Kiinteät talla

Halpiskeppi

Onko kukaan tehnyt tremolotallaisesta kiinteätalllaista niin että valaisi tremolon blokin kolon täyteen ja kanteen kiinni sitten kunnon kiinteä talla? Tuon blokin kolon vois täyttää jollain kovettuvalla massalla?

22

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoni

      Ei halpiskeppiin kannata sijoittaa, blokkaat vain tallan sopivalla palalla!

    • Halpiskeppi

      Miksi ei kannata halpiskepiin sijoittaa, ihan kokeilun vuoksi, talla on jo kiilattu mutta kiinnostaisi kokeilla mitä tapahtuu jos valaa plokkikolon täyteen ja laadukas talla kanteen kiinni ja tuleehan parempi halpiskepistäkin kun sitä rakentelee.

      • Anonyymi

        Ibanezin kansi on kaareva vähän joka suuntaan, vaikea saada kiinteää tallaa kanteen kiinni niin että olisi "vaaterissa"!


    • neuvoni

      Koska halpiskepin arvo ei siitä nouse jos ja kun haluat joskus myydä sen pois. Myy mielummin se halpiskeppi pois modaamattomana ja osta sen ja uuden tallan hinnalla parempilaatuinen käytetty kitara, jossa kiinteä talla. Torille tulee joka päivä kymmeniä kitaroita myyntiin. Itsekin ajattelin joskus hankkia halpis squierin ja itse modailla sitä paremmaksi. Muutin mieltäni, koska olisi pitänyt kuitenkin vaihtaa ainakin mikit, virittimet, ehkä talla ja todennäköisesti hiottaa nauhat. Lopputuloksena olisi ollut ehkä ihan soitettava kitara, mutta sen arvo olisi ollut suunnilleen sama halpiskepin hinta. Jos laskee modaamiseen mahdollisesti käytetyn rahan ja halpiskepin hinnan, halvemmalla sain käytetyn straton!

    • Halpiskeppi

      En aio myydä halpiskauppaketjuilta ja siksi teen siitä kokeeksi paremman, jos siitä nyt parempi tulee. Kitara on Ibanez SA260FM.
      Harkinnassa ostaa Fenderin Tele johon on varattu rahaa 2000 euroa.
      Tässä Ibanez kepissä vaan tuo kansi hieman kaareva mutta täytyy ostaa hieman kuin sika säkissä joku talla jota yrittää sovittaa kanteen kiinni.

      • neuvoni

        En suosittele operaatiota, myy iba torilla ja osta tele käytettynä. Jos myöhemmin haluut telestä eroon, saat siitä suunnilleen saman hinnan takas! Se on fiksumpaa kuin ostaa uutena.


      • Halpiskeppi
        neuvoni kirjoitti:

        En suosittele operaatiota, myy iba torilla ja osta tele käytettynä. Jos myöhemmin haluut telestä eroon, saat siitä suunnilleen saman hinnan takas! Se on fiksumpaa kuin ostaa uutena.

        Telen ostoa vielä odotan, joko uusi tai käytetty, ei ole tarvetta ibanetziä myydä, soitan ja rakentelen sitä..jotkut vaihtaa noihin halpiskeppeihin virittimetkin, ei tarvitse, kun niitä hetken miettii niin keksii keinon millä ne pitää vireen, saa halutessaan niin tiukat kun haluaa. Itseasiassa tallankin voi itse rakentaa.


      • neuvoni
        Halpiskeppi kirjoitti:

        Telen ostoa vielä odotan, joko uusi tai käytetty, ei ole tarvetta ibanetziä myydä, soitan ja rakentelen sitä..jotkut vaihtaa noihin halpiskeppeihin virittimetkin, ei tarvitse, kun niitä hetken miettii niin keksii keinon millä ne pitää vireen, saa halutessaan niin tiukat kun haluaa. Itseasiassa tallankin voi itse rakentaa.

        Millaista muutosta soundiin etsit tallanvaihdolla? Itse olen myynyt halpikset pois aikaa sitten, koska tulee soitettua nykyisin vain Gibsonilla ja Stratolla. Turha pitää ylimääräisiä nurkissa ja tuo tilajohtajatarkin pysyy tyytyväisenpänä. Strato on floikalla ja hotrailseilla, joten kelpaa hevimättöön, Gibson LP kaikkeen muuhun.


      • Halpiskeppi
        neuvoni kirjoitti:

        Millaista muutosta soundiin etsit tallanvaihdolla? Itse olen myynyt halpikset pois aikaa sitten, koska tulee soitettua nykyisin vain Gibsonilla ja Stratolla. Turha pitää ylimääräisiä nurkissa ja tuo tilajohtajatarkin pysyy tyytyväisenpänä. Strato on floikalla ja hotrailseilla, joten kelpaa hevimättöön, Gibson LP kaikkeen muuhun.

        En hae soundiin juurikaan muutosta vaan ihan kokeilun vuoksi rakentelen ja katson mitä muutoksilla tapahtuu ja kuinka onnistuu muutokset. Sitä kun on "pilaa-se-itse mies!


      • neuvoni
        Halpiskeppi kirjoitti:

        En hae soundiin juurikaan muutosta vaan ihan kokeilun vuoksi rakentelen ja katson mitä muutoksilla tapahtuu ja kuinka onnistuu muutokset. Sitä kun on "pilaa-se-itse mies!

        Aa no sitten ei muuta kuin onnea matkaan. Kerro tänne kun olet operaation toteuttanut, kiinnostaa kuulla.


      • Halpiskeppi
        neuvoni kirjoitti:

        Aa no sitten ei muuta kuin onnea matkaan. Kerro tänne kun olet operaation toteuttanut, kiinnostaa kuulla.

        Tallan mallissa vaan miettiminen koska kallellaan tuo kansi, sopisiko joku tele/humbucker-tyylinen talla.


      • neuvoni
        Halpiskeppi kirjoitti:

        Tallan mallissa vaan miettiminen koska kallellaan tuo kansi, sopisiko joku tele/humbucker-tyylinen talla.

        Sun pitää ottaa huomioon ainakin tallan leveys, koska floikka on normitallaa leveämpi ja vaatii siksi muistaakseni ainakin erilevyiset mikit, joten voisi kuvitella ettei muunlevyinen talla sovi noille mikeille!


      • Halpiskeppi

        Ok, täytyy mittailla kuinka talla käy.


    • Halpiskeppi

      Heh..halpiskauppaketjuilta!!?!?!??! Siis..halpiskeppiä....

    • Tummaapuuta

      Onko Ibanez kitaran runko ole mahonkia?

    • Halpiskeppi

      Sanokaapas ammattilaiset tai kokeneemmat millaiset mikit mun kannattaa vaihtaa tuohon iban sa260fm keppiin, pääasiassa komppaan status quon biisejä.

    • Halpiskeppi

      Mikit löytyi

      • Mikkimaussi

        Mist löyty mikit?


    • Anonyymi

      Tremolo tallaa ei kannata kiilata puukiiloilla, puukiilat elää ja hieman muokkaantuu kun ne paikoilleen kiilaa.
      Itse tein hyvin naftit muovipalaset kovasta muovilevystä ja mistäs sitä sellaista löytyy, keittiöstä! Paksusta muovisesta leikkuu laudasta.
      Lisäksi tein kitaran puurunkoa vasten ohuesta muovirasiasta palasen jota vasten muovipalanen liukuu paikoilleen, toisen paksumman palan laitoin tallaplokin etupuolelle että talla asettuu oikeaan asentoon. Hyvin tiukka oli naputella viimeinen muovipalanen paikoilleen ja ohut muoviliuska esti sen että paksumpi, viimeinen palanen ei "jyrsinyt" kitaran runkoa.
      Entiset puiset palaset kun korvasin kovalla muovilla niin soundi muuttui!! Nyt onkin talla täysin liikkumaton.

    • Anonyymi

      Kun vääntää jouset tarpeeksi kireälle, niin että talla ei enää paljonkaan liiku, niin se riittää itselleni.

      • Anonyymi

        Kokeilepas kiilata talla kunnolla niin huomaat eron soundissa. Jopa kielien värähtely tuntuu eri tavalla kitaran rungossa.


      • Anonyymi

        Ei jousia niin kireälle saa etteikö talla liikkuisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe