Et ole ajanhermolla

78

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lounasaika, nyt kapustat viuhumaan.

• Vääntäkää pasta.

• JossainMuualla

Minä sulle pastan näytän.

Kannattanee vaikkapa laittaa kuukkeliin hakusanat feta oven ja sitten kertoa kuinka ajanhermolla esimerkiksi sinä ja Iltalehti olette.

Sangen omaperäistä.

• JossainMuualla kirjoitti:

Kannattanee vaikkapa laittaa kuukkeliin hakusanat feta oven ja sitten kertoa kuinka ajanhermolla esimerkiksi sinä ja Iltalehti olette.

Sangen omaperäistä.

Tui tui!

Niin, mutta se tuli uudestaan, älä yhtään viitsi marnia siellä :'D

Sangen omaperäistä.

Näytä ;D

Sangen omaperäistä.

Kukahan tässä on nyt vähän al dente.

• JossainMuualla
        misspönttöuuni kirjoitti:

Kukahan tässä on nyt vähän al dente.

En ole al dente.

Olen rotevan hapokkaan kaareva. Helmeilevä.

Että tiedä sä se.

En ole al dente.

Olen rotevan hapokkaan kaareva. Helmeilevä.

Että tiedä sä se.

Taidat olla robusti ja briossinen.

• JossainMuualla

Näytä ;D

Käskystä:

Keitä noin 3 dl farfarelleja tai spiraleja, eikä sitten mitään kötöstyspastaa vaan vähän parempaa.
        Valuta ja jäähdytä kylmällä vedellä.

Tee sinappisalaattikastike (tai osta valmiina) noin desi riittää. Älä käytä sokeroituja sinappeja itsetehdyssä.

Sekoita seuraavat aineet kastikkeeseen:
        oreganoa lusikka tai pari
        200 gr herneitä

Kuutioi seuraavat:
        250 gr hyvää juustoa, vähän miedompi kelpaa
        300 gr hyvää aikuisten oikeasti savustettua kinkkua palasina

Lisää kuutiot ja kastike-herneet pastaan ja sekoita.

Laita kylmään tunniksi tai pariksi.

Revi 200 gr jäävuorisalaattia

Ennen tarjoilua laita pasta revityn salaatin päälle ja lisää

250 gr miniluumutomaatteja

Ruokaile.

On bout yhtä moderni ja ajanhermolla oleva ohje, kuin iltalehdestä.

Käskystä:

Keitä noin 3 dl farfarelleja tai spiraleja, eikä sitten mitään kötöstyspastaa vaan vähän parempaa.

Tee sinappisalaattikastike (tai osta valmiina) noin desi riittää. Älä käytä sokeroituja sinappeja itsetehdyssä.

200 gr herneitä

Kuutioi seuraavat:

Ruokaile.

Herneet hiivattiin!

Niillä et ruokaa sotke. Muuten tuota vois lipaista.

Käskystä:

200 gr herneitä

Kuutioi seuraavat:

Ruokaile.

Farfarelli kuulostaa torvisoittokunnan kapineelta.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Herneet hiivattiin!

Niillä et ruokaa sotke. Muuten tuota vois lipaista.

Herneet on hyvää ruokaa. Herkkua kesällä, kuivattuna ja liotettuna rokassa ja lisukkeeksi melkein mille vaan pakastealtaasta. Aidon prinesessan muuten tunnistaa siitä, että hän tuntee herneen vielä 20 patjan alta eikä voi nukkua. Grimmin saduista ehkä opin.

• scrg kirjoitti:

Herneet on hyvää ruokaa. Herkkua kesällä, kuivattuna ja liotettuna rokassa ja lisukkeeksi melkein mille vaan pakastealtaasta. Aidon prinesessan muuten tunnistaa siitä, että hän tuntee herneen vielä 20 patjan alta eikä voi nukkua. Grimmin saduista ehkä opin.

Herneet ovat hyviä vain suoraan puskasta.

Liotettuna/keitettynä lentää laatta.

Tulepa tunkemaan hernettä patjan alle, ni katotaan

(murinaa)

Herneet ovat hyviä vain suoraan puskasta.

Liotettuna/keitettynä lentää laatta.

Tulepa tunkemaan hernettä patjan alle, ni katotaan

(murinaa)

Lidl ei Impivaaralaiselle kelpaa, mutta tarjoaa Suomen suvessa kasvavien herneiden tilalle fetajuustoa ja durumvehnää. Eikä muuten kasva täällä oliivitkaan ja kirsikkatomaatitkin on siinä rajoilla ilman kasvihuonetta.

• JossainMuualla

Farfarelli kuulostaa torvisoittokunnan kapineelta.

Totta.

Sellainen käsittämättömän korni vaskipuhallin, joka antaa sotilassoittokunnalle italialaisen vaikutelman.

• scrg kirjoitti:

Lidl ei Impivaaralaiselle kelpaa, mutta tarjoaa Suomen suvessa kasvavien herneiden tilalle fetajuustoa ja durumvehnää. Eikä muuten kasva täällä oliivitkaan ja kirsikkatomaatitkin on siinä rajoilla ilman kasvihuonetta.

Viinirypälepä kasvaa!

Ei ruveta nyt viisastelemaan.

Feta on hyvää. Ja halloumi.

• scrg kirjoitti:

Mitä sä nyt sitä Liiteriä vedät tähän...

• Oliko nuo makkarasiivuja tuossa pinnalla? Ei vaan kaipaa oikeasti lihaa.

• Kyllä ei ole makaroni ja juusto mitään 2000-luvun keksintöjä.

Hittituote sen sijaan olisi uunivuoanjakaja. Suomessa on arviolta 5 miljoonaa uunivuokaa, jotka ovat aivan liian suuria. Ne on suunniteltu erityisesti perheenäideille, jotta nämä voisivat valmistaa herkullista ruokaa paitsi itselleen, niin myös miehelleen ja lapsilleen. Sinkkutalouteen tällainen laakea astia on kuitenkin aivan liian suuri, koska jo kaksi lasagnelevyä päällekkäin olisi liikaa ja juustokuorrutetta tulee kolminkertainen annos kohtuulliseen verrattuna.

Ratkaisu: uunivuoanjakaja tekee perhekokoiseen astiaan reunan sinkkutalouden edellyttämään kohtaan.

• JossainMuualla

Ratkaisuna samaa luokkaa kuin huoneen tilanjakaja.

Tästä voidaankin päätellä, että vähemmän ja ahtaammin on enemmän ja paremmin.

• Ei ehkä tuolteen vaan silleen, miten ne sorvataan uunin kautta suuhun.

Mietin kyllä tuossa ettei valkosipulipastan ohittanutta tule.

• flowersreally
        JossainMuualla kirjoitti:

Paitsi että veisi kuitenkin yhtä suuren tilan kaapista, ja tiskatessakaan ei voittoa heruisi. Ja kuitenkin soossit valuisi tilanjakajaksi reunojen alta ja lasagne olisi kuiva könttä.

• Taas meni miesten tekniikkajutuiksi. Kulmamitalla herrat jo lasagnevuokaa jakamassa.

Jaatte sen palan lusikalla lautaselle. Simple as that. Kantti kertaa kantti.

• JossainMuualla
        flowersreally kirjoitti:

Paitsi että veisi kuitenkin yhtä suuren tilan kaapista, ja tiskatessakaan ei voittoa heruisi. Ja kuitenkin soossit valuisi tilanjakajaksi reunojen alta ja lasagne olisi kuiva könttä.

En kai väittänyt, että tilanjakaja huoneistossa tai vuoassa oli kuningasidea?

• Nyt ois kyllä puolueille hyvää vaalivinkkiä, mihin keskittyä!

• JossainMuualla
        scrg kirjoitti:

Asumisunelmia:

https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/tulokset?haku=M1350077796&page=1&so=prda

Nämä tilat tarvitsevat ehdottomasti käteviä tilanjakajia.

Esimerkiksi:

https://m2.ikea.com/fi/fi/ideas/ideoita-kodin-tilanjakajiksi-pub906f7ff1

Ei sitä muuten tiedä miten sitä viihtyy noin avarassa asunnossa.

• flowersreally

En kai väittänyt, että tilanjakaja huoneistossa tai vuoassa oli kuningasidea?

Et, mietin vaan konseptin vähemmän ja ahtaammin lisäbonuksia (käyttäen väärää aloitussanaa sopivasti hämärtäen ymmärrettävyyttä).

Nämä tilat tarvitsevat ehdottomasti käteviä tilanjakajia.

Esimerkiksi:

https://m2.ikea.com/fi/fi/ideas/ideoita-kodin-tilanjakajiksi-pub906f7ff1

Ei sitä muuten tiedä miten sitä viihtyy noin avarassa asunnossa.

Tuollaisen kirjahyllyn kun pystytät 20 neliön yksiön keskellä niin lehtisahalla saat järsiä taustalevyyn ovien taakse piiloon jalan mentävät reiät kuin Harry Houdini , jos meinaat makuuasennossa nukkua. Tai sitten laitat oven auki ja tyynyn rappukäytävän puolelle.

• scrg kirjoitti:

Tuollaisen kirjahyllyn kun pystytät 20 neliön yksiön keskellä niin lehtisahalla saat järsiä taustalevyyn ovien taakse piiloon jalan mentävät reiät kuin Harry Houdini , jos meinaat makuuasennossa nukkua. Tai sitten laitat oven auki ja tyynyn rappukäytävän puolelle.

Ei kun eihän siinä hyllyssä ole taustalevyä, mikä säästää sahaamiselta. Toisaalta se levy käsittääkseni tuo noihin lastulevykalusteisiin jäykkyyden.

• JossainMuualla
        scrg kirjoitti:

Sitähän varten tilanjakajat ovat.

Sitähän varten tilanjakajat ovat.

Noh, nämä on toisaalta ensimmäisen maailman ongelmia. Aasiassa tilanjakajan toisella puolella asuisi suurperheen 3 sukupolvea ja toisen puolen ne vuokraisi majataloksi.

• JossainMuualla
        scrg kirjoitti:

Noh, nämä on toisaalta ensimmäisen maailman ongelmia. Aasiassa tilanjakajan toisella puolella asuisi suurperheen 3 sukupolvea ja toisen puolen ne vuokraisi majataloksi.

Minulla ei ole tähän enää mitään sanottavaa.

"vähemmän ja ahtaammin on enemmän ja paremmin."

Kun on kyse mahasta, niin joo.

• hermonhermo

Mikä on ajanhermo?

• No ajanhermo on esimerkiksi 25.2.2019 klo 15.59.

• flowersreally

Mä en ollut ajanhermolla edes syntyessäni.

• Mitä siinä sitten tapahtui?

• flowersreally

Mitä siinä sitten tapahtui?

Jokuhan siinäkin kämmäsi, mutta en ole yrittänyt kuroa eroa umpeen kun en ole oikein keksinyt että miksi.

• flowersreally kirjoitti:

Jokuhan siinäkin kämmäsi, mutta en ole yrittänyt kuroa eroa umpeen kun en ole oikein keksinyt että miksi.

Eikö sulla ollu aikataulua? Terveisin: myös kaksi viikkoa myöhästynyt.

• flowersreally

Jaa ei, en puhunut fyysisestä ajanhermosta. Fyysisesti olen aina ajanhermolla, mutta henkisesti on ihan toinen juttu.

• flowersreally kirjoitti:

Jaa ei, en puhunut fyysisestä ajanhermosta. Fyysisesti olen aina ajanhermolla, mutta henkisesti on ihan toinen juttu.

Täh? Menikö sulla siinä rytinässä muisti vai mitä?

Mulle koputeltiin, että nyt vois jo tulla. Joskus ihminen unohtuu tuumailemaan.

Jopa masussa.

• JossainMuualla

Täh? Menikö sulla siinä rytinässä muisti vai mitä?

Mulle koputeltiin, että nyt vois jo tulla. Joskus ihminen unohtuu tuumailemaan.

Jopa masussa.

Pelkäänpä hänen olevan hieman vanhanaikainen.

Moraali ja kaikkea sellaista.

• flowersreally

No sähän sen sanoit. Lisäksi epätrendikäs, epämuodikas, pikkuvanha (lapsena) ja montaa muuta.

Mjaa.

Mä taas synnyin kolme päivää liian aikaisin.. Olen edellä aikaani 😌

(Mutsin oli tarkoitus saada mut 30 -vuotispäivänään.)

• Wwuwuw kirjoitti:

Se on sitten huomenna taas perjantai..

• Wwuwuw kirjoitti:

Se o jännää tuo maailmaan tulokin. Kyllä siinä piti ihmetellä kun hoputtivat. Onhan täällä keretty olla :D

On se toisaalta ärsyttävää, että tämä yhteiskunta hoputtaa niin ettei kohdussakaan saa rauhassa olla. V.tun synnytyslääkäri oli ajanhermolla.

Sulla selittyy sillä, että halusit oman syntymäpäivän, ihan fiksu peliliike tuossa kohtaa, sanoisin :D

• Wwuwuw kirjoitti:

Se on sitten huomenna taas perjantai..

Ohitteletko jonoissa? ;D

Ohitteletko jonoissa? ;D

Pois alta..täältä tulee plinsessa..

Tottakai mä ohittelen, ko se on mun syntymäoikeuteni..

Perään vaan huikkaan, et mä oon aikaani edellä...

• JossainMuualla

Oho?

Sinä siis syöt näitä, näitä, höm, puolivalmisjuttuja?

Löytyihän se minunkin ikioma kuplani sittenkin.

Oho?

Sinä siis syöt näitä, näitä, höm, puolivalmisjuttuja?

Löytyihän se minunkin ikioma kuplani sittenkin.

Joo, joskus ihan helppouden vuoksi tulee kokeiltua ja kieltämättä ihan toimiva tässä tapauksessa kun ihan "oikea" lasagne on sen verran suuritöistä ettei tule juuri laitettua, tekee aina mieluummin makaronilaatikkoa. tuosta valmisjutksasta sais varmaan makaronilaatikkkoonkin ihan hyvän mausteen mutta sitten jäis ne lasagnelevyt käyttämättä.

• Ei oo lihaa, kyllä tomaatti tiellä pitää :)

• Minä laahaan sillä tuo vaikuttaa treffiruualle.

Siinä kun tarjoaa keittiön penkkiä naiselle ja hänen punatuille huulilleen niin siinä voi vähän mainostaa miten aina välillä kokeilee näitä kevyempiä reseptejä. Siihen kun lisää että tämä on myös sellainen ympäristöteko kun tässä ei ole lihaa niin johan on pisteet korkealla.

Sitten muistaa syödessä mainita miten täyttävää tämä on jolloin nainen ei kehtaa ottaa isoja annoksia ja jää enemmän pakkaseen. Eikä tuo siis mitään vääristelyä ole. Kyllähän se alkaa täyttää kun on ensin syönyt 600g karjalanpaistia alle.

Pistetäänpä resepti muistiin treffejä varten mutta epäilen että ilmastonmuutos on tuhonnut nuo raaka-aine lajikkeet ennenkuin pääsen naista katsomaan pöydän yli silmiin.

• Treffiruokaa?

Mä nyt tunnustan tässä yhden jutun. Koko täällä olo aikana itseäni on kaihertanut se asia, että nähtävästi palstalle on kokoontuneet kaikki kokkiyksilöt miehistä.

Aina saa hävetä. Lopulta miehet ovat vallanneet ruokaketjut ja niihin ei pysty sanomaan enää mitään (kun ei osaa).

Teiltä tulee enemmän reseptejä kuin yhdeltäkään itäsuomalaiselta Martalta.

Treffiruokaa?

Mä nyt tunnustan tässä yhden jutun. Koko täällä olo aikana itseäni on kaihertanut se asia, että nähtävästi palstalle on kokoontuneet kaikki kokkiyksilöt miehistä.

Aina saa hävetä. Lopulta miehet ovat vallanneet ruokaketjut ja niihin ei pysty sanomaan enää mitään (kun ei osaa).

Teiltä tulee enemmän reseptejä kuin yhdeltäkään itäsuomalaiselta Martalta.

Pitäiskö sopia että toksisesti maskuliiniset miehet häädetään keittiöstä ulkoverstaaseen veistelemään puu-ukkoja.

• scrg kirjoitti:

Pitäiskö sopia että toksisesti maskuliiniset miehet häädetään keittiöstä ulkoverstaaseen veistelemään puu-ukkoja.

Vois sitä tilaa vähän antaa, että ilkeis kokeilla edes perunan keittoa.

Saiko sitä Aihista tilata vielä kotiin, miten oli? Tuskinpa se tulis.

• Mulla menee aina fetat ja tofut sekaisin. Toinen vois olla vaikka seta..

• Entäs seitan?

Entäs seitan?

Se taas menee sekaisin kalapuikkojen kanssa..😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Se taas menee sekaisin kalapuikkojen kanssa..😄

Vähän sama juu. Vuosi sitten sai vasta tietää, mitä se edes meinaa.

• H0M0

Hyi hel*etti!

• Namitinam nam ja bumtsibum :D

• jalkasienionvaarallinen

Kun muita vaan homoksi haukut...

• enolemaistanut

Se tässä ongelmana onkin, että pitäisi ensin löytää nainen tekemään tuota minulle. Ei ole helppoa sinkkumiehenä. Kerrankin voi sanoa, ettei yksinäinen nuorimies voi syödä mitään fetapastaa, kun ei ole ketään kaveria sitä laittamassa.

• Henkilökohtaisesti en kyllä korjaisi sun tilanteessa mitään.

(baurua)

Luota vain omiin taitoihisi. Suattaapi tulla jopa maistettavaa. Siinähän on sulle ihan selvä ohje.

Kokeiles viikonloppuna vaikka.

Henkilökohtaisesti en kyllä korjaisi sun tilanteessa mitään.

(baurua)

Luota vain omiin taitoihisi. Suattaapi tulla jopa maistettavaa. Siinähän on sulle ihan selvä ohje.

Kokeiles viikonloppuna vaikka.

Hän on aivan oikeassa., Kyllä siinä myyjätärtä makoisasti naurattaisi kun raavas mies ostaisi jotain fetaa ja pastaa eikä yhtään lihaa, varmaan pitäisi ihan homona, ei ehkä ääneen sanoisi mutta sen näkisi ilmeestä "Homo!" se ilme sanoisi. Ei, mies ostaa makaronia ja jauhelihaa tai makkaraa niin ei sentään homona pidetä . Sitten voi toki ostaa fetaa ja pastaa jos on nainen mukana kun kaikki arvaa että niitä ostetaan naisen vaatimuksesta.

• Harmaaritari kirjoitti:

Hän on aivan oikeassa., Kyllä siinä myyjätärtä makoisasti naurattaisi kun raavas mies ostaisi jotain fetaa ja pastaa eikä yhtään lihaa, varmaan pitäisi ihan homona, ei ehkä ääneen sanoisi mutta sen näkisi ilmeestä "Homo!" se ilme sanoisi. Ei, mies ostaa makaronia ja jauhelihaa tai makkaraa niin ei sentään homona pidetä . Sitten voi toki ostaa fetaa ja pastaa jos on nainen mukana kun kaikki arvaa että niitä ostetaan naisen vaatimuksesta.

Sinäkö sitä "homoa" huutelet joka kohtaan? Joku homon huutelija on ollut pari päivää perässä. Maistelisi nyt sekin vain pastaa basilikalla.

Hahhah mikä meriselvitys, ei feta miehestä homeria tee. Osta fetan kanssa sininen lenkki, sitä voi työntää siihen väliin-

Jos sä ostat kynsilakkaa...

Pidät kädessäs ostoslistaa, niin myyjä luulee, että sun puoliso ( joka tosin voi olla homo) on sen kirjoittanut.

Sinäkö sitä "homoa" huutelet joka kohtaan? Joku homon huutelija on ollut pari päivää perässä. Maistelisi nyt sekin vain pastaa basilikalla.

Hahhah mikä meriselvitys, ei feta miehestä homeria tee. Osta fetan kanssa sininen lenkki, sitä voi työntää siihen väliin-

En, minä aina tällä nikillä huutelen mutta kieltämättä mullekin tuli mieleen tuosta fetasta että olisi ihan homoa sitä ostaa :D

• Wwuwuw kirjoitti:

Pidät kädessäs ostoslistaa, niin myyjä luulee, että sun puoliso ( joka tosin voi olla homo) on sen kirjoittanut.

Joo, tuo on hyvä! Jos sen tekis vielä valekäsialalla (kaunolla) ja Harmis vois ostaa jonkun luomiväripaletin, täpöttää sormet siihen ja lappuseen pieniä värikkäitä sormenjälkiä. Voi siihen kauppalistaan suihkuttaa tehosteeksi parfyymiakin.

Hyvä Wuu, eiköhän nyt rupea karskimmillakin miehillä onnistumaan.

Eiku fetapiirakka tulille.

En, minä aina tällä nikillä huutelen mutta kieltämättä mullekin tuli mieleen tuosta fetasta että olisi ihan homoa sitä ostaa :D

Voihan vuohenjuusto...

Joo, tuo on hyvä! Jos sen tekis vielä valekäsialalla (kaunolla) ja Harmis vois ostaa jonkun luomiväripaletin, täpöttää sormet siihen ja lappuseen pieniä värikkäitä sormenjälkiä. Voi siihen kauppalistaan suihkuttaa tehosteeksi parfyymiakin.

Hyvä Wuu, eiköhän nyt rupea karskimmillakin miehillä onnistumaan.

Eiku fetapiirakka tulille.

Varmuuden vuoks voi ostaa tamponipaketinkin..

Oonko minäkin sitten homppelsson jos ostan kaupasta saranaöljyä, tuulilasinpesunestettä ja smirgelin laikkoja?

Että pakko vaan ostaa pullajauhoja & kanelia vaikka lasista enää läpi näe eikä ulko-ovi avaudu ja hevosellakin metriset kaviot...

Mutta en, kun en oo homppelssonlepakko.

• Wwuwuw kirjoitti:

Varmuuden vuoks voi ostaa tamponipaketinkin..

Eiku paranee! Nyt! Tämä.

Se on varmistin, just noin. Välipäivien vuodolle pikkuhousunsuojat kans. Voi valittaa vielä kassalla varuiks kun ne on sillä niin epäsäännölliset.

Samaan koriin vaan. Kaikki hoituu kun uunifetapastaa tekevä mies käyttäytyy uskottavasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe