Tarvitseeko elämänlaatusi kohennusta? Miksi? Miten huomaat sen olevan huono/kehno?
Mikä nostaisi elämänlaatuasi?
Aiotko tehdä asialle mitä?
Pitääkö jonkun, kenties yhteiskunnan tehdä sille jotain? Miksi jonkun muun pitäisi se tehdä puolestasi?
Elämänlaadun parantaminen.
28
227
Vastaukset
Tarvitseeko elämänlaatusi kohennusta? Miksi? Miten huomaat sen olevan huono/kehno?
-Elämänlaatuni on hyvällä tasolla, olen tyytyväinen viimeisten reilun kolmen vuoden aikana tekemiini elämäntapamuutoksiin. Koen olevani energinen ja hyväntuulinen.
-Tällä hetkellä elämästäni ei puutu mitään joka kalvaisi, eikä ole mitään ylimääräistä taakkaakaan.
-Kaikki on hyvin.
Pitääkö jonkun, kenties yhteiskunnan tehdä sille jotain? Miksi jonkun muun pitäisi se tehdä puolestasi?
-Olen tehnyt kaiken (mystisen) yhteiskunnan puolesta.- Askelkerrallaan
”Tarvitseeko elämänlaatusi kohennusta? ”
En ainakaan mitään merkittävää. Aina löytyy parannettavaa tosin. Että vähän löytyy aina kohennettavaa.
”Miksi? Miten huomaat sen olevan huono/kehno? ”
No en usko, että ihminen voisi olla täysin tyytyväisellä tasolla ikinä, aina sitä miettii, että miten vielä saisin kivemman elämästä. Ei nykyinenkään tilanne ole kehno, mutta voisin panostaa terveyteen hiukka enemmän voimavaroja. Pahoista tavoista vois irtaantua ja lisätä hyviä tapoja. Esimerkiksi lopettaa tupakointi ja ryystää enemmän vettä. Valvoa vähemmän ja nukkua enemmän.
”Mikä nostaisi elämänlaatuasi?”
Pikkuhuomiot, ehkä juuri terveyteen vaikuttavat. Ei tännepäin enää nuoremmaksi tule.
”Aiotko tehdä asialle mitä?”
Ajallaan kyllä. Tässä on paranneltu pari vuotta kaikkea muuta niin kovalla kädellä, että on hyvä huokasta ja katsella suuntia.
”Pitääkö jonkun, kenties yhteiskunnan tehdä sille jotain? Miksi jonkun muun pitäisi se tehdä puolestasi?”
Jossainvaiheessa kyselin psykologisia palveluita terveyskeskuksesta, mutta ne olis ollut kerran kuukaudessa joku pikkuaika, joten en kokenut siitä olevan apua, ehkä ne on niille, jotka eivät yksin kertakaikkisesti selviä.
Voin uskoa, että joillakin voi olla mahdotonta löytää itse parannusta elämäänsä, vaan ajautuvat huonoon elämäntilanteeseen, silloin olisi hyvä, jos joku nostaisi jaloilleen. - Kovalääkitys
En käytä kunnallisia palveluita. Käyn yksityislääkärillä jos tarvitsen paukkuja.
Koko elämä.
Haluan määrätä enemmän enkä kuunnella hänkslättäjiä. Siinä se kai kohenee.
Liikaa puuttujia ja tarttujia. Toiseksi himoitsen suunnatonta ylennystä ja vanhan jättämistä taakse.- Hurlumheikövastaus
Kaveri muutti toiseen kaupunkiin. Se opiskeli insinööriks 40 vuotiaana ja ainakin itse kehuu muutosta.
Totaalinen muutos kuullostaa kivalta, mutta kannattaako kaikki myllätä romukoppaan ja ottaa uudet konstit? Hurlumheikövastaus kirjoitti:
Kaveri muutti toiseen kaupunkiin. Se opiskeli insinööriks 40 vuotiaana ja ainakin itse kehuu muutosta.
Totaalinen muutos kuullostaa kivalta, mutta kannattaako kaikki myllätä romukoppaan ja ottaa uudet konstit?Kannatti, jos tuntee itsensä vahvemmaksi ja oman laivansa kapteeniksi.
- Entässitten
misspönttöuuni kirjoitti:
Kannatti, jos tuntee itsensä vahvemmaksi ja oman laivansa kapteeniksi.
Mä veikkaan, että kaverin elämäntapa muuttui ja jotkut asiat helpotti, mutta ne johtui olosuhteiden muutoksesta, ei ajattelutavan muutoksesta. Opiskeluaika ja paikkakuntamuutos on yksi etappi, mutta sekin loppuu aikanaan. Joskus pitäis hommata työ ja ehkä pysyvä asunto. Samat ongelmat kuin alkuun saattaa tupsahtaa uudelleen.
Pitääkö kokoajan juosta karkuun niitä? Entäs kun ei jaksa enää muuttaa kaikkea? Älä jätä mitään taakse vaan ota mukaan. Se on tehnyt sinusta tuollaisen, pidä siitä kiinni.
Suunnaton ylennys on hyvä jos se on ansaittu ja niitähän jaetaan kesäkuun alkupäivinä ja joulukuun alussa.M184 kirjoitti:
Älä jätä mitään taakse vaan ota mukaan. Se on tehnyt sinusta tuollaisen, pidä siitä kiinni.
Suunnaton ylennys on hyvä jos se on ansaittu ja niitähän jaetaan kesäkuun alkupäivinä ja joulukuun alussa.Tätä joutui ajattelemaan. Sitä voi kiireessä tehdä väärinkin.
- wanhaämmä
Tää on taas ihan ok. Kohentelen sitä mukaa kun kohennettavaa tulee. Vähän isompi projekti oli tuossa vuosi sitten.
Nyt vähän harmittaa, että aamutreenit jäi tänään väliin. Ei lähtenyt viikko niin väkevästi käyntiin kuin olisi voinut. Meen aamusta taas huomenna, ja illalla myös. Mä en tarvitse siihen(kään) yhteiskunnan tukea.- Kysäsempä
Henkinen vai fyysinen projekti?
- wanhaämmä
Kysäsempä kirjoitti:
Henkinen vai fyysinen projekti?
Ulkoistettu projekti, jolla paransin henkistä hyvinvointia... ja myöhemmin sitä seurasi myös fyysinen. Aika ajoin kannattaa huitaista pöytä puhtaaksi :)
- Remontinkorjuuta
wanhaämmä kirjoitti:
Ulkoistettu projekti, jolla paransin henkistä hyvinvointia... ja myöhemmin sitä seurasi myös fyysinen. Aika ajoin kannattaa huitaista pöytä puhtaaksi :)
No ompas mielenkiintoinen projekti. 😁
Mä huomasin, että asioiden toisellatavalla ajatteleminen muutti mun elämänlaatua kummasti. Joku arvo voi olla tärkeä, mutta se miten sen mittaa, onkin erijuttu. Ajatellaan vaikka siisteys. Jos keskittyy siihen, ettei sotke, ei tarvitse siivota. Sama lopputulos, mutta saavutettu eritavoin.....
Toi nyt oli karkea esimerkki, mutta asiat voi tehdä monin eritavoin. Mikä sopii kellekkin. Mutta kantsii aina miettiä välillä, koska elämä muuttuu, mutta tavat ei välttämättä. Sitä ei huomaa kaikkea, jos ei pysähdy välillä ottamaan suuntia. 😊
- lähtitaaslapasesta
Pertsan ainakin pitäis juoda vähemmän.
En oikein osaa vastata. Minulla on työpaikka ja vaikka se nyt ei niin henkisesti tällä hetkellä kliimaksia tarjoa niin sillä kuitenkin talouden saa turvattua. Lisäksi opiskelen, harrastuksia riittää ja ystävä/kaveri/tukiverkkoa on ympärillä. Välillä tuntuu että kaikki on ihan hyvin eikä mitään puutu mutta toisinaan astuessa tyhjään taloon tulee tunne että olisihan se mukavaa kun joku olisi vastassa.
En oikein tarkalleen osaa selittää miten sen huomaa ja näkyykö ulospäin mutta kun äsken tajusin kuunnelleeni tunnin Arttu Wiskaria niin se jotenkin herätti tähän hetkeen.
Kyllähän minä tietysti voisin asialle tehdä jotakin ja tämä on tavallaan oma valinta. Ollessani komennuksella etelä-Suomessa niin minulle tehtiin treffipyyntöjä naisten taholta joten vahva tuntuma olisi että jos siirtäisi koko elämänsä etelämmäs niin tätä hiljaisen mökin pohdintaa ei tarvitsisi tehdä.
Kyllähän tuo pitää itse ratkaista mihin suuntaan elämässä kulkee. Äsken, ihan kuin lääkärin määräyksestä, huomasin tuolla ketjun jossa annettiin vinkkejä miten toimia jos siivouspäivänä tekee mieli tampata muutakin kuin mattoja. Sen ketjun kun selasin niin ymmärsin että vielä voi kuunnella rauhassa Suomen muotoisen pilven alla eikä tarvitse olla huolissaan.- Nytkuullostaahyvältä
Hyvä. Sulla on terve mieli terveessä ruumiissa. Hyvät arvot ja vaan pikkuisen liikaa marttyyrihenkeä. Nyt alkaa jo kuullostamaan hyvälle, että alat funtsia itseäsi enemmän. Oletkin nytkäytellyt ajatusta johonkinpäin.
Jokaisellahan on vaan yksi ainutlaatuinen elämä, miksi tuhlata sitä nurkassa kyyhöttämiseen. Mahdollisuudet vilisee ohi ja elämä siinä päivä päivältä. On hyvä pysähtyä, mutta mikään ei muutu paremmaksi, jos kököttää vaan paikallaan.
Pää pystyyn ja silmät auki. Olet löytämässä ihkaoman elämän itsellesi, pidä siitä kiinni ja mieti mitä siihen haluat. Ei tarvitse tyytyä puolikkaaseen, kun kaikki mitä on jo, on täyttä. Jos mankeloi jo lakanat, on tyhmää jättää tyynyliinat ja pussilakanat mankeloimatta. Vai mitä? 😁 Nytkuullostaahyvältä kirjoitti:
Hyvä. Sulla on terve mieli terveessä ruumiissa. Hyvät arvot ja vaan pikkuisen liikaa marttyyrihenkeä. Nyt alkaa jo kuullostamaan hyvälle, että alat funtsia itseäsi enemmän. Oletkin nytkäytellyt ajatusta johonkinpäin.
Jokaisellahan on vaan yksi ainutlaatuinen elämä, miksi tuhlata sitä nurkassa kyyhöttämiseen. Mahdollisuudet vilisee ohi ja elämä siinä päivä päivältä. On hyvä pysähtyä, mutta mikään ei muutu paremmaksi, jos kököttää vaan paikallaan.
Pää pystyyn ja silmät auki. Olet löytämässä ihkaoman elämän itsellesi, pidä siitä kiinni ja mieti mitä siihen haluat. Ei tarvitse tyytyä puolikkaaseen, kun kaikki mitä on jo, on täyttä. Jos mankeloi jo lakanat, on tyhmää jättää tyynyliinat ja pussilakanat mankeloimatta. Vai mitä? 😁Näinhän se menee että kun mankeli on paikoillaan niin mankeloidaan kaikki kerralla.
Ehkä välillä voisi miettiä vähemmän ja mennä kuin lapset; vähän tunne edellä eikä niin tarkkaan laskelmoisi. Ehkä vaan ihan suosiolla antaisi mahdollisuuksien mennä jopa ohitse ja rauhoittuisi sekä nauttisi tästä hetkestä.- Keinojalöytyy
M184 kirjoitti:
Näinhän se menee että kun mankeli on paikoillaan niin mankeloidaan kaikki kerralla.
Ehkä välillä voisi miettiä vähemmän ja mennä kuin lapset; vähän tunne edellä eikä niin tarkkaan laskelmoisi. Ehkä vaan ihan suosiolla antaisi mahdollisuuksien mennä jopa ohitse ja rauhoittuisi sekä nauttisi tästä hetkestä.No sullahan on sisälläs yhä se lapsi. 😊
Mäkin huomasin, että se lapsi halus sitä, pelkäs tätä ja miten sä itse aikuinena teet omille lapsille? Otat kädestä kiinni ja katsotte yhdessä. 😊
Ei se lapsi sisällä muutu miksikään, se tarvitsee aikuisen, joka taluttaa katsomaan uutta juttua. Nyt vaan pitäis olla itse se aikuinen. 😊
Ja toisaalta ymmärtää, että se sisäinen lapsi ei kaikkea ymmärrä... haluaa ja pelkää, raivoaa, mutta ei tahallaan.
Joskus aikuisena itsekin on hyvä kuunnella omia lapsia, eikä jyrätä vaan tuostavaan jotain omaa kokemusta yli. Kumpikin voi löytää yhdessä jotain hyvää ja kivaa. Eikä se olekaan kauheaa. 😃👌
Kaavoihin ei kannata kangistua. Jättilakana onkin hyvä, kunhan mankeliin tekee 3 m mankeliliinan itse, ei tartte repiä lakanaa ulos jalalla tukien mankelia. 😜👌
- Kyllä! Kaipaan läheisyyttä.
- Parisuhde tai ainakin kiinnostuksen osoitus kiinnostavalta naiselta.
- Treenaan kroppaa paremman näköiseksi että joku aloitteellinen treenatuista miehistä viehättyvä nainen huomaisi.
- Ei, jos ei tarkoiteta naisen tekemää aloitetta.- Sisäinenkomeus
Tulee mieleen, että oletko harkinnut muita konsteja kuin ulkonäkö? Jos siinä ei olekaan se pointi, miks naiset ei kiinnostu? Olethan kuvassakin varain komea mies. 😊👌
Ulkonäkökeskeisyys itsellä myös peilaantuu helposti naiseen itseensä, vaikka et sitä suoraan sanoisi. Kun itse keskityt näyttämäään hyvältä ja saattaa se sinun juttuihinkin lipsahtaa, tulee heti alkuun vaikutelma, että kyttäät sen puolen tarkkaan ja täytyisi olla mahdottoman itsevarma nainen ulkonäöstään, mikä osuisi kohdalle... ja se on huippuharvinaista.
Olisiko mitä, että tekisit siihen vierelle hiukan tilaa? Ota letkeämmin ja katso mitä maailma vastaan tuo. Ja usko itseesi ihan sellaisenaan. Mieti mitä muita hyviä puolia sinussa on, mitä muut ihmiset lähellä pitää tärkeänä ja hyvänä piirteenä sinussa. Heidän kanssaan, keiden seurassa voit olla rento oma itsesi, tietävät kyllä mikä sinussa on ainutlaatuisen hyvää. Se on sitä hyvää, mikä ihmisessä on tärkeää. Huomaavaisuus, avuliaisuus jne. Sisäinenkomeus kirjoitti:
Tulee mieleen, että oletko harkinnut muita konsteja kuin ulkonäkö? Jos siinä ei olekaan se pointi, miks naiset ei kiinnostu? Olethan kuvassakin varain komea mies. 😊👌
Ulkonäkökeskeisyys itsellä myös peilaantuu helposti naiseen itseensä, vaikka et sitä suoraan sanoisi. Kun itse keskityt näyttämäään hyvältä ja saattaa se sinun juttuihinkin lipsahtaa, tulee heti alkuun vaikutelma, että kyttäät sen puolen tarkkaan ja täytyisi olla mahdottoman itsevarma nainen ulkonäöstään, mikä osuisi kohdalle... ja se on huippuharvinaista.
Olisiko mitä, että tekisit siihen vierelle hiukan tilaa? Ota letkeämmin ja katso mitä maailma vastaan tuo. Ja usko itseesi ihan sellaisenaan. Mieti mitä muita hyviä puolia sinussa on, mitä muut ihmiset lähellä pitää tärkeänä ja hyvänä piirteenä sinussa. Heidän kanssaan, keiden seurassa voit olla rento oma itsesi, tietävät kyllä mikä sinussa on ainutlaatuisen hyvää. Se on sitä hyvää, mikä ihmisessä on tärkeää. Huomaavaisuus, avuliaisuus jne.Ensimmäisen 40 vuoden aikana maailma ei ainakaan ole tuonut vastaan yhtään mitään, joten tuskin tuo jatkossakaan.
- Oletkokokeillut
wlfwd kirjoitti:
Ensimmäisen 40 vuoden aikana maailma ei ainakaan ole tuonut vastaan yhtään mitään, joten tuskin tuo jatkossakaan.
Niin, no maailmaa et voi muuttaa mieleksekses, mutta jotain itsessä voi. Ja olet jo kokeillut tuota kropan ehostamista, mikä ei ole huonoa jatkaa, jos tykkää siitä, mutta jotain ajatusmaailmaan vois muutoksen kautta saada muutosta?
Ja niinkuin aloituksessa mainittiin, ehkä joku ulkopuolinen voisi nähdä muutostarpeen? Ootko käynyt jossain kallonkutistajalla? Kuulostaako se siltä, että olisit hullu? Ei minusta ainakaan. Joku pieni muutos vaikka jonkun terapian avulla voi tuoda kummasti pontta vaikka mihin. 😊👍 Oletkokokeillut kirjoitti:
Niin, no maailmaa et voi muuttaa mieleksekses, mutta jotain itsessä voi. Ja olet jo kokeillut tuota kropan ehostamista, mikä ei ole huonoa jatkaa, jos tykkää siitä, mutta jotain ajatusmaailmaan vois muutoksen kautta saada muutosta?
Ja niinkuin aloituksessa mainittiin, ehkä joku ulkopuolinen voisi nähdä muutostarpeen? Ootko käynyt jossain kallonkutistajalla? Kuulostaako se siltä, että olisit hullu? Ei minusta ainakaan. Joku pieni muutos vaikka jonkun terapian avulla voi tuoda kummasti pontta vaikka mihin. 😊👍Ei taida työterveyslääkäri kirjoittaa lähetettä. Ja se ulkopuolinen varmaan käskisi olemaan aloitteellisempi.
Elämänlaatuni paranisi jos voisin jäädä töistä pois ja voisin nukkua jokaikinen aamu niin pitkään kuin haluan ja keskittyä lopun aikaa harrastuksiini ja muuhun puuhasteluun.
Viime viikolla aloitin lottoamisen vuosien tauon jälkeen ja jatkossa pidän vähintään yhden vakiorivin vetämässä lopunelämää. Se tulee vielä.- Moniatapoja
No lottovoiton haaveilu kannattaa aloittaa juuri lottoamisella. Voittomahdollisuus nousee heti 100 %.
Minä koitin myydä taloani ja muuttaa kerrostaloon. Sen piti olla se nytkäys parempaan. Keljutti kun huomasin, että tähän aikaan, ois vissiin pitänyt itse antaa rahaa, että joku olisi tämän talon itselleen ottanut. Tuo arvo ja sen mittaustapa oli hanurista.
Käänsin kelkkaa. Vaihdoin pankkia, neuvottelin lainat paremmiksi, ostin lumilingon, jätin pihan heikommalle hoidolle ja keskityin tekemään vaan välttämättömimmät hommat talossa.
Mietin siis elämänlaadun asumisen kohdalta uusiksi. En tarvitse omakotitaloa, mutta mulla on sellainen. Nautin kun voin saunoa kun haluan. Nautin kun pojalla on autotalli, missä roplata mopojaan. Tytöllä takapihalla trampoliini, missä koikkelehtia. Jokaisella on oma huone. On tilaa.
Eikä mun tarvii tehdä kaikkea, jos en kerkeä/jaksa.
Ajattelutavan muutoksellakin voi muuttaa elämänsä laatua. Moniatapoja kirjoitti:
No lottovoiton haaveilu kannattaa aloittaa juuri lottoamisella. Voittomahdollisuus nousee heti 100 %.
Minä koitin myydä taloani ja muuttaa kerrostaloon. Sen piti olla se nytkäys parempaan. Keljutti kun huomasin, että tähän aikaan, ois vissiin pitänyt itse antaa rahaa, että joku olisi tämän talon itselleen ottanut. Tuo arvo ja sen mittaustapa oli hanurista.
Käänsin kelkkaa. Vaihdoin pankkia, neuvottelin lainat paremmiksi, ostin lumilingon, jätin pihan heikommalle hoidolle ja keskityin tekemään vaan välttämättömimmät hommat talossa.
Mietin siis elämänlaadun asumisen kohdalta uusiksi. En tarvitse omakotitaloa, mutta mulla on sellainen. Nautin kun voin saunoa kun haluan. Nautin kun pojalla on autotalli, missä roplata mopojaan. Tytöllä takapihalla trampoliini, missä koikkelehtia. Jokaisella on oma huone. On tilaa.
Eikä mun tarvii tehdä kaikkea, jos en kerkeä/jaksa.
Ajattelutavan muutoksellakin voi muuttaa elämänsä laatua.No kyllä sun on parempi perheellisenä asua siellä omakotitalossa.
Minun tapauksessani ajattelutavan muuttaminen ei auta, koska katson, että työelämä syö ihan liikaa tunteja mun elämästä.
Teen vielä 10vuotta töitä.. Thats it. Sitten laitan valtion maksamaan mun maksamiani verorahoja takas aina eläkeikääni saakka.
- Ujoatm29v
Oikeastaan melkein kaiken pitäis muuttua elämässä, ahdistaa tämä loputon yksinäisyys ja ettei kukaan nainen musta tykkää ja se ettei saa seksiä. Mulla on ollut hyvin moninaisia mielenterveysongelmia jo ainakin 13-vuotta enkä niistä tule koskaan pääsemään eroon. Lisäksi fyysinenkin terveys alkoi reistailla viime vuonna. Tuntuu ettei elämässä ole juuri mitään hyvää, eikä kavereidenkaan seura piristä paljonkaan.
- Toivottavastisaatapua
No kyllä oon lukenut sun kertomuksia. Surullista luettavaa on.
Mutta tiedätkös, että joitain asioita varten on muita, jotka voi neuvoa ja opastaa sua, mutta itse pitäis oivaltaa jotain erilaista mitä nyt ymmärtää?
Jotain aivokemiallisia tai sähköisiä vikoja on vaikea korjailla, mutta ajatukset ja tunteet saa päässä kyllä järjestykseen riittävän avaralla ajattelulla. Sellaiseen pitäisi vaan uskoa. Sanotaan, että on uskallettava hypätä ovesta pimeään. Ei voi tietää putoaako vai onko siellä tasaista.
Mutta jos on kaikki päin peetä, pitäiskö uskaltaa jotain muuta? 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918358
- 926455
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586304Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344951- 453341
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593310- 503285
- 442879
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532817