Vaihdevuosissa oleva mies

...eli noin 4-kympistä ylös päin, on äkäinen.

Mitä voisitte tuossa tilanteessa tehdä, että asia muuttuisi?

Me naiset kärsimme siitä.

50

<50

3Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän tulee illalla paljon kommentteja

(röyhistää rintaansa).

On tuntuma, että täällä asiasta tiedetään jotain.

• Toivoa37

Äkäinen ja turhautunut keski-ikäinen pappa, kun tajuaa, että parhaimmat vuodet meni jo..

• Sitä ennen miesten katse on lempeä.

Se harmittaa siinä eniten.

• PäivänPertti

Tiettävästi miehillä ei ole vaihdevuosia. Jotkut yksilöt vain ovat tyytymättömämpiä kuin toiset.

• On teillä.

Se ilmenee kippuroimisena suuntaan ja toiseen.

Sitten ilmaantuu se tietty äkäinen ilme ja katse. Ja joka kohtaan vastataan naiselle "Tietysti!" (huutomerkki siinä tarkoituksella).

• PäivänPertti
        misspönttöuuni kirjoitti:

On teillä.

Se ilmenee kippuroimisena suuntaan ja toiseen.

Sitten ilmaantuu se tietty äkäinen ilme ja katse. Ja joka kohtaan vastataan naiselle "Tietysti!" (huutomerkki siinä tarkoituksella).

Vais nii.

En tunne aihetta, joten en ota kantaa.

• PäivänPertti kirjoitti:

Vais nii.

En tunne aihetta, joten en ota kantaa.

Mutta Perttiseni. Vastasit melkolailla ensimmäisenä : )

Jos on jakamatonta tietoa, niin...

se helpottaisi monen naisen elämää.

Esimerkiksi mallilauseita, joita pitäisi välttää ettei kajahda vastaus "TIETYSTI!"

• exmartta

Olet siinä iässä Perttiseni, että olisi syytä ottaa selvää.

Et ole murrosiässä vaan ne itkuraivarit, mielialanmuutokset ja "unohtunut" pilin (suom. ei tee mieli yhtään, nyyh) käyttö ovat juuri sitä.

• PäivänPertti

Mutta Perttiseni. Vastasit melkolailla ensimmäisenä : )

Jos on jakamatonta tietoa, niin...

se helpottaisi monen naisen elämää.

Esimerkiksi mallilauseita, joita pitäisi välttää ettei kajahda vastaus "TIETYSTI!"

Tässä kohtaa minä kyllä joudun sanomaan että vaihdevuoteilu (menikö termi oikein?) ei ole minulle tuttua.

Olen tekemisissä nuorempien ihmisten kanssa, eikä tuo asia silleen tule eteeni arjessa.

Tässä kohtaa minä kyllä joudun sanomaan että vaihdevuoteilu (menikö termi oikein?) ei ole minulle tuttua.

Olen tekemisissä nuorempien ihmisten kanssa, eikä tuo asia silleen tule eteeni arjessa.

Eikö yhtään sulla tunnu missään?

• PäivänPertti

Eikö yhtään sulla tunnu missään?

Minun perusluonteeni ei liene muuttunut miksikään.

Olen perusilmeeltäni puunaama, ollut aina, mutta seurassa hyväntuulinen ja hymyilevä.

• exmartta
        PäivänPertti kirjoitti:

Oi ei Perttiseni. ei auta vaikka olisit tekemisessä vaippaikäisten kanssa ...

Haloo, pidin sinua " fiksuna" ... mikä pettymys.

Minun perusluonteeni ei liene muuttunut miksikään.

Olen perusilmeeltäni puunaama, ollut aina, mutta seurassa hyväntuulinen ja hymyilevä.

Sitä kannattaa jokaisen miehen tarkkailla, koska sekin voi ajaa eroon.

Ihan tietoisesti keskittyy itseensä. Äreyteen, äänensävyyn, katseisiin, eleisiin...

"Olenko ollut aina tällainen."

• PäivänPertti

Sitä kannattaa jokaisen miehen tarkkailla, koska sekin voi ajaa eroon.

Ihan tietoisesti keskittyy itseensä. Äreyteen, äänensävyyn, katseisiin, eleisiin...

"Olenko ollut aina tällainen."

Unohdat että olen eronnut.

Enempää ei voi enää erota. Erosta on jo niin kauan ettei yhden käden sormet riitä laskemiseen...

Unohdat että olen eronnut.

Enempää ei voi enää erota. Erosta on jo niin kauan ettei yhden käden sormet riitä laskemiseen...

Mutta tulevaisuuden varalle, jos joku päivä et ole enää niin "eronnut".

On muuten saamarin ärsyttävää kun miehestä tulee uppiniskainen oikeassaolija, joka puhuu päälle ja aamulla sekä illalla se ensimmäinen karjahdus on "TIETYSTI!"

Tietysti-sana pitäisi kieltää kokonaan.

• misspönttöuuni kirjoitti:

On muuten saamarin ärsyttävää kun miehestä tulee uppiniskainen oikeassaolija, joka puhuu päälle ja aamulla sekä illalla se ensimmäinen karjahdus on "TIETYSTI!"

Minusta aihe on tabu, ja siitä pitäisi puhua.

Naisten osalta se on paremmin ollut esillä, mutta on nähtävää, etteivät kaikki miehet edes myönnä miesten vaihdevuosien olemassa oloa!

• PäivänPertti

Huomaan ettei tämä aihe kosketa minua, mutta sinänsähän aihe on varmasti tärkeä.

Huomaan ettei tämä aihe kosketa minua, mutta sinänsähän aihe on varmasti tärkeä.

Defenssejä ei kannattane pistää päälle.

Mieti nyt itseäsikin jos rupeat ryhmätöissä Heidille ärisemään.

• PäivänPertti

Defenssejä ei kannattane pistää päälle.

Mieti nyt itseäsikin jos rupeat ryhmätöissä Heidille ärisemään.

Täytyypä tosiaan ryhtyä tarkkailemaan omaa tekemistä.

• AsianVierestä

Tänään olen kieltämättä äkäinen, en ole hyvää seuraa mutta tulin tänne äksyilemään.

• exmartta

Toinen korppu siellä huhuilee ...

• No siis miesten vaihdevuodet johtuvat testosteroni tasojen laskusta. Se aiheuttaa tuota armotonta vitutusta, josta papparaiset kärsivät. Siihen auttaa laihdutus, sillä testosteroni on rasvaliukoinen. Jos arvot ovat hyvin matalat ja se aiheuttaa yksilölle kärsimystä, kannattaa jutskata asiasta lääkärin kanssa, niin se voi määrätä testopiikkiä. Näin ihan keittiötohtorin pätevyydellä :)

• JossainMuualla

Olet väärässä.

En minä kärsi vitutuksesta, ainoastaan ympäristöni.

• JossainMuualla kirjoitti:

Olet väärässä.

En minä kärsi vitutuksesta, ainoastaan ympäristöni.

Mitä pappoja seurannut, niin ei ne tyytyväisiltä vaikuta. Ehkä olen väärässä ja niillä onkin hirveät sisäiset juhlat menossa.

• Varmasti olet oikeassa!

Samoin teidän ei kannattaisi juoda lightcola-juomia. Se vie testosteroneja.

• AsianVierestä

Varmasti olet oikeassa!

Samoin teidän ei kannattaisi juoda lightcola-juomia. Se vie testosteroneja.

Tai sitten ajaa rauhallisemmin ettei saa poliisilta fanikirjettä:(

• JossainMuualla
        Saapasnaama kirjoitti:

Mitä pappoja seurannut, niin ei ne tyytyväisiltä vaikuta. Ehkä olen väärässä ja niillä onkin hirveät sisäiset juhlat menossa.

Teemaan sopivaa kotimaista kevyttä musiikkia:

Ismo Alanko Säätiö - Vittu kun vituttaa

https://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU

"Tunge positiivinen ajattelu hanuriisi..."

• AsianVierestä

Kyllä sen 40 vuotiaan miehen vitutus on jostain muusta kotoisin mitä hormonitasosta tai ainakaan sen puutteesta. Aamustondiksesta voi huomata puutteen kuten 15 vuotiaana mutta sen voi ottaa jo tauhallisemmin. Ihminen tekee nääs kompromisseja omien halujen ja sen kumppanin kesken. Tuskin kukaan haluaa jyystää samaa pitkään mutta onhan se mukava olla yhdessä ja välillä myös hässiä.
      40 vuotiaan miehen vitutus tulee ympäristön vaatimuksista ja siitä mihin itsensä olisi milloinkin sotkenut...siis jos yleensä vituttaa.

• Muistelisin että minulle oli tuo joku syys-tai lokakuinen torstai aikana jolloin vielä asiat liikkuivat lennättimellä tai huoltoaseman nurkkapöydissä.

Yleensä tuossa iässä tuntuu että tavallaan kaikki on nähty ja elämällä ei ole enää mitään annettavaa vaan elämä on aikalailla enää sitä lopun odottelua. Tämä osuu vielä aikaan jolloin kumppani, perhe, työnantaja sekä yhteiskunta odottavat että olet kaikkein vireimmilläsi tai pystyisit antamaan kaikkein parhaimman tuotoksen ympäristöön vaikka itsestä tuntuu että paras on miehestä jo ulosmitattu aikoja sitten.

Muutama asia jotka helpottavat toimintaa miesten kanssa. Ensinnäkin, älä koskaan, ikinä eikä milloinkaan aloita lausetta sanalla osaatko. Jos et halua kuulla sanaa tietysti niin unohda myös sana osaatko. Mies on tuossa vaiheessa taas saavuttanut nuoruuden "minä itse moodin". Sitä ei ole syytä kyseenalaistaa. Toinen juttu on että älä siivoa jos et tiedä mitä olet tekemässä. Jos uistimet roikkuvat kirjahyllyssä niin siihen on syynsä. Voit tietysti varovasti asiasta vihjaista että kalavarusteet olisi hyvä olla samassa paikassa mutta älä erittele uistimia.

Kolmas kohta on että hellitä itsekin hieman. Unohda se miestä kahlitseva mikromanagerointi ja siirry tehtävätaktiseen luottamusta kasvattavaan tasaveroiseen parisuhteeseen. Jos sanot miehelle että siivoaisitko tallin niin älä kerro täsmällisesti miten se pitää tehdä ja milloin vaan luota että mies itse keksii siihen parhaat työkalut ja ajankohdan.
      Viimeisenä, tue häntä haaveissa sillä hän ajattelee sinua. Jos hän haluaa moottoripyörän tai veneen niin hän ei halua elää nuoruutta uudelleen irtautuen arjesta vaan haluaa vielä tuntea kätesi hänen ympärillään kallistaessa kaarteessa tai katsella sinua bikineissä kannella ristiaallokon hyväillessä veneen keulaa.

• termitkuntoon

Kyseessä andropaussi. Keski-ikäinen, äkäinen mies voi hakea tietoa ko sanalla.

• ergdfsvzdaergsfd

Eiköhän se äkäisyys vähene kun testot alenevat, toki samalla se voi kasvattaa pettymystä.

• Asia ei ole aivan noin yksioikoinen. Testosteronilla on nimittäin muitakin tehtäviä kuin agression lisääminen. Se tekee miehestä myös tasapainoisemman, rauhallisen määrätietoisen ja yhteistyökykyisen. Matalasta testosteroni tasosta kärsivä mies on kuin nainen, jolla on koko ajan menkat päällä. Tämän voi havaita esim. liikenteessä kun keski-ikäiset patut törttöilevät, kun kukaan muu ei osaa ajaa kuin he itse. Ja miten kaikki oli ennen paremmin. Ja kylmä ilma kolottaa luita. Ja kaikki on kiukuti kiukuti.

• Nelikymppine
        Saapasnaama kirjoitti:

Asia ei ole aivan noin yksioikoinen. Testosteronilla on nimittäin muitakin tehtäviä kuin agression lisääminen. Se tekee miehestä myös tasapainoisemman, rauhallisen määrätietoisen ja yhteistyökykyisen. Matalasta testosteroni tasosta kärsivä mies on kuin nainen, jolla on koko ajan menkat päällä. Tämän voi havaita esim. liikenteessä kun keski-ikäiset patut törttöilevät, kun kukaan muu ei osaa ajaa kuin he itse. Ja miten kaikki oli ennen paremmin. Ja kylmä ilma kolottaa luita. Ja kaikki on kiukuti kiukuti.

Pah, koskaan en ole liikenteessä saanut agressiota. Lisäksi olen aina ajanut säntillisesti nopeusrajoitusten sekä liikennesääntöjen mukaan...

...paitsi 🤗 se ryökäle ohitti skodalla lastutetun aero saabini.

Iästä se ei ole kiinni. Mutta ajattelin, että ajan rajoitusten mukaan, niin et ohita. Päästelin sitten itse ohi.

