Meikitön nainen

Nätti_näin

Viehätyn toisinaan tai jopa usein meikittömistä tai vähämeikkisistä naisista jotka muutenkin saattavat olla suht laittautumattomia kuten tukka einiinhyvin tai jotenkin yksinkertaisesti ja vaatteet suht arkiset. Ns. luonnonlapsia vaikka saattavat kaupungissa elääkin. Kuitenkin olen jonkunlainen esteetikko enkä kelpuuta kaiken näköisiä naisia, eli kyse ei ole olemattoman matalasta kynnyksestäni vaan ihan nimenomaisesti pidän heistä.

Millaisia nämä oikeastaan ovat? Heräsi pelko että ovatko mahdollisesti välinpitämättömiä miehistä kun eivät koristaudu ulkoisesti miesten houkuttelu tarkoituksessa? Onko siis ihastukseni turhaa ja kannattaisiko katsella sellaisia naisia jotka tekevät asioita näyttääkseen missityyppisesti hyvältä tms. huomiota herättäviltä ja jotka sitten ehkä arvostaisivat parisuhdetta? Nimittäin minulle parisuhde olisi elämän kulmakivi ja aloin pelkäämään että onko se meikittömille jotenkin toissijaista? Vai onko taustalla jotain uskonnollista tai elämänkatsomusta? Mutta ylimeikkailijoista minulla on myös omat mielipiteeni. Ovat kovin nirsoja ja kiertopalkintotyyppisiä, nähdäkseni poikkeuksetta.

Onko luonnonlapsissa muutakin erityistä, esim. pitävätkö hygieniaakin toissijaisena vai laskevatko sen sentään eri kategoriaan kuin kosmetiikan? Treffipalstalla oli meikitön luonnonlapsi eli hän selvästi oli kiinnostunut etsimään miesseuraa. Hän ylsi kärkipään suosikkeihini mielikuvani perusteella, mutta onko mielikuvani oikea? Sitä tässä kyselen. Vastata voi meikittömät naiset mutta en täysin luota omaan sanaanne vaan joku muu tällaisia tunteva voisi myös vastata.

26

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskallan sanoa että meikitön nainen uskaltaa olla oma itsensä.

      Noihin muihin pähkäilyihisi en osaa ottaa kantaa. yrittänyttä ei laiteta, sanoo vanha sananlasku.

    • Puolhippi

      Vastaan omasta puolestani ja mitä tässä muita naisolentoja tuntenut.

      On kahta ns lajia meissä vähemmän "koreissa".
      Tykkään itse laittautua ulos mennes, mikäli olen seurassa tai menossa tapaamaan miestä. Huolehdin hygieniastani vaikken pakkeloi ruokakauppaan aina. Heh.
      Kuljen arkivaatteissa & ilman tai vähemmän ehostusta silloin kun olen yksin liikkeellä ja sinkkuna.
      En halua ns houkutella ketään pelkällä pinnalla ja tietysti itselleni vääränlaiset miehet pysyvät kaukana paremmin tällä lookilla, naturellina siis.

      Parisuhteessa taas mielestäni kuuluu miellyttää toista, olla se halu toiselle olla hyvä kaikinpuolin ja ulkoisesti myös näyttää viehättävältä seuras. Kotona taas minust kuoriutuu se hepenehullu mikäli mies niitä arvostaa.. muunlaisia en kyllä ole edes tavannut. Kulken sujuvasti nii korkkareil kuin kumppareilla, lenkkarit kuuluu lenkille tai arkeen kävellen kulkiessa..

      Kuuluu hyviin tapoihin mielestäni osata näyttää hyvältä ja odotan silloin samaa myös mieheltä. Eli puhtaus, siistit vaatteet tilanteen mukaan eikä miedot laadukkaat tuoksut ole pahitteeksi!
      Mökillä ollaan rönttösissä, voi silloinki olla herkuimpia rentoja vaatteita toisen iloksi ja ihmisten ilmoilla laitetaan astetta siistimpää päälle sitten, se osoittaa arvostusta kumppaniaan kohtaan.
      Olla ilo ja ylpeys toisen silmille ja kukapa ei tykkäis jos kumppani ihastelee.. tai noh osa kai ei mutta ovatkin niitä toisenlaisia. ;)

      Pidän huomiosta mutta siihen riittää se yksi oma kulta. Olen vanhoillinen näis asioissa.
      Ja ei, en ole edes ylipainoinen tms. Tai ikäloppu!

      Sitten ovat he, jotka pitävät jonain kunnia-asiana, tasa-arvona sitä ettei vahingoskaan miellytä edes oman miehen silmää ulkoisella olemuksella. Mut nää pesemättömät hipit äkkiä tunnistaa jo alussa, ei hätää. :D
      Tuovat esiin herkästi aatteensa mielellään.

      Joillekin miehille kun tuntuu olevan tärkeää, että se oma nainen on himoittu myös muiden miesten silmissä. Eli ne överimeikit ja paljastavat vaatteet myös muiden silmille.
      Sellainen ei sovi mulle.. ne kuuluu kotiin & makkariin. Mut onneksi on joskus löytynyt samat arvot omaavia ja kai jostain vielä löytyy sellainen ihme joku pvä..

    • hannibal

      Naisia on kahta lajia. On kauniita naisia ja sitten on maalattuja.

    • Kaukanakauniista

      Pakkohan sun on kun muijas on harmaa hiirulainen.

    • Tuulitukassa

      Meikittömän naisen yleinen ajatus on että hyväksyy ja tulee hyväksytyksi juuri sellaisena kun on. Yleensä nämä ns. "Luonnon lapset" ovat hyvin kemikaalitietoisia ja turvautuvat iho ja meikkituoteissaan luonnonkosmetiikkaan ja luonnontuotteisiin.

    • Faktatfaktoina

      Ihanan naiivi kirjoitus!

      AIka harva mies tietää, mitä meikitön look vaatii - tosi taitavaa meikkausta. Ja luonnonlapsi määrittely taas - koskisikohan enemmän elämänasennetta ja henkisiä arvoja, ei niinkää ulkonäköä.

      Väite myöhemmmässä kommentissa meikittömän naisen yleisestä ajatuksesta "hyväksyy ja tulee hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on" on täysin huuhaata ja tuulesta temmattu väite. Meikittömyys voi johtua todella monesta syystä.

      Luonnon lapset voivat olla kemikaalitietoisia ja käyttävät luonnonkoskematiikka. Näitä tunnen ja he ovat niitä, jotka lentävät Intiaan etsimään itseään, ostavat tuontihedelmiä jne. eli se siitä luonnon lapsuudesta; kovia ovat luontoa ja ilmastoa pilaamaan!

      • Parehin

        Meikitön nainen ja Luonnollisesti meikattu ovat kaksi ihan eri asiaa. Nainen joka ei meikkaa ollenkaan nimenomaan hyväksyy itsensä sellaisena kun on. Luonnollisesti meikattu taas haluaa peittää kauneusvirheensä.


      • Huhhcvb

        Kuule kyllä ne kotimaiset marjat ovat tuontihedelmiä parempia, noin sisäisen ja ulkoisen terveydenkin kannalta. Talvella on silti fiksumpaa syödä välillä niitä tuontijuttujakin, eipä ne lakkaa tänne lentämästä kun tavikset vetää silti niitä. Siihen päälle itsemetsästettyä riistaa jot hyvä tulee! ;)
        Ei pilata luontoa sen enempää kuin muutkaan käsittääkseni.

        Ehheh ei ole tarvinnut käydä Intiassa itseään etsimässä. Matkustellut vähemmän turistina mitä moni ns luonnonlapsia arvosteleva.. Toki töiden puolesta joutunut suhailemaan sen verran, että nykyinen elämäntapa on mahdollista maaseudun rauhassa. Nähnyt kurjuutta ulkomailla aivan omiks tarpeiksi siis.

        Tuo on kyl totta ettei siinä yleensä mikään hyväksyntä ole kyseessä jos ei tarvitse pakkelikerrosta aina. Iho nyt pysyy kunnossa kun katsoo mitä syö ja ulkoilee jne. - Kun hyväksyy itsensä niin se riittää. :D

        Meikitön look vaatii vaan sen kasvojen puhdistuksen ja tarpeen mukaan sopivan hoitovoiteen. Apteekin perusvoide tai pakkasilla sipaus "sinistä Niveaa" riittää usein.


      • Täyttäpuppua

        " Nainen joka ei meikkaa ollenkaan nimenomaan hyväksyy itsensä sellaisena kun on. " - Mistä näitä pösilöitä piisaa?


    • Fhuokg

      Se "meikitön" look voi olla tarkkaan harkittu. Esim. itse olen hyvin tarkka siitä, että vaatteet istuvat hyvin, väri sopii minulle jne. vaikka olisi ihan perusvaatteet. Myös hygieniasta huolehdin hyvin. Kasvoilla aina kevyt meikkivoide ihon sävyä tasoittamassa ja kulmissa hieman väriä - tätä ei välttämättä huomaa jos ei pääse vertaamaan "ennen" ja "jälkeen" kaunistautumisen. Hiukset föönattu ja jätetty muuten laittamatta - ehkä sipaus ainetta millä saa sähköisyyden pois. Eli näennäisesti luonnonlapsi, mutta todellisuudessa harkittu look.

    • neuvonatämä

      "Vastata voi meikittömät naiset mutta en täysin luota omaan sanaanne vaan joku muu tällaisia tunteva voisi myös vastata."

      Kun et kerran luota naisen sanaan, on parempi pysytellä erossa suhteista myöskin.
      Luottamus on tärkeää ja mitä luulet miltä naisesta tuntuu jos et usko mitään mitä hän sanoo.

      • Nätti_näin

        Tunnen ihmiset. Puhuvat ainoastaan hyvää itsestään ja lisäksi eivät välttämättä edes tunnista asioita itsessään tai osaa verrata niitä muihin siten kuin joku ulkopuolinen. Vähän kuin oikeussalissa tarvitaan todistajia koska rosvo ei tunnusta mitään pahaa itsestään. Ei tässä ollut kyse siitä että nimenomaan nainen olisi tietynlainen vaan ihminen ylipäätään.


    • Donitseja.ilmassa

      Olen pääasiassa ilman meikkiä paitsi erikoistilanissa. Minulla on luonnostaan tummat ripset ja kulmat. Hiukseni ovat tuuheat ja ruskeat ja silmäni vihreät.
      Hoidan hyvin kasvojeni ihoa, eli käytän päivävoidetta, silmänympärysvoidetta ja pesen kasvoni 2 kertaa päivässä. Huuliin tungen hyvin kosteuttavia voiteita.
      Mielestäni olen mukiin menevä ilman sotamaalia, ja seuraa löydän tällaisen.

    • vainhameella

      Käytän meikkejä vain tärkeämmissä edustustilaisuuksissa, juhlissa ja tansseissa, silloinkin vain hameen kanssa. Työt ja asiointireissut samoin kuin vapaa-aika julkisista paikoista puhuttaessa sujuvat ilman meikkejä.
      "Onko luonnonlapsissa muutakin erityistä, esim. pitävätkö hygieniaakin toissijaisena vai laskevatko sen sentään eri kategoriaan kuin kosmetiikan?" Päivittäishygieniaani kuuluu alapää, kädet ja hampaat, muu vartalo päivän fyysisen rasituksen perusteella. Kosmetiikka on sivurooli, hygienia päärooli.

    • m.wurst

      onko nyt tosiaan niin että meikittä näyttäytyvä naisoletettu on nykypäivänä niin erikoisen omalaatuisen mystinen, lähes satuolento, että hänen "normista poikkeavaa" käyttäytymistään täytyy tällä tavoin arvuutella ja spekuloida ja vielä muiden mielipiteitä ja olettamuksia kysellä?
      ja nimenomaan niiden muiden. tämä meikitön naisoletettu kun "poikkeustapauksena" ja "toisenlaisena" on kai sit kyvytön itse rehellisesti kertomaan oman olemisensa ja toimintansa mystillisiä tarkoitusperiä...?
      tahi ellei hän ole tämä ihmeellinen, eteerinen luonnonlapsi, niin on hän "pesemätön hippi", joka ei lähimmäistään tajua kunnioittaa ehostautumalla, taikka arvosta romantillista kumppaniaan kun ei hänen edessään ja seurassaan kosmeettisin keinoin kilvoittele toisten naisoletettujen kanssa ja pyri saamaan myös muita miesoletettuja himoamaan itseään...?
      (nämä jäi tämän ketjun olettamuksista päällimmäisenä mieleen.)

      Miksi minun, naisoletetun, täytyisi perustella miksi En meikkaa? Miksi joku toinen naisoletettu meikkaa? Miksei useimmat miesoletetut meikkaa? Miksi jotkut miesoletetut meikkaa?

      Ja kun nyt tuota parisuhteen ja kumppanin arvostusta arvuuteltiin, niin sanompa että jos haaveena siis on loppuelämän mittainen parisuhde, niin pelkän ulkoisen olemuksen perusteella vain yksinkertaisesti ei kovin pitkälle pötkitä. Toki se kumppanin omiin silmiin viehättävä olemus usein on yksi ja aika suurikin tekijä suhteen alussa.. Mutta sitä voi miettiä, että kuinka pitkään se riittää? Elävä ja hengittävä ja todellinen ihmisolento kun ei vain mitenkään voi aina ja koko ajan olla parhaimmillaan ja kauneimmillaan! Jos tulee vaikka ihan tavallinen vatsatauti ja kumppani makaa sohvalla oksentamassa viimeisiä mahanesteitä ämpäriin, kun ei enää jaksa kävellä vessaan, makaa sit hetken aikaa puolitajuttomana ennen kuin ygää taas. Olisiko tämä näky Yhtään sen parempi Jos kumppani olisi viimeisen päälle meikattuna ja huoliteltuna?
      Saati sitten jos perheeseen siunaantuu lapsia..? (itselläni ei tästä ole kokemusta, mut voisin kuvitella et se oma ulkonäkö on kaikkein viimeisin asia mielessä kun synnyttää.)
      Ja entä sit se väistämätön, eli ikääntyminen? Botoksia? Täyteaineita? Plastiikkagirurgiaa? Entä jos sairastuu vakavasti? Tulee syöpä ja hiukset tippuu?
      Tai yhteistä elämää takana jo vuosikymmeniä, mut vttu ku akka ei enää meikkaa! "Ei se siis välitä minusta ja parisuhteestamme, vaikka itsekkin jo muistutan sharpeitä.."

      Ja ja ja sit on tää hygienia.
      En nyt tiedä miksi minun pitäisi tähänkään mitään perustella ja puolustella..
      Minusta on jo aika outoa että joku edes rinnastaa meikkaamisen ja kaunistautumisen ylipäätään perushygieniaan! Mites miesoletetut sitten? Onko meikitön, parransänkinen, kampaamaton mies yhtä epäilyttävä hygieniansa suhteen?

      • Nätti_näin

        Joo on ne meikittömät katoava luonnonvara kun asun isossa kaupungissa. Pitäisi kai muuttaa mieluummin maalle jossa ehkä ollaan useammin meikittä, mutta toisaalta ihmiset on siellä harvemmassa joten yhtä harvoin heitä lopulta tapaisi.

        Kirjoitukseeni vaikutti paljon eräs tietty yksilö joka laiminlöi hygieniansa radikaalisti ja siitä jäi vaivaamaan että tällaisiako kaikki tämän tyypin ihmiset ovat.

        Tänne on mukavaa kirjoittaa hieman provosoiden vaikka en sentään oikea trolli olekaan :) Saa värikkäitä vastauksia.


    • Aceness

      Meikitön nainen ilmoittautuu.

      Meikkaaminen ei koskaan oikeastaan ole kiinnostanut minua - ylimääräinen viisitoista minuuttia unta painaa vaakakupissa enemmän. Enkä ole kokenut sitä tarpeelliseksikaan, naamani on ihan hyvä tällaisena. Joskus tekee mieli räväyttää ja saatan meikata vaikkapa juhliin tai muuhun illanviettoon, en kuitenkaan aamu-unien kustannuksella. Ihan omaksi ilokseni siis, osana itse-ilmaisua.

      Pelkosi välinpitämättömyydestä miehiä kohtaan osui myös nappiin. En kyllä ole kiinnostunut naisistakaan tai ylipäätään seurustelusta. Tämä saattaa selittää sitä, miksi meikkaaminen ei ole koskaan liiemmin houkutellut. Uskoisin olevani silti ihan mukiinmenevän näköinen, ainakin miesten lähestymisyrityksistä päätellen. Pakko myöntää, että on ollut aikoja, jolloin olen tarkoituksella yrittänyt pukeutua huomaamattomammin näitä vältelläkseni. Huonolla menestyksellä. Meikkiä nyt ei voinut enää vähentää.

      Aiempien kommentoijien veikkaukset luonnonlapsista ja hipeistä eivät kyllä nyt osuneet. Sori. Insinööri.

    • pitkäjaraskastie

      Oli helpottavaa päästä meikkaamisesta eroon kokonaan enkä ymmärrä miksi piti nuorena paklata niin
      tuhottomasti. Oli huono itsetunto ja se periytyi suoraan äidiltäni joka ei voinut ilman meikkiä edes roskapussia viedä ulos jos joku näkee meikittömänä.

      Menihän siihen muutama vuosikymmen että kehtaa olla ruma oma itsensä eikä tarvitse mitään naamioo. Enään ei mikään negatiivinen arvostelu satuta niin kuin nuorena.

      Yli puolet elämästäni eläneenä ja vihdoin itseni hyväksyneenä ajattelin ettei varmasti kukaan enään viitsi ulkonäöstäni huomautella mutta en meinannut uskoa korviani kun joku vanha ruttuinen kuivettunut ämmä otti asiakseen arvostella painoani. En olisi noin vanhalta odottanut niin huonoa käytöstä, se hämmästytti.

      Joskus mietin minkähänlaista olisi elämä niin täydellisenä ettei kukaan tölvi ulkonäöstä. Siihen tölvimiseen turtuu niin ettei se tunnu miltään eikä vaikuta mitään. En vaan suostu elään miellyttääkseni muita tai yhtäkään ihmistä varten tässä loppuelämässäni vaan pelkästään itseäni varten elän.

      • Mitämuutajäänytväliin

        Enää! S-tanan surullista tuon tason itsekkyys - sulle itsellesi.


      • diibadaaba_
        Mitämuutajäänytväliin kirjoitti:

        Enää! S-tanan surullista tuon tason itsekkyys - sulle itsellesi.

        hah! menikö tunteisiin? Ei tuossa ole mitään itsekästä. Ongelmaksihan sun ahtaassa mielessäsi muodostui se, että joku rikkoi meikkaamisen pyhän olemuksen ja pahoitit mielesi.


      • Hoiteleomasi

        Oletko tarkastellut koskaan omaa mieltäsi?


    • Sama_nainen_kokoajan

      Minun naiseni on meikitön koko ikänsä ja on edelleen hemaiseva luonnollinen kaunotar. Joskus nuorena olivat kaverit meikanneet hänen eikä hän pitänyt ulkonäöstään ollenkaan. Kuinka ihanaa on mennä nukkumaan ja herätä hänen vierestään kun ulkonäkö ei muutu jatkuvasti. Meikkaaminen on luonnollisen kauneuden peittämistä meikeillä ja oman ulkonäkönsä hyväksymättömyyttä.

      • Lanttukaipaaväriä

        En muutu eri ihmiseksi meikittömänä enkä meikattuna. Sisäinen kauneus on luonnollista kauneutta, suurin osa ihmisistä tahtoo vaikuttaa ulkokuoren ulkonäköön korostamalla ja / tai häivyttämällä väreillä, mitä kulloinkin kenelläkin on tarve tehdä.

        Naisensa puolesta mieästen on turha tästä aiheesta jodlata, koska pallo on pullollaan niitä ukkeleita, jotka eivät anna puolisonsa meikata. Syytä et osanne arvella - tai kehtaa tunnustaa.


    • Riippuu siitä mitä "arvostavat parisuhdetta" tarkoittaa.

      Haluatko että sinua rakastetaan ihmisenä koska olet sille ihmiselle ihan must? Jos se riittää, on niilläkin naisilla sydän jotka eivät pakkomielteisesti etsi miestä koska et ole pelkästään mies vaan myös henkilö johon joku voi rakastua. Henkilö josta se nainen haluaa pitää kiinni koska suurin osa meistä ihmisistä haluaa pitää läheisistään ja etenkin rakkaastaan kiinni.

      Pitääkö sen lisäksi naisen olla sitä tyyppiä jolle on kauhistus olla yksin, jolloin saat ikäänkuin tuntea olosi pelastajaksi jonka saapuessa elämä muuttuu hyväksi jälleen? Mikäli vastaus on kyllä, niin tottakai sinua onnistaa sitä paremmin mitä kovemmin nainen yrittää. Ymmärrän kyllä senkin että ihminen haluaa kokea olevansa tarpeellinen mutta se mitä tarpeellisuuden tunne kennellekin tarkoittaa ja mitä se vaatii voi olla henkilöstä riippuvaista.

      Varoituksen sana joka ei päde kaikkiin ihmisiin eikä varsinkaan meikin perusteella: yleensä riippuvaiset miehet ja naiset ovat niitä jotka pettävät koska riippuvaisuuden tunne toisesta ihmisestä rasittaa psyykeä ja ihmiselle tulee ennenpitkää tarve hankkia vapautensa takaisin, mutta koska nämä yksilöt eivät kykene käsittelemään mitään yksin, vapauden tunnetta haetaan takaisin seuraavasta partnerista. Ilman vararengasta he eivät kykene ottamaan sinusta etäisyyttä. Se ihana tarvitsevan oloinen partneri ei välttämättä ole unelmiesi morsian joka tulee aina katsomaan sinua ylöspäin pelastajanaan.

    • diibadaaba_

      Mielenkiintoista, että naamansa peittäminen naamarilla koetaan niin tärkeäksi asiaksi. Kaupungille ei voi lähteä, ellei ole naamaria. Kouluun ei voi lähteä, ellei ole naamaria. Töihin ei voi lähteä, ennen kuin on naamari asetettu paikoilleen. Löytyy arkinaamari, juhlanaamari, bilenaamari, vappunaamari, kevytnaamari, raskasnaamari, iltanaamari, leffateatterinaamari... Naamarin virittelylle täytyy aina olla aikaa. "No enhän mä voi lähteä ilman naamaria!" Miksi naisen täytyy näyttää joltain, mitä se ei oikeasti ole? Mikä tuota nuorisoakin vaivaa, kun naamarin virittelystä on tullut niin must rituaali? Onko naamarin naamallensa virittelevä nainen planeetan heikkoitsetuntoisin olento? Meikki on aina petos. Aina. Sama kuin mies heittäisi HK:n sinisen punttiin, että näyttäisi joltain, mitä se ei ole. Miltä se tuntuisi naisesta, jos huomaa pullottavan puntin bileissä ja sitten iskee miehen ja paljastuukin, että siellä oli oikeasti 13 senttinen katkarapu? Samalta tuntuu herätä krapulassa jonkun monsterin vieressä, joka vielä iltasella oli varsin upea ilmestys. Lopettakaa se pakonomainen naamarin askartelu, niin se luonnollisuus alkaa normalisoitumaan. Nythän se naamari on normaalimpi, kuin naisen omat kasvot. Eikö olekin todella ristiriitaista.

    • Hjkl

      Minä en meikkaa arjessa eli töihin mennessä, kaupassa, kuntosalilla. Minulla on aina ollut ihan hyvä iho ja tummat kulmakarvat. Jos menen treffeille, ulos syömään tms. Laitan kevyesti meikkiä eli ripsiväri ja rajaan huulet ja huulikiiltoa. Jos baariin, niin sitten enemmän. Olen yli nelikymppinen.
      Olen aina ollut luonnonlapsi, tykkään kyllä pukeutua tiukkoihin vaatteisiin, kulkea korkokengissä. Näin sinkkuna olen mielummin nettitreffipalstan kuvissa ilman meikkiä koska silloin mieskin tietää mitä saa. Eikä pulaa tarjokkaista ole ollut. En ole mikään hemaiseva kaunotar vaan ihan tavallisen näköinen nainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe