Toi perustulo on ihan tyhmä

aktiivimallia

juttu. Ei kukaan tule toimeen 600 e kuukaudessa, jos on perhettä. Jos sen on tarkoitus korvata kaikki tuet, myös asumistuki. Se rahahan menee jo vuokraan, eikä edes riitä siihenkään. Mitä noi oikein kuvittelee. Ja mitä järkee, että tosi isotuloiset saavat vielä valtiolta 600 e kuukaudessa lapsilisien lisäksi.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on oikea tie purkaa nämä vitun byrokratia paskat että ihmiset voi mennä töihin ilman että jää tyhjän päälle kun tulee karenssi. Meneppä 1200e käteen ansiosidonnaisella töihin kun et saa soskusta ja kelasta mitään!

Karenssi ja oot kusessa.tulot tippuu sosku leikkureiden takia 900e jos elämässä kaikki kusee.

Työn pitäisi olla aina paras vaihtoehto. Nämä leikkurit tekee siitä ihan mahdotonta. Jos mokaat ja saat potkut sitten vasta onkin kusessa karenssin takia. Kaikki tekee virheitä, tekin ja kaikkien syytä pelätä näitä epäloogisia karenssi paskoja.

Oon kyllä nähnyt että jotku tekee töitä kodittomana poste restantesta ja ne on kovia työukkoja/naisia.

Työn pitää aina olla paras vaihtoehto!

• fjdpjåpsjdjg

Haloo!!

Perustulolla ihan sama lopputulos - ei tule rahaa tarpeeksi elämiseen. Töihin voit sen aikana mennä kyllä ihan rauhassa ilman karenssia.

Jokaisella puolueella on täysin epärealistinen perustulo/sosiaalimalli esitteillä. Huomaa,etteivät tajua todellisesta elämästä mitään. Ja sitten joku sipila alkaa sekoittamaan pakkaa puhumalla perustulosta, vaikka heidän perustulonsa EI ole perustuloa.

• Pitsapalli

No ei tietenkään tule. Tuohan menee jo pitsoihin.

• Juhapipilä

Tottakai tuen saanti menetelmää voisi yksinkertaistaa mutta sipilän hullut ideat pitää unohtaa heti ensalkuun. Pipilän tarkoitus on ollut alunperin vain rahastaa kikkailemalla ja köyhiltä leikkaamalla ja mitään konkreettista ei ole tapahtunut koska hyöty näkyy ainoastaan pipilän omissa taskuissa. Te jotka sanotte ihmisille että menkää töihin ( kaikille se ei vain ole mahdollista ) ja katkaiskaa tuet niin sekään ei ole ratkaisu sillä jos tuet katkaistaisiin niin rikollisuus nousisi älyttömiin mittasuhteisiin ja pahoinvointi lisääntyisi niin alkoholin kuin huumeidenkin suhteen ja se nyt vain on fakta että parempi pitää jonkinlainen tasapaino kuin horjuttaa sitä asioilla jonka seuraukset kantautuisi hyvinkin nopeasti ikävään lopputulokseen ja sitähän suomi ei "hyvinvointimaana" tahdo.

• samaa mieltä, ettei tule riittämään perheellisillä, koska esim. asumisen kustannukset tälläkin hetkellä suomessa korkeat, esimerkkinä pääkaupunkiseutu. Ei 600 egee riitä milllään elämisen kuluihin.

• millointuleemuutos

Köyhän ei ole pakko perhettä perustaa ja menkää töihin ensin niin ei tarvitse tukiluukulle perhettä perustaa.

Yhteiskunta ei pakota lapsia tekemään köyhän jolla ei ole edes itsensä elättämiseen edellytyksiä.

Minua ei kiinnostanut sossun luukulla kerjääminen ja alkaa väkisin perhettä perustamaan kun ei vakituista työpaikkaa ollut muuta kuin pätkätöitä.

Veronmaksajana minua ei kiinnosta näiden isojen luuseri perheiden elättäminen ollenkaan ja raataa niiden edestä niin että kuolkaa pois nälkään jos ette itse saa tienattua leipärahaanne. Miksi vittu tehdä kakaroita jos ei itse pysty niitä elättämään. Laittakaa ehkäisy kuten minäkin ehkäisin ja maksoin siitä yksin jos halusin naida.

Jos perhettä perustetaan niin toisen pitää olla työssä tienaamassa ja ihan sairasta perustaa perhettä jos kumpikin ovat yhteiskunnan varoilla. Joku kaksi vanhempaa kotona lapsia hoitamassa niin ei tarvitse kahta siihen. Ja sitten ne saavat viedä ne päiväkotiin ja mennä takaisin kotiin makaamaan niin en ymmärrä. Yhteiskunta paapoo lapsiperheitä ja yllyttää siihen lapseton ei saa mitään tukia ja koin sen itse kun lapsettomana hain tukia niin en saanut mitään ja sisareni sai tietokoneet ja ihan kaikki harkinnanvaraiset tuet kun oli lapsia. Sisareni rellesti kapakoissa kun minä lapsettomana istuin kotona rahattomana ja mielenterveysongelmissa. Lapsettomana koin syrjintää ja kaikki tuki annettiin lapsiperheellisille. Olin vähällä päättää päiväni ja tehdä itsemurhan. Toimeentulo tuki hakemuksissa ei saanut olla omaisuutta niin että menetin ne vähäisetkin. Lapsettomalla ei saanut olla yhtään mitään.

Pesin käsin pyykkini sillä harkinnan varaista tukea ei saanut lapseton. Muutto avustusta en edes saanut kun en kelpuuttanut kierrätys sänkyä. En vain halunnut jonkun vanhaa sänkyä. Nukuin lattialla puoli vuotta patjalla. Kaikki sossun asiakkaat ovat saaneet muutto avustuksen mutta minä lapsettomana en saanut mitään.

Elin ilman puhelintakin kaksi vuotta ja lapsiperhe olisi senkin saanut mutta kun olin lapseton niin ei välitetty kuoleeko se vai ei. Puhelin osake vietiin kun sen oli säästänyt työ tuloista niin sekin otettiin pois. Mitään ei saanut olla omaisuutta. Mutta lapsi perheelliset saivat tietokoneen ja ja vaikka mitä harkinnan varaisia mutta lapsetottomalla ei saanut olla mitään. Edes työssä käymiseen en saanut tukea, kenkiin tai vaatteisiin. Ei edes muuttoavustusta ensi kodin perustamiseen.

Jos lapsiperheet valittavat liian suurista sosiaalituista ja yllyttää niitä vain lisääntymään sosiaaliturvalla ja kaikilla ilmaisilla eduilla niin lapsettomille ei ole samanlaisia sosiaalietuuksia. Lapsettomalla ei saa olla mitään eikä edes autoa kun lapsi perhe saa pitää autonsa. Lapsettoman pitää palella bussipysäkillä eikä saa edes matkakorttia. Lapsiperhe saa kaikki mukavuudet ja tietokoneet kun lapseton ei niitä tarvitse muuta kuin kakara pelaamiseen. Lapsettomalla ei saa olla kännykkää eikä tietokonetta mutta lapsiperheellisellä ne saa olla. Mulla ei saanut olla puhelinta ja sossu vei senkin niin että kukaan ei pystynyt soittamaan minulle. Lapseton sai kuolla ja tämä on ollut vuosituhannen sääntö. Lapseton ei ole ihminen.

• älytöntä

Niinpä, jos vuokra vaikka 900-1000 kuussa, niin millä elät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      752
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      751
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      626
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      204
      540
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    7. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      70
      496
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      50
      494
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      463
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      36
      450
    Aihe