Tästä suivaantuneena hän ohitti minut. Tätä jatkui Vaasantielle(4) asti. Tiesin, että siellä on paljon kametoita joten himmasin.

Katsoin ajotietokoneesta niin keskinopeus oli 170km/h. Siis keskinopeus.

Me miehet nyt vain ollan tällaisia.

• Nusnusnukkuu

Yse on seksin puutos. Jo vaan nousee hymy huulille, kun on. Kunnolla saanut, oli sit mies tai nainen. Kuka muuta väittää valehtelee.

• 123d12312f3

mikä minussa on vialla..
      armoton vitutus ja äkäisyys alkoi jo 29 vuotiaana. olen nyt 30v ja haluan nähdä maailman palavan..

• tarvitaantuho

Oma vitutukseni johtuu siitä, että vätykset ovat vallanneet maailman. Heikkoudesta on tehty hyve, jokainen haluaa olla uhri, ja vahvuutta halveksitaan. Joskus sitä toivoo, että tulisi joku Tsingis Khan ja polttaisi puolimaailmaa, että kaikista vätyksistä päästäisiin eroon.

• Anonyymi

Kyllä testogeeli auttaa

• Muuttaa lääkitys! ☝️😜☝️

Mulla on kohillaan! 😜👌

• Anonyymi

Mä oon huomannut saman ilmiön eli miehet muuttuu vanhetessaan eli oikeestaan jo päälle kolmikymppisenä äkäseks. Ehkä niitä harmittaa, kun vanhemmatkin naiset saa nuorempia, kuumia miehiä ja he ei enää saa tai eivät ehkä pysty.

• Anonyymi

Ei voi olla, kun niitä on töissä niin monissa paikoissa.

• Anonyymi

40-vuotias on "puolituinen", eli puolessa aivokapasiteetista tietysti puolet kadonnut mitä oli 25-vuotiaana.

40-puolituinen, eli puolessa välissä elämäänsä.

• Anonyymi

Miesten vaihdevuodet? Höpöjä!
      Tiettyihin ikäkausiin liittyy yleensä muutoksia elämässä. Muutokset työelämässä ja mahdollisesti siitä vetäytyminen.
      Lasten pois lähtö. Asumismuodon muutos. VAIMON VAIHDEVUODET. Yms.
      Työelämästä vetäytyminen vapauttaa aikaa ja energiaa. Voi toteuttaa mielitekojaan. Hoitaa täysipainoisesti terveyttään ja kuntoaan.
      Kaikkinensa elää stressitöntä, tyydyttävää elämää.
      Kokemukseni perusteella sanoisin, että 5-kympistä ylöspäin alkaa miehen vaihdevuodet mutta alitukseen nähden päinvastaisessa merkityksessä!
      Joillakin aloitus tietysti tapahtuu myöhemmin ja joillakin aikaisemmin.

Hienoa vaihdevuosiaikaa viimeiset parikymmentä vuotta!

• Anonyymi

Ei ole. Mä olin paljon äkäisempi alle kolmekymppisenä. Ja silloinkin syystä... :)

• Ketjuhan on vanha jo, joten toivottavasti äijäsi on rauhoittunut.

Itellä mittarissa 44, eikä kyllä merkkejä tuollaisesta. Mies muuttuu vaan entistä mukavammaksi ja komeammaksi 😉

No jos jotain, niin harkinta-ajat pitenee entisestään. Enää ei joka risauksen perässä tule hötkyiltyä.

• Anonyymi

Jos pöntön mies kiukkuilee kotona kun on kyllästynyt koti elämään niin voiko siitä heti yleistää noin kovastikin?

Lälläspyy Pöntön miestä kyllästyttää lällääläää milloin tulee ero hahahahahah hoohohohoohohohahah ahhahahahah LOLOLOLLOLO

MILLOIN TULEE ERO ??? AHAHAH

• Anonyymi

Vanha aloitus :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha aloitus :D

Täällä tykätään kaivella vanhoja. Tää on varsinainen kierrätyskeskus :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä tykätään kaivella vanhoja. Tää on varsinainen kierrätyskeskus :P

Varsinainen komposti.

• Anonyymi

Tämä on kyllä hyvä jos alkaa tulemaan nuha, niin persikkaa purkistakin, persikan puolikkaita; on suuri määrä c-miinusvitamiineja niissä, kuivuu nenä jos syö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      323
      7075
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4258
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3155
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2937
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1781
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      165
      1560
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe