Raskaus ja mies

Miten miehet kokevat raskauden? Miten naisen kasvava vauvamasu vaikuttaa ukkeliin?

Mitä tuntemuksia miehellä herää kun (oma) nainen on raskaana?

Muuttuuko suhtautuminen & käytös, ja miten?

Palstan oletetut isukit voivat vastata : )

46

2486

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oot sä mennyt paukahtamaan raskaaksi :D

• En. Vasta harjoitellaan hommia.

• misspönttöuuni kirjoitti:

En. Vasta harjoitellaan hommia.

Olisit nyt edes vähän meitä pitänyt jännityksessä.

• AsianVierestä

Naisen raskaus herättää miehessä kahdenlaisia tunteita. Toinen puoli miehestä ajattelee wow, hieno homma tulla isäksi. Toinen puoli on hieman huolissaan tulevasta vastuusta ja muutoksista elämässä joita vauva tuo mukanaan.

Luonto on tehnyt tietynlaisia automaatteja ihmisten käyttäytymismalleihin. Miehestä yleensä tulee suojelevampi, huomioi paremmin naistaan. Toisaalta miehen hormonitasot voivat laskea raskauden loppupuolella ja synnytyksen jälkeisenä aikana, miehestä tulee hieman saamaton tasapainoisuudessaan. Mies kipuilee naisen huomion muutoksista. Tärkeintä ei ole enää mies vaan tuleva vauva, syntynyt vauva. Joillekin miehille voi tulla "mustasukkaisuutta" naisen huomion vähentyessä ja se voi heijastaa ongelmia parisuhteeseen. Menee aikaa kunnes mies ymmärtää ettei elämän tarkoitus ollutkaan vain huomionkipeänä nussia kauniita naisia:)

• Vai raskaana? Mikäs siinä, kyllähän palstaraskaus toisi juttuihin uutta näkökulmaa, ja luulen että Harmis ilmoittautuu piahkoin palstakummiksi.

Raskaus ei muuta aktiivista ja hyväkroppaista naista vastenmieliseksi, vaan sen tuoma "hehku" voi jopa lisätä viehätysvoimaa. Minun exälläni ei ollut taipumusta lihomiseen, ja meillä p.ntiinkin molempien raskauksien aikana lähes raskauden loppuun asti ihan normaalisti (doggystyle). Älä siis päästä itseäsi lihoamaan, niin mies ja jälkikasvu kiittävät.

Raskausaika menee aika leppoisasti, se on sellaista onnellista aikaa ja elämä hymyilee. Ongelmat alkavat vasta lapsen synnyttyä (ellei lasta anneta adoptioon). Nainen kotona yhdessä 20 tuntia vuorokaudessa nukkuvan vauvan kanssa, jokainen ymmärtää että tuo joutilaisuus sotkee naisen pään. Mukaan kun otetaan ympärille rakentuvan mammakerhon loputtomat analyysit uuden elämäntilanteen haasteiden ja epäoikeudenmukaisuuksien kartoittamiseksi, niin pian mies huomaa olevansa rikollinen joka pani muijan paksuksi ja jätti tämän vauvan kanssa oman onnensa varaan paeten työhön.

"Babyblues", se on tila johon nainen suggestoi itsensä elämänsä onnellisimmalla hetkellä. Se voi kestää vuosia ja sinä aikana mies on perheen (mamman ja vauvan) suurin vihollinen.

"Babybluesin" aikaan mies tarvitsee oman asunnon, ja sen päätyttyäkään ei kannata luopua kakkosasunnosta.

• Ei se nyt hirveästi vaikuta. Raskaus on naiselle vähän sellainen pitkittynyt miesflunssa jonka taudin oireet hieman vaihtelee. Jos kyselee että tuonko kahvit sinne sohvalle niin voi olla että on mailman rakastavaisin ja ihanin mies kun vatsa niin haittaa liikkumista tai sitten olet idiootti kun et ymmärrä että nainen on raskaana eikä sairas. Samalla lähtee liikkeelle sohvalta siihen malliin että miettii ehtikö se vauva mukaan.
      Nykyään tietysti miehillä on hieman helpompaa kun kaupat ovat auki 24/7. Yöllä kello kolme ilmoitettu tarve saada suolakurkkuja ei aiheuta sellaista päänvaivaa kuin silloin. Kyllä 150 km säteellä joku kauppa on auki.
      Loppuvaiheessa oli vaikein vaihe kun maha alkoi naisella painamaan ja halusi jo siitä eroon. Kuulemma sillä millä se on sinne laitettu niin sillä se myös tulee ulos joten melko fyysinen loppuaika myös minulle.

Synnytys nyt oli helppo kun vaan muisti että ohjeet oli aina synnyttäjälle eikä minulle. Hengittää sai omaan tahtiin ja suositeltavaa oli ettei itse alkanut ponnistamaan. Olisi tullut yllätys itsellenikin.
      Se on kyllä todettava että sairaalassa isät otettiin kyllä huomioon. Hyvät ja rauhalliset neuvot tuli kylvettämiseen, navan hoitoon yms ja ihan oikeasti tuli tunne että isätkin huomioidaan.

Nimimerkki Iku-Turson kanssa samoilla linjoilla että siinä on riski että mies syrjäytetään ja aika vahva mies saa olla että ottaa sen paikkansa.

• "Kuulemma sillä millä se on sinne laitettu niin sillä se myös tulee ulos joten melko fyysinen loppuaika myös minulle."

Tämä kohta jäi hieman epäilyttämään.

"Kuulemma sillä millä se on sinne laitettu niin sillä se myös tulee ulos joten melko fyysinen loppuaika myös minulle."

Tämä kohta jäi hieman epäilyttämään.

Käytiin siellä ensin liian aikaisin ja lähettivät kotiin odottamaan. Kätilö neuvoi ajamaan töyssyistä tietä; kuulemma nopeuttaa synnytyksen alkua.
        Saman kuulemma tekee myös tuo toinen tapa.

• M184 kirjoitti:

Käytiin siellä ensin liian aikaisin ja lähettivät kotiin odottamaan. Kätilö neuvoi ajamaan töyssyistä tietä; kuulemma nopeuttaa synnytyksen alkua.
        Saman kuulemma tekee myös tuo toinen tapa.

No voihan juutas...

Veikkasin tulista ruokaa, rappuskävelyä ja saunaa.

Minulla on olo, että sinä tiedät liikaakin tästä :D

• Vähän vastauksia, mutta kun laatua katsoo, riittää oikein hyvin. Selvästi he, jotka vastasivat, tiesivät mistä puhuivat. Kiitos. Nämä olivat ihan selvästi miesten kommentteja asiasta ja jotakin olette läpikäyneet.

Halusin vaan tietää sekoaako mies siinä tilanteessa.

Ja p.s. En ole raskaana.

• Käsittääkseni voit ollakin raskaana....kannattaa seurata kuukautisia ettei synny yllätyksiä.

• Iku-Turso kirjoitti:

Käsittääkseni voit ollakin raskaana....kannattaa seurata kuukautisia ettei synny yllätyksiä.

Enkä ole.

• miten.sen.kertoisi.vai

erokin voi tulla kun lapsi arabimiehen onko lapsi sen rautakaupan sivuilla ollut miehen

• Iku-Turso kirjoitti:

Käsittääkseni voit ollakin raskaana....kannattaa seurata kuukautisia ettei synny yllätyksiä.

Miten niin "käsittääksesi"?

Miten niin "käsittääksesi"?

Käsitin että menit tässä iltana muutamana sänkyyn miehesi viereen ilman housuja. Siinä touhussa voi päätyä "siitepölyä" reisien väliin.

• Iku-Turso kirjoitti:

Käsitin että menit tässä iltana muutamana sänkyyn miehesi viereen ilman housuja. Siinä touhussa voi päätyä "siitepölyä" reisien väliin.

Eihän nyt sentään mikään mehiläinen ole.

• Iku-Turso kirjoitti:

Mutta kiitos kun neuvoit silloin ; )

Mutta kiitos kun neuvoit silloin ; )

Olepa hyvä vaan.

Sitähän miehet on vailla, pidä se mielessä.

Eihän nyt sentään mikään mehiläinen ole.

Noo, onhan sillä siitepölyllä toinenkin nimi, tiedät varsin hyvin mikä.

Siinähän on proteiinia joka vahvistaa naisten hiuksia.

• Iku-Turso kirjoitti:

Olepa hyvä vaan.

Sitähän miehet on vailla, pidä se mielessä.

Pitäs olla vailla muutakin... :(

Pian tulee tosi surulliseksi.

Pitäs olla vailla muutakin... :(

Pian tulee tosi surulliseksi.

Ellet nauti seksistä, niin älä roiku parisuhteessa. Miehelle seksi on usein se pääsyy parisuhteelle.

• Iku-Turso kirjoitti:

Ellet nauti seksistä, niin älä roiku parisuhteessa. Miehelle seksi on usein se pääsyy parisuhteelle.

Vai niin.

Eli nainen on pelkkä kuori.

Kuka sanoo etten nauti, mutta elämään kuuluu paljon muutakin. Pitää osata mm. keskustella.

Vai niin.

Eli nainen on pelkkä kuori.

Kuka sanoo etten nauti, mutta elämään kuuluu paljon muutakin. Pitää osata mm. keskustella.

Netissähän sinä keskustelet, älä vaivaa kiireistä miestäsi jaarituksillasi vaan käyttäkää yhteinen aika hyödyllisemmin.

• Iku-Turso kirjoitti:

Netissähän sinä keskustelet, älä vaivaa kiireistä miestäsi jaarituksillasi vaan käyttäkää yhteinen aika hyödyllisemmin.

Just joo...

No kai minä haluaisin keskustella hänenkin kanssaan..

Luulen, että en kauaa katsele.

Just joo...

Soitin hänelle äsken.

Ärisi kuin muurahaiskarhu. :'/

Just joo...

Ei se vaihtamalla parane.

Minäkin ryhdyin huomaamaan kodin arvon vasta silloin kun siellä oli lapsia. Siihen asti exäni oli vain sinnikäs pano joka halusi vakituisen panosuhteen. Niin miehet ajattelevat.

• Iku-Turso kirjoitti:

Ei se vaihtamalla parane.

Minäkin ryhdyin huomaamaan kodin arvon vasta silloin kun siellä oli lapsia. Siihen asti exäni oli vain sinnikäs pano joka halusi vakituisen panosuhteen. Niin miehet ajattelevat.

Turhauttavaa.

Ja nyt olen niin väsynyt etten jaksa ajatella. Olkoon missä on.

Alan uskoa ettei mitään onnellisia liittoja ole missään, EI MISSÄÄN.

Turhauttavaa.

Ja nyt olen niin väsynyt etten jaksa ajatella. Olkoon missä on.

Alan uskoa ettei mitään onnellisia liittoja ole missään, EI MISSÄÄN.

Kyllä oikeaa rakkauttakin on. Se vain ei löydy etsimällä, se tulee eteen odottamatta.

• Iku-Turso kirjoitti:

Kyllä oikeaa rakkauttakin on. Se vain ei löydy etsimällä, se tulee eteen odottamatta.

Ei tuu mulle, mutta hyvää yötä.

Keljuttaa ja väsyttää.

Ei tuu mulle, mutta hyvää yötä.

Keljuttaa ja väsyttää.

Mulle se tuli eteen vasta lähes viiskymppisenä. Sulla on vielä aikaa.

• Onko se totta, että mies lihoo kun nainen odottaa?

• Ei liho ainakaan raskauden takia, mutta on varmasti mahdollista jos mies alkaa mässäilemään niinkuin raskaana oleva nainen (joka syö kahden edestä).

• Iku-Turso kirjoitti:

Ei liho ainakaan raskauden takia, mutta on varmasti mahdollista jos mies alkaa mässäilemään niinkuin raskaana oleva nainen (joka syö kahden edestä).

Tiedän miehiä, joilla on ilmennyt jotain sympatiasyömistä...

Tiedän miehiä, joilla on ilmennyt jotain sympatiasyömistä...

Mulla oli vaikeuksia tuntea edes empatiaa kun katsoin mitä exä tunki kitusiinsa kun oli kuulemme niitä "mielitekoja". Itsetuhoista käytöstä...

• Iku-Turso kirjoitti:

Mulla oli vaikeuksia tuntea edes empatiaa kun katsoin mitä exä tunki kitusiinsa kun oli kuulemme niitä "mielitekoja". Itsetuhoista käytöstä...

Se on vauva, joka käskee masussa, että vedä berliininmunkki.

• Iku-Turso kirjoitti:

Tuliko sinusta vastuuntuntoisempi kun lapset tuli?

Tuliko sinusta vastuuntuntoisempi kun lapset tuli?

Tuli.

Lopetin vieraissa käymisen ja muun viihde-elämän. Keskityin vastuisiini.

• Iku-Turso kirjoitti:

Tuli.

Lopetin vieraissa käymisen ja muun viihde-elämän. Keskityin vastuisiini.

Oot tehny tosi rumasti vaimolles jos kävit vieraissa, tosi tosi tosi rumasti :(

Onneksi lapset. Saat kiittää heitä.

Oot tehny tosi rumasti vaimolles jos kävit vieraissa, tosi tosi tosi rumasti :(

Onneksi lapset. Saat kiittää heitä.

Kyllähän vaimoni tiesi minut suhteeseen ryhtyessään, ei hän mitään pulmusta ottanut.

• Iku-Turso kirjoitti:

Kyllähän vaimoni tiesi minut suhteeseen ryhtyessään, ei hän mitään pulmusta ottanut.

Oletko seksiriippuvainen vai miksi pitää tehdä vääryyttä?

Oletko seksiriippuvainen vai miksi pitää tehdä vääryyttä?

Nykyään en ole enää niin seksin perään, mutta nuorena halut oli kovat (niin kyvytkin).

• Iku-Turso kirjoitti:

Nykyään en ole enää niin seksin perään, mutta nuorena halut oli kovat (niin kyvytkin).

Voi sinua. Nyt vanhempana pitää ainakin katua sitä...

mitä olet tolloillut.

Voi sinua. Nyt vanhempana pitää ainakin katua sitä...

mitä olet tolloillut.

Hahhahhaa.

Minulla on ollut kivaa. Enemmän minä kadun niitä vuosiani suhteessa joka oli käytännössä ihan tyhjää.

• Iku-Turso kirjoitti:

Hahhahhaa.

Minulla on ollut kivaa. Enemmän minä kadun niitä vuosiani suhteessa joka oli käytännössä ihan tyhjää.

Voi ei :(

Voi ei :(

Sorry, ei ollut tarkoitus masentaa.

• pitkätukka-68

No ihan ekaks pitää tunnustaa, etten minä eikä kovin muukaan mies ole kokenut raskautta. Ehkä tarkoitit naisen raskautta miehen näkökulmasta.

No, mulle tuo ei pahemmin konkretisoinut paljoakaan ennen sairaalaanmenoa. Lapsen tulo ja lapsiarki ei pelottanut, sillä naisella oli ennestään lapsi (3v kun tutustuttiin, tässä vaiheessa jo ekalle menossa). Tietysti OMA oli vähän eri juttu, ja se et näkee ihan pienestä asti.

Mietin jälkeenpäin, et teinkö väärin kun naisen raskausaikana tein ylitöitä ja säästin pekkasia lapsen syntymän jälkeiseksi ajaksi: tuli paremmat isyysrahat ja sain pitää vapaata kun lapsi oli syntunyt.
      Raskaanaolevalla oli kyllä vertaistukea, sillä vaikka maalla asuttiinkin, hänen hyvä juoruystävänsä naapurista (n. 2 km päässä) oli kuukauden myöhemmässä paksuuden suhteen.
      Lisäks kävin vielä koulussakin 3 iltaa viikossa. Kotiuduttua lenkitin koiran, iltasadutin lapsen ja... ei mulla enää puhti riittänyt joka ilta seksiin.

Musta oli tullu kiltti ja kunnollinen. Ilmankos se nainen lähtikin puolen vuoden päästä toisen matkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe