Ylijäämäkori

Kirpputorin_ylijäämä

Siis jokainen varmaan tietää, ylijäämäkirpputorin hylätty-laatikon, juuri sen johon ensin laitetaan 50% alennus, ja tavaran viettäessä hyllyssä ties kuinka monta vuosipäivää, se lopulta yritetään antaa ilmaiseksi, ja tietyn ajan jälkeen se heitetään vain roskiin.
Tunnen olevani sitä roskaa.

Pitkä, yli 10 vuotta kestänyt suhteeni päättyi erinäisistä syistä johtuen ja jäin etävanhemmaksi kuten isät varsin usein. Suhteeni eksääni on hyvä, lapseni ovat minulla paljon viikonloppuisin ja suhteeni lapsiin on kunnossa.
Olen aika maanläheinen kaveri, kotitarvemuusikko, osaan monenlaista hommaa, rakentamisesta ja auton korjauksesta tietotekniikkaan. Olen siis hyvin monitaitoinen.
Olen kohtalaisen älykäs, en mikään superälykkö, mutta kuitenkin älykäs. Rakastan keskustella filosofisia kysymyksiä, tähtitieteestä, tekniikasta, politiikasta. Olen kiltti, enkä esimerkiksi ole koskaan puolisoani satuttanut fyysisesti.
En juopottele. En käytä huumeita. Poltan satunnaisesti. En käy koskaan baareissa, enkä osallistu sosiaalisiin rientoihin oikein muutenkaan, paitsi kesäisin moottoripyöräkokoontumisiin.

Teen töitä aika paljon, olen vastuullisessa asemassa ison joukon esimiehenä. Ulkoisesti puitteet ovat kunnossa, ajan suht arvokkaalla autolla, on kelkat, mönkijät, moottoripyörät, iso okt jota yksin asutan, tienaan suht hyvin.
Rakastan luontoa ja valokuvaamista, marjastusta, sienestystä, luonnossa olemista. Asunkin luonnon keskellä.

Eroni jälkeen ajattelin että "noh, se oli sen aikaa sitä, ja eiköhän sitä uusi puoliso löydy, emäntä taloon, niin sanotusti. Enhän sentään ole kuin vähän yli 30 vasta."
Itse en naisen ulkonäölle juuri painoarvoa anna parinvalinnassa, ihan siitä syystä että ymmärrän että kauniit kasvot eivät vie kovin pitkälle, mikäli ajatukset eivät muuten mene yhteen.

Latasin tinderin, mutta matcheja ei juuri tullut. Ne harvat mitä tulivat, olivat pääasiassa hiljaa, tai muutaman viestin jälkeen joko hiljenivät tai poistuivat.
Lähestyin sinkkunaisia mm. facebookissa, sinkkuryhmien kautta, ihan positiivisella ja neutraalilla tavalla, jollain kohteliaisuudella tms. Ei siis mitään "setämiespervoiluita" tai mitään muutakaan arveluttavaa.
Koskaan en ole saanut niihin asiallisiin kohteliaisuuksiin edes kiitosta, tai edes heitä vastaukseksi.
Ajattelin että okei, ehkä tinder on vaan jotain "huippusaaliin" metsästystä, ja sinkkuryhmien naisilla on jo viestiboksit niin täynnä ettei heitä edes kiinnosta niitä lukea. Päätin siis tehdä treffeille profiilin.
Kaikki meni hyvin; tein profiilitekstini huolella ja 100% rehellisesti, sain tekstistä paljon kehuja, ja mielenkiintoa selkeästi oli.
Keskustelut sujuivat todella hyvin, syvällisiä keskusteluita aiheesta kuin aiheesta, kunnes tuli aika näyttää kuva.
Kuvani näytettyäni, laitaa myöten jokaisella lopahti kiinnostus, ja joka kerta kuvien vaihdosta sovittuamme, minä jäin pimentoon, eli en tänä päivänäkään tiedä minkälainen henkilö vastapuolella oli.
Usein kuulin "kanssasi on todella helppo ja mukava puhua, mutta en saa sun ulkonäöstä sitä mitä tarvitsen", tai jotain muuta vastaavaa. Usein se toinen vain hävisi savuna ilmaan, niin sanotusti.

Ensin ajattelin että mitä helkkaria, eikö kukaan hae muuta kuin mr.Finland finalistia? Ensin tosiaan luotin siihen että kyllä se vielä löytyy se nainen jolle tavallinen suomalainen mies kelpaa.
Tämä kuvio kun toistui tarpeeksi usein, voin sanoa musertuneeni.

Kaiken kruunaa se että olen aina luullut olevani kohtalaisen hyvännäköinen, ja komeaksikin minua on usein kehuttu naisten puolesta.
Noh, enää en luule, vaan oletan että kyseessä ovat vaan olleet jonkinmoiset itsetuntoni kohotukset tms. En tiedä.

Nyt tunnen olevani sitä ylijäämäkirpputorin hylkytavaraa. sitä mikä ei kenellekkään kelpaa edes ilmaiseksi. Itsetuntoni on lievästi sanottuna maissa, enkä enää uskalla lähestyä ketään, koska koen sen olevan turhaa. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Kaipaisin puolisoa, avuksi, kumppaniksi, toivoisin saavani lisää lapsia ja tasaisen, rauhallisen arjen, arjen jossa voi luottaa toisen olevan läsnä. Rakastavan puolison, ja löytäväni kaiken sen myötä onnen jonka koen ansaitsevani.

En tiedä. Masentaa.

14

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möaslmföasgäa

      Nokun minustakin tuossa nyt ei ole mistään ylijäämäkorista kyse vaan että sua masentaa, itsetunto kokenut kolauksen ja yrität sopeutua sinkkuelämään. Ymmärtääkseni tinder on tuollainen lähtökohtaisesti kaikille - ei liity sinuun tai mihinkään ominaisuuksiksi. Ja sitten kuvasit, kuinka et paljoa ulkona käy - eli et kohtaakaan naisia eri tilaisuuksien ja piirien kautta. Ja sitten kun oma itsetuntokin koetuksella, niin se voi ehkä kuitenkin jotenkin heijastua.

      Kaikki kuvaamasi antoi kuvan, että ihan ok ulkoisesti ja ominaisuuksiltasi. Eli järjellä ajateltuna sinulla ei ole perustetta heittää itseäsi ylijäämälaariin. Olet ollut pitkässä parisuhteessa ja nyt kohtaat nykypäivän hankalan sinkkukuvion.

    • Kirpputorin_ylijäämä

      En minä ollut masentunut ennen tätä sinkkuilua ja turhia toiveita ja lukuisia pettymyksiä.
      En käsitä mikä ihme nykyään naisia vaivaa, mitä he oikein etsivät?
      Vai ovatko lähtökohtaisestikin ikäiseni naiset kaikki sen yksisarvisen metsästäjiä, kriteerit on vedetty niin tiukalle ettei todellisuudessa ole edes toivoa siitä että joku ne kaikki täyttäisi?
      Olisin varmasti hyvä mies ja puoliso, mutta koska se ei selvästikään nykypäivänä riitä, niin väkisinkinhän sitä ihmettelee että mistä on kyse? Omalla kohdallani tosiaan ulkonäkö, tai vähintäänkin huono kuva, on ollut se kaikki kaikessa ja selkeästi se seikka joka on estänyt minkään enemmän kehittymisen..

      • Kirpputorin_ylijäämä

        Tarkennuksena, siis kaikki ikäiseni sinkkunaiset.


    • sattumankauppaa

      Ei kannata etsiä vaan elää yksin hyvää elämää joka ikinen päivä minkä elää ja nauttia siitä että on elossa ja olemassa. Maailmassa on niin paljon muutakin tekemistä kuin matchin metsästys.
      Se oikea tulee kyllä vastaan jossain jos on tullakseen.
      Mulle se maailman paras totaalisen oikea tuli parhaan vastaan lapsuudenkaverini häissä 6 vuoden sinkkuuden jälkeen.

      Ja vinkkinä sinne seurustelupalstoille; sinuna en noin kovasti korostaisi omaisuus- yms. asioita, alkaa vaikuttaa itsekehuskelulta ja tulee tunne, että olet itsekeskeinen. Vähempi parempi.

      • Kirpputorin_ylijäämä

        No itselläni on elämässäni pyrkimys, ja siihen liittyy hyvin vahvasti myös puoliso. Tottakai pärjään yksikseni, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että tunnen itseni muukalaiseksi nykypäivän jämämarkkinoilla.

        Ei ollut ongelmana se että profiilini olisi ollut mitenkään itsekeskeinen; kiinnostuneita riitti ihan kiitettävästi, vaan ongelma oli ihan selkeästi
        ja yksiselitteisesti ulkonäössäni. Keskustelut sujuivat hienosti, siihen asti että näytin kuvani.


      • faktaontämä
        Kirpputorin_ylijäämä kirjoitti:

        No itselläni on elämässäni pyrkimys, ja siihen liittyy hyvin vahvasti myös puoliso. Tottakai pärjään yksikseni, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että tunnen itseni muukalaiseksi nykypäivän jämämarkkinoilla.

        Ei ollut ongelmana se että profiilini olisi ollut mitenkään itsekeskeinen; kiinnostuneita riitti ihan kiitettävästi, vaan ongelma oli ihan selkeästi
        ja yksiselitteisesti ulkonäössäni. Keskustelut sujuivat hienosti, siihen asti että näytin kuvani.

        Sinulla on vahva pyrkimys parisuhteeseen ja halu löytää sopiva nainen, mutta ymmärrät kai, että elämässä ei aina saa sitä mitä haluaa.


      • Kirpputorin_ylijäämä

        Ei pidä paikkaansa. Vaivannäöllä ja määrätietoisuudella yleensä saa haluamansa.

        Ei kuitenkaan avauksen asiaan liity. Ennemminkin se että mikä ihme nykypäivän sinkkumaailmassa mättää?


      • liisataiei
        Kirpputorin_ylijäämä kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Vaivannäöllä ja määrätietoisuudella yleensä saa haluamansa.

        Ei kuitenkaan avauksen asiaan liity. Ennemminkin se että mikä ihme nykypäivän sinkkumaailmassa mättää?

        Kuvasi ei ole synkassa puheittesi kanssa. Kannattaa vaihtaa uusi kuva/tehdä omalle ulkonäölle jotain, jos se noin vahvaa torjuntaa herättää.

        Meinaatko tosiaan, että kun riittävän pitkään ja määrätietoisesti kontaktoit naisia, niin joku niistä lopulta suostuu olemaan kanssasi? Onnea vaan yritykseesi.
        Onneksi nykyään naisilla(kin) on vapaus valita haluaako suhdetta jonkun kanssa vai ei.


      • Kirpputorin_ylijäämä
        liisataiei kirjoitti:

        Kuvasi ei ole synkassa puheittesi kanssa. Kannattaa vaihtaa uusi kuva/tehdä omalle ulkonäölle jotain, jos se noin vahvaa torjuntaa herättää.

        Meinaatko tosiaan, että kun riittävän pitkään ja määrätietoisesti kontaktoit naisia, niin joku niistä lopulta suostuu olemaan kanssasi? Onnea vaan yritykseesi.
        Onneksi nykyään naisilla(kin) on vapaus valita haluaako suhdetta jonkun kanssa vai ei.

        Minkäpä sitä naamalleen voi?

        Ja loppu meniki sitte luetun ymmärtämisen kanssa hivenen sinne metsähallituksen puolelle..


      • faktaontämä
        Kirpputorin_ylijäämä kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Vaivannäöllä ja määrätietoisuudella yleensä saa haluamansa.

        Ei kuitenkaan avauksen asiaan liity. Ennemminkin se että mikä ihme nykypäivän sinkkumaailmassa mättää?

        Yhäkin väität, että vaivannäöllä ja määrätietoisuudella yleensä saa haluamansa... ei pidä paikkaansa, fakta on kuitenkin se, että elämässä ei kaikkea saa mitä haluaa, olipa sitä kuinka määrätietoinen tai tekipä sen asian eteen töitä vaikka kuinka helvetisti.

        Parisuhderintamalla, jos sinä haluat, sanotaan nyt esimerkin vuoksi vaikka Angelica Jolien. Ihan sama miten päin kieriskelet, vaikka antaisit kuun taivaalta, jos Angelicaa ei kiinnosta, niin et sinä häntä saa naiseksesi. Se pitää paikkansa tavisnaistenkin suhteen.

        Nykypäivän sinkkumaailmassa ei mätä mikään, se nyt vain on tätä päivää.
        Kaikki tapahtuu tässä ja nyt, ei ole eilistä, ei ole huomista, ensi vaikutelma ratkaisee.
        Ehkä läplätetään viesti kaksi ja todetaan että toi on tylsä, toi on ruma, tossa ei ole mitään, toi ilmiselvästi valehtelee asioistaan, toi on liian hyvää ollakseen totta, tolla on lapsia, tolla on eksä, en mä tota halua kun se on tommonen. Pyyhkäisy vain ja sinä olet historiaa.

        Tervetuloa todellisuuteen.
        Vaikka kuinka näkisit vaivaa ja yrittäisit olla eduksesi, et sinä väkisin saa ketään itsestäsi pitämään, etenkään noilla parituspalstoilla.


      • Kirpputorin_ylijäämä
        faktaontämä kirjoitti:

        Yhäkin väität, että vaivannäöllä ja määrätietoisuudella yleensä saa haluamansa... ei pidä paikkaansa, fakta on kuitenkin se, että elämässä ei kaikkea saa mitä haluaa, olipa sitä kuinka määrätietoinen tai tekipä sen asian eteen töitä vaikka kuinka helvetisti.

        Parisuhderintamalla, jos sinä haluat, sanotaan nyt esimerkin vuoksi vaikka Angelica Jolien. Ihan sama miten päin kieriskelet, vaikka antaisit kuun taivaalta, jos Angelicaa ei kiinnosta, niin et sinä häntä saa naiseksesi. Se pitää paikkansa tavisnaistenkin suhteen.

        Nykypäivän sinkkumaailmassa ei mätä mikään, se nyt vain on tätä päivää.
        Kaikki tapahtuu tässä ja nyt, ei ole eilistä, ei ole huomista, ensi vaikutelma ratkaisee.
        Ehkä läplätetään viesti kaksi ja todetaan että toi on tylsä, toi on ruma, tossa ei ole mitään, toi ilmiselvästi valehtelee asioistaan, toi on liian hyvää ollakseen totta, tolla on lapsia, tolla on eksä, en mä tota halua kun se on tommonen. Pyyhkäisy vain ja sinä olet historiaa.

        Tervetuloa todellisuuteen.
        Vaikka kuinka näkisit vaivaa ja yrittäisit olla eduksesi, et sinä väkisin saa ketään itsestäsi pitämään, etenkään noilla parituspalstoilla.

        Edelleenkin, se luetun ymmärtäminen.


    • jokumuumättää

      Juttusi kuulostaa oudolta. Jos omasta mielestäsi olet komea eli vähintäönkin ihan taviksen näköinen niin kyse ei oo ulkonäöstä. Tunnut kehuvan itseäsi ihan älyttömästi, lisäksi olisiko omat vaatimuksesi naisesya esim.ulkonäön suhteen liikaa.

      • Kirpputorin_ylijäämä

        Ihan normaalin näköinen mies minä olen..

        Ja ei, en toki kehuskele, eikä sen suuntaista palautetta ole edes tullutkaan. En epäile etteikö tulis jos aihetta olis.
        Ja ei, en aseta naiselle ulkonäkövaatimuksia. Ainoa vaatimus on että täytyy olla normaali ihminen.


      • Treffix
        Kirpputorin_ylijäämä kirjoitti:

        Ihan normaalin näköinen mies minä olen..

        Ja ei, en toki kehuskele, eikä sen suuntaista palautetta ole edes tullutkaan. En epäile etteikö tulis jos aihetta olis.
        Ja ei, en aseta naiselle ulkonäkövaatimuksia. Ainoa vaatimus on että täytyy olla normaali ihminen.

        Olin treffit24:ssä pari vuotta sitten. Monesti kävi niin, että juttelin kivojen ikäisteni nelikymppisten miesten kanssa. Juttelu oli mukavaa, mutta kun kuvat vaihtuvat, useimmiten minun mielenkiintoni loppui siihen. No miksi? Mies saattoi näyttää isältäni, siis tyyliltään, eli tyyli ei ollut oikein nelikymppiselle sopivaa. Tai hän näytti siltä, että kalja maistuu ja ikäistään vanhemmalta, suttuiselta, väsähtäneeltä... Jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe