Radat tukkivat juoruryhmät

mindy30

Lillutaan ja vesikävellään oikeiden vesijuoksijoiden tukkeena 2-3 hlön keskusteluryhminä. Sitten kun pyydät ystävällisesti päästä ohi niin johan on naama norsunv...lla ja hymähdellään.

Voiko ne perhanan kälätykset hoitaa vaikka kahvilassa tai saunassa kuntoaltaan sijaan? Kuntoallas on nimensä mukaisesti KUNTOilijoille. Lillumaan ja juttelemaan voi vaikka mennä johonkin lämminvesialtaaseen tai poreammeeseen, mutta voih...sielläkin on aikarajat. Niitäkään moni ei tosin kunnioita, vaan omivat poreet itselleen.

Jokainen voi ja saa mennä omaa tahtiaan ja jaksamisensa/kykyjensä mukaan vesijuoksuradalla, mutta kyllä nopeammille pitää antaa ohitustilaa ja mennä jonossa eikä rinnakkain kälättäen. Kun kaikki juoksijat menee jonossa, jokaisen kuntoilukokemus vain paranee ja vesijuoksusta saa jokainen parhaan hyödyn irti. Jos ilman juoruja on tylsää, voi vaikka tehdä eri etenemisliikkeitä. Vinkkejä löytyy vaikka YouTube-videoista. Ei kai kuntoilun aina ole tarkoitus olla pelkkää hauskaa, lienee kai se terveyden ylläpito ja kilojen kadotus pääasia?

Lisäksi on noloa, että pitää jostain tosi henkilökohtaisista asioista pulista kovaan ääneen koko halliväen kuullen. Kaikki jutut peräpukamaleikkauksista tissinalussieneen päätyy muiden korviin. Yök.

Itse hoidan juttelut ystävättärien kanssa kahvilassa ja jos menemme yhdessä vesijuoksemaan niin piruvie me mennään jonossa niin kuin jokainen maalaisjärjellä varustettu yksilö. Onneksi joissakin meissä naisihmisissä on huomaavaisuutta ja maalaisjärkeä, liian monet pilaavat toisten kuntoilun tukkimalla radat juoruryhmillä ja haittaamalla muiden ohitusta.

5

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä raivostuttaa ja hyvin yleistä ainakin Tampereen uimahalleissa. Siksi uin yleensä, vaikka vesijuoksukin houkuttaa. En vaan jaksa noita akkoja. Miksei uimahalleissa valvota tätä mitenkään :/

    • Anonyymi

      tyhmät ämmät täällä valittaa

    • Anonyymi

      Tämä ilmiö on ihan kaikkialla, missä vain vesijuoksua harrastetaan. Altaaseen tullaan seurustelemaan, ei kuntoilemaan. Sitten kehutaan laajasti miten tuli taas kuntoiltua ja urheiltua ja kuitenkin se liikunta on pelkkää altaassa juoruilua ja kuviokelluntaa. Turussa Impivaarassa tämä ongelma on hoidettu siten, että leveän vesijuoksuradan vieressä on nopeille yksi kapea rata. Ikävä kyllä nämä juorumammat siirtyy monesti sinne nopeille tarkoitetulle radalla juoruamaan rinnakkain, jolloin kukaan ei pääse ohi sielläkään saati että voisi tulla vastaan.

      Vesijuoksu on näillä oikeammin pelkkää kelluntaa tai koirauintia vaakatasossa, jolloin lisäksi potkitaan takanatulevia. Minua kanssa ottaa päästä, että nämä tyypit on pelkästään häiriköimässä kuntoilijoita.

      • Anonyymi

        Jotkut tulevat uimahalliin viihtymään ja rentoutumaan. Hyväksy se! Jos kanssaihmiset ärsyttävät noin paljon, niin pysy kotona


    • Anonyymi

      Voisiko nyt hyväksyä sen, että toisille uimahalli on urheilua varten ja toisille paikka tulla rentoutumaan. Ja että kaikille annettaisiin mahdollisuus toteuttaa sitä omaa hallikäyntiään niin kuin haluaa. Minulle hallikäynti on aina ensisijaisesti enemmän rentoutumista kuin urheilua, mutta yleensä hybridi. Ensin uin kuntoradalla matkaa, kunnes alkaa väsyttämään, väliin saunakäynti ja sitten vapaampi vaihde. Silloin toki viihdyn enemmän lämminvesialtaassa ja kuntoradat jätän niitä enemmän tarvitseville.

      Mutta tämä vesijuoksusekoilu ei vain mene mulla käsitykseen. Olen itse löytänyt lajin noin vuosi sitten ja pidän siitä kuntoilumuotona, mutta asenteeni on kuitenkin ollut enemmän rentoutumisen puolella. Jos siinä samassa vesijuoksuringissä nyt muutama ui rinnakkain ja käyttää, niin miksi se ketään haittaa. Aloittajan tekstistä nyt ei saa selvää, että miten pahasti ne kälättäjät ovat omineet radan. Ei tietenkään siitäkään tule mitään, että omistan koko tila omaan käyttöön.

      Suoraan sanottuna, nykyään ahdistaa mennä uimahalleihin, kun olen tajunnut, miten ikävästi kanssaihmisistä siellä ajatellaan. Minäkin olen Mäkelänrinteessä ollut kaverin kanssa vesijuoksemassa ja juoksimme rinnakkain, koska halusimme samalla jutella.

      Himourheilijat on näköjään sitten samanlaisia oli laji mikä hyvänsä. Kuvittelevat, että muutkin on samanlaisia himourheilijoita ja jos onkin muka "vääränlainen" intentio, niin heidän mielestään sitten ne vapaa-ajan kulkijat saisivat pysyä kotonaan. Ikävä asenne. Ja uimavalvonta ei puutu asiaan, koska valvojat varmasti ajattelevat samalla tavalla kuin minä. Ei uimahallissa käynnin edellytys ole se, että sinne pitää tulla suorittamaan. Jotkut haluavat rentoutua, hyväksy se.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe