"Osituksen tekeminen on tärkeää, sillä jossain tulevaisuudessa entinen puoliso voi olla kuolinpesän osakkaiden joukossa, jos ositusta ei ole tehty."
Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi. Minä olen jakamattoman kuolinpesän osakas, ei ole avioehtoa, ero vireillä. Eihän minulla ole mitään jaettavaa exälle nyt ainakaan, kun en mitään ole itsekään saanut. En ymmärrä. Taitaa tulla kalliksi ero, jos joutuu lakimiehen apuun turvautumaan.
Ositus ??!!
6
176
Vastaukset
- 3333
"... olen jakamattoman kuolinpesän osakas, ei ole avioehtoa, ero vireillä. Eihän minulla ole mitään jaettavaa exälle nyt ainakaan..."
Ellei perinnönjättäjä ole tehnyt aviopuolison poissulkevaa ehtoa, perintösi arvo lasketaan omaisuudeksesi osituksessanne. Siitä huolimatta, ettei perintöä ole vielä jaettu. - mekkkk
Ehdita avuiehtoa ennen eria niin ei tarvitse turhasta maksella puolisolle jos ero tulee.
- Oletkokännissä
EI tuosta saa mitään selkoa.
- exäämetsästänyt
Vaikka ei olisi mitään jaettavaa tai ainoastaan kodin irtaimisto, mikä saadaan sovussa jaettua, kannattaa tehdä kirjallinen ositussopimus. Todennäköisesti riittää, että kirjoittaa "Ositus tehty, eikä kummallakaan osapuolella vaateita nyt tai myöhemmin." Tämä sen vuoksi, että jomman kumman eronneen kuollessa tai hänen vanhempien kuollessa tai ylipäätään, jos jompi kumpi saa jostain perintöä, ei tarvitse metsästää siltä ex-puolisolta ao. lausuntoa. Kirjallinen sopimus siitä, että ositus on tehty, helpottaa tulevia perinnönjakoja ja estää sen, että ex ei tulee osingoille.
- Anonyymi
Juurikin näin mitä edellinen kirjoittaja kertoi.
- Anonyymi
Ehdottomasti kirjallinen sopimus ja kaksi todistajaa niin eiköhän ole virallinen. Mallia voi katsoa netistä jos ei itse osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1143625Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141580Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos141468Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181356Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2871323Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi191206Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy71881Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä113822Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti9812Mitä tapahtuisi....
Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties60769