Hyvät palkat

entinensiivooja

kenellä on kenellä ei. Tilastot ei kerro totuutta jonkun alan keskipalkoista. Oikeasti on niin, että joillain harvoilla on huikean ylisuuret tulot. Ero voi olla kymmenkertainen. Sitten kun lasketaan keskipalkkaa, alempi palkka esim. 1500e voi nousta 3500e tilastoissa. Kuinka höplästä vedettäviä suomalaiset on ? Niille voi syöttää mitä vaan pajunköyttä ja kaikki menee läpi sellaisille jotka ei osaa itse laskea edes keskiarvoa.
Yhteiskunnan ongelma on valtavat tuloerot, jotka kasvaa vuosi vuodelta. Se vaikuttaa myös työllisyyteen. Moni työtön luulee, että itseä yritetään työllistää liian huonolla palkalla. Palkkakehityksen pitäisi olla sellainen, että se olisi kytköksissä työvuosiin, eikä esimerkiksi koulutustasoon. Ongelma on myös se, että jotkut korkeasti koulutetut ihmiset on täysin epäsosiaalisia sopeutumaan oman alansa vaativiin ylempiin virkoihin. Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää itse mihin pystyy mihin ei. Monille opiskelijoille olisi paljon viisaampaa lopettaa opiskelu ja tyytyä vaatimattomampiin töihin. Työ se on kuitenkin mikä tekee ihmisen.

2

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hjfjodifj

      Melko katkera kirjoitus, joka samalla paljasti ettet itse näytä tietävän asiasta mitään.

      Ehdottomallasi mallilla Suomi olisi täynnä siivoojia ja kaupan kassoja. Kukaan ei tekisi mitään tuottavaa, eikä mitään kehitystä tapahtuisi vaan taantuisimme takaisin kivikaudelle.

      Se nyt vaan on niin, että siivoojasta varmaan tuntuu siltä ettei kukaan täällä tienaa mitään vaikka tosiasiassa ihan ammattikoulupohjalla aika monet pääsee yli 50 000€ vuosituloihin. Se on sitten eri asia pitääkö sitä suurena vai pienenä summana.

    • vituttaa.saatana

      Keskiarvoa vääristää eräiden huippupalkat mutta mediaani kertoo varmaan todellisemman tilanteen. Esim. viime vuonna Suomen yleisin palkka oli 2600e/kk.
      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/258905-suomen-yleisin-palkka-2600-ekk-katso-lista-40-vuotiaat-tienaavat-eniten

      Itse olen nyt 44v ja ei yllä palkka edes tuohon mediaaniin. Rakennuspuusepänteollisuus on niin matalapalkkaista hommaa. Tälle alalle en edes alunperin kouluttautunut enkä halunnut mutta lama-ajan turmeleman työelämän takia tähän jouduin pakolla kuitenkin.

      Olen menettänyt uskoni suomalaiseen yhteiskuntaan ja varsinkin sen reiluuteen, systeemi riepottelee ihmisiä aivan pelkkinä pelinappuloina ja systeemi näkyy olevan vain itseään varten eikä ihmisiä varten. Lama oli päättäjien aikaansaannosta mutta silti siitä eivät ota vastuuta vaan syyllistävät työttömiksi joutuneet työttömyydestään ja sitten keksivät kaikenlaisia aktiivimalleja ym. kyykytyksiä joilla pakotetaan ihmiset paskaduuneihin olemattomalla palkalla, lisäksi vielä nuo nykyajan orjakauppiaat eli vuokratyöfirmat mitkä pitäisi kieltää ihmisoikeuksien vastaisina!!

      Kyllä on elämä suomessa mennyt painajaiseksi ja taitaa mennä kohti kauhuleffaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe