Paitsi esimies ja palkanlaskenta eli meillä yli sadan asiantuntijan työpaikalla on tämä käytäntö voimassa. Ja ottaa ihan tavattomasti päähän, koska on estää asioiden hoitamista. Homma menee niin, että jos työntekijä x on vaikka poissa loppuviikon, tätä ei pomo kerro, vaikka menisi ekan poissaolopäivän jälkeen kysymään, että onko x vaikka perjantaina paikalla.
Perustelu on, että kyseessä on arkaluontoinen tieto, jota ei saa kertoa kenellekään. Tietysti jos poissaoleva itse kertoo olevansa poissa, niin asia toimii, mutta näin ei useimmiten tapahtu.
Onko käytäntö miten yleinen? Itse en tiedä mitään muuta työpaikkaa, jossa näin toimitaan. Ja olen sitä mieltä, että mikään laki ei anna pohjaa tälle käytännölle.
Ja selvennys: kyse ei siis ole poissaolon syystä, joka varmasti on sellainen tieto, että sitä ei muiden ole syytä tietää, vaan pelkästään siitä, että tiedettäisiin, ketkä ovat talossa ja ketkä ei.
Kukaan ei tiedä poissaoloista!
Poissa
0
104
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1026651KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3696221Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603093Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112574Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082225- 1251814
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191663Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341365Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811340- 731237