kenellä on kenellä ei. Tilastot ei kerro totuutta jonkun alan keskipalkoista. Oikeasti on niin, että joillain harvoilla on huikean ylisuuret tulot. Ero voi olla kymmenkertainen. Sitten kun lasketaan keskipalkkaa, alempi palkka esim. 1500e voi nousta 3500e tilastoissa. Kuinka höplästä vedettäviä suomalaiset on ? Niille voi syöttää mitä vaan pajunköyttä ja kaikki menee läpi sellaisille jotka ei osaa itse laskea edes keskiarvoa.
Yhteiskunnan ongelma on valtavat tuloerot, jotka kasvaa vuosi vuodelta. Se vaikuttaa myös työllisyyteen. Moni työtön luulee, että itseä yritetään työllistää liian huonolla palkalla. Palkkakehityksen pitäisi olla sellainen, että se olisi kytköksissä työvuosiin, eikä esimerkiksi koulutustasoon. Ongelma on myös se, että jotkut korkeasti koulutetut ihmiset on täysin epäsosiaalisia sopeutumaan oman alansa vaativiin ylempiin virkoihin. Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää itse mihin pystyy mihin ei. Monille opiskelijoille olisi paljon viisaampaa lopettaa opiskelu ja tyytyä vaatimattomampiin töihin. Työ se on kuitenkin mikä tekee ihmisen.
Hyvät palkat
2
61
Vastaukset
- Hjfjodifj
Melko katkera kirjoitus, joka samalla paljasti ettet itse näytä tietävän asiasta mitään.
Ehdottomallasi mallilla Suomi olisi täynnä siivoojia ja kaupan kassoja. Kukaan ei tekisi mitään tuottavaa, eikä mitään kehitystä tapahtuisi vaan taantuisimme takaisin kivikaudelle.
Se nyt vaan on niin, että siivoojasta varmaan tuntuu siltä ettei kukaan täällä tienaa mitään vaikka tosiasiassa ihan ammattikoulupohjalla aika monet pääsee yli 50 000€ vuosituloihin. Se on sitten eri asia pitääkö sitä suurena vai pienenä summana. - vituttaa.saatana
Keskiarvoa vääristää eräiden huippupalkat mutta mediaani kertoo varmaan todellisemman tilanteen. Esim. viime vuonna Suomen yleisin palkka oli 2600e/kk.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/258905-suomen-yleisin-palkka-2600-ekk-katso-lista-40-vuotiaat-tienaavat-eniten
Itse olen nyt 44v ja ei yllä palkka edes tuohon mediaaniin. Rakennuspuusepänteollisuus on niin matalapalkkaista hommaa. Tälle alalle en edes alunperin kouluttautunut enkä halunnut mutta lama-ajan turmeleman työelämän takia tähän jouduin pakolla kuitenkin.
Olen menettänyt uskoni suomalaiseen yhteiskuntaan ja varsinkin sen reiluuteen, systeemi riepottelee ihmisiä aivan pelkkinä pelinappuloina ja systeemi näkyy olevan vain itseään varten eikä ihmisiä varten. Lama oli päättäjien aikaansaannosta mutta silti siitä eivät ota vastuuta vaan syyllistävät työttömiksi joutuneet työttömyydestään ja sitten keksivät kaikenlaisia aktiivimalleja ym. kyykytyksiä joilla pakotetaan ihmiset paskaduuneihin olemattomalla palkalla, lisäksi vielä nuo nykyajan orjakauppiaat eli vuokratyöfirmat mitkä pitäisi kieltää ihmisoikeuksien vastaisina!!
Kyllä on elämä suomessa mennyt painajaiseksi ja taitaa mennä kohti kauhuleffaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086