Valkea hius!

Ei oo todellista.

Löysin jakauksestani vitivalkean hiuksen! Juuresta latvaan! Ikää alle 40 v.

Voiko olla edes mahdollista? Viime viikolla joku sanoi palstalla, että minusta saa "mummufiboja". Tätäkö se on?

Kuka tai mikä aiheuttaa valkeita hiuksia (ei ole harmaa, vaan valkea)?! Tukkani on luonnostaan muuten tumma.

Mitä tämä nyt on? Onko muilla valkeita hiuksia vaikka ikä alkaisi 3:sella?

Onko tässä nyt syytä luuhottaa? En uskalla enää katsoa. Myssy päähän. Onko minusta tulossa mummo!! (olen kyllä aina halunnut mummoksi, mutten sisäistä mummohyökkäystä sentään toivonut!)

Jk. Poistin sen välittömästi, kiskaisemalla.

Sanokaa kiltit, että kyllä,

olette löytäneet oman valkean hiuksenne.

58

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenhän elämä tästä nyt jatkuu. Toivon, että se on yksittäinen...

Entä jos yksi kaunis aamu pääni on kokonaan valkoinen, zup vaan.

• värjääse

Ainahan sen voi värjätä piiloon.

• Mitä h.lvettiä sitä nyt edes mietitään.

Se ei kuulu asiaan.

• värjääse kirjoitti:

Tässähän tätä on värjätty muutenkin (punainen).

Kamalaa...Entä jos tukka on ollut värin alla jo vuosia valkea?

Enkä ole vaan tiennyt....nyt kun juurikasvu pääsi ylipitkäksi, niin...

Oikeasti olen vähän tyrmistynyt...

• värjääse kirjoitti:

Mutta se ei saa olla valkea (allakaan).

• misspönttöuuni kirjoitti:

Tässähän tätä on värjätty muutenkin (punainen).

Kamalaa...Entä jos tukka on ollut värin alla jo vuosia valkea?

Enkä ole vaan tiennyt....nyt kun juurikasvu pääsi ylipitkäksi, niin...

Oikeasti olen vähän tyrmistynyt...

Se on sitten vain pigmentitön hius, jos ei kerran edesväri tartu. Se on ollu sulla aina..Helpottiko? 😊

Ps. Mä tykkään harmaista hiuksista, oon aina tykännyt. Johtunee mun mummosta, jonka pitkiä harmaita hiuksia lapsena harjailin..ja mummu oli mulle rakas.

• Wwuwuw kirjoitti:

Se on sitten vain pigmentitön hius, jos ei kerran edesväri tartu. Se on ollu sulla aina..Helpottiko? 😊

Ps. Mä tykkään harmaista hiuksista, oon aina tykännyt. Johtunee mun mummosta, jonka pitkiä harmaita hiuksia lapsena harjailin..ja mummu oli mulle rakas.

Ihana kommentti, helpotti : )

Mietin vaan kans sitä, että voiko kova stressi niin kuin väliaikaisestikin (mutta ei pysyvästi) tuoda valkoisia haipukkaisia?

Kyllä se on jossain vaiheessa kaunis väri, mutta jos sitten vasta alkaisi 6-kympin korvilla tulemaan? Ukilla ja toisella mummolla oli aivan valkeat (sanottiikin mummolle joskus silloin kun se muuttui, että lakkaa vaan värjäämästä, kauniimpi omalla). Tiedätkö mitä, tuohon mummo asiaan: maailma oli parempi paikka elää kun mummot olivat vielä olemassa... <3 Mummot on rakkaita, kyllä, ja on niin ikävä mummoa.. Mummot tuovat tasapainon kaikkeen olemiseen.

Naisenahan ne muutokset on isoja (jo nuo mikromuutokset). Ukoista saa sen kuvan, että ihan sama vaikka heidän tukkansa muuttuisi sammalenvihreäksi, niin ei tunnu painavan...

Muutes, kyllä alueellinen vesikin voi vaikuttaa kenen vaan tukan väriin; jos on paljon kuparia, tulee vihreä!

Ihana kommentti, helpotti : )

Mietin vaan kans sitä, että voiko kova stressi niin kuin väliaikaisestikin (mutta ei pysyvästi) tuoda valkoisia haipukkaisia?

Kyllä se on jossain vaiheessa kaunis väri, mutta jos sitten vasta alkaisi 6-kympin korvilla tulemaan? Ukilla ja toisella mummolla oli aivan valkeat (sanottiikin mummolle joskus silloin kun se muuttui, että lakkaa vaan värjäämästä, kauniimpi omalla). Tiedätkö mitä, tuohon mummo asiaan: maailma oli parempi paikka elää kun mummot olivat vielä olemassa... <3 Mummot on rakkaita, kyllä, ja on niin ikävä mummoa.. Mummot tuovat tasapainon kaikkeen olemiseen.

Naisenahan ne muutokset on isoja (jo nuo mikromuutokset). Ukoista saa sen kuvan, että ihan sama vaikka heidän tukkansa muuttuisi sammalenvihreäksi, niin ei tunnu painavan...

Muutes, kyllä alueellinen vesikin voi vaikuttaa kenen vaan tukan väriin; jos on paljon kuparia, tulee vihreä!

Ukot vaan esittää..

Leffojen mukaan hiukset voi muuttua yhdessä yössäkin valkoiseksi, mutmut..juu ei kai nyt oikeesti. Broidilla oli harmaata päässään jo vähän päälle 40v. Ja tunsinhan mä yhden naisenkin, jolla oli jo joskus päälle 30v paksu vitivalkoinen tukka.. Värjäsi sen kerran kellertäväksi, mutta se väri ei kauaa pysynyt. Aika yksilöllistä on tuokin hommeli..

Mummot kunniaan, mummot on tänkin maan suola, sokeri ja pippuri!!

🤗

• Wwuwuw kirjoitti:

Ukot vaan esittää..

Leffojen mukaan hiukset voi muuttua yhdessä yössäkin valkoiseksi, mutmut..juu ei kai nyt oikeesti. Broidilla oli harmaata päässään jo vähän päälle 40v. Ja tunsinhan mä yhden naisenkin, jolla oli jo joskus päälle 30v paksu vitivalkoinen tukka.. Värjäsi sen kerran kellertäväksi, mutta se väri ei kauaa pysynyt. Aika yksilöllistä on tuokin hommeli..

Mummot kunniaan, mummot on tänkin maan suola, sokeri ja pippuri!!

🤗

Amen! : )

• eivielä

Valkeita hiuksia aiheuttaa tietysti vanheneminen. Valkea tai harmaa... sama asia.Oletko kovin stressaantunut

• Niin, mutta kun tässä ei olla vielä vanhoja!

Huolestunut.

Ehkä stressi, voiko olla?

• Nyt joku ilmoittautumaan, että valkea hius löytyy.

• Nyt riittää! Tulee pian paniikkikohtaus tai joku.

Tuossa oli kyllä noita hiuksia aika paljon (huomautan tärkeän asian, että löysin vain YHDEN...yhden).

toisekseen, tuo typsy on värjännyt tukkansa aika tummaksi, joten tuokin juurikasvu on takuulla vaan sitä normaalia maantienväriä, mitä Suomessa ilmaantuu.

Entä oma tukkasi? Katsopa sitä juurta? Tai jakausta?

Ei paljon jeesannu tuo "mummomyssy"...

(suhinaa)

• Voiko ihminen muuttua albiinoksi?

Voiko ihminen muuttua albiinoksi?

Siis yks kaks.

Oon aina sanonu, että tämä työpaikka ei sovi mulle.

Nyt riittää! Tulee pian paniikkikohtaus tai joku.

Tuossa oli kyllä noita hiuksia aika paljon (huomautan tärkeän asian, että löysin vain YHDEN...yhden).

toisekseen, tuo typsy on värjännyt tukkansa aika tummaksi, joten tuokin juurikasvu on takuulla vaan sitä normaalia maantienväriä, mitä Suomessa ilmaantuu.

Entä oma tukkasi? Katsopa sitä juurta? Tai jakausta?

Ei paljon jeesannu tuo "mummomyssy"...

(suhinaa)

Harmaannut vaan suosiolla tyylikkäästi niin olet muodin aallonharjalla:

" Viime vuosinahan kelkka on ollut kääntymässä juuri harmaiden hiusten suuntaan. Viileän vaaleita on värjätty jo tovi ja otsikoissa on tuon tuosta massasta poikkeavia malleja, jotka ovat kasvattaneet harmaat hiukset ja menestyneet alalla vasta sen jälkeen. Kyse on siitä, että harmaiden sporttaaminen on etenkin tällaisessa hiustenvärjäyksen luvassa maassa edelleen todella marginaalinen ilmiö. Tunnen kaksi yli 40-vuotiasta naista, jotka ovat kasvattaneet luonnolliset harmaat ja näyttävät hiuksissaan ihan superhyviltä."

• Harmaaritari kirjoitti:

" Viime vuosinahan kelkka on ollut kääntymässä juuri harmaiden hiusten suuntaan. Viileän vaaleita on värjätty jo tovi ja otsikoissa on tuon tuosta massasta poikkeavia malleja, jotka ovat kasvattaneet harmaat hiukset ja menestyneet alalla vasta sen jälkeen. Kyse on siitä, että harmaiden sporttaaminen on etenkin tällaisessa hiustenvärjäyksen luvassa maassa edelleen todella marginaalinen ilmiö. Tunnen kaksi yli 40-vuotiasta naista, jotka ovat kasvattaneet luonnolliset harmaat ja näyttävät hiuksissaan ihan superhyviltä."

Mitä tähän nyt sanoisi.

Noh Vappu Pimiällähän oli kauniisti värjätty harmaa tukka, hassua kuin nuoret naiset haluavat harmaata : )

(hamuaa käpälällä punaista purkkia)

• misspönttöuuni
        Harmaaritari kirjoitti:

En AIO harmaantua.

Noo...etpä sanonut vieläkään mitään omasta tilanteestasi, miten on? : )

• EITASA

Ensimmäisen harmaan hiuksen löytyminen voi aiheuttaa tunteita, sillä monelle se on vanhuuden merkki. Prosessi ensimmäisen harmaan hiuksen ja vitivalkoisen hiuspehkon välillä voi kuitenkin kestää vuosikymmeniä. On täysin yksilöllistä, kuinka nopeasti 'harmaita' alkaa tulla ja kuinka nopeasti ne lisääntyvät. Toiset harmaantuvat vuodessa tai kahdessa toisille ei harmaista hiuksia tule edes 50 vuotiaana.

• MINUSTA TULEE MUMMO!!!

(huutoa)

• äläoletyhmä
      • Tähän ei ruveta. Ei.

• Valkeita tai vaaleita hiuksia en ole havainnut, partakarvoja kylläkin olen

• Joo, olen tarkkaillut, että n. 30-40-vuotiaillakin ukkeleilla niitä jouhikaisia jo on. Niinku sivuparrassa valkeaa.

Ihmeellinen elämä.

Mulla on ollu kaksi vuotta kova stressi. Ehkä jos jatkuu, kaunis tumma tukka muuttuu ennenaikaisesti valkeaksi :(

Joo, olen tarkkaillut, että n. 30-40-vuotiaillakin ukkeleilla niitä jouhikaisia jo on. Niinku sivuparrassa valkeaa.

Ihmeellinen elämä.

Mulla on ollu kaksi vuotta kova stressi. Ehkä jos jatkuu, kaunis tumma tukka muuttuu ennenaikaisesti valkeaksi :(

Ei kauniit tummat hiuksesi vielä vaalene, luulisin ainakin. Miä voin onneks helposti ajaa vaalean parran pois

• l-------
        misspönttöuuni kirjoitti:

Joo, olen tarkkaillut, että n. 30-40-vuotiaillakin ukkeleilla niitä jouhikaisia jo on. Niinku sivuparrassa valkeaa.

Ihmeellinen elämä.

Vaihtelu virkistää kun muuttuu vaaleaksi :)

• pujotteIija kirjoitti:

Ei kauniit tummat hiuksesi vielä vaalene, luulisin ainakin. Miä voin onneks helposti ajaa vaalean parran pois

Toivotaan niin. Kiitos kovin kauniista sanoistasi... (huokaisee...)

Täytyy tallentaa puhelimeen varuiksi päivystävän (myös viikonloput) parturi-kampaajamestarin puhelinnumero...

Ehkä tuo on joku yksittäinen luonnon hairahdus. : )

Miehillähän se teitä vaan komistaa, se tekee charmantiksi, että siinä mielessä ei huolta. Älä aja pois partaa, sellainen pieni on komea :)

• l------- kirjoitti:

Vaihtelu virkistää kun muuttuu vaaleaksi :)

Ei sentään ruveta hourimaan. Niin vaihtelunhaluisia ei olla.

Toivotaan niin. Kiitos kovin kauniista sanoistasi... (huokaisee...)

Täytyy tallentaa puhelimeen varuiksi päivystävän (myös viikonloput) parturi-kampaajamestarin puhelinnumero...

Ehkä tuo on joku yksittäinen luonnon hairahdus. : )

Miehillähän se teitä vaan komistaa, se tekee charmantiksi, että siinä mielessä ei huolta. Älä aja pois partaa, sellainen pieni on komea :)

Mullahan on ollut kokoajan lyhyt sänki, kun ajan parran hiusleikkurilla. Nyt täytyy katella, jos alkais tarkemmin ajelemaan

• pujotteIija kirjoitti:

Mullahan on ollut kokoajan lyhyt sänki, kun ajan parran hiusleikkurilla. Nyt täytyy katella, jos alkais tarkemmin ajelemaan

No jos meet treffeille, ni sitte aja silonen, juu ; )

• Tätä ennen en ole edes ajatellut asiaa.

Mummollani oli kyllä vitivalkea tukka. Ihan valkoinen kuin lumi (ei harmaa). Mutta jos se onkin niin, että jos on luonnostaan ihan tumma, tosi tumma tukka, siitä tulee vastakohta, platinavalkoinen?

• kyntöhommissa

Älä helkkari.

Minä löysin taas mustan mulkun vaostani!

• Lisääiloasinulle

Mietipä sitä että kun vanhenet niin saatat alkaa kaljuuntua myös. Nimittäin naisetkin kaljuuntuvat ikääntyessään. Ei kaikki, mutta se on mahdollista.

• jokuhakeehuomiota

Kauhea haloo yhdestä hiuksesta... 😧

• Kauhea ei riitä vaan h.lvetinmoinen.

Tarkasta oma kuontalos, ja katotaan sitten. En ehkä ole ainoa kenestä se on outoa ja hämmentävää.

Valkean hiuksen ei kuulu olla siinä -vielä.

• kalkkikseksi.tulet

sinä olet tulossa vanhaksi tai sinä tulet keski ikäiseksi niin eka tulee yksi pian toinen vuoden kahden päästä niitä on useampi tai puolet hiuksista

• harmaa.hapsi

entä onko alapäässäkin eli onko sieltä löytynyt harmaita karvoja

• Olepas nyt hiljaa mäessä.

• söpöjä.ovat

Olepas nyt hiljaa mäessä.

uskoisin että ne kuitenkin sopii sinulle

• söpöjä.ovat kirjoitti:

uskoisin että ne kuitenkin sopii sinulle

Sepä ystävällistä : )

• m.wurst

Mää löysin ensimmäisen valkoisen hiuksen päästäni sinä vuonna ku täytin 30. Nyt yli 6 vuotta myöhemmin en enää pysy laskuissa et montako niitä on..
      Sitä ensimmäistä luulin hiusten sekaan joutuneeksi kissankarvaksi kun se oli niin lyhyt vielä, yrittäessäni poimia sitä pois huomasin kuitenkin et sehän perkule on kiinni mun päässä.
      Oli kai siinä hetkellinen kriisi, että nytkö jo..
      Mut toisaalta haaveilen jo vitivalkoisesta peikkomuorin tukasta,

• Ooh. :0

Jos meille tulee ennen 40 valkeat tukat, pidämme kanssasi kokoontumisajot :D

(OO...no ei oo kyllä naurun asia, hui).

• seksikäs.tukka

luonto äiti tietää kyllä mikä sinulle sopii

• seksikäs.tukka kirjoitti:

luonto äiti tietää kyllä mikä sinulle sopii

Kampaaja sen tietää (tai ainakin mama earth voisi keskustella sen kanssa).

• m.wurst

Ooh. :0

Jos meille tulee ennen 40 valkeat tukat, pidämme kanssasi kokoontumisajot :D

(OO...no ei oo kyllä naurun asia, hui).

Joo :D

Ja jos jotain, nii luonnetta näistä "valkohapsista" löytyy, tai ainaki mulla ne tahtovat olla taipumattomia rautalankoja joihin ei hiusväritkään tartu,

• m.wurst kirjoitti:

Joo :D

Ja jos jotain, nii luonnetta näistä "valkohapsista" löytyy, tai ainaki mulla ne tahtovat olla taipumattomia rautalankoja joihin ei hiusväritkään tartu,

Joo, se oli änkyrän kova, ja piikkisuora hius. Niin kuin sitkeästi pinnisti sieltä seasta. Paha juttu jos ei väri tartu? Huh...

Ou jee. Ja jos haluaa punaisen tukan ja sieltä alkaa pilkistämään valkoisia viiruja niin kohtahan sitä on kuin Itävällan lippu jumkaut! :D

Heti kun mies astui kuvioihin...Naiset pysykää sinkkuina! :0

• 4646777

Joo, se oli änkyrän kova, ja piikkisuora hius. Niin kuin sitkeästi pinnisti sieltä seasta. Paha juttu jos ei väri tartu? Huh...

Ou jee. Ja jos haluaa punaisen tukan ja sieltä alkaa pilkistämään valkoisia viiruja niin kohtahan sitä on kuin Itävällan lippu jumkaut! :D

Heti kun mies astui kuvioihin...Naiset pysykää sinkkuina! :0

Lopettakaa siis se jyystäminen ja heti :D

• 4646777 kirjoitti:

Lopettakaa siis se jyystäminen ja heti :D

Taas oli miehen vika.

Ihan sama; tamponi, puhelin, tukka....

Miehen syy.

• 65847568

Taas oli miehen vika.

Ihan sama; tamponi, puhelin, tukka....

Miehen syy.

Niinhän sä itse sanoit... heti kun mies astui :)

Vaikea se on miehen itsekseen jyystää :D

• 65847568 kirjoitti:

Niinhän sä itse sanoit... heti kun mies astui :)

Vaikea se on miehen itsekseen jyystää :D

Ja sillä muka pitäis olla terveysvaikutuksia, kissanviikset ole!

• Ikäni alkaa 3:lla, en ole vielä harmaita löytänyt, MUTTA kyllä sekin päivä vielä koittaa, ei sille mitään mahda. =/

Älä turhaan stressaa, tuskin yhdessä yössä koko pää alkaa harmaita puskea! ja tosiaan mikäli värjätä haluaa, se mahdollista nykyään, itsekin ikäni värjäillyt tukkaa, myrkkyjähän ne värit on.

keskity muihin asioihin kun sen harmaan miettimiseen, piristää kummasta, ja jokaiselle tulee kun vuosia tulee mittariin lisää erilaisista hankalia juttuja, enkä nyt meinaa niitä harmaita hiuksia. vaan esim. sairauksia jne jne toisilla enemmän, toisilla taas vähemmän.

• No joo. Terveysjutut on oikeasti niitä vakavia huolia jos niitä on,
        tuo oli vain yksi pikku töyhtiäinen...

No joo. Terveysjutut on oikeasti niitä vakavia huolia jos niitä on,
        tuo oli vain yksi pikku töyhtiäinen...

Joo, itsekin nuorempana tuli juostua lääkärissä pienienkin vaivojen takia, mutta nykyään mikä ei tapa, niin vahvistaa kannalla. Toki veriarvot, sokeriarvot ja kolesteroli on hyvä tarkistuttaa säännöllisin väliajoin, tai jos jokin tietty vaiva on selkeä niin mentävä.

• eripariaolevat kirjoitti:

Joo, itsekin nuorempana tuli juostua lääkärissä pienienkin vaivojen takia, mutta nykyään mikä ei tapa, niin vahvistaa kannalla. Toki veriarvot, sokeriarvot ja kolesteroli on hyvä tarkistuttaa säännöllisin väliajoin, tai jos jokin tietty vaiva on selkeä niin mentävä.

No jokaisen olisi kai hyvä tehdä sellainen säännöllinen kropan tsekkaus. Hiljattain otatin kaikki, haima-, maksa-, munuais-, kilpirauhas- Hb, sokeri- ja keliakiakokeet ja sydänkin pantiin piuhoihin. Vain valkea hius osasi piiloutua tohtorilta ja kotona pomppasi sitten pystyyn tyyliin 'Hähää, täällä minä olen'. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      57
      2814
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      40
      2445
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      94
      2010
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1315
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1159
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      155
      851
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      80
      784
    8. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      706
    9. Ymmärrätkö jo nyt, että

Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt
      Ikävä
      44
      682
    10. 43
      675
    Aihe