Oletko oikeasti introvertti?

introv

104

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muotisana... yks lokerointitapa, mutta voihan sitä olla morttivertti tai mikä tykkää... sillä menee vaan jonkun syyn taakse piiloon.

      Jokainen on omanluonteinen ja piirteinen. Ja vaikea niitä on itsekään keksiä, saati, että joku vois lokeroida sinut johonkin.

      Tuollaisten määritteiden tarkoitus on ilmaisun parantaminen.... mitä pienempi laatikko, sitä vähemmän jäisi muille arvailuja, mutta sittenkin.... itse arvioi itseään ja toinen vielä tekee siitä itse omat ymmärryksensä. Että noihin suhtaudun varauksella.... tutustun itse tyyppiin, olipa mikä vertti hyväänsä... tahi mortti. 😂

      • toksikologi

        Toksinen maskuliinisuus ei kait pyri lokeroimaan?


      • toksikologi kirjoitti:

        Toksinen maskuliinisuus ei kait pyri lokeroimaan?

        Eipä juuri. Jokuhan voi lokeroitua sinnekin.Mutta sekin on määrite...

        Periaatteessahan se on sama kuin stereotyyppinen mieskuva.

        Toksisuus etuliite taas antaa sille kuvan, että se on myrkyllistä, mikä on sinäänsä huono... ei sellainen stereotyyppinen mieskuva ole huono sellaiselle jolle se on fine ja jopa tärkeä. Mutta sitten pitääkin osata huomioida, että feminiinisyys on laajentunut käsite jo. Sitä ei voi suoraan pitää vastakohtana stereotyyppiselle mieskuvalle. Siinä vertauksessa siitä tulee toksinen.

        Näin minä ymmärrän. 🤔


      • Dissi kirjoitti:

        Eipä juuri. Jokuhan voi lokeroitua sinnekin.Mutta sekin on määrite...

        Periaatteessahan se on sama kuin stereotyyppinen mieskuva.

        Toksisuus etuliite taas antaa sille kuvan, että se on myrkyllistä, mikä on sinäänsä huono... ei sellainen stereotyyppinen mieskuva ole huono sellaiselle jolle se on fine ja jopa tärkeä. Mutta sitten pitääkin osata huomioida, että feminiinisyys on laajentunut käsite jo. Sitä ei voi suoraan pitää vastakohtana stereotyyppiselle mieskuvalle. Siinä vertauksessa siitä tulee toksinen.

        Näin minä ymmärrän. 🤔

        Mitsä sanot, onko toksista polvistua keittiön lattialle ja kosia hotrod perunarengas kädessään? :D

        Isäntä teki niin viikonloppuna ja arvaappa mitä? Minä sanoin tahdon, olen aina tahtonut ja kauan sitten jo päättänyt, että en tästä mihinkään lähde saan sormusta taikka en ja söin sen renkaan. :D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mitsä sanot, onko toksista polvistua keittiön lattialle ja kosia hotrod perunarengas kädessään? :D

        Isäntä teki niin viikonloppuna ja arvaappa mitä? Minä sanoin tahdon, olen aina tahtonut ja kauan sitten jo päättänyt, että en tästä mihinkään lähde saan sormusta taikka en ja söin sen renkaan. :D

        Aika imelää, vaikka sulle mausteista. 😬

        Muistithan, että sormi ei ollut syötävä? 😂


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mitsä sanot, onko toksista polvistua keittiön lattialle ja kosia hotrod perunarengas kädessään? :D

        Isäntä teki niin viikonloppuna ja arvaappa mitä? Minä sanoin tahdon, olen aina tahtonut ja kauan sitten jo päättänyt, että en tästä mihinkään lähde saan sormusta taikka en ja söin sen renkaan. :D

        Hei, Onneks olkoon kihlauksesta!🤗🎶

        Mä muuten sain tänään ilmoituksen hieman vanhasta ketjusta ja ihmettelin, mitä ihmettä olen kirjoitellut Astianpesukone-palstalle.. Kunnes tajusin, että ketju oli "Himatuikun" aloittama ja siirretty varmaan tuonne aikanaan Miehen Logiikasta 😄 Eli jos on vielä astianpesukoneongelmaa, niin...

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/11365171/astianpesukoneesta#comment-97021596
        😀


      • Dissi kirjoitti:

        Aika imelää, vaikka sulle mausteista. 😬

        Muistithan, että sormi ei ollut syötävä? 😂

        Nojoo, se oli lähinnä henkinen ele häneltä, kun niinkään oikeesti marssittasi pappilaan. :)

        Mutta ihan mukava ele. Sormi jäi syömättä, tällä kertaa. :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Hei, Onneks olkoon kihlauksesta!🤗🎶

        Mä muuten sain tänään ilmoituksen hieman vanhasta ketjusta ja ihmettelin, mitä ihmettä olen kirjoitellut Astianpesukone-palstalle.. Kunnes tajusin, että ketju oli "Himatuikun" aloittama ja siirretty varmaan tuonne aikanaan Miehen Logiikasta 😄 Eli jos on vielä astianpesukoneongelmaa, niin...

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/11365171/astianpesukoneesta#comment-97021596
        😀

        Hehe, niin vanhoja vielä klikkaavat inboksiin? Ei ole enää astianpesukoneen kanssa ongelmia. Nyt jo osaan huoltaa. :D

        Se oli syötävä sormus, mutta ele oli kuitenkin mieltä lämmittävä. Me on kumpikin aina puhuttu mitä on keskenään asiaa käsitelty, ettei naimisiin meno ole välttämätöntä. Eikä kumpikaan oikeen sitä kaipaa. Henkinen yhteys on se mikä sitoo.

        Katotaan sitten joskus vanhempana. :)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Nojoo, se oli lähinnä henkinen ele häneltä, kun niinkään oikeesti marssittasi pappilaan. :)

        Mutta ihan mukava ele. Sormi jäi syömättä, tällä kertaa. :)

        No mä katsoinkin jostain, että turiseminen on jeesinyt. 😊👌
        Hyvä ele ukonrutjakkeeltas. 😬👍

        Hyvä ettet nauukkassut fingeriä mukana. 😁

        https://aijaa.com/XEhrlo

        Mä kävin taas kelkkahommissa. Vaikka ei toi kelkka ihan toimi kuten pitäis, sain väkisin vietyä pari rankaa pihaan. Ja makkarat paistoin, kun kerta metikköön vein ne. 😋


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hehe, niin vanhoja vielä klikkaavat inboksiin? Ei ole enää astianpesukoneen kanssa ongelmia. Nyt jo osaan huoltaa. :D

        Se oli syötävä sormus, mutta ele oli kuitenkin mieltä lämmittävä. Me on kumpikin aina puhuttu mitä on keskenään asiaa käsitelty, ettei naimisiin meno ole välttämätöntä. Eikä kumpikaan oikeen sitä kaipaa. Henkinen yhteys on se mikä sitoo.

        Katotaan sitten joskus vanhempana. :)

        Kyl te nyt kihloissa ootte, ei sitä enää voi perua 😉 Ei siihen oikeita sormuksia tarvita. Eikä naimisiinmenoakaan. Tunnen monia pareja, jotka on vaan kihloissa eikä mee koskaan naimisiin. Mutta miten vaan itse ajattelette, sehän se on oleellisinta 😊


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hehe, niin vanhoja vielä klikkaavat inboksiin? Ei ole enää astianpesukoneen kanssa ongelmia. Nyt jo osaan huoltaa. :D

        Se oli syötävä sormus, mutta ele oli kuitenkin mieltä lämmittävä. Me on kumpikin aina puhuttu mitä on keskenään asiaa käsitelty, ettei naimisiin meno ole välttämätöntä. Eikä kumpikaan oikeen sitä kaipaa. Henkinen yhteys on se mikä sitoo.

        Katotaan sitten joskus vanhempana. :)

        Onneksi olkoon kihlaantumisesta, jos oikein ymmärsin. Meilläkin kolme nuorta paria on vain kihloissa ja on samalla lapsia. Naimisiin meinasivat mennä vuonna 2016 kesällä, mutta eivät ole vielä saaneet aikaiseksi. Ehkä nykyaika ei odota avioliittoa. Onneksi olkoon kihlojen vuoksi!:)


      • Päläpälä kirjoitti:

        Nojoo, se oli lähinnä henkinen ele häneltä, kun niinkään oikeesti marssittasi pappilaan. :)

        Mutta ihan mukava ele. Sormi jäi syömättä, tällä kertaa. :)

        Niin... ja oli lunta törkeesti. Puutkin piti kaivaa lapiolla esiin, ettei jää jumalattomia kantoja.

        https://aijaa.com/rITlR7

        Nuotiokin oli montussa. 😂

        Mutta kyllä Eetvartista sai mustan. 😋💪


      • Dissi kirjoitti:

        No mä katsoinkin jostain, että turiseminen on jeesinyt. 😊👌
        Hyvä ele ukonrutjakkeeltas. 😬👍

        Hyvä ettet nauukkassut fingeriä mukana. 😁

        https://aijaa.com/XEhrlo

        Mä kävin taas kelkkahommissa. Vaikka ei toi kelkka ihan toimi kuten pitäis, sain väkisin vietyä pari rankaa pihaan. Ja makkarat paistoin, kun kerta metikköön vein ne. 😋

        Juu, ei siitä puhumisesta turhaan paasata. :)

        Mistä löysit maton? Eiks se ollut yhessä kohtaa hukassa? Oliko oikein Kaba.ssia se makkara?

        Mulla ei ole laittaa aijaa linkkiä, mutta laitan Lauran...Laura soittelee kitaralla kivasti bändikaverien kanssa. Olen jotenkin nyt tykästynyt näihin enempi live henkisiin juttuihin.

        https://youtu.be/XZgiNnGB8m4

        Canon Rock - Jerry C cover by Laura


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Kyl te nyt kihloissa ootte, ei sitä enää voi perua 😉 Ei siihen oikeita sormuksia tarvita. Eikä naimisiinmenoakaan. Tunnen monia pareja, jotka on vaan kihloissa eikä mee koskaan naimisiin. Mutta miten vaan itse ajattelette, sehän se on oleellisinta 😊

        Morsmaikku vaan söi sormuksen. :D


      • Dissi kirjoitti:

        Niin... ja oli lunta törkeesti. Puutkin piti kaivaa lapiolla esiin, ettei jää jumalattomia kantoja.

        https://aijaa.com/rITlR7

        Nuotiokin oli montussa. 😂

        Mutta kyllä Eetvartista sai mustan. 😋💪

        Eiku Eetvarttia..meni ohi äsken nimi. :)

        Onks nyt mukavempi mieli, kun pääs vähän mylläämään?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Onneksi olkoon kihlaantumisesta, jos oikein ymmärsin. Meilläkin kolme nuorta paria on vain kihloissa ja on samalla lapsia. Naimisiin meinasivat mennä vuonna 2016 kesällä, mutta eivät ole vielä saaneet aikaiseksi. Ehkä nykyaika ei odota avioliittoa. Onneksi olkoon kihlojen vuoksi!:)

        Kiitos, perunakihlat. :)

        Omaisuuden takiahan se on ehkä joskus järkevää avioitua, mutta noin muuten en tiiä mihin sitä tarvisi. Mulla on vähän kyynistynyt näkemys avioliitosta ehkä siksi, kun olen ollut aviossa ja se ei kyllä millään muotoa suhdetta tehnyt ihmeellisemmäksi, kun ennen avioliittoakaan. Jossain määrin hankalammaksi jopa kun ja jos kohtaa byrokratiaa...taikka tulee ero.

        Mutta, en nyt vannokkaan ettenkö joskus vielä voi mennäkin naimisiin. Luultavasti sitten jokin juridinen syy...

        Nyt alkoi sataa rakeita! :P


      • Päläpälä kirjoitti:

        Juu, ei siitä puhumisesta turhaan paasata. :)

        Mistä löysit maton? Eiks se ollut yhessä kohtaa hukassa? Oliko oikein Kaba.ssia se makkara?

        Mulla ei ole laittaa aijaa linkkiä, mutta laitan Lauran...Laura soittelee kitaralla kivasti bändikaverien kanssa. Olen jotenkin nyt tykästynyt näihin enempi live henkisiin juttuihin.

        https://youtu.be/XZgiNnGB8m4

        Canon Rock - Jerry C cover by Laura

        Ei se turhaa ole ei. Sitä saattaa olla yksinkertaistakin hiertymää mielenmutkassa. 😊👌

        Maton? Ei siitä matto mennyt, kun sellainen raidetangon pää napsahti poikki. 55 euroa! 😳

        Ja sitten siinä on kylmäkäynnistysongelmia. Vissiin liruuttaa noi kohoksmmion neulat läpi ja kun tankki on ylempänä, liruttaa sen kaasari läpi pyttyihin. Pitää laittaa hana väliin ja sulkea se kun ei aja... josko se auttais? 🤔

        On tossa piruvie ksikkea vääntöö ja kääntöö, ennenkuin saa soivan vehkeen. Vielä pikku reki tehtävä. 😬

        Joo, eetvarttia tais olla maggara. On vaan niin tököttelyä tää homma, kun aamulla 9;lle penskat kouluun. Itse 50 km päähän metsään ja takas ennen kahta. 🙄

        Pitää satsata ensviikkoon noita hommia. Jos sais vaikka vehkeet toimimaan kunnolla ja joku näppärämpi tapa sitoa puut perään. Jos joku 2-3 mottia sais setälle käytyä leppää. Saa nakutella sit itse pilkkeeks. 😊


      • Dissi kirjoitti:

        Ei se turhaa ole ei. Sitä saattaa olla yksinkertaistakin hiertymää mielenmutkassa. 😊👌

        Maton? Ei siitä matto mennyt, kun sellainen raidetangon pää napsahti poikki. 55 euroa! 😳

        Ja sitten siinä on kylmäkäynnistysongelmia. Vissiin liruuttaa noi kohoksmmion neulat läpi ja kun tankki on ylempänä, liruttaa sen kaasari läpi pyttyihin. Pitää laittaa hana väliin ja sulkea se kun ei aja... josko se auttais? 🤔

        On tossa piruvie ksikkea vääntöö ja kääntöö, ennenkuin saa soivan vehkeen. Vielä pikku reki tehtävä. 😬

        Joo, eetvarttia tais olla maggara. On vaan niin tököttelyä tää homma, kun aamulla 9;lle penskat kouluun. Itse 50 km päähän metsään ja takas ennen kahta. 🙄

        Pitää satsata ensviikkoon noita hommia. Jos sais vaikka vehkeet toimimaan kunnolla ja joku näppärämpi tapa sitoa puut perään. Jos joku 2-3 mottia sais setälle käytyä leppää. Saa nakutella sit itse pilkkeeks. 😊

        Mites mä tajusin ihan päin hongikkoa, sen ojaan koukkaamisen yhteydessä matto olis ollut hukassa...no nyt selkis. :P

        En vissiin ihan lukenut ajatus mukana sillä kertaa. Kyllä se sinua nyt testailee, ennen kun pääset käynnistyksellä suoraan mehtään. Pikkunen kiire tahtoo tulla jo tossa aikataulussa matkankin puolesta. :/

        Sulla on ihan selkee intohimo tuohon metsurointiin! Ei kahta sanaa..niin on.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mites mä tajusin ihan päin hongikkoa, sen ojaan koukkaamisen yhteydessä matto olis ollut hukassa...no nyt selkis. :P

        En vissiin ihan lukenut ajatus mukana sillä kertaa. Kyllä se sinua nyt testailee, ennen kun pääset käynnistyksellä suoraan mehtään. Pikkunen kiire tahtoo tulla jo tossa aikataulussa matkankin puolesta. :/

        Sulla on ihan selkee intohimo tuohon metsurointiin! Ei kahta sanaa..niin on.

        Joo. Ja tuossa välillä laitoin kuvan vissiin Wämmälle, kun sen tuikkasin ojaan. Ja silloin poitsu tuli ja nyki traktorilla pois. Mutta silloin oli toikin kunnossa jo... ohjausnivel siis.

        No kaverilla se oli lähinnä pilkkijakkarana. Ja luulen, että noitten temppuilujen takia se siitä luopui. 😬
        Mutta vielä mä tuonkin selvitän. Joku syyhän siinäkin on. 😁

        No kyllä mä kun pääsisin joskus kunnolla metsuroimaan johonkin pusikkoon, ettei ois saakeli 70 senttiä lunta! 😬👍
        Tuollakin on niin paljon puuta, mitä pitäis parturoida pois, että kasvais, mutta sinne pitää tehdä syksyllä reititkin. Sit ajelee heti reiteille pohjat, kun lumi tulee, niin voi ajella pois. 🤔

        Mutta nää on niin hitaita hommia hoksatakkin.... tää talvi meni jo kintun ja lumen takia ohi. Ens talvelle on sit kaks vaihtoehtoa... joko kelkka tai traktori... ja saha nyt on ihan uus. 😬💪


      • Dissi kirjoitti:

        Joo. Ja tuossa välillä laitoin kuvan vissiin Wämmälle, kun sen tuikkasin ojaan. Ja silloin poitsu tuli ja nyki traktorilla pois. Mutta silloin oli toikin kunnossa jo... ohjausnivel siis.

        No kaverilla se oli lähinnä pilkkijakkarana. Ja luulen, että noitten temppuilujen takia se siitä luopui. 😬
        Mutta vielä mä tuonkin selvitän. Joku syyhän siinäkin on. 😁

        No kyllä mä kun pääsisin joskus kunnolla metsuroimaan johonkin pusikkoon, ettei ois saakeli 70 senttiä lunta! 😬👍
        Tuollakin on niin paljon puuta, mitä pitäis parturoida pois, että kasvais, mutta sinne pitää tehdä syksyllä reititkin. Sit ajelee heti reiteille pohjat, kun lumi tulee, niin voi ajella pois. 🤔

        Mutta nää on niin hitaita hommia hoksatakkin.... tää talvi meni jo kintun ja lumen takia ohi. Ens talvelle on sit kaks vaihtoehtoa... joko kelkka tai traktori... ja saha nyt on ihan uus. 😬💪

        Kaveri pisti niin sanotusti kiertoon, kun loppu itellä hermot? xD

        Kyllä se kuules varmaan nyt alkaa kevät tulemaan kohinalla, sitten lähtee toi valkoinen vastenmielisyys maasta ja on taas väylä vapaa. Kelkalla tosin ei sitten ole kauheesti tekoo, mutta traktorilla.

        Meilläkin on pari puuta, ei ihan mettästä käy mitkä tarvii kaataa...pirun piikkisiä kun on päässyt orapihlaja puuksi muuttumaan. 5 cm piikkejä törröttää kauttaaltaan...siihin se on mukavaa kuule tökätä käsi ja syvälle lihoihin. Kyllä meinaan sattuu, olen testannu...:(


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kaveri pisti niin sanotusti kiertoon, kun loppu itellä hermot? xD

        Kyllä se kuules varmaan nyt alkaa kevät tulemaan kohinalla, sitten lähtee toi valkoinen vastenmielisyys maasta ja on taas väylä vapaa. Kelkalla tosin ei sitten ole kauheesti tekoo, mutta traktorilla.

        Meilläkin on pari puuta, ei ihan mettästä käy mitkä tarvii kaataa...pirun piikkisiä kun on päässyt orapihlaja puuksi muuttumaan. 5 cm piikkejä törröttää kauttaaltaan...siihin se on mukavaa kuule tökätä käsi ja syvälle lihoihin. Kyllä meinaan sattuu, olen testannu...:(

        Joo. Se jo sanoi, että oon jo nyt reiluun viikkoon ajanut enemmän kuin se 3 vuoteen!😂

        No siinä tulee sit se, että upottaa. Ei kehtaa takapotkunatikalla ketjujen kanssa mudassa juurikoita hajottaa. Ilman ketjuja ei kärriä vedä kuin tyhjänä. Ja palarenkaissa on sivupito ihan olematon. Että menis nuljuuks... sitäpaitsi työtkin alkaa... ja mä alan sit laitella polttopuukatosta. Ja muuta raksahommaa. Puut jää talveks. Ja eipähän iske lahojututkaan kantoihin sit. 😬

        Ja onhan tää välillä yhtä helkatin tököttelyä kaikkien asioitten kanssa.🙄
        Mutta jos iskis ens talveks! 😁👌

        No orapihlajat on persiistä. Ne pitää melkein hanskat kädessä olsasaksilla silputa pieniks pätkiks... mutta pääosa neulasista on kyllä siinä pinnassa puskaa. Sit kun pääsee siitä pinnasta ohi, saa keskeltä jo otettua kunnolla kiinni.
        Se on ajateltavaa hommaa. Ei urakkahommaa....


      • Dissi kirjoitti:

        Joo. Se jo sanoi, että oon jo nyt reiluun viikkoon ajanut enemmän kuin se 3 vuoteen!😂

        No siinä tulee sit se, että upottaa. Ei kehtaa takapotkunatikalla ketjujen kanssa mudassa juurikoita hajottaa. Ilman ketjuja ei kärriä vedä kuin tyhjänä. Ja palarenkaissa on sivupito ihan olematon. Että menis nuljuuks... sitäpaitsi työtkin alkaa... ja mä alan sit laitella polttopuukatosta. Ja muuta raksahommaa. Puut jää talveks. Ja eipähän iske lahojututkaan kantoihin sit. 😬

        Ja onhan tää välillä yhtä helkatin tököttelyä kaikkien asioitten kanssa.🙄
        Mutta jos iskis ens talveks! 😁👌

        No orapihlajat on persiistä. Ne pitää melkein hanskat kädessä olsasaksilla silputa pieniks pätkiks... mutta pääosa neulasista on kyllä siinä pinnassa puskaa. Sit kun pääsee siitä pinnasta ohi, saa keskeltä jo otettua kunnolla kiinni.
        Se on ajateltavaa hommaa. Ei urakkahommaa....

        Vuosi on suunniteltu jouluhun saakka. :D

        Meinataan hävittää kokonaan se orapihlaja, onkos joku myrkky olemassa millä sen saa tykkänään hukatuksi? Ja kuinkahan se vaikuttaa ympäristöön pidemmän päälle? On niin vanhoja, että on varmaan aika tiukassa maan sisuksissa...

        On ollut aidanteena, mutta ihan heitteille jäänyt jo kauan ennen, kun entinen omistaja tämän paikan pisti kaupan. Nythän ne on moottorisahattu alas viime vuonna, mutta ompa vaan jo kasvaneet siitäkin..

        Olis aikomus ihan aidanteeksi käypää pensasta istuttaa tilalle.

        Mun tarttee mennä veivaa lapsille lihapullia...oli äitin tekemä muusi ja lihapullat toiveena. Kun ne on niiiin hyviä...kirkuivat kuorossa tinttanat. :D

        On se hyvä, että pöperöt kelpaa...itellä ei maistu ruoka ollenkaan, vatta sekasin. Palataan taas!!!


      • Päläpälä kirjoitti:

        Vuosi on suunniteltu jouluhun saakka. :D

        Meinataan hävittää kokonaan se orapihlaja, onkos joku myrkky olemassa millä sen saa tykkänään hukatuksi? Ja kuinkahan se vaikuttaa ympäristöön pidemmän päälle? On niin vanhoja, että on varmaan aika tiukassa maan sisuksissa...

        On ollut aidanteena, mutta ihan heitteille jäänyt jo kauan ennen, kun entinen omistaja tämän paikan pisti kaupan. Nythän ne on moottorisahattu alas viime vuonna, mutta ompa vaan jo kasvaneet siitäkin..

        Olis aikomus ihan aidanteeksi käypää pensasta istuttaa tilalle.

        Mun tarttee mennä veivaa lapsille lihapullia...oli äitin tekemä muusi ja lihapullat toiveena. Kun ne on niiiin hyviä...kirkuivat kuorossa tinttanat. :D

        On se hyvä, että pöperöt kelpaa...itellä ei maistu ruoka ollenkaan, vatta sekasin. Palataan taas!!!

        No haluis tehdä yhtä sun toista, mutta kaikki muu sälä vie aina mahkut. Ja se taas käy pään päälle. Puukatoskin vaan helpottas puun mättämistä... tekis röykkiöiksi sinne ja siitä sit liiteriin. Nelilohkoinen. Yhteen tekee, yhestä polttaa ja kaks aina kuivuu.

        Alas keikatustahan ne osaa kasvaakin takas ihan uudeksi aidaksi. Ei sinäänsä tartteis ees tonkia pois. Ja totta jos puhutaan, hyvin hoidettu orapihlaja-aita on ihan paras aita mitä tiedän. Senkun leikkaa 2 kertaa vuodessa ja pitää noin 100-130 vm korkeana ja 35-45 leveänä, on tuuhea ja peittää. Ja kun kasvut leikkaa aina 2-kertaa vuodessa pois, ei tuu neulastakaan leikkuujätteeseen. Ihan on vartta ja lehteä vaan. 😊👌 Että jos suositella saan, niin siitä vaan kasvatat leikkoen uuden aidan. Edullista ja helppoa. Trust me! 😬

        Mä väkäsin nakit-keittoa. Monikossa siksi, että siinä ei nakin tartte kaveria ehtiä... 😂


      • Dissi kirjoitti:

        No haluis tehdä yhtä sun toista, mutta kaikki muu sälä vie aina mahkut. Ja se taas käy pään päälle. Puukatoskin vaan helpottas puun mättämistä... tekis röykkiöiksi sinne ja siitä sit liiteriin. Nelilohkoinen. Yhteen tekee, yhestä polttaa ja kaks aina kuivuu.

        Alas keikatustahan ne osaa kasvaakin takas ihan uudeksi aidaksi. Ei sinäänsä tartteis ees tonkia pois. Ja totta jos puhutaan, hyvin hoidettu orapihlaja-aita on ihan paras aita mitä tiedän. Senkun leikkaa 2 kertaa vuodessa ja pitää noin 100-130 vm korkeana ja 35-45 leveänä, on tuuhea ja peittää. Ja kun kasvut leikkaa aina 2-kertaa vuodessa pois, ei tuu neulastakaan leikkuujätteeseen. Ihan on vartta ja lehteä vaan. 😊👌 Että jos suositella saan, niin siitä vaan kasvatat leikkoen uuden aidan. Edullista ja helppoa. Trust me! 😬

        Mä väkäsin nakit-keittoa. Monikossa siksi, että siinä ei nakin tartte kaveria ehtiä... 😂

        Kyl joku angervo olis nätimpi...se pihlaja saa lähtee. :D

        Oksettaa...parasta mennä vaan posliinin viereen. :/


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kyl joku angervo olis nätimpi...se pihlaja saa lähtee. :D

        Oksettaa...parasta mennä vaan posliinin viereen. :/

        No kuka tykkää mistäkin. 😊👌

        Hitsiläinen.... mikä sulla oikeen on? Onks toi liittyvä sun johonkin niihin vaivoihin? 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        No kuka tykkää mistäkin. 😊👌

        Hitsiläinen.... mikä sulla oikeen on? Onks toi liittyvä sun johonkin niihin vaivoihin? 🙄

        Mulla on vatta ihan sekasin, en tiiä mikä on. Mahatautia epäilen. Toisaalta muilla ei ole tätä olotilaa. :(


      • wanhaämmä

        Mikä muotisana.. tuota on käytetty jo ainakin 30 vuotta.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Mikä muotisana.. tuota on käytetty jo ainakin 30 vuotta.

        No vanha muotisana... mustavalkoiseen aikaan keksitty. 😬


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mulla on vatta ihan sekasin, en tiiä mikä on. Mahatautia epäilen. Toisaalta muilla ei ole tätä olotilaa. :(

        Elähän kahtele kauan... eikös sulla joku sappijudsnssihässäkkä leikattu? 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        Elähän kahtele kauan... eikös sulla joku sappijudsnssihässäkkä leikattu? 🙄

        Leikattiin sappirakko pois. Mut viel on ibs ja refluksi. Mun pitäs käydä sokerinrasituskokeissakin.

        Maistuu monesti suu semmoselle asetonille ja varmaan tuoksuukin...ettei ois diabetesta.🤔


      • Päläpälä kirjoitti:

        Leikattiin sappirakko pois. Mut viel on ibs ja refluksi. Mun pitäs käydä sokerinrasituskokeissakin.

        Maistuu monesti suu semmoselle asetonille ja varmaan tuoksuukin...ettei ois diabetesta.🤔

        Jaiks!

        Ja jaiks! Tuota mitenkäs se olikaan? Auttoiko siihen sokeri vai pitikö olla just sitä sitä.... mikä se oli mitä piti tökkästä mahaan tms. Insuliinia...🤔


      • Dissi kirjoitti:

        Jaiks!

        Ja jaiks! Tuota mitenkäs se olikaan? Auttoiko siihen sokeri vai pitikö olla just sitä sitä.... mikä se oli mitä piti tökkästä mahaan tms. Insuliinia...🤔

        Ruokavaliolla, tableteilla tai pistoksilla hoidetaan. Riippuu vähän...

        Täytyy huomenna soitella ja varata aikaa..tulee oikeestaan semmonen vähän sokerinen maku suuhun, vaikka ei ole edes syönyt mitään makeaa tai jokuseen tuntiin. Oon ollut jotenkin väsynytkin..kevät ja kipuilutkin voi tehdä.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ruokavaliolla, tableteilla tai pistoksilla hoidetaan. Riippuu vähän...

        Täytyy huomenna soitella ja varata aikaa..tulee oikeestaan semmonen vähän sokerinen maku suuhun, vaikka ei ole edes syönyt mitään makeaa tai jokuseen tuntiin. Oon ollut jotenkin väsynytkin..kevät ja kipuilutkin voi tehdä.

        Elä pidä pitkään.... 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        Elä pidä pitkään.... 🙄

        Aika pitkään jo pitänyt...en ole laskenut päiviä. 😕


      • Dissi kirjoitti:

        Elä pidä pitkään.... 🙄

        No minusta jo lauantaina kirjoitit jotain... lie aiemminkin.
        Huomenna tohtorille ja varatessa jo kysy pääsetkö labroihin suoraan. 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        No minusta jo lauantaina kirjoitit jotain... lie aiemminkin.
        Huomenna tohtorille ja varatessa jo kysy pääsetkö labroihin suoraan. 🙄

        Niin kaisse pitää. Hmm..en välittäs, mut pakko kai..😦

        Onhan mulla prediabetes, voipihan tuo olla puhjennut " kukkaansa"..


      • Päläpälä kirjoitti:

        Niin kaisse pitää. Hmm..en välittäs, mut pakko kai..😦

        Onhan mulla prediabetes, voipihan tuo olla puhjennut " kukkaansa"..

        Täytyy mennä ettii sokerimittari. On nii huono olo..Palataan!☺️


      • Päläpälä kirjoitti:

        Täytyy mennä ettii sokerimittari. On nii huono olo..Palataan!☺️

        Voi sinua.... ehke kantsis miettii jo ensiapuakin. 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        Voi sinua.... ehke kantsis miettii jo ensiapuakin. 🙄

        Verensokeri oli 5.1 ei hätää. On jotakin muuta. Ehkä joku pöpö kumminkin. ☺️


      • Päläpälä kirjoitti:

        Verensokeri oli 5.1 ei hätää. On jotakin muuta. Ehkä joku pöpö kumminkin. ☺️

        No joku voi olla iloinen vatsataudistakin? 😃

        Mutta hyvä jos ei pahempia olis... 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        No joku voi olla iloinen vatsataudistakin? 😃

        Mutta hyvä jos ei pahempia olis... 🙄

        Mielummin vattis, kun sokeritauti. Voipihan olla tullu syötyä jotaki mikä ärsyttäny mahaa..ja masuherkkänä pöpötki voi varmaan myllertää herkemmin.

        Mä meen nyt nukkumaan, on sen verran kipeä olo ettei jaksa sinnitellä. Hyvät yöt!😊😴


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mielummin vattis, kun sokeritauti. Voipihan olla tullu syötyä jotaki mikä ärsyttäny mahaa..ja masuherkkänä pöpötki voi varmaan myllertää herkemmin.

        Mä meen nyt nukkumaan, on sen verran kipeä olo ettei jaksa sinnitellä. Hyvät yöt!😊😴

        Öitä sinne ja parempaa huomista ton kanssa. 😊👌


      • dgselvä
        Päläpälä kirjoitti:

        Kyl joku angervo olis nätimpi...se pihlaja saa lähtee. :D

        Oksettaa...parasta mennä vaan posliinin viereen. :/

        Sie oot pieniin päin. :D


      • dgselvä kirjoitti:

        Sie oot pieniin päin. :D

        Emmä usko, että raskaana olisin. On hyvin toiminut käytössä oleva ehkäisy tähänkin saakka...:)

        Mä luulen, että se oli tuo mun uusi cocktail...sitruunaa ja inkivääriä mistä se huono olo tuli. Nyt kun en ole juonut sitä enää, niin olo on parempi.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Emmä usko, että raskaana olisin. On hyvin toiminut käytössä oleva ehkäisy tähänkin saakka...:)

        Mä luulen, että se oli tuo mun uusi cocktail...sitruunaa ja inkivääriä mistä se huono olo tuli. Nyt kun en ole juonut sitä enää, niin olo on parempi.

        Lentäs vähemmästäkin lapanen. 😂

        Mä sääsin kelkan entisiin säätöihin. Pokkana vaan kiskoin, vaikka putkesta tuli bensaa. Kaasua vasemmalla ja kiskoin oikealla kädellä. No käyntiinhän se äityi. 😬💪

        Nyt tuossa vähän jo ajoin ja lirputan vielä vähän. Mehtään ei ole asiaa nyt, kun kohta pitää jo lähtee takaisin. Tyttö koulussa vaan 12 sta. 🙄

        Aamulla piti hakata takajarrujakin, oli jäässä. Keskelle kotikatua vaan auton alle. 😤

        Lunta tuloo ja tuulee. Kevät tulee kesäkuussa. 😂


      • Dissi kirjoitti:

        Lentäs vähemmästäkin lapanen. 😂

        Mä sääsin kelkan entisiin säätöihin. Pokkana vaan kiskoin, vaikka putkesta tuli bensaa. Kaasua vasemmalla ja kiskoin oikealla kädellä. No käyntiinhän se äityi. 😬💪

        Nyt tuossa vähän jo ajoin ja lirputan vielä vähän. Mehtään ei ole asiaa nyt, kun kohta pitää jo lähtee takaisin. Tyttö koulussa vaan 12 sta. 🙄

        Aamulla piti hakata takajarrujakin, oli jäässä. Keskelle kotikatua vaan auton alle. 😤

        Lunta tuloo ja tuulee. Kevät tulee kesäkuussa. 😂

        Juu ei olis kivaa olla raskaana, ei enää. Vaikka vauvat ja omat etenkin onkin ihan super ihania ja sydän mussuja..💕

        Kukuku..kuka ihana pikkunen se siinä killittää...söpösöpösöpö..tuuutuu..lässyn läsyn jne.😛

        Heh, lirputan...haha mikä sana!😝

        On se näky kun iso mies lirputtaa kelkkaa.

        Sulla rupee vehkeet levii? On siinä ukolla puhteita, heh...


      • Päläpälä kirjoitti:

        Juu ei olis kivaa olla raskaana, ei enää. Vaikka vauvat ja omat etenkin onkin ihan super ihania ja sydän mussuja..💕

        Kukuku..kuka ihana pikkunen se siinä killittää...söpösöpösöpö..tuuutuu..lässyn läsyn jne.😛

        Heh, lirputan...haha mikä sana!😝

        On se näky kun iso mies lirputtaa kelkkaa.

        Sulla rupee vehkeet levii? On siinä ukolla puhteita, heh...

        "Keskelle kotikatua vaan auton alle. "

        - Kuvaukset voi alkaa, äijä auton alla!!🤣


      • Päläpälä kirjoitti:

        "Keskelle kotikatua vaan auton alle. "

        - Kuvaukset voi alkaa, äijä auton alla!!🤣

        No en tiedä mikä sielläkin on? Vaihoin vaijerin ja herkistin jarrut, mutta ranskalaiset ei oo tehty ulkokäyttöön! 😂

        Joo, no lirputus oli lähinnä urku auki suoralla. Palaa perhana nensat kampikammiosta. 😬💪

        Nyt laitoin jo sen talliin. Ja hanan kiinni. Katsotaan, tartteeko ensi kerralla repiä yhtä hanakasti? Nyttenkin sellanen 20-30 kertaa nykäisin ja lähti.... savu oli kyllä melkoinen. Piti äkkiä ampasta ulos käryämään, tai ois lähtenyt vielä taju. 😳

        Pari pakosarjan mutteria oli irti... pitäis laittaa ne uudet ja sitten ottaa toi pakari ja hitsata. On vähäsen reikää. 😬 jäähtysköhän se jos tässä vähänaikaa oottelen. Vois viijä kotiin mukana. 🤔


      • Dissi kirjoitti:

        No en tiedä mikä sielläkin on? Vaihoin vaijerin ja herkistin jarrut, mutta ranskalaiset ei oo tehty ulkokäyttöön! 😂

        Joo, no lirputus oli lähinnä urku auki suoralla. Palaa perhana nensat kampikammiosta. 😬💪

        Nyt laitoin jo sen talliin. Ja hanan kiinni. Katsotaan, tartteeko ensi kerralla repiä yhtä hanakasti? Nyttenkin sellanen 20-30 kertaa nykäisin ja lähti.... savu oli kyllä melkoinen. Piti äkkiä ampasta ulos käryämään, tai ois lähtenyt vielä taju. 😳

        Pari pakosarjan mutteria oli irti... pitäis laittaa ne uudet ja sitten ottaa toi pakari ja hitsata. On vähäsen reikää. 😬 jäähtysköhän se jos tässä vähänaikaa oottelen. Vois viijä kotiin mukana. 🤔

        Jotenkin kaikki tää näkyy filminä silmissä...

        Sä oot virtaa täynnä!☺️


      • Päläpälä kirjoitti:

        Jotenkin kaikki tää näkyy filminä silmissä...

        Sä oot virtaa täynnä!☺️

        Njaa? Taino joo.... onhan sitä tekemisen intoo ollut pitemmänaikaa. 🤔

        On vaan suoraansanottuna niin v.tuttanut kaikki olosuhteet tässä, mutta paskaaks niille mahtaa? Ei sitten niin mitään. 🤔

        Teen sitä minkä saan tehtyä ja sillä siisti. Otin muuten sen pakarinkin irti ja pakosarjan pultit jätin löpörättien slle muhimaan. Sen hion ja maalaan sit joskus. Hion sen niin ruosteettomaks kun sain ja illemmalla käyn enon micillä paikkaamassa. Sit yöks jätän kuivumaan, kun maalaan sen pakarimaalilla. Jos se antais sille lisää ikää? 😃👌


      • Dissi kirjoitti:

        Njaa? Taino joo.... onhan sitä tekemisen intoo ollut pitemmänaikaa. 🤔

        On vaan suoraansanottuna niin v.tuttanut kaikki olosuhteet tässä, mutta paskaaks niille mahtaa? Ei sitten niin mitään. 🤔

        Teen sitä minkä saan tehtyä ja sillä siisti. Otin muuten sen pakarinkin irti ja pakosarjan pultit jätin löpörättien slle muhimaan. Sen hion ja maalaan sit joskus. Hion sen niin ruosteettomaks kun sain ja illemmalla käyn enon micillä paikkaamassa. Sit yöks jätän kuivumaan, kun maalaan sen pakarimaalilla. Jos se antais sille lisää ikää? 😃👌

        Mistä tuollasen tarmon saa ostettua?😄

        Mua ei huvita tehhä mitään..ei niin mitään. Väkisin oon koittanu vähän pyykätä ja ruokaa tehä, siivoilla irtorojua paikoilleen...ja eih..ei nappaa ei.😑


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mistä tuollasen tarmon saa ostettua?😄

        Mua ei huvita tehhä mitään..ei niin mitään. Väkisin oon koittanu vähän pyykätä ja ruokaa tehä, siivoilla irtorojua paikoilleen...ja eih..ei nappaa ei.😑

        No ei muakaan tollasia huvittais tehdä yhtään. Nytkin pitäis lähtee kauppaan ostaa sapuskaa ja viedä muoveja keräyslaatikkoon... yäk. 😤

        Mutta mä tässä fundeerasin kaikkee sitä paskalistaa, minkä joskus laitoin. Se on surkeaa ja hanurista, mutta niin vain on. Surkea talvi ja kaikkea päälle, mutta jos mä saan tässäkin surkeudessa jotain aikaiseksi, se jeesaa joskus myöhemmin.

        Eilisetkin rymyilyt auttoi kummasti. Kelkkaan löyty ehkä se varsinainen vika. Sain tehtyä jälkiä metsään, tänään käpäsin siellä sittenkin, niin hyvin pääs liikkumaan jo. Tänään sain ehkä se vian korjattua ja laitan ton pakarin. 😊👍

        Jos miettii, niin ens talvena olis kelkka kunnossa, siinä reki, sitten traktori nostinkärreineen kunnossa ja ukkokin heti alkuun ja metsikköön tehty reitit vekoittimille ja suunnitelmat mitä puuta ja mistä ottaa, niin sitten voikin painattaa kunnolla. 😬💪

        Hirmuista rytelikköä on tuo metsä nykyään. Eihän tuolla pääse marjasankokaan kanssa kävelemään, saatikka sitten noilla vehkeillä. 😃 Mutta eiköhän nekin sieltä ala selkiämään. Ja sitten jos on puukatoskin, niin voi tehdä polttopuitakin katokseen.

        Systeemit kuntoon pikkuhiljaa. 😬👍


      • Dissi kirjoitti:

        No ei muakaan tollasia huvittais tehdä yhtään. Nytkin pitäis lähtee kauppaan ostaa sapuskaa ja viedä muoveja keräyslaatikkoon... yäk. 😤

        Mutta mä tässä fundeerasin kaikkee sitä paskalistaa, minkä joskus laitoin. Se on surkeaa ja hanurista, mutta niin vain on. Surkea talvi ja kaikkea päälle, mutta jos mä saan tässäkin surkeudessa jotain aikaiseksi, se jeesaa joskus myöhemmin.

        Eilisetkin rymyilyt auttoi kummasti. Kelkkaan löyty ehkä se varsinainen vika. Sain tehtyä jälkiä metsään, tänään käpäsin siellä sittenkin, niin hyvin pääs liikkumaan jo. Tänään sain ehkä se vian korjattua ja laitan ton pakarin. 😊👍

        Jos miettii, niin ens talvena olis kelkka kunnossa, siinä reki, sitten traktori nostinkärreineen kunnossa ja ukkokin heti alkuun ja metsikköön tehty reitit vekoittimille ja suunnitelmat mitä puuta ja mistä ottaa, niin sitten voikin painattaa kunnolla. 😬💪

        Hirmuista rytelikköä on tuo metsä nykyään. Eihän tuolla pääse marjasankokaan kanssa kävelemään, saatikka sitten noilla vehkeillä. 😃 Mutta eiköhän nekin sieltä ala selkiämään. Ja sitten jos on puukatoskin, niin voi tehdä polttopuitakin katokseen.

        Systeemit kuntoon pikkuhiljaa. 😬👍

        Hiljaa hyvä tulee. :)

        Pitkäjänteinen kaveri sä lopujen lopuksi olet, aika paljon kaikkea hääräät ja vielä suunnittelet sen päälle jo pitkälle tulevaan. 👍

        Lainasin sulta ton peukun tossa...kun läppärillä ei noita emoji kuvia saa...kun copypastettamalla.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hiljaa hyvä tulee. :)

        Pitkäjänteinen kaveri sä lopujen lopuksi olet, aika paljon kaikkea hääräät ja vielä suunnittelet sen päälle jo pitkälle tulevaan. 👍

        Lainasin sulta ton peukun tossa...kun läppärillä ei noita emoji kuvia saa...kun copypastettamalla.

        No en oo oikeesti kovinkaan pitkäjännitteinen tyyppi, vaan kaikki pitäis toimia nyt ja heti. 😝

        Mutta olosuhteiden pakosta joutuu oikeesti opettelemaan pitkäjännitteisyyttä. Ja vähän jokasaralla. Pää ei meinaa vaan siihen oikein lähtee mukaan. 😝

        Peukunpöllijä! 😂


      • Dissi kirjoitti:

        No en oo oikeesti kovinkaan pitkäjännitteinen tyyppi, vaan kaikki pitäis toimia nyt ja heti. 😝

        Mutta olosuhteiden pakosta joutuu oikeesti opettelemaan pitkäjännitteisyyttä. Ja vähän jokasaralla. Pää ei meinaa vaan siihen oikein lähtee mukaan. 😝

        Peukunpöllijä! 😂

        No oot sinä kumminkin, et vaan ite tajua. :D

        En sentään syönyt peukkua!! :P


      • Päläpälä kirjoitti:

        No oot sinä kumminkin, et vaan ite tajua. :D

        En sentään syönyt peukkua!! :P

        Halu ois siihen kova. Mutta tuohan iän tuoma kokemuskin omansa siihen. Ei kaikkia asioita vaan saa kerralla kuntoon. Toi metsähomma on pitkän ajan touhua. Siinä ei voi menn vaan ja tehdä, se pitää miettiä, että miten puun saa metsästä poiskin. Se voi olla kuukausien etukäteisvalmisteluiden summa, että lopulta puu saadaan metsästä pois. 😊👌

        Oishan sitä kiva, että näkis kaikessa muussakin pitkäjännitteisyyden kautta asioita. Mieti vaikka tämä minun suhde siihen naiseen... eihäntämä ole vielä yhteistä elämää, on kaksi erillistä elämää ja kumpikin vierailee niissä sillointällöin. Silti on rakkaus, vaikka välillä varmasti kumpaakin ahdistaa tämä poukkoilu, niin tämäkin on eteenpäinmenoa. Ei pysty nyt siihen mitä halutaan, mutta olosuhteet on mitä on. Elää sen mukaan mitä pystyy nyt tekemään. Sitäpaitsi monessasuhteessa minun mielestä ollaan menty paljon pitemmälle, kuin aikasemmissa suhteissa yhteensä. Tasotetaan aikamoisia kivikoita jo nyt. 🤔

        No varansa saa sun kanssa pitää, kun sormuksetkin hotkit silleensä! 😳😃


      • Dissi kirjoitti:

        Halu ois siihen kova. Mutta tuohan iän tuoma kokemuskin omansa siihen. Ei kaikkia asioita vaan saa kerralla kuntoon. Toi metsähomma on pitkän ajan touhua. Siinä ei voi menn vaan ja tehdä, se pitää miettiä, että miten puun saa metsästä poiskin. Se voi olla kuukausien etukäteisvalmisteluiden summa, että lopulta puu saadaan metsästä pois. 😊👌

        Oishan sitä kiva, että näkis kaikessa muussakin pitkäjännitteisyyden kautta asioita. Mieti vaikka tämä minun suhde siihen naiseen... eihäntämä ole vielä yhteistä elämää, on kaksi erillistä elämää ja kumpikin vierailee niissä sillointällöin. Silti on rakkaus, vaikka välillä varmasti kumpaakin ahdistaa tämä poukkoilu, niin tämäkin on eteenpäinmenoa. Ei pysty nyt siihen mitä halutaan, mutta olosuhteet on mitä on. Elää sen mukaan mitä pystyy nyt tekemään. Sitäpaitsi monessasuhteessa minun mielestä ollaan menty paljon pitemmälle, kuin aikasemmissa suhteissa yhteensä. Tasotetaan aikamoisia kivikoita jo nyt. 🤔

        No varansa saa sun kanssa pitää, kun sormuksetkin hotkit silleensä! 😳😃

        Hötkyily ei kuulemma oo hyväksi, niinpä kaikessa rauhassa vaan. Ja hyvä kun osaat aatella, mihin ootte jo päässeet eli positiiviset puolet nostaen esiin. Ettei surkuttele niitä mihin ei vielä oo ehtinyt...

        Hosuessa kaik menöö piäleen..😄

        Rouskis!😬


      • Päläpälä kirjoitti:

        Hötkyily ei kuulemma oo hyväksi, niinpä kaikessa rauhassa vaan. Ja hyvä kun osaat aatella, mihin ootte jo päässeet eli positiiviset puolet nostaen esiin. Ettei surkuttele niitä mihin ei vielä oo ehtinyt...

        Hosuessa kaik menöö piäleen..😄

        Rouskis!😬

        Tiedätkös, että pää osaa kyllä katsella kaikkea rauhassa, mutta kärsimätön sydän ei. Tunteet sahaa sinnetänne ja kun tässä on koittanut opetella juuri niitä seurailemaan, että mitä ne oikeesti sanoo, on siinä talkoo. 😳

        No hosuminen on ärsyttävää, mutta niin minua. Et uskokkaan. Johan näet mitä kaikkea olen listannut tekeväni... ja et tiedä edes kaikkea mitä oikeasti haluaisin! 😳 Mutta tässä veitsenterällä aina mennään. 😁 Joskus kun hommat menee kuten voi mennä, syntyy ihmeitä, ja välillä mennään perse edellä puuhun. Ei minusta ole oikeasti rauhalliseksi laskeskelevaksi hötkyilemättömäksi tsituriksi. Se törmää tähän luonteeseen. Ja se on oikeesti fine. 😊👍

        Hod rodit maistuis nyt muuten.... jeesaakohan patonki metulla? 🤔


      • Dissi kirjoitti:

        Tiedätkös, että pää osaa kyllä katsella kaikkea rauhassa, mutta kärsimätön sydän ei. Tunteet sahaa sinnetänne ja kun tässä on koittanut opetella juuri niitä seurailemaan, että mitä ne oikeesti sanoo, on siinä talkoo. 😳

        No hosuminen on ärsyttävää, mutta niin minua. Et uskokkaan. Johan näet mitä kaikkea olen listannut tekeväni... ja et tiedä edes kaikkea mitä oikeasti haluaisin! 😳 Mutta tässä veitsenterällä aina mennään. 😁 Joskus kun hommat menee kuten voi mennä, syntyy ihmeitä, ja välillä mennään perse edellä puuhun. Ei minusta ole oikeasti rauhalliseksi laskeskelevaksi hötkyilemättömäksi tsituriksi. Se törmää tähän luonteeseen. Ja se on oikeesti fine. 😊👍

        Hod rodit maistuis nyt muuten.... jeesaakohan patonki metulla? 🤔

        Heh, saatoin arvata. Jokseenkin pikkusen alkanut tuntea sua ja ennakoimaan...🤣

        Kunhan et mee sikin sokin solmuun tuossa hykkyrä mykkyrässäs. Vaikka kyllä mä tiiän, kun vauhti päällä niin se on.

        Mä join sitruunavettä ja taas on huono olo...se sitruuna on ilmeisesti tujua tavaraa vatsalle.

        Koklaa...kyllä kunnon leipä aina hotrodit päihittää.😋


      • Päläpälä kirjoitti:

        Heh, saatoin arvata. Jokseenkin pikkusen alkanut tuntea sua ja ennakoimaan...🤣

        Kunhan et mee sikin sokin solmuun tuossa hykkyrä mykkyrässäs. Vaikka kyllä mä tiiän, kun vauhti päällä niin se on.

        Mä join sitruunavettä ja taas on huono olo...se sitruuna on ilmeisesti tujua tavaraa vatsalle.

        Koklaa...kyllä kunnon leipä aina hotrodit päihittää.😋

        No haaveita pitää olla, eikä niitä pitäis sotkea tavoitteiksi, tai päämääräksi. Jonkinsortin suorittajaksi lukisin itseni, mutta enemmänkin haluamispuolen touhottajaksi, kun jonkin arvostuksen hakijaksi sillä. Vaikka onhan joitain tekemisiään kiva kuulla muilta huikeiksi suorituksiksi. 😊

        Saatan välillä sotkeutuakin.... sitten vähänaikaa tapitetaan kattoon rojukasan keskellä ja huudetaan taivaalle kysymys... miksi? 😂

        En ottanut patonkiakaan.... tuli viestitulva. 😁


    • Sanoisin että asteikolla nollasta kymppiin, jolloin nolla kuvaisi introverttia ja kymppi ekstroverttia, niin olisin jossain kolmosen kohdalla.

      Ja mun käsittääkseni introvertit ei alkuunkaan tykkää mistään "riennoista" ja festareista..

    • Mä oon ambivertti. :)

      Noiden kahden välimalli. Enemmän kuitenkin viihdyn omissa oloissani ja mahdollisimman pienissä ja tutuissa ihmisporukoissa. Ihmisten kanssa oleminen ei ole mitenkään vaikeaa, vain uuvuttavaa.

      Mulla on varmaan joku "aistiyliherkkyys", kun joskus ja usein tuntuu että kaikki aistit on avoinna ja imen kaikki aistiärsykkeet itseeni. Tutkat ylhänä kaiken aikaa...Yksi kauppareissu jo voi imeä voimat niin, että haluan vaan äkkiä omiin oloihini. Pois hälyistä ja hälinöistä.

    • Sarjassamme "Oletko aina ollut väärin introvertti?"

    • flowersreally
      • "”VAIKUTAT SILTÄ, ETTÄ VIHAAT KAIKKIA.”
        Moni introvertti on saanut otsaansa myös ihmisvihaajan leiman. Pahimmillaan introvertti on pitkin elämäänsä joutunut vakuuttelemaan useaan otteeseen, ettei vihaa toisia.

        ”Ajoittainen hiljaisuus, omasta olosta nauttiminen ja pitkällinen harkitsevuus eivät tarkoita sitä, etten tykkäisi toisista ihmisistä ja pystyisi rakastamaan”

        - Tätä samaa mun mies sanoo, että jos ei harrasta smaal talkia, häne harvoin harrastaa..niin tällä lyödään näköön.

        Btw. Meidän konflikti helpotti himassa. Puhuminen auttaa. :)


      • Yksi ihmeellinen piirre ekstroverteissä on, että ne kyselevät mielellään kaikenlaista ilman kiinnostusta vastaukseen täyttääkseen sen pienen hetken, jonka aikana siirtyvät kertomaan seuraavaa yleisesti kiinnostavaa asiaa itsestään.


      • scrg.on
        scrg kirjoitti:

        Yksi ihmeellinen piirre ekstroverteissä on, että ne kyselevät mielellään kaikenlaista ilman kiinnostusta vastaukseen täyttääkseen sen pienen hetken, jonka aikana siirtyvät kertomaan seuraavaa yleisesti kiinnostavaa asiaa itsestään.

        flowerin mies


      • Päläpälä kirjoitti:

        "”VAIKUTAT SILTÄ, ETTÄ VIHAAT KAIKKIA.”
        Moni introvertti on saanut otsaansa myös ihmisvihaajan leiman. Pahimmillaan introvertti on pitkin elämäänsä joutunut vakuuttelemaan useaan otteeseen, ettei vihaa toisia.

        ”Ajoittainen hiljaisuus, omasta olosta nauttiminen ja pitkällinen harkitsevuus eivät tarkoita sitä, etten tykkäisi toisista ihmisistä ja pystyisi rakastamaan”

        - Tätä samaa mun mies sanoo, että jos ei harrasta smaal talkia, häne harvoin harrastaa..niin tällä lyödään näköön.

        Btw. Meidän konflikti helpotti himassa. Puhuminen auttaa. :)

        Tuon small talkin tärkeyden olen kyllä itsekin oppinut.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuon small talkin tärkeyden olen kyllä itsekin oppinut.

        Kevyttä kenttä höpinää...ihmiset saa sillä jotenkin aukenemaan. Paitsi nuo jotka ei siitä tykkää, vaan vetäytyy syvemmälle vaan kuoreensa (kilpikonna vertaus). Onhan se aika inhottavaa varmasti, jos ei ole höpöttäjä ja tykkää puhua ns. asiaa tai olla hiljaa tykkänään, kun ei ole puheenaihetta mikä oikeasti kiinnostaisi tai innostaisi puhumaan. Sitten ajatellaan, että oot vaan vihainen ja jotenkin kopea.

        Kieltämättä, itsekin joskus tulkitsen toisen naama totisena möllöttämisen tai jopa nyrpeen näköisyyden siksi, että on jotenkin vittuuntunut vaan. Vaikka ei oiskaan, ehkä vähän pitkästynyt kuitenkin muiden hölinään. :)


      • https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/voiko-persoonallisuuttaan-muuttaa-laaja-tutkimus-kumoaa-aiemmat-kasitykset

        Tuossa on muuten erittäin mielenkiintoinen artikkeli persoonallisuuden muuttamisesta.

        Mun täytyy kyllä todeta, että kyllä harjoittelulla voi esimerkiksi sosiaalisia taitoja parantaa ja saada parempia onnistumisia naisten kanssa.

        https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/muuttuuko_persoonallisuus_enaa_30_ikavuoden_jalkeen_asiantuntijoiden

        Tuossa taas vähän vanhempi artikkeli, Tuossahan mainitaan geenien lisäksi myös ympäristö. "Oikeilla" poliittisilla päätöksillä lienee väistämättä tässäkin asiassa merkitystä.

        "Jotta käyttäytyminen muuttuisi vielä myöhemmällä iällä, ympäristössä pitää todennäköisesti tapahtua merkittävä muutos."

        Juuri näin.

        Lisäksi mainitaan, että kovalla harjoittelulla saattais olla mahdollista muuttua sosiaalisemmaksi. Tämä todellakin vaatii sitä kovaa harjoittelua, jotta todellakin saa tuloksia naisiin tutustumisessa. Tämä kyllä myös edellyttää, että ympäristökin on harjoittelulle edullinen.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuon small talkin tärkeyden olen kyllä itsekin oppinut.

        Toisaalta pitäskö oppia ajattelemaan myös niin, että vaikka small talkia vissiin aikalailla enemmistö pitää tärkeänä taitona ja tapana. Niin ettei kaikkien ihmisten tarvitse olla samanlaisia ja pitää tärkeänä höpinää, kevyttä seurustelua ja heillekin sallittasi se oma tyylinsä?

        Tässäkin kohtaa, kuten aika monessa asiassa on niin erilaisia ihmisiä.

        Varmaan jokainen tuntee omassa kavaeri ja tuttavapiirissään sekä että ihmisiä. Niitä jotka on kauheen puheliaista ja avoimia, puhuu mistä vaan kenen kanssa vaan ja niitä joilta saa melkein kiskoa sanan suustaan. Tai jotka avautuu vaan kun tarvetta. Eli näitä "tuppisuita", jotka puhuu kyllä kun on asiaa. Eiks se olekin kuitenkin rikkaus?


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/voiko-persoonallisuuttaan-muuttaa-laaja-tutkimus-kumoaa-aiemmat-kasitykset

        Tuossa on muuten erittäin mielenkiintoinen artikkeli persoonallisuuden muuttamisesta.

        Mun täytyy kyllä todeta, että kyllä harjoittelulla voi esimerkiksi sosiaalisia taitoja parantaa ja saada parempia onnistumisia naisten kanssa.

        https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/muuttuuko_persoonallisuus_enaa_30_ikavuoden_jalkeen_asiantuntijoiden

        Tuossa taas vähän vanhempi artikkeli, Tuossahan mainitaan geenien lisäksi myös ympäristö. "Oikeilla" poliittisilla päätöksillä lienee väistämättä tässäkin asiassa merkitystä.

        "Jotta käyttäytyminen muuttuisi vielä myöhemmällä iällä, ympäristössä pitää todennäköisesti tapahtua merkittävä muutos."

        Juuri näin.

        Lisäksi mainitaan, että kovalla harjoittelulla saattais olla mahdollista muuttua sosiaalisemmaksi. Tämä todellakin vaatii sitä kovaa harjoittelua, jotta todellakin saa tuloksia naisiin tutustumisessa. Tämä kyllä myös edellyttää, että ympäristökin on harjoittelulle edullinen.

        Kyllä se minustakin on tiettyyn rajaan asti mahdollista, muuttaa persoonallisuuttaan. Ei ehkä sitä ydin persoonaa, mutta sen ulottuvuuksia jos näin voi sanoa.

        Ujosta arasta voi kasvaa puhelias ja rohkeaho. Olen itse mm. tuollainen, mutta kyllä se tietty ujous ja jos ei arkuus, mutta varauksellisuus säilyy. Muttei enää estä sosiaalisia kanssakäymisiä. Eikä jähmetä.

        Jos ennen oli hankalaa ja vaikeeta heittäytyä juttusille vieraiden kanssa, ei enää ole ollenkaan. Jos ennen oli arka uusille asioille, en enää ole vaan utelias ja jopa rohkeasti menen epämukavuus alueilleni. Esimerkki on helppoa antaa itsestään, kun ittensä tuntee... :)


        "Kun puitteet on saanut kuntoon, suuria muutoksia ei enää tarvitse tehdä. "

        - Tää on varmasti totta. Ei tule tarvetta hyvää ja hyviä puitteita. Voi siis olla mitä on ja asiat miten ne on. Tuo 30 oli mainittu maagiseksi iäksi...noin tietystikin. Mutta joo kyllä, uskon että kolmekymppisenä useimmat pääsee noihin kunnossa oleviin puitteisiin, mitä ne kellekin on. Itselleni ne on henkisiä puitteita, fyysisten ohessa.

        On hyvä olla sellainen kun on niissä piireissä missä on ja elää. Ei ole isommin tarvetta muutella mitään.


        Harjoittelulla justiinsa, milläpä muullakaan ja oman pään sisäisellä roplaamisella. Asioita mitää päässän läpi käydä ja "mielikuvitella"...vähän kuin elämän kenraaliharjoituksia kerta toisensa jälkeen ja päättää tietoisesti että munaaminen ei ole maailman loppu. Sille voi nauraakin, jos epäonnistuu.


      • flowersreally
        Päläpälä kirjoitti:

        "”VAIKUTAT SILTÄ, ETTÄ VIHAAT KAIKKIA.”
        Moni introvertti on saanut otsaansa myös ihmisvihaajan leiman. Pahimmillaan introvertti on pitkin elämäänsä joutunut vakuuttelemaan useaan otteeseen, ettei vihaa toisia.

        ”Ajoittainen hiljaisuus, omasta olosta nauttiminen ja pitkällinen harkitsevuus eivät tarkoita sitä, etten tykkäisi toisista ihmisistä ja pystyisi rakastamaan”

        - Tätä samaa mun mies sanoo, että jos ei harrasta smaal talkia, häne harvoin harrastaa..niin tällä lyödään näköön.

        Btw. Meidän konflikti helpotti himassa. Puhuminen auttaa. :)

        Kiva kuulla :)


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Yksi ihmeellinen piirre ekstroverteissä on, että ne kyselevät mielellään kaikenlaista ilman kiinnostusta vastaukseen täyttääkseen sen pienen hetken, jonka aikana siirtyvät kertomaan seuraavaa yleisesti kiinnostavaa asiaa itsestään.

        ”yleisesti kiinnostavaa”

        Hymähdin tälle.


      • flowersreally
        scrg.on kirjoitti:

        flowerin mies

        Joo me ollaan niin estyneitä kotona että flirttaillaankin tälleen rajusti vaan netin kautta.


      • flowersreally kirjoitti:

        Joo me ollaan niin estyneitä kotona että flirttaillaankin tälleen rajusti vaan netin kautta.

        Eikös tämä höpöttely jo riitä. Menehän tiskaamaan!


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Eikös tämä höpöttely jo riitä. Menehän tiskaamaan!

        Heti kun olet korjannut tiskikoneen.


    • Tuossa mainittiin tuo yksin baarissa olo, joka oli poikkeus - kaikkea muuta voi tehdä yksin paitsi mennä baariin. Tästä yksin baarissa olosta on kyllä palstalla keskusteltu. Sitä odotan, milloin tähänkin asiaan herätään perusteellisesti - yksinäisillä miehillä ei välttämättä ole baarikavereita, koska heillä ei välttämättä ole ketään kaveria tai kaverit koostuu ainoastaan sellaisista, jotka eivät baarissa käyntiä harrasta. Ei yksinäisillä miehillä välttämättä ole kavereina mitään baari pleijerin tapaisia, vaikka juuri tällaisista miehistä yksinäisille miehille olis juuri mieletön hyöty.

      • Kävin poikkeuksellisesti yksin ulkona syömässä. Maistui ihan pahville. Yritin oikein keskittyä nattimaan ruuasta, mutta ei vaan onnistunut.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Kävin poikkeuksellisesti yksin ulkona syömässä. Maistui ihan pahville. Yritin oikein keskittyä nattimaan ruuasta, mutta ei vaan onnistunut.

        Hyvä, että kuitenkin menit. Tämä on nimittäin tärkeetä, että näitä yksin istujiakin olisi yhä enenevässä määrin joka paikassa baareja myöten.


      • pyhä_yksinkertaisuus

        Yksinäisiin miehiin on kaikkein helpointa tutustua baareissa, verrattuna sellaisiin, joilla on kavereita mukana. Ja oikeastaan baarien ulkopuolellakin.


      • pyhä_yksinkertaisuus kirjoitti:

        Yksinäisiin miehiin on kaikkein helpointa tutustua baareissa, verrattuna sellaisiin, joilla on kavereita mukana. Ja oikeastaan baarien ulkopuolellakin.

        Tässä taitaa yhä olla ongelmia tasa-arvossa - naisen ei kannata mennä baariin yksin. Kyllähän tämä onkin aika tavallista, että naiset ovatkin porukassa baarissa. Tosin porukkaan tutustumisessa on yksinäisellä miehellä aina jonkin tason haaste. Tuo Me Naisten haastateltava oli nimenomaan nainen.


      • pyhä_yksinkertaisuus
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tässä taitaa yhä olla ongelmia tasa-arvossa - naisen ei kannata mennä baariin yksin. Kyllähän tämä onkin aika tavallista, että naiset ovatkin porukassa baarissa. Tosin porukkaan tutustumisessa on yksinäisellä miehellä aina jonkin tason haaste. Tuo Me Naisten haastateltava oli nimenomaan nainen.

        Voihan sitä toki kotiinkin jäädä, jos haluaa. Jonnekin 60-luvulle asti nainen ei edes päässyt sisälle baariin yksin. Minulla on ollut hauskaa jokaisella baarireissullani siitä riippumatta, olinko matkassa yksin vai porukalla. Yleensä kyllä yksin liikkuessa on ollut hauskempaa, koska on tutustunut useampiin ihmisiin.


      • pyhä_yksinkertaisuus kirjoitti:

        Voihan sitä toki kotiinkin jäädä, jos haluaa. Jonnekin 60-luvulle asti nainen ei edes päässyt sisälle baariin yksin. Minulla on ollut hauskaa jokaisella baarireissullani siitä riippumatta, olinko matkassa yksin vai porukalla. Yleensä kyllä yksin liikkuessa on ollut hauskempaa, koska on tutustunut useampiin ihmisiin.

        Mä ymmärrän tämän kyllä yksin liikkumisen eduista. Omalla tavallaan silloin voi olla jopa helpompaakin tutustua uusiin ihmisiin. Toisaalta, jos kavereihin kuuluu sosiaalisesti taitavia ja tutustumishaluisia ihmisiä, voi tällaisista kavereista olla apua ujommalle miehelle. Valitettavasti tämä ei kuitenkaan ole itsestään selvyys, että sosiaalisesti taitavat haluaisivat ujoa miestä aina kaveriksi baariin.

        Oletko itse muuten nainen vai mies? Mielenkiintoista vaan tietää, kumman sukupuolen näkökulmasta mielipiteet.


      • pyhä_yksinkertaisuus
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä ymmärrän tämän kyllä yksin liikkumisen eduista. Omalla tavallaan silloin voi olla jopa helpompaakin tutustua uusiin ihmisiin. Toisaalta, jos kavereihin kuuluu sosiaalisesti taitavia ja tutustumishaluisia ihmisiä, voi tällaisista kavereista olla apua ujommalle miehelle. Valitettavasti tämä ei kuitenkaan ole itsestään selvyys, että sosiaalisesti taitavat haluaisivat ujoa miestä aina kaveriksi baariin.

        Oletko itse muuten nainen vai mies? Mielenkiintoista vaan tietää, kumman sukupuolen näkökulmasta mielipiteet.

        Kyllä, yksin liikkuessa on helpompaa tutustua uusiin ihmisiin. Tutustumishaluisesta seurasta ei välttämättä ole apua ujommalle miehelle, koska tutustumishaluinen seuralainen ei voi tehdä tutustumiseen vaadittavaa työtä ujon miehen puolesta. Sosiaalinen taitavuus ja ujous eivät riipu toisistaan. Itse en ole ujo mutta en todellakaan ole aina sosiaalisesti taitava. Olen nainen.

        Ei ole helppoa liikkua yksin naisena. Ätmit ajattelevat helposti, että baareissa yksin liikkuva nainen sekstailee ytmien ja jännämiesten kanssa. Herra paratkoon, jos yksinäinen nainen matkustaa! Ätmit ajattelevat automaattisesti, että nainen matkustaa vain ja ainoastaan sen vuoksi, että _ulkomaalainen_ Diego/Ahmed/Michael voisi täyttää naisen jokaiset kolme aukkoa ei-suomalaisella siemennesteellä! Yksin matkustaessaan nainen viettää joka ainoan iltansa seksiorgioissa, joihin Diego/Ahmed/Michael on kutsunut jokaisen ytmiystävänsä ja joissa heistä jokainen vuorollaan jyystää suomalaista naista niin, ettei nainen Suomeen palattuaan enää ikinä halua sekstailla suomalaisen ätmin kanssa. Kaikki yksin matkustavan suomalaisen naisen höpinät nähtävyyksistä, museokäynneistä, uusien ihmisten kanssa juttelemisesta ja muista turhuuksista ovat vain sanahelinää: patukan vuoksihan nainen yksin matkustaa!

        Mikä surullisinta, viime aikoina suomalaisten ätmien korviin on kiirinyt huhuja, joiden mukaan suomalaiset naiset halaavat nykyään mieluummin ibizalaisia mäntyjä kuin suomalaisia ätmejä.

        Naisten liikkuminen yksin on kiellettävä.


      • pyhä_yksinkertaisuus kirjoitti:

        Kyllä, yksin liikkuessa on helpompaa tutustua uusiin ihmisiin. Tutustumishaluisesta seurasta ei välttämättä ole apua ujommalle miehelle, koska tutustumishaluinen seuralainen ei voi tehdä tutustumiseen vaadittavaa työtä ujon miehen puolesta. Sosiaalinen taitavuus ja ujous eivät riipu toisistaan. Itse en ole ujo mutta en todellakaan ole aina sosiaalisesti taitava. Olen nainen.

        Ei ole helppoa liikkua yksin naisena. Ätmit ajattelevat helposti, että baareissa yksin liikkuva nainen sekstailee ytmien ja jännämiesten kanssa. Herra paratkoon, jos yksinäinen nainen matkustaa! Ätmit ajattelevat automaattisesti, että nainen matkustaa vain ja ainoastaan sen vuoksi, että _ulkomaalainen_ Diego/Ahmed/Michael voisi täyttää naisen jokaiset kolme aukkoa ei-suomalaisella siemennesteellä! Yksin matkustaessaan nainen viettää joka ainoan iltansa seksiorgioissa, joihin Diego/Ahmed/Michael on kutsunut jokaisen ytmiystävänsä ja joissa heistä jokainen vuorollaan jyystää suomalaista naista niin, ettei nainen Suomeen palattuaan enää ikinä halua sekstailla suomalaisen ätmin kanssa. Kaikki yksin matkustavan suomalaisen naisen höpinät nähtävyyksistä, museokäynneistä, uusien ihmisten kanssa juttelemisesta ja muista turhuuksista ovat vain sanahelinää: patukan vuoksihan nainen yksin matkustaa!

        Mikä surullisinta, viime aikoina suomalaisten ätmien korviin on kiirinyt huhuja, joiden mukaan suomalaiset naiset halaavat nykyään mieluummin ibizalaisia mäntyjä kuin suomalaisia ätmejä.

        Naisten liikkuminen yksin on kiellettävä.

        "Tutustumishaluisesta seurasta ei välttämättä ole apua ujommalle miehelle, koska tutustumishaluinen seuralainen ei voi tehdä tutustumiseen vaadittavaa työtä ujon miehen puolesta. "

        Itseasiassa tuo on kyllä aika totta. Työ on kyllä tehtävä itse, siitä ei pääse mihinkään ja ujo joutuu väistämässä enemmän ponnistelee, kun kerää rohkeutta. Se epämukavuuden tunne on jokatapauksessa itse kohdattava, oli sitten tutustumishaluinen seuralainen mukana tai ei.


    • Melkoisen introvertti olen juu, ja taitaa olla koko perhe, siis tämä nykyinen ja lapsuudenperhekin. Kuopuskin aina kommentoi; sori vaan, mutta olen introvertti, kun yritän kehitellä jotain sosiaalista toimintaa :D
      Luulen että keskustelupalstoille kertyy paljon just introvertteja.
      Mutta osaan nykyään halutessa olla kovinkin sosiaalinen, eikä mua mitenkään yleisesti kaikissa "piireissä" pidetä ollenkaan introverttina, päinvastoin.
      Mutta väsyn liiasta sosiaalisesta kanssakäymisestä ja kaipaan (kaipaisin) yksinoloa, enemmän kuin sitä on mahdollista tässä elämäntilanteessa saada.

      • Luin nyt vasta artikkelin ja kyllä, voin tehdä, ja teenkin noita kaikkia mielelläni yksin, tosin en ole vielä kokeillut matkustamista ulkomaille yksin, se vähän arveluttaa. Haluan kuitenkin jakaa kokemuksiani jonkun toisen kanssa siellä ja onhan se turvallisuuskysymyskin.Ja jos menen yksin jonnekin baariin tai keikalle, menen mieluiten kuitenkin sellaiseen, joissa on melko suuri todennäköisyys tavata tuttuja tai tutuntuttuja. Ei ilta pilalla ole, jos heitä ei näy, mutta jossain vaiheessa sitä todennäköisesti kaipaa tuttua seuraa.


    • 87654321

      Eihän suurin osa varmastikaan ole introvertteja vaikka niin väittäisivät, koska eivät tee asioita yksin vaan valittavat ettei ole ketään kenen kanssa niitä tehdä.

      Matkailu on sellainen asia jota jokaisen pitäisi kokeilla tehdä yksin.

      • pyhä_yksinkertaisuus

        Hyvä pointti. Eikä introvertti kysele keneltäkään, voiko jotain asiaa tehdä yksin vaiko ei.


    • Jaahasnäin

      Mä rakastan itsekseni oloa
      En vihaa enkä inhoa ihmisiä milläänlailla, nautin vaan yksinolosta ja hiljaisuudesta

      Mä en kyllä liiemmin pidä paikoista missä on paljon ihmisiä, toki välillä käyn jossakin ihmisten ilmoilla ja myös muiden ihmisten kanssa, sen vastapainoksi sitten voikin olla seuraavat 3-4 kuukautta ihanassa omassa seurassaan

      Mulla on lapsia kyllä, et en mä täysin yksikseni aina ole, mut omaa aikaa on yhteishuoltajuuden kanssa paljon ja mielelläni ne vietän kyllä sitten yksin, joka tarkoittaa et kieltäydyn kaikista ystävien tapaamisista ja sanon et haluan olla yksin ja kotona (ne tuntee mut hyvin, nii eipä ketää häiritse)

    • vahvuutenitöissä

      Yleensä käytän itsemääräämisoikeutta, eli määrään toisia ihmisiä tekemään erilaisia asioita, tämä on vahvuuteni.

      • vahvuutenitöissä

        Toinen vahva puoleni ovat tietysti neuvottelut, yleensä saan mitä haluan kovissakin neuvotteluissa.


    • aikuistukaa

      Introverttien pitäisi aikuistua.

    • yhteisetharrastukset

      Olen sitäkin, mutta viihdyn minulle tuttujen ihmisten seurassa ja siksi mahdollisen suhteenkin aloittaisin jo entuudestaan tutun miehen kanssa.

      • oletnössö

        Nössö !!!


    • Mie en kyllä käsitä sitä yhdessä lenkkeilyä.. :D

      En mie halua puhua samalla kun hölkkään.


      Sama homma salilla käymisen kanssa..

      Kiva saaha varmistaja mutta en mie sinne jutustelemaan tullu. :D

      • tykkäänkävelläyksinkin

        Luulen että kirjoittaja tarkoitti lenkkeilyllä yhdessä kävelemistä, koska kävellessä voi kyllä puhua. Mutta ei se tarkoita sitä, että koko ajan pitäisi puhua tai että aina pitäisi kävellä yhdessä. Näin ainakin itse ajattelen.


      • tykkäänkävelläyksinkin kirjoitti:

        Luulen että kirjoittaja tarkoitti lenkkeilyllä yhdessä kävelemistä, koska kävellessä voi kyllä puhua. Mutta ei se tarkoita sitä, että koko ajan pitäisi puhua tai että aina pitäisi kävellä yhdessä. Näin ainakin itse ajattelen.

        Mukavempi on kuunnella vaikka jotain sota-dokkaria samalla kun kävelee..

        Siinä pakosta yrittää vääntää juttua kaverin kanssa. :D

        Ei tuu mitään.


    • Viihdyn hyvin yksin ja eikä ole ketään jaloissa pyörimässä. :)

    • Introvertit..Them pussies.
      Erakko se olla pitää.

      • wanhaämmä

        Ei toi oo introvertti, kun tykkää olla keskipisteenä juhlissa...

        Mutta muuten joo, hyvä idea. Vois olla salasuhteessa itsensä kanssa ;D


    • Palstan muotisana on intropertti:))))))))))))))))))))))))))

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe