painon pudotus?

Lissu

Hei!

Olen ajatellut aloittaa uinnin. Tavotteni on tiputtaa painoa n. 6kg. Montako kertaa viikossa pitäisi käydä uimassa ja kuinka pitkiä matkoja? Itse ajattelin käydä n.2-3krt/viikko. Ja sammakolla eteenpäin. Kertokaa te jotka tiedätte. En tosiaan ole aikaisemmin käynyt näin aktiivisesti uimassa. Onko uinti hyvä karisuttamaan muutaman kilon !

KIITOS!

37

23848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läski

      Liikunnalla ei voi pudottaa painoa kuin muutaman kilon vuodessa. Ainoa tehokas tapa on vähentää syömistä. Tosta kolme kiloa lähtee yleensä liikunnalla ja 1 - 40 kg syömistä rajoittamalla vuoden aikana. Toi sun 6 kg on hallittavissa parissa kuukaudessa. Kolme kertaa viikossa uintia 45 min kerrallaan vois olla ok ellet harrasta muuta liikuntaa. Uinti on yhtä hyvä tai huono kuin muutkin liikunnan lajit painon pudotukseen.

      • Olaus

        Ihminen laihtuu, kun saa ruuasta vähemmän energiaa kuin kuluttaa, se vaan on niin yksinkertaista. Olennaista on nautitun energian seuraaminen ja rajoittaminen; liikunta lisää ruokahalua mutta ei saa aikaansaada lisää syömistä.

        Naapurin resepti, kolme kertaa 45 minuuttia uintia viikossa LISÄÄ normaaliin arkiliikkumiseen voi juuri ja juuri riittää, jos olet hyvä uimaan ja saat siirrettyä paljon energiaa veden pärskyttämiseen. Silloin kylläkin kuluvat muut energialähteet kuin läski, eli hiilihydraattien ja valkuaisaineiden tarve kasvaa ja nälkäriski seuraa tästä.

        Itse suosittelisin kolme kertaa 90 minuuttia vesijuoksua tms. verrattain alhaisella sykkeellä (alle 130) jolloin elimistö polttaa nimen omaan rasvoja paremmin.


      • läski
        Olaus kirjoitti:

        Ihminen laihtuu, kun saa ruuasta vähemmän energiaa kuin kuluttaa, se vaan on niin yksinkertaista. Olennaista on nautitun energian seuraaminen ja rajoittaminen; liikunta lisää ruokahalua mutta ei saa aikaansaada lisää syömistä.

        Naapurin resepti, kolme kertaa 45 minuuttia uintia viikossa LISÄÄ normaaliin arkiliikkumiseen voi juuri ja juuri riittää, jos olet hyvä uimaan ja saat siirrettyä paljon energiaa veden pärskyttämiseen. Silloin kylläkin kuluvat muut energialähteet kuin läski, eli hiilihydraattien ja valkuaisaineiden tarve kasvaa ja nälkäriski seuraa tästä.

        Itse suosittelisin kolme kertaa 90 minuuttia vesijuoksua tms. verrattain alhaisella sykkeellä (alle 130) jolloin elimistö polttaa nimen omaan rasvoja paremmin.

        Nythän on niin, että tuo rasvanpolttosyke/taso on tutkimuksissa osoitettu lähinnä uskomukseksi. Eli jos liikkuu sikakovaa niin osa kulutuksesta siirtyy vielä sinne jo levossa olemiseen elimistön tasoittaessa energiavarantojaan. Rauhallisemmassa "rasvanpoltto" vauhdissa tätä ei enää levossa tapahdu. Eli kun läski siirtää itseään esim. kävelemällä kilometrin, siihen kuluu sama energiantarve siirryttiin kävellen tai juosten. Aika vain on eri ja kulutuksen painopisteet muuttuvat.


      • Treenaaja.

        Tämä joka väittää että mahdoton tehtävä. On todella pahasti väärässä. 6kg laihtuu helposti ja pysyvästi. Asennetta ja malttia tarvitaan. 2-3krt viikossa. Aluksi kannattaa kokeilla vaikka 2 kertaa ettei heti kyllästy. Hapenotto kyky paranee ja lihaksisto alkaa muokkaantua uimalla. Kävele vielä 3-5krt viikossa lenkki n30min ja juo vettä 5-8 lasia päivässä. Sinun ei tarvitse muuttaa edes ruoka tottumuksiasi. Silti kilot karisevat pois. Tietenkin vielä ruokavaliota parantamalla Laihdutus on tehokkaampaa. Ei muuta kun uimaan.............


      • MMMMMM

        Syön jokapäivä mäkkärin ruokaa ja paino pysyy n70kg. Jos en liikkuisi olisin varmaan jo 150kg painava. Ei kannata jauhaa p...tä.Ota asioista selvää tai kokeile itse harrastaa urheilua.


      • make
        MMMMMM kirjoitti:

        Syön jokapäivä mäkkärin ruokaa ja paino pysyy n70kg. Jos en liikkuisi olisin varmaan jo 150kg painava. Ei kannata jauhaa p...tä.Ota asioista selvää tai kokeile itse harrastaa urheilua.

        Voithan sä kokeilla olla liikkumatta vaikkapa kuukauteen, katso tuleeko painoa, vai ei. Nimittäin toiset ihmiset vaan ei liho. Tiedät varmaan itsekin hoikkia ihmisiä, jotka eivät syö mitenkään kevyesti, eivät harrasta mitään liikuntaa, ja ovat silti normaalipainoisia.


      • läski
        MMMMMM kirjoitti:

        Syön jokapäivä mäkkärin ruokaa ja paino pysyy n70kg. Jos en liikkuisi olisin varmaan jo 150kg painava. Ei kannata jauhaa p...tä.Ota asioista selvää tai kokeile itse harrastaa urheilua.

        Sen verran perstuntumaa treenaamiseen, että aikoinaan oli joku 12 harjoituskertaa viikossa ja silloin lihasmassakin oli aktiivisempi eli kulutti energiaa. Kun lopetin treenaamisen myös lihakset alkoivat pienentyä ja sitä kautta myös kulutus pieneni. Tuollaisiin asioihin vaikuttaa myös miten henkilön ruskeat rasvasolut ovat nuoruusvuosina kehittyneet eli kuinka herkästi ne alkaa varastoida energiaa. Mitä liikkumiseen tulee niin lihassolut joko aktivoituu tai sitten ei mikä aiheuttaa alussa sen, että liikkuminen on raskaampaa koska osa lihaksista on mukana matkustajana.
        Äkkiseltään arvaisin Treenaajan rasvaprosentin olevan 15% hujakoilla eli lihasta on millä polttaa. Vastaavasti 90 kilon läski jonka pitäisi painaa esim. 70kg tilanne on jo toinen eikä vissiin ui tota määrääkään enää.


      • läski
        läski kirjoitti:

        Sen verran perstuntumaa treenaamiseen, että aikoinaan oli joku 12 harjoituskertaa viikossa ja silloin lihasmassakin oli aktiivisempi eli kulutti energiaa. Kun lopetin treenaamisen myös lihakset alkoivat pienentyä ja sitä kautta myös kulutus pieneni. Tuollaisiin asioihin vaikuttaa myös miten henkilön ruskeat rasvasolut ovat nuoruusvuosina kehittyneet eli kuinka herkästi ne alkaa varastoida energiaa. Mitä liikkumiseen tulee niin lihassolut joko aktivoituu tai sitten ei mikä aiheuttaa alussa sen, että liikkuminen on raskaampaa koska osa lihaksista on mukana matkustajana.
        Äkkiseltään arvaisin Treenaajan rasvaprosentin olevan 15% hujakoilla eli lihasta on millä polttaa. Vastaavasti 90 kilon läski jonka pitäisi painaa esim. 70kg tilanne on jo toinen eikä vissiin ui tota määrääkään enää.

        Meni nimimerkit sekaisin. Tarkoitin Uimaria.


      • kokeile vaikka itse
        läski kirjoitti:

        Nythän on niin, että tuo rasvanpolttosyke/taso on tutkimuksissa osoitettu lähinnä uskomukseksi. Eli jos liikkuu sikakovaa niin osa kulutuksesta siirtyy vielä sinne jo levossa olemiseen elimistön tasoittaessa energiavarantojaan. Rauhallisemmassa "rasvanpoltto" vauhdissa tätä ei enää levossa tapahdu. Eli kun läski siirtää itseään esim. kävelemällä kilometrin, siihen kuluu sama energiantarve siirryttiin kävellen tai juosten. Aika vain on eri ja kulutuksen painopisteet muuttuvat.

        Rasvanpoltto. Jos liikut rankasti, lihasten energiatasot alenee. Joudut syömään täyttääksesi ne. Jos liikut rauhallisesti, ei tule tarvetta syödä. Toki toikin on mahdollista että liikkuu rajusti ja jättää syömättä, mutta kovin terveelliseltä se ei kuullosta.


      • Abbbaacas

        Itsehän pudotin kymmenisen kiloa vauhdilla 0,5-1 kg/vko käytännössä pelkällä liikunnalla. Syömistä jatkoin edelliseen malliin, koska tykkään syödä hyvin. Päivittäinen juoksulenkki teki tehtävänsä. On turha väittää että liikunnalla ei saa painoa pudotettua. Normaaleissa tapauksissa se toisaalta pitää kyllä paikkansakin, sillä harvahan käy päivittäin pitkällä juoksulenkillä. Mutta kyllä se paino lähtee liikkumallakin!


    • Uiskari

      Uinti on tekniikkalaji ja mitä kovempaa huonolla tekniikalla ui sitä enmmän kuluu energiaa. Mutta huonolla tekniikalla ei ui kuin sata tai kaksisataa metriä ja sehän ei paljoa kuluta eiokä riitä painon tai rasvan pudotukseen alkuunkaan....

      Meikäläiselle 3km uinti joka päivä ja tunti edes ole mikään painonpudotus tai kova harkka tai muu siksi kun mun uinti tekniikka toimii hyvin eli,

      Jos laihdutat niin tee vaikka sauvakävelyä, uinti ei todellakaan ole hyvä laihduttamiseen ...

      • hyvä keino

        Uimahallien vesi on noin 26 astetta. Jo pelkkä oleminen tuon asteisessa vedessä kaksin-kolminkertaistaa energiankulutuksen. Jos samalla liikkuu ripeästi, niin energiaa kuluu. Jos on hyvä tekniikka, niin ui vain nopeammin. Pitää uida sellaista vauhtia, että jaksaa uida tunnin, muttei enempää niin johan paino putoaa. Paremmin kuin sauvakävelyllä tai hölkällä. Mulla ainakin toimii.


      • make
        hyvä keino kirjoitti:

        Uimahallien vesi on noin 26 astetta. Jo pelkkä oleminen tuon asteisessa vedessä kaksin-kolminkertaistaa energiankulutuksen. Jos samalla liikkuu ripeästi, niin energiaa kuluu. Jos on hyvä tekniikka, niin ui vain nopeammin. Pitää uida sellaista vauhtia, että jaksaa uida tunnin, muttei enempää niin johan paino putoaa. Paremmin kuin sauvakävelyllä tai hölkällä. Mulla ainakin toimii.

        Meinaatko, että ropan lämmittämiseen menee niin paljon energiaa. Eikös sitte olis hyvä laihdutustapa mennä tonne pakkaseen palelemaan?


      • hyvä keino
        make kirjoitti:

        Meinaatko, että ropan lämmittämiseen menee niin paljon energiaa. Eikös sitte olis hyvä laihdutustapa mennä tonne pakkaseen palelemaan?

        Kyllä, pakkasessakin kuluu enemmän energiaa. Vesi vain jotaa lämpöä pois paljon tehokkaammin kuin ilma. Kun kropan lämpö on 37 ja veden 26, niin lämpöä siirtyy tehokkaasti pois => energiaa kuluu. Uimassa ollaan myös vähissä vaatteissa. Pakkasella ollaan vaatteet päällä eikä ilmaan siirry yhtä hyvin lämpöä, joten ilma saa olla kyllä aika kylmä, että ajaisi saman asian.

        Toisaalta painottomassa kelluminen ei kuluta paljon energiaa, vaikka se kolminkertaistuisikin. Ripeä liikunta moninkertaistaa energiankulutuksen.


      • Lendal

        uinti on ylipainoiselle monestakin syystä. Laihdutsumuotona en sitä osaa pitää.Pikkuhiljaa harjoitellen, olen nyt päässyt 1-3km:iin/ uintikerta uintiin. Ueimmiten uin 2km/ tunti ja sinä aikana saan Polarin kalorimittarin mukaan kulumaan noin 300 kcal ( =pullan verran). Vastaavasti tunnin sauvakävely lenkillä mittari näyttää noin 500kcl kulutusta. Kilon painonpudotukseen pitää kuluttaa 7000kcal.

        Kuntoilumuotona pidän uinnista juuri siksi, että se oikealla tekniikalla (uinnin tekniikka kurssit aikuisille on hyviä) harjoittaa koko vartalon lihaksistoa tasapuolisesti. Joku sanoi mielestäni hyvän ohjeen että ui JA kävele- silloin tulos laihdutus onnistuu ja yleiskunto on hyvä.

        Minun piti lisätä tuohon vielä ruokailurytmin opettelu eli säännölliset ruokailuajat ja terveellisempi ruokavalio- nyt odotetaan hyviä tuloksia laihtumisen ja hyvän yleiskunnon muodossa. Ihan sama palaako rasvanpolttosykkeellä vai jollakin muulla. Uintiharjoittelussa on kiva välillä vetää tosi kovaa, kun/ jos tilaa "kellujilta" on. Jos ei ole tilaa, uidaan matkaa rauhallisesti kunnes tilaa taas on.

        ps. Itse pyrin "antamaan tietä" nopeammille päädyissä että voin itsekkin nauttia uimisestani, jos en löydä rataa jossa on minun tasoisiani uimareita.


    • Uiskari

      Jos
      ui kesäksi kuntoon kisassa 30km/vk 6vk ajan niin laihdut naisena noin 11kg !

      Miehenä itse laihduin vastaavasti vain 3kg !
      (ui enemmän kovenpaa ja voitin mut mää oonkin teräsmies)

      • uimari.

        Jos uin viikossa vaparia 30 km ja olen 90kg. Voin lyödä vetoa että laohdun 6 vk 15-20kg.


      • Ei puhuta höpöjä
        uimari. kirjoitti:

        Jos uin viikossa vaparia 30 km ja olen 90kg. Voin lyödä vetoa että laohdun 6 vk 15-20kg.

        Yksi läskikilo sisältää energiaa noin 7000 kilokaloria. 60-kiloisen henkilön pitää uida 11,5 tuntia, jotta läskiä palaa kilo. Jos ui 3 kertaa viikossa tunnin kerrallaan, niin vajaassa kuukaudessa lähtee läskiä kilo.

        Noin keskimäärin siis, ihmiselimistö ei ole kone, vaan yksilöllisiä eroja on.

        Noita energiankulutuksia eri liikuntamuodoissa voi tiirailla täältä:

        http://www.sydanliitto.fi/kaikki_sydamesta/liikunta/fi_FI/kuluttaa/

        Ruoka-aineiden energiapitoisuuksia puolestaan voi tutkailla täältä:

        http://www.fineli.fi/

        Syömisiään muuttamalla laihtuu huomattavasti nopsempaan kuin liikuntaa lisäämällä. Parasta on tietysti, jos sekä lisää liikuntaa että tarkistaa ruokavaliotaan ja pienentää syömisten määrää.


    • Uiskari

      Juuri alkoi Ui Kesäksi Kampanja kailla suomen uimahalleilla. Siloin on hyvä tehdä määrää uinnissa niin paljon kuin ehtii ja jaksaa ja samalla tekee oman enkkansa.

      Mä uin viimevuonna 216km/50pv ja laihduin 3kg.

      Toiseksi tullut nainen ui himpun alle 200km ja menetti 11kg rasvaa!

      KaiKki siis voitti!

      Eli 5km päivässä/2h = 20-30KM/VK , niin rasvaa putoo viikossa 1kg naiselta JA MIeHELTÄ 0.5KG pysyvästi!

      Eli kyse onn määrästä ja siihen käytetystä hiestä eli rasvanpoltto-ajasta. Mitä enemmän sitä parempi .

      Onnistuuko sulta vastaava hemmo?

      • tavallinen uimari

        Moi, vesijuoksu on tehokasta painonpudotuksessa.
        Vuodenvaihteesta toukokuulle yli -20 kg.
        Uintikampanjassa vesijuoksua joka päivä 2 tuntia.


    • Ikuinen painon pudottaja

      Ystävä kiltti
      Saat uida laihduttaaksesi tosi paljon.
      Muuta samalla myös ruokailutottumuksiasi niin onnistut.
      Olen pudottanut nyt 28.12.06 lähtien yli 4 kiloa helposti.
      Nykyisin mietin mitä syön.
      Syön kaikkea hyvää huomioiden rasvat ja hiilihudraatit.
      Olen toistaisksi kiltäytynyt juustoista, vaaleasta leivästä, pastoista yms.
      Syön pääasiassa näkkäriä, piimää, hedelmiä, kalaa, sieniä ja runsaasti erilaisia vihanneksia. Tähän pystyn koska haluan tulevaisuudessa elää tasokasta elämää. Minusta on ihanaa kun kaverit huomaatan muutokseni ja saan ostaa jopa kipparilta ihania uusia juttuja. Haluan elää niin pitkään kun se on mahdollista tasokasta elämää. Minä en luovuta älä sinäkään.
      T:Minä joka voisin varmaan olla sulle jopa äippä

    • Velma/

      Meinasin jo aloittaa uuden viestiketjun, mutta huomasin tämän. Itsellä uinti on oikeastaan ainoa kuntoilumuoto ja näköjään on turha toivoa sen avulla pahemmin laihtuvansa....

      Jos käyn kerran viikossa uimassa, niin se on yhtä tyhjän kanssa vai? Mutta onko vesijuoksu ja vesijumppa yhtään sen parempia? Kuinka paljon pitäisi mitäkin näistä kolmesta harrastaa, että ne vastaisi tehokkuudeltaan samaa määrää?

    • saqswimmer

      alkuun voisit käydä kuntosalilla noin 1 kk lisätäksesi lihas massaa. sen jälkeen aloita uinti ja kilot lähtee äkkiä itse syön noin 3500 kcal päivässä ja jatkan vaan laihtumista . uintimäärä tosin on 7-8 krt viikossa. ja onnea yritykselle

      • ventti-einari

        Eiköhän toi ole jo viides vuodes ne 6 kiloo saanu pudotettua. Tai sit on tullu tuplasti lisää :-D


    • Uiskari

      Nainen joka ui kesäksi kuntoon kisassa pari vuotta sitten 180km uimalla joka päivä 3-4km kehui laihtuneensa tämän 50 päivän aikan 7kg. Itse laihduin 220km matkalla vain 3kg.

      Laske siitä sitten tuo uinnin laihdusvaikutus !

      ehkä kannattais käydä juoksemassa uinnin sijaan, kun se on 3x tehokkaampaa enrgiakulutusta samassa ajassa!

      :) Uiskari

      • 15kg

        Kävely parempaa laihdutusliikuntaa. Uinti on rankempaa palautumisen kannalta. Ei tarvii syödä ylimääräisiä palautumiseen. Kävely on ihmiselle luonnollinen liikkumismuoto ja energia palaa helpoiten.


      • www.mave.foorumi.eu
        15kg kirjoitti:

        Kävely parempaa laihdutusliikuntaa. Uinti on rankempaa palautumisen kannalta. Ei tarvii syödä ylimääräisiä palautumiseen. Kävely on ihmiselle luonnollinen liikkumismuoto ja energia palaa helpoiten.

        hyvä harrastus on.


    • oiskosulhetkiaikaa
      • pysyvät tulokset?

        Osa niin täyttä sontaa että huhhuh!


      • hehe2313134
        pysyvät tulokset? kirjoitti:

        Osa niin täyttä sontaa että huhhuh!

        Faktahan on se että jos syö vähemmän mitä kuluttaa niin laihtuu no liikunta auttaa tässä. Vielä enemmän auttaa http://kiloklubi.fi/ sinne vaan kirjailee sen mitä syö jos tosiaakin pysyy niissä raameissa mitä kiloklupi sanoo alkaa kilot poistua. Itselläni on painoa noin 125 kiloa(190 pituus) siitä on lähteny jo 5 pois kiitos kiloklubin(en ole mikään himoliikkuja vien koiran lenkille kolme kertaa päivässä noin 20-30 minuuttia kerta ja jotain muuta liikuntaa esim töissä). Nuodattaa vain sitä perussääntyä eli syöt vähemmän mitä kulutat niin laihtuu. 3210 kcal on minun peruskulutukseni vaikka makais sänkyssä koko päivän. Päivässä saan syödä niin että jää noin 800 - 1000kcal vielä peruskulutuksesta miinuksen puolella

        Ainiin jo kiloklubi.fi on ILMAINEN(mainosbannereille rahoittavat palvelua) ja sillä voi myös oppia syömään terveellisesti (kun pyrkii pitämään ne pallot vihreinä). Se että käyt syömässä esim pizza tms. ei tuhoa laihtutusta kunhan EI SYÖ niitä joka päivä, kerran kuussa maksimissaan(tietenkin jos urheilee tai harrastaa liikuntaa sitten se on erijuttu tai jos fyysisesti raskastyö voi olla perusteltua syödä rasvaista ruokaa koska muuden ei välttämättä jaksa en tähän asiaan puutu sen enempään kun en itse harrasta liikuntaa muuta kuin koiran ulkoilutus, työssä vähän liikkumista)


    • Kokemusta on :>

      Itse olin pyöreä n. 12 vuotiaana, KUNNES ALOITIN UINNIN. Ette todellakaan voi sanoa ettei uinti kuluttaisi. Itse laihduin vajaassa muutamassa kuukaudessa yli 10 kiloa.
      Nyt uin 9 kertaa viikossa eikä ole kiloja takaisin tullut. Kannatan uinia nimimerkillä kokemusta laihtumisesta on !

    • kiythgtg

      m 35 190 /110

      pudotin liikunnalla suh nopeasti 19 kg kunnes tössäsi.
      nykyään uin 3-5 krt / viikossa aamuisin 3km tunnissa ja paino ei todellakaan putoa.
      Lihakset nätisti pyöristuu ja tulee muotoja , mutta paino ei tod putoa.
      tän lisäks min 5 km kävelyä iltaisin...

      jos alkais vahtimaan enempi syömisiään , niin ehkä paino putois , mutta myt tuntuu hyvältä kun on ottesä kanssa sujut.
      .. ja vaikka painoa lähtikinj reioppaasti pois , niin silti kun kattoo itteesä peilistä ,niin nousee ajatus pintaan, että josko pitäis vähän laihduttaa =)

      Ei kait sitä ole koskaan oikeasti tyytyväinen

    • En ole laihduttamisen asiantuntija, mutta oli liikunnan muoto mikä tahansa, niin nyrkkisääntö on se, että laihdut, kun kulutat enemmän kuin syöt. Klassisen käsityksen mukaan rasva palaa liikunnan aikana parhaiten, kun syke on suhteellisen matala ja liikunta pitkään yhtämittaista.

      Esimerkiksi monien harrastama "uinti" ei täytä tätä ajatusta, koska joka päädyssä tulee tauko, ja nopeutta voi olla joko liian paljon (yksi altaanmitta ja pari minuuttia lepoa) tai liian vähän (liikkuessa voi hengästyä, myös uidessa - mikäli uinti etenee sellaista tahtia, että pää pystyssä uidessa pystyy keskustelemaan, niin nopeutta voinee kohtuuden rajoissa lisätä). Kävellessä ja hölkätessä on se etu, että nopeuden säätely voi olla helpompaa - useimmilla on kokemusta kävelemisestä ja jopa juoksemisesta, mutta kunnollinen uintitekniikka on vähän harvinaisempaa (joskin yleistymässä).

      Toinen tapa pudottaa painoa on luottaa kovan treenin energiankulutukseen.

      Kannattaa kuitenkin muistaa, että yhtämittainen pitkään (kuukausia) jatkuva harjoittelu riittävällä rasituksella (tuota kannattaa toistaa: riittävällä rasituksella) saa lihakset kasvamaan. Lihas kun painaa enemmäin kuin rasva, samoissa mitoissa pysyessä paino kasvaa.

      Lisäksi tulee muistaa, että keho mukautuu todella nopeasti rasitukseen - pari ensimmäistä kertaa sama uintimatka tai lenkki voi tuntua todella raskaalta, sitten se alkaa jo sujua, ja sen jälkeen siitä ei kunnon kohotuksen kannalta olekaan enää vastaavaa hyötyä, koska keho on tottunut sille annettuun ärsykkeeseen. Ärsykkeen vaihdoksi käy liikuntatavan (juoksu, uinti, pyöräily, jne.) vaihto tai harjoitusohjelman muuttaminen (pitempi matka, lyhyempi tauko, erilainen vauhti/vauhdinjako).

    • Laihduttajatar itse
    • Entinen lihis

      Uinti on hyvä harrastus, ei kannata uskoa näitä kommentteja etteikö siitä muka olisi hyötyä painonpudotuksessa. 3 x viikossa 1km alkuun on ihan hyvä määrä ja sitä voi lisätä kun elimistö tottuu liikuntaan. Itse lenkkeilen sekä uin. Monesti heitän jonkun 1km uintilenkin ja päälle 5km reipasta kävelyä. Tai oikeastaan toisinpäin. Mielummin lenkkeilisin kuin uisin. Jotenkin aika vain rientää hitaammin uidessa. Uiminen kuitenkin kiinteyttää kroppaa paremmin kuin lenkkeily. Noin kärjistäen voisi sanoa, että uimarit yleensä näyttää ilman paitaa paremmilta kuin maratoonarit.

      Toki tässä liikunnan vähättelyssä on se pointti, että ruokavalion muutos on huomattavasti tärkeämpi osa ja helpompi tapa pudottaa painoa kuin liikunta. Mutta jos tiputat päivittäiset kalorisi edes 500 alle normaalin kulutuksesi ja lisäksi liikut tuon vaikka tuon 3 x 1km uintia 3 x 5km lenkkeilyä viikossa niin painosi tulee alas aika vauhdilla. Peilistä katsoessa eron huomaa selkeästi jo kuukaudenkin jälkeen. Lisäksi kun jättää pois ylettömän hiilarien syömisen niin hyvä tulos on 90% varmasti taattu. On toiminut ainakin itselläni todella hyvin.

      Summa summarum: 3-4h liikuntaa viikossa, kalorit 20% alaspäin ja vähemmän hiilareita. Pomminvarma onnistuminen.

    • Anonyymi

      Se varmaa toimi pudotin 20 kiloa

    • Anonyymi

      Suosittelen uintia, se on monipuolista ja terveellistä. Ensiksi aloittaa uimisen niin että menee saunaan lämmittelemään ja saa kunnon hien pintaa 15-20min, sitten mieluisti suihkunkautta kylmäaltaalle 3-10min 7-9c vedessä ja siitä rauahllisesti uimaan sopivaa vauhtia yhtäjaksoisesti 1km matkan verran ja aikaa max 1h ja siitä kylmä altaalle palautumaan taas 3-10min ja siitä saunaan taas 15-20min ja pesun kautta pukemaan. Syöt enempi vatsas täyteen vihannespohjaista rasvatonta ja suolatonta ravintoa uinnin jälkeen että tulet kylläiseksi niin pahin napostelu ahmimis olo menee pois, juo runsaasti vettä päivän aikana ja myös uimassa ollessa sekä altaalla että saunassa. Suosittelen tämän päälle erikseen avanto uintia/kellumista. Itse liikuntarajotteisena kävin aluksi avannossa useamman 1-2 kertaa päivässä 130pv ajan siinä tippui jo 15kg ja nyt olen käynyt altaalla 4-5kertaa viikossa 5vk ajan ja toistanut nuo yllämainitut ja satunnaiset avantokäynnit painoa on pudonnut vielä 10kg. Toivun halvaantuneesta jalasta ja isosta selkäoperaatiosta ja nyt voin jo paljon paremmin ja kävelen omin jaloin. Pituutta 201cm ja 110kg lihaksiakin löytyy vielä jonkin verran ja mies henkilö.

      Ei tarvitse olla reilusti ylipainoinen tai muuten pyöreä että laihtuu.
      Avanto on tosi tehokas siksi että kun siellä on pitkää 10min tai yli ruumiinlämpötila laskee 1c sisäelimien lämpötila laskee saman verran ihosta tulee tosi viileä ja kylmä kestää normaali ololla 5-6h että lämpö palaa takaisin ja se lämpö saadaan sillä että elimistö syö rasvaa jotta tuottaa energiaa lämmittääkseen kroppaa eli myös tehokas tapa kuluttaa.
      Monella on varmasti mielipiteitä mutta tämä on toiminut itsellä, en pysty kävelemään 1km pidempää vielä tai en voi ottaa juoksuaskeleita enkä pysty istumaan 2
      30minuuttia pidempää selän ongelmien takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe