Lisää ymmärryksestä...

Dissikyselee

Nyt laitan tälläisellä mustalla nikillä, kun en halua kaikkia viestejä inboksiin. Luulin palstan hiljaisemmaksi. 😃

Mutta tuolla edellisessä ketjussa kyselin ymmärtämisestä. Tässä vois miettiä sitä, että ymmärretäänkö sinua?

Miten tiedät ymmärretäänkö sinua? Mitä odotat ymmärtämiseltä?
Ymmärrätkö itse ymmärtäjän reaktioita?

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä mietin tosiaan tätä, että sitä toivoo itseään kohti ymmärrystä monesti, mutta mistäpä sen tietää ymmärtääkö toinen sua ja sun tarkoitusperiä oikein?

      Jos mä vaikka ymmärrän pedofiilin seksuaalisuutena, ei tarkoita että hyväksyisin sen seksuaalisuuden harjoittamista livenä. Pedofiili taas vois haluta ymmärryksen kautta hyväksynnän toimilleen. Sitä en antais elävien ihmisten toimesta. Mutta joku seksinukke vois olla jees.
      Ymmärrän, että seksinukke ei ole aito, mutta silti olisin tätä samaa mieltä. Pedofiili vois sanoa, etten ymmärrä...

      Joku kokematon mies haluaa neitsytmaisen vaikka ikää on jo 40. Ymmärrän senkin. Kun on itse neitsyt, haluaa samanmoisen. Mutta se voi olla täysin mahdottomuus. Ei minun ymmärtäminen sitä helpota.

      Jotenkin ymmärtäjän ymmärtäminen helpottaisi auttamista eniten. Ja sen sisäistäminen on ehkä vaikein rasti ihmisten välisessä ymmärtämisessä. 🤔

    • Ei minua ymmärretä. Sen vuoksi kestää että ihmiset saa ymmärtää vakavuuden.
      Se on todella tuskaa kun yrität kertoa ja siltikään ei oteta tosissaan.
      Miten se näkyy kuin olen pyytänyt lapselle tukihenkilöä sitä asiaa vähätellään, ettei tarvitse ihan kuin eivät ymmärtäisi mitä tuskaa poika käy tahtomattaan kuinka turvaton koulupäivä on.
      Tai esim miehen kanssa voi kestää hetken kun olen sanonut mitä tuosta seuraa sit sanoo minun olleen oikeassa.

      Minua ärsyttää kun osaan varautua asiaan mutta toinen ei usko ennen kuin itse huomaa että olin oikeassa ja ymmärtää.

      On se kiva olla oikeassa mutta erittäin tuskallista jos siihen ei varauduta.

      Mitä hyötyä sinusta että ollaan EU:ssa tämä asia pyörii vuorostaan mielessä kun koen huonoksi mutta miehen mukaan kuulostaa johtuu siitä etten ymmärrä sitä ja sen tiedän että hän on varmasti oikeassa ja yritin selvittää mutta tässä ei ole pystynyt perehtymään siihen koska pitäisi tietää vielä enemmän.

      Varmasti tämän vuoksi minulle tulee vaalikoneesta 7 tähden liike.
      Paavo arhimäen puolue.
      http://seitsemäntähdenliike.fi/haluatko-euroopan-parlamenttiin/
      Mitä tuo puolue herättää? en ole koskaa paavoa seurannut.

      Hmm..
      Pitäisi tietää enemmän

      • Se kyllä ymmärrän ihmisiä todella paljon koska minulle on hyvin tärkeää, että kaikilla on hyvä olla, pelkään ihmisiä jotka esittää olevansa parempia luulee tietävänsä paremmin elämän tilanteeni ja ovat vain alistajia ja mustamaalaajien mestareita kertoo hyvin siitä kuinka tekopyhiä ovat lisäksi kertoo heistä itsestään enemmän
        Miten ne itse menettelisi tilantteessani.
        Minun mielestäni ihminen parhaiten tuntee tilanteensa mutta ei sitten tarkoita että tietäisi läheistensä kun minuakin alistaa ja mustamaalais
        Miettikää sitä.😁

        Enemmikseen ne ihmiset suututtaa koska tietäen ettei kaikille ihmiset osaan kertoa asiat niin hyvin että häntä ymmärrettäisiin koska en ajattele ensimmäikseen että ovat pahoja vaan eivät vain kykene koska ei pysty hallitsemaan syy-seuraus suhteita.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se kyllä ymmärrän ihmisiä todella paljon koska minulle on hyvin tärkeää, että kaikilla on hyvä olla, pelkään ihmisiä jotka esittää olevansa parempia luulee tietävänsä paremmin elämän tilanteeni ja ovat vain alistajia ja mustamaalaajien mestareita kertoo hyvin siitä kuinka tekopyhiä ovat lisäksi kertoo heistä itsestään enemmän
        Miten ne itse menettelisi tilantteessani.
        Minun mielestäni ihminen parhaiten tuntee tilanteensa mutta ei sitten tarkoita että tietäisi läheistensä kun minuakin alistaa ja mustamaalais
        Miettikää sitä.😁

        Enemmikseen ne ihmiset suututtaa koska tietäen ettei kaikille ihmiset osaan kertoa asiat niin hyvin että häntä ymmärrettäisiin koska en ajattele ensimmäikseen että ovat pahoja vaan eivät vain kykene koska ei pysty hallitsemaan syy-seuraus suhteita.

        Eikun Paavo Väyrynen meinasin kolmannen kerran unohtaa sukunimen.
        Arhinmäki on taas vasemmiston puolueen.
        Elkää sekoittako vaikka nimet sekoitin.
        En sen vuoksi halua muistella nimi kun onohdan ne nimet.


    • ätminelämää

      Ei, ei rumaa ymmärrä kukaan. Työkkärissäkin nainen vaan hokee että mene töihin ja sanon sille että olen ruma kukaan ei ota minua töihin. Naiset ei vaan ymmärrä että ruma pilaa firman maineen, myynti laskee heti jos ruma mies tulee tiskin taakse. Myynti nousee kun kaunis nainen otetaan töihin.

    • flowersreally

      Luuleekohan suurin osa ihmisistä ymmärtävänsä toisia todella hyvin, mutta että itse eivät tule yhtä usein ymmärretyiksi ja jos näin on, niin mikä saattaisi olla tällaisen ilmiön takana.

    • wanhaämmä

      En oleta että pystymetsästä ymmärrettäisiin. Koitan tehdä itseni ymmärrettäväksi. Nyt siis puhun ihan arkisista suorituksista, töistä ja muusta tekemisestä. Sillä saralla tulen ymmärretyksi. Henkisellä tasolla en edes kaipaa syvempää ymmärrystä, pois lukien ihan lähimmät jotka mut tuntevat muutenkin. Riittää että ymmärrän itse itseäni, se on jo paljon. Ei mulla ole mitään tarvetta tunkea itseäni esille joka paikassa.

    • mymmärtäjä

      Tärkeissä asioissa ei yleensä ole huono asia puhua perusteellisesti. Jos toisen kanssa jutellessa tulee tunne että en tule ymmärretyksi, kysyn miten toinen asiani ymmärsi. Vähemmän tärkeissä ei kai se täydellinen ymmärretyksi tuleminen ole edes tarpeen. Nykyään keskustelutilanteissa paljon pikaisia kiireisiä tilanteita joissa kaikki vaan toitottavat omaa kantaansa. Ymmärretyksi tuleminen minimissä koska kukaan ei kuuntele vaan kaikilla mielessä se mitä itse haluaa sanoa. Kuunteleminen on keskeinen osa ymmärtämistä. Toisen pään sisään ei voi päästä joten emmeköhän useimmiten tule niin itse ei-ymmärretyiksi kuten myös luulemme ymmärtävämme toisia.

      • Huomannut saman, kiire kertoa oma näkemys mutta ei kuunnella toisten. Hektinen kohtaaminen...

        Toi on ihan hyvä, kysyä miten toinen ymmärsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe