Naisen henki haisee

oksettavaa

En tiedä mikä palsta olisi ollut tälle avaukselle hyvä joten laitoin tänne.
Olen tapaillut muutaman kuukauden muuten ihan viehättävää päälle kolmekymppistä naista, mutta mua jarruttaa naisen huono hammashygienia ja pahan hajuinen hengitys.
Nainen ei polta tupakkaa ja syö muutenkin terveellisesti, että ruoka aineetkaan ei aiheuta tätä hengityksen epämielyttävää hajua vaan huono hampaiden kunto. On jotenkin outoa, että kolmevitosella naisella voi olla suu niin huonossa kunnossa.
Olen huomannut, jos hän nauraa rennommin suu auki puuttuu häneltä yksi hammaskin ylhäältä sivusta ja hymyillessä hänellä on selkeästi hammaskiveä tai vastaavaa tummentumaa hampaiden tyvellä.
Itse taas olen huolehtinut ikäni hampaista ja suun terveydestä niin, että edes reikiä kalustossani ei ole.

Kuulostaa ehkä tyhjän valittamiselta, mutta oikeastaan toivoisin että hän tupakoisi sillä kun olen seurustellut tupakoivan naisen kanssa haisee tupakkahengityskin paremmalta kuin huonon hammashygienian hengitys.
Voitte kuvitella, että suutelu naisen kanssa ei oikein innosta ja vie muutenkin seksihaluja.
Tämä asia on niin suuri haittatekijä, että en voi viettää aikaa naisen kanssa ja olen alkanut karttamaan häntä. Hän itse on ihmeissään, mutta en kehtaa sanoa mistä mättää ja en muutenkaan haluaisi loukata hänen tunteitaan.
Miten tällaisesta pääsisi helpoiten selville vesille, koska tiedän että hän on herkkä ja ottaa varmasti itseensä kun ilmoitan, että en halua jatkoa?

17

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johannagis

      Syöpä haisee, itsella todettu just kk sitten, kasvain etittää määrättyjä aineita.

    • hygienisti

      Kannattaa sanoa suoraan tuosta asiasta. Mistä syystä sitä peittelemään? Sehän on hänen ja sinun hyväksesi. Hän ei välttämättä edes itse tiedä suunsa hajusta.

    • oppeliini1

      Todellakin, voit aivan hyvin sanoa että " et ehkä itse huomaa mutta sinulla on tosi pahan hajuinen hengitys. Johtuuko se hampaista vain onkohan siihen joku muu syy. Käyppä hammaslääkärillä putsauttamassa ja huolehtimassa suusi kuntoon ensin.
      Toivottavasti se poistaa vaivan, eikä tarvitse huolehtia muusta pahemmasta."

      Tavallisesti ao on niin tottunut hajuun ettei itse huomaa sitä lainkaan.

    • pakostaseukata

      Tupakkaa polttavan ja huonohampaisen miehen kanssa ei suudeltu oikeastaan koskaan, vaikka seukattiin pidemmän aikaa, ei sillä ollut vara hoidattaa hampaitaan kuntoon edes terkkarissa. Onhan se aika etovaa, jos ihmisen hengitys haisee, syitä siihen voi olla monia ei vain hammaskaluston kunto. Eipä sitä tarvitse

    • Dr.alban

      En pystyis olemaan huonohampaisen kanssa. Se kertoo hygieniasta jotain ja siitä ettei ihminen huolehdi itsestään. Kerran vuodessa hammaslääkäri ja tarvittavat toimenpiteet sen mukaan sit. Et jos ei tohon pysty, niin sit saa olla. Kunnallisella puolella se on lähes ilmaista lystiä, joten ei oo rahasta kiinni. Sit kun päästää tilanteen tosi pahaksi, niin ei enää rahat riitäkään.
      Ite käyn suuhygienistillä ja hammaslääkärillä säännöllisesti. Pesen hampaat 2 x/pv, käytän hammaslankaa ja suuvettä. Lisäksi syön sokerittomia pastilleja päivän aikana, kun olen paljon ihmisten kanssa tekemisissä.

      • hamphaja

        Jos käyt säännöllisesti hygienistillä tiedät, että suuvettä ei suositella säännöllisesti käytettäväksi kuin korkeintaan jokun toimenpiteen jälkeen.
        Suuvedet kuivattaa ikeniä ja on useinmiten vahingollisempaa, kuin hyödyllistä suulle.
        Tuollainen toiminta on ennemminkin hysteeristä, kuin asianmukaista hammashoitoa.


    • äläolelapsellinen

      Tuo pahan hajuinen hengitys voi aivan yhtä hyvin johtua myös muusta kuin huonosta hygieniasta. Hänellä voi olla stressiä ja vatsahapot voi nousta. Siitä tulee paha hengitys. Minultakin puuttuu yksi hammas, mutta eipä minulla ole koskaan ollut huono hammashygienia. Hampaitaan kun voi menettää myös traumojen seurauksena. Ne kuitenkn maksaa 1500-2000 eur kpl uusia. Ei mikään halpa ostos. Lisäksi joutuu valitettavasti myös odottamaan monta kuukautta, ennen kuin implanttia voi edes laittaa hampaan poiston jälkeen. :(

      Ymmärrän kyllä huolesi, mutta jos muuten on kaikki kivasti ja tunnet rakkautta häntä kohtaan, niin kyllä pitää pystyä tällaisesta asiasta huomauttamaan kohteliaasti. On väärin välttää toista sen takia. Ethän edes anna hänelle mahdollisuutta korjata tilannetta. Se on mielestäni jopa julmaa.

      Ehkä et vain tunne häntä kohtaan riittävästi?

      • äläolelapsellinen

        Niin, ja kerrottakoon vielä, että nuo värjäymät eivät välttämättä ole hammaskiveä. Voi vaan olla, että hän ei ole antanut/katsonut tarpeelliseksi vaalentaa värjäymiä koskaan pois. Peseekö hän hampaat normaalisti silloin kun näette?

        Miksi ihmeessä et vaan ensin puhu hänelle? Eikö hän ansaitse sellaista suoraselkäisyyttä? Oletko itse ihan täydellinen?

        Mitä jos itse tulisit vaan jätetyksi, ilman että sinulla edes olisi mahdollisuus tehdä mitään korjaavia liikkeitä? Etkö näe, miten väärin toimit? Sinun pitää pystyä sanomaan sinua haittaavista asioista. Turhaan otat paineita siitä, miten hän reagoi, ei se ole sinun vastuullasi. Sinun vastuullasi on kertoa avoimesti hänelle tällaisista asioista. Sitten on hänen asiansa miten hän asiaan reagoi ja suhtautuu. Tulen melkein vihaiseksi tuollaisesta. Et sinä ajattele häntä tässä yhtään, yrität vaan päästä helpolla. Hänelle paras teko olisi, että kerrot asiasta jotta hän voisi luottaa siihen että hän ei menetä sua, vaan voi korjata ongelman. Olet jotenkin oudon epäkypsä ja huonolla tavalla itsekäs nyt.


      • Sukupuoliperusteinenvast
        äläolelapsellinen kirjoitti:

        Niin, ja kerrottakoon vielä, että nuo värjäymät eivät välttämättä ole hammaskiveä. Voi vaan olla, että hän ei ole antanut/katsonut tarpeelliseksi vaalentaa värjäymiä koskaan pois. Peseekö hän hampaat normaalisti silloin kun näette?

        Miksi ihmeessä et vaan ensin puhu hänelle? Eikö hän ansaitse sellaista suoraselkäisyyttä? Oletko itse ihan täydellinen?

        Mitä jos itse tulisit vaan jätetyksi, ilman että sinulla edes olisi mahdollisuus tehdä mitään korjaavia liikkeitä? Etkö näe, miten väärin toimit? Sinun pitää pystyä sanomaan sinua haittaavista asioista. Turhaan otat paineita siitä, miten hän reagoi, ei se ole sinun vastuullasi. Sinun vastuullasi on kertoa avoimesti hänelle tällaisista asioista. Sitten on hänen asiansa miten hän asiaan reagoi ja suhtautuu. Tulen melkein vihaiseksi tuollaisesta. Et sinä ajattele häntä tässä yhtään, yrität vaan päästä helpolla. Hänelle paras teko olisi, että kerrot asiasta jotta hän voisi luottaa siihen että hän ei menetä sua, vaan voi korjata ongelman. Olet jotenkin oudon epäkypsä ja huonolla tavalla itsekäs nyt.

        Heh:D
        Näin kauan kesti tässäkin ketjussa, ennenkuin naisen epähygienisuutta alettiin puolustelemaan.
        Voisin lyödä isonkin summan vetoa, jos avaus olisi tehty toisinpäin naisen kirjoittamana miehestään, niin poikkeuksetta vastaukset olisivat "jätä se sika, jos ei vieläkään ei koskaan hän opi huolehtimaan itsestään, miten kehtaat olla hänen kanssaan" yms...
        Tästä syystä kehoitan tänne tehtävän sukupuolettomia avauksia.
        Totuus on se, että suu kertoo enemmän kuin totuuden ihmisen hygieniatasosta. Olkoon mies tai nainen mutta hampaiden puuttuminen, hammaskivi, pahanhajuinen hengitys yms puhuu puolestaan sen, että henkilö tuskin huolehtii muustakaan terveyteen saati elämään vaikuttavista asioista.
        Ja ihan tiedoksi!
        Naisen etsiessä miestä kumppanikseen mainitsee naiset poikkeuksetta miehen ensimmäiseksi eduksi, että hänellä on hyvät hampaat. Tämän jälkeen mennään muuhun pinnallisiin tai epäpinnallisiin seikkoihin.


      • äläolelapsellinen

        no, mun kohdalla olisit kyllä menettänyt rahasi. Kyllä oma mielipiteeni säilyy sukupuolesta riippumatta.


    • miettikäätätä

      Aika ulkonäkö keskeistä on kun lueksii näitä,toki hampaat on syytä harjata.

      Ilmankos on paljon sinkkuja olemassa kun kriteerit on ylimitoitettuja,siinä jää yksin mökkiinsä.

      No vaihtoehto on jos suomalainen nainen on nirso niin se sitä aletaan katselemaan suomen ulkopuolelta.

    • Löyhkä

      Voit sanoa huolesi kohteliaasti vaik "olen huolissani ,kultaseni, terveydestäsi, milloin viimeksi kävit hammaslääkärissä?"

      Itselläni oli viisaudenhammas joka haisi pahalle, sitä ei itse tajua jos harjaa hampaitaan säännöllisesti. Tarkistuttaa voi kaluston.

    • Anonyymi

      Kuulostaa erittäin tutulle. Mulla oli pitkä suhde erään naisen kanssa ja jossain vaiheessa hänen haiseva hengitys alkoi haittaamaan fiiliksiä. Erityisen hankalaa oli kun hän "ratsasti" ja huohotti raskaasti. Luulin, että pyörryn. On muuten erittäin tehokas tunnelman pilaaja ja ymmärrän täysin ap:n mietteet tämän asian ympäriltä.

    • Anonyymi

      Kysy suoraan olisko hänellä hoitoa vaativa hammas ja toimenpiteen jälkeen olette molemmat tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      Haiseva suu ja puuttuvat ja huonot hampaat on kyllä todella iso este seurustelulle, on sitten kyseessä mies taikka nainen.
      En ymmärrä miten ihminen voi laiminlyödä niin oleellisen tärkeän ja keskeisen asian terveyden ja ulkonäön kannalta, kuin terve suu on. Huonot hampaat on aikapommi. Rikkinäisitä hampaista pääsee bakteereita elimistöön, missä ne voivat aiheuttaa kaikkea sydänsairauksista sepsikseen.
      Lisäksi haiseva suu on luotaantyöntävä. Kuka haluaisi haistella tunkiota, saati työntää suunsa siihen! Ulkonäköseikka on myös erittäin tärkeä, ja hoitamattomat hampaat antavat muutenkin huonon yleisvaikutelman ihmisestä.
      Huonot hampaat on erittäin suomalainen ongelma. Jos jo lapsena oppii hoitamaan hampaansa ja käymään kerran vuodessa tarkastuksissa, ongelma ei pääse kasvamaan ylivoimaiseksi ja kukkarolle liian kalliiksi. En ymmärrä miksi se katsotaan viimeiseksi prioriteetitksi terveyden hoidossa?

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu. Uskomatonta, miten ihmiset panostavat asuntoihin, autoihin ym... Mutta hampaitaan eivät viitsi/halua/ymmärrä hoitaa. Ei kukaan tervesuinen halua suudella haisevaa suuta!


    • Anonyymi

      Yksi syy voi myoskin olla osittain irrottautunut paikka tai kruunu. alle pävsee bakteerikanta muhinoimaaan. Tuota hajua ei poista harjaus eikä huuhdonta vaan paikan/kruunun uudelleen liimaminen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe