Ei kannata polttaa itseään loppuun

AmosK

Sitähän ajattelee, että ei se itselle käy. Ja puskee väkisin eteenpäin, vaikka vitutus on maksimaallinen vuodesta toiseen. Töissä laskee minuutteja, että pääsee pois ja lomalla sama homma työpaikalle paluun kanssa.

Omakohtaisesti pari vuotta nyt siitä kun tuli mitta täyteen ja vieläkään ei jaksaisi kiinnostaa oikeen mikään.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudistuminen

      Mikä on elämäni tarkoitus? Koet että mittasi on tullut täyteen nykyisen työsi ja työpaikkasi ja sen ihmisten kanssa. Olisiko kuitenkin niin että olet lopen kyllästynyt omaan itseesi. Typerään kulahtaneeseen naamaan siinä vessan peilissä. Tätäkö sen minun elämäni on. Yhtä ja samaa jaskaa. Oireilet sen kanssa mikä mätänee sisälläsi. Itsensä uudistaminen ei ole helppoa. Se vaatii päätöksiä, valintoja ja riskinottoa.

    • pitäkää.paskanne

      Mulla tuli mitta täyteen jo kauan sitten ja otin loparit ja olen vaan oloneuoksena lopunikää kun kerran tuli siihen taloudellinen mahdollisuus.

      Eikä ole kaduttanut edes sekuntiakaan, kyllä se niin on että köyhät pakkotyötä tekee ja herrat tekee ne hyvät hommat missä ei vituta ja niissä jopa viihtyy kun saa toteuttaa jokseenkin itseään.
      Palkatkin vielä sellaisella tasolla että hommassa on järkeä mutta ei näillä duunarien nykyliksoilla ja työehdoilla sekä työtahdilla kannata tehdä enää mitään palkkatyötä.

      • KunMittaTäyttyi

        Opiskelu uuteen ammattiin joka kiinnostaa on paljon mukavampaa kuin paskassa työssä käynti. Paskalla työllä tarkoitan sellaista mikä ei sovi itselle, mikä kuluttaa kaiken energian, kohtelee huonosti, masentaa ja vihastuttaa, ja vastineeksi saa vain minimipalkan, josta ei pysty säästäämään. Monien mielestä on tietysti lapsellista sanoa, että se on mukavampaa. Itse seurasin valinnoissani sitä tietä mikä minua innosti, joten nyt olen parempipalkkaisessa ja vapaammassa työssä. Suoraan sanottuna helpommassa työssä paremmalla palkalla. Positiivinen ajattelu on hyödyksi sellaisessa oikeasti.

        Tietysti jos on lapsia huollettavana, niin ei voi niin vain lähteä palkkatyöstä opiskelemaan. Silloin pitää käydä siinä palkkatyössä mikä sattuu saatavilla olemaan ja ajatella asioita laajemmasta perspektiivistä. Eikä se muutama sata euroa palkassakaan lopulta mitään muuta. Ulkoisilla elottomilla materiaalisilla asioilla on vain toissijaista merkitystä hyvinvointiin. Oma hyvinvointi pitää löytyä sisäisesti linkittymällä sellaisiin asioihin mistä sitä hyvinvointia tulee. On oikeasti helpompi muuttaa omaa mieltään ja asennoitumistaan, kuin ulkoista maailmaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe