Apua suihkun jälkeen!

Joelin

Eli minulla olisi hieman kysyttävää..

Yleensä menen illalla suihkuun ja piakkoin sen jälkeen nukkumaan. Ongelmana on se, että aamulla hiukset näyttää järkyttäviltä. Vaikka laittaisi ne kiinni, niin aamulla hiuksia harjattaessa ne kuitenkin pöhöttyvät. Hiukseni ovat luonnonkiharaiset ja yltävät pari senttiä olkapäiden yli. Olisiko mitään kampausnestettä aamuksi, jotta räjähtäneet hiukset saa kuosiin tai jotain kiinnitystekniikkaa, ettei hiuksiin jää sellaisia uomia (jos vaikka laittaa ponnarille, niin ne taipuu ikävästi siitä kohtaa, mistä ne ovat kiinnitetyt)?

Ja toinen kysymykseni sitten. Eli jos käy aamulla suihkussa, niin olisiko jotain hiuksiin jätettävää hoitoainetta tai jotain, ettei hiukset kuivuessa muutu aivan pehkoksi? En mielelläni föönaa, joka siinä on kamala homma näiden paksujen hiusten kanssa ja en etsi nyt mitään suoristusaineita..

7

3645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N27

      ...lienee se, että käyt siellä suihkussa AIKAISEMMIN, niin että hiuksesi ehtivät kuivua täysin ennen nukkumaanmenoa. Silloin ne eivät niin herkästi muotoonnu makoilusta.

      Mun oma tukkani on ns. taipuisa, eli ei varsinaisesti kauttaaltaan luonnonkihara, mutta ei suorakaan. Nuorena ihmettelin miten toiset pystyi pitämään puolpäivää hiuksiaan kiinni ponkkarilla ja sitten pitämään lopun päivää hiuksiaan auki ilman jälkeäkään hiuslenkistä - mun itseni piti joko pitää puolpäivää hiukset "auki" tai sitten pitää ne koko päivä kiinni siitä syystä, että hiuslenkki teki oikein mehevän uoman hiuksiin ja oikein pysyvästi... Nykyään mä pidän hiukset pääsääntöisesti auki, eikä ole mitään valittamista! :D Mä myös pesen hiukseni pääsääntöisesti aamulla, ja kuivaan ne noin yhden tunnin kuivahtamisen jälkeen hyvin nopeasti ja pienellä lämmöllä, niin kuivaaminen ei vahingoita hiuksia mitenkään. Jos kuivaa MÄRÄT hiukset kuiviksi föönillä, niin silloin kuivausaika on niin pitkä, että kun osa hiuksista kuitenkin kuivuu nopeammin kuin toiset, niin ne nopeammin kuivuvat joutuvat altistumaan liian pitkään kuumalle ilmalle ja siis kuivuvat liikaa.

    • Ilovehair

      Luonnonkihara on hankala talvella. koska se helposti pörröttyy ja näyttää kuivalta hampulta. Kokeile siloittavia shampoita ja hiuksiin jätettäviä hoitoaineita. Löytyy moniltakin sarjoilta, nimessä usein "Liss", lissControl tms.
      Jos tukka on pestävä illalla, kastele se aamulla vaikka suihkupullolla, ja puristele latvat kiharoille. Jätettävää hoitoa voi vaikka hitusen laittaa lisääkin. Myös hiusvahat siloittavat pörröisyyttä. Älä harjaa liikaa, vaan selvitä harvalla kammalla ja puristele latvaa kiharoille. Anna kuivua itsekseen, ja haro vain sormilla auki.

      • Girly

        Hei tässä ainakin yks pieni vinkki joka tehoaa jonkun verran omiin luonnonkiharoihin hiuksiin...
        eli suihkun jälkeen huuhtele hiukset vielä vähän KYLMÄLLÄ vedellä niin se kylmä vesi "sulkee" hiukset ja näin ne eivät ole pörröiset.. =) toiv. auttaa sunkin hiuksiin... ja käytä vielä noita SUNSILKIN hiuksiin jätettäviä hoitoaineita. NE ON PARHAITA!


    • koppakuori

      Mä oon sitä mieltä, että ainoa oikeasti toimiva keino on föönaus, ainakin mun kohdalla. Mulla on myös luonnonkiharat (eikä mitenkään vähäisen), ja paksut (ponnarilla paksuus noin neljä senttiä), lapaluihin ulottuvat hiukset.

      Pesen ne illalla hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa. Annan kuivua pyyhkeen sisässä jonkin aikaa, siten että hiukset on hieman kosteat. Sitten laitan Tigin Control Freak -muotovaahtoa (kuuluu niihin bed head -tuotteisiin, myydään ainoastaan kampaamoissa), ja kuivaan föönillä osissa. Vähintään kolmessa, yleensä neljässä, osassa pitää föönata, muuten ei tuu mitään. Lopuksi lisään hieman Schwarzkopfin silottajaa, en nyt muista sen koko nimeä.

      Ostin parturista myös kunnollisen fööniharjan, joka on pelastanut mut painajaisilta! Se on sellanen joka lämpiää föönatessa, ja siis itsessäänkin edistää hiuksen muotoutumista. Siis pyöröharja, joka on sisältä ontto, ja siinä on reikiä jolloin ilma pääsee kulkemaan sen harjan läpi. Pakkausselosteessa puhuttiin jotain ioneista (hiuksen kihartuminenhan perustuu hiuksessa oleviin vetysidoksiin, tai en muista miten se tarkkaan meni, kerran ihan vaan mielenkiinnosta luin parturikemian kirjaa).. Maksoi muistaakseni jotain pari kymppiä, eli kallis oli, mutta kannatti investoida! Ja halpoja kopioita kannattaa varoa, hairstoresta saatava muka vastaava on tosi surkea (se löytyy myös kaapistani).

      Jos haluaa kiinnittää hiukset ilman niitä mutkia, niin suosittelen sellassii klipsejä. Mitäs ne nyt on, hauenleukoja tai jotain. Hiukset nippuun, pyöräytys akselinsa ympäri, nostetaan ylös ja nipsulla kiinni. Mulla ei ainakaan jää jälkiä.

      • Joelin

        Ei kyllä meinaa meikäläisen hiukset klipsuilla pysyä, liian paksut niihin. Pitänee mennä kai aikaisemmin suihkussa käymään ja taiteilla ne joten kuten klipsulla kiinni ja odottaa kuivumista. Jos jätän hiukset auki ja odotan kuivumista, niin ne muuttuu kuivuessaan miltein yhtä hirveiksi kuin silloin, jos menen nukkumaan kutrit märkinä.


    • .....minä

      käytä tätä ainetta niinkuin se olisi shampoo,vaikka tämä onkin hoitoaine.Takaan että se toimii.Jos et usko.. :D Tule sitten kertomaan miltä se vaikutti.eli tämä: Garnier Ffructis Vahvistava hoitoaine. Long&strong hauraat ja haavoittuneet hiukset.vaikeat kasvattaa pitkiksi.
      tämä on niin mainio että...!ja vihreä purnukka.

    • Mietteliä

      Minä haluaisin saada hiukset suoraksi aamulla ilman rautaa ja kun illalla pesen ja menen suoraan nukkumaan että ehdin nukkua tarpeeksi(valvon aika myöhään ) ja aamulla hiukset on sekaisin ja en ehdi niille paljoa siinä tehdä kun pitää jo lähteä 😕

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe