Kuinka varustaudutte tulipalopakkasiin?

Miten onnistuu arki pakkasella?

Kuinka pukeutua? Onko autossa lisävaatetta mukana? Varaatko enemmän aikaa aamuisin?

Tekeekö talvi toimista työläämpää vai nautitko talven kylmyydestä vaikka nokkaa nipistäisikin?

Mielipiteitä viikonalkuun.

Oma autoni sanoi ”iu” eikä vaihdekeppi liikahtanutkaan. Lisäksi korkeapaine aiheuttaa migreeniä ja silmät vetistävät kuin spanielilla.

Kiitos ja kumarrus : )

89

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pistän vähän ylläpitolatausta akkuun että jaksaa pyörittää webastoa, eipä tässä paljon muuta ole tehtävissä. Ihan hyvin kai tässä muuten pärjää., no joo, pitkät kalsarit on käytössä näillä pakkasilla eli ainakin tämän viikon varmaan.

• Hyyyvvää :)

Oikein hyvä päivitys. Olisin pitänyt hulluna jos pelkät bokserit. Äläkä kävele nilkat paljaina..

Minä suoritin latausta lopulta niin, että ajoin pienellä vaihteella koko työmatkan, mutta meno oli kuin kamelilla.

Odotan pasaatituulia

• misspönttöuuni kirjoitti:

Hyyyvvää :)

Oikein hyvä päivitys. Olisin pitänyt hulluna jos pelkät bokserit. Äläkä kävele nilkat paljaina..

Minä suoritin latausta lopulta niin, että ajoin pienellä vaihteella koko työmatkan, mutta meno oli kuin kamelilla.

Odotan pasaatituulia

Joo, no käyhän se niinkin vaikka periaatteessa ei tarvis pal latailla jos sulla matkaan menee puolisen tuntia , mulla menee vähemmän niin varulta voi vähän tolpasta latailla.

• Harmaaritari kirjoitti:

Joo, no käyhän se niinkin vaikka periaatteessa ei tarvis pal latailla jos sulla matkaan menee puolisen tuntia , mulla menee vähemmän niin varulta voi vähän tolpasta latailla.

Huomasin, kuinka penteleesti kärry ryyppää bensaa...

Eikös ole niin, että pakkasilla olisi hyvä pitää tankki piripinnassa?

Huomasin, kuinka penteleesti kärry ryyppää bensaa...

Eikös ole niin, että pakkasilla olisi hyvä pitää tankki piripinnassa?

Juu, bensassa se herkemmin näkyy, dieselissä ei niinkään vaikka jonkin verran siinäkin.

No joo, periaatteessa kyllä vaikka ei kai nuo nykyään niin hirveän herkkiä taida olla kosteuden kertymiselle kun muovitankit mutta eipä siitä haittaakaan ole jos pitää, ei ainakaan sitten kesken lopu ja inhottava lähtä tankille jos ykskaks tuleekin enempi ajettavaa matkaa.

Juu, bensassa se herkemmin näkyy, dieselissä ei niinkään vaikka jonkin verran siinäkin.

No joo, periaatteessa kyllä vaikka ei kai nuo nykyään niin hirveän herkkiä taida olla kosteuden kertymiselle kun muovitankit mutta eipä siitä haittaakaan ole jos pitää, ei ainakaan sitten kesken lopu ja inhottava lähtä tankille jos ykskaks tuleekin enempi ajettavaa matkaa.

Inhoan pakkastankkaamista. Viheliäistä..ja tänään joka asemalla sai jonottaa. Karvalakkikansa sorkotteli mittareilla hatut silmillä, kaikki oli kankeaa ja hidasta...

Ja auto huutaa koko ajan rengaspaineita, sekin ehkä pakkasen vika. Joka hemmetin töyssyn jälkeen alkaa ulina ja varoitus.

Ja auto huutaa koko ajan rengaspaineita, sekin ehkä pakkasen vika. Joka hemmetin töyssyn jälkeen alkaa ulina ja varoitus.

Joo, onhan se inhottavaa kun näpit jäätyy, ei mukavaa. Tuo rengaspainejuttu on ihan h..ista, tuottaa vaan kuluja ja kiusaa. Nuo kannattaisi disabloida jos kerran ääntäkin pitävät, varmaan merkkihuollossa onnistuis, kannattaa ainakin kysyä. Jaa eipä onnistukaan tuon mukaan, mulkut kieltäytyy poistamasta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=157020

Se siellä mainittu:
        "211:sta voi koodailla rengaspainevahdin pois Starilla. "

Star vissiin tuollanen mersun oma vikadignostiikkaohjelmisto & työkalu:

http://www.mercedesmedic.com/mercedes-star-diagnostic-scanner-tool-everything-you-need-to-know/

Jollain monimerkkikorjaamollakain voi toki olla, kannattaa kysellä ja poistattaa ne rengaspainevahdit käytöstä kun ne ei oo Suomessa pakolliset kuin ensiasennusrenkaissa ja aika kallista & turhaa niitä antureita seuraaviin alkaa laittamaan.

Joo, onhan se inhottavaa kun näpit jäätyy, ei mukavaa. Tuo rengaspainejuttu on ihan h..ista, tuottaa vaan kuluja ja kiusaa. Nuo kannattaisi disabloida jos kerran ääntäkin pitävät, varmaan merkkihuollossa onnistuis, kannattaa ainakin kysyä. Jaa eipä onnistukaan tuon mukaan, mulkut kieltäytyy poistamasta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=157020

Se siellä mainittu:
        "211:sta voi koodailla rengaspainevahdin pois Starilla. "

Star vissiin tuollanen mersun oma vikadignostiikkaohjelmisto & työkalu:

http://www.mercedesmedic.com/mercedes-star-diagnostic-scanner-tool-everything-you-need-to-know/

Jollain monimerkkikorjaamollakain voi toki olla, kannattaa kysellä ja poistattaa ne rengaspainevahdit käytöstä kun ne ei oo Suomessa pakolliset kuin ensiasennusrenkaissa ja aika kallista & turhaa niitä antureita seuraaviin alkaa laittamaan.

Jahas, en ole noilla foorumeilla liikkunut. Siellähän puhuttiin asiaa.

Joo, nykyautot on sellaisia hilavitkuttimia. Keksitään asentaa tehtaalla vaikka mitä,
        ja loppupeleissä siinä ei ole järjenhiventäkään. Mutta ohjaamo, sehän on näytettävä valmistajan mielestä lentokoneen ohjaamolta vaikka nappien takana olisi tyhjätoiminto.

Ainakin ite häiriinnyn ajaessa jos tupataan liikaa informaatiota. Liian kuuma, liian kylmä, paineet on tai paineeton jne...

Jahas, en ole noilla foorumeilla liikkunut. Siellähän puhuttiin asiaa.

Joo, nykyautot on sellaisia hilavitkuttimia. Keksitään asentaa tehtaalla vaikka mitä,
        ja loppupeleissä siinä ei ole järjenhiventäkään. Mutta ohjaamo, sehän on näytettävä valmistajan mielestä lentokoneen ohjaamolta vaikka nappien takana olisi tyhjätoiminto.

Ainakin ite häiriinnyn ajaessa jos tupataan liikaa informaatiota. Liian kuuma, liian kylmä, paineet on tai paineeton jne...

Sun pitäis liikkua niin ei korjaamon pojat sitten oystys hoopottamaan kun sulla ois aina parempaa tietoa kuin niillä.

Juu, liikaa on ja turhia. Noihin painehommiin kyllä ehdottaisin myös pitämään paineet mahdollisimman korkeina (onkohan mepessä opetettava se jutska?). itse pidän semmoista 2,8 kilon painetta aina renkaissa, renkaanmyyjät ja autonvalmistajat yleenä tykkää että ihmiset ajais luttanoilla kumeilla.

• Ihmiset kävelevät kuin jääpuikot; kädet suorina, hartiat korvissa, suut viivasuorina.

Oikeaa iglukansaa :D

Kukaan ei nauranut maanantaina. Silmistä paistoi sisu.

• Yrittävät etsiä vaatteista keskikohtaa :D

• ÄtmiToteaa

Mikäs ihmisiä vaivaa, eivätkös he aina, kun on lämmin talvi, niin itke sitä, kun ei ole pakkasia ja lunta.
        Luulisi ihmisten nyt kiljuvan onnesta, kun on kylmä pakkanen, että paleltaa ja luntakin haitaksi asti.
        Ei pidä nyt suu viivasuorana kulkea näiden.
        Minä voin kulkea suupielet alaspäin, koska inhoan pakkasta ja paljoa lunta ja tykkään kesän lämmöstä ja valoisuudesta.
        Talvella on pimeää ja kylmää ja joku vielä väittää siitä tykkäävät.
        Multa menee sormet aina valkoisiksi talvella.
        Jo ulos katsominen saa sormet valkoisiksi, kun tiedostaa, että tuolla on perskuleen kylmää.

• JossainMuualla
        ÄtmiToteaa kirjoitti:

Mikäs ihmisiä vaivaa, eivätkös he aina, kun on lämmin talvi, niin itke sitä, kun ei ole pakkasia ja lunta.
        Luulisi ihmisten nyt kiljuvan onnesta, kun on kylmä pakkanen, että paleltaa ja luntakin haitaksi asti.
        Minä voin kulkea suupielet alaspäin, koska inhoan pakkasta ja paljoa lunta ja tykkään kesän lämmöstä ja valoisuudesta.
        Jo ulos katsominen saa sormet valkoisiksi, kun tiedostaa, että tuolla on perskuleen kylmää.

Jiihaaa!

Pakkasukko on hyvä herra!

• ÄtmiToteaa kirjoitti:

Voisimme siis yhteistuumin lähteä Hawaiille! : )

Eilen aamulla -27 astetta, tänään -18.

• Olen ottanut huopikkaat käyttöön

• Oikeaa puhetta, ne on kyllä nyt asiassaan ja sukkaa mahtuu.

Näin niitä vinon pinon kaupassa; huopikkaalla on uusi tuleminen.

Oikeaa puhetta, ne on kyllä nyt asiassaan ja sukkaa mahtuu.

Ja lämpimät on. Ei niissä kylläkään kauppaankaan kehtaa mennä, ainakaan mun pitkävartisissa

• pujotteIija kirjoitti:

Ja lämpimät on. Ei niissä kylläkään kauppaankaan kehtaa mennä, ainakaan mun pitkävartisissa

Miksi ei...

Maalla voi kyläkauppaan mennä?

Miksi ei...

Maalla voi kyläkauppaan mennä?

Kyläkauppaan kyllä kehtaisi, mutkun täällä ei ole, ala-asteella ollessani oli vielä 4 kyläkauppaa

• pujotteIija kirjoitti:

Kyläkauppaan kyllä kehtaisi, mutkun täällä ei ole, ala-asteella ollessani oli vielä 4 kyläkauppaa

Aijaa no sitte. Kaupungille panet nahkasaapikkaat, valjasrasvalla lankatut.

Oikeaa puhetta, ne on kyllä nyt asiassaan ja sukkaa mahtuu.

Ai ne tulee taas..muistan sen viimetulemisenkin..Mä tallustan mun punasilla maihareilla, niihin voi luottaa..On mulla kyllä siniharmaat, mustat ja lilatkin maiharit 😂

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai ne tulee taas..muistan sen viimetulemisenkin..Mä tallustan mun punasilla maihareilla, niihin voi luottaa..On mulla kyllä siniharmaat, mustat ja lilatkin maiharit 😂

Ahaa. Olet maiharityyppiä. Cool : )

Tai siis toivottavasti ei liian cuul. : )

Osaatko neuloa sukkia?

Ite en...mut ois hyvä, vaan ei pidä hermo puikkojen kanssa.
        En meinannu päästä peruskouluopinnoista pois, kun käsityötunnilla homma jäi sukasta kiinni.
        Äiti teki salaa sukat valmiiksi (vain varren duunasin itse), hahah :D

Vissiin viimeyö etelää myöten on ollut hyinen?

Ahaa. Olet maiharityyppiä. Cool : )

Tai siis toivottavasti ei liian cuul. : )

Osaatko neuloa sukkia?

Ite en...mut ois hyvä, vaan ei pidä hermo puikkojen kanssa.
        En meinannu päästä peruskouluopinnoista pois, kun käsityötunnilla homma jäi sukasta kiinni.
        Äiti teki salaa sukat valmiiksi (vain varren duunasin itse), hahah :D

Vissiin viimeyö etelää myöten on ollut hyinen?

En muista sitä miten kantapää kudottiin...ja muutenkin paljon helpompaa ostaa kaupasta sukat. .

Huomenna on kai taas täällä etelän auringon alla nollassa 😄

• metsäsissi

Nukun yöt takapihalla makuupussissa, nukuttaa hyvin ja aamulla on niin pirteä olo.

• Ihanaa! Saatat pysyä jopa terveempänä tuolla metodilla, wauh...

Mitä sulla on päällä? Toppavaatteet, sarkapuku, pilkkihaalarit vai pyjama.

Täytyy olla karpaasi...

• pala_kakkua
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ihanaa! Saatat pysyä jopa terveempänä tuolla metodilla, wauh...

Mitä sulla on päällä? Toppavaatteet, sarkapuku, pilkkihaalarit vai pyjama.

Täytyy olla karpaasi...

Mulla on untuvamakuupussi, joten pyjama riittää. Oikeastaan makuupussissa on ihan yhtä lämmintä kuin makuuhuoneessa noin yleensäkin, mutta hengittelen raitista ilmaa.

• pala_kakkua kirjoitti:

Mulla on untuvamakuupussi, joten pyjama riittää. Oikeastaan makuupussissa on ihan yhtä lämmintä kuin makuuhuoneessa noin yleensäkin, mutta hengittelen raitista ilmaa.

Ihan tosi? Noh hyr! Pitää olla sissi...en ole niin tarkkaan makuupussien lämmöneristyksiin perehtynyt.

Mutta upeaa kuultavaa tuollanen : )

• pala_kakkua kirjoitti:

Luin taannoin jutun, jossa todettiin että ulkoilma olisi kuusi kertaa parempaa hengitykselle sisäilmaan verrattuna..

• Wwuwuw kirjoitti:

Luin taannoin jutun, jossa todettiin että ulkoilma olisi kuusi kertaa parempaa hengitykselle sisäilmaan verrattuna..

Mä luin kans jostain, että koko perhe lapsia myöten nukkuvat talvella ulkona. He teki sitä vielä kaupunkiolosuhteissa, jossain patiolla?

Vähänkö siistiä.

Mä luin kans jostain, että koko perhe lapsia myöten nukkuvat talvella ulkona. He teki sitä vielä kaupunkiolosuhteissa, jossain patiolla?

Vähänkö siistiä.

Ennenhän vauvoja laitettiin pakkasellakin parvekkeelle nukkumaan.

En kyllä muista miksi.

• Wwuwuw kirjoitti:

En kyllä muista miksi.

Niin muuten laitettiinkin. Ihmekös tuo otsa on aina jäässä, yhä...

Täytynee kysyä asiasta, mitä on tapahtunut.

• Wwuwuw kirjoitti:

En kyllä muista miksi.

"En kyllä muista miksi."

Sinäkin? :D Meitä karaistiin.

• Samanlailla kuin ennenkin..

Farkut.. Bokserit alla.

Talvitakki... T-paita alla.

Samat saappaat kuin kesälläkin.

• Eikä, miksi ihmeessä?! Kylmät farkut ja lyhyet bokserit. Papparaisena sulla on pissitulehdus koko ajan, pane hemmetissä pitkät päälle :)

Karu mies...

T-paita..hyvä verenkierto kaiketi?

Eikä, miksi ihmeessä?! Kylmät farkut ja lyhyet bokserit. Papparaisena sulla on pissitulehdus koko ajan, pane hemmetissä pitkät päälle :)

Karu mies...

T-paita..hyvä verenkierto kaiketi?

Mie tunnen että jalat on kylmät mutta ei se haittaa.. :D

Ei viitti alkaa pukemaan hirveää kerrastoa päälle.

Kunnon karvoitus suojaa pakkaselta.. Ei tarvii villapaitaa. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Mie tunnen että jalat on kylmät mutta ei se haittaa.. :D

Ei viitti alkaa pukemaan hirveää kerrastoa päälle.

Kunnon karvoitus suojaa pakkaselta.. Ei tarvii villapaitaa. :D

Sä palellutat tahallaan ittes ja saat suonikohjuja tai jotain...

Karvoitus arvoitus? Meinaatko olla pörriäinen :)

En laskis tuolleen puolialastomana ulos, pukisin vaikka väkisin, mieti nyt oikeesti kun kerta tunnustatkin, että kylmä tuntuu...

• Raktorukkosavosta

No kävin läsäyttämässä kohmeloisen englantilaisdaamin tulille ja kävin metsässä tekemässä väylää tuulenkaadoille. Intikan ilmastointi toimii hyvin ja muistutin metsään päästyäni Juha Mietoa Lake Placidin kirvelevän tappion jälkeen.... ei harmittanut, mutta hymyn ympäröi viiksiin ja partaan kohmettunut hengityshöyry.

Lämpimänä minut piti työtoppavaatteet, Tegeran rukkaset ja villapipo. Myös kankea ohjaustehostiton englantilaisdaamini tarvitse lumihangessa reippaita otteita, että tarkeni.

Kostutan elimistöä suoritteen aikana rainbow vishyllä ja näin illalla punaisella viinillä, sekä yksi karhu olut saunan jälkeen.

Ei mitään ongelmaa, mutta Tegerarukjanen vaatii kovempia pakkasia.... käit hikkoo! 😀

• Vai että raktorukko Savosta :D no sie kuulostat siltä ettei mittään hättää ou, määt ku jiäkarhu tundralla tuhisten..

Rukkaset hikkoo...-40 se toivoo? Onneks on koivuhalkoa. : )

Mutta varo daamin kanssa ettei halkee moottori, jos leppuuttasit kovimman kelin yli ja hyrräytät sitte vasta tulille?

• Rattorukkosavosta

Vai että raktorukko Savosta :D no sie kuulostat siltä ettei mittään hättää ou, määt ku jiäkarhu tundralla tuhisten..

Rukkaset hikkoo...-40 se toivoo? Onneks on koivuhalkoa. : )

Mutta varo daamin kanssa ettei halkee moottori, jos leppuuttasit kovimman kelin yli ja hyrräytät sitte vasta tulille?

Joo. Tarpeeks kun laittaa piälle vuatetta ja visioi hommia silleen, ettei ähötä paekallaan, niin ee rukkasetkaan puttoo käestä.... ainakin rutistaa kopransa nyrkkii..

Joo, saes liki kolomekymmentä olla pakkasta, että pyssyis tekerat kuevana.

Ee se matami nii ohuesta raavasta oo, että halakiais. Kerkii vetästä kaks kuppii kahavia ja par makkarookin, ennenkuin hörskyttellöö ihtesä kääntikuntoon tyhjäkäynnillä näellä keleillä... nii ja kaks kamelia poltan ennen ja jäläkeen kahvin... kyllä toemii ku junan pskahuussi Riihimäjen kohilla!

• vähän.sinne.päin
        Rattorukkosavosta kirjoitti:

Joo. Tarpeeks kun laittaa piälle vuatetta ja visioi hommia silleen, ettei ähötä paekallaan, niin ee rukkasetkaan puttoo käestä.... ainakin rutistaa kopransa nyrkkii..

Ee se matami nii ohuesta raavasta oo, että halakiais. Kerkii vetästä kaks kuppii kahavia ja par makkarookin, ennenkuin hörskyttellöö ihtesä kääntikuntoon tyhjäkäynnillä näellä keleillä... nii ja kaks kamelia poltan ennen ja jäläkeen kahvin... kyllä toemii ku junan pskahuussi Riihimäjen kohilla!

Et ole tainnut savoa nähdäkään.

• Rattormiesyhäsavosta
        vähän.sinne.päin kirjoitti:

Et ole tainnut savoa nähdäkään.

No nytten oun eteläsavon mailla ja perjantakina pohjoissavon puolella, mutta oikeesti mun kaupungissa ei viännetä savvoo. Ja lisäks olen puoliks karjalainen ja 2 pomillen hutikassa. Jos se selittää...

Mutta mulle iha sama minne mut ajatuksissas linkoot. 😛

• Rattorukkosavosta kirjoitti:

Iha hupsu... : )

Työ savuatta molemmat, eikös sulla ollu lakko? Elä ruppee uuvvestaan.

• Väsynytmehtäläinen

Iha hupsu... : )

Työ savuatta molemmat, eikös sulla ollu lakko? Elä ruppee uuvvestaan.

No suunnittelin lopettavani joo, mutta vielähän tuo palaa.

Tässä muutes tämän päivän metsäkeikalta kuvaa. Ei paleltanut yhtään, vaan tuli hiki.

https://aijaa.com/sBGIrM

Ja vaikka piti välillä käydä viemässä kuorma, ei kerennyt kylmä tulemaan. Sen verran toppavaatteissa rymyäminen metsikössä käy voimien päälle.

Nyt köllöttelen naisen luona sängyssä kissa mahan päällä härisemässä. Jos päikyt ottais. 😊👌

• Väsynytmehtäläinen kirjoitti:

Tässä muutes tämän päivän metsäkeikalta kuvaa. Ei paleltanut yhtään, vaan tuli hiki.

Ja vaikka piti välillä käydä viemässä kuorma, ei kerennyt kylmä tulemaan. Sen verran toppavaatteissa rymyäminen metsikössä käy voimien päälle.

Nyt köllöttelen naisen luona sängyssä kissa mahan päällä härisemässä. Jos päikyt ottais. 😊👌

No nyt oli asiakuva, työkuva! Kauhea uurastus miehellä päällä, ohho. Siellä on näemmä tehty, ei vaan puhuttu (aploodit)

Joo, mutta pysy siinä lupauksessa. Sitten saat ottaa päikkärit.
        Kyllä sinä siitä pääset...

• Väsynytmehtäläinen kirjoitti:

Taisi se polven pakkolepuutus kerätä sinnuun puunlatomisenergiaa.

• Voipotkiajalkaatoisenete

Taisi se polven pakkolepuutus kerätä sinnuun puunlatomisenergiaa.

Otin jo pikkunokkaset. 😊👍

Joo, se kyrpi jo niin, että kiva päästä kunnolla touhuumaankin.

Vähän vielä tököttelyä tuo liikkuminen, mutta liikkumista kumminkin. 😊

• Kaikysyäsaa--

Ei kai pakkasella tulipaloja ole? Ei sitten voi valmistautua mitenkään.

• Sillonhan niitä vasta on. Just puhuttiin tuossa ystävän kanssa, että autokin voi syttyä lämmityslaitteesta roihuun ku liian kylmä... :(

• AsianVierestä

KonnaKettu on mies.
      Itse puen pitkät kalsarit vasta yli -30 pakkasrajan ylittyessä, nyt on vielä lämpöinen olo. Hirvittäisi ajatella että ihan palelisi -15 asteen pakkasilla, sehän on suomalaisille lähes kesäkeli. Oikeat miehet vähän harmittelevat vasta kun se pakkanen paukkuu yli -40 asteen ja niitä päivä on tosi vähän elämän aikana joten yhtä hellettä lähes koko elämä:)

• Totuus-

Menpääkä tuonne meren jäälle pilkkimään 3 tunniksi. On pitkät kalsarit, sitten välihousut ja toppahousut. Huppari, talvitakki, pipo ja hanskat ja talvikengät kahdet sukat. Sitten meren jäälle pilkkimään ja istutte siellä 3 tuntia kaloja odottaen. Jos ei tule kylmä niin voitte onnitella itseänne.

• AsianVierestä

Miksi vitussa istuisin jäällä tuijottaen kairattuun avantoon kun kaupasta saa kalat helpommalla ja ihan vähän nopeammin. Onko kysymys vinksahtaneiden itselleen tuottamasta rangaistumuodosta? Istu kunnes perse jäätyy:)

• Olen katellut sellaista "pilkkitupaa", koottavaa suojamökkiä kun isoilla selillä tuulee aina vaikkei ihan merelläkään olisi...

Jokainen pilkkijä juu, tietää, että miten rapsakkaa se on kun ruppee olemaan.

Kerran oli kyllä sellainen tunne, että ajattelin etten pääse täältä (jäältä) pois. Just joku 3-4 tuntia menny ja ihan umpijäässä ja kävelyä rantaankin useampi kilometri. Siinä piti jo vähän yrittää.

Autolle tullessa aivoissa ei enää liikkunut mikään ja illan koski varpaisiin.

Mutta kun siellä on kalaa! : )

• GoneIn60Hours

Hyvä sänky, 2 tyynyä, 2 untuvapeittoa ja 2 0,7l pulloa J.Danielssiä... siinähän se viimeviikko sitten meni ihan mukavasti ja jatkuu tää viikko ihan samoilla topinoilla. Aina välillä tulee hörpittyä kaffeeta about 4-7.5l päivässä. Ai ihanaa lämmintä kahvia viskiä, ja PÄÄTÄ TYYNYYN!
      Siis olen sinkku.

• Eli talviunikarhulajike. Viskikarhu.

(naurua)

Selevä..

• GoneIn60Hours

2 viikkoa tissuttelua peitonalla tekee ihan hyvää, ja ketä nyt autot oikeasti kiinnostaa, pysyy se tallissa.

• Tissuttelua? Noh, oli se ainakin erilaisen poikkeava vastaus.

Yritä nyt kumminkin kurkistaa sieltä alta välillä...

• En tiedä, täytyy katsoa jos tuollaiset kelit tänne saapuu. Nyt normaali talvikelivarustus eli pitkät kalsarit, farkut ja yläosassa t-paita, pitkähiainen ja untuvatakki. Pipo päähän ja rukkaset käyttöön ihan fyysisestikin; suullisesti niitä sitten saa pitkin vuotta.

Varuilta kuitenkin otin pyörän sisälle ja rasvasin ketjut ja vaihteiston että pysyisi vähän notkeampana työmatkan ajan.
      Kotiin tullessa lakanat pesuun ja täkit sekä tyynyt hankeen raikastumaan. Ne kyllä tarkenee siellä.

Patteri on kiinni ja ikkuna auki makuuhuoneessa sillä tykkään nukkua viileessä. Bokserit jalassa, muutama täkki ja hyvä tyyny yhdistettynä tuollaiseen 16-18 asteen lämpötilaan antaa kyllä makoisat yöunet.

• Eiks oo vielä ollu? Ohho.

Untuvatakki on hyvä, hankin myös itse eräliikkeestä pari vuotta sitten. Ihan huippuostos. Olis pitänyt tajuta jo monta vuotta sitten.
        Pitkä, lämmittää ristiselästä jalkoihin...

Luetko sinä minun ajatuksia, täällä kans petivaatteiden kanssa sama homma, kyllä pölypunkit saavat täsmähoitoa. Täkit, tyynyt, matot...

Ootpa fiksu mies! Sulla täytyy olla siisti koti... : ) Mutta oisko makkari jo liian viileä (tai sitten taktinen toimenpide :D

Hyvin nukkuakseen pitää olla minimi 22 (siis plussaa). Miust tuntuu siltä...
        Ei eräretkillä, mutta makuuhuoneessa... Jos on liian viileä, ainakin itsellä otsa ensimmäiseksi jäässä. Ehkä jos 16, voisi laittaa hatun, ja muuten hyvä? : )

Pyörällä ei saa ajaa pakkasessa. Pylly jäätyy.

Eiks oo vielä ollu? Ohho.

Untuvatakki on hyvä, hankin myös itse eräliikkeestä pari vuotta sitten. Ihan huippuostos. Olis pitänyt tajuta jo monta vuotta sitten.
        Pitkä, lämmittää ristiselästä jalkoihin...

Luetko sinä minun ajatuksia, täällä kans petivaatteiden kanssa sama homma, kyllä pölypunkit saavat täsmähoitoa. Täkit, tyynyt, matot...

Ootpa fiksu mies! Sulla täytyy olla siisti koti... : ) Mutta oisko makkari jo liian viileä (tai sitten taktinen toimenpide :D

Hyvin nukkuakseen pitää olla minimi 22 (siis plussaa). Miust tuntuu siltä...
        Ei eräretkillä, mutta makuuhuoneessa... Jos on liian viileä, ainakin itsellä otsa ensimmäiseksi jäässä. Ehkä jos 16, voisi laittaa hatun, ja muuten hyvä? : )

Pyörällä ei saa ajaa pakkasessa. Pylly jäätyy.

Ei osunut tänne ja nyt vaan lauhtuu.

En nyt sanoisi että talo olisi poikkeuksellisen siisti mutta sellaista perussiisteyttä pyrin ylläpitämään. Kuitenkin olen ajatellut että elämä on muutakin kuin rätti ja moppi kädessä kävelyä. Pari kertaa viikossa jos imuroi ja kertaalleen moppaa lattiat sekä pyykkäys ja tiskaukset tarvittaessa niin se riittää.
        Jos nyt ottaisi uutiskuvaa meidän olohuoneesta niin siellä on tavarat levällään kuin Israelin maahyökkäyksen jäljiltä. Toki remontin takia tilapäinen olotila mutta kuitenkin.

16 astetta on juuri hyvä niin loppuu sellainen fyysisen iloittelun liekki, kyllä elämässä nyt pitää olla muutakin. Ja kun en sanatonta viestintää muuten ymmärrä niin voidaan sopia että jos nainen on pistänyt ikkunan kiinni ja termostaatin kolmoselle niin se tarkoittaa että olisi lempeä vailla.

• Ötmitys

Mulla on auto lämpimässä tallissa, enkä viitti autoilla kauppaan kylmällä.
      Mä ajan polkupyörällä kauppaan, eikä tule kylmä, kun vetää hupun päälle, toppahousut, pitkälahkeiset kalsongit, pitkähihainen aluspaita, paita,kahdet sukat talvikengissä, pari tuubihuivia kaulalla, nahkakintaat ja wind stoppari vielä pipon päälle, niin olo on kuin olisi uunissa.
      Kaupassa tuleekin sitten kuuma, kun talvitamineissa sinkoilee hyllyjen välissä, että pääsisi äkkiä ulos kuumasta kaupasta raittiiseen pakkas ilmaan.

• misspönttöuuni

Jos pidät talvella autoa lämpimässä tallissa, se ruostuu. Vie pihalle. Muuten sulla on hyvä varustus, pärjäisit Antarktiksen tutkimuskämpällä. Kyllä tuolla kaupassa huohottaa : )

Siks on kurja lähteä talvikeleillä vaateshoppailupäivällekin kun ei viiti sitä pinkkaa alkaa riisumaan!

(naurua)

• TohtoriNeuvoo

Naisille suosittelen sellaista untuvaista pillunsuojaa, jonka nainen saa luikauttaa pikkuhousujen sisään ja joka suojaa vaginaan näin tulipalopakkasilta.
      Nainen saa helposti emättimeen tulehduksen, jos pillifarkuissa kulkee kylmässä säässä.

• Tohtori Untuva...

(naurua)

Kommentti rekisteröity kumminkin. Ok. :D

• .. Tilanteen Mukkaan, niin kuin MuutoinKin.. Se on ainakin Pyrkimys.. ;D

• .. Hmm.. En ole varma oliko Kommentti KokoNaisuudessaan Siinä osassa, mikä jää näkyviin ViestiIlmoitinLaatikkoon.. Jos oli niin Täytyy Taas Ihmetellä PoistatusLogiikkaa.. ;P

.. Jos SekoPäinen PoistoBotti ei ollu Astialla, niin.. KukaMuuMuka&MiksMuka.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Hmm.. En ole varma oliko Kommentti KokoNaisuudessaan Siinä osassa, mikä jää näkyviin ViestiIlmoitinLaatikkoon.. Jos oli niin Täytyy Taas Ihmetellä PoistatusLogiikkaa.. ;P

.. Jos SekoPäinen PoistoBotti ei ollu Astialla, niin.. KukaMuuMuka&MiksMuka.. ;D

Sanoin, että lämmitän sinua jos et pärjää. En saanut sanoa sitä. Poistaja ei tykännyt.

Sanoin, että lämmitän sinua jos et pärjää. En saanut sanoa sitä. Poistaja ei tykännyt.

.. Noh.. Sit jäi Näemmä koko Kommentti Tuonne Laatikkoon Talteen.. ;P

.. Vai, että BootCampin meinasit Mulle Vetästä.. Noh.. Mikäs Siinä, jos ite oisin jo Niin JärkiJääs, etten Ite sitä enää siinä Vaihees Tajuis.. *Kiittää&Kumartaa*.. ;D

• trollli

Mulla ei ollut "sähkötolppaa" käytössä, kun olin yön poissa kotoa. Aamulla tuo autoksi kutsunani peltikasa ei taas inahtanutkaan, oli pakko soittaa taxi ett ehtisin ajoissa töihin. Nyt kyllä pysyn kotona, pahimpien pakkasten ajan. Faija saa hankkia mun autoni kotiin ja piuhan päähän, autokatokseen. Ei noi temppuilevat peltikasat ole mun alaani... ei sitt ollenkaan!

Itselläni on pitkälahkeiset/-hihainen, alusvaatteet, kevyet toppahousut ja neulepusero, 3/4osa ns. lampaan nahkainen kelsiturkki. Villasukat ja nahkasaappaat jaloissa, lammasrukkaset käsissäni ja vuorillinen villamyssy... niin ja turkissani on huppu, jota tuulisella säällä voin tarvittaessa käyttää.
      Seuraavaks haen koiran ulos ja käyn sen kanssa koirapuistossa... sen jälkeen voin vaihtaa hiukan kevyempää asustetta päälleni, jatkan töissä kuntohuoneessa ja siellä on lämmitys ihan kunnossa.

Päivänjatkoja kaikille.

• Oivoi. Aamu on ollut kankea, kuulostaa tutulta! Tapahtui hyytyminen...Nyt vaan pitkä jatkoroikka jostain ja saatte auton virtaan ja eloon.

Muuten peukku kaikesta lammasturkkivarustautumisesta, lampaanvilla ja merinolampaanvilla on parasta.

Villa lämmittää, eristää, ei kastu.

Pirteää pakkaspäivää sulle! :)

• Pipo päähän ja siihen vielä tarvittaessa huppu päälle. Mun talvitakki muistuttaa enemmän makuupussia kuin takkia, vaan eipä pääse perse paleltumaan.. 😄

Ja koiralle myös takki päälle. Se on sitten söpönen..

Kuka vielä muistaa kesän hikihelteitä ja ilmanjäähdyttimiä...🤗

• JossainMuualla

Metsästysmussukalla on päällään nätti vaaleanpunainen takki ja mustat tossukat.

Tossukat ovat mussukan lempiesineet.

Ei tarvitse kuin ottaa tossu käteen, niin koira koittaa koittaa livistää välittömästi.

Sitten niitä tassuja ravistellaan surkeina, mutta onneksi hetken kävelyn jälkeen mussukka vaikuttaa unohtavan menomononsa ja haistelu maittaa.

Vartiointi- ja henkilövahinkokoira ei tarvitse vielä näillä säillä lyhellä lenkillä mitään erikoista.

