Toimiiko seksitön parisuhde, toimii

269al

Täällä on ollut muutamaan kertaan ihmettelyä voiko ja jos voi miten toimia seksitön suhde. Kun lähes koko aikuisiän ollut saman naisen kanssa muutoksiin saa tottua. Ei ole kyllä avopuolisokaan mikään pihtari ollut, ainakaan suhteen alkuvuosina. Lapsen syntymä sitten hiljensi makkari leikit, kerrat väheni mutta tuli jotakin tilallekin. Vuorotyö verotti oman osansa kun aika harvoin samaan aikaan kotona, välillä kuitenkin löytyi aika. Neljänkympin kynnyksellä naiselta vaan halut nuupahti, vieläkin oli seksiä mutta määrällisesti 1-3 krt vuodessa. Nyt ei enää sitäkään, mulla haittana sairaus joka painaa jonkin verran päälle nyt ja voi sanoa että nainen jopa pitää tilannetta hyvänä osaltaan kun en enää tule iholle. Mitä tuossa muutaman lapsuus vuosien kaverien kanssa juteltu, aika lailla samaa rataa, kaksi ikäistäni kaveria, molemmat perheellisiä, seksi loppui toiselta kun lapset oli saatu, toinen saa tyytyä käsipeliinsä. Samassa veneessä mun kanssa, kukaan ei ole ajatellut eroamista seksittömyyden takia, onhan sitä tietty muutakin kuin vain seksi. Itse tunnen olevani toimivassa suhteessa ja mitä avopuolisooni tulee on sanonut että ei tarvitse seksiä parisuhteeseen, enää. Ilman olen ollut, alku oli hankalaa, muutaman kerran oli pettäminenkin hiukarvan varassa kun olis tussukkaa ollut tarjolla. Kyllä avokki jotain välillä epäili, katteli alta kulmiensa kun olin ollut iltaa viettämässä ja tullut vasta aamuyöstä, kysäisi nätisti olinko jonkun naisen luona ja on jopa kerran ollut mun puhelin kädessä, häpeissään sanoi et pitäis soittaa kun oma latingissa, no se oli hätävale, katsoi löytyykö jotain. Toimii se kun sopeutuu ja rahallisesti on vakaa tilanne, muija tienaa, kiva koti, rauha maassa, harrastuksia, yhteisiäkin menoja, ei vaan viitsi kaikkea heittää menemään sen takia ettei saa seksiä.

114

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeilläKäy

      Ei kai siinä mitään jos siihen voi kumpikin tyytyä eikä kaipaa liikaa sitä seksiä. Toisaalta ei kannata ajatella että kyse on jostain automaatista ja että kaikilla hiipuu. Toki se vaatii lapsiperheen kiireen keskellä ihan aktiivista ylläpitoa mutta ei se mitenkään mahdotonta ole.
      Meillä ikää kohta 50 v molemmilla ja yhdessä oltu 25 vuotta. Nyt lapset jo aika isoja ja kohta lähdössä kotoa mutta ei meillä ole missään vaiheessa seksi hiipunut mitenkään kauhean merkittävästi. Kyllä ainakin kerran viikossa edelleen löytyy sitä aikaa ja myös halua molemmin puolin. Välillä toki enemmän ihan "peruskauraa" mutta jos saadaan olla ihan rauhassa kahdestaan niin kyllä kipinääkin löytyy ihan melkein kuin nuorena.
      Ehkä minulla on vain käynyt hyvä tuuri mutta kyllä meillä vaimokin ymmärtää että parisuhde vaatii vähän yritystä eikä suhteelle tee kovin hyvää jos mennään ihan vain kaveripohjalta. Tai voi se siis sopia osalle mutta kyllä se vääjäämättä suhdetta muuttaa. Eikä sellaiseen suuntaan jota me haluaisimme.

      • NäinMeilläKäy

        Miksi ihmeessä katsoisin jotain kuvia kun oma vaimo odottaa makkarissa?


      • lähdemeneen

        Väärä foorumi Sofia.


      • Anonyymi

        Oletko maksanut tästä mainoksesta, ja jos niin kuinka paljon ja kenelle ?


    • Elämäääitsevalitset

      Ei toimi. Jos on nuori ja haluja, niin panttaat itseltäsi niitä, onko se oikein? Jossain vaiheessa oikeasti olet niin vanha ettei enää toimi, mutta vielä kumminkin..

      En kyllä pysyisi suhteessa jossa ei läheisyyttä siitä vaan kärsii.

      T. nuori nainen

      • sina_ei_ota_tama

        kai ymmärrät että läheisyys ja seksi ovat kaksi eri asiaa? läheisyyttä ja romantiikkaa voi olla ilman seksiä mutta mitä nämä nykyajan nuoriso siitä sitten mitään tietääkään kun kulli ja pillu tärkeimmässä roolissa


      • TotuusSattuuQC
        sina_ei_ota_tama kirjoitti:

        kai ymmärrät että läheisyys ja seksi ovat kaksi eri asiaa? läheisyyttä ja romantiikkaa voi olla ilman seksiä mutta mitä nämä nykyajan nuoriso siitä sitten mitään tietääkään kun kulli ja pillu tärkeimmässä roolissa

        "kai ymmärrät että läheisyys ja seksi ovat kaksi eri asiaa?"

        Ongelma on vain se, että jos edes toisella on vielä niitä haluja niin se läheisyys tuppaa tuomaan vähän liian helposti sen seksinkin mieleen varsinkin jos on pahassa puutteessa. Puutteessa olevalle on pahinta kidutusta jos saa kyllä hellyyttä mutta ei koskaan seksiä. Jo vanha kansakin tiesi että: "ei halu halaamalla lähde".


      • Nainen46vuotta
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "kai ymmärrät että läheisyys ja seksi ovat kaksi eri asiaa?"

        Ongelma on vain se, että jos edes toisella on vielä niitä haluja niin se läheisyys tuppaa tuomaan vähän liian helposti sen seksinkin mieleen varsinkin jos on pahassa puutteessa. Puutteessa olevalle on pahinta kidutusta jos saa kyllä hellyyttä mutta ei koskaan seksiä. Jo vanha kansakin tiesi että: "ei halu halaamalla lähde".

        Niin ja jos läheisyyttä ei saa muuten kuin silloin, kun toisella on seksi mielessä niin loppuu se seksikin. Eli kannattaisi ymmärtää niiden ero!


      • TotuusSattuuQC
        Nainen46vuotta kirjoitti:

        Niin ja jos läheisyyttä ei saa muuten kuin silloin, kun toisella on seksi mielessä niin loppuu se seksikin. Eli kannattaisi ymmärtää niiden ero!

        "Niin ja jos läheisyyttä ei saa muuten kuin silloin, kun toisella on seksi mielessä niin loppuu se seksikin. Eli kannattaisi ymmärtää niiden ero!"

        Käytännössä homma toimii parhaiten kun ne seksuaaliset tarpeet tulevat tyydytettyä niin silloin myös sitä "pelkkää" läheisyyttäkin voi hyvin harrastaa siinä väleillä kun se ei tuo heti niitä haluja pintaan.
        Suhde toimii parhaiten silloin kun kumpikin saa mitä tarvitsee, ei silloin kuin vain toinen saa.


      • kyselyn
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "kai ymmärrät että läheisyys ja seksi ovat kaksi eri asiaa?"

        Ongelma on vain se, että jos edes toisella on vielä niitä haluja niin se läheisyys tuppaa tuomaan vähän liian helposti sen seksinkin mieleen varsinkin jos on pahassa puutteessa. Puutteessa olevalle on pahinta kidutusta jos saa kyllä hellyyttä mutta ei koskaan seksiä. Jo vanha kansakin tiesi että: "ei halu halaamalla lähde".

        iltalehden kyselyn mukaan vain 4 osalla seksi määrä oli pysynyt ennallaan pitkässä suhteessa,


      • TotuusSattuuQC
        kyselyn kirjoitti:

        iltalehden kyselyn mukaan vain 4 osalla seksi määrä oli pysynyt ennallaan pitkässä suhteessa,

        "iltalehden kyselyn mukaan vain 4 osalla seksi määrä oli pysynyt ennallaan pitkässä suhteessa,"

        No kyllähän se nyt toki lähes kaikilla vähitellen jonkun verran vähenee. Mutta on hieman eri asia että väheneekö se kertaan viikossa vai kertaan viidessä vuodessa.


      • kyselyn

        tuo läppä kerran viime vuonna mutta tänä vuonna on ollut hiljaisenpaa pistää totuuden siemen nauramaan joille se on tuttua,


    • siperiaopettaa

      Kyllä toimii. Elämä on tasaista.

      • Eläkelääset

        Täälläkin toimii kaksi 70 v ,niin toinen ei pysty ja toinen ei enää haluakaan , meillä mies on armoton tupakoitsija ,hänen halut on vienyt tupakki ja minä päihittänyt kaksi syöpää.
        Silti meillä hauskaa yhdessä, kunnioitetaan toisiamme häärätään yhdessä puutarhassamme, matkustellaan kolme kertaa vuodessa ja mökeillään .


      • 7570
        Eläkelääset kirjoitti:

        Täälläkin toimii kaksi 70 v ,niin toinen ei pysty ja toinen ei enää haluakaan , meillä mies on armoton tupakoitsija ,hänen halut on vienyt tupakki ja minä päihittänyt kaksi syöpää.
        Silti meillä hauskaa yhdessä, kunnioitetaan toisiamme häärätään yhdessä puutarhassamme, matkustellaan kolme kertaa vuodessa ja mökeillään .

        Hyvä teille, että tarpeet ovat tasan! Tuo todistanee myös sen, ettei pelkän seksin varaan kannata pitemmällä tähtäyksellä parisuhdetta perustaa.
        Ennemmin tai myöhemmin tuo tilanne on jokaisen edessä.

        Tupakoinnin lopetin alle 40 vuotisena. 57v ikäisenä aloitin opettelemaan alkoholistiksi mutta alle 3:ssa vuodessa alkoivat sivuoireet tuntumaan. Hälyttävintä oli mieskunnon hiipuminen joka oli yksi vahva vaikuttaja elämäntavan muutokseen joka kannatti vielä noillakin kymmenillä.

        Nyt 75v ikäisenä ei ole vielä mitään hälyttävää havaittavissa mutta eikähän loppukiri ole jo menossa tai ainakin lähellä alkuaan. Saa nähdä onko se Vireenin 1500m:n kiri vai loppusuran mittainen.


    • Retikka

      Totta kai toimii, jos molemmat ovat tyytyväisiä eivätkä kaipaa parisuhteeseensa seksiä.

      Minulle parisuhteeni eroaa muista suhteista juuri siinä, että mieheni kanssa meillä on seksiä ja läheisyyttä toiselle tapaa kuin kenenkään muun kanssa. Mutta on jokaisen parin oma asia, mistä he nauttivat ja mikä tekee onnelliseksi tai tyytyväiseksi elämään.

    • Turhaväittäämuuta

      Ei toimi, seksi kuuluu hyvään parisuhteeseen. Molemmat nauttivat paljon ja hyvä mieli pitkään seksin jälkeen. En pysty kuvitella parisuhdetta ilman seksiä. Sitten vanhana on eri juttu, kun ei ota eteen enää,eikä muutenkaan ole vetreässä kunnossa.

      • kumpikampi

        Entä kun miehellä ei enään ota eteen, mutta vaimolla on seksihaluja?


      • Vierastapatukkaa
        kumpikampi kirjoitti:

        Entä kun miehellä ei enään ota eteen, mutta vaimolla on seksihaluja?

        Siihen miestuttava,joka ajan kanssa alkaa harrastamaan seksitouhuja vaimon kanssa,eiköhän se omankin ukon sarvi siinä katsoessa kovene ; )


      • Anonyymi
        kumpikampi kirjoitti:

        Entä kun miehellä ei enään ota eteen, mutta vaimolla on seksihaluja?

        Ainakin ennenvanhaan naisen pystyi hoitamaan loppuun sormin tai kielellä. Ei haittaa vaikka kikkeli olisi rikki


    • Sinkle

      Onko se sitten parisuhde jos ei ole seksiä? Minusta ei. Elin vuosia suhteessa jossa seksiä oli hyvin vähän ja ne kerrat kun sitä oli tuntui siltä että toinen teki sen pakosta miellyttääkseen toista. Ei tunnu kovin mukavalta kun itse tajuaa lopulta tilanteen. Miksi toinen ei voi vaan sanoa että kiitti mulle riitti. Meni vähä ohi aiheesta ehkä mutta sou..

      • 36645664

        Miten sen nyt ottaa. Oma elämä on ollut tervan juontia kun seksiä ei ole ollut vuosiin. Tosin oli se kurjaa eri syistä jo aikaisemmin. Toisaalta aikuiset lapset ovat ilmaisseet ilonsa siitä että vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa. Se osoittaa homman kannattaneen


      • reallife
        36645664 kirjoitti:

        Miten sen nyt ottaa. Oma elämä on ollut tervan juontia kun seksiä ei ole ollut vuosiin. Tosin oli se kurjaa eri syistä jo aikaisemmin. Toisaalta aikuiset lapset ovat ilmaisseet ilonsa siitä että vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa. Se osoittaa homman kannattaneen

        Niin, mielihalut ja mieltymykset muuttuu iän myötä, minäkin kaipaan ja haluisin seksiä vaimokkeen kanssa, nainen ei vaan hommalle lämpene enää ja on sen suorasti sanonutkin. Kävin toki vieraissakin kun ei kotona mitään tapahtunut, asiat käsiteltiin rauhassa. Asia sovittiin ja mitäpä tuosta nainen hiiltymään kun itse ei halua, halusi vaan tietää onko mulla ihastus vai oliko kyse vaan seksistä ja kun oli niin liitto jatkuu. Mulla on myös mielipide jossa ollaan vaimon kanssa "eri taajuudella", mun mielestä kun on omasta kehosta kyse sillä voi tehdä mitä haluaa, vaimoni ei omista minusta mitään, näin se on.


      • TotuusSattuuQC
        36645664 kirjoitti:

        Miten sen nyt ottaa. Oma elämä on ollut tervan juontia kun seksiä ei ole ollut vuosiin. Tosin oli se kurjaa eri syistä jo aikaisemmin. Toisaalta aikuiset lapset ovat ilmaisseet ilonsa siitä että vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa. Se osoittaa homman kannattaneen

        "Toisaalta aikuiset lapset ovat ilmaisseet ilonsa siitä että vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa. Se osoittaa homman kannattaneen"

        Eikö tuo käsitys perustu vähän valheelle jos ette olekaan niin onnellisesti naimisissa? Itse en haluaisi antaa lapsilleni elämän mallia joka ei olisi oikeasti totta koska moni asia voi paljastua jälkikäteen ja se on sitten aikamoinen isku lapsille kun tajuavat että moni asia on perustunut valheelle ja kulisseille.


      • mitääuutta
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Toisaalta aikuiset lapset ovat ilmaisseet ilonsa siitä että vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa. Se osoittaa homman kannattaneen"

        Eikö tuo käsitys perustu vähän valheelle jos ette olekaan niin onnellisesti naimisissa? Itse en haluaisi antaa lapsilleni elämän mallia joka ei olisi oikeasti totta koska moni asia voi paljastua jälkikäteen ja se on sitten aikamoinen isku lapsille kun tajuavat että moni asia on perustunut valheelle ja kulisseille.

        "Moni asia on perustunut valheelle ja kulisseille." Siinäpä ei uutta maailmansivu näin on toimittu ja ennenkin "onnelliset" avioliitot olleet usein pakon sanelemia, vähintäin toisen osapuolen mielestä.


      • 99357854
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Toisaalta aikuiset lapset ovat ilmaisseet ilonsa siitä että vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa. Se osoittaa homman kannattaneen"

        Eikö tuo käsitys perustu vähän valheelle jos ette olekaan niin onnellisesti naimisissa? Itse en haluaisi antaa lapsilleni elämän mallia joka ei olisi oikeasti totta koska moni asia voi paljastua jälkikäteen ja se on sitten aikamoinen isku lapsille kun tajuavat että moni asia on perustunut valheelle ja kulisseille.

        En usko, että kukaan lapsi tarvitsee tietoa siitä, että vanhempien seksielämä on mennyt puihin. Jokainen sukupolvi oppii sen kantapään kautta vuorollaan.


      • TotuusSattuuQC
        mitääuutta kirjoitti:

        "Moni asia on perustunut valheelle ja kulisseille." Siinäpä ei uutta maailmansivu näin on toimittu ja ennenkin "onnelliset" avioliitot olleet usein pakon sanelemia, vähintäin toisen osapuolen mielestä.

        ""Moni asia on perustunut valheelle ja kulisseille." Siinäpä ei uutta maailmansivu näin on toimittu ja ennenkin "onnelliset" avioliitot olleet usein pakon sanelemia, vähintäin toisen osapuolen mielestä."

        Se että väärin on toimittu ennen ei tarkoita että niin kannattaisi toimia vielä nytkin.


      • TotuusSattuuQC
        99357854 kirjoitti:

        En usko, että kukaan lapsi tarvitsee tietoa siitä, että vanhempien seksielämä on mennyt puihin. Jokainen sukupolvi oppii sen kantapään kautta vuorollaan.

        "En usko, että kukaan lapsi tarvitsee tietoa siitä, että vanhempien seksielämä on mennyt puihin. Jokainen sukupolvi oppii sen kantapään kautta vuorollaan."

        Ei ehkä tarvitse mutta voi saada sen selville "mutkan kautta". Saattaa esim. kuulla suhteesta joka toisella vanhemmalla on ollut jonkun muun kanssa.
        Kyllä se romauttaa aika lailla aikuisenkin lapsen maailman jos vanhempien liitto paljastuu kulissiksi.


      • 35347756
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "En usko, että kukaan lapsi tarvitsee tietoa siitä, että vanhempien seksielämä on mennyt puihin. Jokainen sukupolvi oppii sen kantapään kautta vuorollaan."

        Ei ehkä tarvitse mutta voi saada sen selville "mutkan kautta". Saattaa esim. kuulla suhteesta joka toisella vanhemmalla on ollut jonkun muun kanssa.
        Kyllä se romauttaa aika lailla aikuisenkin lapsen maailman jos vanhempien liitto paljastuu kulissiksi.

        En nyt ymmärrä, mitä toimenpiteitä tässä suosittelet. Vai päivitteletkö muuten vaan?


      • TotuusSattuuQC
        35347756 kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, mitä toimenpiteitä tässä suosittelet. Vai päivitteletkö muuten vaan?

        "En nyt ymmärrä, mitä toimenpiteitä tässä suosittelet. Vai päivitteletkö muuten vaan?"

        No esim. toimimattoman ja onnettoman avioliiton lopettamista sen sijaan että pidetään kulisseja yllä loppuun saakka. En ole koskaan ymmärtänyt mitä ihmiset oikein saavat tuosta kulissien ylläpidosta.


      • 73544663
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "En nyt ymmärrä, mitä toimenpiteitä tässä suosittelet. Vai päivitteletkö muuten vaan?"

        No esim. toimimattoman ja onnettoman avioliiton lopettamista sen sijaan että pidetään kulisseja yllä loppuun saakka. En ole koskaan ymmärtänyt mitä ihmiset oikein saavat tuosta kulissien ylläpidosta.

        Pitää punnita asioiden vaikutukset. Erolla on melkein pelkästään kielteisiä vaikutuksia, eikä se ratkaise yhtään ongelmaa.

        Onnetonkin elämä on usein se paras mahdollinen


      • TotuusSattuuQC
        73544663 kirjoitti:

        Pitää punnita asioiden vaikutukset. Erolla on melkein pelkästään kielteisiä vaikutuksia, eikä se ratkaise yhtään ongelmaa.

        Onnetonkin elämä on usein se paras mahdollinen

        "Pitää punnita asioiden vaikutukset. Erolla on melkein pelkästään kielteisiä vaikutuksia, eikä se ratkaise yhtään ongelmaa."

        En minä sanonut että erotaan vaan että lopetetaan toimimaton avioliitto. Voidaan toki vaikka elää saman katon alla jos se on kätevintä mutta ei ulospäin esitetä että oltaisiin muka onnellinen pariskunta jos sitä ei olla. Juuri nämä kulissit ovat se jota en ymmärrä. Ei uskalleta tehdä omia ratkaisuja vaan mietitään vain että mitä muut ajattelevat ja ollaan sitten salassa todella onnettomia. Oikeasti olisi vaikka minkälaisia tapoja järjestää se yhteiselo jos vain ajatellaan luovasti ja ihan vain sitä omaa suhdetta ajatellen.
        Salailu ja valehtelu aiheuttavat eniten kärsimystä elämässä.


    • 7570

      Olen sitä mieltä, että kaikkea kannattaa kokeilla kolmesti.
      Tuota aloituksen asiaa en kuitenkaan haluaisi kokeilla.
      Vaimoni pitää yhteiselämämme leppoisana ahdistamalla minut pari kertaa viikossa päiväpeiton päälle.
      Nyrkkikyllikki huolehtii lopusta eikä vaimoni ole maustasukkainen!

    • Huippukiva.fi

      Ilmeisesti seksilelut käytössä. Ei ole normaali parisuhde ilman seksiä.

      • SinCitystä

        Voihan niillä leluilla leikkiä myös itsekseen,mutta yhdessä ; )


    • mielipieni

      Jos ihmisellä pää ja parisuhe hajoo ilman seksiä niin aika heikoissa kantimissa on elämä silloin.

      • Eivoiedeserota

        Muijallani todettiin Alzheimerin tauti, vasta alkuvaiheessa, vaimoni 71v , kyllä tää parisuhde on nyt taputeltu, en tiedä miten tästä eteenpäin.


    • Jaajoojaaajuu

      Itse olin suhteessa yli 15 vuotta että seksiä oli mielestäni liian harvoin ehkä 5-10 kertaa vuodessa.

      Ero tuli muutama vuosi sitten ja todellakin elämä voi olla paremmin, jos ei jotain fyysistä estettä ole seksille niin silloin pitää hommata sellainen puoliso ettei tarvitse harrastaa seksiä.

      Ei suhteen kuulu mennä niin että toinen pihtaa vuodesta toiseen.

    • epäilijä

      Kyllä nyky meno työkiireineen tapaa monen seksin suhteessa sitten kun ikä karttuu monelta loppuu halu ja kyky harastaa seksiä.En tiedä onko nykymaailmassa tarvetta sitoutua niin kiinteästi parisuhteeseen kuin ennen .Mutta jokainen omalla tavalaan

      • loppuonnehommat

        Olen samaa mieltä, muija juurikin kieltäytyy seksistä vedoten työ stressiin ja väsymyskeen ja se on varmasti helpoin tapa päästä ulos ahdistavasta asiasta. Ja kun sitä ei saa menee myös halu toista kohtaan pikku hiljaa, kosketustakin välttää. Kerran olen tässä vuoden aikana saanut mutta se hetki ei ollut pitkä eikä jäänyt kerrottavaa jälkipolville. Ikävintä että nainen vielä arvostelee tai esittää pettynyttä tai ihmettelee aktin lyhyttä jos ei ole vuoteen seksiä ollut, ei kai ihme jos loppuu lyhyeen. Olen vaan vetäytynyt hissukseen ja muija valittaa kun ei ole läheisyyttä, sanoin että pärjään ilmankin ja istutaanhan autossakin vierekkäin ja siitäkös muija otti nokkiinsa. Karulta kuulostaa mutta tänä päivänä olen muijani kanssa oikeestaan taloudellisen hyödyn takia ja mikäs siinä kun muijaa se ei haittaa, hän on tyytyväinen kun minä hoidan tietyt hommat ja hän saa olla rauhassa eikä tarvitse miettiä että joko se taas yrittää illalla.


      • Isänkädet
        loppuonnehommat kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, muija juurikin kieltäytyy seksistä vedoten työ stressiin ja väsymyskeen ja se on varmasti helpoin tapa päästä ulos ahdistavasta asiasta. Ja kun sitä ei saa menee myös halu toista kohtaan pikku hiljaa, kosketustakin välttää. Kerran olen tässä vuoden aikana saanut mutta se hetki ei ollut pitkä eikä jäänyt kerrottavaa jälkipolville. Ikävintä että nainen vielä arvostelee tai esittää pettynyttä tai ihmettelee aktin lyhyttä jos ei ole vuoteen seksiä ollut, ei kai ihme jos loppuu lyhyeen. Olen vaan vetäytynyt hissukseen ja muija valittaa kun ei ole läheisyyttä, sanoin että pärjään ilmankin ja istutaanhan autossakin vierekkäin ja siitäkös muija otti nokkiinsa. Karulta kuulostaa mutta tänä päivänä olen muijani kanssa oikeestaan taloudellisen hyödyn takia ja mikäs siinä kun muijaa se ei haittaa, hän on tyytyväinen kun minä hoidan tietyt hommat ja hän saa olla rauhassa eikä tarvitse miettiä että joko se taas yrittää illalla.

        Muijalta loppu moonikset 15 vuotta sitten, samoin myös seksihalut.- Onneks on tää netti ja terveet käret :)


      • 7570
        Isänkädet kirjoitti:

        Muijalta loppu moonikset 15 vuotta sitten, samoin myös seksihalut.- Onneks on tää netti ja terveet käret :)

        Kun vaimoni joutui lopettamaan hormonit terveyssyistä hän hankki yöpöydälleen liukkarituubin.


    • NautinnonMaailma

      Parisuhde toimii, kun seksuaalisesti ollaan samantahtisia. Halutaan tai ollaan haluamatta. Ei se muille kuulu onko seksiä vai ei, mutta jos parisuhteessa puolisoilla on sen suhteen erilaiset intressit, niin ei toimi. Aiheuttaa katkeruutta, vihaa ja turhautumista.

      Olen ollut parisuhteessa, jossa halut oli kuin yö ja päivä. Silloin kummankin "taipumus" vain vahvistui ja erkaantuminen oli järisyttävää, Siitä seurasi ero. Eron jälkeen tapasin nykyisen puolisoni. Seksuaalisesti olemme samantahtisia ja pidämme samoista asioista. Se liimaa meitä yhteen ja tuo iloa kantaen rakkauttamme ja suhdettamme. Eli merkitystä ei ole niinkään seksin määrällä vai sillä halutaanko sitä saman verran tai ollaanko haluamatta.

      • 7570

        Tuskin on olemassa täydellistä harmoniaa, varsinkaan ikääntyneiden kesken, mutta kohtuullinen jousto auttaa asiassa.


      • arkikuitekintoimii

        Ei mulle ainakaan vihan tunteita aiheuta se että avopuoliso ei halua mutta turhautumista aika ajoin. Ei haitannut kun haluttomuutta ilmeni satunnaisesti mutta kun nainen alkoi kieltäytyä seksistä joka kerta se aiheutti sitten sen mitä ei haluaisi tapahtuvan, suhde viileni, kylmeni, nainen kyllä tietää lähes kolmenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen mielipiteeni seksittömyyden suhteen mutta ei vaan välitä siitä. En ole kertaakaan ehdottanut eroamista, mielessä kyllä käynyt kaikki vaihtoehdot, pettäminenkin. Itse nainen suhtautuu seksittömyyteen nykyään ihan normaalisti tai sanotaan että hänen mielestä siinä ei ole mitään erikoista jos ei hän halua. Silloin tällöin antaa pienen pusun tai halin mutta ei enempää. Naisen sanoin, ihminen muuttuu ja halut ja mielenkiinnon kohteet sen myötä.


      • TotuusSattuuQC
        arkikuitekintoimii kirjoitti:

        Ei mulle ainakaan vihan tunteita aiheuta se että avopuoliso ei halua mutta turhautumista aika ajoin. Ei haitannut kun haluttomuutta ilmeni satunnaisesti mutta kun nainen alkoi kieltäytyä seksistä joka kerta se aiheutti sitten sen mitä ei haluaisi tapahtuvan, suhde viileni, kylmeni, nainen kyllä tietää lähes kolmenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen mielipiteeni seksittömyyden suhteen mutta ei vaan välitä siitä. En ole kertaakaan ehdottanut eroamista, mielessä kyllä käynyt kaikki vaihtoehdot, pettäminenkin. Itse nainen suhtautuu seksittömyyteen nykyään ihan normaalisti tai sanotaan että hänen mielestä siinä ei ole mitään erikoista jos ei hän halua. Silloin tällöin antaa pienen pusun tai halin mutta ei enempää. Naisen sanoin, ihminen muuttuu ja halut ja mielenkiinnon kohteet sen myötä.

        "Naisen sanoin, ihminen muuttuu ja halut ja mielenkiinnon kohteet sen myötä."

        Kai olet sanonut hänelle että ihan samoin sinun mielenkiintosi kohteet voivat tällä menolla muuttua johonkin muuhun naisen kuin häneen?
        Vähän liian usein naiset kuvittelevat että heidän halujensa hiipuminen on ihan vain normaalia mutta se että on myös normaalia että seksittömyys huonontaa parisuhdetta ja voi johtaa uskottomuuteen, ei tulekaan heille mieleen.


      • eiautamuu
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Naisen sanoin, ihminen muuttuu ja halut ja mielenkiinnon kohteet sen myötä."

        Kai olet sanonut hänelle että ihan samoin sinun mielenkiintosi kohteet voivat tällä menolla muuttua johonkin muuhun naisen kuin häneen?
        Vähän liian usein naiset kuvittelevat että heidän halujensa hiipuminen on ihan vain normaalia mutta se että on myös normaalia että seksittömyys huonontaa parisuhdetta ja voi johtaa uskottomuuteen, ei tulekaan heille mieleen.

        Ne vieraat on tosiaankin todellisuutta. Ei tulis mieleenkään pettää jos kotona olisi seksiä edes jonkin verran mutta haluaahan sitä puutteeseensa.


      • 35536675
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Naisen sanoin, ihminen muuttuu ja halut ja mielenkiinnon kohteet sen myötä."

        Kai olet sanonut hänelle että ihan samoin sinun mielenkiintosi kohteet voivat tällä menolla muuttua johonkin muuhun naisen kuin häneen?
        Vähän liian usein naiset kuvittelevat että heidän halujensa hiipuminen on ihan vain normaalia mutta se että on myös normaalia että seksittömyys huonontaa parisuhdetta ja voi johtaa uskottomuuteen, ei tulekaan heille mieleen.

        Naisten halujen hiipuminen on normaalia niin tilastollisesti kuin evoluutiobiologisestikin.

        Parisuhteissa puolisot kipristelevät kaikenlaisessa puutteessa (seksin, rahan, ajan, huomion, lasten, hauskan). Mutta parisuhde ei olekaan olemassa puolisoiden onneksi vaan hyväksi ympäristöksi lapsille


      • TotuusSattuuQC
        35536675 kirjoitti:

        Naisten halujen hiipuminen on normaalia niin tilastollisesti kuin evoluutiobiologisestikin.

        Parisuhteissa puolisot kipristelevät kaikenlaisessa puutteessa (seksin, rahan, ajan, huomion, lasten, hauskan). Mutta parisuhde ei olekaan olemassa puolisoiden onneksi vaan hyväksi ympäristöksi lapsille

        "Naisten halujen hiipuminen on normaalia niin tilastollisesti kuin evoluutiobiologisestikin."

        On, mutta samoin on normaalia niin tilastollisesti kuin evoluutiobiologisesti että sen miehen halut harvoin loppuvat siihen että ne naisella loppuvat. Ja tämä aiheuttaa siis vääjäämättä konfliktitilanteen parisuhteessa ja myös se pitää tajuta eikä lakaista maton alle. Nomaalius ei siis tarkoita että asia olisi ongelmaton.

        "Parisuhteissa puolisot kipristelevät kaikenlaisessa puutteessa (seksin, rahan, ajan, huomion, lasten, hauskan). Mutta parisuhde ei olekaan olemassa puolisoiden onneksi vaan hyväksi ympäristöksi lapsille"

        Puolisoiden kohtuullinen tyytyväisyys parisuhteessa takaa kaikkein parhaiten myös niiden lasten hyvinvoinnin. Parisuhteen aktiivinen hoitaminen kaikin tavoin on siis aina myös lasten parhaaksi koska silloin lapset saavat hyvän parisuhteen mallin myös omaa elämäänsä varten.


      • 73645677
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Naisten halujen hiipuminen on normaalia niin tilastollisesti kuin evoluutiobiologisestikin."

        On, mutta samoin on normaalia niin tilastollisesti kuin evoluutiobiologisesti että sen miehen halut harvoin loppuvat siihen että ne naisella loppuvat. Ja tämä aiheuttaa siis vääjäämättä konfliktitilanteen parisuhteessa ja myös se pitää tajuta eikä lakaista maton alle. Nomaalius ei siis tarkoita että asia olisi ongelmaton.

        "Parisuhteissa puolisot kipristelevät kaikenlaisessa puutteessa (seksin, rahan, ajan, huomion, lasten, hauskan). Mutta parisuhde ei olekaan olemassa puolisoiden onneksi vaan hyväksi ympäristöksi lapsille"

        Puolisoiden kohtuullinen tyytyväisyys parisuhteessa takaa kaikkein parhaiten myös niiden lasten hyvinvoinnin. Parisuhteen aktiivinen hoitaminen kaikin tavoin on siis aina myös lasten parhaaksi koska silloin lapset saavat hyvän parisuhteen mallin myös omaa elämäänsä varten.

        Hyvä malli on se että hoitaa hankkimansa velvollisuudet


      • TotuusSattuuQC
        73645677 kirjoitti:

        Hyvä malli on se että hoitaa hankkimansa velvollisuudet

        "Hyvä malli on se että hoitaa hankkimansa velvollisuudet"

        Kyllä. Jos hankit parisuhteen niin sen hoitaminen hyvin on sitten sinun velvollisuutesi. Ei siis laiminlyödä puolison tarpeita. Se että ihmisille tulee lapsia ei lopeta parisuhdetta joten lasten hoitaminen hyvin ei ole ainoa velvollisuus joka perheellisellä ihmisellä on vaan velvollisuuksiin kuuluu myös se parisuhde.


    • Paljastus

      Ei ymmärretä puolison kanssa seksitöntä avioliittoa. Ihan sitten sama kenen kaverin kanssa sitä elelisi. Ollaan oltu sentään yli kolmekymmentä vuotta yhdessä, tietenkin seksielämä on erilaista kuin nuorena, mutta siinä on vaan vielä se "jokin".

    • 5646

      Toimii vain, jos kumpikaan ei seksiä halua.
      Täytyy myös muistaa, että seksitön parisuhde toimii yhtälailla myös silloin, jos toinen tai molemmat ulkoistavat seksielämänsä.

    • 7570

      Kehnolta alkaa tuntumaan. Viikko tulee täyteen vaimoni alapään kutinaa. Antibiootit ovat jo tehonneet mutta saa nähdä milloin palataan normaaliin viikkojärjestykseen.

      • MarilynM

        NIIn tuntuu , ukolla ei seiso ja joku lääkitys päällä, viikko jo menny mutta ei seiso ,saas nähdä milloin palataan normaaliin.


      • matiaslk
        MarilynM kirjoitti:

        NIIn tuntuu , ukolla ei seiso ja joku lääkitys päällä, viikko jo menny mutta ei seiso ,saas nähdä milloin palataan normaaliin.

        Mun muijalla ei kostu, kukas sellaista kuivaa koloa.


      • TotuusSattuuQC
        matiaslk kirjoitti:

        Mun muijalla ei kostu, kukas sellaista kuivaa koloa.

        OIetko kuullut liukuvoiteista? Jos kuivuus on homonaalista, sitä kannattaa hoitaa.


      • TotuusSattuuQC
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        OIetko kuullut liukuvoiteista? Jos kuivuus on homonaalista, sitä kannattaa hoitaa.

        Siis "hormonaalista" piti tietysti olla...


    • keramiikkani

      voi voi..olisipa minunkin exäni tajunnut, että seksi on muutakin kuin läähpuuh.. voitaisko.. hih hih..

    • Kaunis.nainen

      Silloin parisuhde ei toimi, jos seksi ja läheisyys puuttuu, seksi on suhteessa parisuhteen suola. Tottakait pitkässä parisuhteessa, sekin muuttuu.. mutta, jos molemmat ei halua niin toimii.

    • Timpe62

      Mitä ihmeen lapasia miehet oikein olette?!!!?? Nainen kannattaa pistää pellolle viimeistään siinä vaiheessa kun ensimmäiset kurtut ilmestyy sen kaulahelttoihin ja se alkaa olla äkäinen vaihdevuosihirviö. Se tapahtuu viimeistään 45-vuotiaana, heltat tulee monille jo ennen sitä. Mikään ei ole niin kaamea kuin ikääntyvä nainen. Katkera, kateellinen, kiukkuinen ja pahantahtoinen ja siihen päälle ei sitten seksi kiinnosta sitä yhtään. Pilaatte miehet vaan loppuelämänne sellaisen kanssa. Minä kattelin vanhenevaa kuivapillusta akkaa 10 vuotta liian kauan mutta onneksi sitten älysin hankkiutua siitä eroon. Nyt olen aviossa 20 vuotta nuoremman ihanan naisen kanssa ja seksiä on meillä monta kertaa päivässä. Tänä vuonna tulee itelle mittariin 57 vuotta mut kertaakaan ei ole tämän uuden nuorikon kanssa pitänyt mihinkään lääkkeisiin turvautua. Entistä akkaa kun katsoi ja kuunteli niin oli oksennuksessa pidättelemistä. Ilman seksiä ei onneksi tarvinnu olla, kun harrastuksen parissa oli halukkaita naisia vaikka kuinka. Mutta tosiaan siinä vaiheessa kun naisella tulee 40 v täyteen, kannattaa ruveta katselemaan nuorempaa. Lämpimästi suosittelen. Nuoren naisen kanssa sitä on kuin syntynyt uudelleen ja elämä on taas ihanaa. Ei lapsillekaan ole hyvä eikä lapsetkaan tykkää kun vanhemmat on onnettomia ja ainakin omat lapseni on ihan onnessaan kun minäkin oon onnellinen.

      • 7571

        Kaikki naiset eivät ole kokemuksesi kaltaisia eikä kaikkien miesten parisuhdetyytyväisyys perustu PELKÄSTÄÄN nuoren, kimmoisan ihon kosketukseen!

        71v ikäinen vaimoni on hyvillään yli 50:n vuoden jälkeenkin osoittamastani kiinnostuksestani ja aktiivisuudestani sekä osoittaa sen käytännön teoilla ja toiminnalla päivittäin ja perusteellisemminkin pari kertaa viikossa.
        Kiiman tyydyttämisen lisäksi elämässä on myös kumppanin kanssa elämisen antamaa tyydytystä ja hyvänolon tunnetta ja yhteisissä lapsissa ja lastenlapsissa on näkyvissä olemassaolon tarkoitus ja merkitys.
        Elämä on muutakin kuin pelkkää naimista mutta kuka sellaisesta saa olemassaololleen sisällön niin siitä vaan!

        Nimimerkin muutos meni myöhäiseksi koska vaimoni oli tyttöjen matkalla 71v synttärinsä aikaan enkä muutenkaan pidä kirjaa toistuvista päivistä.


      • hyväätekeevielä

        Vaimoni on 46, ei näy vielä kaula helttaa ei sen paremmin vaihdevuosia ja vaikka kiloja on kertynyt alapää vielä sopivan tiukka.


      • TotuusSattuuQC

        Ikävät kokemukset sinulla mutta ei se läheskään aina noin käy. Oma vaimo jo tiukasti vahdevuosien kourissa mutta ei se kyllä ole mitenkään erityisen negatiivisesti mihinkään vaikuttanut. Suhde voi hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin enkä kyllä vaihtaisi tätä vuosien yhteiselon antamaa yhteisyyden tunnetta jonkun nuoren naisen tarjoamaan hetken huumaan. Siinä sitten ihmettelisi että mitä ihmettä minä teen tuon ihan eri sukupolven edustajan kanssa jonka ajatusmaailmaa en voi koskaan täysin ymmärtää ja joka haluaa elämältä ihan eri asioita kuin minä haluan. Vaimo taas ymmärtää minua puolesta sanasta ja jaamme ihan samanlaisen ajatus- ja kokemusmaailman. Helppoa ja mukavaa elää sellaisen ihmisen kanssa.


      • Glmooria

        Kyllä, se raja tulee vielä vastaan sullekkin, kun nuorikkosi vaihtaa nuorenpaan mieheen.. Ylpeys käy lankeamuksen edelle ja yksin vietät pappa eläkepäiviä.


      • TotuusSattuuQC
        Glmooria kirjoitti:

        Kyllä, se raja tulee vielä vastaan sullekkin, kun nuorikkosi vaihtaa nuorenpaan mieheen.. Ylpeys käy lankeamuksen edelle ja yksin vietät pappa eläkepäiviä.

        "Kyllä, se raja tulee vielä vastaan sullekkin, kun nuorikkosi vaihtaa nuorenpaan mieheen.. "

        Vaimoni on tuskin enää mikään "nuorikko" eikä taatusti ole vaihtamassa nuorempaan. Katsos kun pitkän hyvän liiton aikana oppii tuntemaan sen toisen aika lailla perinpohjin ja osaa siksi ennakoida myös sen mitä on kenties tulossa ja mitä ei. Juuri näiden uusien puolisoiden kanssa toki voi helposti käydä niin että tulee kaikenlaisia yllätyksiä kun sitä toista ei vielä oikein tunne eikä ole samanlaista henkistä yhteyttä kunhyvässä pitkässä liitossa on. Vajaan 30-vuoden aikana on ehditty elää jo niin monenlaista elämänvaihetta ja käännettä että tietää miten se toinen reagoi.


      • TotuusSattuuQC
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Kyllä, se raja tulee vielä vastaan sullekkin, kun nuorikkosi vaihtaa nuorenpaan mieheen.. "

        Vaimoni on tuskin enää mikään "nuorikko" eikä taatusti ole vaihtamassa nuorempaan. Katsos kun pitkän hyvän liiton aikana oppii tuntemaan sen toisen aika lailla perinpohjin ja osaa siksi ennakoida myös sen mitä on kenties tulossa ja mitä ei. Juuri näiden uusien puolisoiden kanssa toki voi helposti käydä niin että tulee kaikenlaisia yllätyksiä kun sitä toista ei vielä oikein tunne eikä ole samanlaista henkistä yhteyttä kunhyvässä pitkässä liitossa on. Vajaan 30-vuoden aikana on ehditty elää jo niin monenlaista elämänvaihetta ja käännettä että tietää miten se toinen reagoi.

        No nyt luin edellisen huonosti ja kommentti olikin aloittajalle... joten unohda koko yllä oleva...


      • Paljastus

        Ja tämä herra 57v. Olethan ilmoittanut nykyiselle, että 3vuoden päästää lentää pihalla, kun uusi pimu astuu kuvioihin?


      • Tykkään
        hyväätekeevielä kirjoitti:

        Vaimoni on 46, ei näy vielä kaula helttaa ei sen paremmin vaihdevuosia ja vaikka kiloja on kertynyt alapää vielä sopivan tiukka.

        Ei ole minunkaan vaimollani mitään helttaa, kaunis on ja hyvä kroppainen vaikka ikää jo 52 v ,eikä hänellä ole vielä mittään vaihdevuosia.


      • Sontaa

        Kuules papparainen, puhut täyttä sontaa ei kukaan täyspäinen nuori nainen lähde sun matkaasi, ja ala sulle muutaman vuoden päästä omaishoitajaksi, kun sulla ei enää mikään pelitä, olet katkera vanha gubbe.


      • totuussattuu

        Kuinkakohan kauan se sun 20 vuotta vanha nuorikko jaksaa katella ryppystä ukkoa? Sais varmaan nuorempiakin hyvä kuntoisia joilla ei nahka roiku.Elät vain unelmissa etkä näköjään omista peiliä.


      • Yksinäinenvanhuus

        Tolla asenteella olet yksin vanhana , katkeruus ja vihamielisyys syö miestä ja näkyy parisuhteessa, nuori nainen ei kauvaa tuolaista katsele, katkeraa vanhaa ukkelia.


    • Eiilmanvoisiolla

      Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen.

      • 50vmies

        Kuka niin sanoo, missä niin lukee, sitä vaan joko on tai ei. Minä olen sopeutunut arkeen jossa seksi on kuollut. Sopeutuminen ei tarkoita etteikö harmittaisi. Toive seksin loppumisesta oli kumppanin. On asioita joita ei välttämäättä koe tarpeelliseksi, pysyyhän sitä hengissä muutenkin. Jos seksittömyyden takia suhde loppuu ei sitä suhdetyta ole ollutkaan jos vain seksi ratkaisee.


      • TotuusSattuuQC
        50vmies kirjoitti:

        Kuka niin sanoo, missä niin lukee, sitä vaan joko on tai ei. Minä olen sopeutunut arkeen jossa seksi on kuollut. Sopeutuminen ei tarkoita etteikö harmittaisi. Toive seksin loppumisesta oli kumppanin. On asioita joita ei välttämäättä koe tarpeelliseksi, pysyyhän sitä hengissä muutenkin. Jos seksittömyyden takia suhde loppuu ei sitä suhdetyta ole ollutkaan jos vain seksi ratkaisee.

        "Kuka niin sanoo, missä niin lukee, sitä vaan joko on tai ei."

        No voisi ehkä ennemminkin sanoa että seksi kuuluu hyvään parisuhteeseen silloin jos edes jompikumpi sitä haluaa. Jos seksin puute on vain toisen osapuolen toive, se huonontaa vääjäämättä parisuhdetta ja muuttaa sitä monin tavoin. Silloin se suhde ei ole kaikin puolin hyvä.

        "Jos seksittömyyden takia suhde loppuu ei sitä suhdetyta ole ollutkaan jos vain seksi ratkaisee."

        Ei tuo tarkoita että vain seksi ratkaisee. Parisuhde on kuitenkin aina kokonaisuus ja kyllä jonkun osan puuttuminen siitä kokonaisuudesta voi tehdä suhteesta niin paljon huonomman että se ei enää tunnu riittävältä vaikka siinä paljon hyvääkin olisi.


      • Eiilmanvoisiolla
        50vmies kirjoitti:

        Kuka niin sanoo, missä niin lukee, sitä vaan joko on tai ei. Minä olen sopeutunut arkeen jossa seksi on kuollut. Sopeutuminen ei tarkoita etteikö harmittaisi. Toive seksin loppumisesta oli kumppanin. On asioita joita ei välttämäättä koe tarpeelliseksi, pysyyhän sitä hengissä muutenkin. Jos seksittömyyden takia suhde loppuu ei sitä suhdetyta ole ollutkaan jos vain seksi ratkaisee.

        Sopiva suhde on mun mielestä sellainen missä toimii seksi että muu kanssa eläminen tasapainossa. Seksiä voi aina rikastaa, jos se tuntuu tylsältä.


      • Loppuelämää

        Ei kuulu enää vanhoille ja sairaille.
        Silti elämä on hyvää kun huolehditaan toinen toistamme.


      • 7571
        Loppuelämää kirjoitti:

        Ei kuulu enää vanhoille ja sairaille.
        Silti elämä on hyvää kun huolehditaan toinen toistamme.

        Tarkoitatko, ettei kuulu jos henkilö on sekä vanha, että sairas vai vanha tai sairas?

        Vanhuuden yleisen rajan määritteleminen lienee vaikeaa!
        75v ukon aineenvaihdunnan eräs sektori on 20v - 40v ikäryhmän miesten tasossa. 71v nainen on hormonitoiminnaltaa ikäryhmäänsä kuuluva mutta hyväkuntoinen.


      • Sairas72v
        7571 kirjoitti:

        Tarkoitatko, ettei kuulu jos henkilö on sekä vanha, että sairas vai vanha tai sairas?

        Vanhuuden yleisen rajan määritteleminen lienee vaikeaa!
        75v ukon aineenvaihdunnan eräs sektori on 20v - 40v ikäryhmän miesten tasossa. 71v nainen on hormonitoiminnaltaa ikäryhmäänsä kuuluva mutta hyväkuntoinen.

        Miehet elävät keskimäärin 76v ja naiset 82v ja usein elämän loppupäässä joku sairaus tulee ennen kuolemaa.


      • 7571
        Sairas72v kirjoitti:

        Miehet elävät keskimäärin 76v ja naiset 82v ja usein elämän loppupäässä joku sairaus tulee ennen kuolemaa.

        Koska uskon tilastomatematiikkaan niin tarttee aloittaa loppukiri koska jäljellä on aikaa enää vuosi.
        Tosin loppuhan voi tulla koska tahansa mutta uskotaan nyt edes tilastoon.


      • Wikipedia
        7571 kirjoitti:

        Koska uskon tilastomatematiikkaan niin tarttee aloittaa loppukiri koska jäljellä on aikaa enää vuosi.
        Tosin loppuhan voi tulla koska tahansa mutta uskotaan nyt edes tilastoon.

        Tänä vuonna syntyneiden eliniänodote on tytöillä joku 84,2 ja pojilla joku 78, 7 näiden elinikäodotteiden mukaan eläkkeisiin tulee se vähennys, jollei tee lisää töitä niin sen saa kompentoitua.


      • lucky_me
        Wikipedia kirjoitti:

        Tänä vuonna syntyneiden eliniänodote on tytöillä joku 84,2 ja pojilla joku 78, 7 näiden elinikäodotteiden mukaan eläkkeisiin tulee se vähennys, jollei tee lisää töitä niin sen saa kompentoitua.

        Ei kannata tuijottaa eliniänodotteisiin ja antaa niille kovin paljon painoarvoa. Elinikäodote tulee laskemaan. Mutta kuinka paljon se laskee ja missä vaiheessa jää nähtäväksi. Syy: ihmisten elämäntavat mm. alkoholi, liikalihavuus, verenpaine, tupakointi, vähäinen liikunta. Yksilöiden kannattaisi myös miettiä sukulaistensa elämää ja miettiä noita edellisiä rasitteita ja sukulaisten ikää heidän kuollessaan. Kalenteri-iän lisäksi ihmisellä on biologinen ikä, joka ei aina vastaa kalenteri-ikää.


      • 7571
        lucky_me kirjoitti:

        Ei kannata tuijottaa eliniänodotteisiin ja antaa niille kovin paljon painoarvoa. Elinikäodote tulee laskemaan. Mutta kuinka paljon se laskee ja missä vaiheessa jää nähtäväksi. Syy: ihmisten elämäntavat mm. alkoholi, liikalihavuus, verenpaine, tupakointi, vähäinen liikunta. Yksilöiden kannattaisi myös miettiä sukulaistensa elämää ja miettiä noita edellisiä rasitteita ja sukulaisten ikää heidän kuollessaan. Kalenteri-iän lisäksi ihmisellä on biologinen ikä, joka ei aina vastaa kalenteri-ikää.

        Minä nyt spurttaan ainakin seuraavan vuoden. Jatkostahan ei tiedä. Tällä hetkellä ei tiedossani ole mitään uhkatekijää mutta eiköhän luonto hoida mieskunnon hiipumisen jollakin aikajänteellä, olettaen ettei yläkerran ukko kutsu ennen impotenssia.


    • ruohovihertää

      Mää se oon sitä mieltä, et naisen seksielämä alkaa vasta kun lapset lähtee kotoa. Kumpa nämä viidenkympin villityksessä olevat puolisotkin sen tajuais😋

    • näinseoikeastion

      Seksuaalisuus kuuluu normaaliin avioliittoon. Jos sitä ei ole, kyse on kaveriliitosta eikä avioliitosta.
      Voi olla aikoja että se on vaikeampaa, mutta lähtökohtaisesti seksuaalisuus on avioliiton yhdistäjä.

      • pilvenraosta

        Mielipiteensä kullakin, on pareja joiden seksielämä loppuu kun lapsi/lapset saatu, onko vanhemmat sitten vaan kavereita loppu elämänsä kun yhdessä ovat, kaippa sitten. En minä kyllä naisen kanssa yhteen muuttanut seksin takia, sitä kyllä oli mutta seksi ei ole mulle mikään suhteen tarkoitus. Nyt sitä ei ole ja hyvin tullaan toimeen.


    • 50xx

      Kylläpä sen on pakko toimia ilman sexiäkin jos ei halua täysin yksin olla,2 kertaa olen naimisissa ollut kummankaan vaimon kanssa ei oikastaan ollut sexiä,no jos oikein jaksoi kinuta niin ehkä kerran vuodessa jos tuuri kävi.Nyt tämä uusi seurustelusuhde sama juttu 3 vuosi alkaa mutta asiasta ei voi edes keskustella.Eikä tällä iällä 5kymp oikein löydä uuttakaan, tämänkin pihtarin etsimiseen meni noilta palstoilta noin 5v.

      • 93588765

        Sepä se. Turha seksin puutteen takia on erota, koska ei se elämä eron takia välttämättä parane seksinkään suhteen.


      • eienääniinväliä

        Ei naiset halua jutella seksistä, sitä joko on tai ei, nykyiellään ei oikeestaan ole mut ero olis huono teko noin yleisesti. Eikä se eroaminen välttämättä mitään hyödytä, olen ollut seurustelusuhteissa ennen avoliittoa monen naisen kanssa, kaksi piti seksitä kolme ei.


    • lucky_me

      Minulla ei toimisi, sillä tykkään sekstailla. Olen koko aikuisikäni ollut parisuhteessa, pitkä 25v liitto mukaan luettuna (nyt 56v). Onneksi minulle ei osunut yhtäkään miestä, jolle seksi ei maita, ja jotka eivät niitä taitoja hallitsisi. Lucky me.

      Ymmärrän kyllä, jos jotkut eivät suhteessaan seksistä piittaa. Varmasti toimii parisuhde niinkin. Mutta niin se ei toimi, ettei toinen seksistä piittaa, eikä suostu sekstailuun, mutta toinen piittaisi ja haluaisi.

      • niintainäin1

        Minäkin tykkään panopuuhista vaan kun nainen ei enää mutta ei sen takia nyt tulis mieleenkään erota, kyllä on tyhjä suhde jos vain seksi merkkaa, onhan se kivaa mutta niin moni muukin asia.


      • TotuusSattuuQC
        niintainäin1 kirjoitti:

        Minäkin tykkään panopuuhista vaan kun nainen ei enää mutta ei sen takia nyt tulis mieleenkään erota, kyllä on tyhjä suhde jos vain seksi merkkaa, onhan se kivaa mutta niin moni muukin asia.

        "kyllä on tyhjä suhde jos vain seksi merkkaa"

        Ei seksin tärkeys suhteessa tarkoita että vain se merkitsisi. Esim. jos ostat asunnon jossa olisi aluksi kyllä keittiö mutta sitten enää ei ja haluaisit muuttaa muualle keittiön puutteen takia, se ei tarkoita että keittiö olisi ainoa huone joka sinulle asunnosssa merkitsisi. Sen puute olisi kuitenkin niin iso asia että asunto ei enää tuntuisi riittävän hyvältä ilman sitä.


      • Anonyymi
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "kyllä on tyhjä suhde jos vain seksi merkkaa"

        Ei seksin tärkeys suhteessa tarkoita että vain se merkitsisi. Esim. jos ostat asunnon jossa olisi aluksi kyllä keittiö mutta sitten enää ei ja haluaisit muuttaa muualle keittiön puutteen takia, se ei tarkoita että keittiö olisi ainoa huone joka sinulle asunnosssa merkitsisi. Sen puute olisi kuitenkin niin iso asia että asunto ei enää tuntuisi riittävän hyvältä ilman sitä.

        Hyvä vertaus.
        Seksi ei tosiaan merkitse parisuhteessa kaikkea, mutta aika iso rooli sillä on. Kaikenlisäksi seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Hyvä ja ihana ystävä voi olla helposti, siihen ei tarvita parisuhdetta.


    • vanha_äijä

      Kyll maar mää viel mut ko meirä Almalla alko jo mummotauti.

    • Anonyymi

      Täällä samanlainen tilanne. Vähän päälle nelikyppisenä vaimo päätti, että seksiä ei enää harrasteta. Itse kärvistelin jonkin aikaa, mutta sitten päätin hankkia seksini muualta. Tilanne on siis ihan hyvä, eli kotona kaikki hyvin seksiä lukuun ottamatta, mutta en silti joudu elämään puutteessa.

    • Anonyymi

      Miksi parisuhteeseen on määritetty toisen ihmisen seksuaalinen tyydytäminen?
      Millä perusteella pitää tuntemattomien alkaa hangata toisen elimiä ja tyydyttää sitä kun on kohdattu?

      Lisääntyminen on kyseessä ja se on viettinä rajuin eli mieletön ansa. Ihmiset jotka ansaan joutuneet jopa geenitasolla alkavat käyttäytymään väheksyvästi niitä jotka eivät lisäänny kertomatta että mokasi?

      Ihminen 1.0 on auttamattomasti halujen orja ja elää täten holtitonta aikaansa!

      Syntyvyden lasku kertonee että olisi kehttymässä ihminen 1.1. 0000000000001

      Esim. itsetyydytys ei olekkaan paha vaan hyvä....

      • Anonyymi

        "Miksi parisuhteeseen on määritetty toisen ihmisen seksuaalinen tyydytäminen?
        Millä perusteella pitää tuntemattomien alkaa hangata toisen elimiä ja tyydyttää sitä kun on kohdattu?"

        Ei ole määritelty nimenomaan seksuaalista tyydyttämistä mutta parisuhtessa on lupa olettaa että se toinen tekee parhaansa että molemmilla on suhteessa hyvä olla. Ja jos jommalla kummalla on suhteessa paha olla ilman seksiä niin kyllä se on sen toisen asia tehdä asialle jotain.
        Aivan samoin kun jos suhtessa kaipaa tukea ja turvaa, kuuntelijaa tai läheisyyttä niin nekin tarpeet olisi syytä ottaa huomioon jos suhtessa haluaa olla. Ei seksi eroa muista ihmisen tarpeista suhteessa. Toisen kohtuullisiin tarpeisiin täytyy parisuhteessa pystyä vastaamaan jos suhteessa haluaa olla.


      • Anonyymi

        "Miksi parisuhteeseen on määritetty toisen ihmisen seksuaalinen tyydytäminen?
        Millä perusteella pitää tuntemattomien alkaa hangata toisen elimiä ja tyydyttää sitä kun on kohdattu?"

        Häh? Rakastelu on osa parisuhdetta, jokainen määrittelee sen itse, ja nauttii siitä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Toisilleen tuntemattomat eivät liene parisuhteessa, vähän outo on kirjoituksesi. Ehkä jokin trauma seksin saralta?

        Itsetyydytys on hyvä, mutta se on sinkkurakastelua, ei parisuhderakastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi parisuhteeseen on määritetty toisen ihmisen seksuaalinen tyydytäminen?
        Millä perusteella pitää tuntemattomien alkaa hangata toisen elimiä ja tyydyttää sitä kun on kohdattu?"

        Ei ole määritelty nimenomaan seksuaalista tyydyttämistä mutta parisuhtessa on lupa olettaa että se toinen tekee parhaansa että molemmilla on suhteessa hyvä olla. Ja jos jommalla kummalla on suhteessa paha olla ilman seksiä niin kyllä se on sen toisen asia tehdä asialle jotain.
        Aivan samoin kun jos suhtessa kaipaa tukea ja turvaa, kuuntelijaa tai läheisyyttä niin nekin tarpeet olisi syytä ottaa huomioon jos suhtessa haluaa olla. Ei seksi eroa muista ihmisen tarpeista suhteessa. Toisen kohtuullisiin tarpeisiin täytyy parisuhteessa pystyä vastaamaan jos suhteessa haluaa olla.

        "Ja jos jommalla kummalla on suhteessa paha olla ilman seksiä niin kyllä se on sen toisen asia tehdä asialle jotain."

        Olen eri mieltä. Seksiä on niin kauan, kun se kumpaakin kiinnostaa.

        "Ei seksi eroa muista ihmisen tarpeista suhteessa. Toisen kohtuullisiin tarpeisiin täytyy parisuhteessa pystyä vastaamaan jos suhteessa haluaa olla."

        Tämä on kohtuuton ja mahdoton vaatimus.

        Suhteesta voi tietysti koska tahansa lähteä pois, jos ei ole yhteisiä alaikäisiä lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja jos jommalla kummalla on suhteessa paha olla ilman seksiä niin kyllä se on sen toisen asia tehdä asialle jotain."

        Olen eri mieltä. Seksiä on niin kauan, kun se kumpaakin kiinnostaa.

        "Ei seksi eroa muista ihmisen tarpeista suhteessa. Toisen kohtuullisiin tarpeisiin täytyy parisuhteessa pystyä vastaamaan jos suhteessa haluaa olla."

        Tämä on kohtuuton ja mahdoton vaatimus.

        Suhteesta voi tietysti koska tahansa lähteä pois, jos ei ole yhteisiä alaikäisiä lapsia.

        "Olen eri mieltä. Seksiä on niin kauan, kun se kumpaakin kiinnostaa."

        Kyllä mutta se kiinnostus voi tulla eri asioista. Se voi tulla myös siitä että haluaa ihan oikeasti sille toiselle hyvää - kuten rakkaudessa usein saattaa jopa olla.

        "Ei seksi eroa muista ihmisen tarpeista suhteessa. Toisen kohtuullisiin tarpeisiin täytyy parisuhteessa pystyä vastaamaan jos suhteessa haluaa olla."
        Tämä on kohtuuton ja mahdoton vaatimus."

        Ei lainkaan. Miksi toisen kohtuullisiin tarpeisiin vastaaminen olisi kohtuutonta? Vastaavathan ihmiset jatkuvasti vaikkapa lapsiensa tarpeisiin.

        "Suhteesta voi tietysti koska tahansa lähteä pois, jos ei ole yhteisiä alaikäisiä lapsia."

        Aivan kuten ihmisillä on velvollisuuksia huolehtia lapsistaan, myös parisuhteessa on velvollisuus huolehtia siitä kumppanista. Ei pidä ryhtyä parisuhteeseen jos siinä kiinnostaa vain se oma napa ja omat tarpeet. Enkä puhu todellakaan vain seksistä vaan ihan kaikin puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen eri mieltä. Seksiä on niin kauan, kun se kumpaakin kiinnostaa."

        Kyllä mutta se kiinnostus voi tulla eri asioista. Se voi tulla myös siitä että haluaa ihan oikeasti sille toiselle hyvää - kuten rakkaudessa usein saattaa jopa olla.

        "Ei seksi eroa muista ihmisen tarpeista suhteessa. Toisen kohtuullisiin tarpeisiin täytyy parisuhteessa pystyä vastaamaan jos suhteessa haluaa olla."
        Tämä on kohtuuton ja mahdoton vaatimus."

        Ei lainkaan. Miksi toisen kohtuullisiin tarpeisiin vastaaminen olisi kohtuutonta? Vastaavathan ihmiset jatkuvasti vaikkapa lapsiensa tarpeisiin.

        "Suhteesta voi tietysti koska tahansa lähteä pois, jos ei ole yhteisiä alaikäisiä lapsia."

        Aivan kuten ihmisillä on velvollisuuksia huolehtia lapsistaan, myös parisuhteessa on velvollisuus huolehtia siitä kumppanista. Ei pidä ryhtyä parisuhteeseen jos siinä kiinnostaa vain se oma napa ja omat tarpeet. Enkä puhu todellakaan vain seksistä vaan ihan kaikin puolin.

        Velvollisuus-, sääli- ja/tai rakkausseksistä tulee kaikille paha olo ja pitkän päälle keskinäinen halveksunta. Koskee niin antajaa kuin saajaakin.

        Ks myös https://hightmarriage.com/5-reasons-not-to-settle-for-duty-sex/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velvollisuus-, sääli- ja/tai rakkausseksistä tulee kaikille paha olo ja pitkän päälle keskinäinen halveksunta. Koskee niin antajaa kuin saajaakin.

        Ks myös https://hightmarriage.com/5-reasons-not-to-settle-for-duty-sex/

        "Velvollisuus-, sääli- ja/tai rakkausseksistä tulee kaikille paha olo ja pitkän päälle keskinäinen halveksunta."

        En ymmärrä miksi se seksi nostetaan aina jonnekin jalustalle joksikin ylimaalliseksi asiaksi johon eivät pätisi lainkaan samat lait kuin muhin asioihin. Jos pystyt ilahduttamaan ja auttamaan puolisoasi muissakin asioissa niin pystyt kyllä seksissäkin. Toki sinun pitää oikeasti tehdä se omasta halustasi ja rakkaudestasi mutta niinhän hyvässä parisuhteessa tehdään.
        Hassusti varsinkin monet naiset ovat poimineet sen seksin pois niiden asioiden joukosta joihin heidän pitäisi parisuhteessa myös panostaa mutta miehelle kyllä sälytetään kaikki ne samat velvollisuudet kuin ennenkin eikä niistä mitään poistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Velvollisuus-, sääli- ja/tai rakkausseksistä tulee kaikille paha olo ja pitkän päälle keskinäinen halveksunta."

        En ymmärrä miksi se seksi nostetaan aina jonnekin jalustalle joksikin ylimaalliseksi asiaksi johon eivät pätisi lainkaan samat lait kuin muhin asioihin. Jos pystyt ilahduttamaan ja auttamaan puolisoasi muissakin asioissa niin pystyt kyllä seksissäkin. Toki sinun pitää oikeasti tehdä se omasta halustasi ja rakkaudestasi mutta niinhän hyvässä parisuhteessa tehdään.
        Hassusti varsinkin monet naiset ovat poimineet sen seksin pois niiden asioiden joukosta joihin heidän pitäisi parisuhteessa myös panostaa mutta miehelle kyllä sälytetään kaikki ne samat velvollisuudet kuin ennenkin eikä niistä mitään poistella.

        Seksillä on biologinen, sosiaalinen, kulttuurinen, uskonnollinen, fysiologinen ja psykologinen erityisasema. Voit mietiskellä, miksi näin on, ja löydät varmaan hyviä selityksiä, mutta et voi kieltää sitä. Seksin ympärillä pyörii eläin- ja kasvikuntakin.

        Siksi raiskausta pidetään miltei tapon veroisena rikoksena. Siksi puolison uskottomuus järkyttää. Siksi nainen valitsee tarkkaan, kenen kanssa rakastelee. Siksi mies menettää elämänhalunsa, jos seksiä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksillä on biologinen, sosiaalinen, kulttuurinen, uskonnollinen, fysiologinen ja psykologinen erityisasema. Voit mietiskellä, miksi näin on, ja löydät varmaan hyviä selityksiä, mutta et voi kieltää sitä. Seksin ympärillä pyörii eläin- ja kasvikuntakin.

        Siksi raiskausta pidetään miltei tapon veroisena rikoksena. Siksi puolison uskottomuus järkyttää. Siksi nainen valitsee tarkkaan, kenen kanssa rakastelee. Siksi mies menettää elämänhalunsa, jos seksiä ei ole.

        Ihmislapsen yksi ensimmäisistä tarpeista on tarve kosketukseen ja lähellä olemiseen. Se viestii lapselle hyväksyntää ja turvallisuutta. Lapsi saattaa jopa kuolla jos ei saa lainkaan läheisyyttä ja kosketusta.
        Parisuhteessa seksuaalisuus on tärkeä osa läheisyyttä. Se viestii aivan samalla tavalla sitä että olet hyväksytty ja rakastettu sellaisena kuin olet, paljaana ja täysin avoimena toisen edessä. Tämän hyväksynnän kieltäminen toiselta on niin perustavaa laatua oleva asia että se on monille aivan ratkaisevan tärkeää parisuhteen onnellisuuden suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmislapsen yksi ensimmäisistä tarpeista on tarve kosketukseen ja lähellä olemiseen. Se viestii lapselle hyväksyntää ja turvallisuutta. Lapsi saattaa jopa kuolla jos ei saa lainkaan läheisyyttä ja kosketusta.
        Parisuhteessa seksuaalisuus on tärkeä osa läheisyyttä. Se viestii aivan samalla tavalla sitä että olet hyväksytty ja rakastettu sellaisena kuin olet, paljaana ja täysin avoimena toisen edessä. Tämän hyväksynnän kieltäminen toiselta on niin perustavaa laatua oleva asia että se on monille aivan ratkaisevan tärkeää parisuhteen onnellisuuden suhteen.

        Totta kai seksin puuttuminen tärvelee onnellisuuden, ei pelkästään parisuhteessa vaan koko elämässä. Yhtä lailla sinkku on onneton ilman seksiä. Mutta elämä ei takaa onnea kaikille ja niille muutamallekin vain väliaikaisesti.


    • Anonyymi

      Parisuhteen on oltava kumpaistakin tyydyttävä, muuten se ei onnistu. Seksitön suhde toimii vain, jos molemmat eivät seksistä piittaa.

      • Anonyymi

        Sehän on se suuri tragedia, että suhteessa naiset vääjäämättä menettävät himonsa omaa puolisoaan kohtaan. Tämähän on jopa tieteellisesti mitattu: naisen himon puoliintumisaika on noin kolme vuotta! Siis vain yksi vaimo tuhannesta himoitsee miestään vielä 30 vuoden liiton jälkeen.

        Tätä on pidettävä normaalina naisen fysiologiana, eikä kyse ole miehen virheistä.

        Ja kuitenkin lapset pitää hoitaa aikuisuuteen ehjässä perheessä. Joku jää siis väistämättä kärsimään. On vain valittava, kuka kärsii.


      • Anonyymi

        Kukaan ei välttämättä kärsi, jos ratkaisee tilanteen niin kuin minä. Haen muualta sen, mitä vaimo ei halua antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei välttämättä kärsi, jos ratkaisee tilanteen niin kuin minä. Haen muualta sen, mitä vaimo ei halua antaa.

        Noin moni juuri tekee ja ratkaisee asian, myös minä. Kukaan ei ole kärsinyt, muija ei tiedä panopuuhistani mitään, olen tyytyväinen osaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin moni juuri tekee ja ratkaisee asian, myös minä. Kukaan ei ole kärsinyt, muija ei tiedä panopuuhistani mitään, olen tyytyväinen osaani.

        Onni on varattu kusipäille ja herkkäuskoisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on se suuri tragedia, että suhteessa naiset vääjäämättä menettävät himonsa omaa puolisoaan kohtaan. Tämähän on jopa tieteellisesti mitattu: naisen himon puoliintumisaika on noin kolme vuotta! Siis vain yksi vaimo tuhannesta himoitsee miestään vielä 30 vuoden liiton jälkeen.

        Tätä on pidettävä normaalina naisen fysiologiana, eikä kyse ole miehen virheistä.

        Ja kuitenkin lapset pitää hoitaa aikuisuuteen ehjässä perheessä. Joku jää siis väistämättä kärsimään. On vain valittava, kuka kärsii.

        Himo ei katoa minnekään, jos suhde voi hyvin ja on inspiroiva. Miehet ovat vaimojensa suhteen avainasemassa tässä.

        Väite, että nainen menettää himonsa kolmen vuoden jälkeen on surkuhupaisa. Jos näin sattuukin käymään, niin naisella ei ole himoa ollutkaan. Saattaa myös olla, että hän on lähtenyt suhteeseen alun alkaen väärällä motiivilla. Mutta mutta, ettei asia olisi noin yksinkertainen, usein mieskin on lähtenyt suhteeseen pelkästään siksi, että se takaisi hänelle seksielämän. Tällaiset oletukset ovat suhteen tuho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Himo ei katoa minnekään, jos suhde voi hyvin ja on inspiroiva. Miehet ovat vaimojensa suhteen avainasemassa tässä.

        Väite, että nainen menettää himonsa kolmen vuoden jälkeen on surkuhupaisa. Jos näin sattuukin käymään, niin naisella ei ole himoa ollutkaan. Saattaa myös olla, että hän on lähtenyt suhteeseen alun alkaen väärällä motiivilla. Mutta mutta, ettei asia olisi noin yksinkertainen, usein mieskin on lähtenyt suhteeseen pelkästään siksi, että se takaisi hänelle seksielämän. Tällaiset oletukset ovat suhteen tuho.

        Tätä on oikeasti tutkittu: https://www.livescience.com/18233-women-lose-sexual-desire.html

        "Täsmällisemmin sanoen jokaista lisäkuukautta kohti, kun naiset olivat suhteessa tutkimuksen aikana, heidän seksuaalinen halunsa väheni 0.02:lla naisen seksuaalifunktioindeksillä" [...] sen sijaan miesten halukkuus pysyi tutkijoiden mukaan vakaana.

        [Murray] lisäsi, että kun hyväksytään se, että seksuaalinen halukkuus voi heiketä ajan mittaan, molemmat sukupuolet voivat ymmärtää paremmin, että tämä heikentyminen ei välttämättä osoita, että mikään suhteessa on perustavasti vialla, [...]


    • Anonyymi

      Nainen tarvitsee läheisyyttä, että voi innostua seksistä. Mies tarvitsee seksiä, että voi innostua läheisyydestä.

      Myynti-ilmoitus: vaihdetaan kultainen vaimo kahteen rautaiseen huoraan.

      Sitä voi kukin pohtia itsekseen, mitkä ovat ne arvot joita haluaa elämässään. Pitkässä liitossa on pitkä yhteinen historia ja valtava määrä muistoja. Tuntee toisen tavat ja mieltymykset. Vaikka joku osa-alue puuttuu, muut korvaavat sen aukon. Vaikka seksi puuttuu, ei ole aivan sama kenen kanssa asuu, ei niitä yhteisiä vuosia mikään korvaa.
      Ehkä pitäisi luoda instituutio, että parisuhteet ovat määräaikaisia. Sitä pitäisi sitten porukalla miettiä kolmen vuoden välein, että uusitaanko sopimus vai etsitäänkö uudet kumppanit.

    • Anonyymi

      Ei. Ellet valehtele itsellesi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe