PMS-oireet

Koska kansainvälinen naistenpäivä lähestyy, myös palstalla on tiivistettävä tahtia.

Onko oireita ja vaikeuttavatko ne elämää? Kaikki saavat kyllä vastata. Myös miehet.

Kyllä siinä voi pahimmassa tapauksessa muuttua ihan vuoristotiikeriksi.

Auttaako mikään vai niilläkö vaan mennään...

40

<50

Vastaukset 40

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuuseksältä

Tuo on kuulemma keksitty prinsessa"oireilu" jolla on hyvä syy pyörittää mies pikkusormensa ympärille palvelijaksi. Tätä sanoi minun ex vaimoni ja myös kaverini naisystävä joka suoraan myönsi uilottavansa miestä tekeytymällä kerran kuussa avuttomaksi. Näin joskus epäilinkin ja kun naiset tämän myönsivätkin niin nykyään en ota näitä naisten "oireita" tosissani ollenkaan.

• Avuttomuus on kaukana raivosta. Et ole siis nähnyt lähellekään mitään.

• Eihän PMS- oireita ole kuin murto-osalla naisista. Yli 90 prosentilla ei niitä ole.

• Olen.pahoillani

Sun aloituksia etusivu väärällään. Taitaa ukkosi olla kovin saamaton mies kun sulla pitää täältä mankua huomiota.
      Hävetköön nahjus!

• Valtaan palstan <3

Ukko on evakossa PMS-ajan. On parempi tehdä näin.

• Olen.pahoillani
        misspönttöuuni kirjoitti:

Valtaan palstan <3

Ukko on evakossa PMS-ajan. On parempi tehdä näin.

Lopeta se miehesi kiusaaminen ja päästä hänet menemään. Vai onko siinä mielestäsi järkeä että toinen joutuu evakkoon kun neiti saa oireita? Ei taida pitemmän päälle toimia :(

• Olen.pahoillani kirjoitti:

Lopeta se miehesi kiusaaminen ja päästä hänet menemään. Vai onko siinä mielestäsi järkeä että toinen joutuu evakkoon kun neiti saa oireita? Ei taida pitemmän päälle toimia :(

Kyllä tähän ikään mennessä tietää jo milloin pitää varoa. Saatan räjähtää turhasta eikä sitä uudelle ihmiselle heti halua.

Kunhan nyt tottuu...

Ärsyttää tällä hetkellä jokaisen pärstä.

• opitpaolemaan

Kyllä tähän ikään mennessä tietää jo milloin pitää varoa. Saatan räjähtää turhasta eikä sitä uudelle ihmiselle heti halua.

Kunhan nyt tottuu...

Sinäkään et muuta tarvi kuin kunnon turpasaunan. Rauhoittaa kummasti tuittuilua.

• opitpaolemaan kirjoitti:

Sinäkään et muuta tarvi kuin kunnon turpasaunan. Rauhoittaa kummasti tuittuilua.

No uu ihanaa, saatan pistää sinut vaan ketoon, aliarvioit naisen pms-kauden

Voimat triplaantuu.

• Haeapua

Kunhan nyt tottuu...

Lapsellista! Kukaan normaali järjen omaava ei vaan räjähtele ja suutu ihmisille muuten vaan. Mielenterveyspalvelut ovat tässä tapauksessa sinun seuraava osoite.

• opitpaolemaan

No uu ihanaa, saatan pistää sinut vaan ketoon, aliarvioit naisen pms-kauden

Voimat triplaantuu.

Tuppivyötä tuittupään persuksille vaan kun alkaa kiukuttelu :D
        Näyttää kuka on isäntä talossa.

• opitpaolemaan kirjoitti:

Tuppivyötä tuittupään persuksille vaan kun alkaa kiukuttelu :D
        Näyttää kuka on isäntä talossa.

No uuu... :D

• Haeapua kirjoitti:

Lapsellista! Kukaan normaali järjen omaava ei vaan räjähtele ja suutu ihmisille muuten vaan. Mielenterveyspalvelut ovat tässä tapauksessa sinun seuraava osoite.

Sori vaan, mutta ei siihen auta mikään. Luonto on kirjoittanut sen niin.

• Meneekötasan

Sori vaan, mutta ei siihen auta mikään. Luonto on kirjoittanut sen niin.

Miksi sitten valitatte miehen jatkuvaa panetustakin? Luonto on asian luonut niin että miestä panettaa 24/7

• Meneekötasan kirjoitti:

Miksi sitten valitatte miehen jatkuvaa panetustakin? Luonto on asian luonut niin että miestä panettaa 24/7

No onpa siinä kombinaatio. Luonto on hoitanut niin ettei muuten paneta kun vähän mietit PMS:ää.

• whosgonnaloveyatonite

No onpa siinä kombinaatio. Luonto on hoitanut niin ettei muuten paneta kun vähän mietit PMS:ää.

Sä niin tarviit sulle sopivan miehen...

• Aikapeto

Näyttää siltä että ulkoistat oman mielisairautesi jonkun hienon kirjainlyhennelmän taakse. Mikäs siinä, noinhan pääsee näppärästi luikertelemaan kaikesta vastuusta.

• Aikapeto kirjoitti:

Näyttää siltä että ulkoistat oman mielisairautesi jonkun hienon kirjainlyhennelmän taakse. Mikäs siinä, noinhan pääsee näppärästi luikertelemaan kaikesta vastuusta.

Pyydäpä kuule anteeksi.

• whosgonnaloveyatonite kirjoitti:

Sä niin tarviit sulle sopivan miehen...

Aha..

• Toivottavasti et koskaan saa minkäänlaista naista.

Ja kun oikein toivon, niin toivehan toteutuu..

• Aikapeto_aito

Toivottavasti et koskaan saa minkäänlaista naista.

Ja kun oikein toivon, niin toivehan toteutuu..

Tuo äskeinen haistattelu ei ollut minulta vaan joltain trollilta.
        Mutta mitä asiaa minulla pitäisi anteeksi pyytää? Totesin vain asian mikä tuli ensimmäiseksi mieleen sinun aloituksesta.

• misspönttöuuni
        Aikapeto_aito kirjoitti:

Tuo äskeinen haistattelu ei ollut minulta vaan joltain trollilta.
        Mutta mitä asiaa minulla pitäisi anteeksi pyytää? Totesin vain asian mikä tuli ensimmäiseksi mieleen sinun aloituksesta.

Sinusta PMS on mielisairautta. Sekoilet itse. Toivottavasti tiellesi ei tule yhtäkään naista.

• Aikapeto

Sinusta PMS on mielisairautta. Sekoilet itse. Toivottavasti tiellesi ei tule yhtäkään naista.

Älä nyt ole lapsellinen. Jos miehellä täytyy lähteä evakkoon tuon takia niin kyllä on naisen päässä vikaa. Ja pahasti! Entäs sitten jos asuu saman katon alla? Hotelliinko miehesi laitat?

• Aikapeto kirjoitti:

Älä nyt ole lapsellinen. Jos miehellä täytyy lähteä evakkoon tuon takia niin kyllä on naisen päässä vikaa. Ja pahasti! Entäs sitten jos asuu saman katon alla? Hotelliinko miehesi laitat?

Kovin olet huolissasi miehestä :D

Oikeanlaisella miehellä ei ole mitään hätää. :D

• haaahaaa

Kovin olet huolissasi miehestä :D

Oikeanlaisella miehellä ei ole mitään hätää. :D

Oikeanlainen mies lähtee tuollaisesta suhteesta aika äkkiä nostelemaan. Kaikkea paskaa ei ole katsos pakko niellä..
        Toivottavasti käy edes vieraissa niillä kerroilla kun potkit hänet pellolle. Ja käyhän se kun minä täältä noitatohtoroin etänä sen päähän ajatuksen😁😁

• uhriudutaankoyhdessä

Juu minäkin saan kerran kuussa JHK:n (juoppohulluuskohtauksen) ja silloin on syytä olla kaukana! Mutta vikahan ei ole tietenkään minun, vaan tuon pirullisen kirjainyhdistelmän.

• Siinä on vaan se ero ettei viina ole luonnostaan sinun sisällä.

Veri sitä vastoin soluineen on.

• Sen verran vaikuttaa että vessan roskis tulee nopeammin täyteen.

Näyttää tuo naisväki olleen hyvällä päällä tai pahalla päällä on sitten kierto ollut missä vaiheessa tahansa. Kunhan vaan muistaa olla kysymättä asiasta; jos ei puoleen vuoteen ole tullut niin sitten voi mainita tai jos muuten haluaa asian esille ottaa.

On meillä ruokapöydässä puhuttu suoraan siteistä, tampponeista ja kuukupeista. Oikeastaan näin miehenä esittäisin naisille vahvan toiveen meidän miesten puolesta. Kovasti meinaan nopeuttaisi meidän kaupassakäyntiä jos siirtyisitte kuukuppeihin.

• Joo, mutta tuon kuppisysteemin kanssa

https://www.youtube.com/watch?v=rxh3uiPkQtc

pitää olla sitten selvillä kaurapuurokattiloista ja kun tuohon kuuluu tuo keittäminen sun muu, niin näin ei-kotitalous-ihmisenä valinta on mieluummin kertakäyttö.

Ja jätäpä tuommonen vahingossa keittiönpöydälle, niin miesväki on juonu aamukahvit siitä...

• misspönttöuuni kirjoitti:

Joo, mutta tuon kuppisysteemin kanssa

https://www.youtube.com/watch?v=rxh3uiPkQtc

pitää olla sitten selvillä kaurapuurokattiloista ja kun tuohon kuuluu tuo keittäminen sun muu, niin näin ei-kotitalous-ihmisenä valinta on mieluummin kertakäyttö.

Ja jätäpä tuommonen vahingossa keittiönpöydälle, niin miesväki on juonu aamukahvit siitä...

Kaipa sitä näin sukupuolineutraalina aikakautena mieskin voi nuo keittohommat hoitaa. Keittää puhtaaksi, antaa kuivua ja mankeloi niin menee pieneen tilaan.

Tuomonen hoituu samalla kun keittelee kahvit ja katsoo miten nainen vaihtaa autonrenkaat.

• M184 kirjoitti:

Kaipa sitä näin sukupuolineutraalina aikakautena mieskin voi nuo keittohommat hoitaa. Keittää puhtaaksi, antaa kuivua ja mankeloi niin menee pieneen tilaan.

Tuomonen hoituu samalla kun keittelee kahvit ja katsoo miten nainen vaihtaa autonrenkaat.

Et saisi kyllä koskea kuppiin :D

• M184 kirjoitti:

Tosiaan. Sullahan taisikin olla pelkkiä naisia taloudessa.

Ihmekös otat noin rauhallisesti. Nyt vasta tajusin.

• semmostaa

Minä aikoinaan pidin tuota pelkkänä höpöhöpönä, ainakaan minulla ei mielestäni ollut mitään pms-oireita. Kunnes mieheni kerran sanoi minun usein olevan kummallisen ärtynyt pari päivää ennen menkkojen alkua. Itse en ollut huomannut mitään sellaista.

• wanhaämmä

Joo-o... Vähän mörömmällä päällä saatan olla, epäkohdat vituttavat enemmän kuin normaalisti. Mutta en minä muille kiukuttele enkä muiden aikana. Itsekseni saatan joskus manata. Hyvähän se on tiedostaa, että katsotaanpa tuotakin asiaa parin päivän päästä uudestaan, nyt laitetaan ohi.

Jos jotain positiivista, niin siivoushalut lisääntyvät ja nukun poikkeuksellisen hyvin.

• wanhaämmä

Niin ja tämä! Just ennen menkkoja on supervoimat. Jos on tavoitteita raudan nostamisessa, niin silloin kannattaa nostella ennätyksiä :)

• Siivoushalut lisääntyvät! Se on niin totta, kylppäri kiiltää nyt viimeistä kaakelia myöten! Aloitin heti klo 10 reippaana ja hirveässä voimantunnossa (nyt olisi mennyt naapurinkin kylppäri). Tuntui, että oikein nahka ripisi pinnassa. Nyt otan noita voimaKAURApalloja ja eikun mäkeen, hyvää laskiaista! :D

p.s. varmasti nousee rauta, vääntyy koko tanko, voimat triplaantuvat; pitäisikö hakata muutama motti halkoja :D

• Olen parhaani yrittänyt, että pms-oireilu olisi mahdollisimman lievää. Käyn säännöllisesti kuntoilemassa, pidän ruokavalion kevyenä, enkä liikoja innostu alkoholista.
      Silti, kaikesta huolimatta, muutun hirviöksi viikon ajaksi (tämä on miehen mielipide). Nuttura tiukalla äksyilen ja rähisen muille. Mielialan vaihtelut menee joskus äärimmäsyyksiin. Pikkutarkkana ihmisenä en siedä lipsumista ja annan sen myös kuulua. Viikon jälkeen myrsky tasaantuu ja olen taas oma, mukava itseni. :)

• vastuuvapauttaeimyönnetä

Hah:D
        Helppo tapa ottaa vastuuvapaus omasta käytöksestään ja perustella sitä vain "katsos kun on ne hormoonit" väitteellä.
        Kuten ylempänäkin mainittu, niin samalla periaatteella miehen juoksu vaikka naapurimamman makuuhuoneeseen kerran kuussa pitäisi näin hyväksyä myös "kun ne hormoonit" panetuksen tullessa päälle kiiman huippuvaiheessa.
        Mikä etuoikeus naisella muka on sukupuoliselle käytökselleen ja siitä rankaista miestä versus miehen juosta joka hormooni panetuksessa vieraissa?

• vastuuvapauttaeimyönnetä kirjoitti:

Hah:D
        Helppo tapa ottaa vastuuvapaus omasta käytöksestään ja perustella sitä vain "katsos kun on ne hormoonit" väitteellä.
        Kuten ylempänäkin mainittu, niin samalla periaatteella miehen juoksu vaikka naapurimamman makuuhuoneeseen kerran kuussa pitäisi näin hyväksyä myös "kun ne hormoonit" panetuksen tullessa päälle kiiman huippuvaiheessa.
        Mikä etuoikeus naisella muka on sukupuoliselle käytökselleen ja siitä rankaista miestä versus miehen juosta joka hormooni panetuksessa vieraissa?

n ole hakenut mitään vastuuvapautta omasta käytöksestäni. Vedät vähän turhaan laaja-alaisen kuvauksen ja teet ikäviä yleistyksiä.
        Aina en huomaa olevani huonolla tuulella, ärsytyskynnys vaan on alhaalla ja olen herkkä sanomaan asioista. Se ei tarkoita, että toimin ja käyttäydyn tietoisesti ikävällä tavalla.
        Viestissäsi mainitset vastuuvapauden ja erikoisoikeuden käyttäytyä huonosti, silloin sen pitäisi olla harkittua ja täysin tietoista. Näin ei tietenkään ole.

Osaan toki pyytää anteeksi omaa äkäisyyttäni, niin olen myös tehnyt. Enkä tietoisesti halua pahoittaa kenenkään mieltä.

*
        ps: Harmittaa, kun tämä saitti heittää kirjautumisen ulos kesken viestin kirjoittamisen. Joutuu kirjautumaan ja kirjoittamaan viestin uudestaan. Aikaa menee turhaan. Todella ärsyttävää.

• Kirjoitat ihan painavaa asiaa ja oikeasti miettien monelta kannalta. Älä välitä noista sekaanhuutelijoista, siellä on vaan halu ärsyttää...

Sitähän yrittää tehdä parhaansa kun tietää, mitä tuleman pitää. Vaikka söisi kevyesti, nukkuisi, liikkuisi ja jättäisi kofeiinin/prosenttipitoiset pois, ei mahda sille tuulelleen mitään ja se on kamalaa ja se on ikävää. Lisäksi kropan yleisolo on jäätävän huono silloin, mikä lisää hirveää oloa.

Uskoisin ettei kukaan nainen sitä halua, mutta kun olo tulee, se tulee ja voi tulla ryminällä. Tiuskintaa ja ärinää... Pienetkin eleet ärsyttää, en haluaisi itse lähteä edes ihmisten sekaan kaupungille kun tuntuu, että alan huutamaan. Töissäkin on yhtä taistelua ettei tule sanottua hormonipuuskassa korjaamatonta.

Sitten pari viikkoa ja kaikki on todella taas niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Naantalin aurinkona loistaa.

Minusta tuntuu, että tämä pahenee kun ikää tulee lisää...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      122
      822
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      24
      777
    3. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      695
    4. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      668
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      45
      600
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      67
      548
    7. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      537
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      52
      536
    9. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      525
    10. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63