Sinihomejuusto!

Miksi se on niin hyvää?

Kissa ja koirakin tykkää..

Homeisesta ruoasta!

45

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanhaämmä

Ainakin Aurajuusto on hyvää. Kaikki halpahomeet eivät ole hyvän makuisia.

Siinä on jokin haju, josta elukat innostuvat. Pervot.

• No nimenomaan!

Mutta eipä tulis mieleen muuta homeista ruokaa syödä.

• wanhaämmä
        Wwuwuw kirjoitti:

No nimenomaan!

Mutta eipä tulis mieleen muuta homeista ruokaa syödä.

Vaan syödään me kaikkea muutakin "vanhaa". Jogurttia, viiliä, piimää, rahkaa.. mitä näitä on. Kun ei näy mitään ylimääräistä ja epämääräistä, me vedellään kaikkea napaamme hyvässä uskossa. Mieti, lihakin ihan lahoamispisteessä ja meidän mielestä se on roikotettu mureaksi :)

• mitenniin
        wanhaämmä kirjoitti:

Vaan syödään me kaikkea muutakin "vanhaa". Jogurttia, viiliä, piimää, rahkaa.. mitä näitä on. Kun ei näy mitään ylimääräistä ja epämääräistä, me vedellään kaikkea napaamme hyvässä uskossa. Mieti, lihakin ihan lahoamispisteessä ja meidän mielestä se on roikotettu mureaksi :)

Miten niin vanhaa? Viili on hapatettu, hapatus lisää säilyvyyttä. Ei ne mitään vanhoja ole.

• mitenniin kirjoitti:

Miten niin vanhaa? Viili on hapatettu, hapatus lisää säilyvyyttä. Ei ne mitään vanhoja ole.

Joojoo..

Kyllä sä ymmärrät mitä tarkoitettiin..

Ihminen on ainoa olento, joka noin tekee..

Mielenkiintoista kuitenkin..

• mitenniin
        Wwuwuw kirjoitti:

Joojoo..

Kyllä sä ymmärrät mitä tarkoitettiin..

Ihminen on ainoa olento, joka noin tekee..

Mielenkiintoista kuitenkin..

En ymmärtänyt. Tuosta sai käsityksen, että viili ja jogurtti on jotenkin vanhetettu ja pahaksi. "Kun ei näy mitään ylimääräistä ja epämääräistä, me vedellään kaikkea napaamme hyvässä uskossa." Oikeasti niihin on lisätty just niitä hyviä maitohappobakteereja, huonot bakteerit ei niissä elä.

• mitenniin kirjoitti:

En ymmärtänyt. Tuosta sai käsityksen, että viili ja jogurtti on jotenkin vanhetettu ja pahaksi. "Kun ei näy mitään ylimääräistä ja epämääräistä, me vedellään kaikkea napaamme hyvässä uskossa." Oikeasti niihin on lisätty just niitä hyviä maitohappobakteereja, huonot bakteerit ei niissä elä.

Aha.

No moniko nisäkäs käyttää maitotuotteita aikuisena?

• mitenniin
        Wwuwuw kirjoitti:

Aha.

Tuo nyt ei ollut pointti edes. Anna olla, et ymmärtänyt mitä tarkoitin.

• osallistun
        Wwuwuw kirjoitti:

Aha.

Hapatetut maitotuotteet on muuten tutkimuksissa todettu terveydelle hyödyllisiksi. Maito itsessään on toinen juttu.

• TotuusKirpaisee
        mitenniin kirjoitti:

Puoli vuotta vanhaa viiniä söin, eikä mitään vikaa, vaan hyvää oli.
        Viili vaan paranee vanhetessaan.
        Hieno nirppanokka neito olisi heittänyt vanhan viilin roskiin, kun tuijottaa vaan päivämäärään parasta ennen.

• TotuusKirpaisee kirjoitti:

Puoli vuotta vanhaa viiniä söin, eikä mitään vikaa, vaan hyvää oli.
        Viili vaan paranee vanhetessaan.
        Hieno nirppanokka neito olisi heittänyt vanhan viilin roskiin, kun tuijottaa vaan päivämäärään parasta ennen.

Viinikin paranee vanhetessaan, sanovat..kuten tietysti myös naiset.

• wanhaämmä
        mitenniin kirjoitti:

"Oikeasti niihin on lisätty.."

Kuulostaa aika teolliselta. Mutta joo, ihminen on oppinut käyttämään hyviä pöpöjä ruuan säilömisessä. Meidän suoliston bakteerien valtava merkitys terveydelle alkaa vasta pikkuhiljaa aueta. Liian steriili ympäristö ja ravinto aiheuttaa terveysongelmia.

• En tiedä onko hyvää, en ole maistanut. Tarkoitus olisi pysytellä edelleen homeettomissa juustoissa

• Olenko sanonut, että susta tulee mieleen mun ukko? No nyt sanoin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Olenko sanonut, että susta tulee mieleen mun ukko? No nyt sanoin.

Jos tarvetta on, niin voin joskus tuurata ukkoasi

• pujotteIija kirjoitti:

Jos tarvetta on, niin voin joskus tuurata ukkoasi

Joo, no sähän oot jo jonossa...🤗

• Mä kysyin äsken ukolta, että tykkääkö edes aurajuustosta, niin kuulemma Ei. Teillä on ainakin syömisen suhteen tismalleen sama maku..ei sipulia, ei sieniä, mutta kaikki makea naminami slurps. Eikä sekään silti mikään pullukka ole.. tekeväinen kiltti ukko. Eikä alkokaan maistu. Ehkä ootte sukua?

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä kysyin äsken ukolta, että tykkääkö edes aurajuustosta, niin kuulemma Ei. Teillä on ainakin syömisen suhteen tismalleen sama maku..ei sipulia, ei sieniä, mutta kaikki makea naminami slurps. Eikä sekään silti mikään pullukka ole.. tekeväinen kiltti ukko. Eikä alkokaan maistu. Ehkä ootte sukua?

Kai sen voi jo paljastaa, että olen ukkosi

• pujotteIija kirjoitti:

Kai sen voi jo paljastaa, että olen ukkosi

Hehhe....

🤣

Apua...

• JossainMuualla

Aurajuusto soveltuu lähinnä ruoanlaittoon, ei suoraan syömiseen.

Esimerkiksi Peltolan Blue on paljon parempaa syötävää voittaen kepeästi bulkki-Roquefortin.

• JossainMuualla

Nyt iski juustohimo ja tuli vielä exää ikävä.

Tapana oli ostaa hyvä juusto tai kaksi ja mussutella niitä iltaisin kahdestaan keksien kanssa.

Voi ankeus.

• Sinihomejuusto on taivaallista. :P

• Jos joutuu syömään jotain kaupan valmisevästä, muotoilen sen sinihomejuustolla ja suolakurkuilla ihan uuteen uskoon. Johan maistuupi, nam.

• Oma ehdoton suosikki on sinihomejuustoviipale hapankorpun päällä. Aaa että! Näihin tulee himo. :)

• wanhaämmä

Menee kuivan revityn ruisleivän päällä kans! Ja himolla... :)

• wanhaämmä kirjoitti:

Valkosipuli menee kans, vaikka raakana.

• wanhaämmä
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ei ilkee, tulee sanomista :D

Yhteisen ruuan sekaan voi laittaa, mutta ei omiin yksityisiin herkkuihin..

• wanhaämmä kirjoitti:

Ei ilkee, tulee sanomista :D

Yhteisen ruuan sekaan voi laittaa, mutta ei omiin yksityisiin herkkuihin..

Mä joskus työpäivänä söin uhalla. Eivätpähän tupanneet ihan suuhun asti selostamaan.

• wanhaämmä kirjoitti:

Menee tosi hyvin. Revitty ruisleipä on herkkua. Ylensyönnin vaara! Liian hyvää. :)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Valkosipuli on kyllä hyvää ruuanlaitossa, mutta en lähtisi sitä raakana nakertamaan. Toiset tykkää, toiset ei. Itselle liian hapokasta. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Valkosipuli on kyllä hyvää ruuanlaitossa, mutta en lähtisi sitä raakana nakertamaan. Toiset tykkää, toiset ei. Itselle liian hapokasta. :)

Pientä närästystähän siitä...

Mutta hyvää! Luonnon antibiootti :)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Pientä närästystähän siitä...

Mutta hyvää! Luonnon antibiootti :)

Valkosipulista on toki terveydelle hyötyä. Jo monissa muinaiskulttuureissa valkosipulin hyvät ominaisuudet huomattiin. Raakana syöminen ei vaan sovi kaikille. :)

• Mulla taas hapankorpun päällä sienisalaattia.

NAM!

• Wwuwuw kirjoitti:

Mulla taas hapankorpun päällä sienisalaattia.

NAM!

Tuota sienisalaattia joku juuri viikolla minulle hehkutti ja kehui. Itse en vaan pidä sienistä, en missään muodossa.
        Mulle sienet on se outo juttu, joista kaikki muut tykkäävät, itse en vaan pääse jyvälle, että miksi?

• tosi..typy kirjoitti:

Tuota sienisalaattia joku juuri viikolla minulle hehkutti ja kehui. Itse en vaan pidä sienistä, en missään muodossa.
        Mulle sienet on se outo juttu, joista kaikki muut tykkäävät, itse en vaan pääse jyvälle, että miksi?

Sienet valloittavat pian koko maailman..

"Sienet (Fungi) on eukaryootteihin eli aitotumaisiin kuuluva hyvin runsaslajinen kunta. Vielä 1900-luvun alkupuolella niitä pidettiin alkeellisina kasveina, mutta 1960-luvulta alkaen ne on tunnustettu omaksi kunnakseen, koska niiden on todettu edustavan eri kehityslinjaa."

VAPISKAA.
        🤗.nisäkkäät

• Wwuwuw kirjoitti:

Sienet valloittavat pian koko maailman..

"Sienet (Fungi) on eukaryootteihin eli aitotumaisiin kuuluva hyvin runsaslajinen kunta. Vielä 1900-luvun alkupuolella niitä pidettiin alkeellisina kasveina, mutta 1960-luvulta alkaen ne on tunnustettu omaksi kunnakseen, koska niiden on todettu edustavan eri kehityslinjaa."

VAPISKAA.
        🤗.nisäkkäät

Tämä tilanne (faktoihn nojautuva perustelusi) tietysti järkyttää suuresti, mutta ei se silti saa mua vakuuttumaan ja tykkäämään sienistä. Jätän ne suosiolla teille herkkusuille. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Tämä tilanne (faktoihn nojautuva perustelusi) tietysti järkyttää suuresti, mutta ei se silti saa mua vakuuttumaan ja tykkäämään sienistä. Jätän ne suosiolla teille herkkusuille. :)

Ehkä me emme syö sieniä, vaan sienet syövät meidät..

🙀

• Wwuwuw kirjoitti:

Ehkä me emme syö sieniä, vaan sienet syövät meidät..

🙀

Hyiiii, älä nyt maalaa kauhukuvia mun puhtoiseen mieleen.
        Tästä lähtien pysyn suosiolla erossa kaikista sienistä. Nou thänks!

• Jos välttämättä haluatte uuden pakkomielteen, pankaa pieni nokare esim. sinihomejuustoa näiden nyt muodissa olevien pienten ruisnaksujen "kuppiin", lämmittäkää juusto sulaksi mikrossa muutama sekunti ja menettäkää sydämenne uudelle herkulle. ; )

• Ruisnaksu turvottaa kuvun.

• wanhaämmä

Ruisnaksu turvottaa kuvun.

Ei haittaa, jos ei tarvitse lähteä illalla minnekään näytille :)

Terveisin, Turvoke

• Kuuluuko mun nieleskely sinne?

• trollli

Ruisnaksu turvottaa kuvun.

Laita sitä sinihomejuustoa siirappipiparille tai päärynän viipaleelle ja tee mukillinen keisarinmorsianta... maistuu pieni iltapala elokuvaa katsellessa. Avokki katselkoot.. ei ole mun mieleinen filmin pätkä nyt menossa. Joten lähdin tekemään jotain naposteltavaa hänelle ja itselleni.
        Hänelle jo vein sinihomejuuston kera pipareita muutaman, puolikkaan päärynästä viipaleina,ja teen. Poistuin hakemaan itselleni samanlaista lastia, mutt otan ainoastaan teen ja pari piparia juustolla... meen nukumaan makkariin, koska mua oikeesti väsyttää! Kyllä avokki jossain vaihessa huomaa mun puuttuvan, ja löytää munt sitt nukkumasta hänen sängystään!

Hyvää yötä ja kauniita unia, kaikille tasapuolisesti!

• Äsken löysin Kadettia ison kimpaleen jääkaapista ( juustoa tarkoitan, en oopelia). On kehittänyt jotain valkoista kuorta päälleensä, hometta kaiketi..

Niin että mitäs raati sanoo siihen, että onko se sitten vielä syömäkelpoista, vai tuleeko ruokamyrkytys..

• "Valkohomejuustoissa homeen annetaan kasvaa juuston pinnalla muutamien päivien tai viikkojen ajan, jolloin pinnalle muodostuu huntuinen valkea kerros. "

Valkohomejuustoista en muuten tykkää. Homeissa on eroa, sano!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      11
      2942
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      46
      1921
    3. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      141
      1693
    4. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      101
      1693
    5. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      74
      1417
    6. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      71
      981
    7. Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse

Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän
      Tv-sarjat
      11
      898
    8. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      182
      830
    9. Tiedätkö hänen pituuden??

Et tiedä!!
      Ikävä
      54
      782
    10. Poliisioperaatio

Pääsiäisenä...... ja sit kahvila suljettu???
      Somero
      17
      744
    Aihe