Koska viimeksi joit alkoholipitoista juomaa? Itse join viimeksi kaksi minttukaakaota uudenvuoden aattona.
Kysely: koska viimeksi käytit alkoholia?
34
<50
Vastaukset
- MiskaJaKolloin
Kirjoitat infantiilia lällätyskieltä: "Koska teit sitä tai tätä..."
Kysy ajankohtaa kysymyssanalla "milloin": "Milloin viimeksi joit alkoholipitoista juomaa?" - MiskaJaKolloin
Kirjoitat infantiilia lällätyskieltä: "K o s k a teit sitä tai tätä..."
Kysy ajankohtaa kysymyssanalla "milloin": "Milloin viimeksi joit alkoholipitoista juomaa?" - MiskaJaKolloin
No nyt tuo kirjoitukseni on tullut palstalle tuplana perhana. Ei sen ihan näinkään ollut tarkoitus mennä.
Hoidin kaikki ne recaptcha- ja anna sitä ja vastaa tähän -muodollisuudet sekä painoin lähetä-nappulaa, jolloin tekstini hävisi kirjoitusikkunasta, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Kirjoitin värssyni uudestaan, tein samat protokollan mukaiset muodollisuudet ja taas sama juttu. Sitten luovutin.
Ja nyt n. kolme tuntia myöhemmin molemmat lähetysyritykseni ovat näköjään putkahtaneet palstalle. On tämä palsta erikoinen.
Jos tämä olisi pitänyt maallikkona tietää ja jos minä olen tässä tehnyt jonkin virheen, niin pahoitteluni siitä. Mutta en usko, että olen. Tämä palsta vain toimii sattumanvaraisesti. Saa nähdä, mitä tälle kirjoitukselleni tapahtuu lähetä-painikkeen painamisen jälkeen. Tällä kertaa kuitenkin kopioin kirjoitukseni ja tallennan sen tekstinmuokkausohjelmalla.- arvonimimerkki
Ota hei vähän rennommin.
Koska viimeksi joit alkoholipitoista juomaa? 😁 - MiskaJaKolloin
arvonimimerkki kirjoitti:
Ota hei vähän rennommin.
Koska viimeksi joit alkoholipitoista juomaa? 😁Kirjoitat infantiilia lällätyskieltä: "K o s k a teit sitä tai tätä..."
Kysy ajankohtaa kysymyssanalla "milloin": "Milloin viimeksi joit alkoholipitoista juomaa?" - 0taAlkoo
Kirjoitat infantiilia lällätyskieltä: "K o s k a teit sitä tai tätä..."
Kysy ajankohtaa kysymyssanalla "miksi": "Miksi viimeksi joit alkoholipitoista juomaa?"
-siksi koska olet elämän päähänpotkima nössykki josta ei koskaan tule mitään.
- äöllöäölöl
Vuodenvaihteessa lasin kuohuviiniä. AA:ssa olen käynyt marraskuun puolivälistä asti. Viime vuosi yhtä helvettiä, ja juominen riistäytyi käsistä. Aion olla raittiina elämäni loppuun asti. Päivä kerrallaan. Ryhmässä käyn muutaman kerran viikossa.
- MiskaJaKolloin
Kiitos, nimim. Arvonimimerkki!
Yritän "ottaa easysti".
Join yöllä muutama tunti sitten snapsiklasillisen Smirnoff Limea (vai kirjoitetaanko se suomeksi Limeä?) ja sen jälkeen Smirnoff 50% Blueta ("Sininen Smirnoff") ehkä n. 5 cl, siis yhteensä n. desilitran vodkaa ilman "blandingia".
En sohlannut tuota kirjoitustani ns. "kännipäissäni", koska ei tuosta määrästä vielä känniin tule jos on perusterve 46-vuotias kaiffari - vaikka tosin lääkäreiden mukaan kolesterolit ovat liian korkeat - eikä ole "mömmöjä" samaan aikaan veressä.
Otan sen mömmön vasta tässä n. klo kahdeksan paikkeilla ja menen nukkumaan. Ottakaa tekin kaikki easysti.
Hyvää päivänjatkoa kaikille! En muista liian pitkä aika
- Monen.ongelma
Pelkäätkö että perse menee heti jakoon jos otat alkoholia?
- kuivilla
42 vuotta sitten.
- anonyymi_FjK
Hienoa!!!!!!! Mahtava saavutus! Joitko sitä ennen? Käytkö AA:ssa? Tekeekö vielä mieli juoda? Mikä sai aikaan tuon muutoksen? Asia kiinnostaa, koska olen itse niin alkuvaiheessa. Ensimmäiset viikot todella vaikeita.
- kuivilla
anonyymi_FjK kirjoitti:
Hienoa!!!!!!! Mahtava saavutus! Joitko sitä ennen? Käytkö AA:ssa? Tekeekö vielä mieli juoda? Mikä sai aikaan tuon muutoksen? Asia kiinnostaa, koska olen itse niin alkuvaiheessa. Ensimmäiset viikot todella vaikeita.
Olin niin lopussa, että olisin lopettanut kärsimykseni itsemurhalla, mutta sitäkään en voinut, koska olisi tuottanut suunnatonta tuskaa vaimolleni ja pojalleni. Kuiville pääsy ei ollut reaalinen vaihtoehto, koska meistä alkoholisteista vain 1 - 2 % pääsee pitkäaikaisesti kuiville.
Tapahtumat vyöryivät, enkä mitenkään voinut vaikuttaa niihin. Jouduin helluntaiherätykseen, mutta tiedän, että suurin osa sielläkin kuiville päässeistä sortuu takaisin.
Halu juoda on säilynyt. Ennen kuiville pääsyä join maksimaalisesti, minkä maksa pystyy polttamaan. Alkoholismi on geeniperäinen monigeeninen sairaus. On mahdollista, että kummallakaan vanhemmalla ei ole sairautta, mutta lapsi on perinyt vanhemmiltaan sellaisen geenikoktailin, että tulee ilmiasuiseksi alkoholistiksi.
Jokainen, jolla on sopiva geenikoktail, tulee ilmiasuiseksi alkoholistiksi kulttuurissamme, jossa melkein joka juhlassa tarjotaan alkoholia. Jos geenikoktail ei ole sopiva, ei voi tulla alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi.
Minulta on tutkittu Japanissa kaksi geeniä. Minulla on kummastakin alleeli, joka tekee alkoholismin todennäköisyyden kaksinkertaiseksi verrattuna normaaliväestöön, eli 2 x 2 = 4. Jos olisi tutkittu useita geenejä, todennäköisyys olisi muuttunut pakoksi.
Yhteiskuntatieteilijät väittävät, että alkoholismi johtuisi ympäristöstä. Biologinen tutkimus on täysin toista mieltä. Biologisten vanhempien alkoholismin mukaan laskettu odotusarvo toteutuu myös adoptiolapsissa. Kasvattivanhempien ja kasvattilasten välinen korrelaatio on puhdas nolla.
Ehkä minua on auttanut juuri se, että tiedän taudin biologisen luonteen. Jos aloittaisin kohtuujuomisen, olisin parissa viikossa täysin kohtuuton ja koukussa.
AA:ssa kävin yhden kerran, kun toinen alkoholisti minua kutsui käymään.
Menestystä sinulle! - anonyymi_FjK
kuivilla kirjoitti:
Olin niin lopussa, että olisin lopettanut kärsimykseni itsemurhalla, mutta sitäkään en voinut, koska olisi tuottanut suunnatonta tuskaa vaimolleni ja pojalleni. Kuiville pääsy ei ollut reaalinen vaihtoehto, koska meistä alkoholisteista vain 1 - 2 % pääsee pitkäaikaisesti kuiville.
Tapahtumat vyöryivät, enkä mitenkään voinut vaikuttaa niihin. Jouduin helluntaiherätykseen, mutta tiedän, että suurin osa sielläkin kuiville päässeistä sortuu takaisin.
Halu juoda on säilynyt. Ennen kuiville pääsyä join maksimaalisesti, minkä maksa pystyy polttamaan. Alkoholismi on geeniperäinen monigeeninen sairaus. On mahdollista, että kummallakaan vanhemmalla ei ole sairautta, mutta lapsi on perinyt vanhemmiltaan sellaisen geenikoktailin, että tulee ilmiasuiseksi alkoholistiksi.
Jokainen, jolla on sopiva geenikoktail, tulee ilmiasuiseksi alkoholistiksi kulttuurissamme, jossa melkein joka juhlassa tarjotaan alkoholia. Jos geenikoktail ei ole sopiva, ei voi tulla alkoholistiksi, vaikka kuinka joisi.
Minulta on tutkittu Japanissa kaksi geeniä. Minulla on kummastakin alleeli, joka tekee alkoholismin todennäköisyyden kaksinkertaiseksi verrattuna normaaliväestöön, eli 2 x 2 = 4. Jos olisi tutkittu useita geenejä, todennäköisyys olisi muuttunut pakoksi.
Yhteiskuntatieteilijät väittävät, että alkoholismi johtuisi ympäristöstä. Biologinen tutkimus on täysin toista mieltä. Biologisten vanhempien alkoholismin mukaan laskettu odotusarvo toteutuu myös adoptiolapsissa. Kasvattivanhempien ja kasvattilasten välinen korrelaatio on puhdas nolla.
Ehkä minua on auttanut juuri se, että tiedän taudin biologisen luonteen. Jos aloittaisin kohtuujuomisen, olisin parissa viikossa täysin kohtuuton ja koukussa.
AA:ssa kävin yhden kerran, kun toinen alkoholisti minua kutsui käymään.
Menestystä sinulle!Kiitos samoin. En olisi nuorena ikinä uskonut, että elämäni menee näin. Olin todella hyvä koulussa jne. Molemmat pappani ja isäni ovat alkoholisteja. Isä tekee vielä vanhana miehenäkin paljon töitä -sen jälkeen jp puoli pulloa viinaa. Äitini on pahassa lääkekoukussa, ollut jo parikymmentä vuotta. Päihteiden käyttö on tavallaan ollut sallittua ja hyväksyttyä kunhan tekee paljon töitä. Olen aina juonut pahaan oloon ja stressiin, en juuri koskaan iloon.
- anonyymi_Bpo
anonyymi_FjK kirjoitti:
Kiitos samoin. En olisi nuorena ikinä uskonut, että elämäni menee näin. Olin todella hyvä koulussa jne. Molemmat pappani ja isäni ovat alkoholisteja. Isä tekee vielä vanhana miehenäkin paljon töitä -sen jälkeen jp puoli pulloa viinaa. Äitini on pahassa lääkekoukussa, ollut jo parikymmentä vuotta. Päihteiden käyttö on tavallaan ollut sallittua ja hyväksyttyä kunhan tekee paljon töitä. Olen aina juonut pahaan oloon ja stressiin, en juuri koskaan iloon.
Olin joskus 4v juomatta. Ajattelin sen jälkeen, että minusta on kohtuukäyttäjäksi. Ei ollut.
- kuivilla
anonyymi_FjK kirjoitti:
Kiitos samoin. En olisi nuorena ikinä uskonut, että elämäni menee näin. Olin todella hyvä koulussa jne. Molemmat pappani ja isäni ovat alkoholisteja. Isä tekee vielä vanhana miehenäkin paljon töitä -sen jälkeen jp puoli pulloa viinaa. Äitini on pahassa lääkekoukussa, ollut jo parikymmentä vuotta. Päihteiden käyttö on tavallaan ollut sallittua ja hyväksyttyä kunhan tekee paljon töitä. Olen aina juonut pahaan oloon ja stressiin, en juuri koskaan iloon.
Alkoholisti saattaa tuntea, että hän juo johonkin. Nämä ovat sekundaarisia tuntemuksia, mutta todellinen primaarinen syy on geenirakenne. 👀
- Virhe.Käsittelyssä
Viimeksi .. hmm 🤔 2016 maaliskuussa ..
Viimeksi Marraskun 22. päivä johon juoppoputkeni päättyi.
Nyt 73. päivä ilman pisaraakaan viinaa ja tavoitteena olla loppuelämä selvinpäin.
Motiivin sain siitä kun juominen meni överiksi ja myös diabetekseni hoitotasapaino häiriintyi juomisesta pahasti.
Paras pysyä vaan raitiina ettei käy niinkuin edesmenneelle mäkikotkalle.- anonyymi_taE
Hyvä hyvä! Onko elämäsi muuttunut paljonkin? Tekeekö välillä mieli juoda? Itse välttelen kaikkia tilanteita, joissa on riski juoda. Ajatukset ovat selkeämmät, enkä ole enää ahdistunut. Sosiaalisuus on kyllä kärsinyt.
anonyymi_taE kirjoitti:
Hyvä hyvä! Onko elämäsi muuttunut paljonkin? Tekeekö välillä mieli juoda? Itse välttelen kaikkia tilanteita, joissa on riski juoda. Ajatukset ovat selkeämmät, enkä ole enää ahdistunut. Sosiaalisuus on kyllä kärsinyt.
Olen vähän yllättynyt siitä, ettei juomiseen ole tullu mitään kiusauksia
Senverran vaikeaa oli kuitenkin jarrutella silloin kun salli itsensä juopotella. Täytyy kiittää Ukko Ylijumalaa tästä raittiuden lahjasta.
Ainakin diabetes arvot ja maksa arvot ovat parantuneet huomattavasti, selkeimmin ne positiiviset vaikutkset näkyvät tällä hetkellä kropassa.
Sosiaalinen elämä ei ole pahemmin kärsinyt koska tuttavapiirissä ei juopotella muuten kuin Juhannnuksena ja uutena vuotena joten siinä mielessä olin vähän poikkeuksellinen juoppo.
- Tämä-selvä
Älkää juoko viinaa kuten matti. Kuolette siihen viinaan.
- mazyout
Runsas alkoholin käyttö altistaa sydän- ja verisuonisairauksillekin, jotta voi se tilttikin tulla. Pumppuvika...
Viime vuonna join yhden oluen, en muista milloin tarkemmin. Syksyllä oisko ollut?
Kohtuus on hyvä kaveri alkoholin käytössä. Ja kohtuus on aika vähän: yksi tai kaksi annosta, eikä niitäkään joka päivä.
Ihmiskeho ei tarvitse alkoholia. Se on käytännössä myrkkyä, eikä siitä ole hyötyä terveydelle edes pieninä annoksina. Alkoholi tuo kuitenkin monelle iloa ja laatua elämään: rentoutumista ja makunautintoja, sujuvuutta sosiaalisiin tilanteisiin ja kohotusta juhlahetkiin.
Omaa suhdetta alkoholiin voi puntaroida miettimällä, millaisia muistoja siihen liittyy. Tuleeko mieleen rattoisa puheensorina ja hyvät maut, vai tuntuuko syyllisyyden pistos, kun joku on satuttanut itsensä, ilta on mennyt itkemiseksi, on tullut paha olo tai rahaa on palanut paljon?
Pieni määrä alkoholia ei ole aikuiselle diabeetikolle haitaksi, mutta jos alkoholiannoksia kuluu yhden illan aikana neljä tai enemmän, verensokeri voi laskea vaarallisen alas.
Insuliinia käyttävän diabeetikon kannattaa syödä tai juoda välillä sokeripitoinen juoma, kun alkoholia on mennyt useampi annos. Muuten on hyvä valita mietoja ja vähäsokerisia juomia, kuten olutta, kuivaa siideriä tai viiniä.
Juhlimisen jälkeen ylimääräinen yöpala on paikallaan. Perusinsuliinin määrää voi tarvittaessa vähentää, mutta insuliinia ei saa jättää pistämättä.
Jos verensokeri on nukkumaan mennessä alle 10 mml/l, kannattaa syödä vielä jotakin. Jos lukema on juhlien jälkeisenä aamuna alle 5 mmol/l, on hyvä alentaa aamupalan insuliinia tai lisätä hiilihydraattimäärää.
Raittius on aina terveydelle paras vaihtoehto. Kun diabeetikolla on vaikea hermovaurio, tai veren triglyseridipitoisuus on suuri, alkoholista kannattaa luopua kokonaan. Myös raskauden aikana on syytä jättää alkoholi, samoin silloin, jos on ollut haimatulehduksia tai jos on taipumus alkoholiriippuvuuteen.
Laske annokset ja arvioi riskit
Alkoholin nauttimiseen ei ole turvarajaa, joka takaisi, että ongelmia ei tule.
Kohtalainen riski ylittyy miehellä, joka juo säännöllisesti 14 annosta viikossa, ja naisella, joka nauttii jatkuvasti seitsemän annosta viikossa. Usein maksa-arvoissa jo näkyy muutoksia.
Hälytysraja on miehillä kolme annosta joka päivä tai 23–24 annosta viikossa ja naisilla kaksi annosta päivittäin tai 12–16 annosta viikossa. Tässä vaiheessa on kiire vähentää alkoholin käyttöä.
Linkki, josta kopsasin.
https://diabeteslehti.diabetes.fi/blog/2017/03/03/seitseman-syyta-vahentaa-alkoholin-kulutusta/Tänään.
Resilaria yskään.Resilarin tuoteselosteesta...
Tämä lääkevalmiste sisältää 6,3 tilavuus % etanolia (alkoholia), eli enimmillään 500 mg per annos, mikä
vastaa noin 13 ml olutta tai 5 ml viiniä per annos. Haitallinen alkoholismissa. Otettava huomioon
raskaana olevilla ja imettävillä naisilla, lapsilla ja suuren riskin ryhmissä, kuten potilailla, joilla on
maksasairaus tai epilepsia.
Auttaako yskään?mazy kirjoitti:
Resilarin tuoteselosteesta...
Tämä lääkevalmiste sisältää 6,3 tilavuus % etanolia (alkoholia), eli enimmillään 500 mg per annos, mikä
vastaa noin 13 ml olutta tai 5 ml viiniä per annos. Haitallinen alkoholismissa. Otettava huomioon
raskaana olevilla ja imettävillä naisilla, lapsilla ja suuren riskin ryhmissä, kuten potilailla, joilla on
maksasairaus tai epilepsia.
Auttaako yskään?Näin hyö väittävät, että pitäisi auttaa.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/WebRoot/KYA/Shops/KYA/4DBB/9A9E/EC7A/56E1/A9B2/0A28/1051/206A/Resilar_3mg_ml_150ml.jpg
En tosin ole juurikaan huomannut eroa.pete_pjn kirjoitti:
Näin hyö väittävät, että pitäisi auttaa.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/WebRoot/KYA/Shops/KYA/4DBB/9A9E/EC7A/56E1/A9B2/0A28/1051/206A/Resilar_3mg_ml_150ml.jpg
En tosin ole juurikaan huomannut eroa.Saattaa höyryhengitys helpata saman verran..😋
- Dfgggfffå
Noin 50 sekuntia sitten. Yksinäisyys pistää juopottelemaan.
- vaioletko
2008 viimeksi
Perjantaina. Ehkä otin. Ehkä en.
- Kaisanoasaa
Olen juonut liikaa mutta olenkin ruma ja yksinäinen joten ei väliä jos kuolen.
- Absolutisti
Juuri tällä hetkellä.
- 6000-päivää
Heinäkuussa 1998.
Alkuvuodesta treffeillä otin oluen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196