat ei koululaisten kanssa enää ole niin helppo järkätä.

        Meilläkin alkaa ensi vuonna toisella koulu. Sitten on räätälöitävä lomat uudella tapaa ja jo eskarit tarvitsee yli 2 vkon lomille open suostumuksen...

        Nyt ois viellä helppo lähteä.

        Yks koulukaveri on asunut vuosia teneriffalla ennen kun palasi suomeen...kiinnostuin paikasta hänen myötään ja yks työkaveri käy vuosittain vuokrakämpillään siellä. Alan kallistua teneriffaan..🤣


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, Teneriffa on hyvä, Puerto de la Cruzia suosittelen edelleen, kaunis, kukkainen vanha kaupunki, etenkin kun olette keväällä lähdössä. itse tehtiin juuri sinne matka, kun lapset oli 9 ja 6. Se oli meidän ihan eka matka Kanariansaarille. Sen jälkeen sitten oli pakko mennä seuraavanakin vuonna ihan samaan paikkaan ja samaan hotelliinkin. Senkin jälkeenkin ollaan oltu, eri kaupungissa tosin ja ihan kohta taas menossa Teneriffalle. Ehkä siksikin suosittelen, kun juuri katsottu karttoja ja tehty suunnitelmia:D

        Ainahan se tulee sellainen olo siellä, että kotiin ei viitsis palata. Suosittelen ottamaan saman tien kaksi viikkoa, jos mahdollista:) Meillä aina on vaan viikko mahdollista, koska lomat ei koululaisten kanssa enää ole niin helppo järkätä.

        Minäkin suosittelen Puerto de la Cruzia juuri lapsiperheitten matkalle, sillä se on vihreää ja turvallista. Mazyn kannattaa kuunnella yksinkertaista.blondia, sillä hänellä on mielestäni sopivat näkemykset. Itse oli Cruzissa seitsemän päivää. Ensimmäisen päivän illalla oli myrsky, mutta muuten oli hyvä aurinkoinen sää. Voisi sanoa, että Puerto de la Cruzissa kasvillisuus ja ilmasto Teneriffalla on subtrooppinen pikkuisen suuremman sademäärän takia, mutta Play de la Americasissa samaisen saaren etelärannikolla on ilmastona keidas-Sahara ja enemmän hiekkaa vihreän sijaan. Jos Cruzissa sataa niin samalta saarelta löytyy uimarantoja vuokraautolla tai bussilla liikuttaessa aurinkoisemmalla säällä. Lähinnä pohjoisrannikolla sataa - muualla saarella aurinkoista Teide vuoren rinteitten takia.


    • Kotikonstit

      Lisää paarua lämmityslaitteistoon ja kirkasvalolamppuja ympäri kämppää. Jostain solariumi ja ei tartte miettiä ulkomaita.

      Kesällä sit grillautuu ihan kotimaassa punakaks pottunenäks. 😝👌

    • ahdistaa

      Las Palmasissa olen itse käynyt ja mikäpä sen mukavampi paikka olisi. Tietysti kotona on vielä parempi mutta jos on jonnekin pakko lähteä niin kyllähän tuo on kelpo kohde.

      • Jos tekiskin kodin sinne palmasiin tykkänään?😃


    • Kanarian.kävijä

      Kaikilta saarilta löytyy tekemistä, jos on valmis joustamaan sen tekemisen suhteen. Itse on tullut kompattua lähes kaikki, tässä kokemukset:

      Lanzarote: ihan jees, nähtävää riittää: Timanfaya, Cesar Manriquen tekemä kaasukupliin tekemä klubi, Cueva de Los Verdes, sukellusveneretki, tällaisia tuli itse koettua. Hyvät rannat oli etelässä. Ei turismin läpitunkema, ainakaan vielä silloin kun me siellä kävimme (mistä on aikaa). Turistit enimmäkseen brittejä ja saksalaisia.

      Gran Canaria: vähän vaisu. Inglesin dyynit toki hienot, ja Palmitos Park oli myös näkemisen arvoinen. Arehucasin rommitehdas myös visiteeraamisen arvoinen. Luontokohteiltaan ei erityinen. Sää ja hotellihuone olivat parhaat tällä reissulla.

      Teneriffa: pahin turistihelvetti ja turistirysämeininki, tosin Teide on ylittämätön kohde, ja Teneriffalta voi myös tehdä päiväretken La Gomeralle (suosittelen). Loro Parque myös näkemisen arvoinen. Hotelli kohteli meitä paskasti mutta ei siitä sen enempää, yksittäistapaus.

      Fuerteventura: saari mainostaa itseään hiekkarannalla, auringolla ja urheilumahdollisuuksilla. Niillä on syytä tulla toimeen, sillä mitään muuta saari ei juurikaan tarjoa.

      La Palma: eniten aktiivikohde. Samalta saarelta löytyy tulivuoria, sademetsää ja havumetsää. Patikointia mielenkiintoisissa maisemissa riittää. Ei tarvitse mennä kauaksikaan, kun meininki alkaa olemaan hyvinkin paikallista. Länsipuolella erittäin tuulista. Kaikista eniten saksalaisia.

      • Kanarian.kävijä

        Ehkä kiinnostaa vielä rantatilanne lapsia ajatellen.

        Lanzaroten rannat ovat pitkiä, loivia ja melko suojaisia, Playa de Los Pocillos erityisesti.

        GC:llä oli jo tyrskyisempää. Inglesin rannoilla aallot voivat kaataa aikuisen miehen (se oli hauskaa), mutta lasten kanssa ei välttämättä kivoin juttu.

        Teneriffalla aallot ovat nekin aika aggressiivisia, eivät niin voimakkaita, mutta heittelevät uimaria ahkerasti karkealle hiekalle, mistä voi tulla haavoja. Meille tuli.

        Fuerteventuran ranta oli loiva ja suojaisa, mutta juuri siihen ajankohtaan (uusivuosi) oli varsin kylmä, vain 18 astetta.

        La Palma (länsipuoli): helvetillistä ristiaallokkoa. Voi tosin johtua paikasta missä uinkin, mutta jouduin tilanteeseen missä oikeasti luulin etten jaksa enää rantaan. Tuulisuudella oli vaikutuksensa. En suosittele lapsille.


      • mjaajoo

        Lasten kanssa yleensä uidaan hotellin/apartmentin uima-altaalla, joten merivesiolosuhteet ei ole niin olennaiset. Niissä voi uida, kun olosuhteet on hyvät.


    • reissuunvaan

      Ei muuta kuin kaikki reissuja suunnittelemaan.

    • Itse suosittelisin Puerto de la Cruzia Teneriffalla. a) se on lapsiperheitten suosiossa, sillä ei ole saarten pahempia ryypäys-bailaamispaikkoja nuorille; örveltäjiä vähemmän ja lapsiperheitä enemmän. b) papukaijalaakso lähellä c) vesipuisto lähellä d) kivoja retkiä esimerkiksi Teidelle (3700 metriä korkea tulivuori), jossa elämys käydä yli 2,5 kilometrin korkeudessa, vaikka huipulla ei kävisikään d) siellä on maailman suurimmat merivesialtaat (turvallista uida) e) paikkakunnalla on Espanjan kuninkaallinen subtrooppinen puutarha (jänniä puita lapsien nähtäväksi) f) ei paljon sada, mutta riittävästi, että on rehevää ja vihreää toisin kuin monessa muussa paikassa Kanarian saarilla (osa saarista muistuttaa melkein Saharaa ja on vulkaanista)...

      Minä rakastin ainakin Teneriffan saarta lapsena perhematkalla. Suosittelen ehdottomasti perheille. Lämmintä läpi vuoden!

    • Tindermies

      Olen käynyt lanzarotella, gran canarialla ja teneriffalla fuerteventura. Mitä lomalta haluaa niin löytyy paljon kaikkea että melkein sama minne menee. Jos haluaa vain maata rannalla ja rajattoman rusketuksen niin fuerteventuralla on rantaa siihen tarpeeksi monta kilsaa.

    • eikäpakkasessa

      Kyllä nytkin voisi jossain lämpimässä olla.

    • rantakeli

      On Malagassa nytkin sentään 15 astetta lämmintä, eli rantakeli.

    • sekinonvaihtoehto

      Yksi vaihtoehto on mennä vaikka Barcelonaan josta pääsee halutessaan lautalla saarille.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14901
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe