Cittarin läskipyörä

Akeman

Cittarissa läskipyörä plussakortilla 379€. Onko kellään kokemuksia ko. pyörästä? Hinta houkuttaa ostamaan.

14

133

Vastaukset

  • Moi

    Minä myös eilen katselin cittarin läskipyörää ja tuumailin ostoa.

    Kesäksi ajattelin hommata kunnon pyörän jolla voisi kulkea työmatkat ja muutenkin pitää kuntoa yllä, pyöräily muutenkin on alkanut kiinnostamaan.

    Olen jo yli 40 vuotias ja pituutta 176cm, käsittääkseni läskipyörät ovat myös aikuisten käyttöön tarkoitettu.
    Ajoasento mietityttää sellaisessa, myöskin pyörä tuntui varsin pieneltä.

    Cittarissa oli myös perinteisempi maastopyörä myytävänä, kookkaampi, hinta oli sama tai halvempi.
    Toisen varmasti käyn hakemassa, pitäisi vain päättää kumpi olisi sopivampi minulle.

    • Mitään käyttökelpoista polkupyörää ei voi myydä Suomessa tuohon hintaan. Sekä runko että käytetyt osat ovat huonoja. Halvin siedettävä fatbike taitaa olla XXL:n keskimmäinen malli:

      https://www.xxl.fi/white-6-fat-pro-19-unisex-fatbike-sininen/p/1151505_1_style

      Fatbike on tehty maastoon. Se on paljon raskaampi ajaa kuin mikään muu pyörätyyppi. Maastossa fatbikella on kiva leikkiä talvella.

      Sähköavusteisena tiedän joidenkin käyttävän sellaista pääkaupunkiseudulla työmatka-ajoon talvisin, koska se etenee myös auraamattomilla kevyenliikenteen väylillä. Yhdellä tutulla on esimerkiksi tuollainen KTM eBike.

      https://www.baiks.fi/polkupyorat/sahkopyorat/sahkomaastopyorat/ktm-macina-freeze-261-cx5-11-v-xt.html

      Mikä pyörätyyppi sopii parhaiten työmatkalle, on kiinni työmatkan pituudesta ja käytettävästä reitistä. Nyrkkisääntö on, että maantiepyörä sopii asfaltille, maastopyörä maastoon ja kaupunkiin sekä lyhyille, muutaman kilometrin matkoille mummis, Jopo tai fixi. Jos työmatka on huonoa tietä, niin cyclocross on hyvä kompromissi.

      Marketista ei löydy muuta työmatkalle sopivaa polkupyörää, kuin Jopo. Se on ihan ok lyhyillä työmatkoilla.


    • Vaihteeton Insera on pyörien kuningas.

      Ihmisille on uskoteltu ettei alle 300 hunttiin saa kelpoa pyörää ja siinä on onnistuttu mikä näkyykin kallistuneina hintoina.


    • Liberaali kirjoitti:

      Vaihteeton Insera on pyörien kuningas.

      Ihmisille on uskoteltu ettei alle 300 hunttiin saa kelpoa pyörää ja siinä on onnistuttu mikä näkyykin kallistuneina hintoina.

      Meinasi kirjoittaa, että kyllähän alle kolmella sadalla saa pyörän. Perus Jopo on Baiksilla kuitenki 360€, joten näin keväällä ei näytä saavan alle kolmella sataa.


  • whiten pyörät ovat aivan kuraa...kysypä huoltomekaanikolta onko white pyörissä ollut vikoja paljon?? saattaa purskahtaa nauruun....itse kamppailin aikani white läskin kanssa mutta pakko oli luovuttaa ja myydä romu pois ...tuntui että rattaatkin on tehty pellistä. ei koskaan missään muussa pyörässä ole eturatas kulunut parin sadan kilometrin jälkeen loppuun :/

    • SRAM Nx Eagle -kampisarjassa on kylläkin ihan se sama eturatas ihan riippumatta siitä, mitä rungossa lukee.


  • Tahkolle ja pari dh kisaa tarkoitus ajaa cittarin pyörällä

    • Minkälainen henkivakuutus sinulla on?


  • Niåo ihan paskahan se on kun ei ole. Kalliista osista hehty rauåivo pyörä

  • jos työmatkapyörää on ostamassa niin läskipyörän voi unohtaa. Se pyörä on tehty maastoajoon ja lumelle, ei kaupunkiliikenteeseen. Meno tyssää aika nopeasti kun huomaat miten huonosti se rullaa ja kulkee kaupungissa, vaikka luuletkin että se on trendikästä.
    osta hyvä monivaihteinen pyörä tai ihan perus fillari muutamalla vaihteella.
    pääset töihin mukavasti ja helposti.

    • "jos työmatkapyörää on ostamassa niin läskipyörän voi unohtaa."
      Työmatkan voi pyöräillä myös talvella. Itselläni on fatbike talvi/maastopyöränä ja kesäpyörä erikseen.


  • "Sorafillari" eli Gravel pyörä on nykyään se juttu. On tavallaan Cyclocross pyörä mutta hivenen pystymmällä ajoasennolla ja leveämmillä renkailla. Suunniteltu sorateille mutta toimii hienosti monella eri alustalla. Sellaisen itse hankkisin.

  • Mua kummastuttaa monien halpojen maastopyörien välitykset. Jos eturatas on n. 40 tai suurempi ja suurin takaratas n. 32, niin ei oikein oo maastovälityksiä. Tuollaisia välityksiä näkee jopa läskipyörissä.

    • Jos noin on, niin aika outoa tosiaan.

      Minulla on retkipyörä tai hybridi (mikä lienee, vanha 3x7-vaihteiden fillari, 28"), johon laitettuani uudet rattaat kuluneiden tilalle, on nyt kevyin välitys 0,75 kun edessä pienin 24 ja takana suurin 32. Vaihdoin välityksiä tarkoituksella, koska alkuperäinen oli edessä pienin 28 ja takana suurin 28 eli 1,00, joka oli joskus raskas kaikkein jyrkimmissä nousuissa sekä hankalammissa paikoissa maastossa ja talvella.


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

    Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    87
    3563
  2. Luisteluvalmentaja Mirjami Penttinen

    Valmentaa nuoria kannustavasti ja tasa-arvoisesti.
    15
    1649
  3. MURHA hämeenlinnassa

    Keskustassa, maanantain ja tiistain välisenä yönä??!! Kertokaa heti lisää........
    Hämeenlinna
    59
    1233