Miksi ei synkkaa ikinä?

gugyfdh

Uusia tuttuja tulee kohtuun usein niin kasvotusten kuin netistäkin. Varsinkin nettitreffipalstoilta on viime vuosina tullut useampi tuttu ja kaava on yleensä aina samanlainen.

Viestittely on kivaa, jännittävää ja mielekästä jokaisen kanssa aluksi kun ei olla vielä nähty kertaakaan. Kuitenkin jo ensimmäisellä tapaamisella huomaa että joko synkkaa tai sitten ei. Osaan aina tapaamisen jälkeen tai jo sen aikana päätellä onko meistä kahdesta mihinkään ja tuleeko seuraavaa tapaamista. Jos kumpaakin miellyttää toisen seura ja ollaan samanlaisia niin sen kyllä huomaa. Kerran näin on käynyt, mutta hän alkoi kuitenkin seurusteleen toisen miehen kanssa myöhemmin.

Yleensä näin ei käy kuitenkaan vaan jo treffeillä huomaa ettei tästä kuitenkaan mitään tule. Viestittely ei tunnu enää niin kivalta kuin ennen näkemistä eikä oikeastaan ole intoa nähdä uudestaan kummallakaan. Viestittely harvenee ja ehkä jopa loppuu ja henkilö saattaa jäädä kummittelemaan facebookiin, instagramiin tai whatsappiin jopa vuosiksi.

Voiko ihminen oikeasti olla niin erilainen, että vain harvojen kanssa synkkaa niin hyvin että seura miellyttää ja jotain mahdollisuuksia on? Tuntuu, että jotkut miehet voisivat valita periaatteessa kenet vain ja homma toimisi. Itsellä ei näin ole enkä tiedä mistä se johtuu. Homma sujuu yleensä ensitreffeihin eli tuskin ulkonäkö on syy kun tapaaminen onnistuu. Mutta sen jälkeen kaikki sitten muuttuu.

8

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että kohtuun asti tulevat..😄

Mjoo, näin se vaan on, että jos ei kemiat kohtaa, niin ei oikein mitään voi. Siksi kannattaa tavata mahdollisimman nopeasti irl..

• Oma kokemus on sellainen, että harvemmin tulee vastaan edes mielenkiintoista henkilöä mikä herättää intoa. Harvemmin tulee treffeillä käytyä ja jos sopiva henkilö löytyy niin yleensä päättävät että ensimmäiset treffit on ne viimeiset. Ei siinä oikeastaan ehdi edes tutustua kunnolla kokonaisuuteen. Itse olen vähän ujo ensimmäisellä kerralla, sekä myös se että on ollut sinkkuna aika kauan. Riippuu myös toisesta osapuolesta, joidenkin kanssa osaa olla tosi rennosti ja tulee juttuun heti.

Sytyn myös vähän hitaammin, en juurikaan koskaan tunne heti sellaista "elämän rakkaus" juttua. Oiva kumppani olisi sellainen paras ystävä. Kenen kanssa voi nauraa samoille asioille, keskustella kaikesta ja puuhata juttuja yhdessä, mutta myös erillään. Voi sitten jutella päivän kuulumisista ja oppia toiselta uusia asioita.

• En tiedä oliko tästä apua. Meitä on niin moneen eri junaan. Eiköhän jokaiselle joku löydy jossain vaiheessa. Tsemppiä vain.

• sinkkunavaan

Ihan sama juttu ja siksi en ole käynty nettitreffeillä.... hmmm.... 15 vuoteen. Piti vähän miettiä, että onko siitä jo noinkin kauan.

Ensitreffeillä vielä itse jaksoin olla kiinnostunut, mutta vastapuoli katosi usein sen siliän tein. Tuskin kuitenkaan minäkään olisin ollut heistä pitempään kiinnostunut, koska olivat niin todella erilaisia muin minä itse olen. Naiset ovat pääosin pinnallisia!

• PäivänPertti

Ihmisten pitäisi jalkautua "kansan" pariin, tavata vastakkaista sukupuolta livenä.

Netin karjamarkkinat on aivan hel.etin huono ajatus yrittää löytää ihminen jonka kanssa synkkaa. Uskon että hihnalta on vaikea löytää yksilö joka kohdataan inhimillisenä olentona.

Ainakin itse rakastun naisissa inhimillisiin piirteisiin, eikä deittiprofiileista voi sellaista löytää. Jos sattuisit huomaamaan jossakin deittiprofiilissa inhimillisen piirteen, niin se olisi todennäköisimmin tietoisesti luotu illuusio ja ihminen sen takana olisi yhtä lämmin kuin robotti.

• macynhaamu

Ehkäpä sulle sopisi paremmin tutustuminen irl, elikkä alusta saakka näät mimmosen ihmisen kanssa olet tekemisissä. Ettet ehdi luoda mitään mielikuvaa kirjoitettujen juttujen perusteella. Koska vaikka jotkut ovat juuri sitä mitä kirjoittavatkin ja sen pystyy ihmisestä aistimaan kohtuu helpostikin, kuka on ja kuka ei. Niin oma pää voi kumminkin vähän värittää kuvaa ja tavatessa ei sitten ollakkaan semmoisia mielikyvien kaltaisia.

Tuskin kukaan on täysin yks yhteen luodun mielikuvan kanssa, en ole ainakaan koskaan tavannut ihmistä josta ei olisi hiukan käsitykset muuttuneet kun irl tapaa netissä tai kirjoittamalla ylipäänsä tutustuen ensin. Mutta voiko olla, että juttu lähtee lentoon helposti netissä, irl se sitten hyytyy koska mielikuva oli erilainen?

• macynhaamu

Toisaalta kaikki ilmeet ja eleetkin voi olla irl semmosia, mitä et täällä pääse näkemään ja tulkitsemaan, mutta jotka helposti omassa päässäsi kuvittelet tietynlaisiksi kun muodostat ihmisestä mielikuvaa kirjoitetun ja vaikkapa vain valokuvan kautta. Jotka sitten kumminkin vaikuttaa, kuten kehonkieli vaikuttaa...tulee tunne, että taika katoaa?

Valokuva ei kumminkaan kerro, kuin yhden pysäytetyn hetken...ja kuinka kukakin sitäkin katselee ja tulkkaa..

• Peraper

Ei kannata kohtuun asti päästää tuntemattomia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe