Ruokapäiväkirja

77733

Keksin nyt tarkan kalorin seurannan.Yhdelle paperille mahtuu 15
päivää,seurantaan ei mene aikaa kuin muutama minutti,tietää tarkasti
miinus tai kalorit,Sen voi tehdä vaikka ruudulliselle A4 vihkolle.

350 miinuskalorilla päivässä laihtuu kilon kuukaudessa ja
350 kaloreilla lihoo kilon kuukaudessa

-syö enimmäkseen terveellistä ruokaa,niin kalorit pysyy alempana.Siinä on
tyhjää tilaa muillekkin elintarvikkeille.Merkkan x rastilla jos syön sen
määrän,ja pienemmät määrät erikseen sarakkeeseen.

1 Merkkaa paperin vasrempaan laitaan alekkain reilun määrän niiitä ruokaaineita mitä käyttää
yht n 3500 kal päivämäärä 18.3 19.3 yms
esim banani 120g 100 kal x sarakkeeseen jos on käyttänyt
riisi kanarisotto 200g 300 kal jos on syönyt vähemmän niin se määrä
omena 100g 40 kal x
karkki 100g 400 kal käytetyt kalorit yht____
ruisleipä 120g 300 kal kulutetut kalorit yht____
yms miinuskalorit______
tai pluskalorit________
-syö listasta n 1500 kal
,päivittäisellä 350 miinuskaslorilla laihtuu kilon kuukaudessa
-peruskalorinkulutus 1600 liikuntasuoritusten kalorit,jos niitä on
-n 2000 kal päivässä paino pysyy samassa ilman liikuntaa.Ylimääräisestä 350 kal päivä'ssä lihoo kilon kuukaudessa

24

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jupajuu

      Missä vaiheessa keksit taulukkolaskentaohjelman?

      • 77733

        Minulla oli aikaisemmin arviointiin perustuva laskutapa,se on kuitenkin epätarkka tähän nykyiseen systeemiin verrattuna.
        Olen joskus kokeillut tarkkaa laskemista,se on hyvin isotöinen,jos ei ole oikeaa systeemiä,tässä keksimässäni systeemissä siihen menee aikaa vain 2 minuttia päivästä,se on ainakin 10 kertaa nopeampi kuin tietokone ohjelmakalorin laskurit.
        Siinä tietää tarkasti jokaisen päivän onko miinus vai plus kaloreita. kalorit tarkoittaa varmaa lihomista.

        Näkee VEIJOSTA tästäkin että hän on aivan pihalla laihduttamisesta,hän ei ymmärrä yhtään mitään laihduttamisesta.Ihminen toimii niin että kaloreita sisään ja kaloreita ulos,jos pistät enemmän sisään kuin ulos ylimääräinen energia muuttuu kehossa rasvaksi

        Taulukon pystyy tosiaan tekemään A4 ruutuvihkoonkin,laittaa alekkain mitä käyttää päivän aikana siihen rammamäärät ja kalorit,ja jokaisen päivän kohdalle x jos on käyttänyt tuotetta,ja jos on käyttänyt enemmän tai vähemmän merkkaa sen ruudulle.
        Lisää peruskalorin kulutus 1600 kal liikunnassa kulutetut kalorit.Liikunta kaloreita ei saa yliarvioida tavallinen aika reipas pyöräily kuluttaa vain 500 kal tunnissa,vain huippupyöräilijä jolla ajonopeus on 50 km tunnissa kuluttaa 1000 kal tai riski bodari joka kyykkää esim 200 kilolla 10 sarjoja

        Juon itse joka päivä kolme kertaa päivässä täytekakku ja leivos kahvit


      • kaloritkuriin
        77733 kirjoitti:

        Minulla oli aikaisemmin arviointiin perustuva laskutapa,se on kuitenkin epätarkka tähän nykyiseen systeemiin verrattuna.
        Olen joskus kokeillut tarkkaa laskemista,se on hyvin isotöinen,jos ei ole oikeaa systeemiä,tässä keksimässäni systeemissä siihen menee aikaa vain 2 minuttia päivästä,se on ainakin 10 kertaa nopeampi kuin tietokone ohjelmakalorin laskurit.
        Siinä tietää tarkasti jokaisen päivän onko miinus vai plus kaloreita. kalorit tarkoittaa varmaa lihomista.

        Näkee VEIJOSTA tästäkin että hän on aivan pihalla laihduttamisesta,hän ei ymmärrä yhtään mitään laihduttamisesta.Ihminen toimii niin että kaloreita sisään ja kaloreita ulos,jos pistät enemmän sisään kuin ulos ylimääräinen energia muuttuu kehossa rasvaksi

        Taulukon pystyy tosiaan tekemään A4 ruutuvihkoonkin,laittaa alekkain mitä käyttää päivän aikana siihen rammamäärät ja kalorit,ja jokaisen päivän kohdalle x jos on käyttänyt tuotetta,ja jos on käyttänyt enemmän tai vähemmän merkkaa sen ruudulle.
        Lisää peruskalorin kulutus 1600 kal liikunnassa kulutetut kalorit.Liikunta kaloreita ei saa yliarvioida tavallinen aika reipas pyöräily kuluttaa vain 500 kal tunnissa,vain huippupyöräilijä jolla ajonopeus on 50 km tunnissa kuluttaa 1000 kal tai riski bodari joka kyykkää esim 200 kilolla 10 sarjoja

        Juon itse joka päivä kolme kertaa päivässä täytekakku ja leivos kahvit

        Paljonko menee päivässä niitä suklaapatukoita?


      • 77733
        kaloritkuriin kirjoitti:

        Paljonko menee päivässä niitä suklaapatukoita?

        Ei yhtään isompia patukoita,syön enimmäkseen vain oikeaa terveellistä ruokaa.Pullaa en syö ollenkaan,pitsaa vain kerran kuukaudessa

        Herkuttelen kyllä välillä enemmänkin.


      • PotkuPersuksille
        77733 kirjoitti:

        Ei yhtään isompia patukoita,syön enimmäkseen vain oikeaa terveellistä ruokaa.Pullaa en syö ollenkaan,pitsaa vain kerran kuukaudessa

        Herkuttelen kyllä välillä enemmänkin.

        Ei siinä auta vaikka minkälaiselle paperille rustaat niitä laskelmia, kun ei ole pää kunnossa.

        Jos makeaa tekee mieli niin makeaa tekee mieli. Kannattaisi lähteä selvittämään miksi sitä makeaa tekee mieli, jos haluaa laihtua pysyvästi.

        Minä vedin 20 vuotta makeaa kaksin käsin kunnes keksin että päässä on vikaa, fiksasin itseni ja makeaa ei tee enää mieli. Noin niinkuin suoraviivaisesti kerrottuna.


      • lerppajeejee
        77733 kirjoitti:

        Minulla oli aikaisemmin arviointiin perustuva laskutapa,se on kuitenkin epätarkka tähän nykyiseen systeemiin verrattuna.
        Olen joskus kokeillut tarkkaa laskemista,se on hyvin isotöinen,jos ei ole oikeaa systeemiä,tässä keksimässäni systeemissä siihen menee aikaa vain 2 minuttia päivästä,se on ainakin 10 kertaa nopeampi kuin tietokone ohjelmakalorin laskurit.
        Siinä tietää tarkasti jokaisen päivän onko miinus vai plus kaloreita. kalorit tarkoittaa varmaa lihomista.

        Näkee VEIJOSTA tästäkin että hän on aivan pihalla laihduttamisesta,hän ei ymmärrä yhtään mitään laihduttamisesta.Ihminen toimii niin että kaloreita sisään ja kaloreita ulos,jos pistät enemmän sisään kuin ulos ylimääräinen energia muuttuu kehossa rasvaksi

        Taulukon pystyy tosiaan tekemään A4 ruutuvihkoonkin,laittaa alekkain mitä käyttää päivän aikana siihen rammamäärät ja kalorit,ja jokaisen päivän kohdalle x jos on käyttänyt tuotetta,ja jos on käyttänyt enemmän tai vähemmän merkkaa sen ruudulle.
        Lisää peruskalorin kulutus 1600 kal liikunnassa kulutetut kalorit.Liikunta kaloreita ei saa yliarvioida tavallinen aika reipas pyöräily kuluttaa vain 500 kal tunnissa,vain huippupyöräilijä jolla ajonopeus on 50 km tunnissa kuluttaa 1000 kal tai riski bodari joka kyykkää esim 200 kilolla 10 sarjoja

        Juon itse joka päivä kolme kertaa päivässä täytekakku ja leivos kahvit

        Et tainut ymmärtää mikä on taulukkolaskentaohjema...

        Itse käytän sitä apuvälineenä syömisteni laskemiseen, enkä sen kanssa saa kyllä 20 minuuttia menemään päivässä.

        Ja eikö eläkkeellä ole aikaa? 4 tuntia hiihtoa, tunnin kakkupalakahvit ja sitten 4 tuntia hiihtoa.


      • 77733
        77733 kirjoitti:

        Minulla oli aikaisemmin arviointiin perustuva laskutapa,se on kuitenkin epätarkka tähän nykyiseen systeemiin verrattuna.
        Olen joskus kokeillut tarkkaa laskemista,se on hyvin isotöinen,jos ei ole oikeaa systeemiä,tässä keksimässäni systeemissä siihen menee aikaa vain 2 minuttia päivästä,se on ainakin 10 kertaa nopeampi kuin tietokone ohjelmakalorin laskurit.
        Siinä tietää tarkasti jokaisen päivän onko miinus vai plus kaloreita. kalorit tarkoittaa varmaa lihomista.

        Näkee VEIJOSTA tästäkin että hän on aivan pihalla laihduttamisesta,hän ei ymmärrä yhtään mitään laihduttamisesta.Ihminen toimii niin että kaloreita sisään ja kaloreita ulos,jos pistät enemmän sisään kuin ulos ylimääräinen energia muuttuu kehossa rasvaksi

        Taulukon pystyy tosiaan tekemään A4 ruutuvihkoonkin,laittaa alekkain mitä käyttää päivän aikana siihen rammamäärät ja kalorit,ja jokaisen päivän kohdalle x jos on käyttänyt tuotetta,ja jos on käyttänyt enemmän tai vähemmän merkkaa sen ruudulle.
        Lisää peruskalorin kulutus 1600 kal liikunnassa kulutetut kalorit.Liikunta kaloreita ei saa yliarvioida tavallinen aika reipas pyöräily kuluttaa vain 500 kal tunnissa,vain huippupyöräilijä jolla ajonopeus on 50 km tunnissa kuluttaa 1000 kal tai riski bodari joka kyykkää esim 200 kilolla 10 sarjoja

        Juon itse joka päivä kolme kertaa päivässä täytekakku ja leivos kahvit

        Se näyttää toimivan erittäin hyvin tämä ruokapäiväkirja.Nyt näen laihtumisen tai lihomisen tarkasti numeroista.
        kaloreita tuli eilen 400 ja tänään 600 minkä mukaan lihomisvauhti olisi noin 1,5 kg kuukaudessa.Olen sen huomannut arvioiduistakin kaloreista,painon ja vyötärön ympärysmitan kasvamisesta.
        Pidän nyt yhden kevyen kasvispaastopäivän,niitä täytyy varmasti pitää enemmänkin jos ei liiku yhtään.
        Jos olisin pyöräillyt niinkuin ennen miinuskaloreita olisi tullut päivässä ainakin 400.Laihtumisvauhti olisi sillä kalorivajeella reilu 1 kg kuukaudessa.Nyt on ollut sellainen tilanne että kädessä on kivulias vyöruusu,mikä on vaikuttanut siihen etten ole pystynyt harrastamaan liikuntaa.Se tuli samaan oikeaan käteen mihin sain raskaasta työstä tenniskyynerpään.Kipu tuntuu olkapäässä,ja kyynertaipeessa.Se tulee kun nostelee tuhansia kiloja samalla kädellä joka päivä,ja kun työliike on vielä aina sama.Työmaalla koko porukka tiesi hyvin mitä siitä työstä' saa ,kukaan ei varoittanut sanallakaan.Olin tietämättäni tuuraamassa käsileikkauspotilaita.Uskon että työnvälittäjäkin tiesi varmasti hyvin,kukaan ei lähtisi mistään hinnasta tekemään niin vaarallista työtä,että siitä voi vammautua kokonaan,ja menettää pysyvästi työkykynsä.Jos on huono tuuri,niin kovat nivelsäryt voivat jäädä pysyvästi koko loppuelämäksi.


      • 77733
        77733 kirjoitti:

        Se näyttää toimivan erittäin hyvin tämä ruokapäiväkirja.Nyt näen laihtumisen tai lihomisen tarkasti numeroista.
        kaloreita tuli eilen 400 ja tänään 600 minkä mukaan lihomisvauhti olisi noin 1,5 kg kuukaudessa.Olen sen huomannut arvioiduistakin kaloreista,painon ja vyötärön ympärysmitan kasvamisesta.
        Pidän nyt yhden kevyen kasvispaastopäivän,niitä täytyy varmasti pitää enemmänkin jos ei liiku yhtään.
        Jos olisin pyöräillyt niinkuin ennen miinuskaloreita olisi tullut päivässä ainakin 400.Laihtumisvauhti olisi sillä kalorivajeella reilu 1 kg kuukaudessa.Nyt on ollut sellainen tilanne että kädessä on kivulias vyöruusu,mikä on vaikuttanut siihen etten ole pystynyt harrastamaan liikuntaa.Se tuli samaan oikeaan käteen mihin sain raskaasta työstä tenniskyynerpään.Kipu tuntuu olkapäässä,ja kyynertaipeessa.Se tulee kun nostelee tuhansia kiloja samalla kädellä joka päivä,ja kun työliike on vielä aina sama.Työmaalla koko porukka tiesi hyvin mitä siitä työstä' saa ,kukaan ei varoittanut sanallakaan.Olin tietämättäni tuuraamassa käsileikkauspotilaita.Uskon että työnvälittäjäkin tiesi varmasti hyvin,kukaan ei lähtisi mistään hinnasta tekemään niin vaarallista työtä,että siitä voi vammautua kokonaan,ja menettää pysyvästi työkykynsä.Jos on huono tuuri,niin kovat nivelsäryt voivat jäädä pysyvästi koko loppuelämäksi.

        Puolitan nyt kaikki annokset niin että kalorit jäävät 1500 kal päivässä,koska en pysty kovien kipujen takia liikkumaan.


      • MinäkinKävinAutokaupassa
        77733 kirjoitti:

        Se näyttää toimivan erittäin hyvin tämä ruokapäiväkirja.Nyt näen laihtumisen tai lihomisen tarkasti numeroista.
        kaloreita tuli eilen 400 ja tänään 600 minkä mukaan lihomisvauhti olisi noin 1,5 kg kuukaudessa.Olen sen huomannut arvioiduistakin kaloreista,painon ja vyötärön ympärysmitan kasvamisesta.
        Pidän nyt yhden kevyen kasvispaastopäivän,niitä täytyy varmasti pitää enemmänkin jos ei liiku yhtään.
        Jos olisin pyöräillyt niinkuin ennen miinuskaloreita olisi tullut päivässä ainakin 400.Laihtumisvauhti olisi sillä kalorivajeella reilu 1 kg kuukaudessa.Nyt on ollut sellainen tilanne että kädessä on kivulias vyöruusu,mikä on vaikuttanut siihen etten ole pystynyt harrastamaan liikuntaa.Se tuli samaan oikeaan käteen mihin sain raskaasta työstä tenniskyynerpään.Kipu tuntuu olkapäässä,ja kyynertaipeessa.Se tulee kun nostelee tuhansia kiloja samalla kädellä joka päivä,ja kun työliike on vielä aina sama.Työmaalla koko porukka tiesi hyvin mitä siitä työstä' saa ,kukaan ei varoittanut sanallakaan.Olin tietämättäni tuuraamassa käsileikkauspotilaita.Uskon että työnvälittäjäkin tiesi varmasti hyvin,kukaan ei lähtisi mistään hinnasta tekemään niin vaarallista työtä,että siitä voi vammautua kokonaan,ja menettää pysyvästi työkykynsä.Jos on huono tuuri,niin kovat nivelsäryt voivat jäädä pysyvästi koko loppuelämäksi.

        "Nyt näen laihtumisen tai lihomisen tarkasti numeroista.
        kaloreita tuli eilen 400 ja tänään 600 minkä mukaan lihomisvauhti olisi noin 1,5 kg kuukaudessa."

        No eihän tuo kovin tarkkaa ole. Jos tarkkuudet pyöristetään 100 kilokalorin tarkkuuteen ja painonmuutoskin on arvattu "noin" lisäsanalla.

        Minä lasken excelissä syömäni asiat ja liikunnan, voin kertoa että ei tarvi arvailla paljonko paino on kuukauden päästä. Jos laskenta ennustaa että paino on laskee kuukaudessa 2,28 kg niin se oikeasti saattaa laskea 2,24 tai 2,32 kg. Mutta heitto ei ole laskennassa iso.


      • 77733
        77733 kirjoitti:

        Se näyttää toimivan erittäin hyvin tämä ruokapäiväkirja.Nyt näen laihtumisen tai lihomisen tarkasti numeroista.
        kaloreita tuli eilen 400 ja tänään 600 minkä mukaan lihomisvauhti olisi noin 1,5 kg kuukaudessa.Olen sen huomannut arvioiduistakin kaloreista,painon ja vyötärön ympärysmitan kasvamisesta.
        Pidän nyt yhden kevyen kasvispaastopäivän,niitä täytyy varmasti pitää enemmänkin jos ei liiku yhtään.
        Jos olisin pyöräillyt niinkuin ennen miinuskaloreita olisi tullut päivässä ainakin 400.Laihtumisvauhti olisi sillä kalorivajeella reilu 1 kg kuukaudessa.Nyt on ollut sellainen tilanne että kädessä on kivulias vyöruusu,mikä on vaikuttanut siihen etten ole pystynyt harrastamaan liikuntaa.Se tuli samaan oikeaan käteen mihin sain raskaasta työstä tenniskyynerpään.Kipu tuntuu olkapäässä,ja kyynertaipeessa.Se tulee kun nostelee tuhansia kiloja samalla kädellä joka päivä,ja kun työliike on vielä aina sama.Työmaalla koko porukka tiesi hyvin mitä siitä työstä' saa ,kukaan ei varoittanut sanallakaan.Olin tietämättäni tuuraamassa käsileikkauspotilaita.Uskon että työnvälittäjäkin tiesi varmasti hyvin,kukaan ei lähtisi mistään hinnasta tekemään niin vaarallista työtä,että siitä voi vammautua kokonaan,ja menettää pysyvästi työkykynsä.Jos on huono tuuri,niin kovat nivelsäryt voivat jäädä pysyvästi koko loppuelämäksi.

        Nyt on kolmas päivä menossa tällä uudella systeemillä,se on erittäin hyvä ja tarkka,verrattuna kaloriarviointtiin,voin suositella sitä muillekkin,joilla on vaikuksia pitää painoa samassa tai laskea painoa.

        Ensimmäisen päivän kalorit
        olivat 2400 ja kulutetut kalorit 2000
        sitten 2600 ja kulutetut kalorit 2000
        3:mas pv 2100 kulutetut kalorit 20150
        Näyttää siltä että laihtuminen vaatii välttämättä sen liikuntasuorituksen niin että saa edes pienen kalorivajeen.En ole koskaan käyttänyt todellisuudessa tätä pienempiä kalorimääriä.

        Viime lokakuussa laihdutin 5 kiloa pyöräilemällä maratonin joka päivä.Laihdutettavaa rasvamassaa on enään n 4 kg,niin vatsalihakset tulevat näkyviin.En ala syöämään pienempiä kalorimääriä,lisään mielummin liikuntaa.Ruisleivästä en luovu sitä menee kahdella aterialla ensin110g ja illalla 60g lämmitän ne vesihöyryssä,kuivista ruisleivistä tulee kuin ne olisivat vasta leivottu,maistuu hyvin ilman rasvaa kun päällä on leikettä kananmunia tai kalaa lisäksi kasvissalattia tai sipulirouhetta.Leivosannos on kahvin kanssa 40g kaksi kertaa päivässä.

        Kalorit lasketaan siis niin että ihmisen peruskalorin kulutus mikä on jokaisella 1600 kal lepotilassa,siihen lisätään liikunnalla kulutetut kalorit.Pieni kävely vaikka sisällä lisää sen n 2000 kal pv.
        Minulla on nyt käytössä kahdet voimakkaat eri kipulääkkeet tästä työstä saadusta käsivammasta.Täytyy yrittää kuitenkin nyt aloittaa pyöräily uudestaan.Ammattitaitoa olisi ollut moneen muuhunkin työhön,niistä ei olisi tullut mitään vammoja.Saa nähdä poistetaanko tämäkin kommentti asiattomana.


      • 77733

        En enään yhtään ihmettele lihomista,näin jälkiviisaana voin sanoa että ne ylimääräiset kalorit tulee hyvin herkästi jos kaloreita ei laske joka päivä.Minä ainakin lasken kalorit nyt joka päivä laihtumisenkin jälkeenkin,se on tosiaan aivan helppoa kun on paperissa ruokaaineet alekkain,ja niiden kalorit.Kalorien seurannassa on se etu,ettei tarvitse laihduttaa uudestaan.
        Merkkaa aina syönnin jälkeen pystyriville sen päivän kohdalle kun on käyttänyt tuotetta.Seurantaan ei tarvitse käyttää tietokonetta,perinteinen paperi on muutenkin parempi monessa muussakin.


      • 77733
        77733 kirjoitti:

        En enään yhtään ihmettele lihomista,näin jälkiviisaana voin sanoa että ne ylimääräiset kalorit tulee hyvin herkästi jos kaloreita ei laske joka päivä.Minä ainakin lasken kalorit nyt joka päivä laihtumisenkin jälkeenkin,se on tosiaan aivan helppoa kun on paperissa ruokaaineet alekkain,ja niiden kalorit.Kalorien seurannassa on se etu,ettei tarvitse laihduttaa uudestaan.
        Merkkaa aina syönnin jälkeen pystyriville sen päivän kohdalle kun on käyttänyt tuotetta.Seurantaan ei tarvitse käyttää tietokonetta,perinteinen paperi on muutenkin parempi monessa muussakin.

        Nyt oli kalorivaje 1200 päivässä,matalatehoista pyöräilyä tuli 2 tuntia.Sillä lihtuu n 3,5 kiloa kuukaudessa,ei olisi onnistunut ilman ruokapäiväkirjaa.Pystyin nyt lopettamaan sen avulla ilta ja yösyönnin.Syönti on päänsisäinen juttu.Täytyy vielä lisätä kalorivajetta pikku hiljaa.On mielenkiintoista nähdä tarkasti mitä milläkin kalorivajeella laihtuu.

        Ruokapäiväkirja toimii näin.Merkkaa siihen heti aamusta asti tarkasti syödyt kalorit,sitten kun tulee täyteen noin 1400 kal lopettaa siihen syömisen siltä päivältä,mikä tarkoittaa käytännössä sitä että ei mitään syöntiä enään klo 19,00 jälkeen,voi sitä tehdä niinkin,että säästää illaksi jotain pientä esim omena 100 kal
        Ei ollut yhtään vaikea lopettaa,vaikka on aina monen kymmenen vuoden ajan syönyt illallakin,ja yöllä.


      • 77733
        77733 kirjoitti:

        Nyt oli kalorivaje 1200 päivässä,matalatehoista pyöräilyä tuli 2 tuntia.Sillä lihtuu n 3,5 kiloa kuukaudessa,ei olisi onnistunut ilman ruokapäiväkirjaa.Pystyin nyt lopettamaan sen avulla ilta ja yösyönnin.Syönti on päänsisäinen juttu.Täytyy vielä lisätä kalorivajetta pikku hiljaa.On mielenkiintoista nähdä tarkasti mitä milläkin kalorivajeella laihtuu.

        Ruokapäiväkirja toimii näin.Merkkaa siihen heti aamusta asti tarkasti syödyt kalorit,sitten kun tulee täyteen noin 1400 kal lopettaa siihen syömisen siltä päivältä,mikä tarkoittaa käytännössä sitä että ei mitään syöntiä enään klo 19,00 jälkeen,voi sitä tehdä niinkin,että säästää illaksi jotain pientä esim omena 100 kal
        Ei ollut yhtään vaikea lopettaa,vaikka on aina monen kymmenen vuoden ajan syönyt illallakin,ja yöllä.

        Muutin nyt ohjelmaa niin että kalorijakauma on
        Aamu 250 kal
        Päivä 550 kal
        iltapäivä 250 kal
        ilta tai yö 400 kal
        Kalorit yht n 1500 sillä laihtuu 2-5 kg kuukaudessa,riippuen liikunnan määrästä ja kalorivajeesta.Jos liikkuu vain vähän niin 2kg ja erittäin paljon 5 tuntia joka päivä ja raskasta liikuntaa niin jopa 6 kg kk
        Iltasyönnin lopettaminen ei tominut minulla,parempi kun pienentää päivän ateriaa puolella,ja vähentää iltapäivän kaloreita vähän,niin saa illalla tai yöllä syödä,saa hyvin nukuttua.

        Tässäkin suunnittelussa auttoi ruokapäiväkirja,ilman ruokapäiväkirjaa ihminen huijaa koko ajan itseään,pienistä määristä napostelua tulee yllättävän paljon kaloreita.Ruokapäiväkirjaan pitää merkata kaikki ohuet juuston siivut,ja sokeripalat yms tarkasti käyttäen tarkkaa diettivaakaa.


      • 77733
        77733 kirjoitti:

        Muutin nyt ohjelmaa niin että kalorijakauma on
        Aamu 250 kal
        Päivä 550 kal
        iltapäivä 250 kal
        ilta tai yö 400 kal
        Kalorit yht n 1500 sillä laihtuu 2-5 kg kuukaudessa,riippuen liikunnan määrästä ja kalorivajeesta.Jos liikkuu vain vähän niin 2kg ja erittäin paljon 5 tuntia joka päivä ja raskasta liikuntaa niin jopa 6 kg kk
        Iltasyönnin lopettaminen ei tominut minulla,parempi kun pienentää päivän ateriaa puolella,ja vähentää iltapäivän kaloreita vähän,niin saa illalla tai yöllä syödä,saa hyvin nukuttua.

        Tässäkin suunnittelussa auttoi ruokapäiväkirja,ilman ruokapäiväkirjaa ihminen huijaa koko ajan itseään,pienistä määristä napostelua tulee yllättävän paljon kaloreita.Ruokapäiväkirjaan pitää merkata kaikki ohuet juuston siivut,ja sokeripalat yms tarkasti käyttäen tarkkaa diettivaakaa.

        Suunnittelen ja merkkaan etukäteen seuraavan päivän syömiset.Osan niistä punnitsen ja laittan valmiiksi kuppeihin.Pääaterian kalorit kestää olla vain 350 kal muut hedelmät yht 550 kal

        Kalorimäärät ovat nyt selvästi pienempiä kuin ennen,kun nyt on ollut käytössä ruokapäiväkirja.


      • OmaKokemusOnTämä
        77733 kirjoitti:

        Suunnittelen ja merkkaan etukäteen seuraavan päivän syömiset.Osan niistä punnitsen ja laittan valmiiksi kuppeihin.Pääaterian kalorit kestää olla vain 350 kal muut hedelmät yht 550 kal

        Kalorimäärät ovat nyt selvästi pienempiä kuin ennen,kun nyt on ollut käytössä ruokapäiväkirja.

        Olet jäljillä.

        Itse olen toteuttanut ruokapäiväkirjaa jo pari vuotta. Lisäyksenä metodiisi se, että lasken myös hiilihydraatti/proteiini/rasva jakaumaa, sekä erikseen tyydyttyneen rasvan ja sokerin määrän.

        Minä syön päivän energiat tasaisesti, jaettuna viiteen yhtäsuureen osaan. Olen ajatellut että kun syön kolmen tunnin välein, aina saman määrän energiaa, niin verensokeri ei pääse laskemaan missään vaiheessa liian alas.

        Pakko sanoa että näin hyvä ja tasapainoinen olo minulla ei syömisten suhteen ole ollut ainakaan 20 vuoteen.


      • 77737
        OmaKokemusOnTämä kirjoitti:

        Olet jäljillä.

        Itse olen toteuttanut ruokapäiväkirjaa jo pari vuotta. Lisäyksenä metodiisi se, että lasken myös hiilihydraatti/proteiini/rasva jakaumaa, sekä erikseen tyydyttyneen rasvan ja sokerin määrän.

        Minä syön päivän energiat tasaisesti, jaettuna viiteen yhtäsuureen osaan. Olen ajatellut että kun syön kolmen tunnin välein, aina saman määrän energiaa, niin verensokeri ei pääse laskemaan missään vaiheessa liian alas.

        Pakko sanoa että näin hyvä ja tasapainoinen olo minulla ei syömisten suhteen ole ollut ainakaan 20 vuoteen.

        Ihmetyttää,miksi tästä ei puhuta,puhutaan koko ajan vain asian vierestä,ihan niinkuin tämä olisi joku tarkoin varjeltu ammattisalaisuus.Minä aloin miettimään asiaa tarkemmin kun paino alkoi nyt nousta,vaikka seurasin mielestäni aika hyvin arviointiin perustuvalla seurannalla syöntiä.Nyt lihomisen aiheutti tämä sairastuminen.Liian raskaasta työstä tuli kovat hermosäryt oikeaan olkapäähän,kipua on nytkin oikeassa olkapäässä ja käsivarressa,pystyn kuitenkin jo liikkumaan matalatehoisesti.

        Ruoka on ollut hyvää,ja sitä on ollut riittävästi,muita ravintoaineita en ole laskenut,kuin kalorit,kaikki mitä syön on mahdollisimman terveellistä paljon ravintoaineita sisältävää ruokaa.Kalaa,täysjväruisleipää,luomukananmunia,luomutäysmaitoä,oliiviöljyä,erillaisia hedelmiä,omega 3 öljyt avkadosta yms.Arvioisin rasvan osuudeksi n 60g mikä tulee kananmunista,maidosta,leivästä,karkeista,leivoksista,jäätelöstä,kalasta,avokadosta piilorasvoina.Mitään lisättyä rasvaa en käytä,ainoastaan kalan ja kananmunan paistossa 2 tl oliiviöljyä.
        Ennen saattoi mennä viikossa yksi rasia margariinia,se kaikki oli aivan turhia kaloreita,mikä lisäsi puolella kalorimäärää.Omega 6 rasva supistaa verisuonia ja aiheuttaa näin verenpainetta.Velipojalla parantui käsistä vaikea exema ihottuma mikä oli ollut jo kymmeniä vuosia,sekä alkava verenpaine kun lopetti margariinin käytön.

        Tällä uudella ruokapäiväkirjaseurannalla pystyy luotettavasti ennustamaan painon muutokset,pitemmälläkin aikavälillä.
        Käytetyt kalorit esim kahdessa viikossa,liikuntatunnit,kalorivajaus,kaikki näkyy selvinä numeroina.Siitä on helppo ennustaa muutokset.

        Tein sen ensin paperille,sitten tietokoneella.Tulostin siitä sen myös paperille.Erittelin siihen erikseen ateriat,juomat,hedelmät,sattumat,herkut karkit,jäätelöt yms siihen järjestykseen,miten ne yleensä syön.Jätin väliin aoina muutaman tyhjän rivin mahdollisille muille elintarvikkeille,mitä listassa ei ole.


      • OmaKokemusOnTämä
        77737 kirjoitti:

        Ihmetyttää,miksi tästä ei puhuta,puhutaan koko ajan vain asian vierestä,ihan niinkuin tämä olisi joku tarkoin varjeltu ammattisalaisuus.Minä aloin miettimään asiaa tarkemmin kun paino alkoi nyt nousta,vaikka seurasin mielestäni aika hyvin arviointiin perustuvalla seurannalla syöntiä.Nyt lihomisen aiheutti tämä sairastuminen.Liian raskaasta työstä tuli kovat hermosäryt oikeaan olkapäähän,kipua on nytkin oikeassa olkapäässä ja käsivarressa,pystyn kuitenkin jo liikkumaan matalatehoisesti.

        Ruoka on ollut hyvää,ja sitä on ollut riittävästi,muita ravintoaineita en ole laskenut,kuin kalorit,kaikki mitä syön on mahdollisimman terveellistä paljon ravintoaineita sisältävää ruokaa.Kalaa,täysjväruisleipää,luomukananmunia,luomutäysmaitoä,oliiviöljyä,erillaisia hedelmiä,omega 3 öljyt avkadosta yms.Arvioisin rasvan osuudeksi n 60g mikä tulee kananmunista,maidosta,leivästä,karkeista,leivoksista,jäätelöstä,kalasta,avokadosta piilorasvoina.Mitään lisättyä rasvaa en käytä,ainoastaan kalan ja kananmunan paistossa 2 tl oliiviöljyä.
        Ennen saattoi mennä viikossa yksi rasia margariinia,se kaikki oli aivan turhia kaloreita,mikä lisäsi puolella kalorimäärää.Omega 6 rasva supistaa verisuonia ja aiheuttaa näin verenpainetta.Velipojalla parantui käsistä vaikea exema ihottuma mikä oli ollut jo kymmeniä vuosia,sekä alkava verenpaine kun lopetti margariinin käytön.

        Tällä uudella ruokapäiväkirjaseurannalla pystyy luotettavasti ennustamaan painon muutokset,pitemmälläkin aikavälillä.
        Käytetyt kalorit esim kahdessa viikossa,liikuntatunnit,kalorivajaus,kaikki näkyy selvinä numeroina.Siitä on helppo ennustaa muutokset.

        Tein sen ensin paperille,sitten tietokoneella.Tulostin siitä sen myös paperille.Erittelin siihen erikseen ateriat,juomat,hedelmät,sattumat,herkut karkit,jäätelöt yms siihen järjestykseen,miten ne yleensä syön.Jätin väliin aoina muutaman tyhjän rivin mahdollisille muille elintarvikkeille,mitä listassa ei ole.

        Asiasta ei varmaan puhuta siitä syystä, että oletetaan normaalille ihmiselle syömisten laskemisen olevan liian vaikeaa, hankalaa, aikaaviepää tai muuten vaan mahdotonta.

        Vaikka... siinä tulee purettua lihomisen / laihtumisen syvin totuus esille.


      • 77737
        OmaKokemusOnTämä kirjoitti:

        Asiasta ei varmaan puhuta siitä syystä, että oletetaan normaalille ihmiselle syömisten laskemisen olevan liian vaikeaa, hankalaa, aikaaviepää tai muuten vaan mahdotonta.

        Vaikka... siinä tulee purettua lihomisen / laihtumisen syvin totuus esille.

        Kyllä se paljastaa sen totuuden.Joka ei ole sitä ennen käyttänyt voi ihmetellä miten vähän pitää syödä että saa laihtumisen jälkeen painon pysymään samana.Vain jos harrastaa paljon liikuntaa,kalorimäärät ovat huomattavasti isommat.

        Sanoisin niin että se on ehdottomasti paras painonhallintaan,kun haluaa pitää yllä samaa painoa.Laihtumisen jälkeen käy niin,kun alkaa syömään normaalisti,lihominen alkaa,ja siitä ei tiedä yhtään mitään.Vasta muutaman kuukauden kuluttua huomaa että paino on noussut itsestään jotain 10 kg,vaikka on syönyt omasta mielestään aika kevyesti.

        Ruokapäiväkirjaseurannalla kalorit huomaa jo heti samana iltana Sen avulla osaa pysäyttää lihomisen jo heti sen alkuvaiheessa,ennenkuin on ehtinyt lihoa yhtään kiloa.

        Painon saa laskemaan melkein millä tahansa laihdutuskuurilla,painonhallinta on se vaikein.Oikea laihduttaminen alkaa vasta sitten kun on laihtunut,tämä on aivan tosiasia,sekin on tiedossa,että yli 80 % laihduttaneista lihoo takaisin entiseen painoonsa.


      • NäinSeSujuu
        77737 kirjoitti:

        Kyllä se paljastaa sen totuuden.Joka ei ole sitä ennen käyttänyt voi ihmetellä miten vähän pitää syödä että saa laihtumisen jälkeen painon pysymään samana.Vain jos harrastaa paljon liikuntaa,kalorimäärät ovat huomattavasti isommat.

        Sanoisin niin että se on ehdottomasti paras painonhallintaan,kun haluaa pitää yllä samaa painoa.Laihtumisen jälkeen käy niin,kun alkaa syömään normaalisti,lihominen alkaa,ja siitä ei tiedä yhtään mitään.Vasta muutaman kuukauden kuluttua huomaa että paino on noussut itsestään jotain 10 kg,vaikka on syönyt omasta mielestään aika kevyesti.

        Ruokapäiväkirjaseurannalla kalorit huomaa jo heti samana iltana Sen avulla osaa pysäyttää lihomisen jo heti sen alkuvaiheessa,ennenkuin on ehtinyt lihoa yhtään kiloa.

        Painon saa laskemaan melkein millä tahansa laihdutuskuurilla,painonhallinta on se vaikein.Oikea laihduttaminen alkaa vasta sitten kun on laihtunut,tämä on aivan tosiasia,sekin on tiedossa,että yli 80 % laihduttaneista lihoo takaisin entiseen painoonsa.

        Hienoa että toistelet asioita joita kerroin sinulle varmaan jo vuosi sitten :D

        Mutta ei siinä mitään, mukavahan se on että ei mennyt kommenttini hukkaan.


      • 77737
        77737 kirjoitti:

        Kyllä se paljastaa sen totuuden.Joka ei ole sitä ennen käyttänyt voi ihmetellä miten vähän pitää syödä että saa laihtumisen jälkeen painon pysymään samana.Vain jos harrastaa paljon liikuntaa,kalorimäärät ovat huomattavasti isommat.

        Sanoisin niin että se on ehdottomasti paras painonhallintaan,kun haluaa pitää yllä samaa painoa.Laihtumisen jälkeen käy niin,kun alkaa syömään normaalisti,lihominen alkaa,ja siitä ei tiedä yhtään mitään.Vasta muutaman kuukauden kuluttua huomaa että paino on noussut itsestään jotain 10 kg,vaikka on syönyt omasta mielestään aika kevyesti.

        Ruokapäiväkirjaseurannalla kalorit huomaa jo heti samana iltana Sen avulla osaa pysäyttää lihomisen jo heti sen alkuvaiheessa,ennenkuin on ehtinyt lihoa yhtään kiloa.

        Painon saa laskemaan melkein millä tahansa laihdutuskuurilla,painonhallinta on se vaikein.Oikea laihduttaminen alkaa vasta sitten kun on laihtunut,tämä on aivan tosiasia,sekin on tiedossa,että yli 80 % laihduttaneista lihoo takaisin entiseen painoonsa.

        Tätäkään en ole ennen tajunnut,se selvisi,kun otin käyttöön ruokapäiväkirjan.

        Koska rasvakilo on 7000 ylimääräisellä kal 2350 kal lihoo kolmessa
        päivässä
        1kg oikeaa läskiä,en ole sitä ennen tiennyt.

        2350kalx3päivää =7050 kal eli lihoo kilon kolmessa päivässä,se tulee aivan HELPOSTI jos sitä ei tiedä,ja osaa varoa.Jos syö vähän aikaa mysliä maidon kanssa,niin tulee jo 1500 kal

        Tein nyt ruokapäiväkirjan uudestaan,laitoin herkut alapuolelle,ja ruuat
        yläpuolelle,on nopea täyttä,ja laskea kalorit,menee vain 5 min


      • EiHyvääPäivääVaan
        77737 kirjoitti:

        Tätäkään en ole ennen tajunnut,se selvisi,kun otin käyttöön ruokapäiväkirjan.

        Koska rasvakilo on 7000 ylimääräisellä kal 2350 kal lihoo kolmessa
        päivässä
        1kg oikeaa läskiä,en ole sitä ennen tiennyt.

        2350kalx3päivää =7050 kal eli lihoo kilon kolmessa päivässä,se tulee aivan HELPOSTI jos sitä ei tiedä,ja osaa varoa.Jos syö vähän aikaa mysliä maidon kanssa,niin tulee jo 1500 kal

        Tein nyt ruokapäiväkirjan uudestaan,laitoin herkut alapuolelle,ja ruuat
        yläpuolelle,on nopea täyttä,ja laskea kalorit,menee vain 5 min

        No eihän se nyt noin se paino kerry.

        Sulla on kuitenkin kroppa käynnissä koko ajan, eli perusaineenvaihdunta, joka kuluttaa energiaa.
        Painoa tulee kilo lisää, jos syöt 7000 kcal ENEMMÄN KUIN KULUTAT.

        Saat pistellä lusikalla aika vikkelään tahtiin että onnistut kartuttamaan kilon kolmessa päivässä.


      • 77737
        EiHyvääPäivääVaan kirjoitti:

        No eihän se nyt noin se paino kerry.

        Sulla on kuitenkin kroppa käynnissä koko ajan, eli perusaineenvaihdunta, joka kuluttaa energiaa.
        Painoa tulee kilo lisää, jos syöt 7000 kcal ENEMMÄN KUIN KULUTAT.

        Saat pistellä lusikalla aika vikkelään tahtiin että onnistut kartuttamaan kilon kolmessa päivässä.

        Tämä on laskettu jos henkilö on liikuntaa harrastamaton
        Kyllä minä se oikein olen laskenut peruskalorinkulutus on 1600 kal ja lopullinen kulutus ilman liikuntaa on 2000 kal

        Jos lasket sen helposti niin että olet liikuntaa harrastamaton ja kulutuksesi on 2000 kal päivässä
        Se tekee kolmessa päivässä 6000 kal

        Jos syökin päivässä 4.350 kal se tekee kolmessa päivässä 13.000 kal eli 7000 kal enemmän,toisin sanoen olet lihonut läskiä kolmessa päivässä yhden kilon

        Tämähän on juuri sitä että ihmiset eivät tajua laihduttamisesta yhtään mitään.

        Pitäisi juosta maratoni joka päivä,jos kuluttaisi tuon 4.350 kal kolmen tunnin pyöräilykin kuluttaa vain 1200 kal tavallisella kuntoilijalla,kulutus on silloinkin vain 3200 päivässä eikä sekään vielä estäisi lihomista.Lihominen kyllä puolittuisi.


      • 77737

        Jos on vaikka kevyen toimistotyön tekijä joka menee autolla töihin kulutus on vain 2000 kal päivässä.Pienikokokoisella se on vähemmän ja suurikokoisella enemmän.Jos on liikuntaa harrastamaton eläkeläinen yms kulutus on sama.

        Teveellisestä syönnistä koko päivän aikana tulee vain 1500-1800 kal

        Karkista jäätelöstä,pitsasta,muroista,jäätelöstä yms tulee lyhyessä ajassa jopa 4000 kal

        Pistäkää paperille kaikki alekkain,ja punnitkaa kaikki tarkasti diettivaalla ja säilyttäkää kaikki karkkipaperit ja jugurtti yms purkit,niin tulee se totuus esiin.


    • loposenjeejee

      "Nyt oli kalorivaje 1200 päivässä,matalatehoista pyöräilyä tuli 2 tuntia.Sillä lihtuu n 3,5 kiloa kuukaudessa,ei olisi onnistunut ilman ruokapäiväkirjaa."

      1200 kilokalorin päivittäinen energiavaje, johtaa 5,3 kg painonalenemaan kuukaudessa. Tuon päälle tulee vielä mahdollinen nestepoistuma.

      "On mielenkiintoista nähdä tarkasti mitä milläkin kalorivajeella laihtuu."

      Tuo on ihan laskettavissa, toimenpide on vieläpä yksinkertainen.

      "sitten kun tulee täyteen noin 1400 kal lopettaa siihen syömisen siltä päivältä,mikä tarkoittaa käytännössä sitä että ei mitään syöntiä enään klo 19,00"

      Menetelmästi ei toimi kovinkaan hyvin. Kun päivän energiamäärä on syöty ja loppupäivä menee paastotessa, verensokeri alkaa laskemaan, joka johtaa siihen että tulee tunne siitä, että pitäisi syödä jotakin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe