Työkuvani muuttui liian vastuulliseksi

Djskslsnsk

Vaihdoin työpaikkani viime kuussa toiseen työhön. Pidin aluksi työtehtävästäni, kunnes minut siirrettiin työpaikan vastuullisimpiin tehtäviin. Työhaastattelussa ei ollut aluksi puhe että siirtyisin tekemään niitä tehtäviä. Työ ei ole yhtään sellaista mitä jaksaisin tehdä kokopäiväisesti. Miten kertoisin tästä työnantajalleni nätisti? En halua liian vastuullista työtä, varsinkin kun tuossa tehtävässä ei saa tehdä virheitä. Työni ei koske sentään ihmishenkiä.

9

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kk-on-lyhyt-aika

      Kannattanee lukaista työsopimuksesta, mitä olet sopinut työtehtävistäsi. Jos se ei vastaa nykytilannetta, mutta sinun kanssa on sovittu tehtävien muuttamisesta tai tehtävät eivät ole muuttuneet olennaisesti , niin se on sitten siinä. Katsele vielä vähän aikaa ja päätä sitten jäätkö vai lähdetkö kohti uusia haasteita.

      https://tilisanomat.fi/henkilostohallinto/tyotehtavista-sopiminen-tyosopimuksella

    • vehnänalkioydinfyysikko

      Ei kai se nyt vielä ole liian vastuullista, että pyrkii välttämään virheitä? Aina niitä virheitä joskus sattuu, aivokirurgeillekin, mutta pääasia on että kovin vastuullisissa hommissa niitä sattuisi mahdollisimman vähän.

      Kaupan kassallekin varmaan ohjeistetaan, ettei saa tehdä virheitä vaihtorahoja asiakkaalle antaessaan, mutta kovin vastuullista se ei vielä hommasta tee.

    • Sdgkljgf

      Hieno juttu, että toiset saa ylennyksiä tahtomattaan ja toiset ei vahingossakaan.

      Nyt voi olla myöhäistä valittaa ilman että vaikutat "heikolta". Sinun olisi pitänyt heti tuollaisen siirron tullessa puheeksi sanoa, että tuo uusi työnkuva ei kyllä yhtään vastaa sitä työtä, johon olit ajatellut tulevasi, ilmoituksen ja työsopimuksen perusteella. Siinä olisi voinut olla pelivaraa, koska sinullakin on oikeus purkaa sopimus, joka ei miellytä.

      Nyt voit vain vedota empatiaan, josko sinulle löytyisi yksinkertaisempaa tehtävää ja olisit niin tärkeä henkilö, että kohdallasi kannattaa auliisti joustaa.

    • Apap272728

      SIis tämähän ei ollut mikään ylennys vaikka muuttui tarkemmaksi tms. Tämä työ ei ole yhtään sitä mitä tekisin jatkossa, teen tätä työtä loppukesään asti, ja joudun olemaan kuukauden yksin. Tässä on puolenvuoden perehdytys, ja tuntuu että kesäksi mennessä en osaa olla itsenäinen tässä työtehtävässä. Olen ollut tässä vain alle 2 viikkoa. En tiedä mitä tässä tekisi järkevästi. En olisi vaihtanut työpaikkaa jos olisin tiennyt tämän.

      • nyt.on.ratkaisun.paikka

        Kannattaa ottaa rehdisti puheeksi esimiehen kanssa ja sanoa vaan että tämä tehtävä ei ole sellainen joka tuntuu sopivalta tai jotain tähän tyyliin.
        Toisaalta pari viikkoa on vielä melko lyhyt aika jos vasta kesällä tarvitsee hallita itsenäisesti se työ.
        Mutta jos tuntuu kertakaikkiaan ylivoimaiselta, kannattaa se sanoa jo nyt eikä sitten vasta kesällä kun pitäisi jäädä yksin siihen hommaan. Silloin työnantaja ei enää kerkeä opettaa uutta henkilöä siihen.


    • kljhfgao

      Mikä ala on kyseessä?

    • Helppppoaaa

      Kyllä se on helpompi olla ihan perus työntekijä kuin pomo. Olen henk.koht avustaja niin koskaan en halua esimieheksi. Liikaa vastuuta ym. pitää järjestellä asioita ym. sekä varmaan tekee ja/tai miettii ja stressaa työasioita kotonakin. Itse en mieti töitä kotona yhtään. Helppoa mennä vaan ja tehdä mitä avustettava haluaa ja lähteä kotiin.

      • Helppppoaaa

        Rakennusalalla olin ennen tätä 7 vuotta ja näki miten pomo välillä oli punainen strressistä niin silloi totesin saman.


    • sdfjkdlfjdklkjsf

      Jos pomoksi haluaa niin sitten pitää päästä niin isoksi pomoksi että stressi ei vaivaa. Ne on ne väliportaan pikkupomot kaikkein viheliäisimmässä asemassa, kahden pahan puristuksessa. Ylhäällä isot pomot tai jopa omistajat ja alapuolella vastahakoiset duunarit. Kolmantenakin suuntana voidaan pitää pankkia jos on mennyt velkaa ottamaan niin loparitkaan ei oikein ole vaihtoehto vaikka homma voi olla tulos-tai-ulos meininkiä. Ei kyllä käy kateeksi väliportaan pikkupomojen hommat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe