Miten selvitän toisen luotettavuuden?

VainAikaNäyttää

Nettitreffien maailmassa on ihmisiä joka lähtöön. Myös heitä jotka esittävät jotain muuta kuin oikeasti ovat.... uskottavasti. Miten näet toisen läpi että hän on turvallinen ja luotettava? Mikä on sinun taktiikkasi?

Miten keksit että kuvat ovat juuri hänestä eikä jostakin toisesta henkilöstä? Mistä tiedät että hän asuu siellä missä sanoo asuvansa (kaupunginosa/kylä)? Mistä päättelet että hän on siellä töissä (tietyllä alalla) missä sanoo olevansa? Tähän voisi laittaa vaikka kuinka monta kysymystä vielä lisää mitä on helppo väärentää tekstin ja (kaapattujen) kuvien voimalla.

Uskallan väittää että ALUKSI et voi mitenkään tietokoneen ääressä tietää jos hänellä on deittailun maailmasta kokemusta ja vetää roolinsta hyvin, mutta puhelimessa ja tapaamisessa voi vaistota enemmän että jotkut asiat menee ristiin mitä hän puhuu ja tekee (nopeaa valehtelua, ei kerkeä miettimään) esim. on sinkku mutta aina hirmu kiireinen = ehkä varattu. Vain pitkällä aikavälillä selviää onko vastapuoli kunnollinen, joten pitää vain viettää yhdessä aikaa eri muodoissa. Kysellä kaikenlaista (puhelimessa ja livenä) ja ei vain luottaa MITÄ hän vastaa (sanallisesti) vaan MITEN hän vastaa (äänenpaino, viive/suora vastaus, pinnallisesti/asiantuntevasti, välttelee/avoin, ruumiin/äänen elekieli jne.). Puheilla ja myös teoillakin voi aluksi hämätä, mutta jossain vaiheessa rooli alkaa hieman murenemaan ja se on myös raskasta pitää yllä pidemmän päälle esim. mies esittää romanttista mutta kun ei ole niin ei jaksa kauaa "lässyttää".

Sosiaalisen median voi ratsata, mutta ammattilaiset voivat senkin puolen väärentää halutessaan kun panokset suuret odottaen hetkeä että voi pyytää rahaa esim. (kaapattuja) kuvia kuolemansairaasta lapsesta facebookissa . Tavikset tuskin viitsivät niin suurta operaatiota vain pelkän huomion takia.

https://www.youtube.com/watch?v=8TJWw8-MUys

https://www.youtube.com/watch?v=2alnVIj1Jf8

https://www.youtube.com/watch?v=YUKcfl-3Rz4

36

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillijapulla

      Varoitusmerkkejä:
      1. Henkilö kehuu sinua ylettömästi ja sanoo sinusta ihania asioita.
      2. Tapaaminen ei koskaan onnistu, aina on jokin järkeenkäyvä syy miksi ei voida tavata. Puhelimessa puhuminenkaan ei ehkä onnistu.
      3. Menetät jatkuvasti rahaa tämän henkilön takia. Tähänkin voi olla "hyvät syyt". Ehkä hän ei edes suoraan pyydä rahaa, vaan olet antanut aivan vapaaehtoisesti.
      4. Henkilö kertoo jotain sellaista, mikä on ristiriidassa hänen aiemmin kertomansa kanssa. Esim. kertoo ensin syntyneensä syyskuussa, mutta myöhemmin onkin horoskoopissa rapu.
      5. Henkilö kertoo myötätuntoa herättäviä nyyhkytarinoita.
      6. Jos henkilö on lähettänyt kuvansa ja pyydät myöhemmin lisää kuvia, niin hän ei ehkä suostu lähettämään enää yhtään kuvaa itsestään.
      7. Henkilöllä on heikot tiedot sellaisista asioista, joista useimmat hänen ikäisensä ihmiset tietävät paljon. Tai päinvastoin: hänellä on yksityiskohtaisia tietoja asioista, jotka kuuluvat hänen syntymäänsä edeltävään aikaan.

      • hullujako_on

        Onko joku niin hullu että antaa jatkuvasti rahaa jollekin nettituttavalle jota ei siis ole koskaan nähnyt?


    • hessu-kalliosta

      Huijari on päälle käypä asioiden valikoiva jouduttaja eikä missään tapauksessa edes tuskin jopa satunnaisesti ole valmis keskustelemaan sitä sun tätä. Tästä syystä koska huijarilla kiire päästä kiinni tavoittelmaansa asiaan. Miksi näin. Huijarin kiire asioiden jouduttaminen keskustelun johdattelu johtuu siitä, että tämän huijarin huomattua valitsemansa henkilö hänelle tarpeettomaksi hänen täytyy siirtyä seuraavaan henkilöön saadakseen haluamansa sillä huijarin toimintaan ei liity mitään emotionaalisia piirteitä, vain hänen haluamalla asialla on merkitystä.

    • Sinkkumies--

      Naisia on helppo huijata. Jos mies on komea niin nainen uskoo kaiken mitä mies kertoo. Naisille komea ulkonäkö on luotettavuuden merkki.

    • Niitäriittää

      Nettideittailussa pitää olla jäitä hatussa. Kyllä se aika nopeasti selviää, onko tyyppi asiallinen jne. Jos on tyhmä tyyppi, niin jättää omaan arvoonsa.

      • Huijaritlajhakkaita

        Huijarissa tuskin on tyhmän tuntomerkkejä. Hän kirjoittaa tai puhuu uskottavasti ja kiinnostuneesti, ehkä muitakin huijausta tukevia taitoja. Nämä liiankin hyvältä kuulostavat taidot taitavat olla ainoita tunnusmerkkejä, joista huijarin tunnistaa. Moni huomaa vasta, kun rahat on viety tai muuten tehty vääryyttä. Eli jos joku vaikuttaa liian hyvältä hälytyskellot pitäisi ottaa käyttöön.

        Onneksi olen välttynyt isommilta huijauksilta, mutta tuttavapiirissä näitä tapauksia jo löytyy. Väkivaltarikollisiakaan ei välttämättä tunnista päältäpäin, tosin he ehkä toimivat enemmän hetkellisessä mielenhäiriössä kuin tavoitteellisesti huijaten.


    • DGkauppias

      Odota sitä oikeeta kymmenen vuotta?

    • KiittiMulleRiitti

      Aika paljon asiaa näissä kirjoituksissa.
      Itselläni vielä aika pahat kokemukset mt-ongelmaisista sekä luonnesairaista naisista tässä reilu 2 vuoden ajalta.
      Osasivat kyllä vielä vakuuttavasti näytellä tervettä ja tasapainoista, jotka ovat itse joutuneet milloin millaisten sekopäiden kynsiin ja sitten ovat kuitenkin itse olleet tosiaan sekaisin ja josta on tullut ongelmia, aika pahojakin.
      No, turpiini en nyt onneksi saanut mutta aika lailla muuta murhetta ja stressiä kylläkin senkin edestä.

      • JokainenPäiväOnLiikaa

        Olin yhden 50 v naisen kanssa vähän yli vuoden. Sinä aikana nainen "räjähti" ja lähti ovet paukkuen kolme kertaa. Omituisinta siinä "suhteessa" oli, että hän halusi käydä ravintoloissa pahimmillaan 3 - 4 kertaa viikossa. Siinä vaiheessa lähdin omien kavereiden kanssa myös "radalle". Ja minulla on myös naiskavereita, siis puhtaasti kavereita. Tästä syttyi aina valtava episodi ja sota.

        Sitten oli ne MT-ongelmiin viittaavat "räjähdykset" eli riidat jostain aivan pikku asiasta.
        Viestit joita sain menivät laidasta laitaan. Kaikki mitä sanoin itse niin hän muisti ne sanasta sanaan ja toisti ne hyökkäyksenä minua vastaan. Joka kuukauden hälkeen räjähti.

        Sietämätöntä. Tuntui että vain murto-osa yli vuodesta oli normaalia suhdetta kaikki muu täyttä sekoilua. Nainen oli eronnut v. 2014 eli en sitten tiedä että oliko hänellä ollut erosta liian vähän aikaa, koska en ollut kuulema ollut eron jälkeinen ensimmäinen miesyritys.


    • Mimosankukkanen

      Ei saa selville muuta kuin tutustumalla. Aivan sama, tapaako livenä vai netissä. Varsinaiset deittihuijarit kyllä tunnistaa. Jos olet iäkäs mies tai nainen, on aika selvää, että kaunis tai komea ja sinua huomattavasti nuorempi henkilö ei ole sinusta kiinnostunut rakastuakseen sinuun. Älä koskaan anna tai lähetä rahaa, kenellekkään jota et kunnolla tunne. Tai jos sinulla on ylimääräistä rahaa, anna sillä mielellä, että teet hyväntekeväisyyttä täysin vieraalle ihmiselle. Tosin nuo rahat saattavat mennä rikolliseen toimintaan, joten en suosittele. Lailliset hyväntekeväisyysjärjestöt on parempi kanava lahjoittaa rahaa.
      Se onko toinen kunnon tyyppi, onkin vaikeampi kysymys. Pitää tapailla tarpeeksi monta kertaa, mutta on hyvä pitää pää kylmänä. Toisaalta liiallinen skeptisyys ei johda mihinkään. Itse seuraan miten toinen suhtautuu minun omiin juttuihin. Onko iloinen puolestani, kun lähden matkalle tai illanviettoon ystäväni kanssa, vai osoittaako mustasukkaisuutta ja negatiivisuutta. Onko oikeasti kiinnostunut arkisista asioistani, vai onko tavoitteena vain päästä mahdollisimman nopeasti harrastamaan seksiä. Ei siinä sinänsä pahaa ole, mutta jos tavoite on löytää pitempiaikainen suhde ja toinen taas hakee vain seksikumppania ja kaveria. Entä kumppaniehdokkaan tausta, monia eroon johtaneita liittoja, monta lasta eri ihmisten kanssa, alkoholin käyttö ym.
      Joo, hankala kyssäri kaiken kaikkiaan. Alussa on kyllä tietenkin hyvä selvittää kummankin tavoitteet ja mitä hakee. Aika pian sen sitten huomaa, missä mennään.

    • Rytytyy

      Minä en enää mene tapaamaan ketään. Olen kouluttautunut,eronnut,ihan normaalin näköinen ja mitat 165/55'. No oliko lie narsisti,jonka kanssa kävin ihan vaan kahvilla keskellä kirkasta päivää . Vaan juu, sain haukut perään. Hoikempi pitäisi olla jne. Hän ei vaivautunut perehtymään esim luonteeseeni, kiinnostuksen kohteisiin... Ja hänestä jäi kuva ,että haukkuu eksiään, puoli tuntemattomallekin... Ja hämärää,että niitä exiä useampi ja kaikki hulluja😂😂

      • tarkempaakuvausta

        Ei mukavia tuollaiset kohtaamiset. Tietysti jos miehellä oli sevästi ilmaistut kriteerit ja et etukäteen noita mittoja kertonut, mutta kenties mainitsit olevasi hoikka, voit kyllä syyttää itseäsi. Ymmärrän hyvin, jos toinen vetäytyy tai peräti moittii, jos havaitsee toisen valehdelleen, suoraan tai epäsuorasti. Olen törmännyt muutamiin naisten profiileihin, joissa mainitsevat olevansa hoikkia tai siroja, mutta kuvat kertovatkin ihan muuta. Eli naisen tulkinta hoikkuudesta voi poiketa paljon miehen tulkinnasta, yleistäen tai vähintään yksilötasolla. 165/55 voi olla joko tai ei, kiinteytyneelle liikunnan harrastajalle ilmeisen hyvät mitat, mutta liikunnallisesti passiivisella kilot eivät välttämättä oikeissa paikoissa ja tilavuus muutenkin suurempi.


      • XS90
        tarkempaakuvausta kirjoitti:

        Ei mukavia tuollaiset kohtaamiset. Tietysti jos miehellä oli sevästi ilmaistut kriteerit ja et etukäteen noita mittoja kertonut, mutta kenties mainitsit olevasi hoikka, voit kyllä syyttää itseäsi. Ymmärrän hyvin, jos toinen vetäytyy tai peräti moittii, jos havaitsee toisen valehdelleen, suoraan tai epäsuorasti. Olen törmännyt muutamiin naisten profiileihin, joissa mainitsevat olevansa hoikkia tai siroja, mutta kuvat kertovatkin ihan muuta. Eli naisen tulkinta hoikkuudesta voi poiketa paljon miehen tulkinnasta, yleistäen tai vähintään yksilötasolla. 165/55 voi olla joko tai ei, kiinteytyneelle liikunnan harrastajalle ilmeisen hyvät mitat, mutta liikunnallisesti passiivisella kilot eivät välttämättä oikeissa paikoissa ja tilavuus muutenkin suurempi.

        SIis mitä helvettiä? 165/55 on todella hoikka vaikka kuinka päin miettii 😂🤭 itse 164/60 ja todella hoikka (XS) ja ei ole koskaan kukaan mies sanonut että pitäisi laihduttaa, päinvastoin. Koko elämäni saanut kuulla että olen liian laiha 😂😭😅


      • 65kg

        Et ole hyvin kouluttautunut. Välimerkin jälkeen tulee välilyönti, teksti on helpompi lukea näin.
        Ehkä muistit väärin painosi.


    • Anne50

      Totuushan on ettei keneenkään voi luottaa..onneksi minulta on jo treffailut menneisyyttä.Hyvä olla yksin,kukaan ei satuta henkisesti eikä fyysisesti : )

    • Enuskovoiko

      Voiko olla näin tyhmiä ihmisiä olemassa?

    • hymyähuuleen

      Kai huijareita on aina ollut, mutta niiden toiminta on laajentunut, kun niin moni roikkuu netissä ja kaikenlaisissa tapaamis jutuissa.
      Olen itse joskus jonkun tavannut. Pelotti mutta tapasin silti.
      Olen melko tarkka ja huomasin tietenkin että tapaamaani epäilytti. Mitä hän epäili, en tiedä, mutta se pelotti minua. En halua kertoa itsestäni juuri mitään joten en enää harrasta mitään netistä alkaneita tapaamisia.
      Rakastan ihmisiä ja kaipaisin läheisyyttä, mutta toisen epäileväisen kohtaaminen oli jo liikaa :)
      Itsekin mietin, että millainen hän on. Hauska hän oli ja ihan miellyttävän näköinenkin.
      Se siitä. Lopetin sen touhun. Elämäni on sellainen kun on. Voin kohdata välittömiä ihmisiä, tavallisia, ystävällisiä ja fiksuja muutenkin. Onko heistä kenestäkään minulle, en tiedä. Kunhan katselen vaan päivän kerrallaan ja keskityn pääasiassa muihin asioihin.

    • Elliheili

      Luotettavuuden voi selvittää tutustumalla paremmin, ajan kanssa. Kaikkein graaveimmat erottaa heti. Sen sijaan jos on nainen ja etsii pitkäaikaista kumppania niin törmää miehiin, jotka uskottelevat etsivänsä pidempi aikaista, mutta haluavat vain seksisuhteen pitkän tai lyhyen. Voi olla että haluaa parisuhteen, mutta haluaa pitää rinnalla sivusuhteita.
      1. Valehtelee pituuden ja tulot (valheen ei tarvitse olla suuri)
      2. Takertuu kirjoitusvirheisiin (oli just juttu, et pilkun* ei ole kaikki kohdallaan pään sisällä)
      3. Sopii tarkan soittoajan, jos yrität extempore soittaa ei vastaa. Viivettä viestiin vastaamisessa.
      4. Kun olet treffannut useammin, on yllättäviä menoja viikonloppuisin, esim. Joka toinen viikonloppu kiinni lapsen mukamas työn vuoksi tai jos tapaatvain viikonloppuisin tai joka toinen, niin todennäköisyys et tyyppi tapaa muita kasvaa
      5. Alussa yletön kehuminen, juokse karkuun
      6. Nyyhkytarina, miten on kohdeltu huonosti tai miten paljon sairautta tai tapaturmaa sattunut. Juokse karkuun.
      7. Puhuu liikaa exästä, pahimmillaan vertaa sinua siihen vaikka positiivisesti. Tällöin tyyppi ei ole päässyt exästä yli
      8. Haukkuu muita tai on rasistinen
      9. Vertaa sinua muihin
      10. Vähättelee itseään tai kehuu itseä ylettömästi
      11. Ei muista mitä olet kertonut

    • Toinentulkinta

      Toisinkin voi tulkita

      1. Valehtelee pituuden ja tulot (valheen ei tarvitse olla suuri)
      Aika paha kieltämättä. Miehenä täytyy kyllä hämmästellä miksi monet naiset vaativat jopa 20-30 cm pitempiään. Itse en tuloja ilmoita enkä kysele, mutta oletettuakin tärkeämpää ilmeisesti monelle naiselle. Valehteleeko joku pituuden tai tulot alaspäin?
      2. Takertuu kirjoitusvirheisiin (oli just juttu, et pilkun* ei ole kaikki kohdallaan pään sisällä)
      Kirjoitusvirheet, erityisesti välimerkkien käyttämättömyys, on miinusta.
      3. Sopii tarkan soittoajan, jos yrität extempore soittaa ei vastaa. Viivettä viestiin vastaamisessa.
      Tähän on monia päteviäkin syitä kuten harrastukset, opiskelu ja työ.
      4. Kun olet treffannut useammin, on yllättäviä menoja viikonloppuisin, esim. Joka toinen viikonloppu kiinni lapsen mukamas työn vuoksi tai jos tapaatvain viikonloppuisin tai joka toinen, niin todennäköisyys et tyyppi tapaa muita kasvaa
      Tähän on monia päteviäkin syitä kuten harrastukset, opiskelu ja työ.
      5. Alussa yletön kehuminen, juokse karkuun
      Kaikki ei ole kehumista, vaikka siltä voi tuntua. Minua on mm. pyydetty tarkentamaan tietoja jostain harrastuksesta. Jos harrastan jotain 5-6 kertaa viikossa 2h kerralla ja kerron sen, toisen harrastaessa samaa 10 kertaa vuodessa, palautteena haukutaan bessewisseriksi. Kieltämättä suuret erot missään tuskin lisäävät kiinnostusta.
      6. Nyyhkytarina, miten on kohdeltu huonosti tai miten paljon sairautta tai tapaturmaa sattunut. Juokse karkuun.
      Tällaista voi tapahtua jokaiselle, joskus voi olla yhdistävä tekijä.
      7. Puhuu liikaa exästä, pahimmillaan vertaa sinua siihen vaikka positiivisesti. Tällöin tyyppi ei ole päässyt exästä yli
      Tämä on jo pilkunviilaamista, ellei tapahdu toistuvasti. Olen huomannut monien naisten jopa vaativan kehumista.
      8. Haukkuu muita tai on rasistinen
      Haukkuminen ja "en tykkää tämmöisestä" ovat kaksi täysin eri asiaa, mitä kaikki eivät halua ymmärtää.
      9. Vertaa sinua muihin
      Voi olla positiivista tai negatiivista. Joitakin ominaisuuksia on kätevintä kuvata vertaamalla.
      10. Vähättelee itseään tai kehuu itseä ylettömästi
      Jokaisen oma valinta kuinka tämän tulkitsee.
      11. Ei muista mitä olet kertonut
      Tunnustan rehellisesti, en muista kaikkea, mitä olen kertonut tai mitä toinen on kertonut. Saatan toistaa samoja asioita, mutta asiasisältö ei muutu.

    • Kyllä itselle on ollut hyvin helppo huijarit erottaa joukosta. Ensimmäinen kriteeri on yleispätevä lähes kaikkiin huijauksiin. Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta se ei yleensä ole totta.

      Olen tullut siihen tulokseen, että useimmat huijatuksi joutuneista ovat niin yksinkertaisia tai epätoivoisia, etteivät mitkään neuvot heitä oikein auta.

      Rahahuijareiden varalta sanoisin:
      Älä koskaan missään tapauksessa lähetä rahaa kenellekkään netissä tavanneellesi ihmiselle. Jos haluat auttaa ihmisiä tai eläimiä, niin lahjoita SPR, Unicef, WWF jne

      Varatut, mutta sinkkua näyttelevät (useimmiten miehet ) ovat vähän haastavampia.
      Sellainen ihminen joka on avoimin kortein liikenteessä, voi kuitenkin antaa sinulle puhelinnumeron, tavata sinua myös viikonloppuna, kertoo avoimesti työstään ja menneisyydestään jne.

      Narsistiset, hullut, väkivaltaiset erottaa usein siitä ylettömästä kehumisesta ja todella intensiivisestä suhteen alusta ja siitä, että exät ovat hulluja jne.
      Edellisiin lisätäkseni googlessa on myös ns käänteinen kuvahaku, jossa kuvalla voi hakea vastaavia kuvia netistä.

      • Anonyymi

        Mutta jos käänteisellä kuvahaulla ei löydy mitään, sekään ei vielä todista että kuvat ovat oikeita. Huijari voi käyttää sellaisia kuvia, joita ei löydy netistä ja jotka esittävät silti jotain toista henkilöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos käänteisellä kuvahaulla ei löydy mitään, sekään ei vielä todista että kuvat ovat oikeita. Huijari voi käyttää sellaisia kuvia, joita ei löydy netistä ja jotka esittävät silti jotain toista henkilöä.

        Kyllä olet oikeassa. Jos epäilee jotain, ei yksi asia ratkaise mitään, mutta yhdistettynä muihin epäilyttäviin asioihin sillä voi olla merkitystä.

        Jos esimerkiksi tyyppi lähettää kuvia, mutta etä löydä esimerkiksi FB-profiilia, tai profiilissa ei ole juurikaan tai aidon oloisia kontakteja. Tai tyypistä tai hänen perheestään tai tuttavistaan tms ei löydy mitään somesta.


    • Ei.koskaan.hyvin

      Minusta kehuminen jos esim. nainen on kaunis ja todella puoleensa vetävä ei ole ollut paha-asia.
      Tosin olen itse kehunut naista ja siitä syystä että "jalat ovat menneet alta" koska nainen on ollut yksinkertaisesti niin vetävä.

      Ehkä ei sitten pitäisi kehuskella... vai olenko sen jälkeen "suomalainen mies joka ei puhu koskaan"?

      • Seliina

        Kehuissa ei ole mitään vikaa, mutta kauniit naiset kuulevat sitä samaa joka taholta. Se on heille normaalia, joten erityistä vaikutusta sillä ei pysty tekemään. Enemmänkin se herättää tympääntymistä.


    • Anonyymi

      Puheet/puhetyyli, miten selittää jonkun asian jne jne.
      Tietysti jos tiedät koko nimen, niin sillä googlettaa netistä taustoja, kyllä niitä joitain löytyy sillä tavoin väkisinkin. Jos on auto, niin rekkarin kautta Trafin tietokannoista löytyy osoitetiedot, nimellä/puh.nrolla myös. Toki noi voi laittaa salaiseksikin, mutta Trafi-tetoja harva hoksaa salata.
      Mun viimeisin exä oli just tuollainen, puhui itsensä ristiin ja pussiin ihan minuuteissa joidenkin asioiden suhteen ja osoittautuikin mt- ja luonneongelmaiseksi vedättäjäksi, joka ei osannut eikä varmaan edes viitsinytkään olla edes uskollinen.
      Tajusin vaan ehkä hieman liian myöhään tarkistella noita juttuja esim netistä.
      Tutustumisvaiheessa mm. kertoi menneensä v.2015 naimisiin ja eronneensa 2018 alussa, mutta netissä oli kirjoitellut jo vuonna 2013 alkupuolella tämän miehen nimellä jotain blogeja ja vielä tietystä aiheesta, josta meilläkin tuli ongelmia. Eli tuo ainakin viittasi siihen, että olikin ollut jo ainakin 2v aikaisemmin ko tyypin kanssa naimisissa. On vielä harvinainen sukunimi, joten tuskin oli yhteensattuma-kaimasta kyse.. Itselläkin suht harvinainen sukunimi ja meitä on huomattavasti enempi eikä mullakaan ole yhtäkään täyskaimaa.
      Puhui vielä mm. sitä, että oli eronnut tosiaan puoli vuotta aiemmin, mutta olivat asuneet jo 2v erillään ja hän oli silti elänyt käytännöllisesti katsoen sinkkuna jo 2,5v (hänen ex kuulemma oli tosi paha äijä, joka oli seonnut jo hääyönä jne jne). Silti oli vihoissaan äidilleen joka oli exäni mukaan yrittänyt iskeä tuon miehen vasta vuotta aikaisemmin ja noissa puheissa hänen ex-mies olikin taas tosi kiltti, ihana jne.
      Siis ihan tällaisia hevonkukkuja mm. hänen suhdehistoriaansa liittyen.
      Sitten pelasi yhden tyypin kanssa (bestiksensä veli) ja pelaa vieläkin, ja sitä kusetuksen määrää siihen saamarin soppaan liittyen.. Olin kait alunperinkin vain joku pelinappula siinä sirkuksessa ihan silläkin, että sai ko elämäntapatyöttömänä eläneen juipin etsimään töitä.
      Eka kerran, kun hän salaili minua tuolta tyypiltä, oli tällainen: exän auto sattui hajoamaan ja tämä tyyppi tuli sitten isukkinsa kanssa korjaamaan sitä. Olin exäni luona ja olimme lähdössä jonnekin(autoa korjattiin exän kt-asunnon pihassa). Niin minun sitten pitikin lähteä takapihan kautta niin, ettei tämä tyyppi vaan vahingossakaan olisi nähnyt minua.
      Exä vielä sanoi että remppa on kohta valmis, hän kysyy vain väliaikatietoa ja tulee pian perässäni, kun näillä tyypeillä on kiire lähteä kotiinsa ja vielä kun ovat tämän bestiksensä veljen autolla liikkeellä, koska heidän ei kannattanut lähteä reilu 30km päästä ajamaan tämän yhden asian takia tänne kahdella autolla perätysten.
      Pidin kyllä silmällä tätä heitä sieltä "nurkan takaa" ja tämä toinen tyyppi sitten lähtikin yksinään noin 5min päästä autollaan pois. Sitten kysyinkin viattomasti, että eikös tämä Sauli sitten lähtenytkään isänsä kanssa samaa matkaa, niin vastaus olikin että isukki lähti jo edeltä käsin.
      Eli tuo logiikan puute oli ihan tuota tasoa, sanoo ensin että tulivat samaa matkaa yhdellä autolla ja muutaman minuutin päästä olivat sitten kuitenkin eri autoilla liikkeellä.
      Tästä nyt tuli paljon tekstiä ja enempikin olisi asiaa ko asioiden tiimoilta, mutta pointti nyt tosiaan on tuo, että jos tosiaan puheet ovat mitä sattuu, tapa ja kehonkieli on mitä on sanottujen asioiden tiimoilta jne, niin silloin on kyllä pahasti jotain vialla.
      Ja tosiaan netistäkin kyllä jo useimmiten löytyy ihan toisen nimelläkin paljon asiaa, josita selviää kyllä yllättävänkin paljon tosiasioita.

      • Anonyymi

        Hyvä kun neuvoit, kukaan ei olisi itse tajunnut etsiä netistä tietoa.


      • Anonyymi

        Jos minusta etsittäisiin tietoa netin kautta niin ei löytyisi kyllä mitään. Tutustuin poikaystävääni netissä, mutta en ole koskaan kysynyt googlettiko hän minua ennen tapaamista.


      • Yogamies

        Ei ehkä sinusta löydy, mutta kertomistasi asioista luultavasti löytyy, työpaikastasi, sukulaisistasi, eksistäsi, kavereistasi, asuinpaikoistasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minusta etsittäisiin tietoa netin kautta niin ei löytyisi kyllä mitään. Tutustuin poikaystävääni netissä, mutta en ole koskaan kysynyt googlettiko hän minua ennen tapaamista.

        No se oli kyllä hyvä sitten, että osasin neuvoa netin käyttöä muillekin:):)(sarkasmia siis:):))
        Kyllä ihmisistä löytyy yllättävänkin paljon tietoa, tai no, paljon mutta yleensä väkisinkin jotain ko ihmiseen ja hänen nettikäyttäytymiseen liittyvää ja voi olla aika tärkeätäkin ja ratkaisevaa tietoa.
        Mutta toki tuo live-käyttäytyminen on paras tapa nähdä toisesta, mikä hän on miehiään/naisiaan.
        Ja kannattaa aina olla ensimmäiset 2-3kk "kuulolla", tuona aikana vasta alkaa näkemään toisesta edes hieman myös, et millainen on ja onko ko ihmisen kanssa mitään edellytyksiä edes yrittää mitään suhdetta vai ei. Eli ei tunteille ylivaltaa, vaikka sydän kuinka jyskyttäisi toisen vuoksi ja olisi varma olo. Ei nyt tietenkään vainoharhaiseksi auta alkaa, mutta terve skeptisyys ja maalaisjärki täytyy pitää mukana.
        Tuo viimeisin exäni tosiaan valehteli kaikesta. Juuri tuo autoremppahoitohyypiö esim asui hänen puheidensa mukaan 30km päässä, mutta todellisuudessa sitten kuitenkin asui noin kilsan päässä, minkä sain Trafin kautta tuon hyypiön auton rekisterinumeron perusteella selville.
        Eli jos exä olisi ollut rehellinen, uskollinen ja aidosti muutenkin suhteessamme mukana, niin olisi tuonkin asian kertonut rehellisesti jo heti alussa. Sen sijaan että piilotteli ja salaili minua tuolta tyypiltä.
        Hänen poikansa vielä vahingossa lipsauttamalla kärytti eräässä vaiheessa, että tuo tyyppi oli ollut heillä paljon muutenkin kuin autoremontin tiimoilta jne. Silloin exä selitteli nolona, että kun nimissäkin on vain yhden kirjaimen ero, niin ihmekö tuo kun menee miehet sekaisin jne.
        Ja kaikkea muuta tuossa eka kirjoituksessani kertomani lisäksi.
        Muutenkin narsistinen ja miehillä pelaava nainen. No, eipä sitä paskaa kauaa kestänyt.
        Sain vielä ohjailtua asiat niin, että lähti itse. Olisin muuten heivannut hänet itse, mutta ajattelin aikaisemmista kokemuksistani viisastuneena, että tod. näk olisi alkanut vaan roikkumaan perässäni väkisin. Parisen kuukautta siinä kyllä paloi aikaa turhaan mutta oli sen arvoista.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Ei ehkä sinusta löydy, mutta kertomistasi asioista luultavasti löytyy, työpaikastasi, sukulaisistasi, eksistäsi, kavereistasi, asuinpaikoistasi...

        No tuskinpa kertoisin jollekin nettitutulle sukulaisistani, kavereistani, työpaikastani tai asuinpaikastani niin tarkkoja yksityiskohtia, että niitä voisi netistä löytää.
        Tajusin muuten nyt, että ei poikaystäväni olisi voinut googlettaa minua ennen tapaamistamme, koska kerroin hänelle sukunimeni vasta ensitapaamisella.


      • "No tuskinpa kertoisin jollekin nettitutulle sukulaisistani, kavereistani, työpaikastani tai asuinpaikastani niin tarkkoja yksityiskohtia"

        No tuollainen salailu sitten alkaakin olla jo yksi syy epäillä uutta tuttavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuskinpa kertoisin jollekin nettitutulle sukulaisistani, kavereistani, työpaikastani tai asuinpaikastani niin tarkkoja yksityiskohtia, että niitä voisi netistä löytää.
        Tajusin muuten nyt, että ei poikaystäväni olisi voinut googlettaa minua ennen tapaamistamme, koska kerroin hänelle sukunimeni vasta ensitapaamisella.

        No kyllä sitä pystyy vielä tuon ensitapaamisenkin jälkeen ottamaan asioista selvää, eli ei sillä nyt sinänsä ole väliä kertooko sen oikean nimensä jo heti samantien vai sitten vasta, kun on tavattu edes sen yhden kerran.
        Ja kyllähän Yogamies puhuu ihan asiaa, kyllä tuollainen salailukin antaa aihetta epäilykseen.
        Tottakai turvallisuus etusijalle ja varovaisuus kannattaa aina, mutta tosiaan jos kuukausi- tai edes viikkokaupalla panttaa tuollaisia perusjuttujakin, niin sitten ollaan jo liian pitkällä pimeän alueella.
        Itsellä oli viime kesänä juuri tällainen tuttavuus, viestiteltiin pitkän pitkän aikaa ja nainen ei kertonut sitten yhtään mitään itsestään.
        Oli joku Lissu Hokkanen, työskentelee jossain virastossa jne jne ja mailiosoitekin oli jostain mun heittämästä sanonnasta väsätty. Itse olin kuitnekin ihan rehellisesti liikkeellä ja kertoikin sitten googlettaneen kaikki mahdolliset minusta mitä pystyi.
        Tuossa tavatessaan esitteli vaan itsensä Merjaksi ja sen verran kertoi itsestään, että oli opiskellut joskus yliopistossa.
        Tiedä oliko tuo Merjakaan oikea nimi.. Siihen se tuttavuus sitten jäi kun en yksinkertaiseti keksinyt mitään puhuttavaakaan ja tuli muutenkin sellainen olo että miksi vaivautua. No enpä mäkään tuntunut kelpaavan hänelle joten..
        Mutta tosiaan, kyllä sitä voi vielä myöhäisemmässäkin vaiheessa varmistella asioita mm. nimen perusteella. Ja jos toinen ei suostu sanomaan oikeastaan mitään itsestään vielä pitkänkään tuttavuuden jälkeen, niin silloin ko ihminen kannattaa unohtaa. Sellainen ei ole rehellisesti liikkeellä eikä ole puhtaat jauhot pussissa muutenkaan.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        "No tuskinpa kertoisin jollekin nettitutulle sukulaisistani, kavereistani, työpaikastani tai asuinpaikastani niin tarkkoja yksityiskohtia"

        No tuollainen salailu sitten alkaakin olla jo yksi syy epäillä uutta tuttavuutta.

        Voi herranen aika! Se salailuhan on vain järkevää. Ei kannata kertoa sukulaisten ja kavereiden koko nimiä tai omaa osoitetta/työpaikkaa nettitutulle, juuri siksi että nettituttu ei välttämättä ole rehellinen ja harmiton henkilö. Eri tilanne on sitten, kun on jo tavattu ja tunnetaan paremmin. Mitä nettituttu edes tekee osoite- ja nimitiedoilla, eihän ole tarkoitus että löydän hänet oveni takaa yllättäen... tai että hän rupeaa lähettelemään viestejä äidilleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herranen aika! Se salailuhan on vain järkevää. Ei kannata kertoa sukulaisten ja kavereiden koko nimiä tai omaa osoitetta/työpaikkaa nettitutulle, juuri siksi että nettituttu ei välttämättä ole rehellinen ja harmiton henkilö. Eri tilanne on sitten, kun on jo tavattu ja tunnetaan paremmin. Mitä nettituttu edes tekee osoite- ja nimitiedoilla, eihän ole tarkoitus että löydän hänet oveni takaa yllättäen... tai että hän rupeaa lähettelemään viestejä äidilleni.

        No juu, totta puhut.
        Mutta ensisijaisesti tarkoitinkin sitä, että sitten kun on jo tavattu/tapailtu muutaman kerran. Silloin voi ja kannattaakin vielä kuitenkin ottaa toisesta selvää. Kun sitä toinen voi siltikin puhua ihan mitä tahansa piipaa-juttua itsestään, kuten varmasti hyvin ymmärrät?
        Ei se muutama tapaaminen vielä tosiaankaan tarkoita sitä, että toinen olisi välttämättä yhtään sen rehellisempi ja harmittomampi sen paremmin kuin tuollainen "pelkkä" nettituttu.
        Mutta kyllähän tuollainen valehtelu ja salailu kuitenkin myös herättää epäilyksiä, sillä kirjoitinkin että jos toinen ei vielä pitkänkään tuttavuuden jälkeen kerro itsestään oikeastaan mitään, niin sellainen kannattaa unohtaa.
        Usein tuollaiselle kuitenkin tarvitsisi itse kertoa itsestään silti mahdollisimman paljon. Olkoon se sit kuinka siitä turvallisuuden tarpeesta johtuvaa tahansa.


    • Anonyymi

      Onpa taas epäilyksiä. Just laitin itse ainakin uuden kuvan itsestäni profiiliin.

      • Anonyymi

        Näytä millainen kuva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe