Mitä teet kun työt tai muu maailman meno kaatuu päälle; kiireet, vaatimukset, velvoitteet?
Kaikki kasaantuu ja vuorokausi ei enää riitäkään.
Kuinka liennytät turhan stressin ja hässäkän?
Mistä saat miellyttävää vastapainoa?
Mistä asioista nautit?
Terveisin Kyselyikäihminen ;D
Miten purat stressiä?
25
76
Vastaukset 25
- trollli
Lähden ulos, koiran kanssa lenkille, tai koirapuistoon. Hiihtämään luontoon, jos lunta on, tai hiihtoputkeen... Paippiin. Pelaaman korttia kavereiden luo... kyläilemään, mutt harvemmin. Kalastamaan, marjastamaan/sienesämään ja linnustamaan syksyisin. Hyvä kirja, tai äänikirja, musiikkia soimaan ja kudin käteen... mä olen nykyään se; joka kutoo suvun äijien villasukat pääasiassa!
Mun Emoni kutoi ennen minunkin sukkani... Sairastuttuaan ei kutominen ole tullut enää kysymykseen... joten lopetti... ja delekoi sen homman mulle.
Netistä löytyy kyllä ihan kuvattuna miten; sukat ja lapaset tai villapaidat kudotaan!
Ja mulle leipominen ja yleensäkin keittiöhommat ovat tapa rentoutua, tehdä kokeiluja ja onnistua. Niitä epäonnistuneita ... ei tule, kuin menevät äkkiä roskikseen! =)))
Tanssimassa en ole taaskaan oikein kesän; tanssilavojen sulkemisen jälkeen käynyt... harmi!
Kyllä sitä aina jotain hauskaa keksii... jos oikein elämä riepoo!
Joskus on pakko tehdä 16-18h työpäiviä putkeen... montakin, muutaman tunnin unet ja takaisin hommiin. Minä otan vastapanoksi sitten pidemmän loman ...heti kun se onnistuu!
Eipä pitäis mun valittaa; mä tiesin millaista tämä työ tulee olemaan ja minkälaiset vastuut tässä on.No mutta tuo nyt kuulostaa ihan balanssissa olevalta. Sulla on täytteenä siinä hyviä juttuja ja ihan eri puuhaa ku mitä työsi on.
Niin ne sanoo, että pitäs duunailla päinvastasia.
Joskus ongelmana voi tosin olla jaksaminen kun sitä unta tarvii niin kauhiasti...
Sun työvuorojen pituudet on tolkuttomia. Olisin jo pyörtynyt. Itsellä max.10-12 h.
Hauska kuulla kutomisesta tuo päinvastainen kommentti, että se rentouttaa, sehän on hyvä.
Ite saan siitäkin hepulin ja stressin, ei onnistu sukkapuikkojen suhisuttaminen :D
Tulin siis siihen lopputulokseen, että sulla arjen hallinta on hyvässä kuosissa! Sopivasti kivaa sivutouhua, että työinto säilyy :)- trollli
misspönttöuuni kirjoitti:
No mutta tuo nyt kuulostaa ihan balanssissa olevalta. Sulla on täytteenä siinä hyviä juttuja ja ihan eri puuhaa ku mitä työsi on.
Niin ne sanoo, että pitäs duunailla päinvastasia.
Joskus ongelmana voi tosin olla jaksaminen kun sitä unta tarvii niin kauhiasti...
Sun työvuorojen pituudet on tolkuttomia. Olisin jo pyörtynyt. Itsellä max.10-12 h.
Hauska kuulla kutomisesta tuo päinvastainen kommentti, että se rentouttaa, sehän on hyvä.
Ite saan siitäkin hepulin ja stressin, ei onnistu sukkapuikkojen suhisuttaminen :D
Tulin siis siihen lopputulokseen, että sulla arjen hallinta on hyvässä kuosissa! Sopivasti kivaa sivutouhua, että työinto säilyy :)"Hauska kuulla kutomisesta tuo päinvastainen kommentti, että se rentouttaa, sehän on hyvä."
Kuule sitä voi tehdä ihan TV:tä katsellessa, samaan aikaan... kun sen ensin on oppinut!
Kaiken voi oppia... toisia asioita nopeammin kuin toisia ja ne taidot vaihtelee meidän ihmisten välillä. Mutt jos johonkin on kiinnostusta... sen voi oppia nopeammin kuin sellaisen johon ei mielenkiintoa yhtään ole.
Mun työtunnit yleensä 7- 12 tuntisia, mutt toisinaan on venyttävä jopa valvotun yön jäljiltä vielä muutamaks tunniks, ett saan vuorovalvojan paikalle! Siis vanhemman sairaanhoitajan jolle jätän vastuun töistä ja niiden asianmukaisesta tekemisistä.
Yötyöt mulla kestää yleensä 9- 10,5 h, raportteineen kaikkineen. Joskus on kyllä jäätävä vuorovalvojaksi, jos aamuvuoron vuorovalvoja ei ole tullut, mutt suoraansanottuna en ihan 100%:sti silloin hoitohommia tee... Saatan roikkua ruokalan kassalla silloin, känny taskussa josta jokainen henkilökuntaani kuuluva munt tarvittaessa saa kiinni tai löytää paikalta.
Nyt mä käyn suihkussa ja menen nukkumaan... mua taidetaan jo odottaakin. Kävin vain nostamassa rahkamustikka piirakan uunista... jäähtymään.
löytyy kinuskikissan Blokista
Kinuskileipomon Janni
Mustikka-Rahkapiirakka
Pohja:
100 g voita
3/4 dl sokeria
1 muna
2 dl vehnäjauhoja
1 dl kaurahiutaleita
1 tl leivinjauhetta
1. vatkaa voi ja sokeri
2. Lisää muna ja kuivat aineet
3. levitä voideltuun vuokaan.
Täyte:
2,5 dl maitorahkaa
1 muna
3/4 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
5 dl mustikoita
1. sekoita rahka, muna ja sokeri.
2. levitä mustikat pohjan päälle ja kaada rahkaseos pinnalle.
200 astetta n. puolisen tuntia trollli kirjoitti:
"Hauska kuulla kutomisesta tuo päinvastainen kommentti, että se rentouttaa, sehän on hyvä."
Kuule sitä voi tehdä ihan TV:tä katsellessa, samaan aikaan... kun sen ensin on oppinut!
Kaiken voi oppia... toisia asioita nopeammin kuin toisia ja ne taidot vaihtelee meidän ihmisten välillä. Mutt jos johonkin on kiinnostusta... sen voi oppia nopeammin kuin sellaisen johon ei mielenkiintoa yhtään ole.
Mun työtunnit yleensä 7- 12 tuntisia, mutt toisinaan on venyttävä jopa valvotun yön jäljiltä vielä muutamaks tunniks, ett saan vuorovalvojan paikalle! Siis vanhemman sairaanhoitajan jolle jätän vastuun töistä ja niiden asianmukaisesta tekemisistä.
Yötyöt mulla kestää yleensä 9- 10,5 h, raportteineen kaikkineen. Joskus on kyllä jäätävä vuorovalvojaksi, jos aamuvuoron vuorovalvoja ei ole tullut, mutt suoraansanottuna en ihan 100%:sti silloin hoitohommia tee... Saatan roikkua ruokalan kassalla silloin, känny taskussa josta jokainen henkilökuntaani kuuluva munt tarvittaessa saa kiinni tai löytää paikalta.
Nyt mä käyn suihkussa ja menen nukkumaan... mua taidetaan jo odottaakin. Kävin vain nostamassa rahkamustikka piirakan uunista... jäähtymään.
löytyy kinuskikissan Blokista
Kinuskileipomon Janni
Mustikka-Rahkapiirakka
Pohja:
100 g voita
3/4 dl sokeria
1 muna
2 dl vehnäjauhoja
1 dl kaurahiutaleita
1 tl leivinjauhetta
1. vatkaa voi ja sokeri
2. Lisää muna ja kuivat aineet
3. levitä voideltuun vuokaan.
Täyte:
2,5 dl maitorahkaa
1 muna
3/4 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
5 dl mustikoita
1. sekoita rahka, muna ja sokeri.
2. levitä mustikat pohjan päälle ja kaada rahkaseos pinnalle.
200 astetta n. puolisen tuntiaAlan pitämään tuosta sun murteesta! :D
No hoitotyö on raskasta sarkaa..., mutta mukavasti tuossa näyttää olevan työnkuvan vaihtelua. Sie olet kodinhengetär, ruoat ja leipomukset. Toinen täällä on ihan vastakohta; kodin ja puutarhan täystuho :D, viime viikolla sain koko tilakeskuksesta sulakkeet pimeäksi! ZIRPzzz, ja zup, ja kaikki virta katosi. Olin ottanut jonkun väärän voimakaapelin käteen.
Mene, miesukkeli odottaa sinnuu, minä en pääse herra hurmurin viereen tänään (siis omani:), mutta olimme äsken puhelimessa. <3
Untalunta
Olen järjestänyt elämäni sellaiseksi, että minulla ei ole stressiä...
Nämäkin on ihan omavalinta kysymyksiä..Ei ihmisen tarvitse olla kaikessa mukana ja ängetä ja tunkea itseään kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin. Myöskin parisuhteet ja lapsiperheen arki on omavalinta. Sinkkuna tunnetusti on rennompaa ilman velvoitteita.Joo, mutta valtio sanoo sanan työelämä ja veronkanto.
Ei siinä noin normaalisti paljoa kysellä.
Vain lottovoittajat "järjestelevät" elämänsä.misspönttöuuni kirjoitti:
Joo, mutta valtio sanoo sanan työelämä ja veronkanto.
Ei siinä noin normaalisti paljoa kysellä.
Vain lottovoittajat "järjestelevät" elämänsä.Työelämä joo, mutta jossain on mennyt pieleen jos työ on sellaista mikä tuo stressiä...
Työ tuo minulle ajanhukkaa elämältä ja usein myös muita tuntemuksia, mutta ei varsinaisesti stressiä..
Pyrin aina kaikessa keskittymään juurisyyhyn...On fiksumpaa poistaa stressinaiheuttajat elämästään kuin se, että keskittyisi poistamaan oiretta, eli tässä tapauksessa stressiä jollain tavalla epätoivoisesti..CamelBoots kirjoitti:
Työelämä joo, mutta jossain on mennyt pieleen jos työ on sellaista mikä tuo stressiä...
Työ tuo minulle ajanhukkaa elämältä ja usein myös muita tuntemuksia, mutta ei varsinaisesti stressiä..
Pyrin aina kaikessa keskittymään juurisyyhyn...On fiksumpaa poistaa stressinaiheuttajat elämästään kuin se, että keskittyisi poistamaan oiretta, eli tässä tapauksessa stressiä jollain tavalla epätoivoisesti..Kirjoitteletko sinä jostain Karibialta.
- Senpituinense
Hässäkkä on naisen ”se” :)
Eräs hiihtäjä sanoi kerran, että ladulla oli pientä hässäkkää.
No nyt lause saa kyllä kyseenalaisen soinnun..
Hässäkkä on minusta hulinaa.
- mazynhaamu
Mulle musiikki, nukkuminen, hyvä ruoka, lämmin suihku, tanssiminen tuo helpotusta, kun muut asiat mitkä vaan stressaa. Oikeestaan nuo on ne asia asiat joihin tartun, kun olen niin sanotusti caput. Taakka on liikaa ja ei meinaa kestää liitoksissaan...
Ei mulla oikeen muuta lääkettä ole stressiin.Meillä on sitten samoja. Suihkussa vois olla vaikka tunnin ja antaa vaan kuuman veden valua...
Ja liike, tanssi, kävely...sydän lyö fyysisesti tasaisemmin.
Lisäksi on hillitön muutos kun saa kosketusta. Oikeastaan ihan itku tulee kun pitkästä aikaa pääsee haliin ja joku silittää hiuksia... Hyvä olo virtaa rintakehän läpi.
Ihminen ihmiselle liennyttää stressiä...
Lisäksi olen vakuuttunut siitä, että eläimen läsnäolo hoivaa ihmistä.- mazynhaamu
Meillä on sitten samoja. Suihkussa vois olla vaikka tunnin ja antaa vaan kuuman veden valua...
Ja liike, tanssi, kävely...sydän lyö fyysisesti tasaisemmin.
Lisäksi on hillitön muutos kun saa kosketusta. Oikeastaan ihan itku tulee kun pitkästä aikaa pääsee haliin ja joku silittää hiuksia... Hyvä olo virtaa rintakehän läpi.
Ihminen ihmiselle liennyttää stressiä...