• Just tuli mieleen viime kesän kuumuus ja nyt tämä vastakohta. Kuka tarviis pöytätuuletinta, nyt löytyis :D

On meillä luonnonrikkauksien maa.

Hih, on nähty noita "käveleviä toukkamakuupusseja", mut se on ihan tyylikästä! :D

• JossainMuualla kirjoitti:

Metsästysmussukalla on päällään nätti vaaleanpunainen takki ja mustat tossukat.

Tossukat ovat mussukan lempiesineet.

Ei tarvitse kuin ottaa tossu käteen, niin koira koittaa koittaa livistää välittömästi.

Sitten niitä tassuja ravistellaan surkeina, mutta onneksi hetken kävelyn jälkeen mussukka vaikuttaa unohtavan menomononsa ja haistelu maittaa.

Vartiointi- ja henkilövahinkokoira ei tarvitse vielä näillä säillä lyhellä lenkillä mitään erikoista.

Ei schäfer ole tarvinnut vielä mitään, sille kai paras keli just nyt? : )

• JossainMuualla

Ei schäfer ole tarvinnut vielä mitään, sille kai paras keli just nyt? : )

No en tiedä parhaasta kelistä.

Mutta hyvällä alusvillalla ja pintakarvoituksella pärjää viileämmälläkin säällä.

Tassuja saattaa tosin alkaa paleltaa näillä ilmoilla.

• JossainMuualla

Työpaikalla on lämpötila mittarin mukaan 15 astetta.

Kettu virpele & nastanas.

• Jaha, eksoottinen kieli ja Suomen maaperän kylmyys.

(naurua)

Voihan virveli et viehe.

• Mä vetäydyn vällyjen väliin kolmen kaurapussin kera ja ulisen kipujeni kanssa. Kokovartalo hammassärky alkoi streptokokin ja paukkupakkasten saattelemana. Nyt ei nukuta eikä tehdä mitään...koitetaan vaan keskittyä kipuun ja sen eliminoimiseen... :'(

Pidän vähän taukoa täältäkin, ei pysty kirjottamaan kun sormet ei kestä kosketella näppäimistöä. Nivelet särkee. Mutta palaan taas paremmassa kunnossa.

• JossainMuualla

Paranemisia.

• Voi ei! Menikö olo noin pahaksi. Ymmärrän.. :( Voi harmituksen paikka...

Lepää ja parantele...auttaisikohan saunan lämpö..?

Ilmanalan muutokset vaikuttavat ja jos on ollut jotain muuta siinä vielä. Tulee kans migreeniä ja hampaiden, leukaperien särkyä...

Nähdään kun voit paremmin (silittää olkapäästä) :/

• Glmooria

Asenteesta, se on kiinni,tosin itsekkään paukkupakkasista tykkää, ehkä semmonen - 10 olis sopiva keli. Ihmettelen tätä nykynuorisoa, kun nilkat paljaana kulkevat ja tennarit jalassa.. Itellä täytyy olla villahousut ym.. että tarkenee.

• Miksi tehdään niitä riivatun puolisukkia, että nilkkaluulla on alunpitäen mahdollisuus paistaa?

Valmistajille vastuuta!

Ja vanhempien pitää kieltää tuollainen päätön trendi. Miksi nilkkoja on esiteltävä?

En antaisi lapseni liikkua noin.

Miksi tehdään niitä riivatun puolisukkia, että nilkkaluulla on alunpitäen mahdollisuus paistaa?

Valmistajille vastuuta!

Ja vanhempien pitää kieltää tuollainen päätön trendi. Miksi nilkkoja on esiteltävä?

En antaisi lapseni liikkua noin.

Ostin ylipolven sukat. Parasta.

• terveisinreiska

Alkusammutusvälineillä :)

• 101prosHetero

Kovat pakkaset. Ne on homoille.

• Normimies

Piti ostaa paksupohjaiset kengät. Pyörällä aina kuljen ja keskustaankin on 3 kilsaa niin voi kylmä tulla.

• Täällä on muuten nyt sininen hetki menossa. Kaunista. Se on just siinä auringonlaskun jälkimainingeissa.

• Laitan hanskan käteen kun haen puita liiteristä koska ilman hanskaa käsi ikävästi jäätyy metallikahvaan jos hanskaa ei ole.
      Siinäpä se draama kaiketi?
      Putket tosin jäässä nyt ja keittiöön ei tule vettä ....oli neuvot kuinka varautua tuohon mutta en tallentanut niitä kupoliin.
      Ei harmita yhtään :)

• 42-Sinkkumies

Asuin vuokralla edellisessä asunnossa ja siellä ei toiminut lämmitys. patterit oli aina kylmiä, ikkunoista veti ja olivat todella vanhat. Kämpässä oli jotain 14 lämmintä talvella. Lopulta jouduin haastamaan asunnon omistajan oikeuteen eli se oli kunnan vuokra-asunto. Sain 18000 euroa korvauksia. Olin maksanut vuosia liikaa myös sähköstä, asuin siinä asunnossa 15 vuotta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3544
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      441
      3063
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      23
      2830
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1917
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1517
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1380
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      107
      1267
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      104
      1222
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1143
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      32
      983
    Aihe