Minäpä ryhdyin käyttämään naisen logiikkaani ja törmäsin kupruun kun kyseessä on kehopositiivisuus.
Jostain ketjusta luin, kuinka eräs (mies?) oli laihduttanut ja sai nyt "ihmisarvoista kohtelua". Minäkin (nainen) olen ollut ylipainoinen (BMI yli 25), laihduttanut ja painoindeksin mukaan siinä 19.5 - 20.0 nujakoilla (=normaalipainoinen). Lihavana, minulle ei koskaan kukaan sanonut mitään ikävää painostani, ei kehottanut muuttamaan syömis- tai liikkumistapoja jne. En noteerannut kohtelussa mitään erikoista paitsi nyt tietenkin oma kriittisyys tai se, että käsitys että ihailevia reaktioita ei kropan puolesta tule. En siis noteerannut mitenkään kehonegatiivisuutta. Kun olen laihtunut, niin sen sijaan ulkonäkö on muuttunut avoimesti vieraidenkin ihmisten kommentoitavaksi. Vierailta yleensä positiivista (joskaan ei aina kaivattua tai jopa vaivaannuttavaa tai jopa huonolla tyylillä), mutta sitten joiltakin tutuilta oli voinut tulla kommentointia ulkonäöstä negatiivissävytteisesti tai kehotuksia syödä. Enkä varma logiikasta: Koetaan vitsinheittelyksi? Oikeasti huolissaan? Jälkimmäistä ihmettelen, kun normaalipainon rajoissa ja veriarvot kertovat päinvastaista tarinaa eli huippuarvot.
Vai onko tässä sellanen logiikka, että jos yleisesti on ihannoitu hoikkuttaa ja nyt vähenevissä määrin niin yksilötasolla saa olla kehonegatiivinen....?
Varmaan epäonnistun, mutta tarkoitus ei ole provosoida ja korostan, että ollut kummassakin kastissa ja siltä väliltä. Sehän on totta, että ei tuo ulkoinen kehonegatiivisuus niin paljoa paina, koska itse kuitenkin kokee olonsa nyt kehoposiitiviseksi ja kehon arvot puhuvat puolestaan, mutta jokin tässä logiikassa määttää. Ja miksei riittäisi, että olisi ihan vaan kehoneutraali - tarvitteeko sitä nyt niin paljoa ylipäätänsä toisten kroppia alkaa kommentoimaan etenkin jos hiemankin epävarma sopiiko tilanteeseen.
Kehopositiivuus
Kehoneutraali
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730