Ositus ??!!

Tulevaex

"Osituksen tekeminen on tärkeää, sillä jossain tulevaisuudessa entinen puoliso voi olla kuolinpesän osakkaiden joukossa, jos ositusta ei ole tehty."
Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi. Minä olen jakamattoman kuolinpesän osakas, ei ole avioehtoa, ero vireillä. Eihän minulla ole mitään jaettavaa exälle nyt ainakaan, kun en mitään ole itsekään saanut. En ymmärrä. Taitaa tulla kalliksi ero, jos joutuu lakimiehen apuun turvautumaan.

6

198

Äänestä

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3333

"... olen jakamattoman kuolinpesän osakas, ei ole avioehtoa, ero vireillä. Eihän minulla ole mitään jaettavaa exälle nyt ainakaan..."

Ellei perinnönjättäjä ole tehnyt aviopuolison poissulkevaa ehtoa, perintösi arvo lasketaan omaisuudeksesi osituksessanne. Siitä huolimatta, ettei perintöä ole vielä jaettu.

• mekkkk

Ehdita avuiehtoa ennen eria niin ei tarvitse turhasta maksella puolisolle jos ero tulee.

• Oletkokännissä

EI tuosta saa mitään selkoa.

• exäämetsästänyt

Vaikka ei olisi mitään jaettavaa tai ainoastaan kodin irtaimisto, mikä saadaan sovussa jaettua, kannattaa tehdä kirjallinen ositussopimus. Todennäköisesti riittää, että kirjoittaa "Ositus tehty, eikä kummallakaan osapuolella vaateita nyt tai myöhemmin." Tämä sen vuoksi, että jomman kumman eronneen kuollessa tai hänen vanhempien kuollessa tai ylipäätään, jos jompi kumpi saa jostain perintöä, ei tarvitse metsästää siltä ex-puolisolta ao. lausuntoa. Kirjallinen sopimus siitä, että ositus on tehty, helpottaa tulevia perinnönjakoja ja estää sen, että ex ei tulee osingoille.

• Anonyymi

Juurikin näin mitä edellinen kirjoittaja kertoi.

• Anonyymi

Ehdottomasti kirjallinen sopimus ja kaksi todistajaa niin eiköhän ole virallinen. Mallia voi katsoa netistä jos ei itse osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1939
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1219
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1018
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      21
      978
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      89
      695
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      107
      679
    7. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      652
    8. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      648
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      57
      629
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      58
      580
    Aihe