Mustajärvi, Lohi, Maijala ja Autto, Siinä ne taitaa olla parhaat ehokkaat.
Ennen aina äänestin Väyrystä, mutta nyt pittää antaa vissiin ääni Maijalalle tai Lohelle. Politiikasta en perusta, eikä mulla ole puoluetta mutta olen melkein aina kepua äänestäny. Vois kyllä äänestää Mustajärveäki, mutta ku se on vähä äkkijyrkkä. On kyllä tämän perän puolesta, eipä silti. Olen persuaki ääänestäny mutta Torvista en hyväksy.
Mustajärvi, Lohi, Maijala ja Autto
13
255
Vastaukset
- SallanMinijä
Miksi se pitää noita samoja äänestää, ku nuoriakin ja uusiakin on ehdolla? Nämä vanhat jäärät on näyttönsä antanut, eikö nuorillekkin pitäisi antaa mahdollisuus, saattaisi tulla uusiakin tuulia. Vasta oli yksi nuori nainen Erätulen edustalla, oikein oli asiantunteva ja jos vertaan Mustajärven niin, minusta kyllä huomattavan tuoreet ajatukset, ainakin minut vakuutti ja ääneni saa, plussaa siitä, et anoppila oli Sallassa;)
- läpi-meno-juttu
No siellä on nuori kansanedustaja Katri Kulmuni Kepu. Muilla nuorilla ei ole mahdollisuutta mennä läpi paitsi Auttolla, mutta hän on oikeisto Kokoomus. Itä-Lapista on kaksi omaa ehdokasta Mustajärvi ja Maijala, ja jos hajotetaan ääniä mihin vain, niin ei kukaan läpi mene. Se olisi huono juttu.
- mokomat
En ainakaan lihanverottaja- vasenlaitaisia äänestä. Köyhänä ei kohta saa ostettua lihapalaakaan näijen sossujen ja vassujen takia. Enkä vihreitä . Vievät köyhiltä lopukki.
Tuo Kärnä vaikuttaa tuoreelta ja älykkäältä. - huonoHomma
mokomat kirjoitti:
En ainakaan lihanverottaja- vasenlaitaisia äänestä. Köyhänä ei kohta saa ostettua lihapalaakaan näijen sossujen ja vassujen takia. Enkä vihreitä . Vievät köyhiltä lopukki.
Tuo Kärnä vaikuttaa tuoreelta ja älykkäältä.Jos tuollainen köyhyys on iskenyt että nälissään pitää olla ei pitäisi äänestellä oikeistopuolueita jotka ovat varakkaiden edunvalvojia.
Ei nykyaikana kannattaisi nälissään olla onhan Sallassakin sossun palvelut kannattaisi kääntyä heidän puoleensa.
- Sika-Nauta
Hyvin on Kärnän propaganda purrut (mutkat suoriksi, faktaan tutustumatta ja isoon ääneen!). Lihaveroissa on ollut tasan tarkkaan kyse vain ulkomailta tuodusta lihasta, se kotimainen sika-nauta siellä kaupassa on ihan yhtä kallista kun aina ennenkin, tämän sanon valitettavasti omasta kokemuksesta. Olen itse julkisella puolella työskentelevä ja nämä Keskustan tekemät edelliset vaalilupaukset viime hallituskaudella on käytännössä näkynyt siten, että lomarahoista leikkautui nelisen sataa euroa, lisäksi saan viettää töissä enemmän aikaa palkatta, kiitos kikyn. Matalapalkkaisena olisi mukava ollut tuokin lomaraha saada kuten ennen, jotta olisi voinut lasten kanssa viettää edes jotain kivaa kesälomalla. Myös keskutan koulutuslupaus...ei leikata...no leikattiin kuitenkin, tämän johdostota lapsillani on nyt ryhmäkoko luokassa 30 lasta toisella ja toisella 40 lasta, opiskeluun keskittyminen on taas asteen vaikeampaa. Että, jos se ulkomailta tuotu sika-nauta siellä kaupassa on jatkossa 20 snt kalliimpaa, niin suosittelen menemään sinne Kärnän metsästys reissuille! Siellä on sitten asiat hyvin köyhällä!
- eiköLöydyParempaa
Pellenä pitävät tuota Kärnää, sotkeutuu asioihin jotka ei hänelle kuuluisi, meni hämmentämään jopa Espanjan ja Katalonia väliinkin. Parempi olisi tuommoinen mies pitää ihan Lapin erämaissa, on liian omalaatuinen etelään vietäväksi.
- talousviisaat.vassut
Joopa joo. Kun sossut ja vassut nostaa ulkomaisen lihan arvonlisävero niin sehän tarkottaa sitä et kotimaisen lihan kysyntä kasvaa. Ja sehän tarkottaa sitä et kysynnän ja tarjonnan lain mukaisesti kotimaisen lihan hinta popsahtaa ylös. Näijen vasenlaitaisten ja vihreiden talousosaaminen on nollan luokkaa.
Köyhät eivät voi sit ostaa lihaa juur monasti. Joten banaaneja köyhille. - Eiilmoinenveronmaksaja
Eikö sen kikyn tehnyt ammattiliitot? Itse olen yksityisellä puolella ja ketuttaa maksaa veroja, kun niilläkin maksetaan julkisen puolen hulppeita lomia. Eihän siellä edes lauantaita lasketa lomapäiväksi, niin kuin meillä. Ja miksi työnantajan pitää maksaa lastesi lomat, tai tässä tapauksessa veronmaksajien?
- kallis.julkinen
Aivan.Ammattiliitot kikyn tekivät. Nää Rinteen Antin suojatit...Kantsii kysellä liitoista päin niitä lomarahoja eikä valtiolta.
- Tuuristi
Puolueista viis, mutta Mustajärvi on jämerä poliitikko. Hän on uskaltanut olla Lapin kannalla aina vaikka pelko puolueesta erottamisesta on ollut vaarana. Miten esim Maijala on käyttäytynyt. Hän ei uskaltanut äänestää Lapin puolesta esim Tenon lohiasiassa. Sipilä ilmoitti kaikkien äänestävän Lappia vastaan. Maijala istui eduskunnan portailla äänestyksen aikana, hän sai jatkaa eduskuntaryhmässä.
- ei.enää
Maijala on surkea tapaus. Itsellensä on väliä hänellä vain oma ura. Poromiesten äänillä ratsasti eduskuntaan ja heti oli myös Soklia puoltamassa, vaikka hyvin tietää että poromiehet sitä vastustaa. Nytkin yrittää esiintyä sekä Savukosken että Sodankylän ehdokkaana. Kas kun ei vielä Sallankin. Kyllä on liikaa politikoinnin makua. Hyi. Ja oma kehu haisee aina missä ikinä lampsiikaan, minä paras minä minä minä....niin kuin Kärnäkin.
- musttisparass
Eiköhän täällä suurin osa ole Markuksen takana
- Ulos.mars
En ainakaan poronaista Maijalaa äänestä.
Tippuminen on sinettiä vaille valmis.
Auttokin taitaa olla taivaanrannan maalareita, kovan kapitalistin, merkantilismin oppipoika.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011600- 2101487
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59990Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54777Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49745The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5702Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54692En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40686