Lisäksi olen vakuuttunut siitä, että eläimen läsnäolo hoivaa ihmistä.Nojuu, tuo rakkaan ihmisen läheisyys ja hellyys on ilmanmuuta paras lääke kaikkia noita muitakin ennen. Mutta ihmisistä irrallisia asioita on sitten nuo luettelemani muut, joihin turvaan kun hauan irti stressistä ominpäin... :)
Mikään, siis mikään siis kirjaimellisesti mikään ei tunnu niin lohduttavalle ja voimaannuttavalle, kuin toisen ihmisen halaaminen. Oikeen kunnon hali josta välittyy tunne, olet tärkeä mulle .. :'')
Parasta lääkettä ihan kaikkeen suruun ja murheeseen. - mazynhaamu
mazynhaamu kirjoitti:
Nojuu, tuo rakkaan ihmisen läheisyys ja hellyys on ilmanmuuta paras lääke kaikkia noita muitakin ennen. Mutta ihmisistä irrallisia asioita on sitten nuo luettelemani muut, joihin turvaan kun hauan irti stressistä ominpäin... :)
Mikään, siis mikään siis kirjaimellisesti mikään ei tunnu niin lohduttavalle ja voimaannuttavalle, kuin toisen ihmisen halaaminen. Oikeen kunnon hali josta välittyy tunne, olet tärkeä mulle .. :'')
Parasta lääkettä ihan kaikkeen suruun ja murheeseen.Ja ei pelkästään sekään, että tunnet olevasi jollekin tärkeä vaan joku ihminen on sulle tärkeä. Se tunne merkkaa oikeastaan vielä enemmän, kun se onko itse siinä se tärkeä. Omien tunteiden tulviminen siinä ko. ihmistä halatessa on se mikä purkaa patoja...se kun saa tuntea ja rakastaa toista ihmistä kohtaan. Mitkään sanatkaan ei ole niin merkittäviä, kuin tuo halaaminen ja se tunne mikä sitä kautta välittyy...se on jotakin sanoinkuvaamattoman hyvää ja vahvaa. :)
Onpa se ihminen sitten oma äiti, isä, lapsi tai kumppani tai vaikka oma rakas koira tai kissa... :)
On tosi tarpeellista saada tuntea rakastavansa jotakuta...enemmän vielä, kun se rakastetuksi tulemisen tunne. Vaikka sekin hyvälle tietysti tuntuu. mazynhaamu kirjoitti:
Ja ei pelkästään sekään, että tunnet olevasi jollekin tärkeä vaan joku ihminen on sulle tärkeä. Se tunne merkkaa oikeastaan vielä enemmän, kun se onko itse siinä se tärkeä. Omien tunteiden tulviminen siinä ko. ihmistä halatessa on se mikä purkaa patoja...se kun saa tuntea ja rakastaa toista ihmistä kohtaan. Mitkään sanatkaan ei ole niin merkittäviä, kuin tuo halaaminen ja se tunne mikä sitä kautta välittyy...se on jotakin sanoinkuvaamattoman hyvää ja vahvaa. :)
Onpa se ihminen sitten oma äiti, isä, lapsi tai kumppani tai vaikka oma rakas koira tai kissa... :)
On tosi tarpeellista saada tuntea rakastavansa jotakuta...enemmän vielä, kun se rakastetuksi tulemisen tunne. Vaikka sekin hyvälle tietysti tuntuu.Kyllä sen tajuaa sitten kun sitä saa, ja miten se on puuttunut...
Ihminen on rampa ilman rakkautta.- mazynhaamu
Kyllä sen tajuaa sitten kun sitä saa, ja miten se on puuttunut...
Ihminen on rampa ilman rakkautta.Näinpä! :)
Stressinpurku biisi..instrumentaalinen...jalka vispaa..
https://youtu.be/bAKeoi0QKpY
illanköllyköitä! :) mazynhaamu kirjoitti:
Näinpä! :)
Stressinpurku biisi..instrumentaalinen...jalka vispaa..
https://youtu.be/bAKeoi0QKpY
illanköllyköitä! :)Let's twist again, kyllä se pieni jenkka jumit irrottaa :D
- pihallatipunen
Parhaiten nollaan pääni käymällä keikoilla, siis livemussiikkia kuuntelemassa. Musiikkityylistä riippuen enemmän tai vähemmän yleisössä osallistuen. Hevikeikoilla tulee laulettua (huudettua) mukana ja puitua nyrkkiä sopivissa kohdissa. Se jos mikä rentouttaa 😊
- pihallatipunen
Toisaalta rentoudun myös maaseudun rauhassa yksin peltotiellä kävellen.
pihallatipunen kirjoitti:
Kuis ihania vastauksia! Keikalla saa laittaa ranttaliksi ja musiikki viepi mennessään, juu :D
Ja tuota peltotiekävelyä tapahtuu täälläkin. Siinä niin kuin ajatukset oikenee kun tunninkin marssii. Ja saa olla omassa seurassa. Metsä laskee tutkitusti verenpainetta (ellei naapurin pentuterrieri ole irti :)- viisvee
pihallatipunen kirjoitti:
luonnossa tosiaan ajatukset vaihtuu tisekin silloin tällöin metsä lenkki käy samalla myös kuntoilustakin,
viisvee kirjoitti:
luonnossa tosiaan ajatukset vaihtuu tisekin silloin tällöin metsä lenkki käy samalla myös kuntoilustakin,
Metsä tuo lepoa. Ihmistä ei ole tehty jatkuvia ärsykkeitä varten.
Somevouhotus pitäisi kieltää. Tai härpäkkeet kiinni. Suosittelisin konemaailman sijaan kuusikkoa.
- vittu_saatana
Puran stressiä LYÖMÄLLÄ TURPAAN !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901756
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,39912- 81906
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56811- 60668
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?69620Olet niin tärkeä
Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.19561Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38546Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te36541- 21527