https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/275315-ulosotossa-kaikkien-aikojen-suurin-perintapotti-nyt-nakyy-ikava-ilmio-johtuu
ulosotossa. Suomalaiset on ulosotto kansaa, elävät yli varojensa eivätkä osaa käyttää rahaa järkevästi. Itsellä ei velkaa ole.
Paljonko teillä on velkaa
83
<50
Vastaukset
- Elluhalloyb
Ei ole mullakaan....
Hyvä niin...🙄☀️👍 Ei oo velkaa. Jollei tätä lasketa.
http://velkakello.fi/Kiitos opettavaisen linkin laittamisesta. Minulla on siis valtion velkaa likemmäs 20 000 niin kuin kaikilla suomalaisilla. Omaa velkaa on n. 9000 euroa opintolainana ja yhdelle kaverille olen velkaa 680 euroa. Lisäksi ostin yhden läppärin osamaksulla. Sitä velkaa on jäljellä yli 500 euroa. Alunperin läppäri maksoi 1500 euroa.
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Kiitos opettavaisen linkin laittamisesta. Minulla on siis valtion velkaa likemmäs 20 000 niin kuin kaikilla suomalaisilla. Omaa velkaa on n. 9000 euroa opintolainana ja yhdelle kaverille olen velkaa 680 euroa. Lisäksi ostin yhden läppärin osamaksulla. Sitä velkaa on jäljellä yli 500 euroa. Alunperin läppäri maksoi 1500 euroa.
Eipä mitään, ollaan valtionveloissa jos ei omissa.
Mä pääsin veloistani, kun myin asunnon pois. Ja uutta velkaa en ota. Autonkin vaihdan, kun on tarve todellinen ja sen maksan käteisellä pois.
Muutenkaan en osta autoa 10 000€ kalliimpaa koskaan. Nyt meen päikkäreille.😴Päläpälä kirjoitti:
Eipä mitään, ollaan valtionveloissa jos ei omissa.
Mä pääsin veloistani, kun myin asunnon pois. Ja uutta velkaa en ota. Autonkin vaihdan, kun on tarve todellinen ja sen maksan käteisellä pois.
Muutenkaan en osta autoa 10 000€ kalliimpaa koskaan. Nyt meen päikkäreille.😴Tervetuloa mahdollisesti iltanettiin niiltä päikkäreiltä? Lapset taitavat nukkua säännöllisesti päikkäreitä. Muistan elokuvan "Tuulen viemää", jossa aikuiset naiset viettivät Etelä-Valtojen mailla päikkäreitä elokuvissa, joten jotkut aikuisetkin niitä taitavat harrastaa. Itse harrastin tällä vuosituhannella yhden fyysisen työn jälkeen kello 16 ja vähän yli päikkäreitä. Aamulla työpäivä alkoi kello 7. Kotiin mentyä tuli nukahdettua monena päivänä kello 16 jälkeen. Eli on minullakin kokemuksia päikkäreistä. Päiväunia nukut sinä myös, ei vain sinun lapsesi?
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Tervetuloa mahdollisesti iltanettiin niiltä päikkäreiltä? Lapset taitavat nukkua säännöllisesti päikkäreitä. Muistan elokuvan "Tuulen viemää", jossa aikuiset naiset viettivät Etelä-Valtojen mailla päikkäreitä elokuvissa, joten jotkut aikuisetkin niitä taitavat harrastaa. Itse harrastin tällä vuosituhannella yhden fyysisen työn jälkeen kello 16 ja vähän yli päikkäreitä. Aamulla työpäivä alkoi kello 7. Kotiin mentyä tuli nukahdettua monena päivänä kello 16 jälkeen. Eli on minullakin kokemuksia päikkäreistä. Päiväunia nukut sinä myös, ei vain sinun lapsesi?
Minä nukun, isäntä nukkuu ja toinen muksuista nukkuu päikkäreitä. Eri aikaan yleensä tosin. Tehtiin vaihtarit,isäntä heräs niin mä kömmin maate ja pitkät tirsat nukuinkin..😪
En mä kauaa jaksa, vähän huono olo..Päläpälä kirjoitti:
Minä nukun, isäntä nukkuu ja toinen muksuista nukkuu päikkäreitä. Eri aikaan yleensä tosin. Tehtiin vaihtarit,isäntä heräs niin mä kömmin maate ja pitkät tirsat nukuinkin..😪
En mä kauaa jaksa, vähän huono olo..Päläpälä: "En mä kauaa jaksa, vähän huono olo.. "
Tauteja on liikkeellä. Sisko on ollut kaksi viikkoa töistä poissa. Menee taas tiistaina työhön. Et vain olisi kipeä? Siskon mies selvitti kolmella sairaspoissaololla kyseisen taudin.
Itse meinaan tänään katsoa futista, kun Suomi pelaa Italiaa vastaan. Ei ole enää myöhempään illalla aikaa surffata, sillä pitää katsoa futista ja ehkä nukkua ottelun loppu. Ottelu alkaa 21.45.
Ei muuta kuin parempia oloja ja mahdollista tervehtymistä, jos olet kipeä.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Päläpälä: "En mä kauaa jaksa, vähän huono olo.. "
Tauteja on liikkeellä. Sisko on ollut kaksi viikkoa töistä poissa. Menee taas tiistaina työhön. Et vain olisi kipeä? Siskon mies selvitti kolmella sairaspoissaololla kyseisen taudin.
Itse meinaan tänään katsoa futista, kun Suomi pelaa Italiaa vastaan. Ei ole enää myöhempään illalla aikaa surffata, sillä pitää katsoa futista ja ehkä nukkua ottelun loppu. Ottelu alkaa 21.45.
Ei muuta kuin parempia oloja ja mahdollista tervehtymistä, jos olet kipeä.Thanks..oksettava olo. Joku suolinkainen kimpussa. :(
- jokumies83
Ei yhtään vaan säästöäkin on :)
- Likinäkörillitäti
Velkaa 0 euroa. Silmälasilinssit voimakkaasti miinuksella, mutta pankkitili sopivasti plussalla.
- AsianVierestä
Voisin ottaa heti huomenna 3 miljardia jos joku antaa. En ole varma voisiko maksaa takaisin mutta ei kai sillä olisi enää merkitystä jos joku tuollaisen summan antaisi:)
- ätminelämää
On velkaa noin 112 euroa. Otin lainaa kun piti ostaa uus pakastin
- realist
Miten joku "ätmi"-käsite liittyy velan määrään?? Velkaa on aika monella.
- ijrfmkd
Mitä se velattomuus tai säästötkään auttavat, eikö ois parempi ottaa velkaa ja käyttää rahansa elämästä nauttimiseen kun vielä on nuori, jos siis vielä on.
- Likinäkörillitäti
Elämästä voi nauttia ilman mitään kulutusluottoja, kun on hyvät taloudelliset kyvyt.
- parempiniin
Likinäkörillitäti kirjoitti:
Elämästä voi nauttia ilman mitään kulutusluottoja, kun on hyvät taloudelliset kyvyt.
Ja mitä sitten, kaikilla ei ole ja silloin parempi ottaa velkaa ja nauttia kun vielä voi.
- eijärkeä
Ja stressata saako sen velan maksettua takaiisin? Sitten otetaan lisää velkaa ja kierre on valmis.
- miksistressata
eijärkeä kirjoitti:
Ja stressata saako sen velan maksettua takaiisin? Sitten otetaan lisää velkaa ja kierre on valmis.
Miksi siitä pitäisi stressata, jollei halua/kykene maksaa niin antaa mennä ulosottoon. Onpahan kuitenkin tehnyt jotain.
Kyllähän tuota opintolainaa on joku tonni, mutta ei sentään ulosotossa.
valtakunta kirjoitti:
miksi oot valmistunut?
Työhommat olen pitänyt poissa palstalta, ettei käy Periksiä :)
Vihertäjä kirjoitti:
En kyllä yhtään ymmärtänyt kun en ole seurannut sen juttuja , joten tipahdin täysin pois nyt ajatuskulusta.
Vihertäjä kirjoitti:
Ollaan pelätty miehen joutuvan ottaa opintolainaa mutta taitaa käydään ettei tapahdu nii vaikka korkeasti aikoo kouluttautuu kun on siihen mahdollisia.
Vihertäjä kirjoitti:
Se menestyy hyvin opinnoissaan se osaa melkein kaiken mutta yksi päivä meni sillä opettaen toista työparinaan että pääsi tekemään omaan työtään. Sinäänsä on hyvä juttu sillä että toinen saa edes työpaikan.
Vihertäjä kirjoitti:
Opettaja oli kysynyt miten ovat omat työt edistyneet mutta aiemmin miestä hän pyysi auttamaan juurikin työpariaan joten vastasi olevansa auttanut vaan koko päivän.
Kyllä tiedän miltä tuntuu opiskella tuon ihmisen kanssa siinä saa kovan alemmuuden kompleksin kun ei osaa yhtä hyvin.Vihertäjä kirjoitti:
Mitä opiskelu tekniikoita käytit hyödyksi käytännössä miten opiskelit?
Oon noita opiskelutekniikoita tahtonut tietää jos jokin soveltuisi itsellenikin.😁Vihertäjä kirjoitti:
On todella haastavaa minä vaan joutuisin käyttämään raskainta eli tiivistämään koko kirjan että olen ymmärtänyt.😁 mutta oon huomannut etten siltikään hallitse miehen lailla kirjallisuuden älyä kun hänellä se tulee luonnostaan.
Vihertäjä kirjoitti:
Häneltä oli vaikea kysyä kun se tuli luonnostaa hän vaan tiesi L suoritus lukiossa siltä ei mitään kysyä kun tiennyt miksi menee noin.
Vertaan samaan asiaa lahjakkuudella kuin korvakuulolla soitan mutta en osaa nuotteja.valtakunta kirjoitti:
En kyllä yhtään ymmärtänyt kun en ole seurannut sen juttuja , joten tipahdin täysin pois nyt ajatuskulusta.
Periksen oikea henkilöllisyys paljastui kun antoi vähän liikaa tietoa itsestään.
valtakunta kirjoitti:
Mitä opiskelu tekniikoita käytit hyödyksi käytännössä miten opiskelit?
Oon noita opiskelutekniikoita tahtonut tietää jos jokin soveltuisi itsellenikin.😁Minulla kun on tuota keskittymishäiriötä, niin olen lähestynyt opintoja siitä näkökulmastan. Yleensä silmäilen tekstin läpi ja poimin sieltä pääkohdat. Sitten luen pelkästään ne pääkohdat. Kun osaan ne, luen vielä kerran koko alueen.
valtakunta kirjoitti:
Häneltä oli vaikea kysyä kun se tuli luonnostaa hän vaan tiesi L suoritus lukiossa siltä ei mitään kysyä kun tiennyt miksi menee noin.
Vertaan samaan asiaa lahjakkuudella kuin korvakuulolla soitan mutta en osaa nuotteja.Kaveri on just semmonen, että se lukee kerran koe alueen ja saa täydet pisteet. Ja itse sitten taas saa pakertaa hiki hatussa.
Vihertäjä kirjoitti:
Periksen oikea henkilöllisyys paljastui kun antoi vähän liikaa tietoa itsestään.
Jahas en siis nähnyt sitä vaihetta oon lukenut jonkun kirjoituksen näin olisi tapahtunut. Minulle se on salaisuus verta on ollut tressattavaa eikä todellakaan ole kiinnostanut kenenkään henkilöllisyys.
IVihertäjä kirjoitti:
Minulla kun on tuota keskittymishäiriötä, niin olen lähestynyt opintoja siitä näkökulmastan. Yleensä silmäilen tekstin läpi ja poimin sieltä pääkohdat. Sitten luen pelkästään ne pääkohdat. Kun osaan ne, luen vielä kerran koko alueen.
Jahas. Avainsanoja on itse väliin vaikea hahmottaa kun tuntuu kaikki olevan erittäin tärkeätä.
Oon huomannut että perustiedon puutos vaikeuttaa hahmottamaan mitä teksti aina sisältää.
Oon kyllä huomannut myös sanojen ymmärtäminen pistää menettää kyvyn ymmärtää tekstiä, sekä sanavarastoa pitäisi kehittää että ymmärtää, mitä tarkoitetaan emmehän osaa lääkärin sanastoa jos emme ole latinaa opiskeleen.
Opiskelua olen tässä jo noin 5-6 v pohtinut kun jatkuva epäonnistuminen tuottaa ongelmaa omaan itsetuntoon voihan se olla että yritän tavoitella liian korkeaa arvosanaa mikä luo sen epäonnistumisen oon opetellut ajanhallintaa koska se on hyvin hallitseva puoli sijoittaa päivänsä itseänsä varten asioita mutta elämä on ollut pelkkää ratkaisuja vaille että on täysin jäähtynyt opiskelu väliin.
Tiedän pärjääväni käden töissä mutta en minä nyt niin helppoa halua kun haluan oppia kirjoista maailman tiedon.😁Vihertäjä kirjoitti:
Minulla kun on tuota keskittymishäiriötä, niin olen lähestynyt opintoja siitä näkökulmastan. Yleensä silmäilen tekstin läpi ja poimin sieltä pääkohdat. Sitten luen pelkästään ne pääkohdat. Kun osaan ne, luen vielä kerran koko alueen.
Haluan löytää kirjoista ratkaisun eikä vain pohtia vuosia ratkaisua kun olen kuitenkin hyvä perustiedon jälkeen käyttämään tietoa erittäin lahjakkaaksi ja tiedän ratkaisevan paljon asioita.
Sen vuoksi haluan kirjjallisuuden pariin oppia.
Haluan kaikilla lapsilla olevan kaikki hyvin.😁Vihertäjä kirjoitti:
Lapsia en halua auttaa kourallista vaan kaikkia. Minulle ihmiset on ollut aina lähellä sydäntä, miksi koen hyväksi saada kaikista tähtiä.
tasa-arvoa ympärille haluan parantaa heidän hyvää oloa ettei tarvitse etsiä väärin keinoin sitä.valtakunta kirjoitti:
Jahas. Avainsanoja on itse väliin vaikea hahmottaa kun tuntuu kaikki olevan erittäin tärkeätä.
Oon huomannut että perustiedon puutos vaikeuttaa hahmottamaan mitä teksti aina sisältää.
Oon kyllä huomannut myös sanojen ymmärtäminen pistää menettää kyvyn ymmärtää tekstiä, sekä sanavarastoa pitäisi kehittää että ymmärtää, mitä tarkoitetaan emmehän osaa lääkärin sanastoa jos emme ole latinaa opiskeleen.
Opiskelua olen tässä jo noin 5-6 v pohtinut kun jatkuva epäonnistuminen tuottaa ongelmaa omaan itsetuntoon voihan se olla että yritän tavoitella liian korkeaa arvosanaa mikä luo sen epäonnistumisen oon opetellut ajanhallintaa koska se on hyvin hallitseva puoli sijoittaa päivänsä itseänsä varten asioita mutta elämä on ollut pelkkää ratkaisuja vaille että on täysin jäähtynyt opiskelu väliin.
Tiedän pärjääväni käden töissä mutta en minä nyt niin helppoa halua kun haluan oppia kirjoista maailman tiedon.😁Se on hyvä kun olet vielä niin nuori, että kerkeät vielä vaikka mitä kun kerta tahtoakin löytyy ja tunnet omat vahvuutesi.
Itse olen ottanut numeroihin vähän kevyemmän asenteen. Muuten pälli leviäisi. Tosin en luekkaan mitään rakettitiedettä yliopistossa :D
Mainitsit joskus että sinulla oli joku kielellinen erityisvaikeus tms. Oletko selvittänyt, että voisikohan siitä saada jotain helpotusta opinnoissa?valtakunta kirjoitti:
Lapsia en halua auttaa kourallista vaan kaikkia. Minulle ihmiset on ollut aina lähellä sydäntä, miksi koen hyväksi saada kaikista tähtiä.
tasa-arvoa ympärille haluan parantaa heidän hyvää oloa ettei tarvitse etsiä väärin keinoin sitä.Voisiko siis tulevat opintosikin liittyä jotenkin tähän aiheeseen?
Vihertäjä kirjoitti:
Se on hyvä kun olet vielä niin nuori, että kerkeät vielä vaikka mitä kun kerta tahtoakin löytyy ja tunnet omat vahvuutesi.
Itse olen ottanut numeroihin vähän kevyemmän asenteen. Muuten pälli leviäisi. Tosin en luekkaan mitään rakettitiedettä yliopistossa :D
Mainitsit joskus että sinulla oli joku kielellinen erityisvaikeus tms. Oletko selvittänyt, että voisikohan siitä saada jotain helpotusta opinnoissa?Kunhan nyt saan rytmin opiskeluun kuivaharjoittelulla ja noi äidinkielen ja enkun kieliopit hallintaa voi sit yrittää korkeammalle. Tässä muuten yrittäisi hallita mahdotonta.
Mutta oon minä kahta muutakin reittiä miettinyt elämässä jää kotiin ja autan lapsiani lapsensa kanssa mutta myös sitä että meen ihan kädenhommiin😁
Tai sit odotan miehen valmistuneen jos en itseäni kuntouta pystynyt ,mies on luvannut kuntouttaa pistämällä kuntoukseen kumminkin kun palkan sit tulevaisuudessa saa.Vihertäjä kirjoitti:
Voisiko siis tulevat opintosikin liittyä jotenkin tähän aiheeseen?
Sitähän tarkoitin
Vihertäjä kirjoitti:
Se on hyvä kun olet vielä niin nuori, että kerkeät vielä vaikka mitä kun kerta tahtoakin löytyy ja tunnet omat vahvuutesi.
Mainitsit joskus että sinulla oli joku kielellinen erityisvaikeus tms. Oletko selvittänyt, että voisikohan siitä saada jotain helpotusta opinnoissa?Kerkeän toivon kerkiävän😁
Minulla on kumminkin lapset ja ongelmat taas ehkä jatkuu tulevaisuudessa kumminkin monet asiat on harjoiteltavissa.Vihertäjä kirjoitti:
En aio lastentarhan opettajaksi kun puhun kourallisesta😁
Vihertäjä kirjoitti:
Mainitsit joskus että sinulla oli joku kielellinen erityisvaikeus tms. Oletko selvittänyt, että voisikohan siitä saada jotain helpotusta opinnoissa?Tahtoa löytyy mutta sitä mietin riittääkö kuinka paljon minulle jää mahdollisuuksia.
Oon yrittänyt muutaman kerran ja olen ratkaissut ongelmia niiden jälkeen, enää täytyy toteuttaa😥 on kyllä pelko suuri että oon unohtanut ja en ole vielä tarpeeksi harjoitellut.
Jos mietit miten tuo kielellinen se näkyy puheen ymmärtämisessä voin ymmärtää väärin ja jos en sanoja ole oppinut ei pysty edes ymmärtää. Sen vuoksi täytyy tehdä paljon töitä.
Oon huomannut enemmän ymmärrän kuin poikanikin kunnon teksti sen puhujan alla.😁Vihertäjä kirjoitti:
Laulun sanotusta en muista.😁 tai ymmärrä kuin osan siitä.
Mutta kun tekstin lue ymmärrän sisällön ja onneksi voin aina nauhuria kantaa mukana myös pojan neuvotteluissa miehen oltava mukana kun voi jäädä jotain kuulematta onneksi mies taas muistaa eriasiat.Vihertäjä kirjoitti:
Se että hehkutan ennen aikoja on ikävä juttu, en vain itse pety mut muut. Lapsien opiskelua kun siihen aikaan kun minun piti opetellut en harjoitellut tein tehtävät päästäni monta vuotta en koskaan lukenut niihin jotka ei kiinnostunut.
Ei siis yhtään kiinnostanut sit päädyin dysfasia luokalle kumminkin minun opiskelua ei kotona tuettu. Eikä kehtaa sanoa etten edes ole yrittänyt kun opettaja selitti minulle.Vihertäjä kirjoitti:
Kaveri on just semmonen, että se lukee kerran koe alueen ja saa täydet pisteet. Ja itse sitten taas saa pakertaa hiki hatussa.
Luulen kyllä kaverisi lukevan muutenkin yleisesti se on sitä lukemisen harjoitusta😁 ilman harjoituksia muistaa lukemaansa on mahdotonta.
valtakunta kirjoitti:
Luulen kyllä kaverisi lukevan muutenkin yleisesti se on sitä lukemisen harjoitusta😁 ilman harjoituksia muistaa lukemaansa on mahdotonta.
Kyllä se paljon lukee kaikkea mahdollista. Toisaalta on myös lahjakas. Jonkin sortin yleisnero. Kärsii vaan ahdistuneisuudesta, joten ei pysty saavuttamaan työelämässä täyttä potentiaaliaan.
Vihertäjä kirjoitti:
Kyllä se paljon lukee kaikkea mahdollista. Toisaalta on myös lahjakas. Jonkin sortin yleisnero. Kärsii vaan ahdistuneisuudesta, joten ei pysty saavuttamaan työelämässä täyttä potentiaaliaan.
Mieskin läpi elämän lukenut sillä kirjat on käy kavereista ja seurasta sen sosiaalisuuden täyttämisestä ja sen vuoksi on lahjakaskin kirjallisuuden puolella.
Sen vuoksi on erittäin lahjakas kirjallisuuden puolella.
Lukivaikeudestakin pääsee eroon juurikin harjoittelemalla tarpeeksi vaikka on työläämpää.Vihertäjä kirjoitti:
Tulipas tuossa ajatus katko kun muuutakin tekee😁
Sen vuoksi kirjan lukeminen kuuluu lapsien tason mukaan harjoituksiin lyhyitä ei työläitä.
Kehittävät sitä sanavarastoakin.Vihertäjä kirjoitti:
harjoituksiin ei uppoa paljoa aikaa koska ovat erittäin lyhyitä mutta kehittäviä.
Vihertäjä kirjoitti:
Olemme piirtäneet kun päivittäin harjoittelee mitä oppii vuosissa ollaan käytyläpi sitäkin jos ei muuta tee kuin pelaa mitä se kehittää.
Lapsille pakollinen leikkiaika/vapaa aika.
Olen sitä mieltä tasapainoiseen kasvuun on tuettava.
Hyviä esimerkkejä kun keskimmäinen pojista ei sitten millään meinannut muistaa aakkosia vaikka eskarin ja ekan ja tokalla vasta se harjoituksen on painotettava juurikin näihin ett selvityy taas tuon 5vuotiaan tytön kohdalla aloitin harjoittelen niin lukeeko lyhyitä sanoja ja kirjoittaa kirjaimia kuin isokin koululainen.
Siitä näkee ettei tarvitse kun se lahjakkuus näkyy tällä puolella mutta en silti jätä harjoittelematta hänen kun lukemisen ymmärtäminen on erittäin tärkeä tulevaisuuden kannalta.
Mietin jo ekan luokan sijoittaa mutta se on vain rikkaiden juttu kun kuulemma on testit kuuluu kypsyy kuuluu itse kustantaa vaikka todellisuudessa säästäisi yhteiskuntaa kun eskarin jättää välistä.Vihertäjä kirjoitti:
Uskon keskittymistäkin pystyy harjoittelemaan kuin kuulemisen harjoituksia tehdään jonka taas olen itse soveltanut.
Osittain autan lapset heikkoudesta huolimatta tähteyteen kun ihmiset kehittyy teknologia kehittyy myös vähemmällä ihmisillä pystyy pyörittää maailmaan. En ole huolissani ilmastomuutoksesta kun sen mikä on mahdollista pilata on mahdollista elvyttää myös keksinnöillä.valtakunta kirjoitti:
Uskon keskittymistäkin pystyy harjoittelemaan kuin kuulemisen harjoituksia tehdään jonka taas olen itse soveltanut.
Osittain autan lapset heikkoudesta huolimatta tähteyteen kun ihmiset kehittyy teknologia kehittyy myös vähemmällä ihmisillä pystyy pyörittää maailmaan. En ole huolissani ilmastomuutoksesta kun sen mikä on mahdollista pilata on mahdollista elvyttää myös keksinnöillä.Sulla on ihan paras asenne. Jokainen on oman elämänsä tähti, huolimatta siitä tuleeko lapsesta presidentti vai talonmies.
Vihertäjä kirjoitti:
Sulla on ihan paras asenne. Jokainen on oman elämänsä tähti, huolimatta siitä tuleeko lapsesta presidentti vai talonmies.
Tärkeintä on kuitenkin saavat itse päättää mutta ei ole taitojen puutteesta kiinni mutta voivat sit kouluttautua uudelleen jos ei sopinutkaan. Miksei sitten kahta työtä toista harrastusmielessä ja toista työnä.
Vihertäjä kirjoitti:
Sulla on ihan paras asenne. Jokainen on oman elämänsä tähti, huolimatta siitä tuleeko lapsesta presidentti vai talonmies.
Kiitos sinulle.
Kun kaikki vaikenee tuntuu kuin kukaan ei halua puhua minulle😥 ehkä puhun liian paljon lapsista.😱valtakunta kirjoitti:
Kiitos sinulle.
Kun kaikki vaikenee tuntuu kuin kukaan ei halua puhua minulle😥 ehkä puhun liian paljon lapsista.😱Minä olen käsittänyt, että sinä olet pidetty palstalainen. Voisiko siihen hiljaisuuteen vaikuttaa kun tämä on sinkut palsta, niin monella ei ole lapsista kokemusta? Itsellänikään ei ole omia lapsia, mutta muuten on ollut elämässä tärkeitä lapsia.
Vihertäjä kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että sinä olet pidetty palstalainen. Voisiko siihen hiljaisuuteen vaikuttaa kun tämä on sinkut palsta, niin monella ei ole lapsista kokemusta? Itsellänikään ei ole omia lapsia, mutta muuten on ollut elämässä tärkeitä lapsia.
EI minusta kaikki tykkää koska yrittää halventaa ja vääristää mitä oon puhunut.😁
Jonkun mukaan teen lapsia rahan mukaan mutta se on minusta jo kunnianloukkaus minua kohtaan moraalini. Kukaan ihmisistä kannata tehdä lapsia rahan takia vaan lasten.
Jotkut ovat olleet tietyn periaatteen ihmisiä joihin sitten halventamisesta joutunut pistää eteenpäin kun jatkavat eivät ymmärrä se turha vihan nostaminen mutta myös menettävät luottamuksen koska asettuvat vain eläimen lailla puolustamaan toista vain sen vuoksi haluaa olla miellyttävä toista kohtaan.
En tykkää kun ihmisiä halveerataan ja silloin heikompia kohtaan puolustan varsinkin kun tulee puun takaa käännän helposti itseänsä kohtaan.. Minulla on hyvin paljon sietämistä palstalaisten keskinäisestä kinastelusta ja olen sanonut nätisti mutta silti jatkuu.
En tykkää olla näin ollen kenenkään puolella koska en katso sitä oikeaksi mutta en halua että hyökätään vain kun tässä kasvaa vihamiehet. Sen verta pitäisi osata pitää mölyt mahassa ja ilmiantaa itse.
Olla se fiksu ja lopettaa pyytää lopettamaan.
Tuon näkeminen pelkiltään muistuttaa minulle siitä kuinka ihmiset unohtavat ja oppettelevat itselleen huonoa käytöstä kellä sitten enää on hyvä olla?Vihertäjä kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että sinä olet pidetty palstalainen. Voisiko siihen hiljaisuuteen vaikuttaa kun tämä on sinkut palsta, niin monella ei ole lapsista kokemusta? Itsellänikään ei ole omia lapsia, mutta muuten on ollut elämässä tärkeitä lapsia.
Provosoiminen ilkeilyyn myös ikävää kun minä minä nostan asian pöydälle sanon miten asia on en hauku en lähde ylimääräisiä asioita kalastelemaan näen myös täältä kun ihminen käyttäytyy huonosti toiselle kun ne pureutuu mieleen ja kun nätisti eka sanottu sit se suututtaa.
Pistän takaisin heidän piikikkään koen sen ilkeäksi mutta ymmärtävät itse virheensä kun näen mutta se on tajuttava ei ihmiset tahallaan riitele kyllä siihen tarvitsee se toinenkin. Ei toisen miellyttäminen pidä mennä järjettömyyteen vain puolustaakseen kaveria tai olla vastassa.
Kuin poikani luokassa ekalla hän laittoi oven lukkosta pois ja ovea kiinni(kun oli niin äänekäs luokka)
Yksi oppilaista tuli riisuutumaan ja pelästyi oven menemisen kiinni, joten juoksi avaamaan ja siinä vetivät ja poikani huusi” ei se ole lukossa” ja näki toisella ulkovaatteet päällä ja sitä vedettiin ovea kunnes yksi luokasta tönäsi poikaani pepulle ja toinen tarttui jalasta kiinni veti pulpetille ja poikani kääntyi mahalleen 3 lasta alkoi potkimaan ja lyömään poikaani ja poikani suuttui koska yksi niistä oli hänen paraskaverinsa ja tappeli hänen kanssaan. Koko asia ei tullut ilmi mutta poikani oireili kun opettaja lähti se silkkityönsä repipikkuisen paloiksi ja sotki palkan . Lapsella oli kova työ käydä asia kanssani läpitte.
Jos oikeasti lyötte aina kun näette tietämättä tilannetta lyötte poikaani jos opetatte lyömään lyötte poikaani ja vielä uskotte kaikki asiat tapahtuneet ettei olisi väärinymmärrys lyötte poikaani. Ei pidä ensin hutkitaan, kyllä selvittää kyllä poliisi nämä asiat tai opettaja.
En tykkää hyökkäyksistä ketään kohtaan oon yrittänyt kertoa mutta jos suututan lisää ihmisiä puuttumalla toivon oikeasti ihmisten itse pyytämällä apua tässäkin kohtaa yläkerrasta eli ylläpidolta.valtakunta kirjoitti:
EI minusta kaikki tykkää koska yrittää halventaa ja vääristää mitä oon puhunut.😁
Jonkun mukaan teen lapsia rahan mukaan mutta se on minusta jo kunnianloukkaus minua kohtaan moraalini. Kukaan ihmisistä kannata tehdä lapsia rahan takia vaan lasten.
Jotkut ovat olleet tietyn periaatteen ihmisiä joihin sitten halventamisesta joutunut pistää eteenpäin kun jatkavat eivät ymmärrä se turha vihan nostaminen mutta myös menettävät luottamuksen koska asettuvat vain eläimen lailla puolustamaan toista vain sen vuoksi haluaa olla miellyttävä toista kohtaan.
En tykkää kun ihmisiä halveerataan ja silloin heikompia kohtaan puolustan varsinkin kun tulee puun takaa käännän helposti itseänsä kohtaan.. Minulla on hyvin paljon sietämistä palstalaisten keskinäisestä kinastelusta ja olen sanonut nätisti mutta silti jatkuu.
En tykkää olla näin ollen kenenkään puolella koska en katso sitä oikeaksi mutta en halua että hyökätään vain kun tässä kasvaa vihamiehet. Sen verta pitäisi osata pitää mölyt mahassa ja ilmiantaa itse.
Olla se fiksu ja lopettaa pyytää lopettamaan.
Tuon näkeminen pelkiltään muistuttaa minulle siitä kuinka ihmiset unohtavat ja oppettelevat itselleen huonoa käytöstä kellä sitten enää on hyvä olla?Tuohan on ihan hölmöä. Ei lapsia tekemällä ainakaan tienaa, jos tarjoaa hyvää lapselle.
Sinä olet hyväsydäminen ihminen. Kun olisimme kaikki samanlaisia, mutta meitä on niin moneksi. Osa haastaa tahallaan riitaa. Se saa vereni kiehumaan, jos näen jonkun olevan epäasiallinen sinua kohtaan, kun sinä haluat vaan kaikille hyvää.
Myös poikasi kuulostaa hyväsydämiseltä. Vaikuttaisi myös siltä ettei muut aina ymmärrä hänen hyviä pyrkimyksiään. Toivottavasti hän säilyttää oman ihanan aitoutensa, vaikka maailma onkin kova paikka. Mikään ei ole surullisempaa kuin jos lapsi joutuu kovettamaan itsensä.
Tiedostan ettei oma palstailuni ole aina mennyt ihan putkeen. Olen kuitenkin käynyt hyviä keskusteluita viimeaikoina palstalaisten kanssa ja veikkaan että ymmärrämme paremmin toisiamme puolin ja toisin. Nyt on aika kääntää uusi lehti. Iso kiitos siitä kuuluu sinulle.
- Eimullamuuta-
Ei ole velkaa yhtään, joskus oli kun otin autolainaa 20 tonnia ja maksoin lainan viimeisen erän 2016 kesällä. Tiedän kyllä kaverin jolla on 300 000 euroa velkaa jaon yhellä ollut miljoonakin velkaa mut se kuoli se mies.
- eiolevelkaa
Ei ole velkaa. Rahaa on säästössä parin vuoden palkan verran, mutta nykytilanteessa ei oikein tiedä pitäisikö sijoittaa vai ei. Sitten sukulaiset ja työkaverit ovat minulle velkaa muutaman tonnin.
Pitäisi olla näissä lainaus jutuissa jämäkämpi, koska kyllähän se vituttaa, että lainaillaan eikä makseta takaisin. Kun itsekin on kaiken palkastaan säästänyt, eikä mitään ole saanut perintönä, niin sitten pitäisi olla lainaamallassa ihmisille, jotka eivät osaa talouttaan ja säästää. Ei ole velkaa
Pari tonnia osamaksuista ja opintolainasta mutta eipä ole ulosotossa mitään.
Eipä ole velkaa.
Sakella näyttää jonkin verran olevan:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/170423d8-bb07-4012-94a6-f122ccc50c07
Aika hulppeaa elämäähän tuo on pystynyt viettämään merenrantaloineen ihan viime aikoihin asti. Minusta melkeinpä uskomatonta miten paljon on annettu lainoja kun kuitenkin toiminut aika epävarmoissa ravintola- ja mp-myynti busineksissa. Lopultahan nuokin luottotappiot varmaan kaatuu veronmaksajien niskaan, pankit tuskin ottaa vastuuta.
Tjoo, olis kannattanut Saken vaan elellä muusikon elämää eikä lähteä ollenkaan noihin businesshommiin, olis nyt varmaan helpompi hengittää.Wwuwuw kirjoitti:
Kai silläkin jotain sveitsin tilejä löytyy..
Luultavasti tai ainakin jotain jemmoja lienee kehitellyt, vähän siltä vaikuttaa kun kerran epärehellisyydestä tuomionkin saanut.
- Totuus-
Oi voi sakkea kun vouti vei talon, joutuuko nyt sossun luukulle vai mitä. Yrittää ei kannata eikä yritystä kannata perustaa jos on jo rikas. Pitää vaan nauttia rahoista jotka on tilillä ja elelee sitten niin ettei mikään houkuta tuhlaamaan rahoja bisneksiin. Minulle pankissa tyrkytetty jos jonkinlaista lainaa, hei ooksää ajatellu yrityksen perustamista kysyvät että edullista lainaa saa heti kun on satakuuskyt tonnia säästössä. Sanoin muijalle pankissa että en ole töissäkään ollut 15 vuoteen , olen työtön yksinäinen luuseri eikä pankki myöntäisi mulle lainaa kun saavat tietää millainen ätmi olen.
Velka ja ulosottoon joutuminen on kaks aika eri asiaa..
Ei ole velkaa.- näyttääsiltää
Sinkut on kaikki velattomia vuokrailijoita, kaukana pääomista. Mitä ne nyt sellaisella tekiskään.
- Notvotkot
Ei oo velkaa, enkä oo sinkku. Terve vaa teille ex-suomi24 heikoille. Mukavaa oli ja pesääkin sain.
- SoliterniuM1977
Ei velkaa eikä tule ellei tule pakkotilannetta ja silloinkaa ei yli 10000 euron mennä. Asun vuokralla, ei ajokorttia/autoa. En tule ikinä ottamaan isoja lainoja siis. Parempi mieli ja vuokralla edullisempaa asua täällä pikkupaikassa. Maksan vuokraa vähemmän, kuin jos joutuisin lainanlyhennystä JA yhtiönvastiketta maksamaan. Siis vuokralla hautaan asti. Ellen sitten voita lotossa jne. Velaton mieli, hyvä mieli.
Ei ole velkaa eikä ulosottoa..
Säästän massia jos pitää hankkia jotain kalliimpaa. :DTuhon mekin nykyään pyritään maksaa käteisellä jolloin osamaksu ei vie kuukaudesta rykästen siivin.
valtakunta kirjoitti:
Tuhon mekin nykyään pyritään maksaa käteisellä jolloin osamaksu ei vie kuukaudesta rykästen siivin.
Siivin siis siivun
valtakunta kirjoitti:
Tuhon mekin nykyään pyritään maksaa käteisellä jolloin osamaksu ei vie kuukaudesta rykästen siivin.
On mulla joskus ollu ulosotossa aika iso summa. :D
Mutta mie sain sen hoidettua pois.
Aikamoinen taistelu ja ei haluta sitä takas. :D
Ulosottomies oli tosi mukava kaveri ja se vaan naureskeli ihmeissään kun mie sain kaikki maksettua..KonnaKettu kirjoitti:
Ulosottomies oli tosi mukava kaveri ja se vaan naureskeli ihmeissään kun mie sain kaikki maksettua..Vau, se on todella ihailtavaa että sait sen hoidettua.
Ryhdistäytyminen on iso askel elämässä.KonnaKettu kirjoitti:
Ulosottomies oli tosi mukava kaveri ja se vaan naureskeli ihmeissään kun mie sain kaikki maksettua..Puhuit monikossa onko sinulla jo emäntä kin ilmaantunut kuvioihin?
valtakunta kirjoitti:
Puhuit monikossa onko sinulla jo emäntä kin ilmaantunut kuvioihin?
Murre peräinen väärinkäsitys. :D
Ei mulla ole emäntää vieläkään. :Dvaltakunta kirjoitti:
Vau, se on todella ihailtavaa että sait sen hoidettua.
Ryhdistäytyminen on iso askel elämässä.Niin... Opettipahan pitämään raha-asiat kunnossa. :D
KonnaKettu kirjoitti:
Ei mulla ole emäntää vieläkään. :DOotko houkutellut vai puheeksi jäänyt?
KonnaKettu kirjoitti:
Ei mulla ole emäntää vieläkään. :DJuuri oppii kyllä, ikävän seurauksena jälkeen. Meidän 4vuotias oksenteli ja taas lakanan vaihto ja nyt sijoittui sohvalle ei sit kelvannut tuo peti vaikka puhtaana.
- Lestaharhautus
Sipilän huomioonottaen vaikea hahmottaa, lärvin muistaen.
- Vouti_Vottonen
Paattisessa asuu yksi suurvelkainen ätmi.
- Tiätsä_niinq
2, 500.000.000.000 € tuli hovissa. Mutta korkeimmassa sa alenee tod. näk. 2,500.000€:n
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694