Nyt se masennus on selvitetty, mistä johtuu

sinapista.kiinni

Eli suolistostahan se ja ravinnosta.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005990596.html
Olen luullut, kun tuota Sinistä lenkkiä syön, että sinapin puuttuminen on hyväksi.
Mutta, ei se siitä ole. Eli ruokani on sittenkin liian yksikertainen, Siihen on löydettävä sinappi.
Ennen söin Sinistä - Turun sinapin kanssa, mutta kun se lähti seikkailemaan maailmalle, lopetin sinapin käytön.
Masennuin huomaamattani ja syy oli siitä floorasta suolistossa.
Mikähän korvaisi tuon Turkulaisen, jotta saisin ravinnosta riittävän ja masennus poistuisi.
Näin tapahtuisi uskoni mukaan.
Nyt ovat pelotellee uudella asialla.
Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
Vai oliko se, että tie ohitusleikkaukseen käy vatsan kautta.
Niin, mikä auttaisi masennukseeni?
Tietäisikö Herätys - kirjoittaja, onko hän löytänyt makkaraan uskoa, mikä parantaa ja millä sinapilla.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkerrokuka

      Suosittelen "Koti sinappia". Semmone pullo, jossa on mökin kuva. Saa mietona ja makeana.
      Sinisenkin lie ulkolaisesta tehty osaksi, mistä tietää. Mutta ehkä omaatuntoaan voi voidella ei sinapilla, vaan sillä, että Sininen on äitien tekemää, ainakin mainoksien mukaan.

      Hyvää on se, että syöt vihanneksia, nimittäin suomalaisten miesten vihannesta, Sinistä.

      Masennukseesi voisi auttaa lobotomia, leikkaus sekin.

    • Samaatietä

      Vai suolistiossa masennus majailee.

      Kuitupitoinen ruoka on myös hyvä masennuksen hoitoon. Masennuksen panttaaminen tekee tukalan olon.

      Myös runsas veden juominen usein helpottaa masennusta ja auttaa masennusta poistumaan.

      Sininenlenkki sitävastoin voi jähmettää masennuksen paikoilleen.

    • Aurorasarisus

      Onko sulla jotain tutkimustuloksia tuon veden juonnin puolesta?

      • Samaatietä

        Ei. Avanne on usein se viimeinem vaihtoehto, jos suolisto ei muutoin toimi ja masennus poistu.


      • Aurorasarisus

        Ahaa.. Mä meen jo tänään lääkärille ja sanon että runsas vedenjuonti ei auttanut, haluaisin siis että minulle tehdään avanne. Että tulisin iloiseksi eikä masennus enää vaivaisi.
        Kyllä se sen verran auttaisi että valkotakkiset olisi kyllä paikalla nopeasti ja naksulassa saataisiin asianmukainen hoito.. Näin vakavasti puhuen..
        Joku voi vielä uskoa sua, kun niin asiallisesti pyrit esiintymään.
        Kyllä sun se sairaslomapäätös pitäis kyllä saada.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Ahaa.. Mä meen jo tänään lääkärille ja sanon että runsas vedenjuonti ei auttanut, haluaisin siis että minulle tehdään avanne. Että tulisin iloiseksi eikä masennus enää vaivaisi.
        Kyllä se sen verran auttaisi että valkotakkiset olisi kyllä paikalla nopeasti ja naksulassa saataisiin asianmukainen hoito.. Näin vakavasti puhuen..
        Joku voi vielä uskoa sua, kun niin asiallisesti pyrit esiintymään.
        Kyllä sun se sairaslomapäätös pitäis kyllä saada.

        Jep. Kerro lääkärissä, että avanne pitää saada nyt heti. Kerro lisäksi, että luit helluntai palstalta niin.

        Vakavasti puhuen, tuntuuko että olisit masentunut? Onko sinulla ollut masennusta?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Jep. Kerro lääkärissä, että avanne pitää saada nyt heti. Kerro lisäksi, että luit helluntai palstalta niin.

        Vakavasti puhuen, tuntuuko että olisit masentunut? Onko sinulla ollut masennusta?

        Surua ja hämmennystä teemun kuoleman vuoksi. Siitä on viisi kuukautta ja yksi päivä. Lisäks laiskottaa eikä jaksaisi hommia tehdä. En tiedä mitä tämä on.


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Surua ja hämmennystä teemun kuoleman vuoksi. Siitä on viisi kuukautta ja yksi päivä. Lisäks laiskottaa eikä jaksaisi hommia tehdä. En tiedä mitä tämä on.

        Varmasti on monenlaisia tuntemuksia kun menettää läheisensä.

        Jos tuntemuksien ja vointinsa puolesta ei enää jaksa tai olo on ylipääsemättömän vaikea ja epätoivoinen, on hyvä hakea apua. Mieluiten jo ennemminkin.

        Jos ei totaalisesti jaksa niin ei jaksa. Ei sitä väkisinkään jaksa.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Varmasti on monenlaisia tuntemuksia kun menettää läheisensä.

        Jos tuntemuksien ja vointinsa puolesta ei enää jaksa tai olo on ylipääsemättömän vaikea ja epätoivoinen, on hyvä hakea apua. Mieluiten jo ennemminkin.

        Jos ei totaalisesti jaksa niin ei jaksa. Ei sitä väkisinkään jaksa.

        Juu en ole jaksanut. Töistä poissa. Olo ei ole kuitenkaan vaikea tai epätoivoinen. Eikä siihen suuntaan menossakaan. Olen ollut masennuksen vuoksi hoidossa 20vuotiaasta saakka, minulla on siihen lääkitys. Syön serotoniinia joka aloituksen linkissä mainittiinkin.
        Suru masensi siitä huolimatta yhdessä vaiheessa... Ja hoitaja sanoi sen kuuluvan asiaan ja lääkitystä ei muutettu.
        Eli asiantuntija on sanonut mulle miten suru kestää 1-5v.ja että shokkivaihe on yhtä itkua niinkuin olikin. Enää en itke!


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Juu en ole jaksanut. Töistä poissa. Olo ei ole kuitenkaan vaikea tai epätoivoinen. Eikä siihen suuntaan menossakaan. Olen ollut masennuksen vuoksi hoidossa 20vuotiaasta saakka, minulla on siihen lääkitys. Syön serotoniinia joka aloituksen linkissä mainittiinkin.
        Suru masensi siitä huolimatta yhdessä vaiheessa... Ja hoitaja sanoi sen kuuluvan asiaan ja lääkitystä ei muutettu.
        Eli asiantuntija on sanonut mulle miten suru kestää 1-5v.ja että shokkivaihe on yhtä itkua niinkuin olikin. Enää en itke!

        Sinulle siis tuttua jo masennus ja tunnistat oireet ja osaat tarvittaessa hakea apua.

        Tilanteessasi suru kuuluu varmasti asiaan. Tarkoitin, että jos surutyö vie kaikki voimat totaalisesti niin että ei selviä enää yhtään arjesta niin kannattaa hakea siihen apua. Apu ei välttämättä ole lääkitys, vaan se voi olla jotain muutakin.

        Varmasti vie aikaa selvitä surusta.

        Miten saat nukuttua?


      • kakloon

        Onko taalla kommentoimassa yksinkertaiset vai onko tuo viisastelua?


      • Samaatietä
        kakloon kirjoitti:

        Onko taalla kommentoimassa yksinkertaiset vai onko tuo viisastelua?

        Varmaankin tuo on viisastelua väittää kommentoijia yksinkertaisiksi.


      • Anteeksi mutta minusta on turvatonta olla sellaisen hoitajan hoidettavana jonka mielestä avanne on ratkaisu masennukseen. Ja olet aiemminkin kysynyt nuo kysymykset minulta joten sinun olisi luullut tietävän missä mennään. En tarvitse nyt mitään ulkopuolista apua.
        Suru on normaalia vielä tässä vaiheessa. Olen kuullut että se kestää1-5vuottakin.... Mutta mitä minä sinulle näitä postaan.. Sinussa on yhtä paljon lämpöä kuin robotissa. Ja kokemus osoittaa että unohdat hoidokkisi, tässä tapauksessa minut, täysin ihan nollasta pitäis taas aloittaa..


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Anteeksi mutta minusta on turvatonta olla sellaisen hoitajan hoidettavana jonka mielestä avanne on ratkaisu masennukseen. Ja olet aiemminkin kysynyt nuo kysymykset minulta joten sinun olisi luullut tietävän missä mennään. En tarvitse nyt mitään ulkopuolista apua.
        Suru on normaalia vielä tässä vaiheessa. Olen kuullut että se kestää1-5vuottakin.... Mutta mitä minä sinulle näitä postaan.. Sinussa on yhtä paljon lämpöä kuin robotissa. Ja kokemus osoittaa että unohdat hoidokkisi, tässä tapauksessa minut, täysin ihan nollasta pitäis taas aloittaa..

        Tervetuloa! Ikäihmisten palsta vastaanotto on auki 😂
        Vanhuspuolellahan minä olen ollut.


    • Voihanvitalis

      Raamatun lääke. 2Kun.20:7 Ja Jesaja sanoi: Toimittakaa tänne viikunakakkua. Niin he toivat sitä ja panivat paiseen päälle; ja hän parani.

      • ostamaanviikunoita

      • huippuakuitenkin

      • 5r6t7y8u

        Myydäänkö Suomessa luvatun maan hedelmiä. Eikös ne viikunat ole Turkkilaisia, appelsiinit Etelä-afrikasta ja viinirypäleet Egyptistä? Luvatun maan hedelmät varmaan auttaa vaivoihin.


      • Enkerrokuka
        5r6t7y8u kirjoitti:

        Myydäänkö Suomessa luvatun maan hedelmiä. Eikös ne viikunat ole Turkkilaisia, appelsiinit Etelä-afrikasta ja viinirypäleet Egyptistä? Luvatun maan hedelmät varmaan auttaa vaivoihin.

        Jaffat on Israelista.


    • hgfffffgh

      Täytyy myös huomioida mitä haittoja henkilölle mahdollisestti on jos ei ole masentunut (voi mennä eläkeedut? ei saa sairaslomaa? voi joutua töihin) Masennuksesta siis aika paljon myös hyviä asioita?
      Elämä ilman Masennusta voisi olla sietämätöntä.

      • DawnOntheSea

        Toi oli hyvä pointti. Usein ihmetellään Jeesuksen kysymystä miehelle lähteellä: Tahdotko tulla terveeksi? Ei se tahtominen aina niin varmaa ole, syytä tai toisesta.


    • en usko, että on niin yksiselitteistä, toki ravinnolla vaikutusta, mutta myös kaikella muulla.
      geenit, taustat, ympäristö, lapsuus jne jne.. erilaiset elämänvaiheet, tapahtumat

      • tytiuiu

        Mitenkäs hengellinen näkökulma? Onko kaikki pelkkää filosofiaa, vai olemmeko me Jumalan luomina jotenkin riippuvaisia hänestä? Kyllähän Jumalan voimalliset palvelijatkin masentuivat Raamatussa.

        Esim. Mooses masentui, niin että hän pyysi Herraa jopa surmaamaan itsensä (4 Mooses 11:15). Elia myös masentui samalla lailla, kun näki, että Iisebel sai yhä olla vallassa, vaikka tuli lankesikin maahan ( 1 Kun. 19:4). Job masentui myös ja toivoi kuolemaa. Samoin Jeremia ja muistaakseni Daavidkin. Paavali myös masentui ja sanoi: "Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla" ( 2 Kor. 7:6).

        Eivät nämä Raamatun uskovat kuitenkaan olleet jatkuvasti masentuneita. Mikä siis oli syynä siihen? Voisiko Jumala auttaa lapsiaan? Maailmassa masennus johtuu varmasti monesti syntielämästä ja siitä kun ei ole elävää toivoa. Mutta jos uskova omistaa toivon ja uskon Jumalan apuun, voisiko siinä olla lääke masennukseen? Totuus vapauttaa sielunkin kahleista. Ja Jeesus on totuus.


      • tytiuiu

        Onhan Raamatussa lisääkin henkilöitä, jotka masentuivat. Esim. Joosua masentui, kun koki yllättävän tappion Aissa. Ja Johannes Kastaja masentui syvästi vankilassa. Ainoastaan Jeesus ei koskaan masentunut, vaikka kulki vaikeimman tien. Hän olikin kaikin puolin täydellinen. Hänen uskonsa ei horjunut koskaan, oli hän sitten erämaassa tai kirkastusvuorella. Siinä missä Mooses valitti sitä, että kansa oli hänelle liian raskas kantaa, kantoi Jeesus ruumiissa ristin puulle koko maailman synnit! Siinä on valtava ero.

        Aabrahamkin koki masennusta, kun Jumalan lupaus ei näyttänyt toteutuvan ja kaikki meni vain huonompaan suuntaan. Silloin Jumala kehotti häntä nostamaan katseensa ylös taivaalle ja vahvisti vielä lupauksensa. "Ja Abram uskoi Herraan ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi" (1 Mooses 15:6). Pelkästään usko siis riittää. Sanotaanhan Aabrahamia uskon isäksi.


    • Nimierkki

      Jatka vaan Turun Sinapin syöntiä, sehän on taas suomalaista !

    • DawnOnTheSea

      Mä en voisi syödä maksalaatikkoa ilman ketsuppia. Ketsuppi on terveellistäkin.

      • Ei.maksalaatikkoa

        Maksalaatikko ei mene alas kuin runsaalla puolukkahillolla.

        Itse en koskaan sitä osta tai tee. Tökkii ja etoo vahvasti. Vieraisilla yritän olla kohtelias ja syödä mitä tarjotaan.


      • EtooJaTökkii
        Ei.maksalaatikkoa kirjoitti:

        Maksalaatikko ei mene alas kuin runsaalla puolukkahillolla.

        Itse en koskaan sitä osta tai tee. Tökkii ja etoo vahvasti. Vieraisilla yritän olla kohtelias ja syödä mitä tarjotaan.

        Jos ei puolukkahilloa, niin voisilmä sitten.


    • Omat.sinapit

      Kaupoissa, sinappihyllyssä on sellainen pieni, keltainen, kantikas metallipurkki jossa luke Coleman tmv.

      Se on sinappijauhepurkki. Teko-ohje on helppo (lukee kyljessä suomeksi): Pari ruokalusikallista vettä kattilanpohjalle, sekoita siihen jauhe (maistele lusikan kärjellä sinulle sopivan sekoituksen vahvuutta), kiehuta hetki. Valmis.

      Itse usein teen, etenkin jouluksi, oman sinapin. Parasta!

      Itsehän voi lisätä siihen omia makuja, vaikka ripaukset valkosipulia, jos joku tykkää. Tämä sinappi muistuttaa esim. vaaleaa, ranskalaista juhlasinappia.

      Purkita seos esim. pestyyn silli-lasipurkkiin.

      Sinappia tulee siis jo muutamasta ruokalusikallisesta vettä aika paljon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe