Käyttekö mielummin kauppakeskuksessa vai yksittäisessä kaupassa? Minä yksittäisessä
Kauppatiedustelu
154
<50
Vastaukset
- PäivänPertti
Minä käyn yksittäisessä Lidlissä, käynyt jo vuosia.
- PäivänPertti
pujotteIija kirjoitti:
Kerran olen Lidlissä käynyt
Kerran?
Et käy siellä kovin usein. - PäivänPertti
misspönttöuuni kirjoitti:
Voi prkl.
Onko joku vialla?
Voi prkl.
Myyrä alkoi..
Ja katos vaan siinä on edelleen se, ketä epäilin syylliseks heti tokan jakson jälkeen..eli se Pietari.
Ei mul muuta.
Tai siis käyn mielummin yksittäisessä kaupassa. Tänään Puuilossa.Wwuwuw kirjoitti:
Myyrä alkoi..
Ja katos vaan siinä on edelleen se, ketä epäilin syylliseks heti tokan jakson jälkeen..eli se Pietari.
Ei mul muuta.
Tai siis käyn mielummin yksittäisessä kaupassa. Tänään Puuilossa.Mä olin varma Lotasta...
Puuilo on jees, mutta kerran mulla loppuin happi siellä; hirmusesti jotain kumin käryä?Wwuwuw kirjoitti:
Myyrä alkoi..
Ei mul muuta.
Tai siis käyn mielummin yksittäisessä kaupassa. Tänään Puuilossa.En uskalla lyödä vetoa sun kanssa. Saatat olla oikeassa (Pietari).
- PäivänPertti
Tuo kauppa.
Lidl on hyvä kauppa, ja totuin siihen aikoinaan ulkomailla asuaessani.
PäivänPertti kirjoitti:
Lidl on hyvä kauppa, ja totuin siihen aikoinaan ulkomailla asuaessani.
Totuttelepa nyt suomalaiseen kauppaan Suomessa asuessasi.
Minua ahdistaa siellä. Jotenkin tuntuu ettei sieltä pääse edes ulos.- PäivänPertti
Totuttelepa nyt suomalaiseen kauppaan Suomessa asuessasi.
Minua ahdistaa siellä. Jotenkin tuntuu ettei sieltä pääse edes ulos.Lupaan harkita Prismaa heti kun ne lakkauttavat etukorttisysteemit.
Wwuwuw kirjoitti:
Myyrä alkoi..
Ei mul muuta.
Tai siis käyn mielummin yksittäisessä kaupassa. Tänään Puuilossa.Kerran ostin puuilosta 3 akkua, siis yhdellä kertaa
PäivänPertti kirjoitti:
Lupaan harkita Prismaa heti kun ne lakkauttavat etukorttisysteemit.
Ei sitä tarvii vilauttaa jos ei taho.
pujotteIija kirjoitti:
Kerran ostin puuilosta 3 akkua, siis yhdellä kertaa
Puuilossa on kaikki hevoselle tarvittava.
Mä olin varma Lotasta...
Puuilo on jees, mutta kerran mulla loppuin happi siellä; hirmusesti jotain kumin käryä?Ei kantsi..Mä olen selvännäkijänero..🙃
pujotteIija kirjoitti:
Sä Oot sitte Hurja..😊
- PäivänPertti
Ei sitä tarvii vilauttaa jos ei taho.
Asiakkaathan sen järjestelmän maksavat ostohinnoissa. Ei kiitos, en ole kiinnostunut.
Puuilossa on kaikki hevoselle tarvittava.
Tuo olikin uusi tieto. Ei vissiin oo tullut kateltua, kun ei ole heppaa
PäivänPertti kirjoitti:
Asiakkaathan sen järjestelmän maksavat ostohinnoissa. Ei kiitos, en ole kiinnostunut.
Liiteri tuo kilpailua, mutta Rismaan kotiutuu...
Mutta asiakkaana sinä olet myös omistaja, jolle maksetaan takaisin.
En minäkään ihan täysin sitä toivo, että kaikki menee bonuksen alle; pian vain yksi ketju määrittää hintaa.pujotteIija kirjoitti:
Tuo olikin uusi tieto. Ei vissiin oo tullut kateltua, kun ei ole heppaa
Rehut, kengitystarvikkeet, paljon muuta.
pujotteIija kirjoitti:
Niinpä, sie et ois jaksanut kantaa niitä
Mie kuule kannan vaikka sata akkua..ainakin puhelimen akkua..😝
- PäivänPertti
Liiteri tuo kilpailua, mutta Rismaan kotiutuu...
Mutta asiakkaana sinä olet myös omistaja, jolle maksetaan takaisin.
En minäkään ihan täysin sitä toivo, että kaikki menee bonuksen alle; pian vain yksi ketju määrittää hintaa.Prismassa maksat siitä kun joku purkaa yksittäiset tuotteet kuljetuspakkauksista hyllyyn, Lidlissä kama nostetaan kuljetuspakkauksineen hyllyyn. Se on tehokkuutta.
Lidl on myös 10 kertaa suurempi sisäänostaja kuin suomalaiset kilpailijansa, ja se näkyy sisäänostohinnoissa. Lidl saa laadukasta tavaraa hyllyyn halvemmalla kuin S- ja K-kaupat huonolaatuista, se on kuluttajien etu.
Minä en kaipaa kaupassa kodikasta tunnelmaa ja musakkia, riittää kun saan laatua halvella. misspönttöuuni kirjoitti:
Rehut, kengitystarvikkeet, paljon muuta.
Löysin ladosta jonkun ihme jutskan, luulen että on hevostarvike
PäivänPertti kirjoitti:
Prismassa maksat siitä kun joku purkaa yksittäiset tuotteet kuljetuspakkauksista hyllyyn, Lidlissä kama nostetaan kuljetuspakkauksineen hyllyyn. Se on tehokkuutta.
Lidl on myös 10 kertaa suurempi sisäänostaja kuin suomalaiset kilpailijansa, ja se näkyy sisäänostohinnoissa. Lidl saa laadukasta tavaraa hyllyyn halvemmalla kuin S- ja K-kaupat huonolaatuista, se on kuluttajien etu.
Minä en kaipaa kaupassa kodikasta tunnelmaa ja musakkia, riittää kun saan laatua halvella.Laatua vaan ei saa. Sori.
Wwuwuw kirjoitti:
Mie kuule kannan vaikka sata akkua..ainakin puhelimen akkua..😝
Hyvinkin mahdollista, sulla varmaan meneekin akkuja aika paljon
pujotteIija kirjoitti:
Tiedätkö mikä "akku" on Karjalassa? -Akka eli vaimo :D
pujotteIija kirjoitti:
Löysin ladosta jonkun ihme jutskan, luulen että on hevostarvike
Miltä näyttää?
- PäivänPertti
Laatua vaan ei saa. Sori.
Kyllä vain saa.
Jos K- ja S-kaupasta haluat samaa laatua kuin Lidlistä, niin saat unohtaa ne halvimmat bulkkitavarat ja silloin ei puhutakaan enää halvoista kaupoista. misspönttöuuni kirjoitti:
Tiedätkö mikä "akku" on Karjalassa? -Akka eli vaimo :D
Eli jos sieltäpäin haluaa ostaa akun, niin kannattaa tiedustella akkaa? Kuulostaa epäilyttävästi Karjalalalaisten juonelta :D
Miltä näyttää?
2 pyöreähköä lautasen näköistä suunnilleen, välissä joku kiinnike
pujotteIija kirjoitti:
Hyvinkin mahdollista, sulla varmaan meneekin akkuja aika paljon
Nyt oon ladannu omia akkujani näkkileivällä..En edes muista milloin oon niitä viimeks rouskutellut..
Mahtaa pian pierettää..PäivänPertti kirjoitti:
Kyllä vain saa.
Jos K- ja S-kaupasta haluat samaa laatua kuin Lidlistä, niin saat unohtaa ne halvimmat bulkkitavarat ja silloin ei puhutakaan enää halvoista kaupoista.En luota niihin..
pujotteIija kirjoitti:
2 pyöreähköä lautasen näköistä suunnilleen, välissä joku kiinnike
Setolkka!
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt oon ladannu omia akkujani näkkileivällä..En edes muista milloin oon niitä viimeks rouskutellut..
Mahtaa pian pierettää..Onko voita päällä?
pujotteIija kirjoitti:
Eli jos sieltäpäin haluaa ostaa akun, niin kannattaa tiedustella akkaa? Kuulostaa epäilyttävästi Karjalalalaisten juonelta :D
Niin. Sitä ei tiedä, mitä saa :D
pujotteIija kirjoitti:
Onko voita päällä?
Ehtaa voita. Sattumoisin.
Ai,ai ramasee..kohta nukkumaan..
Puhalla säkin se mökkis kynttilä sammuksiin ja käy tutimaan kuten kiltin ja kunnollisen miehen kuuluukin.Eiks je..jeps.- Atsiijaköhköh
Wwuwuw kirjoitti:
Mahtaa pian pierettää..Mä vetelin riisikakkuja. Sours and union-makuisia.... ja pierettää jo ennen sitä! 🐒💨
Varmaan tulee nieltyäkin tätä räkää? 🙄 misspönttöuuni kirjoitti:
Setolkka!
Varmaan serkkuni setolkka, oli sinne joskus hevostarvikkeita roudannut
- PäivänPertti
En luota niihin..
Höpsis köpsis.
Meidän S-ja K-ryhmän kauppamme olisivat täysin kilpailukyvyttömiä niillä markkina-alueilla missä Lidl porskuttaa. Suomalainen ostaja ei osaa kiinnittää huomiota oleellisimpiin asioihin ostohetkellä vaan on manipuloitavissa toisarvoisilla imagoon liittyvillä nyansseilla.
Ikävä kyllä, mutta missään muualla ostajat eivät olisi päästäneet päivittäistavarakauppaa keskittymään samanlailla mitä Suomessa on tapahtunut. Sitten ihmiset vielä puolustavat noita rosvoja... misspönttöuuni kirjoitti:
Niin. Sitä ei tiedä, mitä saa :D
Täytyypä joskus sielläpäin vierailla
pujotteIija kirjoitti:
Varmaan serkkuni setolkka, oli sinne joskus hevostarvikkeita roudannut
Se se on, 100 % varmuus.
Wwuwuw kirjoitti:
Ehtaa voita. Sattumoisin.
Ai,ai ramasee..kohta nukkumaan..
Puhalla säkin se mökkis kynttilä sammuksiin ja käy tutimaan kuten kiltin ja kunnollisen miehen kuuluukin.Eiks je..jeps.Puoliltaöin vasta, suunnilleen
PäivänPertti kirjoitti:
Höpsis köpsis.
Meidän S-ja K-ryhmän kauppamme olisivat täysin kilpailukyvyttömiä niillä markkina-alueilla missä Lidl porskuttaa. Suomalainen ostaja ei osaa kiinnittää huomiota oleellisimpiin asioihin ostohetkellä vaan on manipuloitavissa toisarvoisilla imagoon liittyvillä nyansseilla.
Ikävä kyllä, mutta missään muualla ostajat eivät olisi päästäneet päivittäistavarakauppaa keskittymään samanlailla mitä Suomessa on tapahtunut. Sitten ihmiset vielä puolustavat noita rosvoja...Mjaa mjaa, mutta ostakaapa vain Hyvää Suomesta-plakaatin alla olevia. Sitä Liiteri täyteen ni sitten!
pujotteIija kirjoitti:
Googlasin, sehän se
Juuh https://www.hevari.fi/tyovaljaat/nahkasetolkka.html
tuossa kehittyneempänä jo, ennen puiset palikat tms.
Meillä rekikello kiinni siinä.misspönttöuuni kirjoitti:
Juuh https://www.hevari.fi/tyovaljaat/nahkasetolkka.html
tuossa kehittyneempänä jo, ennen puiset palikat tms.
Meillä rekikello kiinni siinä.En nyt tarkalleen muista millaiset olivat, mutta tais olla kankaalla päällystetyt
- PäivänPertti
Mjaa mjaa, mutta ostakaapa vain Hyvää Suomesta-plakaatin alla olevia. Sitä Liiteri täyteen ni sitten!
Laatu on tärkeämpi kuin suomalaisuus.
PäivänPertti kirjoitti:
Laatu on tärkeämpi kuin suomalaisuus.
Eli silloin se on pakostikin suomalaista. Muuta vaihtoehtoa en pysty näkemään. Suomi tai Pohjoismaat. Islantikin vielä ok.
- PäivänPertti
Eli silloin se on pakostikin suomalaista. Muuta vaihtoehtoa en pysty näkemään. Suomi tai Pohjoismaat. Islantikin vielä ok.
Muualla Euroopassa on parempi ruoka kuin Suomessa. Suomi on ruuan suhteen kehitysmaa.
PäivänPertti kirjoitti:
Muualla Euroopassa on parempi ruoka kuin Suomessa. Suomi on ruuan suhteen kehitysmaa.
Tuo on nyt, anteeksi vaan, p.skaa tuo väite.
Sanoit sen vaan ärsyttääksesi minua.
Mutta onneksi me jokainen saamme valita.
Valitsen kotimaisen puhtaan raaka-aineen. AINA.
Millä muuten perustelet paremmuuden? (Lyhyt vastaus, liian iso savotta, ei jaksa nyt työpäivän jälkeen).- PäivänPertti
Tuo on nyt, anteeksi vaan, p.skaa tuo väite.
Sanoit sen vaan ärsyttääksesi minua.
Mutta onneksi me jokainen saamme valita.
Valitsen kotimaisen puhtaan raaka-aineen. AINA.
Millä muuten perustelet paremmuuden? (Lyhyt vastaus, liian iso savotta, ei jaksa nyt työpäivän jälkeen).Riittää kun kävelee ravintolaan ja tilaa listalta jotakin syötävää. Perinteisissä ruokamaissa saat jokaisesta pikku kahvila-ravintolastakin tasokkaampaa ruokaa kuin keskihintaisesta suomalaisesta ruokaravintolasta. Suomessa hyvä ruoka maksaa maltaita, eikä sitä löydy kansanravintoloista.
Lisäksi elintarvikelainsäädäntö kieltää meillä jopa myymästä raakakypsytettyä (riiputettua) lihaa, joten lihaa ei kannata ostaakaan kaupasta. PäivänPertti kirjoitti:
Riittää kun kävelee ravintolaan ja tilaa listalta jotakin syötävää. Perinteisissä ruokamaissa saat jokaisesta pikku kahvila-ravintolastakin tasokkaampaa ruokaa kuin keskihintaisesta suomalaisesta ruokaravintolasta. Suomessa hyvä ruoka maksaa maltaita, eikä sitä löydy kansanravintoloista.
Lisäksi elintarvikelainsäädäntö kieltää meillä jopa myymästä raakakypsytettyä (riiputettua) lihaa, joten lihaa ei kannata ostaakaan kaupasta.No saat sie sitä mäyhentää itse kunhan et muiden suuhun tunge.
Nytkin nainen oli syönyt gurmetta Michelin tähti-ravintolassa ja kuollut (ulkomaat).
Zuip, nuin vaan.- PäivänPertti
No saat sie sitä mäyhentää itse kunhan et muiden suuhun tunge.
Nytkin nainen oli syönyt gurmetta Michelin tähti-ravintolassa ja kuollut (ulkomaat).
Zuip, nuin vaan.Noniinpä, eikö maailma olekin vaarallinen paikka?
Mitenköhän se Jussi Halla-aho on pysynyt hengissä pahassa maailmassa? PäivänPertti kirjoitti:
Noniinpä, eikö maailma olekin vaarallinen paikka?
Mitenköhän se Jussi Halla-aho on pysynyt hengissä pahassa maailmassa?En minä siitä tiedä, mutta Sampo Terho on suloinen <3
- PäivänPertti
En minä siitä tiedä, mutta Sampo Terho on suloinen <3
Taitaa olla perheellinen.
PäivänPertti kirjoitti:
Taitaa olla perheellinen.
Sehän se tuli vähän järkytyksenä kun luulin poikamieheksi. Hänessä on jotain hurmaavaa. Ethän sinä ole Sampo Terho?
- PäivänPertti
Sehän se tuli vähän järkytyksenä kun luulin poikamieheksi. Hänessä on jotain hurmaavaa. Ethän sinä ole Sampo Terho?
Hahhahhaa. Oletko rekisteröinyt puheeni siitä kun olen sanonut äänestäväni tulevissa vaaleissa Sinisten Jussi Niinistöä?
Taidat olla palstalla enemmän kuin annat ymmärtää. PäivänPertti kirjoitti:
Hahhahhaa. Oletko rekisteröinyt puheeni siitä kun olen sanonut äänestäväni tulevissa vaaleissa Sinisten Jussi Niinistöä?
Taidat olla palstalla enemmän kuin annat ymmärtää.No mistä sitä tietää vaikka Sampon kanssa tässä kirjoiteltaisiin ja välillä olen käynyt lähes kuumana
*pärsk*
Terhossa on vetovoimaa.- PäivänPertti
No mistä sitä tietää vaikka Sampon kanssa tässä kirjoiteltaisiin ja välillä olen käynyt lähes kuumana
*pärsk*
Terhossa on vetovoimaa.En ole Terho, mutta ehkä toivut pettymyksestä kun tapaat minut.
Mutta nyt, öitä. PäivänPertti kirjoitti:
En ole Terho, mutta ehkä toivut pettymyksestä kun tapaat minut.
Mutta nyt, öitä.Öitä öitä.
- se.se.on
Se se on, 100 % varmuus.
Voi olla myös vilijonkka.
- Kaskassss
Onnittelen. Ei ole siis maha niin kuralla ettei nettiin pääse.
- mummowainaa
Mitä milloinkin olen hakemassa... ruuat haen yhdestä kaupasta kerrallaan, yleensä, mutta joskus voin käydä samalla reissulla Lidlissä ja Prismassa. Kummastakaan kaupasta ei saa kaikkea tarpeellista tarpeeksi laadukkaana.
Urheiluvarusteet yhdestä kaupasta. Vaatteet ja kengät useimmiten kauppakeskuksesta. - Sentrifugi.ei.robotti
Käyn milloin missäkin kaupassa. Kotipaikkakunnalla asioin lähinnä yksittäisissä kaupoissa, ja isommissa kaupungeissa tykkään käydä kauppakeskuksissa.
Lempiliikkeeni on kotikylän S-market ja Löytötex.pujotteIija kirjoitti:
Mun lempiliike on kotikylän K-market
Ja pieniä kyläkauppoja pitäisi myös kannattaa mikäli niitä on.
Ja pieniä kyläkauppoja pitäisi myös kannattaa mikäli niitä on.
Täältäpäin ovat jo hävinneet
pujotteIija kirjoitti:
Täältäpäin ovat jo hävinneet
Niin se on valitettavasti monella paikkakunnalla.
Ajaakohan jossain vielä kauppa-autoja?misspönttöuuni kirjoitti:
Niin se on valitettavasti monella paikkakunnalla.
Ajaakohan jossain vielä kauppa-autoja?Luulis ainakin, täällä joskus 3 kertaa viikossa
pujotteIija kirjoitti:
Luulis ainakin, täällä joskus 3 kertaa viikossa
Oho! Olen nähnyt viimeks lapsuudessa!
Oho! Olen nähnyt viimeks lapsuudessa!
Siis nimenomaan joskus lapsuudessa kävi 3 kertaa, enää ei käy
Pienessä lähikaupassa tulee yleensä käytyä tai lidl:ssä. Sieltä saa tarvittavat eikä ole liikaa ihmisiä. Varsinkin juhlapyhien aikaan vältän isoja kauppakeskuksia.
pujotteIija kirjoitti:
Täällä ei Lidl ole lähimpiä kauppoja, niin ei tule käytyä
Mullakin reilu puoltuntia menee kävellen lidliin. Koiran ottaa mukaan, niin menee leppoisasti matka ja repussa ostokset. Puistoalue matkan varrella niin siinä voi sitten vähän pysähtyä ja leikittää koiraa samalla.
- kotona.puuhaa
Lähikaupassa, vähän isommassa ketjun kaupassa, lopuksi kauppakeskuksessa kun on tarve. Yleensä kauppakeskukseen tarvii mennä vasta kun on joku erikoiskaupan tuote ostettavana eli harvoin.
Usein tilaan kirjat, vaatteet, kengät, puhelimet, ja jopa apteekkituotteet netistä kun posti on tossa sadan metrin päässä.
Kauppakeskuksiin ei ole todella tarvetta, kun aika kuluu muutenkin kuin siellä kävellen. Vähän miten milloinkin. Käyn vähän vaihdellen eri kaupoissa niin tulee käytyä sekä että. Yleensä jos vähemmän ostettavaa tulee käytyä pienemmässä kaupassa, ei viitsi jonkun leipäpussin ja maitopurkin vuoksi lähteä isompiin tallustamaan. Ongelma on lähinnä siinä että leipä- ja hedelmä &vihannesosasto taitavat olla prismassa parhaat mutta toisaalta taas sitten en oikein muuten hirveästi tykkää siitä kauppana.
Ainakin Kouvolan Prismassa on pirun leveät käytävät, se on hyvä puoli
Minä juurikin en oikein tykkää niistä leveistä käytävistä kun ne tekee väölimatkat pitkiksi. myös se ärsyttää että ennen ruokaspuolta joutuu tallustamaan itselle ihan turhien tavara- ja vaateosastojen ohi. tahallaanhan ne sen tekee jotta ihmiset ostaisi turhaa tavaraa vaikka olisi tulleet vain ruokaostoksille. Käyttäjän kannalta ruokapuolen pitäisi olla ensin ja senkin niin että usein tarvittavat eineet olisi lähimpänä, nyt pitää ainakin täällä prismassa menemään ihan perimmäiseen nurkkaan jos vaikka leipää aikoo ostaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Minä juurikin en oikein tykkää niistä leveistä käytävistä kun ne tekee väölimatkat pitkiksi. myös se ärsyttää että ennen ruokaspuolta joutuu tallustamaan itselle ihan turhien tavara- ja vaateosastojen ohi. tahallaanhan ne sen tekee jotta ihmiset ostaisi turhaa tavaraa vaikka olisi tulleet vain ruokaostoksille. Käyttäjän kannalta ruokapuolen pitäisi olla ensin ja senkin niin että usein tarvittavat eineet olisi lähimpänä, nyt pitää ainakin täällä prismassa menemään ihan perimmäiseen nurkkaan jos vaikka leipää aikoo ostaa.
Joo mut mahtuu hyvin, vaik ois enemmänkin porukkaa
Harmaaritari kirjoitti:
Mene eri ovesta. Ruokapuolen ovesta.
Laiskottaako teitä? : )misspönttöuuni kirjoitti:
Mene eri ovesta. Ruokapuolen ovesta.
Laiskottaako teitä? : )Täällä on ne ovetkin niin ovelasti että joutuu sitten menemään huonompaan parkkiin tai jos ei halua kävellä ko. osastojen läpi pitää sitten sama matka mennä kassojen editse.
Ei meitä laiskota mutta se ärsyttää se turha kävely varsinkin kun niillä leveilläkin käytävillä aina osuu luhnijoita eteen joita pitää sitten ohitella.Harmaaritari kirjoitti:
Täällä on ne ovetkin niin ovelasti että joutuu sitten menemään huonompaan parkkiin tai jos ei halua kävellä ko. osastojen läpi pitää sitten sama matka mennä kassojen editse.
Ei meitä laiskota mutta se ärsyttää se turha kävely varsinkin kun niillä leveilläkin käytävillä aina osuu luhnijoita eteen joita pitää sitten ohitella.Siellä on ollu huono timpuri.
Siellä on ollu huono timpuri.
Nähdäkseni se sama jätkä on kiertänyt useammassa prismassa timpuroimassa :D Mulla ainakin mielikuva että niissä kaikissa on tehty maitopurkin hakeminen mahdollisimman vaikeaksi.
Harmaaritari kirjoitti:
Nähdäkseni se sama jätkä on kiertänyt useammassa prismassa timpuroimassa :D Mulla ainakin mielikuva että niissä kaikissa on tehty maitopurkin hakeminen mahdollisimman vaikeaksi.
No täällä on kyllä luukku suoraan ruokaosastolle...
(Sitten jos tykkää, voi putkahtaa ulos kodintekniikkaosastolta).
Ajan aina auton maitopurkkipäätyyn..misspönttöuuni kirjoitti:
No täällä on kyllä luukku suoraan ruokaosastolle...
(Sitten jos tykkää, voi putkahtaa ulos kodintekniikkaosastolta).
Ajan aina auton maitopurkkipäätyyn..Toteutat sitten väärää kiertosuuntaa. Joskus luin jostain että nuo isot marketit ihan tahallaan suunnitellaan niin että ihminen joutuu kiertämään koko lafkan saadakseen sen usein tarvitsemansa tuotteen. Jos ne oikeasti asiakasystävällisesti tehtäisiin olisi elintarvikkeet heti kassojen läheisyydessä sisäkehällä ja ulkokehällä olisivat sitten vaattteet, viihdelektroniikka, tylökalut yms.
Harmaaritari kirjoitti:
Toteutat sitten väärää kiertosuuntaa. Joskus luin jostain että nuo isot marketit ihan tahallaan suunnitellaan niin että ihminen joutuu kiertämään koko lafkan saadakseen sen usein tarvitsemansa tuotteen. Jos ne oikeasti asiakasystävällisesti tehtäisiin olisi elintarvikkeet heti kassojen läheisyydessä sisäkehällä ja ulkokehällä olisivat sitten vaattteet, viihdelektroniikka, tylökalut yms.
Täälläpä on niin!
Nyt alan kyllä epäillä sitä sun Rismaa.misspönttöuuni kirjoitti:
Täälläpä on niin!
Nyt alan kyllä epäillä sitä sun Rismaa.No katsotaanpas prismojen pohjakuvia, noista ainakin löytyi isot kuvat:
https://laari.sok.fi/documents/11196/408298/Prisma_Seinajoki_Hyllykallio_POHJAKARTTA.jpg/6ebe7b61-db3e-491a-9822-b448225588b0?t=1397291926255
https://www.prisma.fi/wcm_kuvat_ce/Prisma_Mikkola_Kartta2016_A4.jpg
https://laari.sok.fi/documents/11208/0/PR Olarin pohjakartta syksy 2017/eecc1d85-5cc1-4cb5-ad42-2ad56cc772ff?t=1509955575698
https://laari.sok.fi/documents/11268/0/prismaKla pohjakartta 1000x560/4aa3f1ff-2ba9-4dbd-8883-53241059b5d7?t=1378982580000
Kaikisssa päivittäistavara siellä vasemmalla kyljellä vaikeasti ja kassojen eteen tungettu jalkineita, pukeutumista, kirjaa ja paperia eikä se ole sattumaa miksi ne on niin.Harmaaritari kirjoitti:
No katsotaanpas prismojen pohjakuvia, noista ainakin löytyi isot kuvat:
https://laari.sok.fi/documents/11196/408298/Prisma_Seinajoki_Hyllykallio_POHJAKARTTA.jpg/6ebe7b61-db3e-491a-9822-b448225588b0?t=1397291926255
https://laari.sok.fi/documents/11208/0/PR Olarin pohjakartta syksy 2017/eecc1d85-5cc1-4cb5-ad42-2ad56cc772ff?t=1509955575698
https://laari.sok.fi/documents/11268/0/prismaKla pohjakartta 1000x560/4aa3f1ff-2ba9-4dbd-8883-53241059b5d7?t=1378982580000
Kaikisssa päivittäistavara siellä vasemmalla kyljellä vaikeasti ja kassojen eteen tungettu jalkineita, pukeutumista, kirjaa ja paperia eikä se ole sattumaa miksi ne on niin.Niin ja sitäpaitsi, senkin olen jostain lukenut että yleensä ihminen kluonnostaan kiertää mieluummin oikealta vasemmalle, ainakin oikeakätinen niin siksi se menee sisään sieltä oikean puolen päädystä herkemmin ja kiertää sitten koko lafkan. Seuraa henk. koht. kysymys: Oletko vasenkätinen? se selittäisi sen että menet ruokaosaston päästä sisälle.
Harmaaritari kirjoitti:
No katsotaanpas prismojen pohjakuvia, noista ainakin löytyi isot kuvat:
Kaikisssa päivittäistavara siellä vasemmalla kyljellä vaikeasti ja kassojen eteen tungettu jalkineita, pukeutumista, kirjaa ja paperia eikä se ole sattumaa miksi ne on niin.Jumankauta, olen vasenkätinen! :D
Totta!
Nukun sängyssäkin aina vasemmalla.
Rismasykolooki osui oikeaan. Vasen (ruokapuoli) ovi on ottavampi.
Oletko itse oikeakätinen?misspönttöuuni kirjoitti:
Jumankauta, olen vasenkätinen! :D
Totta!
Oletko itse oikeakätinen?Tästä ei kauppias tykkää :D
Jumankauta, olen vasenkätinen! :D
Totta!
Oletko itse oikeakätinen?Taidan palstan paras kyökkistelijä :D Mutta joo, ihan oikeasti joskus luin noista psykologisista jutuista joita kauppaketjut harjoittaa salaa, siksi ne varmaan onkin niin samantyyppisiä aina pohjaratkaisuiltaan.
Juu, olen ja minua aina se se pääty vetää josta sitten joutuu kiertämään, tosin monessa myös paremmat parkkikset siellä päässä ja ihan tarkoituksella sekin varmaan.misspönttöuuni kirjoitti:
Tästä ei kauppias tykkää :D
Kauppias varmaan laskeskellut että márginaali-ihmisetkin on pakko vaan hyväksyä, ostaahan nekin sentään elintarvikkeita vaikka elektroniikat jää myymättä :D
Harmaaritari kirjoitti:
Taidan palstan paras kyökkistelijä :D Mutta joo, ihan oikeasti joskus luin noista psykologisista jutuista joita kauppaketjut harjoittaa salaa, siksi ne varmaan onkin niin samantyyppisiä aina pohjaratkaisuiltaan.
Juu, olen ja minua aina se se pääty vetää josta sitten joutuu kiertämään, tosin monessa myös paremmat parkkikset siellä päässä ja ihan tarkoituksella sekin varmaan.Mutta eivätpä sitten huijaa vasuria! Oikeat menee, öh.."halpuutukseen" :D
On luontaista kiertää vasemmalta oikealle. Eikö se kellokin kierrä siihen suuntaan? Ens rismaperjantaina menet vasemmasta luukusta. Vaikka väkisin.
(olen oikeasti yllättynyt sun käsiarviosta kuin se sattui :DHarmaaritari kirjoitti:
Kauppias varmaan laskeskellut että márginaali-ihmisetkin on pakko vaan hyväksyä, ostaahan nekin sentään elintarvikkeita vaikka elektroniikat jää myymättä :D
Marginaali-ihmiset. :D
Vastavirrankiisket saavat aina ihmetellä kun kaupassa lappaa ihmistä vastaan.
Maito-osastolle meno on nopeaa, mutta eteenpäin puskeminen hankalaa kun kaikenmaailman juipit tulevat korien kanssa yli. Siinä pienemmät lentävät margariinihyllyyn kun isot sedät haluavat eilamaitonsa oikeassa kiertosuunnassa.Harmaaritari kirjoitti:
Taidan palstan paras kyökkistelijä :D Mutta joo, ihan oikeasti joskus luin noista psykologisista jutuista joita kauppaketjut harjoittaa salaa, siksi ne varmaan onkin niin samantyyppisiä aina pohjaratkaisuiltaan.
Juu, olen ja minua aina se se pääty vetää josta sitten joutuu kiertämään, tosin monessa myös paremmat parkkikset siellä päässä ja ihan tarkoituksella sekin varmaan.Sä olet tästä edes rismasykolooki.
Mutta eivätpä sitten huijaa vasuria! Oikeat menee, öh.."halpuutukseen" :D
On luontaista kiertää vasemmalta oikealle. Eikö se kellokin kierrä siihen suuntaan? Ens rismaperjantaina menet vasemmasta luukusta. Vaikka väkisin.
(olen oikeasti yllättynyt sun käsiarviosta kuin se sattui :DJoo noin kertomasi perusteella arvelin kun se vaan on jotenkin noin. Tosin sen olen huomannut että lidleissä usein on kiertosuunta päinvastoin eli olisi sulle sopivampi, mulla se menee "väärään suuntaan niin että siinä ulkokehällä (niissähän kanssa sisäpuolella vaate- ym. laarit. ) olevat poimittavat jää vasemman käden puolelle.
Se muuten mikä minusta lidleissä taas on todella nerokasta piilomarkkinointia on se että niissä ne paistopisteet on aina heti ensimmäisenä siinä ovesta tultaessa, helposti , melkeinpä joka kerta tulee sitten jotain siitä otettua kun nenään tuoksuu tuoreet paistokset. Prismoissa ne paistopisteet taas on ihan peränurkassa, harvoin tulee mitään otettuakaan niistä. Itse jos laittaisin kaupan ehdottomasti kopioisin lidlin paistopiste-sijoituksen sinne omaan ja laittaisin ehjkä vielä puhaltimen töhöttämään tuoksua tulijoiden neniin.misspönttöuuni kirjoitti:
Marginaali-ihmiset. :D
Vastavirrankiisket saavat aina ihmetellä kun kaupassa lappaa ihmistä vastaan.
Maito-osastolle meno on nopeaa, mutta eteenpäin puskeminen hankalaa kun kaikenmaailman juipit tulevat korien kanssa yli. Siinä pienemmät lentävät margariinihyllyyn kun isot sedät haluavat eilamaitonsa oikeassa kiertosuunnassa.joo, noin se varmaan muuten on että menet sitten vastavirtaan aina niillä reissuilla, valtavat ostoskärrykolonnat työntyy vastaan :D
Harmaaritari kirjoitti:
Joo noin kertomasi perusteella arvelin kun se vaan on jotenkin noin. Tosin sen olen huomannut että lidleissä usein on kiertosuunta päinvastoin eli olisi sulle sopivampi, mulla se menee "väärään suuntaan niin että siinä ulkokehällä (niissähän kanssa sisäpuolella vaate- ym. laarit. ) olevat poimittavat jää vasemman käden puolelle.
Se muuten mikä minusta lidleissä taas on todella nerokasta piilomarkkinointia on se että niissä ne paistopisteet on aina heti ensimmäisenä siinä ovesta tultaessa, helposti , melkeinpä joka kerta tulee sitten jotain siitä otettua kun nenään tuoksuu tuoreet paistokset. Prismoissa ne paistopisteet taas on ihan peränurkassa, harvoin tulee mitään otettuakaan niistä. Itse jos laittaisin kaupan ehdottomasti kopioisin lidlin paistopiste-sijoituksen sinne omaan ja laittaisin ehjkä vielä puhaltimen töhöttämään tuoksua tulijoiden neniin.Tuo pitää paikkaansa. Hyvä havainto.
Paistopiste-ajatus on nerokas. Lidlin pulla on siinä mielessä tuore & houkutteleva kun Prismalla ajatus on ns. ehtinyt jäähtyä kilometrien jotoksen jälkeen.
Hmm...
Pitäis panna postia palautelaatikkoon. Pulla vasemmalle heti ovenpieleen.
Puhaltimen :'D
Mutta hei hyvää yötä nyt, oli pitkä työpäivä, taidan ruveta -vasemmalle- kyljelleni. Nukkukaa hyvin!misspönttöuuni kirjoitti:
Tuo pitää paikkaansa. Hyvä havainto.
Paistopiste-ajatus on nerokas. Lidlin pulla on siinä mielessä tuore & houkutteleva kun Prismalla ajatus on ns. ehtinyt jäähtyä kilometrien jotoksen jälkeen.
Hmm...
Pitäis panna postia palautelaatikkoon. Pulla vasemmalle heti ovenpieleen.
Puhaltimen :'D
Mutta hei hyvää yötä nyt, oli pitkä työpäivä, taidan ruveta -vasemmalle- kyljelleni. Nukkukaa hyvin!Juu, kyllä nuo jutut kannattaisi jokaisen kauppiaan ymmärtää. voi olla iso merkitys sillä tuoksuuko sisään tullessa tuore leipä/pulla. itse ainakin tykkään jos/kun tuoksuu, tulee semmoinen terevetullut olo siitä jo heti ovella.
Hyviö öitä & kauniita unia myös sinne :)- helpponakki
Harmaaritari kirjoitti:
Täällä on ne ovetkin niin ovelasti että joutuu sitten menemään huonompaan parkkiin tai jos ei halua kävellä ko. osastojen läpi pitää sitten sama matka mennä kassojen editse.
Ei meitä laiskota mutta se ärsyttää se turha kävely varsinkin kun niillä leveilläkin käytävillä aina osuu luhnijoita eteen joita pitää sitten ohitella.Pyydät jotain asiakasta lykkäämään sut ostoskärryillä ulko-ovelta ruokapuolelle, sillä se hoituu.
Riippuu tilanteesta. Jos on monta asiaa ja pitkä ostoslista, menen mielummin kauppakeskukseen. Silloin yleensä kuljen autolla, kannettavaa on liikaa ja parkkipaikan löytyminen on helppoa.
Esim. yhden vissypullon takia, tai jonkun muun pienen ostoksen vuoksi, poikkean mielummin yksittäisessä kaupassa.pujotteIija kirjoitti:
Nyt kun aloin muistelemaan, niin en vissiin oo koskaan ostanut vissyä
Miksi? Mulla se kuuluu viikon vakio-ostoslistalle. Vie janon hetkessä.
tosi..typy kirjoitti:
Miksi? Mulla se kuuluu viikon vakio-ostoslistalle. Vie janon hetkessä.
Ei kai ole tarvinut, oman kaivon vesi on niin hyvää
pujotteIija kirjoitti:
Ei kai ole tarvinut, oman kaivon vesi on niin hyvää
Eihän se vissy mikään välttämättömyys ole, mutta itse kaipaan välillä jotain muuta kuin tavallista vettä. Vissy on kivan poreilevaa ja vie janon. Muuten en juo mitään limuja, enkä mehuja, tai mitään liian sokerisia juttuja. Vissy riittää.
Kesti kauan ennen kuin tottui vissyyn. Nykyään sitä tulee pääsääntöisesti juotua. Niitäkin nykyään paljon erimakuisia. Tai sitten ostaa perus matalahiilihappoista ja sekoittaa vähän mehua joukkoon.
Irvokas kirjoitti:
Kesti kauan ennen kuin tottui vissyyn. Nykyään sitä tulee pääsääntöisesti juotua. Niitäkin nykyään paljon erimakuisia. Tai sitten ostaa perus matalahiilihappoista ja sekoittaa vähän mehua joukkoon.
Mulle kelpaa se ihan tavallinen vissy original. Laitan korkeitaan sitruunaviipaleen ja jäitä. Ne valmiiksi maustetut ei ole mun makuun.
tosi..typy kirjoitti:
Mulle kelpaa se ihan tavallinen vissy original. Laitan korkeitaan sitruunaviipaleen ja jäitä. Ne valmiiksi maustetut ei ole mun makuun.
En ole vissiin juonutkaan originaalia pitkään aikaan. Jos ihan raakana pitää juoda, niin lidl saskia tummansininen pullo on mielestäni paras. Tulee ostettua se 6-pack kerralla.
Irvokas kirjoitti:
En ole vissiin juonutkaan originaalia pitkään aikaan. Jos ihan raakana pitää juoda, niin lidl saskia tummansininen pullo on mielestäni paras. Tulee ostettua se 6-pack kerralla.
Joo, siis mulle käy kivenäisvesi/ vissy, ihan miten vaan, kunhan ei ole maustettua.
Missä vaan, mutta en Liiterissä.
pujotteIija kirjoitti:
Vähän liiterimäinen vaikutelma siellä kieltämättä oli
Yritin yksi päivä ostaa sieltä kokeeksi "herkkusalaatin", mutta en sitten uskaltanut (tutkin sitä tosi tarkkaan rasian läpi).
Yritin yksi päivä ostaa sieltä kokeeksi "herkkusalaatin", mutta en sitten uskaltanut (tutkin sitä tosi tarkkaan rasian läpi).
Ainoan kerran kun siellä kävin, niin ostin talvilenkkarit
Irvokas kirjoitti:
Oliko se muuten juuri jossain lidlissä, kun joku idiootti oli neuloja työntänyt omenaan?
No salmonellaa ainakin oli...just viikolla. :(
Irvokas kirjoitti:
Oliko se muuten juuri jossain lidlissä, kun joku idiootti oli neuloja työntänyt omenaan?
Voi ei, ostin banaaneja... :(
Jaa niin, jossain saksasta tuodussa lihassa oli vissiin sitä salmonellaa.
Jollain naisella oli jäänyt neula nieluun, kun oli omenaa syönyt. Oli lehdessä siitä. Tulehduksen se oli sitten aiheuttanut. Kiva ylläri. :S Ei ymmärrä mitä joidenkin ihmisten päässä oikein liikkuu...Irvokas kirjoitti:
Jollain naisella oli jäänyt neula nieluun, kun oli omenaa syönyt. Oli lehdessä siitä. Tulehduksen se oli sitten aiheuttanut. Kiva ylläri. :S Ei ymmärrä mitä joidenkin ihmisten päässä oikein liikkuu...Hyi, tuo on paha... :(
Sairasta todellakin.Irvokas kirjoitti:
Jollain naisella oli jäänyt neula nieluun, kun oli omenaa syönyt. Oli lehdessä siitä. Tulehduksen se oli sitten aiheuttanut. Kiva ylläri. :S Ei ymmärrä mitä joidenkin ihmisten päässä oikein liikkuu...Monikuttuurisia hauskoja kepposia joita me tyhmät metsäsuomalaiset ei vaan ymmärretä. Gooklaa "hymyilevä mies tunki nauloja proteiinipatukoihin".
Harmaaritari kirjoitti:
Monikuttuurisia hauskoja kepposia joita me tyhmät metsäsuomalaiset ei vaan ymmärretä. Gooklaa "hymyilevä mies tunki nauloja proteiinipatukoihin".
Pitääkö ruveta pilkkomaan ja silppuamaan..
Pitääkö ruveta pilkkomaan ja silppuamaan..
Vois olla viisainta joo. Tai sitten lopettaa hedelmien syönti, jostain syystä ne tutnuu olevan noiden suosiossa kun yleensä jos joku tuommoinen juttu uutisoitu on hedelmässä. Sitten jos ostais vaan pakattuja ja katsois ne pakkaukset aina., suojakaasutetusta ainakin näkee heti jos on kepposteltu. jos noi kovin lisääntyy vois ollakin markkinarako suojakaasuun pakatuille hedelmille.
Pureskelee ainakin hyvin jos ei muuta. En sitten tiedä tosta pakkaamisestakaan. Tulee jäätävästi muoviroskaa niistä. Tuntuu muutenkin että kaikki aina pakataan johonkin vaikka ei välttämättä tarve. Onneksi kierrätys on edistynyt hyvin ja niitä roskiksia ilmestynyt paljon.
Harmaaritari kirjoitti:
Vois olla viisainta joo. Tai sitten lopettaa hedelmien syönti, jostain syystä ne tutnuu olevan noiden suosiossa kun yleensä jos joku tuommoinen juttu uutisoitu on hedelmässä. Sitten jos ostais vaan pakattuja ja katsois ne pakkaukset aina., suojakaasutetusta ainakin näkee heti jos on kepposteltu. jos noi kovin lisääntyy vois ollakin markkinarako suojakaasuun pakatuille hedelmille.
Joo, säikäyttää kyllä. Ennen pelkäsin banaaneissa hämähäkkejä. Tämä taitaa olla pahempaa.
Irvokas kirjoitti:
Pureskelee ainakin hyvin jos ei muuta. En sitten tiedä tosta pakkaamisestakaan. Tulee jäätävästi muoviroskaa niistä. Tuntuu muutenkin että kaikki aina pakataan johonkin vaikka ei välttämättä tarve. Onneksi kierrätys on edistynyt hyvin ja niitä roskiksia ilmestynyt paljon.
Mansikoissakin oli ollut lasinsirpaleita.
Irvokas kirjoitti:
Joo, se on se haittapuoli. Paras karsintatapa varmaan olisi niskalaukaus tuollaisiin syyllistyneille, toimisi ennaltaehkäisevästio muihin ja syylliseen siten ettei enää tunkisi mitään minnekään.
Mansikoissakin oli ollut lasinsirpaleita.
No just. Mihin tää maailma on menossa. Pitäisköhän muuttaa maalle ja kasvattaa omat vihannekset ja marjat. Nyt kun tuosta läheltäkin ehkä lähtee viljelypalsta pois, kun rakentavat kerrostaloja viereen. Muutenkin kaupunkielämään kyllästynyt.
- sinäkö.se.olit
Hitsi, olit sitten sinä. Näin sen kun tutkit sitä rasiaa silmä kiinni siinä, suurennuslasinkin otit taskustasi ja katsoit sillä. Lopuksi vielä laitoit rasian seinän viereen pystyyn ja lattialla makuullasi katsoit läheltä kuten koira katsoi tablettia tv-mainoksessa.
sinäkö.se.olit kirjoitti:
Hitsi, olit sitten sinä. Näin sen kun tutkit sitä rasiaa silmä kiinni siinä, suurennuslasinkin otit taskustasi ja katsoit sillä. Lopuksi vielä laitoit rasian seinän viereen pystyyn ja lattialla makuullasi katsoit läheltä kuten koira katsoi tablettia tv-mainoksessa.
Ei siellä sentään tarvii kontata. :D
- heistä.tykkää.silti
sinkkuna se hyvä puoli että itse voi määrätä missä käy ostoksilla ja mitä ostaa ja mitä syö mutta naisen astuttua kuvioihin niin itse ei määrää mitään vaan on kysyttävä päälliköltä lupa tai ostettava mitä hän sanoo ja määrää kaupankin mistä ja mitä ostetaan
Joskus käyn vain kotilähiön S-Marketissa, jos ei ole paljoa ostettavaa. Muuten käyn useimmiten Prismassa, koska sieltä saa kaiken tarvittavan vielä edullisempaan hintaan.
pujotteIija kirjoitti:
Eikös halpuutus ole S-marketissakin?
On kyllä, mutta Prismassa hinnat ovat vieläkin edullisemmat. Monet tai ehkä jopa kaikki tuotteet ovat siellä sen 10-30 senttiä edullisemmat ja kun ostaa paljon, niin se näkyy heti kauppalaskussa. Varsinkin kalat ovat noissa pienissä S-kaupoissa niin törkeän kalliita ja valikoimat myös huonompia, etten sieltä koskaan kalaa viitsi ostaa. Kilohinnat saattavat olla jopa puolet enemmän kun Prismassa.
- macynhaamu
Kauppakeskuksessa vain, jos on tarvetta vaikkapa vaatteille tms. tavaralle, jonka löytää kauppakeskuksesta samalla reissulla, kun ruokaostoksetkin.
Mutta ruokaostokset mieluiten yksittäisessä kaupassa. Mä tykkään käydä cittarissa, k- supermarketissa ja lidlissäkin. Eri kaupoissa kiinnostaa vähän eri tuotteet. Lihat ostelen aina muualta, kuin lidlistä. En jotenkin tykkää niiden lihoista. Vastajauhettu on vastajauhettua kumminkin...noin esimerkiksi.
Hedelmät on jees lidlissä ja mehuja, tiramisut, lasten askartelukrääsää, pähkinöitä, uunista leipää..semmosia sieltä.- macynhaamu
Käyn s-ketjun kaupoissakin. Prismassa harvemmin.
macynhaamu kirjoitti:
Käyn s-ketjun kaupoissakin. Prismassa harvemmin.
Tänään kävin S- marketissa, kun muistelin että siellä olisi lasinpesunestettä, olihan siellä
- macynhaamu
pujotteIija kirjoitti:
Tänään kävin S- marketissa, kun muistelin että siellä olisi lasinpesunestettä, olihan siellä
3 rakastaunutta paria nähty kauppareissulla, oli tämän vuoden mukavin kauppareissu. :D
Olivat käsikädessä ja niin onnellisen näköisiä ruokia ostellessaan...aijai sydänhän tässä pakahatuu.. <3 <3
Kauppareissutkin voi olla piristävän mukavia. :) macynhaamu kirjoitti:
3 rakastaunutta paria nähty kauppareissulla, oli tämän vuoden mukavin kauppareissu. :D
Olivat käsikädessä ja niin onnellisen näköisiä ruokia ostellessaan...aijai sydänhän tässä pakahatuu.. <3 <3
Kauppareissutkin voi olla piristävän mukavia. :)Yritin sopia treffit S-marketin hedelmäosastolle, mutta kävikin ilmi että naisella oli jo mies
- ätminelämää
Prismassa kaljat on törkeen halpoja. K-marketissa kalja maksaa melkeen kaksi euroo tölkki.
Itse käyn cittarissa. On sopivasti matkan varrella ja siellä on hyvät parkkipaikat. Lisäksi löytyy kahvila jossa santsikuppi on ilmainen. Lisäksi vahva tunne siitä että siellä on kaikkein vähiten käsikkäin kulkevia pariskuntia. Sen lisäksi että muistuttavat tilanteestani niin tukkivat käytävät.
Remonttikamat olen ostanut puuilosta ja k-raudasta. Vaateostokset usein tulee tehtyä ostoskeskuksessa sillä samalla yleensä tulee investoitua kodin tekstiileihin.- AsianVierestä
Katselen ensin mitä on tarjolla. Joskus kannattaa mennä Prismaan, ei kyllä kannata mennä ostamaan miesten vaatteita kun ovat tasolla kirpputorikamaa, jotkut housut vähän parempia.
Hinta on se mikä ratkaisee, ympäristö voi olla ahdaskin jos kokonaisuus on hyvä.
Netistä saa helposti jo vaikka mitä. Voi tilata ketjujen verkkokaupasta lähikauppaan kaikki tuotteet. Ulkomailtakin postimaksut ovat samoja mitä kotimaan sisällä. Olen käyttänyt paljon nettikauppoja. Päivittäistavarat ostan K ja S-kaupoista, Lidlistä, Tokmannilta riippuen siitä mitä tarjoavat.
Vaihtelu virkistää.- AsianVierestä
pujotteIija kirjoitti:
Luulis että Prismassa on laadukkaitakin vaatteita, muitakin kuin housuja
Niin sitä luulisi, kauppaketjujen omat merkit ja ostajien valinnat eivät usein ole kovinkaan onnistuneita.
- Kaskassss
Mieluummin en käy.
Minä sinkkumiehenä syön niin vähän etten seuraa yhtään hintoja, lappaan koriin vaan, tuskin montaa euroa tulee hintaeroja mun ostoksilla. Tykkään käydä isommassa kaupassa, kauppakeskusta ei ole, ostan vähän kerralla niin saa käydä useammin, ei väliä mikä kauppa mutta s-market aika usein. Lidl ja k-market on myös kivenheiton päässä kotoa.
Olutta, tupakkaa ja makeisia ei tarvi ostaa, niiden sijaan suklaata tulee kyllä ostettua, fazerin sininen ei iltaa näe kun on jo syöty. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804