Mihin lääkäreitä tarvitaan ?

Kantasuomalainen

Yli 20v sairastanut masennusta eri asteisina. Välillä työssä ja romahdus ja sairaslomalle . 2v.sitten terveys romahti täysin.hoidot työterveys,kunnallinen,osastojaksoja.300pvä täyteen kelalle mutta sairasloma jatkuu.kuntoutustukihakemus ilmariseen ja hylkynä takaisin.päätös tehty ilman erikoislääkäri lausumia jotka kela jo hyväksynyt ja maksanut sairaspäivärahaa. Miten eläkevak.yhtiö voi olla hyväksymättä 3 erikoislääkärin lausumat jotka puoltavat kuntoutustuen myöntämistä. Jokainen lääkärikäynti ja osastojakso maksaa,b-todistukset maksaa, mutta ei niillä mitään tee kun vakuutuslääkärit niitä arvioi. Onko kellään vastaavia kokemuksia.

12

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äpo840ögj4jlhlb

Yksi vastaus;
      - oma apu, paras apu....

• No.ainakin.siihen

että ne kuluttaa meidän maksamia verorahoja...

• emmentyinen

etkö pysty ottamaan apua vastaan ? nillität vaa omaa nillitystäs etkä kuuntele ja tajua mitä muut sanoo? kyllä minä oon saanu apua joka kerta kun en ole mikään heikkolahjaonen luulottelia.

• kaamosmasennus

Aloittajalle: tuo on ihan tyypillistä nykyajan hoiva-Suomessa. Mulla myös kuntoutustuki hylättiin, mutta sehän oli odotettavissa... Ja monella tuttavalla vuosia mennyt työkyvyttömänä työmarkkinatuella, eläkepäätöstä odotellen, monta erikoislääkärilausuntoa hylättynä... Kela hylkää työkyvyttömyyseläkepäätöksistä nykyään 40%. Koeta jaksaa. Tietysti tuo masentaa.

Nyt on tehty lakialoite tehty vakuutuslääkärien toiminnan saattamisesta tolkulliseksi:

https://www.adressit.com/vakuutuslaakarit_on_asetettava_totuusvelvoitteen_piiriin

• kylillä-puhutaan

että tarvitaan ulkomaan koulutustilaisuuksiin.. muutaman kerran vuodessa...

• niin.se.menee

Ulkomaanmatka = lääketehtaan maksama lomamatka kaukomaille.

Edellyttää sitä että lääkäri on kirjoittanut paljon reseptejä ko lääketehtaan lääkkeille.

Only fact.

• eiikinätiijä

joo mustaki tuntuu että ei terapiasta oo mitää hyötyä, määräisivät vaa kasan lääkkeitä ja antasivat mun olla rauhassa! Saako muute alaikänen peruuttaa oman terapian kokonaan? Ihan näin tuli mieleen :D oon siis ite 23

• tätäkö

Mahdollisesti olet syönyt huume masennuslääkkeitä koko ajan, kenties niitä on lopetettu, vaihdettu,lisätty, pidetty paussia. Ne pitää tuota olotilaa yllä, siis lääkärit pitävät.

• kaamosmasennus

Jos terapia ei toimi, sulla on luultavasti väärä terapeutti. Se on paljon kiinni kemioista. Jos tyyppi on sinulle yhdentekevä niin ei siitä sitten tule mitään. Sen pitää olla joku jonka kanssa tosiaan sujuu ja on jotain puhuttavaa, pelkkä terapiatekniikka ei auta. Näin olen itse kokenut ja olen kaksi kertaa vaihtanut.

• Itseäkin masennus lievänä vaivannut, piilevänä oli vuosia, hankala sairaus =(. Suomessa on nykypäivänä sairaana hankalaa olla ja elää, siis kun en halua pelkästään valittaa ja vikistä, on meillä terveydenhuoltoa vielä ja myös lääketieteellistä huipputason osaamista, osaajia.

Esim. terapiasta saattaa olla ja saada apuja, mikäli masennuksen syyt ja seuraukset ja juuret juontaa vaikka lapsuudesta, lääkärit mun mielestäni hoitavat pääosin oireita, eivät syitä ja seurauksia.

Omalla itellä, tavoitteilla, itsensä haastamisella, motivoitumisella, suunnitelmien tekemisellä vaikutusta, tiedän että alakulo ja masennus eri asioita, eikä masentuneelle hyödytä sanoa, että nyt ylös, ulos ja lenkille!

Kyllä aina mun mielestä on toivoa, mutta pienin askelin eteenpäin, ja uusia haasteita pieniä mitä alkaa toteuttamaan.

Minun mielestä mielenterveyden ongelmat jollain tasolla edelleen tabu, vaikka niistä puhuttu kiitettävästi ja avoimesti.

• loakdfokadsofkdaf

Mitä järkeä on elämässä, jos masennus ei lähde kumminkaan elinaikana pois? harmi kun nykyään ei pääse esim mestattavaksi.

• Elämässä-on-

sekä hyviä että huonoja päiviä,

JOKAISELLA !!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      509
      1491
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1156
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      835
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      817
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      756
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      724
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      697
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      685
    Aihe