Pitkän liiton salaisuus !

Kissattii

Pitkän liiton salaisuus on siinnä et silittää aina myötäkarvaan.
Antaa kumppanin tehdä mitä haluaa, pitää vaan omista tekemiistä "kirjaa" !
Tämä 40v kokemuksella !

19

78

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7571

      Onhan tuokin yhden sortin elämää! Sopii kenelle sopii!

    • Älähouri

      Työelämässä kaikenlaisia kohtaloita nähneenä: ihanko oikeasti pitää "silittää aina myötäkarvaan"? Silloinkin, kun toinen pahoinpitelee 'rakkautensa' osoitukseksi toisen sekä ruumiltaan että mieleltään sairaaksi.

    • vanhuusyhdessä

      Uskoisin tehneeni oikean valinnan kun en ole koskaan naista sitonut kotiin kuten jotkut asian ilmaisee. Olen antanut naisen bilettää, mennä, viettää omaa aikaa, lomillakin ollaan osaksi erillään ja hyvin menee.

      • luottamusonsiltihyvästä

        Hyvin huomasit, että oikean valinnan. Sinulla on tuossa myös tuuria, että tuollainen ihminen, joka ei hyödynnä sitä, on osunut kohdallesi. Jonkun toisenlaisen kanssa suhde omisi voinut päättyä hyvin ikävästi.


      • 7571

        Valikoituminen henkilön ja elämäntilanteen mukaan.
        Kotivuosien jälkeen, lasten vartuttua peruskouluikään, vaimoni palasi osa-aikaisena työelämään.
        Työajat sopivat perheemme elämäntilamteeseen.
        Työkavereiden luottamuksen kasvaessa kannustin vaimoani hänen aktivoituessaan ay-politiikassa aina liittonsa opintopäivien alustajaksi asti.
        Samoin osallistumaan paikallispolitiikkaan.

        Vaimoni ei ole ollut mikään bilettäjä mutta melko paljon poissaoloja seurasi noista aktiviteetteistä.
        Jotkut viikon jaksoissa. Ollessani estyneenä hän matkusteli lukioikäisten lastemme kanssa.

        Kaikki tapahtui luonnollisena osana kutakin elämäntilannettamme sen hetken tarpeiden ja vaatimusten mukaan.
        Vastaavasti, silloin kun minun työni on vaatinut, on perheeni muuttanut mukanani paikkakuntia ja myöhemmin ymmärtäneet minun vuosia kestäneet viikottaiset poissaoloni.

        Joustoa, joustoa ja vielä joustoa!


    • TerveysJaMuisti

      Tähän toteaisin saman kuin filosofi vastasi häneltä kysyttäessä hyvän elämän salaisuutta.

      Hyvä terveys ja huono muisti. Samat varmaan toimii, myös pitkässä liitossakin

    • Mummo1960

      Myötäkarvaan eläminen ei tarkoita että ei ole koskaan erimieltä vaan tapaa miten asian tuo esille. On ihan eri vaikutus sillä miten asian tuo esille. Otetaan vaikka arkinen esimerkki. Täytyy imuroida ja vaimolla on kädet täynnä töitä muutenkin. Mies istuu tietokoneella ja pelaa. Kumpi tehoaa paremmin. 1. Vihaisella- ja turhautunutra tunnetta täynnä olevalla äänellä. Voisit sinä ees vaikka imuroida. Aina mun pitää kaikki tehdä yksin. 2, menet ja kierrät kädet miehen ympärille, annat suukon niskaan ja sanot hellästi. Voi kulta, olisko sulla aikaa auttaa vähän. Aattelin et jos imuroisit niin saisin nuo muut työt tehtyä nopeammin, jäis sitten yhteistäkin aikaa meille. Käviskö.
      Uskon että 90% miehistä ottais imurin ja imuroisi. Ja kun päälle sitten sais halin, suukon ja kiitoksen. Tekisi sen myöhemmin uudelleenkin.
      No nyt joku sanoo et pitääkö sitä vielä kiittääkin.
      Eihän sillä oo merkitystä muutoin kuin että ilmapiiri säilyy lämpimänä ja rakastavana, ja niihin kotitöihin saa apua. Kumpikaan ei loukkas toista eikä tunne että toinen ei arvosta.
      Kokeilkaapa.

      • Siirappia

        Ei onnistu tuolaasella lepertelyllä imelää...


      • Anonyymi

        Nii-in, ja kun ei onnistu lepertelyllä eikä millään, niiin mitäs shit? - Nm. Helpommin sanottu kuin tehty


    • kyl se suhteessa kaikki on siitä kii en nainen määrää jne jne

    • Anonyymi

      Pitkä liitto on hieno juttu, mutta suhde/liitto ei saa ensisijaisesti perustua vain pituuden saavuttamiseen. Onnettomasta tai huonosta suhteesta ei kannata tehdä pitkää liittoa ja tällä en tarkoita sitä, että suhteen eteen ei pitäisi ja kannattaisi tehdä töitä. Syitä siihen, että liitosta ei kannata tehdä pitkää on lukuisia, aivan kuin on erityyppisiä ihmisiäkin.

      • Anonyymi

        Yleensä liittoon syntyy lapsia. Siinä vaiheessa onnettomuus tai onnellisuus on sivuasia. Tärkeintä on että lapset saavat kasvaa turvallisessa kodissa parin vuosikymmenen ajan. Avioliitto on vanhemmille etupäässä työpaikka. Kun puolisot sen tajuavat ja hyväksyvät, he osaavat käyttäytyä kiukuttelematta ja lisäämättä toistensa pahaa oloa.


    • Anonyymi

      Että sellaista jaha vai niin. Itse pidän hyvästä kotiruasta ja siitä ei tingitä ;)

    • Jos liitto on jatkuvaa mielistelyä, niin eipä kiinnosta.

      • Anonyymi

        "Mielistelyä" ? Riittäisikö normaali kohteliaisuus, huomaavaisuus, välittäminen ... - Nm. Vai ovatko ne tuntemattomia käsitteitä ?


      • Itse en koe sitä myötäkarvaan silittämisenä. Itse koen, että myötäkarvaan silittäminen on konfliktien välttelyä omiusta tarpeista ja periaatteista tinkien.

        Jos otetaan hihan terminä, koen, että koirakaan pitää enemmän kunnon rapsutuksesta, kuin laimeasta myötäkarvaan silittämisestä.


      • Anonyymi

        Laiha sopu on paree kuin lihava riita ja kokemuksesi ontuu muutenkin. - Nm. Lienet sinkku


    • Anonyymi

      Kun ei katso karvoihin, suuntaan mihin taipuu.

      • Anonyymi

        Tästä kommentista uupuu selitys. - Nm. Mitäääh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe