Itsensä korostaminen ll

Narsistiseksi

Narsistiseksi muuttunut?! ex-ystäväni josta aiemmin olen tällä palstalla kertonut on tämän aloituksen esimerkkinä.
Minua vaivasi hänessä erityisesti itsensä korostaminen. Eli sitä korostusta tuli aivan epäsopivasti eikä hän huomioinut ainakaan minua niissä korostustilanteissa ollenkaan. Nyttemmin olen ajatellut että saattoi hyvinkin huomoida ja se kuului hänen narsistiseksi kääntyneeseen ajatuskudelmaansa.
Minusta osoittaa joko tyhmyyttä tai riidanhalua, jos nostaa itsensä korokkeelle toisen ollessa vaikkapa vähän riidoissa parisuhteensa kanssa ja tämä paikalla.
Hän hyvin tiesi missä mentiin (vai eikö tiennyt, oliko niin tyhmä ettei ymmärtänyt?!)
Samoin jos ollaan keskenään liikkeellä ja vaikkapa ravintolassa, missä sitten tulee iskumielessä tyyppejä juttelemaan, niin tämä alkaakin kertoa suureen ääneen että hänen joku vaatekappaleensa on ollut kalliimpi kuin minun... Eikö yhtä hyvin olisi voinut tehdä kyltin kotona valmiiksi ja nostaa sen ylös, että "MINÄ OLEN TARJOLLA, VALITSE MINUT"...

No, tästä onneksi vuosia aikaa ja kyseinen ystävä on todellakin entinen ystävä.
Mutta näitä korostamisia hänellä alkoi tulla vuosien mittaan kun oli jäänyt mielestään liian huomiotta. Myöskin vähensi vaatteitaan kesänkorvalla ihan olemattomiin. Tuohonkin liki alasti kulkemiseen sitten oli syy, mutta meni kauvan ennenkuin uskoin syytä todeksi, johtuen siitä korostamisesta mitä olin kuullut ja nähnyt.

Tullut siihen tulokseen, että parempi liikkua yksin kun turhan korostavassa seurassa. Joskus aikansa hyväkin seuraa saattaa muuttua liian korostavaksi ja kilpailuhenkiseksi, jolloin alkaa miettiä, mistä se kylmyys kumpuaa mistä se korostus ja siinä sivussa toisen mitätöinti saa alkunsa ja voimansa. Kuinka aikuinen ihminen kehtaa yleensä? Varsinkin kun on mainostanut itseään yleensä järkevänä ja sitä on aikansa ollutkin.

77

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieläkinmielessä

      Sanot, että näistä ex ystäväsi itsensä korostamisista on jo vuosia. Kysynkin miksi ne sinua vieläkin vaivaa? Jäitkö jossain asiassa ns. alakynteen ja se vieläkin ketuttaa?

      • Hyvä_ja

        Hyvä ja aiheellinen kysymys. Tavallaan huomasin joissain tilanteissa miten helposti vieraden ihmisten (miesten tässä) päät voivat kääntyä... Mutta ihan kysymys jäi auki, että mitä ne miekkoset ajattelivat tästä korostajasta. Kun ei mitään muistikuvaa niistä tämän korostustapahtuman jälkeen, että taisivat kadota...
        Samoin se alasti kulkeminen saattoi kerätä ja nostaakin tietyn tyyppistä huomiota, jota ainakaan minä en tarvitse yhtään enempää kuin mitä olen saanut... Ihan saat itse päätellä mitä tällä lauseella tarkoitan.
        Olisi kivampi kulkea vähän huomaamattomammin ja kerätä sitten ikäänkuin todellisempaa kiinnostusta todellisemmin tavoin. Liian monet turvautuvat alastomuuteen ja se laskee sitten ajattelun tasoa ehkä yleisemminkin.
        Todelliset keskustelut ex-ystävän kanssa tyrehtyivät joten ketuttaa että meni pitkäaikainen ystävä piloille. Ja kyllä, pitkäaikainen ystävä nimenomaan meni piloille. Hänestä ei enää keskustelijaksi ollut eikä ole.
        Älyllinen puoli ikäänkuin katoaa...


      • naamiokameleontti

        Ketä ketuttaa mikäkin, että mikäs se nyt itseäsi ketuttaa...

        Kiinnostaa, onko korostaja täydellinen narsisti, joka yrittää naamioitua uhriksi?


      • Uhriksi
        naamiokameleontti kirjoitti:

        Ketä ketuttaa mikäkin, että mikäs se nyt itseäsi ketuttaa...

        Kiinnostaa, onko korostaja täydellinen narsisti, joka yrittää naamioitua uhriksi?

        Uhriksi? Missä ja kenen? Mitä tarkoitat?


      • Niin_en

        "Sanot, että näistä ex ystäväsi itsensä korostamisista on jo vuosia."
        Niin en tiedä missä härdellissä sinä elät ja minkä ikäinen tapaus olet. Mutta minä elän elämää jonkalaisessa tietyt ihmiset muistetaan.


      • vieläkinmielessä
        naamiokameleontti kirjoitti:

        Ketä ketuttaa mikäkin, että mikäs se nyt itseäsi ketuttaa...

        Kiinnostaa, onko korostaja täydellinen narsisti, joka yrittää naamioitua uhriksi?

        Eikö tuo ole jo sairasta miettiä vuosia vanhoja asioita ja tehdä niistä keskustelunaihetta oman ketutuksen takia? Et vastannut miksi ne vieläkin ketuttaa ja jäitkö itse siinä miehen metsästyksessä alakynteen.


      • Oletko
        vieläkinmielessä kirjoitti:

        Eikö tuo ole jo sairasta miettiä vuosia vanhoja asioita ja tehdä niistä keskustelunaihetta oman ketutuksen takia? Et vastannut miksi ne vieläkin ketuttaa ja jäitkö itse siinä miehen metsästyksessä alakynteen.

        Oletko lukutaitonen?
        En ole prosessoinut ystävyyssuhteeni kaatumisen kaikkia tärkeitä vaiheita. On selvää että tulin häirityksi tavalla joka ei ollut mieluisa. Minun moraalini janallani tuo oli epäsuotavaa käytöstä, jonka tiimoilla hän itse nolasi itsensä... Ja tosiaan pilasi ystävyyttämme. Vaati tosiaan vielä useita vuosia päälle ja paljon muuta ennekuin pitkä ystävyyssuhteemme oli syytä lopettaa kokonaan.

        Täällä nyt vähän kummallista tulla vain kyselemään puskanikeillä (vaihdat koko ajan) etkä kerro omaa tapaustasi. Peräänkuulutan suurempaa avoimuttaa sinulta.
        En vastaa kaikille kaikille juuri teini-iän ylittäineille räkänokille yhtään enempää.

        So Long


      • niinsemeni
        vieläkinmielessä kirjoitti:

        Eikö tuo ole jo sairasta miettiä vuosia vanhoja asioita ja tehdä niistä keskustelunaihetta oman ketutuksen takia? Et vastannut miksi ne vieläkin ketuttaa ja jäitkö itse siinä miehen metsästyksessä alakynteen.

        Näin kävi. Yritin kovasti houkutella toisen miestä ja sain nenille. Ottaa vähän luonnolle, vielä vuosienkin päästä, kun olisin itse ollut niin täydellinen D-kuppeineni.


      • Niin_se
        niinsemeni kirjoitti:

        Näin kävi. Yritin kovasti houkutella toisen miestä ja sain nenille. Ottaa vähän luonnolle, vielä vuosienkin päästä, kun olisin itse ollut niin täydellinen D-kuppeineni.

        Niin, se lisäarvosi tälle palstalle.


      • Minun_teks

        Minun tekstini nikkeineen on eroitettavissa ja tunnistettavissa, samoin kun palstapersoonani jo vuosien takaa.
        Sinun lisäarvosi tälle palstalle.


      • Elämänimainstream

        Minä ainakin olen jäänyt alakynteen monenkin ystävän kanssa. En ole koskaan pitänyt itseäni kauniina ja tasaisesti itsetuntoani on nujerrettu elämäni aikana. Kerran eräs henkilö kuitenkin totesi että yleensä kauniit ihmiset tietävät itse olevansa kauniita ja se tekee heistä riivaavia kanssaihmisilleen.


      • Onkin
        Elämänimainstream kirjoitti:

        Minä ainakin olen jäänyt alakynteen monenkin ystävän kanssa. En ole koskaan pitänyt itseäni kauniina ja tasaisesti itsetuntoani on nujerrettu elämäni aikana. Kerran eräs henkilö kuitenkin totesi että yleensä kauniit ihmiset tietävät itse olevansa kauniita ja se tekee heistä riivaavia kanssaihmisilleen.

        "Kerran eräs henkilö kuitenkin totesi että yleensä kauniit ihmiset tietävät itse olevansa kauniita ja se tekee heistä riivaavia kanssaihmisilleen. "
        Onkin mielenkiintoista minkälaiset ihmiset nyt kumartavat pelkkää ulkonäköä. Minä edellytän ainakin paljon muuta.


      • Ai_tämä
        Elämänimainstream kirjoitti:

        Minä ainakin olen jäänyt alakynteen monenkin ystävän kanssa. En ole koskaan pitänyt itseäni kauniina ja tasaisesti itsetuntoani on nujerrettu elämäni aikana. Kerran eräs henkilö kuitenkin totesi että yleensä kauniit ihmiset tietävät itse olevansa kauniita ja se tekee heistä riivaavia kanssaihmisilleen.

        Ai, tämä olikin tämä ketju...
        No joo. Mitä jos jollain on vain kaunis pää mutta vartalo syvältä, tai toisin päin. Tai on vaikka kokonaan muuten kaunis mutta on hirveän ruma ääni vaikka tms. tms.


    • onkorostustapauksianähty

      Tässä yksi esimerkki itsensä korostamistarpeesta. Tepastelee siinä kaupan ja kioskin kulmilla olevalla pyörätiellä edestakaisin juuri silloin kun lähde ajaa autolla työstä kotiin. Huomaa minut , huomaa minut. Kun korostajalle sitten sanoo myöhemmin, että huomasin kyllä, mutta vieläkään ei ollut tarpeeksi timmi takamus, niin korostaja seuraavalla kerralla vaan keikuttaa omasta mielestään timmiänsä vielä vähemmissä pukeissa. Korostaakseen sitä, kuinka haluttu on miesten mielestä, myös erityisellä huomiolla juttelee ja vain miesten kanssa eli ohikulkevaakin käyttää hyvänsä itsensä korostamiseen. Eityiskorostaa siis, että vientiä on, siinä jutellessa tuli kymmenen tarjousta iltamenoihin. Huom ja kyse ei ole teinistä, vaan mummi-ikäisestä ihmisestä.

      • No_mikä

        No mikä se hänen tarpeensa sitten on? Jäi vielä pohjimmainen auki.


      • onkohanhaluttavampi

        Ei helkatti vieläkö sitä mummi-ikäisetkin kisailee muiden huomiosta ja joku kiusaantuu, kun huomaa tuon keikuttelun?


      • Niin_oletkohan
        onkohanhaluttavampi kirjoitti:

        Ei helkatti vieläkö sitä mummi-ikäisetkin kisailee muiden huomiosta ja joku kiusaantuu, kun huomaa tuon keikuttelun?

        Niin oletkohan sinä itse ihan kunnossa? Kummasti tosiaan kieppuu sinun ajatuksesi. Mitä tarkoitat? Jotkut eivät ole sillä tavoin mummoja kun sinä näytät kuvittelevan.
        Mutta itse hekilökohtaisesti en todellakaan suosittele itseäsi kovin paljoa vanhempaa naisseuraa kun olet ilmeisesti nuorehko mies. Kaikkea löytyy kun tielle sattuu.


      • Niin_kuka
        onkohanhaluttavampi kirjoitti:

        Ei helkatti vieläkö sitä mummi-ikäisetkin kisailee muiden huomiosta ja joku kiusaantuu, kun huomaa tuon keikuttelun?

        " ja joku kiusaantuu, kun huomaa tuon keikuttelun?"
        Niin kuka nyt kiusaantunut? Vai tässä nyt ilmeisesti useampi kirjoittaja...
        Minä kirjoitan samalla nikillä, yleensä ihmiset huomaavat mikä se on.


      • onkohaluttavampi
        Niin_oletkohan kirjoitti:

        Niin oletkohan sinä itse ihan kunnossa? Kummasti tosiaan kieppuu sinun ajatuksesi. Mitä tarkoitat? Jotkut eivät ole sillä tavoin mummoja kun sinä näytät kuvittelevan.
        Mutta itse hekilökohtaisesti en todellakaan suosittele itseäsi kovin paljoa vanhempaa naisseuraa kun olet ilmeisesti nuorehko mies. Kaikkea löytyy kun tielle sattuu.

        Kiitos, olen aivan kunnossa ja nainen, joten ihmettelen vaan sitä, että miesten huomion saadakseen kilpaillaan kaiken maailman keikutuksilla. en etsiskele miestä enkä kiinnitä naisystävieni keikutteluihin mitään sen kummempaa huomiota.


      • No_joo
        onkohaluttavampi kirjoitti:

        Kiitos, olen aivan kunnossa ja nainen, joten ihmettelen vaan sitä, että miesten huomion saadakseen kilpaillaan kaiken maailman keikutuksilla. en etsiskele miestä enkä kiinnitä naisystävieni keikutteluihin mitään sen kummempaa huomiota.

        No joo. Mitä lisäarvoa ihmettelysi tuo tälle palstalle.
        Jos huomaat niin lopussa on piste, ei kysymysmerkkiä.


      • onkohaluttavampi
        No_joo kirjoitti:

        No joo. Mitä lisäarvoa ihmettelysi tuo tälle palstalle.
        Jos huomaat niin lopussa on piste, ei kysymysmerkkiä.

        Täällähän on tarkoitus keskustella aloittajan aiheesta, vai mitä. Sitäkö odotit, että myötäillään samanmielisesti mielipidettään ja kuorossa haukutaan tätä henkilöä, jonka aloittaja otti kohteekseen Joko näin varhaisessa keskustelun vaiheessa menee pilkun viilaukseksi?


      • No_nyt
        onkohaluttavampi kirjoitti:

        Täällähän on tarkoitus keskustella aloittajan aiheesta, vai mitä. Sitäkö odotit, että myötäillään samanmielisesti mielipidettään ja kuorossa haukutaan tätä henkilöä, jonka aloittaja otti kohteekseen Joko näin varhaisessa keskustelun vaiheessa menee pilkun viilaukseksi?

        No nyt tuntuu että keskustelu meni niin että haukutaan aloittajaa kun tämä muka nyt menettänyt joitain tärkeitä pokia kun se toinen oli melkein alasti...
        Haloo!!
        Jo joo, älkää sanoko enempää, näkökulmanne aukesi.


      • selvästinarsisti
        No_nyt kirjoitti:

        No nyt tuntuu että keskustelu meni niin että haukutaan aloittajaa kun tämä muka nyt menettänyt joitain tärkeitä pokia kun se toinen oli melkein alasti...
        Haloo!!
        Jo joo, älkää sanoko enempää, näkökulmanne aukesi.

        Eli tämä narsisti siis pokasi alastomuutta hyväksi käyttäen ja persettä keikutellen aloittajalta miehen. Niinkö?


      • Kuule_MIES
        selvästinarsisti kirjoitti:

        Eli tämä narsisti siis pokasi alastomuutta hyväksi käyttäen ja persettä keikutellen aloittajalta miehen. Niinkö?

        Kuule MIES ei lähde hyvästä seurasta tuollaiseen.
        Jos lähtee niin jompi kumpi ei pidä, eli kyseessä ei ole MIES, tai seura ei ole hyvää.

        Ihan nyt tiedoksi, että tuo ystävä ei ole pokannut minulta yhtään miestä, ei huonompaakaan...
        Mutta siis ajatukset ei lähde irti siitä pokatilanteesta sinulla ja kiertävät kehää ajatusen ympärillä että kumman valitsisi? Ja paljonko alastomuus painaa...
        No, pohdi sitä. Ehkä siinä on aihetta, vaikkei siitä varmaan pääse eteenpäin.
        Luulen että jos tuo on ongelma, ongelman ydin on tilanteessa. Minusta ei kannata olla ihan alasti jos ei ole kotona tietyssä seurassa tai yksin, tai sitten prostituoitu bisneksessä...

        Menee olemaan vaan alasti ihan mihin haluaa, mutta ei minun seurassani.
        Ja siis tuo alastomuus ei ollut se todellinen ongelma, vaan hänen ajattelukyvyttömyytensä, josta johtuen sitten ehkä se alastomuuskin tuli esiin...


    • Eli_tässä

      Eli tässä nyt tällainen lopputulema tästä keskustelusta, että aina on sopivaa korostaa itseään, jos ei muuten onnistu niin hypätään pöydälle alasti ja huudetaan että rahaa riittää, ilmainen kierros...
      Nonko?

      Ja ei muuta kun heikommat nurin ja ystävyys kiertoon.

      Jos jotakuta nyt hirvittää että ystäviäkin aletaan ruotimaan mitä ovat, niin siinäpä hyvä idea. Teenkin sen. Nostan esiin narsismin kukoistuksen ystäväpiirissä.
      Jos sinun housusi nyt tutisevat, niin kysy itseltäsi miksi?
      Minä pidän aiheesta. Minua ei pelota.

      Siis ystävät ruodintaan.

      • sinustaeisiihen

        Kerropas mitkä konstit olisivat olleet parempia sen narsistin pokata se mies, kuin alastomana keikutellen, jolloin et olisi jäänyt toiseksi?


      • No_en
        sinustaeisiihen kirjoitti:

        Kerropas mitkä konstit olisivat olleet parempia sen narsistin pokata se mies, kuin alastomana keikutellen, jolloin et olisi jäänyt toiseksi?

        No en nyt muista kuin pari kiiluvaa silmäparia mitä noihin "pokiin" tulee. Ehkä alastomuus ei tänä päivänä ole niin suuri kerroin sitten.
        Varmaan jos tahtoo sellaisia eiliselle kaljalle tuoksahtavia niin kannattaa olla alasti, muuten ei.
        Pitäisikö nyt tulla siihen johtopäätökseen että tuo ystäväni halusi itselleen miehen joka haisee eiliselle kaljalle?


      • Ei_niitä
        sinustaeisiihen kirjoitti:

        Kerropas mitkä konstit olisivat olleet parempia sen narsistin pokata se mies, kuin alastomana keikutellen, jolloin et olisi jäänyt toiseksi?

        Ei niitä konsteja taida paljoa olla. Sehän oli jo käytetty kun sanoi että hänellä jotain kalliimpaa vaatetta kuin minulla. Mutta yhtä kaikki, niin nyt parempi että välimme poikki kun noin on kerran. Mutta yhtä kaikki kyllä suosittelen laittautumista vaan ja niitä kuteita kuitenkin...
        Hänelle olisin suositellut itsetutkiskelua kriittisemmissä merkeissä, myös keskusteluyhteyksien jatkamista ja toisten kuuntelemista ja huomioon ottamista. Se että ihminen on jotenkin sovussa itsensä kanssa kun antaa paremman vaikutuksen myös ulospäin.


    • eimuuta

      ONKO ALOITTAJA NAONEN?

    • ahhhihhhahhhihh

      Apua, nyt ei pysty vastaamaan vähään aikaan mitään, ku naurattaa niin älyttömästi...

      • kaikkipelissäkö

        En tiedä mutta nyt täällä jotain tosi katkeruutta. Ehkä sinäkin olet heittänyt itsesi alastomana peliin koska muuten sinua ei olisi huomattu.


    • PahaKiima

      No onhän tämä aika naurettavaa! Joku haluaa vuodattaa narsistipalstalle katkeruuttaan, kun jossain kapakassa kaveri on mahdolliseen seksi/seurustelukumppaniin nähden tuonut itseensä paremmin esiin.
      Ahistus jatkuu 10 vuodenkin jälkeen, kun vieläkään ei onnaa.

      • On_hyvin

        On hyvin naurettavaa...
        Joku kahlaa palstoja läpi sokkona josko löytäisi jonkun johon nähden voisi edes yrittää kokea ylemmyyttä ja kun sellaista ei löydy niin jäädään johonkin yksityiskohtaan kiinni sitä käännellen mieleisekseen.
        Minulla ei minkäänlaista näkökulmaa tuohon sinun onnaamattomaan näköalaasi.


      • PahaKiima
        On_hyvin kirjoitti:

        On hyvin naurettavaa...
        Joku kahlaa palstoja läpi sokkona josko löytäisi jonkun johon nähden voisi edes yrittää kokea ylemmyyttä ja kun sellaista ei löydy niin jäädään johonkin yksityiskohtaan kiinni sitä käännellen mieleisekseen.
        Minulla ei minkäänlaista näkökulmaa tuohon sinun onnaamattomaan näköalaasi.

        Tämähän on aivan uusi ketju, katos.
        Eikä nuo kuvatut pariutumisseremoniat sen kummempia ole, kuin vaikka teerillä.


      • kuhakysyn
        PahaKiima kirjoitti:

        Tämähän on aivan uusi ketju, katos.
        Eikä nuo kuvatut pariutumisseremoniat sen kummempia ole, kuin vaikka teerillä.

        Eipä, teerenpeliähän se on, mutta miehet eivät sitä tajua, kanssasisaret kyllä. Miksi toiset naiset eli siis kanssasisaret ovatkin niin kieroja? Huom. toinen nainen ei tässä tarkoitta kakkosta, vaan samaa sukupuolta olevaa, mutta täysin periaatteetonta ja moraalitonta naista.


    • Niin_käyn

      Niin käyn läpi näitä menneitä "ääneen" että en sitten vielä vanhemmilla päivillä joudu katumaan että on luottanut kavaluuteen sortuneeseen ihmiseen. Itse as ihmisenä kyseinen henkilö olisi ylpeä tittelistään jos sanoisin pelkästään kavala, kun hänen hommailunsa kuitenkin ihan läpinäkyvää ja älytöntäkin... Mutta yhtä kaikki, etsiköön nyt rauhassa sellaista seuraa joka tahtoo hänen tyhmää ja noloa poljentaansa sietää. Ei ehkä löydy.

      • narsistinhommaa

        Jo on kauheeta, kun ihminen kiusaa itseään vuosia sitten tapahtuneilla asioilla ja vieläkin niitä pähkäilee päässään.


      • "Itse as ihmisenä kyseinen henkilö olisi ylpeä tittelistään jos sanoisin pelkästään kavala, kun hänen hommailunsa kuitenkin ihan läpinäkyvää ja älytöntäkin.."

        Niin mutta voiko yleensä as-ihmiseltä vaatia ihan käyttyvän aina ihan normaalin ihmisen tavoin, kun heillä kuitenkin on niitä rajoitteita, eivät osaa ottaa muita huomioon ja eivätkä aina esim. ymmärrä milloin liika on liikaa.

        Lisäksi iän lisääntyessä kyseseen saattaa tulla myös alkava dementia, jolloin puheet/käytös saattaa hyvinkin muuttua estottomaan suuntaan.

        Vielä tuli mieleen, että sulla kun on noita useitakin as-tuttuja ollut vuosien mittaan, ihan seurustelukumppaninakin, olet aikoinaan kertonut yhdestäkin joka aina perjantaisin hänen luokseen mennessäsi,löi sinua nyrkillä päähän yms.

        Niin tekee mieli kysyä, mikä on saanut sinut hakeutumaan heidän seuraansa?


      • Niin_tuo
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Itse as ihmisenä kyseinen henkilö olisi ylpeä tittelistään jos sanoisin pelkästään kavala, kun hänen hommailunsa kuitenkin ihan läpinäkyvää ja älytöntäkin.."

        Niin mutta voiko yleensä as-ihmiseltä vaatia ihan käyttyvän aina ihan normaalin ihmisen tavoin, kun heillä kuitenkin on niitä rajoitteita, eivät osaa ottaa muita huomioon ja eivätkä aina esim. ymmärrä milloin liika on liikaa.

        Lisäksi iän lisääntyessä kyseseen saattaa tulla myös alkava dementia, jolloin puheet/käytös saattaa hyvinkin muuttua estottomaan suuntaan.

        Vielä tuli mieleen, että sulla kun on noita useitakin as-tuttuja ollut vuosien mittaan, ihan seurustelukumppaninakin, olet aikoinaan kertonut yhdestäkin joka aina perjantaisin hänen luokseen mennessäsi,löi sinua nyrkillä päähän yms.

        Niin tekee mieli kysyä, mikä on saanut sinut hakeutumaan heidän seuraansa?

        "Niin tekee mieli kysyä, mikä on saanut sinut hakeutumaan heidän seuraansa?"
        Niin tuo ystävä jo sieltä varhaisesta lapsuudesta. Ehkä hän minua vanhempana sitten ennemminkin valitsi minut seurakseen. Ja hyvää seuraa on ollutkin kunnes... Hänelle siis tapahtunut asioita jotka vaikuttaneet hänen persoonaansa ja siihen ihan käytökseen.
        En kuitenkaan anonymiteetti syistä kuvaa tarkemmin.
        Miesystävä vain sattui kohdalle sopivaan aikaan ja sopivaan paikkaankin, josta se sitten lähti.
        Olen käynyt sitä miesystävä asiaa läpi sisälläni paljon enemmän kuin tätä narsistiasiaa, mutta tehty mikä tehty sekin. Tavallaan kunnollinen mies, ei niin sairas ettei olisi ollut jonkun verran sosiaalinen ja kävi myös työssä. Jotenkin kunnollisen oloinen, mitä kaikki tarjokkaat silloin aikoinaan eivät ollenkaan olleet.
        Ne vuodet joista olen puhunut eivät vielä liittyneet dementiaan, eiväkä liity. Ennemmin siihen piirteeseen jonka mukaan as saattaa alkaa tehdä ylilyöntejä yrittäessään esittaa mitä se nyt taas olikaan se neurotavallinen!?


      • Pikkuseikka
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Itse as ihmisenä kyseinen henkilö olisi ylpeä tittelistään jos sanoisin pelkästään kavala, kun hänen hommailunsa kuitenkin ihan läpinäkyvää ja älytöntäkin.."

        Niin mutta voiko yleensä as-ihmiseltä vaatia ihan käyttyvän aina ihan normaalin ihmisen tavoin, kun heillä kuitenkin on niitä rajoitteita, eivät osaa ottaa muita huomioon ja eivätkä aina esim. ymmärrä milloin liika on liikaa.

        Lisäksi iän lisääntyessä kyseseen saattaa tulla myös alkava dementia, jolloin puheet/käytös saattaa hyvinkin muuttua estottomaan suuntaan.

        Vielä tuli mieleen, että sulla kun on noita useitakin as-tuttuja ollut vuosien mittaan, ihan seurustelukumppaninakin, olet aikoinaan kertonut yhdestäkin joka aina perjantaisin hänen luokseen mennessäsi,löi sinua nyrkillä päähän yms.

        Niin tekee mieli kysyä, mikä on saanut sinut hakeutumaan heidän seuraansa?

        Pikkuseikka mutta korjaan. Nyrkistä tuli siis perjantaisin kun hän tuli minun luokseni. En suinkaan mennyt hänen luokseen ottamaan nyrkistä. Ehkä suhde ei olisi edes jatkunut jos minä olisin ollut se liikkuva yksikkö. Vaikea uskoa että olisin mennyt tieten tahtoen ottamaan nyrkistä... Että täältä tullaan, onko nyrkki valmiina... Hyvänen aika sentään. Ei tällä järjellä olisi kyllä ovi auennut. Mutta olin niin naivin hyväuskoinen kuin vain nuori voi olla. Ei tullut mieleenkään että asia toistui.
        Jatkan aiheesta mutta nyt muuta.


      • Pikkuseikka kirjoitti:

        Pikkuseikka mutta korjaan. Nyrkistä tuli siis perjantaisin kun hän tuli minun luokseni. En suinkaan mennyt hänen luokseen ottamaan nyrkistä. Ehkä suhde ei olisi edes jatkunut jos minä olisin ollut se liikkuva yksikkö. Vaikea uskoa että olisin mennyt tieten tahtoen ottamaan nyrkistä... Että täältä tullaan, onko nyrkki valmiina... Hyvänen aika sentään. Ei tällä järjellä olisi kyllä ovi auennut. Mutta olin niin naivin hyväuskoinen kuin vain nuori voi olla. Ei tullut mieleenkään että asia toistui.
        Jatkan aiheesta mutta nyt muuta.

        No tosta, jutustas on vuosia aikaa, enkä yksityikohtia muista tarkalleen, mut toi "nyrkilläpäähän" juttu vaan on jääny mieleen, kun kuullosti niin kummalta.

        Muutenkin puhuit niihin aikoihin paljon asseista ja muistikuvani mukaan palstalla pidettin sinuakin as-ihmisenä. Silmän verkkokalvolle on piirtynyt huutelu, aspergeriii, aspergernainen, aprgernainen

        Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa


      • Sulje_nokkasi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No tosta, jutustas on vuosia aikaa, enkä yksityikohtia muista tarkalleen, mut toi "nyrkilläpäähän" juttu vaan on jääny mieleen, kun kuullosti niin kummalta.

        Muutenkin puhuit niihin aikoihin paljon asseista ja muistikuvani mukaan palstalla pidettin sinuakin as-ihmisenä. Silmän verkkokalvolle on piirtynyt huutelu, aspergeriii, aspergernainen, aprgernainen

        Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa

        "Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa"

        Mitä outouteen tulee niin näin kohteliaasti vastaan minäkin tuohon huuteluun että en mitään sinun rinnallasi.
        Ja mitä tulee ilmestykseen niin olisikohan sinun syytä mennä johonkin tutkimusiin jos ihan sinulle olen ilmestynyt.

        No huomaa että sinulla ei mitään käryä mitä as on, joten miksi edes vastaisin. Mutta sen verran voin sanoa, että sinulla niitä piirteitä on hyvin paljon, kun minulla taas ei juuri lainkaan.

        Joten suljehan nokkasi.


      • Sulje_nokkasi kirjoitti:

        "Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa"

        Mitä outouteen tulee niin näin kohteliaasti vastaan minäkin tuohon huuteluun että en mitään sinun rinnallasi.
        Ja mitä tulee ilmestykseen niin olisikohan sinun syytä mennä johonkin tutkimusiin jos ihan sinulle olen ilmestynyt.

        No huomaa että sinulla ei mitään käryä mitä as on, joten miksi edes vastaisin. Mutta sen verran voin sanoa, että sinulla niitä piirteitä on hyvin paljon, kun minulla taas ei juuri lainkaan.

        Joten suljehan nokkasi.

        No kunhan kysyin ja sinä loukkaannuit kysymyksestäsi, jätit vastaamatta ja käänsit asian niinpäin, että minulla olisi asperger, vaikka jollain tavalla toinkin esiin miksi yleensä kysyin ja olisit voinut vastata ettet ole ilman vastahyökkäystäkin. Nyt jäin miettimään sananlaskua "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"

        Tosiaan jopa perustelin kysymystäni sillä, että olet usein tuonut tänne palstalle noita as-tuttujasi, että jonkinlainen kumppanuus sinulla tuntuu olevan heidän suhteensa.

        Mitä tulee sanaan ilmestys, niin sekin on vain sana, joka toki liittyy uskontoonkin, mutta sanaa käytetään myös kuvaamaan vaikuttava, erikoinen yms.

        Kun ny tosiaankaan, en sinun kaltaistaiseesi ihmiseen ole koskaan reality elämässä törmännyt

        Mitä taas tulee asseihin, niin tosiaan joitain kokemuksia on ihan reality elämästä, joista osa liittyy työelämään. Osa sitten tuttavien kautta tullut tutuksi, sitten joitain epäilyjä, et oliskohan mahdollisesti ollu kyse siitä, kun kiinnostuksen kohteet oli outoja ja puhetta piisasi.

        Ahkerasti olen myös aiheesta lueskellut, kun aihe niin tapeetilla tuntuu täällä olevan, mutta en tosiaankaan väitä olevani asiantuntija, mutta uskon kyllä, että minulla jonkinlaista tietämystä aiheesta on.

        Nokkaani ny tuskin suljen sinun käskystäsi, mutta tältä illalta kyllä. Laitan koneen kiinni ja meen saunaan, ja tuleehan se nukkumaan menokin kohta taas ajankohtaiseksi.


      • ihhanaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kunhan kysyin ja sinä loukkaannuit kysymyksestäsi, jätit vastaamatta ja käänsit asian niinpäin, että minulla olisi asperger, vaikka jollain tavalla toinkin esiin miksi yleensä kysyin ja olisit voinut vastata ettet ole ilman vastahyökkäystäkin. Nyt jäin miettimään sananlaskua "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"

        Tosiaan jopa perustelin kysymystäni sillä, että olet usein tuonut tänne palstalle noita as-tuttujasi, että jonkinlainen kumppanuus sinulla tuntuu olevan heidän suhteensa.

        Mitä tulee sanaan ilmestys, niin sekin on vain sana, joka toki liittyy uskontoonkin, mutta sanaa käytetään myös kuvaamaan vaikuttava, erikoinen yms.

        Kun ny tosiaankaan, en sinun kaltaistaiseesi ihmiseen ole koskaan reality elämässä törmännyt

        Mitä taas tulee asseihin, niin tosiaan joitain kokemuksia on ihan reality elämästä, joista osa liittyy työelämään. Osa sitten tuttavien kautta tullut tutuksi, sitten joitain epäilyjä, et oliskohan mahdollisesti ollu kyse siitä, kun kiinnostuksen kohteet oli outoja ja puhetta piisasi.

        Ahkerasti olen myös aiheesta lueskellut, kun aihe niin tapeetilla tuntuu täällä olevan, mutta en tosiaankaan väitä olevani asiantuntija, mutta uskon kyllä, että minulla jonkinlaista tietämystä aiheesta on.

        Nokkaani ny tuskin suljen sinun käskystäsi, mutta tältä illalta kyllä. Laitan koneen kiinni ja meen saunaan, ja tuleehan se nukkumaan menokin kohta taas ajankohtaiseksi.

        Kivaa, sitten meillä on samat kuviot menossa eli saunaan ja kunnon löylyihin. Kai kieriskelet hangessakin, kun nyt on niin hyvät?


      • Nekin_ihm
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kunhan kysyin ja sinä loukkaannuit kysymyksestäsi, jätit vastaamatta ja käänsit asian niinpäin, että minulla olisi asperger, vaikka jollain tavalla toinkin esiin miksi yleensä kysyin ja olisit voinut vastata ettet ole ilman vastahyökkäystäkin. Nyt jäin miettimään sananlaskua "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"

        Tosiaan jopa perustelin kysymystäni sillä, että olet usein tuonut tänne palstalle noita as-tuttujasi, että jonkinlainen kumppanuus sinulla tuntuu olevan heidän suhteensa.

        Mitä tulee sanaan ilmestys, niin sekin on vain sana, joka toki liittyy uskontoonkin, mutta sanaa käytetään myös kuvaamaan vaikuttava, erikoinen yms.

        Kun ny tosiaankaan, en sinun kaltaistaiseesi ihmiseen ole koskaan reality elämässä törmännyt

        Mitä taas tulee asseihin, niin tosiaan joitain kokemuksia on ihan reality elämästä, joista osa liittyy työelämään. Osa sitten tuttavien kautta tullut tutuksi, sitten joitain epäilyjä, et oliskohan mahdollisesti ollu kyse siitä, kun kiinnostuksen kohteet oli outoja ja puhetta piisasi.

        Ahkerasti olen myös aiheesta lueskellut, kun aihe niin tapeetilla tuntuu täällä olevan, mutta en tosiaankaan väitä olevani asiantuntija, mutta uskon kyllä, että minulla jonkinlaista tietämystä aiheesta on.

        Nokkaani ny tuskin suljen sinun käskystäsi, mutta tältä illalta kyllä. Laitan koneen kiinni ja meen saunaan, ja tuleehan se nukkumaan menokin kohta taas ajankohtaiseksi.

        "Tosiaan jopa perustelin kysymystäni sillä, että olet usein tuonut tänne palstalle noita as-tuttujasi, että jonkinlainen kumppanuus sinulla tuntuu olevan heidän suhteensa. "
        Nekin ihmistyypit näkee kun on herkkyyttä ymmärtää mistä kyse. Jos useampi ihminen tuntee saman henkilön, niin moniko ymmärtää jos kyseessä on as, että on juuri as? Varmaan aika harva. Olen nyt vain kyennyt pääsemään ymmärrykseen jota ei kaikilla ole. Eiväthän ne henkilöt edes itse asiaa välttämättä myönnä...
        ""Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. "
        Meillä täällä ihmisten imoilla ei tavata oudoksi kutsua jos ei ole tarkoitus loukata. Teillä siellä peräkylillä on sitten erilaiset toimintatavat, minun mielestäni oudot.

        Niin aika heikosti olet läksysi sitten tuosta aiheesta ymmärtänyt jos assista täysin päinvastaiselta henkilöltä kyselet onko tämä mahdollisesti as, vaikka näitä minun kirjoituksiani olet täällä melkoisesti ja lueskellut...
        Olen hyvin sosiaalinen ja kaikki empatian lajini ovat kunnossa.
        https://positiivisuusprojekti.blogspot.com/2018/03/empatian-monet-muodot.html

        https://www.autismiliitto.fi/autismikirjo/aspergerin_oireyhtyma
        "Sosiaalisessa mielikuvituksessa
        Asperger- henkilöllä voi olla vaikeuksia mieltää erilaisia tilanteita oman kokemuspiirinsä ulkopuolelta. Tämä vaikeuttaa uusiin tilanteisiin sopeutumista ja toisten ihmisten käyttäytymisen ja toiminnan tulkintaa.Hänelle voi olla vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan ja mieltää se, miltä toisesta tuntuu."

        Huomautan myös että kannattaako nyt provota tätä keskustelua, itse edellä mainitsemistasi syistä.
        Eli ei, missään tapauksessa en ole as, ihan päin vastoin.

        Minusta sinulla vaikeuksia ainakin tuossa.


      • Kuule
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No tosta, jutustas on vuosia aikaa, enkä yksityikohtia muista tarkalleen, mut toi "nyrkilläpäähän" juttu vaan on jääny mieleen, kun kuullosti niin kummalta.

        Muutenkin puhuit niihin aikoihin paljon asseista ja muistikuvani mukaan palstalla pidettin sinuakin as-ihmisenä. Silmän verkkokalvolle on piirtynyt huutelu, aspergeriii, aspergernainen, aprgernainen

        Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa

        "Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa
        Kommentoi"
        Kuule eivät taida epäsosiaalisuuttaan kovasti vetoa tuntea toisiaan kohtan.

        Kun nyt itsekin poistun tästä koneen äärestä toviksi, niin jätänpä tähän kysymyksen, että kerro sinä nyt mitä tarkoitat sillä että ihmistä oudoksi nimittelet?
        Minusta hyvin outoa kun ollaan molemmat jo melko kypsässä iässä jossa luulisi tavanneensa jo vaikka keitä ja mitä. Minulle henk. koht. ei koskaan ole tullut mieleenikään ketään tosissani ketään oudoksi nimitellä, vaikka olisi miten. Erittäin loukkaava sana.
        Että en nyt ihan hoksaa muuta kuin että projektio taisi olla. Onko sinua pilkattu oudoksi ja nyt sitten heitit sen minun päälleni. Projisointia on todella olemassa ja sitä on liikkeellä.
        Vastausta odotellen.


      • Ja_vielä

        Ja vielä, että aspergeria on suvuissa, suvuittain. Että jos tuntee yhden niin on hyvinkin mahdollista että siinä on lähisuvussa myös muita. Että siinä sinulle nyt ihmettelemistä.
        Ja yllätys yllätys, olen ikäni tehnyt töitä, ja ihan oikeita ihmisiä olen kohdannut, milloin työkavereina, milloin asiakkaiden muodossa. Voi hyvät hyssykät.


      • eiehkävastaasinulle
        Kuule kirjoitti:

        "Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa
        Kommentoi"
        Kuule eivät taida epäsosiaalisuuttaan kovasti vetoa tuntea toisiaan kohtan.

        Kun nyt itsekin poistun tästä koneen äärestä toviksi, niin jätänpä tähän kysymyksen, että kerro sinä nyt mitä tarkoitat sillä että ihmistä oudoksi nimittelet?
        Minusta hyvin outoa kun ollaan molemmat jo melko kypsässä iässä jossa luulisi tavanneensa jo vaikka keitä ja mitä. Minulle henk. koht. ei koskaan ole tullut mieleenikään ketään tosissani ketään oudoksi nimitellä, vaikka olisi miten. Erittäin loukkaava sana.
        Että en nyt ihan hoksaa muuta kuin että projektio taisi olla. Onko sinua pilkattu oudoksi ja nyt sitten heitit sen minun päälleni. Projisointia on todella olemassa ja sitä on liikkeellä.
        Vastausta odotellen.

        Olen pitkään seurannut sivusta keskustelua ja arvasit aivan oikein eli kyse on projektiosta. Täydellinen oivallus. Sama kaava vain käyttäytymisessä toistuu muissakin yhteyksissä, että taito on kyllä kumota oma roskis toisen päähän, mutta jatketaan tästä.


      • Kuule kirjoitti:

        "Olethan sinä minun mielestäni hivenen outo ilmestys, et täs kohtaa tekee mieli kysyä, et oletko sinäkin as-ihminen. Mikä selittäisi sen, miksi olet kaveerannut usemmankin assin kanssa
        Kommentoi"
        Kuule eivät taida epäsosiaalisuuttaan kovasti vetoa tuntea toisiaan kohtan.

        Kun nyt itsekin poistun tästä koneen äärestä toviksi, niin jätänpä tähän kysymyksen, että kerro sinä nyt mitä tarkoitat sillä että ihmistä oudoksi nimittelet?
        Minusta hyvin outoa kun ollaan molemmat jo melko kypsässä iässä jossa luulisi tavanneensa jo vaikka keitä ja mitä. Minulle henk. koht. ei koskaan ole tullut mieleenikään ketään tosissani ketään oudoksi nimitellä, vaikka olisi miten. Erittäin loukkaava sana.
        Että en nyt ihan hoksaa muuta kuin että projektio taisi olla. Onko sinua pilkattu oudoksi ja nyt sitten heitit sen minun päälleni. Projisointia on todella olemassa ja sitä on liikkeellä.
        Vastausta odotellen.

        "Erittäin loukkaava sana."

        No itse ny en pidä outo sanaa erityisen loukkaavana, eihän se ny tarkoita mitään sen kummempaa, kuin tuntematonta, vierasta, jotain sellaista, ettei ymmärrä esim. toisen puheita/aivoituksia.

        Sitä sitten pitää ihmistä outona kun sama ihminen hetki sitten on yrittänyt häätää as-ihmistä pois palstalta ja itse kuitenkin aloittaa keskustelun as-ihmisestä haluaa keskustella ja pohtia heidän käytöstään.

        Lisäksi sinulla on ollut aiemminkin tarvetta keskustella noista as-ihmisistä, että ihan sitä taustaa vasten ny heitin tuon kysymyksenkin.


      • Kyllä_outo
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Erittäin loukkaava sana."

        No itse ny en pidä outo sanaa erityisen loukkaavana, eihän se ny tarkoita mitään sen kummempaa, kuin tuntematonta, vierasta, jotain sellaista, ettei ymmärrä esim. toisen puheita/aivoituksia.

        Sitä sitten pitää ihmistä outona kun sama ihminen hetki sitten on yrittänyt häätää as-ihmistä pois palstalta ja itse kuitenkin aloittaa keskustelun as-ihmisestä haluaa keskustella ja pohtia heidän käytöstään.

        Lisäksi sinulla on ollut aiemminkin tarvetta keskustella noista as-ihmisistä, että ihan sitä taustaa vasten ny heitin tuon kysymyksenkin.

        Kyllä outo on ihan selvästi haukkumasana, siitä turha kiistellä. Jos et vielä ennen sitä tiennyt niin nyt sen sitten tiedät.
        Kuten et vieläkään vastannut mitä outoa minussa on.
        Olet aivan väärin tulkinnut ympäröivää todellisuutta (tällä kertaa tätä pastatodellisuutta), jos nyt kuvittelet että tahdoin tuossa keskustella siitä as-ilmiöstä. En ollenkaan.

        Toistan nyt vielä, että tuossa tapauksessa sivuseikka, vaikka ehkä selittääkin ilmiötä omalta osaltaan. Mutta yhtä hyvinhän voin olla tajuamatta että ysäväni oli as, kun en sitä moneen kymmeneen vuoteen ole tiennyt hänestä, vaan tässä ihan vanhuuden korvalla vasta lappu syttynyt.

        Kyse siis siitä mikälaista on liiallinen korostaminen, joka saa typeriä, inhottavia ja mauttomia piirteitä ja rikkoo pitkän ystävyydenkin. Unohda nyt vaikka että henkilö on mitä on. Mutta siis naurettavaa itsensä korostamista jolla jopa vakavat seuraukset, kuten narsistienkin korostuksilla.


      • Jotenkin

        Jotenkin se joka nimittelee muita oudoiksi siirtää vastuun siitä että omassa kokemuksessa jotain puutetta ihan toisaalle kuin siihen omaan puutteelliseen ymmärrykseen.
        Toki se on inhottavaa sille ymmärtämättömyyden kohteellekin jos jollain ihan tavallisista asioista tulee jotenkin sellainen fiilis että se toinen on siinä outo ja sitten on vielä niin röyhkeä että heittää toista sillä kapulalla jota ei nyt moisen ymmärtämättömyyden edessä voi väistää mitenkään. Oudoksi nimittely on rumaa ja röyhkeää.


      • Kyllä_outo kirjoitti:

        Kyllä outo on ihan selvästi haukkumasana, siitä turha kiistellä. Jos et vielä ennen sitä tiennyt niin nyt sen sitten tiedät.
        Kuten et vieläkään vastannut mitä outoa minussa on.
        Olet aivan väärin tulkinnut ympäröivää todellisuutta (tällä kertaa tätä pastatodellisuutta), jos nyt kuvittelet että tahdoin tuossa keskustella siitä as-ilmiöstä. En ollenkaan.

        Toistan nyt vielä, että tuossa tapauksessa sivuseikka, vaikka ehkä selittääkin ilmiötä omalta osaltaan. Mutta yhtä hyvinhän voin olla tajuamatta että ysäväni oli as, kun en sitä moneen kymmeneen vuoteen ole tiennyt hänestä, vaan tässä ihan vanhuuden korvalla vasta lappu syttynyt.

        Kyse siis siitä mikälaista on liiallinen korostaminen, joka saa typeriä, inhottavia ja mauttomia piirteitä ja rikkoo pitkän ystävyydenkin. Unohda nyt vaikka että henkilö on mitä on. Mutta siis naurettavaa itsensä korostamista jolla jopa vakavat seuraukset, kuten narsistienkin korostuksilla.

        No sinun mielestäsi outo on haukkumasana, kun taas minun mielestäni se on vain sana sanojen joukossa.

        On outoja ihmisiä, outoja tuntemuksia, outoja tapahtumia, outoja oloja, outoja asioita ja ilmiöitä jotka tuntuvat vierailta tai jollain lailla niissä on jotain jota ei voi selittää, laulusskin lauletaan et Lapin luonto luo outoa taikaa, samaa sanotaan olevan juhannusyössä.

        Täs kun sanaa makustelin niin muistui mieleen, kun nuorempana tuli luettua paljonkin Eino Leinoa että hän käytti runoissaan useikin outo sanaa.

        Käytin tässä ny googleakin hieman ja poimin muutamia esimerkkejä

        "Tää onneni on niin outo ja uus, sen että mä vapisen eessä. Kun sydän on auki, on kiinni suu, mun syömeni hehkuu ja halaa. "

        "Maantietä matkaa kirjaton, karjaton mies. Kruununkin kyyti liika ois hälle kenties, outoja hälle kun on isänmaa, kotipaikka ja lies,

        Sun onnesko outo se säihkyi niin,. kun kukkana syntyä sait,. kun tulta sa heittelit tunteisiin. ja vallat on eessä vait?"

        "Tuost' on tullut outo oppi: Turhaan nousi Turjan Lappi. Ken on luotu tietäjäksi, jääköön yksin-jäytäjäksi. Ihmisille ihmistavat, jumalille tuulentuvat"

        Mitä tulee ihmisiin, niin jos pidän jotain ihmistä outona, niin se tarkoittaa jotain sellaista kuin "ei niin tavallinen"

        Mutta no, tosiaan sanat on sanoja ja ihminen itse antaa niille merkityksn, sinulle sanalla outo on negatiivinen merkitys, kun taas itse jollain tasolla pidän outoutta kiinnostavanakin.

        Mitä tulee aloitukseesi, niin kyllä kummastelin että miksi pitää alkaa keskustelemaan as- ihmisestä hetikohta perään kun justiin on saatu hetki hengähtää siitä aiheesta. Ja jos tosiaan tuttusi on as-ihminen, niin se selittää osaksi hänen käytöstään.

        Pitää ymmärtää, et poikkeavat toimivat poikkeavalla tavalla oman ominaislaatunsa johdosta. Eikö se ny tullu selväksi jo tuos pitkäs juoksus sen yhden ihmisen toimesta.


      • Ei_ole
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No sinun mielestäsi outo on haukkumasana, kun taas minun mielestäni se on vain sana sanojen joukossa.

        On outoja ihmisiä, outoja tuntemuksia, outoja tapahtumia, outoja oloja, outoja asioita ja ilmiöitä jotka tuntuvat vierailta tai jollain lailla niissä on jotain jota ei voi selittää, laulusskin lauletaan et Lapin luonto luo outoa taikaa, samaa sanotaan olevan juhannusyössä.

        Täs kun sanaa makustelin niin muistui mieleen, kun nuorempana tuli luettua paljonkin Eino Leinoa että hän käytti runoissaan useikin outo sanaa.

        Käytin tässä ny googleakin hieman ja poimin muutamia esimerkkejä

        "Tää onneni on niin outo ja uus, sen että mä vapisen eessä. Kun sydän on auki, on kiinni suu, mun syömeni hehkuu ja halaa. "

        "Maantietä matkaa kirjaton, karjaton mies. Kruununkin kyyti liika ois hälle kenties, outoja hälle kun on isänmaa, kotipaikka ja lies,

        Sun onnesko outo se säihkyi niin,. kun kukkana syntyä sait,. kun tulta sa heittelit tunteisiin. ja vallat on eessä vait?"

        "Tuost' on tullut outo oppi: Turhaan nousi Turjan Lappi. Ken on luotu tietäjäksi, jääköön yksin-jäytäjäksi. Ihmisille ihmistavat, jumalille tuulentuvat"

        Mitä tulee ihmisiin, niin jos pidän jotain ihmistä outona, niin se tarkoittaa jotain sellaista kuin "ei niin tavallinen"

        Mutta no, tosiaan sanat on sanoja ja ihminen itse antaa niille merkityksn, sinulle sanalla outo on negatiivinen merkitys, kun taas itse jollain tasolla pidän outoutta kiinnostavanakin.

        Mitä tulee aloitukseesi, niin kyllä kummastelin että miksi pitää alkaa keskustelemaan as- ihmisestä hetikohta perään kun justiin on saatu hetki hengähtää siitä aiheesta. Ja jos tosiaan tuttusi on as-ihminen, niin se selittää osaksi hänen käytöstään.

        Pitää ymmärtää, et poikkeavat toimivat poikkeavalla tavalla oman ominaislaatunsa johdosta. Eikö se ny tullu selväksi jo tuos pitkäs juoksus sen yhden ihmisen toimesta.

        "No sinun mielestäsi outo on haukkumasana, kun taas minun mielestäni se on vain sana sanojen joukossa.

        On outoja ihmisiä, "

        Ei ole haukkumasana, mutta nykysanastossa merkitsee jotain huonoa aavistusta. Prikulleen sanatarkasti nyt jokainen saa luokitella oudoksi mitä vaan, kunhan pysyttelee poissa toisten ihmisten persoonasta kun tämä ei ole heille mitään pahaa tehnyt.
        Minä luin narsistini touhut oudoiksi niiltä osin kun ymmärsin vasta narsismia mutta en psykopatiaa. Kun ymmärsin että kyseessä narsisti-psykopaatti raskaan oireryhmän kera, en pidä sitäkään enää outona, koska asia on pläkkiselvä.

        Miten muuten, jos tahtoisit eristää esim. työpaikalla jonkun ihmisen? Eristäminen luokitellaan työpaikkakiusaamiseksi. Olisiko mitään parempaa keinoa kun pitää häntä outona? Outolintu, kummajainen, oudoksuttava, syrjittävä, kannattaa jättää huomiotta koska on niin outo? Ei saa mitään selvää kun on niin kummallinen...ym. ym.
        https://www.ttl.fi/tyoyhteiso/tyopaikkakiusaaminen/ilmenemismuotoja/
        Lukaisepa tuosta.

        Jos joku työpaikallasi olisi outo kummajainen, niin minkälainen hän olisi ja miten häneen suhtauduttaisiin?

        "Pitää ymmärtää, et poikkeavat toimivat poikkeavalla tavalla oman ominaislaatunsa johdosta. Eikö se ny tullu selväksi jo tuos pitkäs juoksus sen yhden ihmisen toimesta. "
        Voisitko lopettaa nyt sen yhden kutsumisen, että ei taas tule tänne. Ei siksi että olisi outo tai kummallinen, vaan se rajattomuuden vuoksi.

        Minulla oikeus kertoa kokemuksistani ilman että ne viittaavat kehenkään kolmanteen tahoon mitenkään.


      • onnessäihkyikyllä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No sinun mielestäsi outo on haukkumasana, kun taas minun mielestäni se on vain sana sanojen joukossa.

        On outoja ihmisiä, outoja tuntemuksia, outoja tapahtumia, outoja oloja, outoja asioita ja ilmiöitä jotka tuntuvat vierailta tai jollain lailla niissä on jotain jota ei voi selittää, laulusskin lauletaan et Lapin luonto luo outoa taikaa, samaa sanotaan olevan juhannusyössä.

        Täs kun sanaa makustelin niin muistui mieleen, kun nuorempana tuli luettua paljonkin Eino Leinoa että hän käytti runoissaan useikin outo sanaa.

        Käytin tässä ny googleakin hieman ja poimin muutamia esimerkkejä

        "Tää onneni on niin outo ja uus, sen että mä vapisen eessä. Kun sydän on auki, on kiinni suu, mun syömeni hehkuu ja halaa. "

        "Maantietä matkaa kirjaton, karjaton mies. Kruununkin kyyti liika ois hälle kenties, outoja hälle kun on isänmaa, kotipaikka ja lies,

        Sun onnesko outo se säihkyi niin,. kun kukkana syntyä sait,. kun tulta sa heittelit tunteisiin. ja vallat on eessä vait?"

        "Tuost' on tullut outo oppi: Turhaan nousi Turjan Lappi. Ken on luotu tietäjäksi, jääköön yksin-jäytäjäksi. Ihmisille ihmistavat, jumalille tuulentuvat"

        Mitä tulee ihmisiin, niin jos pidän jotain ihmistä outona, niin se tarkoittaa jotain sellaista kuin "ei niin tavallinen"

        Mutta no, tosiaan sanat on sanoja ja ihminen itse antaa niille merkityksn, sinulle sanalla outo on negatiivinen merkitys, kun taas itse jollain tasolla pidän outoutta kiinnostavanakin.

        Mitä tulee aloitukseesi, niin kyllä kummastelin että miksi pitää alkaa keskustelemaan as- ihmisestä hetikohta perään kun justiin on saatu hetki hengähtää siitä aiheesta. Ja jos tosiaan tuttusi on as-ihminen, niin se selittää osaksi hänen käytöstään.

        Pitää ymmärtää, et poikkeavat toimivat poikkeavalla tavalla oman ominaislaatunsa johdosta. Eikö se ny tullu selväksi jo tuos pitkäs juoksus sen yhden ihmisen toimesta.

        No huh huh...millä vuosituhannella oikein elät? Alan pikkuhiljaa ymmärtääkin ongelmiasi eli se outo ännäsi olikin sinusta ajattelutapasi mukaan outoa taikaa keppeinensä. Voi mooses, nyt oli kyllä nastat perustelut sulla.


      • Eikö_Nim
        onnessäihkyikyllä kirjoitti:

        No huh huh...millä vuosituhannella oikein elät? Alan pikkuhiljaa ymmärtääkin ongelmiasi eli se outo ännäsi olikin sinusta ajattelutapasi mukaan outoa taikaa keppeinensä. Voi mooses, nyt oli kyllä nastat perustelut sulla.

        Eikö? Nimenomaan jossain menneisyydessä oudolla saatettiinkin tarkoittaa kun ihmisestä puhuttiin, että oli vieras, ei nähty ennen... Kun nykyään ei sanaa enää käytetä tuossa merkityksessä. Olisi paljon fiksumpaa sanoa että jonkun ihmisen ajattelutapa on itselle vieras, kun ei kykene kuitenkaan kenenkään ajatuksia yhksyhteen oudoiksi luetteloimaan, kun ei ole siihen kykyjä eikä valtuuksia...


      • onnessäihkyikyllä kirjoitti:

        No huh huh...millä vuosituhannella oikein elät? Alan pikkuhiljaa ymmärtääkin ongelmiasi eli se outo ännäsi olikin sinusta ajattelutapasi mukaan outoa taikaa keppeinensä. Voi mooses, nyt oli kyllä nastat perustelut sulla.

        Jahas, luki kyllä, että Lapin luonto tuo outoa taikaa ja keskustelua käytiin outo sanasta, josta kaiku näyttää loukkaantuneen sydän juurineen myöten.

        Mutta näköjään sit taas halutaan kääntää tääkin keskustelu johonkin vanhoihin juttuihin.

        Mikäs siinä, kun mainitsit nyt tuon kepin tuossa, ja hiljattainkin tällä palstalla se muuan himolissu esiintyi, niin jos minäkin ny sitte vanhoja kaivelisin.

        himolissu

        30.3.2014 16:41
        Viides kerta.Onhan hän täysi heittiö mutta hänellä on sellainen ihmepatukka ja osaa tosiaankin käyttää sitä että en voi olla ilman.

        himolissu

        30.3.2014 19:45
        Kuulepas puumanen,jos sinä saitit miun Ekin ihmepatukkaa 2-3 tuntia yhteenmenoon ja siinä sivussa 5 iiisoooaaa O:ta niin olisit valmis unohtamaan lievät luonnehäiriöt.Ja tämä useasti päivässä jos mieli tekee.Ei tule enää eroa!

        Koko ketjun ja omat kommenttini voi lukea tästä

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12143466/kuinka-monta-kertaa-olet-palannut-takaisin

        Että joo, eiköhän ny ollu kyse jostain muusta kuin minusta tai sen kyseenalaisen suhteeni toisen osapuolesta, mutta tosiaan tää nykyinen kaikukin toki osallistui keskusteluun ja oli sitä mieltä, että himolissu puhui ihan asiaa.

        Tiedä sitten oliko tuo himolissu oma persoonansa vaiko esim. sinä joka siellä nimmarin takana piileskelet kun haluat johdatella keskustelua siihen menneeseen ja vääritellä niitäkin juttuja omaan malliisi. Mutta tosiaan muistin virkistämiseksi ny kaivoin nuo, et miten seny sit menikään.

        No joo, oikeesti joskus ku noita vanhoja lukee ja miksei nykyisiäkin niin toki ihmetyttää et keitä ja millaisia nää ihmiset oikeesti ovat

        Tuos kun noita sulle muistisi tueksi haeskelin niin löytyi vielä toinenkin ketju, jossa toi himolissu esiintyy ja siinä näköjään kaiku sitte maalailee et jospa himolissu oliskin ännän vaimo.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/11762617/perjantai-biisi


      • Ei_ole kirjoitti:

        "No sinun mielestäsi outo on haukkumasana, kun taas minun mielestäni se on vain sana sanojen joukossa.

        On outoja ihmisiä, "

        Ei ole haukkumasana, mutta nykysanastossa merkitsee jotain huonoa aavistusta. Prikulleen sanatarkasti nyt jokainen saa luokitella oudoksi mitä vaan, kunhan pysyttelee poissa toisten ihmisten persoonasta kun tämä ei ole heille mitään pahaa tehnyt.
        Minä luin narsistini touhut oudoiksi niiltä osin kun ymmärsin vasta narsismia mutta en psykopatiaa. Kun ymmärsin että kyseessä narsisti-psykopaatti raskaan oireryhmän kera, en pidä sitäkään enää outona, koska asia on pläkkiselvä.

        Miten muuten, jos tahtoisit eristää esim. työpaikalla jonkun ihmisen? Eristäminen luokitellaan työpaikkakiusaamiseksi. Olisiko mitään parempaa keinoa kun pitää häntä outona? Outolintu, kummajainen, oudoksuttava, syrjittävä, kannattaa jättää huomiotta koska on niin outo? Ei saa mitään selvää kun on niin kummallinen...ym. ym.
        https://www.ttl.fi/tyoyhteiso/tyopaikkakiusaaminen/ilmenemismuotoja/
        Lukaisepa tuosta.

        Jos joku työpaikallasi olisi outo kummajainen, niin minkälainen hän olisi ja miten häneen suhtauduttaisiin?

        "Pitää ymmärtää, et poikkeavat toimivat poikkeavalla tavalla oman ominaislaatunsa johdosta. Eikö se ny tullu selväksi jo tuos pitkäs juoksus sen yhden ihmisen toimesta. "
        Voisitko lopettaa nyt sen yhden kutsumisen, että ei taas tule tänne. Ei siksi että olisi outo tai kummallinen, vaan se rajattomuuden vuoksi.

        Minulla oikeus kertoa kokemuksistani ilman että ne viittaavat kehenkään kolmanteen tahoon mitenkään.

        Noi noi työpaikkakiusaamiset ei ny sillain oo mun juttu.

        Toki sellaista aina jossain määrin esiintyä, mut ainakin nyk. työpaikassakin jos sellaista huomataan esiintyvän niin aikas napakastikin se tuodaan esille että huomattu on ja nyt suuta soukemmalle, kun sääntönä on et kakkien kans pitää tulla toimeen vaik ei niin tykkäisikään.

        Pikkusen mua alko huvittaakin, kun hiljattain täytin tosiaan pyöreitä ja saamani lahjan saatteena oli kuvakavalkadi minusta töissä ja teksissä mainittu "kaikella rakkaudella" kaikki mun outoudet ja viat.

        Että ollaanhan me itsekukin outoja ja uniikkeja, mutta ajan kanssa toisen omituisuuksiin sopeutuu, et ai se on oikeesti tommonen. Yhtäkaikki jotkut meistäkin tykkää ja osaa ohittaa ne outoudet ottamatta sen kummemmin pulttia.


      • Vai_onko

        Vai onko tämä nyt jotain taktiikkaa että kaiku lakkaisi kyselemästä miksi häntä oudoksi moitittiin?
        Että tulisi niinkuin lisää epätosia asioita joita olisi selvitettävä ja outo juttu unohtuisi.

        Sanopa nyt vain miksi oudoksi minua nimesit.


      • No oletan että kyseessä on kaiku, hän useinkin mainitsee tuon neuvomisen minuun liittyen ja on käyttänyt sanaa veikeä mm. puhuessaan narsistipsykopaatistaan.

        Myös hän jatkaa keskustelua aiheesta ännän vaimo


      • On_totta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No oletan että kyseessä on kaiku, hän useinkin mainitsee tuon neuvomisen minuun liittyen ja on käyttänyt sanaa veikeä mm. puhuessaan narsistipsykopaatistaan.

        Myös hän jatkaa keskustelua aiheesta ännän vaimo

        On totta että on tuossa meidän keskustelumme välissä tuo kommentti. Mutta nimenomaan välissä. En ole siis minä tuossa luulemassa yhtään mitään. Kaikki ei ole minua mikä puskista tulee... Ei ole ollut eikä ole.


      • On_totta kirjoitti:

        On totta että on tuossa meidän keskustelumme välissä tuo kommentti. Mutta nimenomaan välissä. En ole siis minä tuossa luulemassa yhtään mitään. Kaikki ei ole minua mikä puskista tulee... Ei ole ollut eikä ole.

        Niin, olen jo aiemminkin sanonut että "joka kerran keksitään, niin sitä aina epäillään", millä viittaan siihen, kun yritit aikoinaan jopa esiintyä minuna.


      • Keksipä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, olen jo aiemminkin sanonut että "joka kerran keksitään, niin sitä aina epäillään", millä viittaan siihen, kun yritit aikoinaan jopa esiintyä minuna.

        Keksipä nyt itsellesi joku hyvä selitys mitä tarkoitat sillä että minä olen outo.


      • Keksipä kirjoitti:

        Keksipä nyt itsellesi joku hyvä selitys mitä tarkoitat sillä että minä olen outo.

        No eiköhän se ny ole tullut jo esille, pitkät selitykset laittanut mitä tarkoitan sanalla outo


      • Oletko
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No eiköhän se ny ole tullut jo esille, pitkät selitykset laittanut mitä tarkoitan sanalla outo

        Oletko muita runoilijoita lukenut kuin Leinoa?


      • Oletko kirjoitti:

        Oletko muita runoilijoita lukenut kuin Leinoa?

        Kyllähän noita nuorempana tuli luettua, niitä vanhoja, mitä ny äkkiä muistelen Kailasta, Harmajaa, Anhavaa, vamaan muitakin, silloin oli niiden aika.

        Nykyään enää runoja tulee luettua vähemmän, jonkin verran Tabermannia ja Anne-Mari Kaskista. Vähemmän tulee luettua kirjojakin, se on tää netti, joka varastaa aikaa. Saa osallistumaan kaikenmaailman hölynpölyyn. Pitäis yrittää skarpata.

        Mutta vaikka runoja ei tuu luettua, niin vastapainona nykyään myös monien laulujen lyriikat puhuttelevat

        Nuorena tuli itsenkin kirjoiteltua runoja, keskikoulun äikän ope oli kirjailija ja kannusti kirjoittamaan, jossain ainevihossa lukikin n, et "taidat olla pieni runotyttö, jatka vaan edelleen", johonkin nuorten lehteen niitä joskus lähetinkin.

        Mutta taas tuo kello on jo niin paljon, että eikun hammaspesulle ja nukkumaan


      • Suomalainen_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Kyllähän noita nuorempana tuli luettua, niitä vanhoja, mitä ny äkkiä muistelen Kailasta, Harmajaa, Anhavaa, vamaan muitakin, silloin oli niiden aika.

        Nykyään enää runoja tulee luettua vähemmän, jonkin verran Tabermannia ja Anne-Mari Kaskista. Vähemmän tulee luettua kirjojakin, se on tää netti, joka varastaa aikaa. Saa osallistumaan kaikenmaailman hölynpölyyn. Pitäis yrittää skarpata.

        Mutta vaikka runoja ei tuu luettua, niin vastapainona nykyään myös monien laulujen lyriikat puhuttelevat

        Nuorena tuli itsenkin kirjoiteltua runoja, keskikoulun äikän ope oli kirjailija ja kannusti kirjoittamaan, jossain ainevihossa lukikin n, et "taidat olla pieni runotyttö, jatka vaan edelleen", johonkin nuorten lehteen niitä joskus lähetinkin.

        Mutta taas tuo kello on jo niin paljon, että eikun hammaspesulle ja nukkumaan

        Suomalainen runous kiinnostanut. No olen minäkin noita lukaissut jossain vaiheessa. Jossain varsinkin surullisissa mielentiloissa olen lukenut viimevuosikymmenenkin aikana...
        Luen myös ulkomaisia, mutta modernit on nyt jäänyt minultakin, jotain vanhoja kuuluisuuksia, Lorcaa jne. Nykyään ajattelen että sekä runot että kirjat pitäisi lukea alkuperäiskielellä että ne saisivat niille kuuluvaa oikeutta. Nyt jonossa parikin kirjaa, joista toisen olen jo ostanutkin. Luen ehkä kesällä. Luen nykyään vähän mutta ajatuksella sitten kun luen.


      • ännänvaimotässähei

        Minä olen taas lukenut ajatelmia ja aforismeja. Aivan sama kuka niitä on kirjoittanut, oivallus ja älyllisyys niissä ratkaisee. Mitä muuta haluaisitte tietää? Ai, niin korjaan erheellisiä käsityksiänne siitä, että en ole mikään himolissu, kun näyttää tänne tulevan mitä oudoimpia selityksiä. Ehkä jollaikin on sitä tarvetta selitellä ja selitellä peitelläkseen omia jälkiään.


    • PahaKiima

      Ja as-ihminen ilmeisesti on sitä, että joku palstan neurologeista tai psykiatreista on ystävällisesti diagnosoinut tuttavalleen, läheiselleen tai vihamiehelleen aspergerin syndrooman?

      • Jaa ei ny tarkoitus diagnosoida sen kummemmin ketään, mielestäni en diagnosoinut vaan heitin kysymyksen. Eihän täällä ny kenenkään tuttavia, läheisiä, saati vihamiehiä ees tunneta, kun ei tunneta ko. kirjoitajaakaan. Eikä täällä ole neurologeja eikä psykiatrejakaan.

        Kunhan kysyin syystä, että ko. kirjoittaja on aiemminkin kertonut tällä palstalla asperger-tuttavistaan ja häneen on joku kirjoittaja aikoinaan myös liittänyt tuon as-ominaisuuden, että jokin yhteys hänellä ny tuntuu olevan aiheeseen.

        Toki mua kummastuttaa sekin, et hetikohta perään aletaan taas puida jonkun as-ihmisen tekemisiä ja käytöstä, kun se edellinen assi(itse kertonut olevansa) on hetkeksi hiljennyt.

        Jotenkin loogisempaa olis käydä keskustelua tuolla neurologia/neurologiset sairaudet/autismi osiossa jossa varmaan olis enemmänkin aspergerista tietäviä/kiinnostuneita kuin tällä palstalla.

        Mut nää ny vain näitä mun aatoksia, ei sen kummempaa


      • ihmejakumma
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa ei ny tarkoitus diagnosoida sen kummemmin ketään, mielestäni en diagnosoinut vaan heitin kysymyksen. Eihän täällä ny kenenkään tuttavia, läheisiä, saati vihamiehiä ees tunneta, kun ei tunneta ko. kirjoitajaakaan. Eikä täällä ole neurologeja eikä psykiatrejakaan.

        Kunhan kysyin syystä, että ko. kirjoittaja on aiemminkin kertonut tällä palstalla asperger-tuttavistaan ja häneen on joku kirjoittaja aikoinaan myös liittänyt tuon as-ominaisuuden, että jokin yhteys hänellä ny tuntuu olevan aiheeseen.

        Toki mua kummastuttaa sekin, et hetikohta perään aletaan taas puida jonkun as-ihmisen tekemisiä ja käytöstä, kun se edellinen assi(itse kertonut olevansa) on hetkeksi hiljennyt.

        Jotenkin loogisempaa olis käydä keskustelua tuolla neurologia/neurologiset sairaudet/autismi osiossa jossa varmaan olis enemmänkin aspergerista tietäviä/kiinnostuneita kuin tällä palstalla.

        Mut nää ny vain näitä mun aatoksia, ei sen kummempaa

        On se ihme ja kumma sitten.


      • Varovasti
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa ei ny tarkoitus diagnosoida sen kummemmin ketään, mielestäni en diagnosoinut vaan heitin kysymyksen. Eihän täällä ny kenenkään tuttavia, läheisiä, saati vihamiehiä ees tunneta, kun ei tunneta ko. kirjoitajaakaan. Eikä täällä ole neurologeja eikä psykiatrejakaan.

        Kunhan kysyin syystä, että ko. kirjoittaja on aiemminkin kertonut tällä palstalla asperger-tuttavistaan ja häneen on joku kirjoittaja aikoinaan myös liittänyt tuon as-ominaisuuden, että jokin yhteys hänellä ny tuntuu olevan aiheeseen.

        Toki mua kummastuttaa sekin, et hetikohta perään aletaan taas puida jonkun as-ihmisen tekemisiä ja käytöstä, kun se edellinen assi(itse kertonut olevansa) on hetkeksi hiljennyt.

        Jotenkin loogisempaa olis käydä keskustelua tuolla neurologia/neurologiset sairaudet/autismi osiossa jossa varmaan olis enemmänkin aspergerista tietäviä/kiinnostuneita kuin tällä palstalla.

        Mut nää ny vain näitä mun aatoksia, ei sen kummempaa

        "Toki mua kummastuttaa sekin, et hetikohta perään aletaan taas puida jonkun as-ihmisen tekemisiä ja käytöstä, kun se edellinen assi(itse kertonut olevansa) on hetkeksi hiljennyt."
        Varovasti tuonne väliin tungin sen tiedon että on as myös. En edes otsikoinut kun tahdon että ei tulisi voimakkaasti noteeratuksi.

        Asia liittyy siis itsen korostamiseen joten pysytään siinä, vaikka sinä hyvin outo oletkin.

        Tuosta toisesta vanhasta ketjusta poistuin kun sinne tuli se räkänokka, asiaa en enää muista.
        Pääpaino siis siinä että hän oli todella itseään korostava.


    • korkokenkä

      Narsistien keskellä kasvanut on ainakin oppinut pienentämään itseään, joten harvemmin kai he ärsyttävät ketään itsekorostuksella. Tuskin heille on kasaantunutkaan mitään mitä oikeasti voisi korostaa missään tai mikä olisi sosiaalisesti arvokkaana pidettyä korostamisen arvoista. Onhan heidän vaikea tuoda itseään edes vaikeuksissa esiin, kuten olemme havainneet palstalla.

    • Nymfiseksi

      Se ei sukupuolten taistelu parane.

    • poiuytrdfgh

      Isäni myös tuntee vastenmielisyyttä maalaamaani taulua kohtaan, jossa hän näkee Jeesuksen

      Hän mainitsee taulun epämiellyttävyydestä aina kun näkee sen

    • poiuytrdfgh

      Tämä kummallinen tilanne johtuu siitä että olen vahvistumassa ja olen vapautumaisillani manipuloinnista. Siksi minua nyt näin ilkeästi kohdellaan että täällä on tämmönen sotku.

      • Tämä_on

        ❌Tämä on minun aloitukseni enkä tahdo sinua tähän ketjuun. En ikinä.


    • 151515

      Itsensä korostaminen on nuorella ihmisellä ja sinkulla normaalia, jos etsii parittelukumppania. On aivan normaalia pyrkiä hankkimaan hienoa sitä taikka hienoa tätä. Se ei ole narsistista. Kannattaa tosiaan myös katsoa missä seurassa liikkuu. Kaikkien jotka ovat tuolla liikkeellä, ei kuuluisi olla siellä liikkellä...

      Lisäksi on tilanne missä esim. joku jolla ei ole ikinä ollut millä leuhottaa saavuttaa menestystä (esim. hyväpalkkainen työ) ja alkaakin joka käänteessä isottelemaan sillä menestyksellään ja puhuu siitä jatkuvasti kelle tahansa jolla menee huonostikin ja joka tulee luonnollisesti kateelliseksi. Tämä johtuu siitä ettei hän ymmärrä että ihmisiä ei kannata tehdä kateelliseksi. Kateellisuus on kuin happoa. Se on iso vahinko kaikille.

      Toisaalta esim. kaverukset voivat olla hyviä ystäviä, mutta jos toinen lähtee vaikka yliopistoon ja toinen on duunari, niin se voi olla duunarille liikaa, eikä hän haluaisi millään päästää ystäväänsä opiskelemaan vaan iloitsee enemmän siitä jos hän ei pääse, kuin jos hän pääsee. Siinä tapauksessa duunarilla on pahoin henkisesti häiriintynyt ja osoittaa narsistisia piirteitä. Moni psykopaatti myös on jo vuosia sitten oikeuttanut moraalisesti itselleen, että hän saa tehdä maailmassa mitä haluaa, muidenkin kustannuksella. Ehkä häntä on kohdeltu kaltoin ja hänellä on lapsia ja perhe jota pitää elättää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe