"Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteelle meneminen muka olisi välttämätöntä. Mutta katsoessamme asiaa tarkemmin, huomaamme, ettei ristinryövärin olisi pitänytkään mennä kasteelle, koska hän pelastui ennen kastekäskyn antamista. Jeesus antoi lähetys/kastekäskyn 40 vuorokautta ristin tapahtumien jälkeen. Mark. 16:9-20.
Ristinryöväri pelastui viimeisenä ihmisenä vanhan liiton puolelta. Uusi liittohan alkoi Jeesuksen kuolemasta. ”Tämä on uusi liitto minun veressäni!” Luuk. 22:20. Jeesus oli vielä elossa antaessaan synnit anteeksi vierellään viruvalle rikolliselle. Ristinryöväri rukoili ristillä kuolinkamppailunsa keskellä: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” Niin Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.” Luuk. 23:42,43. Hän pelastui siis rajatapauksena vanhan ja uuden liiton taitekohdassa.
Jeesus on ainoa Pelastaja! Hänen verensä puhdistaa synnissä elävän ihmisen, joka syntejään katuen ja parannusta haluten huutaa avuksi Jeesusta. Ja Jeesus on armollinen. Hän pelastaa kurjimmankin syntisen. Eikä Hän jätä pelastamaansa ihmistä entisen kaltaiseksi, vaan uskoon tulleista, synnit anteeksi saaneista ja parannuksen tehneistä sekä sitten kastettuista sanotaan: ”Jos siis joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!” 2 Kor. 5:17. / Apt. 18:8. Kastamaton on Adamissa. Kastettu on Kristuksessa.
Niin kuin vastasyntynyt lapsi pestään syntymänsä jälkeen, samoin tulee uudestisyntyneen mennä välittömästi uskoon tulemisensa jälkeen kasteelle, ”vesipesolle”. – Vain uskoon tulleita voidaan kastaa.
Ristinryövärin pelastuessa kastekäskyä ei siis vielä oltu annettu. Siksi hänen ei olisi pitänytkään mennä kasteelle. Mutta kastekäskyn antamisesta lähtien on kaste kuulunut ehdottomana asiana kaikille uskoon tulleille. Raamattu opettaa yksiselitteisesti, että alkuseurakunnan aikana KAIKKI uskoon tulleet kastettiin upotuskasteella Jeesuksen Nimeen! Kukaan ei jäänyt kastamattomaksi. ”Ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..” Apt. 2:38,41.
”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin..!” ”Ja he pysyivät .. apostolien opetuksessa..” Apt. 2:41-42. Raamattu ei opeta, että uuden liiton seurakuntaan kuuluisi kastamattomia.
Kaste kuuluu oleellisena osana ihmissielun pelastusprosessiin, koska asiakokonaisuuteen kuuluu, että vanha ihminen pitää haudata kasteen kautta kuolemaan. Room. 6:3,4. ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen..” sanoo Apt. 2:38. Siinä on siis kaksi asiaa: 1. ) parannus ja 2. ) kaste. Jos siis parannuksen tekeminen on välttämätöntä, on sitä samassa määrin kastekin. Voimmeko siis sanoa, ettei parannuksen teko ole välttämätöntä? Siinä tapauksessa voimme sanoa samaa myös kasteesta. Mutta me sanomme molemmat välttämättömiksi, koska Jumala on antanut ne meille saman arvoisina.
Raamattu ei lähetyskäskyn antamisen jälkeen tunne ollenkaan käsitettä ”kastamaton kristitty”. Raamattu tuntee vain uskoon tulleen kristityn, joka on uskoon tulonsa ja parannuksen teon jälkeen kastettu upotuskasteella vedessä Jeesuksen Nimeen. Apt. 10:48.
”Jos sinä uskot kaikesta sydämestäsi, niin se (kaste) tapahtukoon.” Apt. 8:37.
Kastettu kristitty on raamatullinen kristitty!
Kasteelle menemisen välttämättömyyttä ei siis tule vähätellä: Varokaa vedetöntä ja veretöntä evankeliumia. Tämän varoituksen Raamattu antaa mm. Gal. 1:6-9. 2 Piet. 3:16. Ilm. 22:18,19.
”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi Hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.” Apt. 22:16. Tiitus 3:5. Näin olet oleva sisällä siinä uskossa, jossa ensimmäiset kristitytkin olivat.
W.L. "
Aito kristillinen kaste vai ristinryövärin armo?
216
71
Vastaukset
- Tätä.tekstiä.tutkinut
Aloituskirjoitus on lainaus:
http://Jeesus-on-Herra.com/kastamaton-ristinryovari/Ja aloittaja on sitä mieltä, että ryöväri ei olisi pelastunut, koska ei olisi voinut käydä kasteella siinä vaiheessa, kun oli ensin virunut vankeudessa, kunnes vietiin kuolemaan.
On aika outo ajatus.- hörh
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15185825/raamattu-kieltaa-vauvan-kastamisen
Taitaa olla sama häirikkö liikkeellä kuin ennenkin? Ammattitrolli?
- Luterilaisuus.häviää
Tervettä opetusta kasteesta. Mutta ei se ole luterilaista.
- uudestikastajuus.häviää
Ei ole raamatullis-luterilaista opetusta vaan lahkon opetusta,
- ei_tietoa
Terve-sanaa on vaarallista käyttää koska kukaan ei tiedä mikä on totuus.
- verilentää1
Varokaa vedetöntä ja veretöntä evankeliumia ja sitten on viitteet Raamaattuun ja Paavalin tekstiin. On se raakaa touhua, huh.
<<Hän pelastui siis rajatapauksena vanhan ja uuden liiton taitekohdassa.>>
Tuo on omaa tulkintaasi. Kaste on aina Jumalan armoa. Näitä ei voida erottaa, että joko tai. Sitä paitsi Jeesus oli itsekin kastettu, kun Johannes Kastaja oli Hänet kastanut. Eli käytäntö ei alkanut Jeesuksen kuolemasta. Kaste havainnollistaa erinomaisesti (siis aikuiskaste) vanhan kuolemista ja uuden ylösnousemista. Tämä opetus on hyvin konkreettista ja näin helppo ymmärtää. Mutta mikä on pelastukselle välttämätöntä. Se on tietenkin usko. Usko siihen, että Jeesus on kuollut sinun ja minun syntien tähden. Tämän vuoksi meille ei lueta omaa syntistä elämäämme vaan Jeesuksen synnitön elämä. Jeesushan kuoli meidän sijaan ristillä. Mutta älä ajattele, että sinä voisit elää jumalattomasti, ja että vaikka kieltäisit Jeesuksen, niin sittenkin pelastuisit. Näin Raamattu ei suinkaan opeta. vaan kaikki lupaukset ovat tarkoitetut Jeesukseen uskoville. Ei Hänet hylänneille.- kys.säri
Miksi Jeesus kastettiin?
kys.säri kirjoitti:
Miksi Jeesus kastettiin?
Tuntuu aika oudolta. Tietääkseni juutalaisuudessa ei ole kastamista. Johannes ja kumppanit olivat siten jonkinlaisia oman tien kulkijoita.
- DeadManWalks
Johanneksen kaste ei ole sama kaste, jonka Jeesus asetti. Niissä on samoja elementtejä, mutta kristillinen kaste perustuu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Näitä ei kuulunut Johanneksen kasteeseen.
Ja kyllä, kristittyjen kastekäytäntö alkoi Jeesuksen antaman käskyn jälkeen ja se kumosi ympärileikkauksen liiton merkkinä. Johanneksen kaste ei ollut liiton merkki ja kastettavana olleet oli ympärileikattuja juutalaisia, tavallaan se oli edellytys sillä eräässä mielessä, koska he joille Johannes saarnasi, olivat juutalaisia. Pakanakansoihin kuuluneitten ihmisten kastamisesta Johanneksen toimesta eivät tekstit kerro mitään, eli kyse oli näillä näkymin toiminnasta vain juutalaisten parissa. Johanneksen kaste merkitsi symbolina vanhasta luopumista ja paluuta katumuksessa Jumalan lain noudattamiseen hurskaana juutalaisena. DeadManWalks kirjoitti:
Johanneksen kaste ei ole sama kaste, jonka Jeesus asetti. Niissä on samoja elementtejä, mutta kristillinen kaste perustuu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Näitä ei kuulunut Johanneksen kasteeseen.
Ja kyllä, kristittyjen kastekäytäntö alkoi Jeesuksen antaman käskyn jälkeen ja se kumosi ympärileikkauksen liiton merkkinä. Johanneksen kaste ei ollut liiton merkki ja kastettavana olleet oli ympärileikattuja juutalaisia, tavallaan se oli edellytys sillä eräässä mielessä, koska he joille Johannes saarnasi, olivat juutalaisia. Pakanakansoihin kuuluneitten ihmisten kastamisesta Johanneksen toimesta eivät tekstit kerro mitään, eli kyse oli näillä näkymin toiminnasta vain juutalaisten parissa. Johanneksen kaste merkitsi symbolina vanhasta luopumista ja paluuta katumuksessa Jumalan lain noudattamiseen hurskaana juutalaisena.Tuosta ei taida olla mitään muualla kuin Raamatun Uudessa Testamentissa.
kys.säri kirjoitti:
Miksi Jeesus kastettiin?
<<Miksi Jeesus kastettiin? >>
Mielenkiintoinen kysymys. Jeesushan oli synnitön, täydellinen. Hän ei tehnyt koskaan syntiä. Miksi hän tarvitsi armoa? Baruch Korman opettaa, että tällä Hän ilmoitti kuuliaisuudesta Jumalalle (mennä Jerusalemiin, kuolla ristillä ja nousta kolmantena päivänä kuolleista). Hän halusi jättäytyä Jumalan johtoon, palvella ja kunnioittaa Jumalaa. Näinhän mekin teemme, kun käymme kasteella. Jättäydymme Jumalan johtoon ja haluamme palvella Häntä.
Meidän on ymmärrettävä, että Jeesus oli täydellinen ihminen ja täydellinen Jumala. Kun tarkastelemme Jeesusta täydellisenä Jumalana, niin ymmärrämme, että Jumala todella tuli lihaksi ja asui keskellämme.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=a7mXVVMrvVc&index=2&list=PLOIZVfWBfgQt-eV5tOwiJ8Krc_KFzS70E)”Sitä paitsi Jeesus oli itsekin kastettu, kun Johannes Kastaja oli Hänet kastanut. Eli käytäntö ei alkanut Jeesuksen kuolemasta.”
Onko mitään tietoa siitä, miten ja miksi tällainen kastekäytäntö oli kehittynyt ja miksi Johannes kastoi ? Eli Johanneksen kasteen alkuperä ja tarkoitus.
Johannes kastoi Jeesuksen, mutta mihin Jeesus kastettiin, kristinuskoa ei ollut siinä vaiheessa.
Kastettiinko hänen juutalaisuuteen?
Mitä hän oli sitä ennen ? Oliko hän egyptiläinen, koska oli siellä asunut ?<<Kastettiinko hänen juutalaisuuteen? >>
Jeesus oli juutalainen ennen ja jälkeen kasteen. Kaikki opetuslapset olivat juutalaisia. Meidän kristittyjen uskon juuret ovat siis juutalaisuudessa. Jeesus ei tullut kumoamaan ainuttakaan kirjoitusta vaan täyttämään kaikki kirjoitukset, mitä Hänestä oltiin kirjoitettu.Yksi_usko kirjoitti:
<<Kastettiinko hänen juutalaisuuteen? >>
Jeesus oli juutalainen ennen ja jälkeen kasteen. Kaikki opetuslapset olivat juutalaisia. Meidän kristittyjen uskon juuret ovat siis juutalaisuudessa. Jeesus ei tullut kumoamaan ainuttakaan kirjoitusta vaan täyttämään kaikki kirjoitukset, mitä Hänestä oltiin kirjoitettu.Kuka hänestä oli muka kirjoittanut. Ainoastaan muutama teksti pantiin Raamattuun, joissa kerrotaan tarinoita Jeesuksesta.
torre12 kirjoitti:
Kuka hänestä oli muka kirjoittanut. Ainoastaan muutama teksti pantiin Raamattuun, joissa kerrotaan tarinoita Jeesuksesta.
Jesaja
- nuptia
Pyhällä Hengellä varmaan kastettiin.
nuptia kirjoitti:
Pyhällä Hengellä varmaan kastettiin.
Johannes kastoi Jeesuksen Jordan virrassa, vedellä. Käsittääkseni Jeesus sen sijaan kastaa Pyhällä Hengellä.
- 12____13
> Uusi liittohan alkoi Jeesuksen kuolemasta. ”Tämä on uusi liitto minun veressäni!” Luuk. 22:20
Mutta nuo uuden liiton sanat sanottiin ennen Jeesuksen kuolemaa, joten se liitto alkoi jo ennen kuolemaa.
Olisi myös hyvä muistaa, Raamatussa kasteella ihmisestä tehdään Jesuksen opetuslapsi. Kaste ei kuitenkaan ole vaatimus pelastumiselle, eikä ikuiselle elämälle. Vanhurskaus on.
”Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”
Mat. 25:46
”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
Room. 6:23
Ja pelastus on Jeesuksen sanoissa:
” Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.”
Joh. 6:63
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:31-32<<Mutta nuo uuden liiton sanat sanottiin ennen Jeesuksen kuolemaa, joten se liitto alkoi jo ennen kuolemaa.>>
Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo Uusi liitto? Tarkoittaako se mielestäsi sitä, että Vanha ei ole enää voimassa? Jeesus itse sanoi, ettei Hän ollut tullut kumoamaan kirjoituksia vaan täyttämään ne. Itse ymmärrän uuden liiton siten, että kun Jeesus ei fyysisesti ole enää läsnä, niin Hän on lähettänyt Pyhän Hengen muistuttamaan ja ohjaamaan meitä. Jeesus sanoi, että parempi niin. Silloin kun Jeesus oli fyysisesti maan päällä, niin Hän ei voinut olla kaikkien (koko maailman) Jeesukseen uskovien kanssa samaan aikaan, mutta Pyhä Henki voi olla. Pyhä Henki on samaan aikaan jokaisen uskovan sydämessä opettamassa ja ohjaamassa jokaista uskovaista.Yksi_usko kirjoitti:
<<Mutta nuo uuden liiton sanat sanottiin ennen Jeesuksen kuolemaa, joten se liitto alkoi jo ennen kuolemaa.>>
Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo Uusi liitto? Tarkoittaako se mielestäsi sitä, että Vanha ei ole enää voimassa? Jeesus itse sanoi, ettei Hän ollut tullut kumoamaan kirjoituksia vaan täyttämään ne. Itse ymmärrän uuden liiton siten, että kun Jeesus ei fyysisesti ole enää läsnä, niin Hän on lähettänyt Pyhän Hengen muistuttamaan ja ohjaamaan meitä. Jeesus sanoi, että parempi niin. Silloin kun Jeesus oli fyysisesti maan päällä, niin Hän ei voinut olla kaikkien (koko maailman) Jeesukseen uskovien kanssa samaan aikaan, mutta Pyhä Henki voi olla. Pyhä Henki on samaan aikaan jokaisen uskovan sydämessä opettamassa ja ohjaamassa jokaista uskovaista.Jumala teki liittonsa vain israelilaisten kanssa. Jeesus on uusi liitto pakanoiden kanssa 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Jumala teki liittonsa vain israelilaisten kanssa. Jeesus on uusi liitto pakanoiden kanssa 🤓
Korjaan Nooa ja Mooses eivåt olleet israelikaisia koska elivät ennen Abrahamia 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Jumala teki liittonsa vain israelilaisten kanssa. Jeesus on uusi liitto pakanoiden kanssa 🤓
Ei Jeesus tehnyt uutta liittoa kuin omien sanojensa mukaan hänen silloisille opetuslapsilleen. He kaikki olivat mitä olivat, mutta kuitenkin israelilaisia. Jeesus itse oli juutalainen.
- Jisreel
usko.vainen kirjoitti:
Korjaan Nooa ja Mooses eivåt olleet israelikaisia koska elivät ennen Abrahamia 🤓
Mooses ei elänyt ennen Aabrahamia, ja hän oli israelilainen.
usko.vainen kirjoitti:
<<Jumala teki liittonsa vain israelilaisten kanssa. Jeesus on uusi liitto pakanoiden kanssa>>
Ei. Jumala on se, kuka tekee liiton. Jeesus on lihaksi tullut Jumala. Vanha liitto tehtiin hänestä (Jumalasta) ja uusi liitto tehtiin hänen (Jumalan) kanssaan.
Jesaja 31:31->
"Tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan kanssa ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni. sanoo Herra."
Hepr. 8:8->
"Mutta nyt Jumala moitti kansaansa: - Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen, "Opi tuntemaan Herra". Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan tuntevat minut. "
Hepr. 8:12 "Minä annan heille anteeksi heidän rikkomuksensa enkä milloinkaan muista heidän syntejään." Tuo rikkomusten anteeksiantamus tarkoittaa armoa.
Hepr. 8:13 "Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut...". Tässä tämä vanhentunut tarkoitta, että vanhempi kuin uusi.
Kannattaa kuunnella Baruch Kormanin opetusta aiheesta.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=kGyz9UmL_Us)Yksi_usko kirjoitti:
<<Jumala teki liittonsa vain israelilaisten kanssa. Jeesus on uusi liitto pakanoiden kanssa>>
Ei. Jumala on se, kuka tekee liiton. Jeesus on lihaksi tullut Jumala. Vanha liitto tehtiin hänestä (Jumalasta) ja uusi liitto tehtiin hänen (Jumalan) kanssaan.
Jesaja 31:31->
"Tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan kanssa ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni. sanoo Herra."
Hepr. 8:8->
"Mutta nyt Jumala moitti kansaansa: - Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen, "Opi tuntemaan Herra". Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan tuntevat minut. "
Hepr. 8:12 "Minä annan heille anteeksi heidän rikkomuksensa enkä milloinkaan muista heidän syntejään." Tuo rikkomusten anteeksiantamus tarkoittaa armoa.
Hepr. 8:13 "Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut...". Tässä tämä vanhentunut tarkoitta, että vanhempi kuin uusi.
Kannattaa kuunnella Baruch Kormanin opetusta aiheesta.
(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=kGyz9UmL_Us)Niinhän minä sanoin, että Jumala teki 🤔
usko.vainen kirjoitti:
Niinhän minä sanoin, että Jumala teki 🤔
Niin sanoitkin.:)
Ymmärsin, että tarkoitit sitä, että vanha liitto on vanhentunut, ja se tehtiin vain juutalaisten kanssa. Sen sijaan Jeesus teki uuden liiton vain pakanoiden kanssa. Näin ei taida kuitenkaan olla.
Uusi liitto tehtiin juutalaisten kanssa, Jeesukseen uskovien juutalaisten. Sekä myös ei-juutalaisten kanssa, jotka ottivat juutalaisen Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanaan. Ei siis ole mitään vain pakanoiden kanssa tehtyä liittoa. Tämän halusin korjata.:)Yksi_usko kirjoitti:
Niin sanoitkin.:)
Ymmärsin, että tarkoitit sitä, että vanha liitto on vanhentunut, ja se tehtiin vain juutalaisten kanssa. Sen sijaan Jeesus teki uuden liiton vain pakanoiden kanssa. Näin ei taida kuitenkaan olla.
Uusi liitto tehtiin juutalaisten kanssa, Jeesukseen uskovien juutalaisten. Sekä myös ei-juutalaisten kanssa, jotka ottivat juutalaisen Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanaan. Ei siis ole mitään vain pakanoiden kanssa tehtyä liittoa. Tämän halusin korjata.:)Juu, Jumala teki Noan kanssa liiton, ettei enää koskaan hävitä maata vedenpaisumukseen ja Abrahakin kanssa teki liiton Israelin maasta ja kansasta. Myös Jeesus teki liiton juutalaisten opetuslapsiensa kanssa. 🤓
Me pakanat saamme armosta olla osallisia niistä lupauksista joita Jeesus antoi kaikille Häneen uskoville.
- Kasteen.siunaus
Erittäin hyvä ja raamatullinen opetus ristinryövä'rin tapauksesta. Samaisilta sivuilta löytyy paljon muitakin huomioita kasteesta:
http://Jeesus-on-Herra.com/kasteopetukset/
Uskoon tulleet, onko teidät kastettu uskoon tulon jälkeen? Jos on niin "Teidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty hänen kanssaan uskon kautta. " Kolos. 2:12.- kiitos.linkistä
Kiitos linkistä! Kierrät nuo opetukset kaukaa!
<<, ettei ristinryövärin olisi pitänytkään mennä kasteelle, koska hän pelastui ennen kastekäskyn antamista. Jeesus antoi lähetys/kastekäskyn 40 vuorokautta ristin tapahtumien jälkeen. >>
Tämä lienee omaa tulkintaasi.
- Kaste.on.oikein.hyvä
Miten tuo ristinryöväri on saanut niin paljon tilaa kristittyjen ajattelussa, että kaikki tuntevat tapauksen? Mutta tuntevatko, vai luulevatko vain?
Tämä on hyvä tarkistaa:
http://Jeesus-on-Herra.com/kastamaton-ristinryovari/ - YksiKaste
"Raamattu opettaa yksiselitteisesti, että alkuseurakunnan aikana KAIKKI uskoon tulleet kastettiin upotuskasteella Jeesuksen Nimeen! Kukaan ei jäänyt kastamattomaksi. ”Ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..” Apt. 2:38,41.
”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin..!” ”Ja he pysyivät .. apostolien opetuksessa..” Apt. 2:41-42. Raamattu ei opeta, että uuden liiton seurakuntaan kuuluisi kastamattomia."
Ja kun puhutaan kasteesta niin sen tulee ymmärtää sellaisena kuin kasteen asettaja, Jeesus, ymmärsi kasteen. Hän ajatteli upottamista kokonaan veteen. Se on se kaste minkä Jeesus Pyhän hengen kautta asetti.- DeadManWalks
Hyvä nimimerkki 'YksiKaste', kuka Jeesus sinusta on? Kuvaatko tarkemmin. En saa kiinni, millainen rooli/asema hänellä tekstissäsi on. Jos käytät jotain termi hänestä, kuten esim. 'Jumalan Poika', niin avaatko sitä mitä se sinusta tarkoittaa.
Kiitos. DeadManWalks kirjoitti:
Hyvä nimimerkki 'YksiKaste', kuka Jeesus sinusta on? Kuvaatko tarkemmin. En saa kiinni, millainen rooli/asema hänellä tekstissäsi on. Jos käytät jotain termi hänestä, kuten esim. 'Jumalan Poika', niin avaatko sitä mitä se sinusta tarkoittaa.
Kiitos.Vastaan, vaikka kysymys ei ollutkaan minulle osoitettu. Jeesus oli lihaksi tullut Jumala.
Matt. 1:23
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel - se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme."
Jeesus on todella suuri, ja Häntä meidän tulee palvoa.
- ymmärrän.nyt.paremmin
Nimimerkit:
YksiKaste
Kaste.on.oikein.hyvä
Kiitos.linkistä
Kasteen.siunaus
Luterilaisuus.häviää
Tätä.tekstiä.tutkinut .
Teillä kaikilla on turkimukseeni sopivaa aineistoa. Toivottavasti saan käyttää esille tuomianne ajatuksia, vaikka en tiedäkään nimeänne. En lainaa tekstejänne suoraan, vaan ajatuksenomaisesti. Jeesus itse ei pitänyt elämänsä päätösvaiheita sen kummempina ihmisen pelastustoiveena kuin tekoja vaan sen keksi vasta Paavali ja muut jälkeenjääneet.
Plaraaöaps nyt sitä Raamattuasi ja lue edes se kohta kun Jeesus on pääsiäisaterialla opetuslastensa kanssa 🤔
sage8 kirjoitti:
Minä olen tutustunut jo, enkä muuta käsitystä siitä mitä yllä kerroin.
😂 et tietenkään muuta mutta puhut skeidaa.
- lisättyätekstiä1
No, siitä evankeliumeiden pääsiäistarinasta ja ateriasta tulee floppi jo, kun Paavali Raamatussa tunnustaa, että hän ne ehtoollisen asetusanat on itse antanut tiedoksi. Joten kohtaus on evankeliumeihin kuvitettu filmiryhmän toimesta.
- janiitähänriittää1
Sage.8, totta - kuulostaako se itse uhrautumiselta, kun Jeesus sanoo juutalaisille fariseuksille, että nämä ovat käärmeen siköitä ja itse Isästä Perkeleestä ja vaanivat hänen henkeää? Sitten saavat kavalluksen kautta kiinni, hakkaavat ristille. Mutta tämä olikin Jeesuksen ihan oma valinta, joka huutaa vielä lopuksi, että Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit, ja sitten kristinusko tekee vielä opin, että tuo Jumala, jolle Paavalin sanojen mukaan uhrattiin hyvältä tuoksuva uhrilahja, olikin hän itse.
Voi hyvä Luoja, täytyy olla melkoinen idiootti, että kristinuskon jutut menee edes läpi. - näyteltyjokauan1
Etsikää nyt minulle ihminen, joka käskee syödä ruumistaan ja juoda vertaan viimeisinä elonhetkinään brutaalisti, ja vielä vähemmän, että käskijä olisi itse Jumala, joka ei edes ole fyysinen olento. Tähän uskontoon on tehty tällaisia pikkukakkosmaisia jujuja pitkin matkaa, joista ei tiedä, että pitäisikö itkeä vai nauraa. Minulla tulee mieleen ihan monta vuotta pyöritetty Anneli Auer ja Ulvila-show. Samalaista, uskomatonta juttua ja tarinaa, ja palikat pysyi yhtä huonosti kasassa, kun kirjoittajat koittivat sovittaa neliskulmaista palikkaa pyöreään reikään. Ai, niin - ja totta - saatananpalvonnastahan sitä syytettiin, kissojakin oli kidutettu! Hyvänen aika, totta! Heitelty kirkontornista alas. Lapset lauloivat uskonnollisia, vieraskielisiä lauluja (heprea). Auerin vankilasta lähettämä viesti oli väärinpäin luettavissa, kuten heprea ja yksi hebrean kieleen sopiva merkki myös. Hänen asianajajansa kertoi, kun tapauksen tutkinnan kerrottiin tulleen kalkkiviivoille (oikeudenkäynti olisi itse tutkintaa), että lähes koko Suomen poliisivoimat ovat saatananpalvojien kimpussa - siis uskovaisten ja mistäpä muuta syystä kuin lasten hyväksikäytöstä.
janiitähänriittää1 kirjoitti:
Sage.8, totta - kuulostaako se itse uhrautumiselta, kun Jeesus sanoo juutalaisille fariseuksille, että nämä ovat käärmeen siköitä ja itse Isästä Perkeleestä ja vaanivat hänen henkeää? Sitten saavat kavalluksen kautta kiinni, hakkaavat ristille. Mutta tämä olikin Jeesuksen ihan oma valinta, joka huutaa vielä lopuksi, että Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit, ja sitten kristinusko tekee vielä opin, että tuo Jumala, jolle Paavalin sanojen mukaan uhrattiin hyvältä tuoksuva uhrilahja, olikin hän itse.
Voi hyvä Luoja, täytyy olla melkoinen idiootti, että kristinuskon jutut menee edes läpi.Kyllä, ihmeellistä on maailma ja vallankin fundisuskovaisten maailma. Ei siitä saa mitään yhtenäistä kokonaiskuvaa. Edes osittainkaan. Valhe on lienee paras sana sen kuvaamiseksi.
- Ota.vastaan.Jeesus
Ilman Jeesusta ei kukaan voi päästä taivaaseen. Kadotus on niiden osana, jotka hylkäävät yläösnousseen Jeesuksen ja Hänen sijaisuhrinsa tuoman pelastuksen.
Videopuhe selvittää asiaa:
https://www.youtube.com/watch?v=RO91rM_GMg4Ei kuitenkaan Jeesuksen sanojen mukaan näin käy mikäli Raamattu kertoo oikein. Jeesus antaa arvon teoillekin, Raamatun mukaan. Paavalin sanomiset on sitten eri asia.
sage8 kirjoitti:
Ei kuitenkaan Jeesuksen sanojen mukaan näin käy mikäli Raamattu kertoo oikein. Jeesus antaa arvon teoillekin, Raamatun mukaan. Paavalin sanomiset on sitten eri asia.
Kerro vihdoinkin se kohta missä sanotaan, että ihminen pelastuu teoillaan 🤔
usko.vainen kirjoitti:
Sinulle vastaaminen näillä kohdilla aiheuttaa vähättelyn, tulkinnan ja kysymysmyllyn josta ei loppua tule.
sage8 kirjoitti:
Sinulle vastaaminen näillä kohdilla aiheuttaa vähättelyn, tulkinnan ja kysymysmyllyn josta ei loppua tule.
Et sinä pysty vastaamaan vaan alat aina venkoilusi 😂 pidä pikkuisen pienempää suukkia jos et kerran koskaan pysy mitään perusteleen.
usko.vainen kirjoitti:
Voi sinua tietämätöntä. Esimerkiksi Ilmestyskirja sanoo: "Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan; joko hyvää tai pahaa".
Myös se on ilmoitettu pelastukseen vaikuttavana kuinka suhtautuu lähimmäisiin ja esim. käykö katsomassa vankeja.- taivastenvaltakunta1
Jeesuksen taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme, ja teidän - luterilaisten taivastenvaltakunta on maan alla, jossa odotatte ruumiillista, fyysistä ylösnousemusta teidän kristinuskon opin mukaan. Teillä ei ole missään kohdin mitään taivaaseen menoa - ei eläessänne eikä kuollessanne. Mutta jos kuuntelee Jeesuksen opetuksia - kuten hän sanoo, kellä on korvat olisi parasta kuunnella - hän opastaa sisään taivasten valtakuntaan, mutta se portti on ahdas ja tie kapea, joka vie paratiisiin, mutta tie käy vain hänen opetustensa kautta. Ja tämä valtakuntaan meno tapahtuu siis eläessämme. Mutta paavalilainen, saatanallinen oppi on tehty ahneutena, leveänä porttina ja lepoisana tienä tuhoamaan teidän sielut, joten te vain PUF katoatte - siinä teille KADOTUS.
- vainteotpuhuvat1
usko.vainen kirjoitti:
Kuule minä kerron sinulle sanasta sanaan. Se on Matteuksen evankeliumin 7. luku, tämä onkin niitä harvoja, aitoja Jeesuksen sanomia kohtia, joka on jätetty Raamattuun.
7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teile TEKEVÄN, TEHKÄÄ myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI ja profeetat.
7:13 MENKÄÄ ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät
7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
7:16 HEIDÄN HEDELMISTÄÄN TE TUNNETTE HEIDÄT. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:17 Näin jokainen hyvä puu TEKEE HYVIÄ HEDELMIÄ, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
7:19 JOKAINEN PUU, JOKA EI TEE HYVÄÄ HEDELMÄÄ, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis TUNNETTE HEIDÄT HEIDÄN HEDELMISTÄÄN.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan SE, JOKA TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
7:24 Sentähden on jokainen, JOKA KUULEE NÄMÄ MINUN SANAT ja tekee niiden mukaan, VERRATTAVA YMMÄRTÄVÄISEEN MIEHEEN, joka huoneensa kalliolle rakensi. vainteotpuhuvat1 kirjoitti:
Kuule minä kerron sinulle sanasta sanaan. Se on Matteuksen evankeliumin 7. luku, tämä onkin niitä harvoja, aitoja Jeesuksen sanomia kohtia, joka on jätetty Raamattuun.
7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teile TEKEVÄN, TEHKÄÄ myös te samoin heille; sillä TÄMÄ ON LAKI ja profeetat.
7:13 MENKÄÄ ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät
7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
7:16 HEIDÄN HEDELMISTÄÄN TE TUNNETTE HEIDÄT. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:17 Näin jokainen hyvä puu TEKEE HYVIÄ HEDELMIÄ, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
7:19 JOKAINEN PUU, JOKA EI TEE HYVÄÄ HEDELMÄÄ, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis TUNNETTE HEIDÄT HEIDÄN HEDELMISTÄÄN.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan SE, JOKA TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
7:24 Sentähden on jokainen, JOKA KUULEE NÄMÄ MINUN SANAT ja tekee niiden mukaan, VERRATTAVA YMMÄRTÄVÄISEEN MIEHEEN, joka huoneensa kalliolle rakensi.Ei tossa missään sanota, että teot pelastavat 🤓
- teostamaksu1
Ja Ilmestyskirjassa tosiaan lukee, kuten torre sanoo, että sitten Jeesus palaa pasuunat ja torvet soiden kostamaan kaikille jotka hänet lävistivät (merkillinen vapaaehtoinen valinta), ja maksamaan jokaiselle tekojensa mukaan. Sitä en muista, että olisiko siinä ollut tuomitsemissanaa. Minusta Jeesuksen puheeksi sopii tällä kohdin paremmin maksaminen kuin tuomitseminen, kun eihän hän tuomitse: ihmisellähän on vapaa tahto valita, mutta palkka tulee tekojen mukaan.
- nytkävikalpaten1
usko.vainen kirjoitti:
Ei tossa missään sanota, että teot pelastavat 🤓
Eikö? Ihan hirveää. Nyt kuule sun käy kalpaten, kun se oli sitä ihan oikeaa Jeesuksen puhetta, eikä Paavalin sanoja. Jeesus ei ole luvannutkaan pelastusta sulle, Paavali lupasi Jeesuksen puolesta, mutta Jeesus ei ollutkaan Paavalin kanssa samaa mieltä.
nytkävikalpaten1 kirjoitti:
Eikö? Ihan hirveää. Nyt kuule sun käy kalpaten, kun se oli sitä ihan oikeaa Jeesuksen puhetta, eikä Paavalin sanoja. Jeesus ei ole luvannutkaan pelastusta sulle, Paavali lupasi Jeesuksen puolesta, mutta Jeesus ei ollutkaan Paavalin kanssa samaa mieltä.
Et pysty osoittamaan kohtaa mutta älä hermostu 😲
- eisulleolepelastusta1
Miten sulle osoitetaan pelastus, kun ei sellaista edes ole? Eikö se, ettei sitä pysty osoittamaan, ole jo todistus siitä? Usko nyt.
- kostamaantulee1
Mutta jokaiselle maksetaan kyllä palkka tekojen mukaan, kun Jeesus tulee kostamaan kaikille, jotka hänet lävisti. Kyseessä on monikko, huomaa, ja tarkoittaa siis niitä verenjuojia ja ruumiinsyöjiä, koska he - Paavalin sanoin - julistavat Jeesuksen kuolemaa kuten intiaanit tekivät vihollisilleen, etteivät nämä tule kostamaan.
usko.vainen kirjoitti:
Jos tekee sen "tahdon", niin on siinä kyllä jo paljon tekoja.
usko.vainen kirjoitti:
Matt. 7:21-23
"Ei jokainen, joka sanoo minulle:´Herra, Herra´, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen isäni tahdon.
Monet sanovat minulle sinä päivänä: ´Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme voimatekoja´.
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: "En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät."
Vanhan Perheraamatun mukaan jakeen 23 loppu kuuluu: "...Menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät."Yksi_usko kirjoitti:
Matt. 7:21-23
"Ei jokainen, joka sanoo minulle:´Herra, Herra´, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen isäni tahdon.
Monet sanovat minulle sinä päivänä: ´Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme voimatekoja´.
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: "En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät."
Vanhan Perheraamatun mukaan jakeen 23 loppu kuuluu: "...Menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät."Niin, tuon mukaan teot voivat viedä kadotukseen. Mutta missään ei sanota, että ne voivat pelastaa. Vain usko Jeesukseen voi pelastaa, ihminen ei voi siihen mitään teoillaan lisätä tai ottaa pois 🤓
torre12 kirjoitti:
Jos tekee sen "tahdon", niin on siinä kyllä jo paljon tekoja.
Näin on. Silloin kun päättää palvella Herraa, niin kyllä tekojen pitäisi olla myös Jumalan tahdon mukaisia.
usko.vainen kirjoitti:
Niin, tuon mukaan teot voivat viedä kadotukseen. Mutta missään ei sanota, että ne voivat pelastaa. Vain usko Jeesukseen voi pelastaa, ihminen ei voi siihen mitään teoillaan lisätä tai ottaa pois 🤓
<< Vain usko Jeesukseen voi pelastaa, ihminen ei voi siihen mitään teoillaan lisätä tai ottaa pois>>
Aivan. Olet tietenkin siinä oikeassa. Teot eivät pelasta tietenkään vaan ainoastaan usko. Nuo teot tulevat kyllä Hengen hedelmänä eli kun haluaa sydämessään seurata Herraa, niin tekee niitä tekoja. Toisin sanoen teoista ihmiset tunnetaan, että mikä henki heitä ohjaa. :)Yksi_usko kirjoitti:
<< Vain usko Jeesukseen voi pelastaa, ihminen ei voi siihen mitään teoillaan lisätä tai ottaa pois>>
Aivan. Olet tietenkin siinä oikeassa. Teot eivät pelasta tietenkään vaan ainoastaan usko. Nuo teot tulevat kyllä Hengen hedelmänä eli kun haluaa sydämessään seurata Herraa, niin tekee niitä tekoja. Toisin sanoen teoista ihmiset tunnetaan, että mikä henki heitä ohjaa. :)Kyllä, usko saa aikaan hyviä tekoja 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Niin, tuon mukaan teot voivat viedä kadotukseen. Mutta missään ei sanota, että ne voivat pelastaa. Vain usko Jeesukseen voi pelastaa, ihminen ei voi siihen mitään teoillaan lisätä tai ottaa pois 🤓
<<tuon mukaan teot voivat viedä kadotukseen. Mutta missään ei sanota, että ne voivat pelastaa. >>
No. Tähän sitten voisi sanoa, että jos joku vie kadotukseen, niin silloin ei pelastu. Ymmärsinkö oikein?
Tekoja tekemällä emme kuitenkaan kerää pisteitä, vaan ne tulevat, koska haluamme olla Herralle uskollisia. Eikö niin?Yksi_usko kirjoitti:
<<tuon mukaan teot voivat viedä kadotukseen. Mutta missään ei sanota, että ne voivat pelastaa. >>
No. Tähän sitten voisi sanoa, että jos joku vie kadotukseen, niin silloin ei pelastu. Ymmärsinkö oikein?
Tekoja tekemällä emme kuitenkaan kerää pisteitä, vaan ne tulevat, koska haluamme olla Herralle uskollisia. Eikö niin?Jos ei poikkea pois siltä tieltä niin toki se vie sinne🤓
Teot eivät pelasta mutta niiden mukaan meille maksetaan palkka.usko.vainen kirjoitti:
Jos ei poikkea pois siltä tieltä niin toki se vie sinne🤓
Teot eivät pelasta mutta niiden mukaan meille maksetaan palkka.Kyllähän se näin on. Mutta ei mietitä sitä, että minkä palkan saamme taivaassa.:)
Yksi_usko kirjoitti:
Kyllähän se näin on. Mutta ei mietitä sitä, että minkä palkan saamme taivaassa.:)
Ei siinä mitään kummallista ole. Sielläkin on eri tehtäviä 🙏
usko.vainen kirjoitti:
Ei siinä mitään kummallista ole. Sielläkin on eri tehtäviä 🙏
Niin. Täytyy myöntää, että kyllä minä haluaisin mielelläni olla suurempi kuin pienin. Mutta pääasia, että pääsee taivaaseen. Suon kyllä niille, jotka ovat eläneet Jumalan tahdon mukaisesti kaikessa, suuren tehtävän. Mikähän voisi olla pienin tehtävä, jota vähäisin hoitaa?
Yksi_usko kirjoitti:
Niin. Täytyy myöntää, että kyllä minä haluaisin mielelläni olla suurempi kuin pienin. Mutta pääasia, että pääsee taivaaseen. Suon kyllä niille, jotka ovat eläneet Jumalan tahdon mukaisesti kaikessa, suuren tehtävän. Mikähän voisi olla pienin tehtävä, jota vähäisin hoitaa?
Sanat sanat, siellä ei voi olla mitään huonoa 🙂
- Siunaten.sinua
Videossa oli selventävä opetus. Tänks.
- Jisreel
Täytyy sanoa useimmille, kuten Jeesus sanoi, "te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan Voimaa".
Olen kyllä tässä samaa ehdottomasti mieltä. Ainoastaan Raamattua tutkimalla pysymme totuudessa.
Yksi_usko kirjoitti:
Olen kyllä tässä samaa ehdottomasti mieltä. Ainoastaan Raamattua tutkimalla pysymme totuudessa.
Anteeksi, näytti menevät sanat sekaisin. Pitäisi joskus lukaista läpi ennen kuin painaa lähetä-nappia.:)
- DeadManWalks
Epäilen sitä, että onko Weijo Lindroosin 'Jumalan seurakunta' edes kristillinen seurakunta. Lindroosin pohdinnassa on mielenkiintoisia ja oikeita asioita, mutta kun kysytään, kuka heidän Jumalansa on, niin asia on jäänyt minulle epäselväksi. Weijo Lindroos avoimesti, mitä muistelen itse, kieltää Jumalan Kolmiykseyden. Silti hän liittää mm. Jeesukseen asioita, jotka taasen viittaavat Jeesuksen jumaluuteen.
Keneen lindroosilaiset uskovat? Mitä he opettavat Jumalasta? Onko heidän uskonsa kristillistä?
Ironista on lindroosilaisten käyttämä uskontunnustus: "Jeesus on Herra."
Mitä tämä uskontunnustus siis tarkoittaa? Tuon "Herra"-sanan selitystä en ole vielä Weijo Lindroosilta kohdannut. Raamatussa silti tunnustuksen merkitys on valtava, koska siinä tunnustetaan Jeesus Jumalaksi. Selitys tähän on yksinkertainen: Juutalaiset käyttivät Herra-arvonimeä yksistään Jumalasta eivätkä kenestäkään muusta. Roomalaisilla ja kreikkalaisilla tuo kreikankielen kyrie-sana tarkoitti mutta, mutta juutalaisilla se oli Adonai, eli JHWH, vain ja ainoastaan Jumala. - Ansiokas.opetus
Sinulla on väärää tietoa. Olen kuullut livenä Weijo Lindroosin raamattutunnin opetuksen jumaluudesta.
Hän on kirjoittanut asiasta,
http://Jeesus-on-Herra.com/oppi-isasta-pojasta-ja-pyhasta-hengesta/- DeadManWalks
Lindroos on näköjään tehnyt lisäyksen tekstiinsä kirjoittaessaan, että JEESUS ON JUMALA ja PYHÄ HENKI ON JUMALA. Okei, vaikuttaa kristilliseltä, mutta miksi ihmeessä sitten kielletään Jumalan Kolmiykseys? Se, mitä Lindroos yhdessä kappaleessaan selittää, niin hän kuvaa asiaa juuri Raamatun mukaisesti, eli se miten asia kolminaisuusopissa selitetään.
Lindroosin opetus on edelleen sekava. - DeadManWalks
DeadManWalks kirjoitti:
Lindroos on näköjään tehnyt lisäyksen tekstiinsä kirjoittaessaan, että JEESUS ON JUMALA ja PYHÄ HENKI ON JUMALA. Okei, vaikuttaa kristilliseltä, mutta miksi ihmeessä sitten kielletään Jumalan Kolmiykseys? Se, mitä Lindroos yhdessä kappaleessaan selittää, niin hän kuvaa asiaa juuri Raamatun mukaisesti, eli se miten asia kolminaisuusopissa selitetään.
Lindroosin opetus on edelleen sekava.Hänen nimittäin ei tarvitse kieltää kolminaisuusoppia... Hän näyttää opettavan sen mukaisesti, mutta asia pitää tehdä, koska se opetus on kirkon opetus. Ja sitähän pitää vastustaa juuri katolisuuden ja laitosinstituution takia? Niinkö? Meneekö asia näin? Vastustus vain peitetään siihen, että nyt väitetään "me opetamme raamatullisesti".
Miksi ihmeessä tarvitsee keksiä pyörä uudelleen? Asia on ratkaistu jo varhaiskirkon aikana ja Raamattua tutkittu jo silloin. DeadManWalks kirjoitti:
Hänen nimittäin ei tarvitse kieltää kolminaisuusoppia... Hän näyttää opettavan sen mukaisesti, mutta asia pitää tehdä, koska se opetus on kirkon opetus. Ja sitähän pitää vastustaa juuri katolisuuden ja laitosinstituution takia? Niinkö? Meneekö asia näin? Vastustus vain peitetään siihen, että nyt väitetään "me opetamme raamatullisesti".
Miksi ihmeessä tarvitsee keksiä pyörä uudelleen? Asia on ratkaistu jo varhaiskirkon aikana ja Raamattua tutkittu jo silloin.Aivan. Kolminaisuus käsite on Raamatullinen. Minulla ei ole mitään myöskään kolminaisuus-termiä vastaan.
uusi liitto
Ei toinen uskonto voi kumota toisen uskonnon liittoa, joka on ikuiseksi tarkoitettu.
Jos niin väittää, on se väärin tekemistä, tietenkin.- Rakkaus.voittaa
Jeesus ei muuttanut vanhaa liittoa, vaan täytti sen. Hän toi rakkauden liiton, joka on kaikkien vanhan liiton käskyjen yläpuolella oleva täyttymys. Näin opettaa uuden liiton sanoma:
"Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain. Sillä käskyt ”Älä tee huorin”, ”Älä tapa. ”Älä varasta”, ”Älä himoitse” ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys." Room. 13:7-10.
Tarjottu video :
https://youtu.be/CXg-DxmwNWE - Armoa.on
Eikö ryövärin armo ole helpompi valita?
Mutta tämä on vieläkin helpompi kun eroaa kirkosta:
http://www.eroakirkosta.fi- Armo.kelpaa
Kiitos linkistä. Minä juuri liityin kirkkoon. Voit tehdä sen tuolta:
https://liitykirkkoon.fi/#/fi
- En.ole.kirkkouskossa
Kiitos Jumalalle, että kirkosta pääsee nyt eroamaan netissä. Tein sen.
Erosin kirkosta syystä, että olen tullut uskoon.- olen.uskossa
Minä taas tulin uskoon joten liityin kirkkoon.
- Kannattaa.toimia
Tässä linkki kirkosta eroon tahtoville:
http://www.eroakirkosta.fi - Rakkauden.video
"Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain. Sillä käskyt ”Älä tee huorin”, ”Älä tapa. ”Älä varasta”, ”Älä himoitse” ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys." Room. 13:7-10.
Rakentava puhdas video :
https://youtu.be/CXg-DxmwNWE Matt. 1:23
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel - se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme."
Lause löytyy Jesajan luvusta 7...ja tämä lapsi syntyy jo luvussa 8.
Oli kaksi pappiakin todistamassa, että neito oli neitsyt miehelle mennessään. Se oli tapana silloin.
Lukekaa itse jos ette usko.- Synnistä.eroon
Syntiä on tehty aina, joka ihminen. Niin tässä videossa sanotaan:
https://youtu.be/CXg-DxmwNWE - DeadManWalks
Ketju on sitten pelkkää lindroosilaisuuden mainostamista, ikään kuin luterilainen kirkko ei julistaisi pelastusta Jeeuksessa, ainoassa totisessa Jumalan Pojassa, joka on totinen ihminen ja Jumala.
Päntätkääpä vaihteeksi luterilaisia tunnustuskirjoja. Tässä malliksi Lutherin Iso Katekismus. Eikö se kerro armon evankeliumista?
http://tunnustuskirjat.fi/ik/index.html"Ketju on sitten pelkkää lindroosilaisuuden mainostamista..."
Jahas, jälleen yksi "yhden miehen" seurakunta vai kuka kumma Lindroos oikein on?
- DeadManWalks
Ikään kuin lindroosilaisuus olisi tuonut jotain uutta. Mitä uutta se on tuonut? Ainakin puhtaan uskon kieltämisen, ja silti sen myöntämisen. Weijo Lindroos kieltää verkkosivujen opetuksessaan Jumalan kolminaisuuden, vaikka samalla myöntää Isän, Jeesuksen ja Pyhän Hengen olevan Jumala. Tämän asian pitäisi jo herättää kellot soimaan kovasti!
Jumala on yksi ja hänellä on kolme persoona Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tässä opetuksessa lindroosilaisuus ei ole tuonut mitään uutta, vaan onnistuu lämmittelemään turhia epäilyitä ja harhaoppeja mahdollisesti uudelleen. Jos olet luterilaisen kirkon jäsen ja uskot Jeesukseen, sinulla EI OLE mitään hätää. Olet armossa jo Jeesuksen oma. Sinun ei tarvitse etsiä uutta seurakuntaa, vaan olet jo Jumalan seurakunnan jäsen. Sekaannusta ja sekavuutta ei tarvitse etsiä vain se takia, että jokin asia ei ole jonkun yhden opettajan mielen mukainen.
Kristuksen seurakunta ei ole erehtynyt opetuksessaan Jumalan kolmiyhteisyydestä. Se on puhtaasti Raamatusta. Se on Raamatun oikeaa ja puhdasta selitystä. Siihen ei tarvita lindroosilaisuuden sekoittavia selityksiä, jossa survotaan Jeesukseen uskovien historia, vuosisatainen hengellinen pelastusta tuova opetus, vanha apostolien aikainen yhteinen perintö romukoppaan, ja väännetään iso pökäle sen päälle vain sanomalla ettei se muka ole raamatullista. Ystävä, muista, että lindroosilainen opetus on korkeintaan ollut vain muutamia vuosikymmeniä, mutta Jeesukseen uskovien kirkko on julistanut pelastusta ja syntien armosta jo kaksi vuosituhatta. Sen historia on pitkä ja sen keskeinen opetus on koeteltu monien harhaoppien tuomien koetusten kautta. Kirkko ei ole erehtynyt opetuksessaan sanomasta pelastuksessa Jeesuksessa. Sitä ei ole peitelty.
Suomen ev.lut. kirkossa julistetaan armon evankeliumia, puhdasta sanomaa Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta. Sen olet ystävä kasteessa saanut ottaa vastaan eikä sinun tarvitse tehdä mitään pelastuaksesi. Usko Herraan Jeesukseen, se riittää. Muuta ei tarvita. Et tarvitse pelastuaksesi. Usko siihen, että Jeesus on sovittanut syntisi, niin olet jo nyt todella armon saanut.
Sinun ei tarvitse uusia kastettasi, vaikka lindroosilaiset siihen kehottavat. Jos sinut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vedellä, olkoon se valelemalla, upottamalla tai pirskottamalla, mutta kun se on tehty Kolmiyhteisen Jumalan nimeen, se on tehty oikein. Näin toimivat varhaiset kristityt ja olemassaolevat historialliset tekstit sen jo todistavat. Se riittää, se on on todellinen, oikea ja aito kaste täydellisesti. Jos sinut on lapsena kastettu, se on oikein. Koska lapsi on Jumalalle kelvollinen kastettavaksi, se on täysin totta, koska Jumala pyytää vain turvautumaan häneen ja lapsi turvautuu aidosti. Se on se lapsen usko, jota Jeesus kuvaa täydelliseksi ja riittäväksi. Koska vain uskossa Jumalan valtakunta otetaan vastaan ja lapsi ottaa sen vastaan siksi, koska hän uskoo. Siksi lapsen kastaminen on täysin luvallista. Tässä luotetaan Jeesuksen armon sanaan. Lapsi saa olla Jumalan lapsi aidosti jo pienestä alkaen ja Jumalan seurakunnan jäsen. Ei tarvitse olla ulkopuolella. Lapsena kastettu on oikeasti kastettu Jeesuksen käskyn mukaisesti!
Voit uskoa rauhassa, että Jeesus on sinut pelastanut ja syntisi sovittanut Golgatan ristllä. Voit uskoa, että syntisi on Jeesuksessa totisesti annettu anteeksi. Voit uskoa, että olet Jumalan lapsi, kun sinut on kerran kastettu vedellä Kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Se riittää. Jumalan armosta olet pelastettu, hän on sinulle pelastavan uskon lahjoittanut ilman sinun ansioistasi rakkaudestaan ja armostaan. - Neuvonantaja
Annoit hänestä väärän todistuksen. Katso tarkemmin mitä Weijo Lindroos opettaa:
http://Jeesus-on-Herra.com/oppi-isasta-pojasta-ja-pyhasta-hengesta/
Seurakunnan vanhimpana en löydä linkin opetuksesta virhettä. On Lutherin opetuksia paljon korkeampitasoisempaa. Tauitavasti hän syrjäyttää kolminaisuusopin Raamatun opilla.
Sinä et ehkä nuorena miehenä ole vielä kehittynyt voidaksesi olla pätevä arvioimaan toisten opetuksia.
Jos tosissasi rukoilet ja pyydät Jumalaa armahtamaan sinut synnistäsi ja pyydät parjaamiltasi uskovilta anteeksi syntiäsi, voivat armon ovet uudestaan aueta sinulle.
Anna pelastaa itsesi.
Apt. 2:40,41.- parempineuvonantaja
Veli-Deadmanwalks puhuu ihan asiaa. Ei noita lindroosilaisten tekstejä tarvi tänne luterilaisuus-palstalle kopsata. Niissä syrjäytetään Raamatun opetus. Luen mieluummin Lutheria
- Sama.jatkuu
Sama meno on ollut aina.
Jumalan sanan opettajia ja profeettoja halveksitaan:
"Herra lähetti aina uudestaan heille varoituksia sanansaattajiensa kautta, sillä hän sääli kansaansa ja asumustaan. Mutta he ivasivat Jumalan sanansaattajia, halveksivat hänen sanaansa ja pilkkasivat hänen profeettojaan."
"Myös kaikki pappien johtomiehet ja kansa harjoittivat yhä enemmän uskottomuutta jäljittelemällä kaikkia muiden kansojen iljettävyyksiä. Näin he saastuttivat Herran temppelin, jonka hän oli pyhittänyt Jerusalemissa. Herra, heidän isiensä Jumala, lähetti jo varhain ja aina uudestaan heille varoituksia sanansaattajiensa kautta, sillä hän sääli kansaansa ja asumustaan. Mutta he ivasivat Jumalan sanansaattajia, halveksivat hänen sanaansa ja pilkkasivat hänen profeettojaan, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei parannuskeinoa enää ollut." 2 Aikak. 36:14-16. - Sanomaa.luterilaisille
Olipa hyviä kommentteja, ja pari linkkiäkin. Kannattaa tutkia.
- sanoma.sinulle
Oli hyviä kommenteja mutta ei niissä linkittämätssäsi lindroosilaisjutuissa. Voit lopettaa niiden linkittämisen
- Totuus.Facesta
Facebookista löytyy totuus:
"
VALITSE JEESUS!
Vakuutamme, että kaikki Jeesuksen antamat lupaukset ovat luotettavat! Hänellä ei ole yhtäkään katteetonta lupausta! Lupaukset löytyvät Raamatusta.
Sinulla on vapaa valintaoikeus itse päättää ikuisesta kohtalostasi? Voit valita elämääsi Jumalan johdatuksen ja pääsyn Taivaaseen valitsemalla Oikean Tien. Oikea Tie on Jeesuksen vastaan ottaminen. Hän sanoo: ”Minä olen Tie, Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” Joh. 14:6.
Taivastie alkaa siitä kun nöyrryt Jumalan eteen tunnustamaan syntisyytesi - kadut syntielämääsi ja päätät antaa elämäsi ehdoitta Jeesukselle. ”Kaikki ovat syntiä tehneet…” Rm. 3:23.
Uskoon tuleminen on siirtyminen valhemaailmasta todellisuuteen.
JEESUS SOVITTI SYNTISI GOLGATAN RISTILLÄ!
Hän oli Sijaisuhri. Saat nyt siirtää syntisi Golgatalle ”uskon kautta Hänen vereensä.” Room. 3:25.
”Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi…” Jes. 53:5.
Jumala rakastaa Sinua! Hän tahtoo Sinut Taivaaseen.
Mikäli päätät mennä kadotukseen Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jatkat vain entiseen tapaan synneissäsi. Näin olet valinnut kadotukseen johtavan tien. Silloin kuolet synneissäsi ilman Jeesusta. Viimeisellä tuomiolla Jumala vahvistaa oman valintasi.
Odotamme valintaasi yhdessä Jeesuksen kanssa!
Raamattu sanoo Sinulle näin: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt. 2 :38.
”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi” (Joh. 1:12).
Tervetuloa Jeesuksen omien joukkoon!
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille; joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mk. 16:15-16.
Keskustelutilaisuudet joka keskiviikko klo 14.00 – 18.00 (tarjolla myös kahvia ym.)
Lauantaisin raamattupiiri kello 14.00.
Sunnuntaisin hengellinen tilaisuus klo 16.00.
Seurakuntatila, Maariankatu 2. 20100 Turku.
TERVETULOA!
http://www.Jeesus-on-Herra.com
" - Ja.muillekin
No onpa siinä vaalimainos, kerta kaikkiaan. Tämä pitäisi saada Sipilälle.
- Selvät.sävelet
Vain Sipilällekö? Eikö tuo kuuluisi toimittaa koko Suomen kansalle, jotka elävät kuin siat rapakossa.
- kirkkoon.kuuluva
Minä käsitin evl. kirkon kannan sellaiseksi, kun olen keskustellut evl. pappien kanssa, että kaste on kuuluu asiaan mutta armoa kuitenkin tarvitaan ihmisen pelastumiseksi.
- Noituuden.tapa
Mutta kirkon virallinen oppi on, että pelastuminen tapahtuu kolmella vesipisaralla ja maagisilla sanoilla lapsikasteessa.
Noituvat lapsen kirkolliseen henkivaiktukseen.- ukastajatnoituutta
Ihan turhaan vääristelet. Kirkon opin mukaan uskova kastetettu pelastuu. Oli sitten lapsena tai aikuisena kastettu
Sen sijaan noituvat uudestikastajat opettavat ettei ihminen tarvitse koko uskoa pelastumiseen vaan pelastua voi ilman uskoakin. Pienet vauvat siunataan jo varhain lahkojen henkivaikutukseen.
- Vastaansanomatonta
Tämä on selvä opetus,. johon ei voi sanoa vastaan:
http://Jeesus-on-Herra.com/kastamaton-ristinryovari/ - Yksin.raamattuun.uskon
Sanoa kyllä voi, mutta sillä sanomisella ei ole merkitystä, kun se ei tule perustumaan raamattuun.
- Alkoi.uusi.tietämys
En olisi tiennyt ennen tätä.
- Et.muuten.pelastu
Ei ole olemassa luulemaanne ristinryövärin armoa. Jeesus on antanut sanansa, jonka mukaisesti nyt pitää toimia.
- tietämys.teille
Varokaa tämän linkin opetusta:
http://Jeesus-on-Herra.com/kastamaton-ristinryovari/
Se ei ole Raamatusta. - Puhtautta.rakastava
Linkissä on selvästi Raamatun opetus. Mitä oikein höpäjät? Tarkistimme sen. Terve opetus ristinryövärin pelastumisesta.
- totutta.rakastava
Likissä on lindroosilaisuutta, ei Raamatun opetusta. Tarkistin linkin ja siellä oli oikeaa asiaa ja harhaoppia sekaisin.
- Oikein.kastettu
Aito kristillinen kaste on vapaaehtoisesti kastetun upotuskaste Jeesuksen nimeen.
- näillämennään
Jeesus käskee kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Pysytään siinä.
- kastettu.uskova
Aito kristillinen kaste on Isän ja Pojan ja PYhän Hengen nimeen. Lindroosilaisilla on oma kasteensa
- Seurakunnassa.mukana
Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen.
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen.” Apt.2:38.
”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt.8:16.
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen .” Apt.10:48.
”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt. 19:5.
Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi. Pelastuksemme perustuu Häneen. Jeesus on ainoa Pelastaja! Siksi Jumalan seurakunta on aina kastanut uskoon tulleet Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Hänelle.- pysytäänsiinä
Jeesus käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
- väärennettyä1
Älä viitsi, vanha juttu. Paavali itse antoi Pyhä henki termin, eivätkä opetuslapset pitkälti Jeesuksen kuoleman jälkeen edes tienneet mikä on Pyhä henki. Löytyy apostolien tekojen 19. luvusta.
- pysytäänsiinä
väärennettyä1 kirjoitti:
Älä viitsi, vanha juttu. Paavali itse antoi Pyhä henki termin, eivätkä opetuslapset pitkälti Jeesuksen kuoleman jälkeen edes tienneet mikä on Pyhä henki. Löytyy apostolien tekojen 19. luvusta.
Raamattu on vanha juttu ja siinä Jeesus käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Pysytään siinä.
- yksiuskova
ja uskoo, se kastetaan se pelastuu...
Siis usko tulee ennen kastetta, vauva ei vielä usko kuin maitoon, hoivaan ja syliin
Mark 16;
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Jeesus sanoi kasteelle mennessään Johannekselle;
Matt.3:
13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
Jos Jeesus meni kaasteelle, samaistuakseen ihmiseen, tulee meidänkin.
Jeesus olisi kastettu vauvana, jos lapsikaste olisi se kaste josta Raamattu puhuu.
Esikuvat puhuu upotuskasteessta; Punainen meri sekä hautaaminen kasteen hautaan.
Ristinryöväri ei voinnut silloin mennä kasteelle, samoin ei kuolinvuoteella olevatkaan monetkaan, joten se ei ole pelastus kysymys, mutta kuuliaisuuskysymys se on. - Herätys-tulee
Niin kasteasia on, että kaikkien uskoon tulleiden pitää mennä viipymättä kasteelle, jos aikoo olla siinä uskossa, josta Raamatussa kerrotaan.
Raamatussa ei ole yhtäkään esimerkkiä, että joku uskoon tullut voisi jäädä kastamattomaksi. Huomatkaa tämä.
Ja tässä opetus lopunjan herätyksestä muiltakin osin:
http://Jeesus-on-Herra.com/lopunajan-heratys/ - Oletko.sinätoimija
Onhan linkissä oleva sanoma oikein. Mutta kuka saa sen toiminaan?
- Alan.yrittää
Sinä voisit saada.
- Kasteelle.nyt
Miksi selvää asiaa vastustavat? Kasteelle meno on Jumalan tahto. ja piste.
- niinsentäytyyolla
Heidän on pakko puolustaa lutteriaan, ei voi hylätä rakasta oppiherraa, kyllä se Herra heitä ymmärtää, ei voi lapsilta vaatia paljoa kunhan nyt laatikossaan pysyisivät ja veronsa maksaisivat.
- näinsenteytyymennä
niinsentäytyyolla kirjoitti:
Heidän on pakko puolustaa lutteriaan, ei voi hylätä rakasta oppiherraa, kyllä se Herra heitä ymmärtää, ei voi lapsilta vaatia paljoa kunhan nyt laatikossaan pysyisivät ja veronsa maksaisivat.
Kyllä jokainen uskova on kasteen saanut. ja kun on kastettu, ei tarvi enää kasteelle mennä.
Tuo "niinsentäytyyolla" on se sama sodomia-kääkkä joka puolustsaa parhamia henkeen ja vereen. Mutta ei tuollaaiselta vanhukselta voi muuta odotaakaan.
- Näin.se.toimii.edelleen
Apostolien teot on parasta seurakunnan historiaa. Siitä näkyy yksiselitteinen kastekäytäntö. Ne kastettiin vedessä, jotka tulivat uskoon, ei muita.
Myös henkikasteen Apostolien teot asettaa oikeaan kohtaan.
Raamattu Kansalle käännös käyttää Apt. 8:16. oikeaa alkukielen sanaa henkikasteesta, että "Hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle..."
Samarialaisten sydämissä kyllä jo oli Pyhän Hengen tuoma elämä, pelastuksen sinetti. Muutenhan heidät olisi kastettu pelastumattomina. "Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." Room. 8:9.
Samarialaiset siis kuulivat ensin pelastussanoman Jeesuksesta. Tulivat uskoon eli saivat Pyhän Hengen sydämiinsä. Heidät kastettiin vedessä Jeesuksen nimeen. Ja sitten he saivat Pyhän Hengen kasteen.- näin.toimii.oikein
Ja parasta opeusta aiheesta on Jeesuksen kaste- ja lähetyskäsky. Ja yksiselitteiseen kastekäytäntöön kuuluu perhekunnitain kastaminen. Mistään siunaustilaisuuksista perheen pienimmille ei ole mainintaa.
- eihyvänenaika
näin.toimii.oikein kirjoitti:
Ja parasta opeusta aiheesta on Jeesuksen kaste- ja lähetyskäsky. Ja yksiselitteiseen kastekäytäntöön kuuluu perhekunnitain kastaminen. Mistään siunaustilaisuuksista perheen pienimmille ei ole mainintaa.
JOS s eolisi niin yksiselitteinen niin varmaan osaat selittää miksi Raamatussa ei ole sanaakaan vauvojen tai kenenkään kasteista ilman että ENSIN on kuultu evankeliumi, otettu vastaan ja tultu uskoviksi, kerrotko?
miksi sinullakin on niin kova tarve selittää asiaa valheellisesti, mieti!
Lue myöskin Mark 10;16 " ja Jeesus laittoi kätensä heidän päällen ja siunasi heitä, pikkulapsia siis.."
etkö ole lukenut koskaan ? - eihyvääpivää
eihyvänenaika kirjoitti:
JOS s eolisi niin yksiselitteinen niin varmaan osaat selittää miksi Raamatussa ei ole sanaakaan vauvojen tai kenenkään kasteista ilman että ENSIN on kuultu evankeliumi, otettu vastaan ja tultu uskoviksi, kerrotko?
miksi sinullakin on niin kova tarve selittää asiaa valheellisesti, mieti!
Lue myöskin Mark 10;16 " ja Jeesus laittoi kätensä heidän päällen ja siunasi heitä, pikkulapsia siis.."
etkö ole lukenut koskaan ?Koska meillä on Jeesuksen selvä käsky, niin vauvojen tai vanhusten tapauksia emme erikseen tarvitse.
Eikös se pikkulapsi ollut eri asia kuin vauva? Missä vauvoille pidetään siunaustilaisuuksia, näytätkö kohdan?
- En.kommentoi
Selvä kuin mikä. Ei ole kommentoitavaa.
- Totuus.toimii
Näin toimii oikein.
Perhekuntien pelastuminen.
Apt. 16. luvussa oleva opetus perhekuntien pelastumisesta.
”Niin he sanoivat: ´Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi`” Jae 31.
Monet uskossa olevat ovat hämmentyneet Jumalan sanaa kohtaan, kun heille on lupailtu, että omaiset pelastuvat, jos yksi heistä pelastuu. Kuitenkin omaisia on sittemmin siirtynyt pois tästä ajasta pelastumattomina. Se on suuri murheen asia.
Ihmisille ei ole kyllin selvästi opetettu Raamatun antamia pelastumisen periaatteita, että jokaisen ihmisen tulee itse uskoa henkilökohtaisesti Herraan Jeesukseen. Mark. 16:15-16.
Mitä Apt. 16:30-34 siis opettaa? – Paavali ja Silas olivat joutuneet vankilaan uskonsa tähden. He olivat pahoinpideltyinä ja vaatteet riekaleina, mutta ylistivät siellä Herraa kahleiden kilinällä säestäen. Jumala puuttui asiaan. Vankilaan tuli maanjäristys. Vankien kahleet irtaantuvat, kun koko vankilan perustukset järkkyivät. Vanginvartija pelästyi tätä suuresti aikoen tehdä itsemurhan. Mutta Paavali sai vanginvartijan rauhoittumaan. ”Älä tee itsellesi mitään pahaa!”
Filippin vanginvartija tiesi Paavalin ja Silaan Jeesukseen uskoviksi. Niin hän kysyi heiltä: ”Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?” (jae 30). – ”Niin he sanoivat: ´Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi`.” Jae 31. Tästä lupauksesta on tehty johtopäätös, että yhden tullessa uskoon, pelastus tulee automaattisesti kaikille perheen jäsenille. Mutta Raamattu ei missään kohden lupaa, että joku voisi pelastua ilman omakohtaista uskoon tuloa. Perhekunnan pelastumiselle annettiin nimenomainen ehto uskoa Jeesukseen: ”Uskokaa Jeesukseen, niin sillä tavalla sinä ja sinun perhekuntasi pelastutte!” Huomaatko? ”Usko Herraan Jeesukseen, niin SINÄ pelastut!” oli sanottu jokaiselle vanginvartijan perhekuntaan kuuluvalle. ”Hän puhui Jumalan Sanaa kaikille…” Jae 32. ”Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi” pelastuu, jos jokainen heistä uskoo Herraan Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla.
Ihminen saa syntinsä anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä: ”Uskon kautta Hänen vereensä” (Room. 3:23-26) ottamalla vastaan Jumalan armon. 2 Kor. 6:1,2.
Apt. 16 luvun opetus pysyy siis yhteydessä Raamatun kokonaisopetuksen kanssa, että ihminen pelastuu vain henkilökohtaisen uskon kautta Jeesukseen, ei jonkun toisen, esim. perheen isän uskomisen kautta. ”He puhuivat Jumalan Sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.” Jae 32. Koko perhekunta kuunteli Paavalin ja Silaan puhetta. He kaikki olivat siinä iässä, että kykenivät kuulemaan ja ymmärtämään, koska sanotaan, että he kaikki tulivat uskoon, koko perhekunta. Välittömästi heidät myös kastettiin Jeesuksen nimeen. Ei odotettu edes aamun valkenemista, vaan ”hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta”. Jae 33. Ja syntyi suuri ilo, pelastuksen riemu, kun vanginvartija perheineen”riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi”. Jae 34 .
Filippin vanginvartijan perheelle annettu lupaus koskee siis meidänkin omaisiamme. He pelastuvat, jos jokainen heistä uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana ja ylösnousseena Vapahtajanaan sekä ottavat Hänet vastaan omana Herranaan ja sitten tulevat kasteelle!
Rukoillaan siis omaistemme puolesta, ja kerrotaan heille ristin työstä, koska usko syntyy Jumalan sanan kuulemisesta. Room. 10:17.
Vain uskoon tulleet voidaan kastaa raamatullisesti upotuskasteella vedessä. - Eivätkö.papit.tiedä
No jos se on noin, niin miksi kirkon piirissä valehdellaan, että raamatussa sanotaan, miten muka perheen pinimpiäkin kastettiin?
Onko uskottava kirkon opettajapapit valehtelijoiksi?- kysyn.vaan
Jos perhekuntia kastettiin, niin siloinhan perheen pienimmätkin kastettiin. Onko uskottava uudestikastajia vai Raamattua?
- kunhanmietin
kysyn.vaan kirjoitti:
Jos perhekuntia kastettiin, niin siloinhan perheen pienimmätkin kastettiin. Onko uskottava uudestikastajia vai Raamattua?
Raamatussa puhutaan kahdessa tai kolmessa kohdassa pehekuntien kastamisista, mutta jokaisessa käy ilmi, että ne kastettiin jotka uskoivat, lukekaa itse, en voi laittaa tähän kun ei ole Raamattua käsillä !
Miksi tässä on niin vaikeaa pysytellä kirkollisten, miettikää itse. - eihyvänenaika
Suurin osa papeista on käynyt luterilaisen papinkoulutuksen ja saa siitä palkan kun opettaa sitä!
ei siellä kukaan ole koskaan tullut Jeesuksen seuraajaksi, siellä seurataan luterilaista oppia.
tiedätkö mitä katoliset opettavat tai ortodoksit tai muhametit tai tai tai x 1000 !
suomen papeista puolenverta ei usko mihinkään ja loput on epäilijöitä ja muita palkan edestä höpöttäjiä, mitä sellainenon olevinaan hah ! - tjej
eihyvänenaika kirjoitti:
Suurin osa papeista on käynyt luterilaisen papinkoulutuksen ja saa siitä palkan kun opettaa sitä!
ei siellä kukaan ole koskaan tullut Jeesuksen seuraajaksi, siellä seurataan luterilaista oppia.
tiedätkö mitä katoliset opettavat tai ortodoksit tai muhametit tai tai tai x 1000 !
suomen papeista puolenverta ei usko mihinkään ja loput on epäilijöitä ja muita palkan edestä höpöttäjiä, mitä sellainenon olevinaan hah !USkovat kastettiin ja koska pieni lapsi uskoo, niin heidtäkin kastettiin, oliko vaikeaa?
- gwgrw
tjej kirjoitti:
USkovat kastettiin ja koska pieni lapsi uskoo, niin heidtäkin kastettiin, oliko vaikeaa?
Suurin osa uudestiakstajista on vain rahan perässä jouksevia setiä. Ja apkko kalasstella uusia jäseniä että saa rahaa jostakin. Yhtään uskomatonta pappia en ole vielä tavannut mutta uskomattomia uudestikastakia kylläkin,
- onteitämoneenjunaan
gwgrw kirjoitti:
Suurin osa uudestiakstajista on vain rahan perässä jouksevia setiä. Ja apkko kalasstella uusia jäseniä että saa rahaa jostakin. Yhtään uskomatonta pappia en ole vielä tavannut mutta uskomattomia uudestikastakia kylläkin,
No jopas oli taas naurettavaa soopaa, emn ole eläissäni nä'hnyt ainuttakaan rahan perässä juoksevaa uskovaista, miksi he rahan perässä juoksisivat, he ovat normitöissä josta saavat palkkansa, eli koko vuodatuksesi on pelkkää roskaa jälleen kerran !
ja pakko kalastella että saa... oletko ihan piip vaiko jopa tööt, ajatuksissasi ei ole mitään tolkkua,
seurakunnissa jäsenet ylläpitävät kaikkea ja maksavat palkankin jos on palkkaihminen valittu asioit ahoitamaan, ei siinä uusia jäseniä kaivata.
ja kun ne uudet on useinkin sieltä lutterista tulevia juoppoja ja muita hampuuseita, mitä rahaa heillä muka olisi hah millaista tarua kaikkea sitä aikaihminen keksiikin, vai oletko vielä alle täysikäinen, juttusi ovat sitä luokkaa.
uskomattomia pappeja tapaat heti kun menet ulos ja avaat kirkon oven, pappien OMIEN sanojen mukaan lähes 50% ei usko itse saarnoihinsa ja naispapit vielä harvemmin, lue ja viisastu. - eihyvänenaika
tjej kirjoitti:
USkovat kastettiin ja koska pieni lapsi uskoo, niin heidtäkin kastettiin, oliko vaikeaa?
jaaha ja pieni lapsi uskoo noin vain, meneppäs nyt sinn epäiväkotiin ka kysle niiltä naperoilta hieman heidän uskomisistaan, saatat yllättyä!
Mutta oikeasti, eihän nämä juttunne mitään muuta ole kuin provoa toisensa perään, ei kukaan aikuinen normijärjellä varustettu viitsi korvaansa lotkauttaa tuollaisille kommenteille ... pieni lapsi uskoo noin vain tuosta vaan.. !
USKOO se, jos on tullut uskovaksi, olkoot sama minkä ikäinen ! - eihyvääpäivää
eihyvänenaika kirjoitti:
jaaha ja pieni lapsi uskoo noin vain, meneppäs nyt sinn epäiväkotiin ka kysle niiltä naperoilta hieman heidän uskomisistaan, saatat yllättyä!
Mutta oikeasti, eihän nämä juttunne mitään muuta ole kuin provoa toisensa perään, ei kukaan aikuinen normijärjellä varustettu viitsi korvaansa lotkauttaa tuollaisille kommenteille ... pieni lapsi uskoo noin vain tuosta vaan.. !
USKOO se, jos on tullut uskovaksi, olkoot sama minkä ikäinen !Jopas oli taas naurettavaa soopaa. Uudestikastajat ne jukosee rahan perässä jos ketkä. Näilläkin palstalla nähdään miten ukastajat kalastelee jäseniä luterilaisesta kirkosta. Meillekin kirkkoon tullut parhamista pahoinpideltyjä uskovia jotka löytäneet armon Evankeliumin Sanasta, parhamin lahkoissa kun sitä eivät löytäneet.
Ja Jeesuksen mukaan pieni lapsi uskoo. PISTE!
Kääkän jutut on mitä käsittämätntöä pascaa ja provoa kun Jumalan Sana opettaa ihan toista eikä normijärkevä kristitty päätänsä letkauta noille opeille jossa Jumalalta riisutaan kyky herättää usko. Rahankerääjien provoa tuommonen ei mitään arvoa noilla jutuilla
Se joka uskoo, ihan sama minkä ikäinen, kerrankin kääkältä jotakin järkevää sanottua! - eihyvänenaika
gwgrw kirjoitti:
Ethän sinä tapaa ketään muitakaan kun et uskalla tulla sakastista ulos edes jouluna !?
just luin kuinka yli 50 % papeista pitää homostelua Raamattua tärkeämpänä,.. lue itse jos uskallat. - eihyvääpäivää
eihyvänenaika kirjoitti:
Ethän sinä tapaa ketään muitakaan kun et uskalla tulla sakastista ulos edes jouluna !?
just luin kuinka yli 50 % papeista pitää homostelua Raamattua tärkeämpänä,.. lue itse jos uskallat.EThän sinä saastasnen kääkkä nää ketään uskovia kun siellä lahkokellarissas toikkaroit
Luin just kuinka uudestikastajista osa ei pidä Jeesusta Jumalani. Lue itse jos uskallat
- Kaikki.kastettiin
Linkki siihen kohtaan jossa kerrotaan perhekuntien kasteesta, että ne kastettiin kaikki:
http://Jeesus-on-Herra.com/perhekuntien-pelastuminen/ - Totuus.pelastumisesta
Entä mihin joutuu jumalaton ja syntinen, kun vanhurskaskin vaoivoin pelastuu?
Vastaus tässä:
http://Jeesus-on-Herra.com/ihmissielun-pelastuminen-2/
Olisiko linkissä koko totuus niin kuin Raamattu väittää? - Tätä.tekstiä.tutkinut
Kiitoksia paljon hyvistä kommenteista laittamaani aloitukseen. Laitetut linkit sivustolle
selvensivät asiakokonaisuutta.
Kiitos keskustelijoille.- kiitos.linkistä
Todellakin sain selville nyt millaista väärää opetusta asiasta on noiden linkkien kautta!
- Tätä.tekstiä.tutkinut
Mutta miksihän ylläpito käyttää omituista tapaa "varmistaakseen etten ole robotti". Monelaista varmistamista tarvitaan. Eikä sellaiseen olisi aikaa. Ärsytti kyllä niin, että tuntuu koko päivä olevan pilalla.
- Jakoon.menee
Linkissä on raamatullinen opetus kristillisestä kasteesta.
tämä on "kaikkeen maailmaan" opetusta.- korjausmare
Kiitos linkistä mutta samaa lindroosilaista hapatusta se on
Tuossa hyvä linkki:
http://raamattuajassamme.fi/kristillinen-kaste/ - kiitos.linkistä
korjausmare kirjoitti:
Kiitos linkistä mutta samaa lindroosilaista hapatusta se on
Tuossa hyvä linkki:
http://raamattuajassamme.fi/kristillinen-kaste/Kiitos linkistä! Nyt ei tarvi enää uskoa lindoorislaisia harhoja. Kiitos.
- Ei.ole.parempaa
Linkistä löytyi toinen hyvä kasteopetus:
http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewforum.php?f=8- hyvä.asia
on.parempaa kirjoitti:
Tässä paljon parempaa opetusta
http://raamattuajassamme.fi/kristillinen-kaste/Kiitos, sun linkissa on selvää Raamatun Saanaa, jota on ilo lukea. Asia on täysin selvä
- Suoraa.tekstiä
Turun seurakunnan linkissä on selvät kasteopetukset.
Kristillinen kastaminen alkoi Jeesuksen lähetyskäskystä. Markus 16:15,16. Sitä ennen Johanneksen kasteella kastetut kastettiin uudelleen Jeesuksen nimeen. Apost. t. 19:1-6.
Ensin uskoon tuleminen, sitten kasteelle meneminen. - mitenajatmenee1
Taisi kaikki olla jo kasteesta, mutta en löytänyt edeltä tätä apostolien tekojen kohtaa:
19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
Aloitusviestistä:
"Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteelle meneminen muka olisi välttämätöntä. Mutta katsoessamme asiaa tarkemmin, huomaamme, ettei ristinryövärin olisi pitänytkään mennä kasteelle, koska hän pelastui ennen kastekäskyn antamista. Jeesus antoi lähetys/kastekäskyn 40 vuorokautta ristin tapahtumien jälkeen. Mark. 16:9-20.
Milloin opetuslapset tapasivat Jeesuksen kuoleman jälkeen Paavalin ensimmäisen kerran?- melkoinentarina1
Taas on sorvattu evankeliumiin jotakin Paavalin juttua. Näin siis Jeesus kuolemansa jälkeen:
Mark.16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Ja apostolien teoista, kun Paavali kastaa Pyhän hengen nimeen:
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Jeesus vastaavasti Matteuksen evankeliumin mukaan:
7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Melkoista kuurupiiloleikkiä tuo Raamattu. - pedonkuvapuhuu1
Ilmestyskirja, pedon merkit:
13:7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. (Löytyy VT:stä)
13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
Kaikki ovat panneet otsaansa merkin ihan vapaaehtoisesti ja homotkin tappalevat kirkkovihkimisestä, että saisivat merkin käteensä. Ja kaikki kumartavat Paavalin kirkkoa, joka teki puhuvan Jumalan kuva ja kautta aikojen täälläkin on ylistetty Paavalin puhetta Jumalan sananan. Enkä jaksa enää sanoa mitään näistä tapetuista pyhistä, jotka ovat Ilmestyskirjan näyssä siellä alttarin alla, ja kaikista niistä joita ensin Paavali vainosi ja tappoi ja kirkko jatkoi samaan malliin kuin itse peto konsanaan alistaakseen ihmisiä ja saaden kaikki kumartamaan pedon kuvaa ja ottamaan merkin otsaansa ja käteensä.
<<<nostavat käsin käärmeitä<<<
Eikö tämä tule VT:stä ja Mooseksesta (vihje Mooseksen Jumalaan)? - ihmeidentekijäntappo1
Ilmestyskirjan peto on kirkko itse, joka teki Paavalin mukaan syntiopin ja muokkasi evankeliumit tuohon oppiin sopivaksi, joka on liitto VT:n Jumalaksi itseään kutsuvan Saatanan kanssa UT:n Jumalan verellä ja ihmisuhriultilla (Kristus) ja okkultisella jumalansyöntiriitillä ja Paavalin Jeesuksen ristille kiroamisella ja sen toisen (Jeesuksen alkuperäiset opetukset) evankeliumin kiroamisella vaikka sitä lausuisi itse enkeli taivaasta, kuten Paavali Raamatun mukaan sanoi. Tuo ihmeidentekijähän, joka houkutteli toisen Jumalan luokse määrättiin VT:ssä tapettavaksi.
- pyhienverta1
Eikä sekään tietysti Ilmestyskirjasta ole epäselvää, että pedon selässä istuva porttonainen seitsemän kukkulan päällä (Rooma on rakennettu seitsemälle kukkulalle) on paavi, jonka käsissä on malja täynnä pyhien verta. Mutta vaikka kyseessä on katolinen äitikirkko, se tietenkään pelasta pedolta luterilaisia, jotka ovat kahta pahempia Paavalin Jumalana palvomia.
- Paavi.on.antikristus
Tässä videossa vankat todisteet, että paavi on antikristus:
https://youtu.be/-rWKgjm8oss - Poliitikkojen.aihe
Olipa video. Totta vaikuttaa olevan.
Vaalit ovat huomenna 14.4.2019 ohi. Mutta niiden tulokset jäävät itämään. Vaalikiima ja jännitys laukeavat poliittiseen orgasmiin. - Luetrilaisuus.loppuun
Ei Sipilällä ainakaan ole mandaattia päästä antikristukseksi, vaikka lähelle rynniikin.
- Tätä.tekstiä.tutkinut
Lukekaapa uudelleen aloitus, mistä on kysymys.
- Oikea.armo
Uudessa liitossa ei tunneta "ryövärinarmoa". Ristin ryöväri pelastui ennen uuden liiton alkmaista, joka alkoi Jeesuksen kuolemasta. Ja ristinryöväri kuoli Jeesuksen eläessä. Tämä oli aloituksen hyvä huomio.
- pakanuuttapahimmillaan1
Uusi liitto on Jeesuksen hengellä Kristuksena - Jumalan kuolemana - VT:n Baal-jumalalle, saatanalle, hyvältä tuoksuvana uhrilahjana. Jeesus ja Kristus eivät ole sama asia, vaikka Jeesuksen nimellä tämä Baalin palvonta liitto Kristuksen uhrilahjalla paljastetaankin Raamatun viimeisellä sivulla, ilmestyskirja 22:16.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
<<<Lucifer eli valontuoja oli alunperin Kointähti eli aamulla taivaalla näkyvä Venus-planeetta. Jesajan-kirjassa Babylonian kukistumista verrataan taivaalta pudonneeseen Kointähteen. Pian kristityt teologit halusivat nähdä nimen viitaavan siihen tapaan, jolla paholainen eli Lucifer, enkelistä kaunein karkotettiin taivaasta. Belsebul oli alun perin kanaanilaisen kansanBAAL JUMALA. Nimi kokonaisuudessaan tarkoittaa BAAL ON HERRA. Juutalaiset jo väänsivät sen pilkkanimeksi Baal-Sebub, mikä tarkoittaa KÄRPÄSTEN HERRA.<<<
Miettikääpä kaksi kertaa, että mihin haluatte itsenne kastettavan - tämä ei ole ainoa, joka viittaa saatanaan, myös ehtoollisriitti on suoraan saatananpalvojien okkultinen ihmissyöntiriitti.
Jeesus oli viisas opettaja, jonka alkuperäiset opetukset löydettiin autiomaasta 1945, eikä niillä ole mitään tekemistä tämän epäeettisen ja moraalittoman Jumalan tapon ja Jumalan ruumiinsyönnin ja verenjuonnin kanssa. Piispa Huovisen sanoin, kristuskultti on Rooman vallanajan pakanajumalan palvontaa, jolloin Kristus asetettiin taivaalle Sol Invictus-jumalan tilalle. Sol Invictus oli Rooman vallanajan nimi Baalille. - petomainenuskonto1
Miksi sitten Jeesus Kristuksena - UT:n Jumalana lahjoitettiin Baalille, siitä kertoo VT. Tässä tuo uhri Paavalin sanoin - vapaaehtoisuus on evankeliumeiden mukaan hyvin kyseenalaista, koska Jeesus itse moittii fariseuksia joka Paavalikin oli - jotka hänen luonnehdinnan mukaan ovat suoraan isästä perkeleestä ja valehtelijoita, käärmeen sikiöitä, jotka vaanivat hänen henkeään.
Paavali puhuu: "onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle" (Ef. 5)"
Jeesuksen tappoon on kaksi syytä - tuon kolmannen eli temppelissä riehumisen lisäksi, jolloin Jeesus heitteli rahanvaihtajien pöytiä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinmyyjät ulos.
Tässä VT:
Ensimmäinen kuningastenkirja luku 13
2. Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka POLTTAVAT UHREJA sinun päälläsi, ja sinun päälläsi TULLAAN POLTTAMAAN IHMISTEN LUITA."
Joosiaa, Joosuaa pidetään tutkijoiden mukaan Jeesuksen oikeana nimenä, ja Daavidin suvusta syntyvä poika on uhkana Baalin palvojille, uhrikukkulapapeille. Tämä on viittaus holokaustiin mikä sitten toteutuikin - holokaust=polttouhri.
Toinen ennustus/määräys koskee VT:n Jumalan määräystä toisen Jumalan tappamiseksi, tai pikemminkin ihmeidentekijän tappamista, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse, yhtä kaikki, mutta oli ilmeisesti reteempää tehdä sitten Jeesuksesta Jumala Kristuksena ja antaa hänet hyvältä tuoksuvana uhrilahjana tälle Jumalle (Augsburgin uskontunnustus ja kaksi Jumalaa/wikipedia), niin uhrikukkulapapit selviävät.
Tämä kohta VT:stä:
VT 5Moos ja 13 luku:
1. "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa
sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
5. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.
Huomioikaa luku 13, joka on Paavalin järjestysluku apostolina, Raamatun viimeisillä sivuilla paljastetaan myös, että lopunajan kaupungin muurissa on vain 12 opetuslapsen nimet.
Ilm.13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, - pyhäolipahaa1
<<<Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, niin että pedon kuva puhuisikin...<<<
Täällä jatkuvati siteerataan Paavalin sanoja Jumalan sanana, ja Paavalin antamaa termiä Pyhä henki, Jeesuksen lähettämänä, vaikka totuus termin Pyhä henki alkuperästä selviää apostolien tekojen 19:sta luvusta.
- Ei.ole.ryövärinarmoa
Tervettä opetusta aloituksessa. Ja monet kommentitkin ovat hyviä.
- Mutta.mutta
Tämä linkin puhe on kovaa sanaa:
https://www.youtube.com/watch?v=CXg-DxmwNWE - Takapenkkiläinen
Nämä spekuloinnit ovat niin turhanpäiväisiä. Joku vaan haluaa olla mukaviisas. Osoittaa meille muille, että on tullut luetuksi erilaisia jakeita. Näissäkin jakeissa sanotaan, että . . .
Viisastelijat voisivat kuitenkin pitää mielessään, että ainakin kristinoppi sanoo, että Jumala on kaikkivaltias. Hän päästää ihmisen synnistä armonsa kautta, poikansa ristinkuoleman ja uhrin kautta.
Hän ei kysy kasteesta, kun armahtaa. Hänellä on valta, voima ja kunnia.- mistätuleearmo1
<<<Hän päästää ihmisen synnistä armonsa kautta, poikansa ristinkuoleman ja uhrin kautta.<<<
Jeesus oli ihmisuhri, mutta Kristus oli Jumala, joten tässä luovutettiin itse Jumala hyvältä tuoksuvana (ruoka)uhrilahjana kristinuskon opin mukaan. Ja kun Jumala on kuollut ja perkele vapaana, niin ei mitään tuomiotakaa tietysti ole - siinä teille teidän armonne. - huijatut1
Ja mitä tulee juutalaisiin - tällainen kertakaikkinen ihmisuhrilahja Jumalana vapautti juutalaiset itse - kuten Paavali sanoo palvontakultistaan Baalille, jonka palvojiksi laitettiin ehtoollisriitillä kaikki kristityt. Ehtoollisen asetutussanat kertoo Paavali itse antaneensa, ja tekstin mukaan sillä ainoastaan julistetaan Herran kuolemaa niin kauan kuin syödään Jumalan ruumista ja juodaan Jumalan verta.
Jumala kirotaan ristille Paavalin sanoin Galatalaiskirjeessään näin, ja jälleen luku 13.
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Ja Paavali on läpi Raamatun juutalainen, ei kristitty, joten tämä lunastus lain kirouksesta liittyy vain juutalaisiin.
- Onko.Apt.3.38.41.oikein
Eikö Raamatun opetukset ole mielestäsi tärkeitä?
Esimerkiksi Apt. 2:38,41. - Miten.pelastut
On Raamatun opetus tärkeää.
Kaste on aina kuulunut kristinuskon alkeisiin, lähetyskäskyn antamisesta lähtien. Kasteen vähättely on Jeesuksen sanojen halventamista. Jeesushan käski kastaa uskoon tulleet. Mark. 16:15,16.
Linkki selventää sen:
http://jeesus-on-herra.com/ihmissielun-pelastuminen-2/ - Se.on.niin.tai.ei.mitään
Totta on linkin mukaan se, että on sama oppi kuin alkuseurakunnassa.
- En.ole.löytänyt
Mutta eihän sitä missään kirkossa ole, että olisi sama oppi raamatun kanssa.
- löysin
Kirossa kyllä on Raamatun oppi, mutta antamassasi linkissaä sitä ei ole.
- Nyt.on.aika.erota
Eroa kirkosta.
http://www.eroakirkosta.fi - hhw
Linkki on lindoorilaisuutta, ei kristillisyyttä. Kierrän sen kaukaa.
- asia.selvisi
Samaa mieltä, tadan liittyä kirkkoon.
- Raamatun.oikea.totuus
Rehelliset krisityt ovat yksimielisiä siitä, että aito kristillinen kaste kuuluu vain uskoon tulleille. Se tapahtuu upottamalla veteen ja kastajan lausumalla asetussanat: "Kastan sinut .... Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.
- Raamatun.totuus.selvä
Rehelliset kristityt uskovat sen mitä Jeesus käskee kateen suhteen tehdä.
" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Siinä on sekä kasteen merkitys että nimi johon kastetaan Jeesuksen toimesta sanottu. Ei epäselvää.
- Isän.nimi.on.Jeshua
Miten alkuseurakunta toimi käytännössä toteuttaessaan Jeeuksen antamaa lähetyskäskyä?
”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, k a i k k i tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.” Kol.3:17. Voisiko sen tulkita toisin? 2 Kor. 1:13.
Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen. Vaan
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen.” Apt.2:38.
”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt.8:16.
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen .” Apt.10:48.
”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt. 19:5.
Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi. Pelastuksemme perustuu Häneen. Jeesus on ainoa Pelastaja! Siksi Jumalan seurakunta on aina kastanut uskoon tulleet Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Hänelle.
Kastaa Jeesuksen Nimeen sisältää ajatuksen, että kastetusta tulee Hänen omaisuuttaan. Kasteessa uskoon tullut otetaan pois Aadamista ja liitetään uuteen sukuhaaraan, Kristukseen. Hänelle kastettu. Hänen Nimeensä otettu. Kastettu siihen pelastukseen, joka on Jeesuksessa ja ristityön ansiossa. Apt.4:12.
Iso Raamatun tietosanakirja kertoo: ”Jeesuksen Nimeen tapahtunut kaste teki seurakunnasta tarkkarajaisen yhtenäisen joukon.”
ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMI ?
Jeesus käski tehdä ihmisistä opetuslapsia ja sitten kastaa heitä ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (yksikössä).” Matt.28:19. Miten nuo sanat sopivat yhteen apostolisen käytännön ja Raamatun muun ilmoituksen kanssa. Apostolithan eivät missään tilanteessa käyttäneet sanoja ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”. Eikä niitä ole Matteuksen evankeliumin lisäksi muaalla Raamatussa.
ASIA SELVIÄÄ!
Ensiksikin on kysyttävä, mikä on tuo Nimi? – Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimi, johon kehotetaan kastamaan? Matteushan mainitsee Nimen yksikössä: ”nimeen”, ei nimiin. HUOM!
Terveellä ajattelulla voimme todeta, ettei ”Isä” ole nimi, ei myöskään ”Poika” tai Pyhä Henki. Ne ovat titteleitä.
Jeesuksen opetus selviää asettaessamme sen apostolisen käytännön ja Raamatun kokonaisopetuksen yhteyteen. Silloin huomaamme sen tukevan apostolista toimintaa kastaa ihmiset Jeesuksen Kristuksen Nimeen. Mm. Apt.2:38; Kolos 3:17. Raamattuhan ei voi opettaa ristiriitaisesti.
Katsomme selvennykseksi Jeesuksen opetusta parannuksen saarnaamisesta. Missä nimessä se tapahtuu? ”Parannusta syntien anteeksi saamiseksi on saarnattava HÄNEN NIMESSÄNSÄ kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” Luuk.24:47. Onko meidän siis käytettävä parannusta saarnatessamme sanoja ”hänen nimessään”? Ymmärrämme tietenkin, ettei ole tarkoitus toistaa ”Hänen Nimessään” sanoja, vaan toimia Hänen Nimessään eli siis Jeesuksen Nimessä.
”Hänen Nimessään” tarkoittaa siis Jeesuksen Nimeä. Tällä tavalla totuudellisesti ajatellen jokainen voi parhaiten ymmärtää asian.
Jeesus ei opettanut käyttämään titteleitä ilman Nimeä.
Jos jonkun kastetilaisuudessa olisi käytetty pelkästään sanoja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei häntä olisi kastettu mihinkään nimeen, vaan pelkästään titteleihin. Jos taas jonkun kasteessa on käytetty sanoja, Jeesuksen Kristuksen Nimeen, on Hänet kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Jeesushan ei opettanut käyttämään sanoja Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan niiden sanojen taakse kätkeytyvää Nimeä, samoin kuin on laita ”minun nimessäni” –sanojen kanssa.
Alkuseurakunta toimi yksinomaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. He tiesivät Herransa sanojen merkityksen. Tiedämme heidän toimineen oikein. On oikein seurata heidän esimerkkiään. ”Kaikki, mitä teette sanalla ja työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä…” Kolos. 3:17.
TÄSSÄ ASIAN RATKAISU:
Jeesuksen Nimeen kätkeytyy Isän Nimi!
Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? = ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa…” 2 Kor.5:19.
”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä.
Ja siis vielä kerran: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17. Poikkeusta ei ole.
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.
Jeesus = Iesous (kreikaksi) = Yeshua (arameaksi) = YEHO’shua (hepreaksi) = ”JHWH Pelastaa”. Jeesuksen nimeen sisältyy siis Jumalan nimi JHWH.
On tärkeää ymmärtää Isän Jumalan ja Jeesuksen nimen yhteen kuuluvuus! Mutta ennen muuta meidän tulee ymmärtää, että Jeesus kuoli Ristillä meidän syntiemme tähden. Hän vuodatti verensä, että syntimme tulivat sovitetuiksi. Pelastajamme on Henkilö, Jeesus Kristus! Emme siis usko p - Isän.nimi.on.Jeshua
Jatkoa ...
Emme siis usko pelastuvamme lausuessamme titteleitä: ”Isä, Poika ja Pyhä Henki”. Niiden lausuminen on turhaa ja tyhjää uskonnollista muotomenoa. Raamattu ei opeta sellaista käytäntöä.
Vanhassa laulussa lauletaan: ”Kun toiset nimet kalvenneet on aivan, nimi Jeesus vielä jää. Sen kauneutta kautta iäisyyden lunastetut ylistää. Nimi yli kaiken ompi Jeesus. Ei maailmassa kauniimpaa…”.
Kaikki valta on annettu Jeesukselle. Joh. 5:19-47. Hän on ”Immanuel, Jumala meidän kanssamme.” Matt. 1:23.- hyvä.yritys
Kiitos vaan, mutta uskon mieluummin Jeesusta ja Hänen ohjettaan.
- Uskon.tuon.opetuksen
Siis Raamatulla ei niin väliä?
- Pyhä.Henki.muistuttaa
On hyvä oppia Raamatun periaatteet, että kaikki apostolien opetukset ovat Jeesuksen Kristuksen opetuksia, jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä.
Tästä linkistä löydät opetuksen siitä:
http://Jeesus-on-Herra.com/taivassanomat-1-2018/ - Anonyymi
Oli hyvä linkin opetus.
- Anonyymi
Oli huono linkin opetus. Mieluummin luen Raamattua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli huono linkin opetus. Mieluummin luen Raamattua
No sitten varmaan kerrot millä sivulla on oppi vauvojen kastamisesta?
- Anonyymi
Ei siis ole epäselvää.
linkki kertoo raamatun asiat selvästi.- Anonyymi
Linkki ei kerro Raamatun asiaa vaan yhden poppoon näkemyksiä.
Ei mitään epäselvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään epäselvää.Kerrot varmaan nyt sitten missä Raamatun sivulla on oppi vauvojen kasteista ja yleensä ihmisen joka ei tiedä mitään koko asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään epäselvää.Kiitos linkistä, kertakaikkisen hyvää ja tervettä opetusta, toisin kuin nuo jeesusonherralaisten linkit! Kirjoittavat Raamatunkin pienellä, eli ehkä se kertoo jo kaiken...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos linkistä, kertakaikkisen hyvää ja tervettä opetusta, toisin kuin nuo jeesusonherralaisten linkit! Kirjoittavat Raamatunkin pienellä, eli ehkä se kertoo jo kaiken...
Heh, uudestikastajat kyselevät että missä oppi kasteista on. :DD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, uudestikastajat kyselevät että missä oppi kasteista on. :DD
Sinulta puuttuu kaksi oleellista asiaa!
toinen on rehellisyys ja se toinen on lukutaito.
ei ihme jos olette pitkin metsiä opeissanne.
rehellinen ja lukutaitoinen vastaa kysmykseen missä on oppi vauvan kasteesta muualla kuin katkismuksessa ja lutterin torniunelmissa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta puuttuu kaksi oleellista asiaa!
toinen on rehellisyys ja se toinen on lukutaito.
ei ihme jos olette pitkin metsiä opeissanne.
rehellinen ja lukutaitoinen vastaa kysmykseen missä on oppi vauvan kasteesta muualla kuin katkismuksessa ja lutterin torniunelmissa!Älä nyt vingu uudestikastaja! Raamatussa on oppi kasteesta. Mitään eri oppia vauvoista tai aikuisista tai muistakaan ihmisryhmistä ei tarvita. Katekismuksessa ei ole mitään omaa oppia. Oppia uudestikasteesta ei ole missään.
- Anonyymi
Vauvan saa kastaa vaikka joka päivä parintuhannen papin voimalla eikä siitä ole minkäänlaista iankaikkisuushyötyä ei merkitystä ei yhtään mitään apua mihinkään joka koskee ihmispoloisen jumalasuhdetta ja oman syntisyyden ongelman ratkaisua.
se on pelkkää taikauskoisen kansan manipulaation osatekijää ajalta jolloin kirkko oli koko kansan lainsäätäjä ja vallankäyttäjä, jumalattomien tuomioiden käytäntöönlaittaja, kuka tietää oikean termin tälle toiminnalle !
siinä on teille sitä mukaraamatullisuutta pienellä kirjaimella.
lukekaa historiaakin joskus !- Anonyymi
KAto, sehän on sodomia-kääkkää!! Tuo irstas vanha kaaliaivo!!!
Kasteella on sama merkitts riippumatta siitä onko kastetava vauva vai joku muu. Uudestikastaminen on lahkojen manipulaatiota ja uusien jäsenien kalastelua, eikä sillä ole penninkään merkitystä
Siinä sitä raamatullisuutta kääkälle, lue Raamattua isolla kirjaimella!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAto, sehän on sodomia-kääkkää!! Tuo irstas vanha kaaliaivo!!!
Kasteella on sama merkitts riippumatta siitä onko kastetava vauva vai joku muu. Uudestikastaminen on lahkojen manipulaatiota ja uusien jäsenien kalastelua, eikä sillä ole penninkään merkitystä
Siinä sitä raamatullisuutta kääkälle, lue Raamattua isolla kirjaimella!!Joo, Llhkot yrittää vaan kalastellla. Historiaa olissi kääkän hyvä lukea mutta Raamattua vielä enemmän että löytäisi selvän kasteopin sieltä.
Uudesti saa kastaa vaikka joka päivä, sillä ole väliä kun yksi kaste riittää. Näinon ja pysyy!
>>>Aito kristiilinen kaste vai ristinryövärin armo?
Lisäksi voi esittää monet muut kysymykset uskonnosta tai uskonnottomuudesta?
Mistä näitä kukaan varmasti tietää? Mikä on totta, se on tulkintakysymys tai mielipidekysymys, kaikki uskovatkin ovat mielipiteittensä mukaan hajalla kuin varpusparvi. Eilen oli Hesarissa musiikkimies Putron mielenkiintoinen arvio rukouksesta ja armosta. Hänkään ei esittänyt mitään varmaa eikä lopullista.- Anonyymi
Raamattu ei tunne uudestikastamista, vaan uskoon tulleen upotuskaste vedessä on yksi ainutlaatuinen teko, jota ei saa toistaa. Eikä raamatullisen kasteebn rinnalle saa asettaa lapsikastetta, joka on epäraamatullinen.
Yksi kaste. Apt. 19:1-6. / Efes. 4:3-5.
Katso lisää tästä:
http://Jeesus-on-Herra.com/kasteopetusvideo/- Anonyymi
Lapsikaste on raamatullinen kuten aikuiskastekin. Kastettavan iällä ei ole merkitystä. Yksi kaste riittää. Tuosta linkistä lisää hyvää kasteopetusta
http://raamattuajassamme.fi/kristillinen-kaste/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsikaste on raamatullinen kuten aikuiskastekin. Kastettavan iällä ei ole merkitystä. Yksi kaste riittää. Tuosta linkistä lisää hyvää kasteopetusta
http://raamattuajassamme.fi/kristillinen-kaste/Kiitos hyvästä linkistä. Siinä oli raamatullista opetusta! Tämä jälkimmäinen raamattuajassamme siis.
- Anonyymi
Uusiokastajatko ovat lapsikastajia?
- Anonyymi
Raamatun UT opettaa, että kristityn tulee ottaa / saada yksi kaste. Tässä ei ole mitään valinnan varaa.
Ristinryöväri oli jo naulattuna ristiin, hän ei enää voinut saada kastetta. Tällaisessa pakopttavassa tilanteessa kaste epäilemättä ei ole välttämätön, eli jos ihminen juuri kuolemaisillaan tunnustaa Jeesuksen, eikä voi saada kastetta, hänen uskonsa yksin pelastaa hänet. Ilman uskoa ei voi pelastua, vaikka olisi kastettukin!
Mutta tästä ei voi vetää johtopäätöstä, että kristitty, jolla on mahdollisuus kasteeseen, voisi sanoa olevansa kristitty ilman kastetta. Tämä on aidan ali lammastarhaan menemistä, eikä päde Taivaissa.
Kristitty on henkilö joka:
- tunnustaa Jumalakseen Raamatun Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan / JHWH: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen,
- tunnustaa Kristuksen sovitustyön kohdallaan ainoana pelastuksensa ehtona
- sekä tunnustaa yhden kasteen.
* - Anonyymi
"Yksi kaste".
Sen merkitys on selitetty:
http://Jeesus-on-Herra.com/armosta-pelastetut/ - Anonyymi
Mahtavan hyviä opetuksia kasteesta:
Vastustamatonta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372