Mustajärvi, Lohi, Maijala ja Autto

sallaajulki

Mustajärvi, Lohi, Maijala ja Autto, Siinä ne taitaa olla parhaat ehokkaat.

Ennen aina äänestin Väyrystä, mutta nyt pittää antaa vissiin ääni Maijalalle tai Lohelle. Politiikasta en perusta, eikä mulla ole puoluetta mutta olen melkein aina kepua äänestäny. Vois kyllä äänestää Mustajärveäki, mutta ku se on vähä äkkijyrkkä. On kyllä tämän perän puolesta, eipä silti. Olen persuaki ääänestäny mutta Torvista en hyväksy.

13

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SallanMinijä

      Miksi se pitää noita samoja äänestää, ku nuoriakin ja uusiakin on ehdolla? Nämä vanhat jäärät on näyttönsä antanut, eikö nuorillekkin pitäisi antaa mahdollisuus, saattaisi tulla uusiakin tuulia. Vasta oli yksi nuori nainen Erätulen edustalla, oikein oli asiantunteva ja jos vertaan Mustajärven niin, minusta kyllä huomattavan tuoreet ajatukset, ainakin minut vakuutti ja ääneni saa, plussaa siitä, et anoppila oli Sallassa;)

      • läpi-meno-juttu

        No siellä on nuori kansanedustaja Katri Kulmuni Kepu. Muilla nuorilla ei ole mahdollisuutta mennä läpi paitsi Auttolla, mutta hän on oikeisto Kokoomus. Itä-Lapista on kaksi omaa ehdokasta Mustajärvi ja Maijala, ja jos hajotetaan ääniä mihin vain, niin ei kukaan läpi mene. Se olisi huono juttu.


      • mokomat

        En ainakaan lihanverottaja- vasenlaitaisia äänestä. Köyhänä ei kohta saa ostettua lihapalaakaan näijen sossujen ja vassujen takia. Enkä vihreitä . Vievät köyhiltä lopukki.
        Tuo Kärnä vaikuttaa tuoreelta ja älykkäältä.


      • huonoHomma
        mokomat kirjoitti:

        En ainakaan lihanverottaja- vasenlaitaisia äänestä. Köyhänä ei kohta saa ostettua lihapalaakaan näijen sossujen ja vassujen takia. Enkä vihreitä . Vievät köyhiltä lopukki.
        Tuo Kärnä vaikuttaa tuoreelta ja älykkäältä.

        Jos tuollainen köyhyys on iskenyt että nälissään pitää olla ei pitäisi äänestellä oikeistopuolueita jotka ovat varakkaiden edunvalvojia.

        Ei nykyaikana kannattaisi nälissään olla onhan Sallassakin sossun palvelut kannattaisi kääntyä heidän puoleensa.


    • Sika-Nauta

      Hyvin on Kärnän propaganda purrut (mutkat suoriksi, faktaan tutustumatta ja isoon ääneen!). Lihaveroissa on ollut tasan tarkkaan kyse vain ulkomailta tuodusta lihasta, se kotimainen sika-nauta siellä kaupassa on ihan yhtä kallista kun aina ennenkin, tämän sanon valitettavasti omasta kokemuksesta. Olen itse julkisella puolella työskentelevä ja nämä Keskustan tekemät edelliset vaalilupaukset viime hallituskaudella on käytännössä näkynyt siten, että lomarahoista leikkautui nelisen sataa euroa, lisäksi saan viettää töissä enemmän aikaa palkatta, kiitos kikyn. Matalapalkkaisena olisi mukava ollut tuokin lomaraha saada kuten ennen, jotta olisi voinut lasten kanssa viettää edes jotain kivaa kesälomalla. Myös keskutan koulutuslupaus...ei leikata...no leikattiin kuitenkin, tämän johdostota lapsillani on nyt ryhmäkoko luokassa 30 lasta toisella ja toisella 40 lasta, opiskeluun keskittyminen on taas asteen vaikeampaa. Että, jos se ulkomailta tuotu sika-nauta siellä kaupassa on jatkossa 20 snt kalliimpaa, niin suosittelen menemään sinne Kärnän metsästys reissuille! Siellä on sitten asiat hyvin köyhällä!

      • eiköLöydyParempaa

        Pellenä pitävät tuota Kärnää, sotkeutuu asioihin jotka ei hänelle kuuluisi, meni hämmentämään jopa Espanjan ja Katalonia väliinkin. Parempi olisi tuommoinen mies pitää ihan Lapin erämaissa, on liian omalaatuinen etelään vietäväksi.


      • talousviisaat.vassut

        Joopa joo. Kun sossut ja vassut nostaa ulkomaisen lihan arvonlisävero niin sehän tarkottaa sitä et kotimaisen lihan kysyntä kasvaa. Ja sehän tarkottaa sitä et kysynnän ja tarjonnan lain mukaisesti kotimaisen lihan hinta popsahtaa ylös. Näijen vasenlaitaisten ja vihreiden talousosaaminen on nollan luokkaa.
        Köyhät eivät voi sit ostaa lihaa juur monasti. Joten banaaneja köyhille.


      • Eiilmoinenveronmaksaja

        Eikö sen kikyn tehnyt ammattiliitot? Itse olen yksityisellä puolella ja ketuttaa maksaa veroja, kun niilläkin maksetaan julkisen puolen hulppeita lomia. Eihän siellä edes lauantaita lasketa lomapäiväksi, niin kuin meillä. Ja miksi työnantajan pitää maksaa lastesi lomat, tai tässä tapauksessa veronmaksajien?


      • kallis.julkinen

        Aivan.Ammattiliitot kikyn tekivät. Nää Rinteen Antin suojatit...Kantsii kysellä liitoista päin niitä lomarahoja eikä valtiolta.


    • Tuuristi

      Puolueista viis, mutta Mustajärvi on jämerä poliitikko. Hän on uskaltanut olla Lapin kannalla aina vaikka pelko puolueesta erottamisesta on ollut vaarana. Miten esim Maijala on käyttäytynyt. Hän ei uskaltanut äänestää Lapin puolesta esim Tenon lohiasiassa. Sipilä ilmoitti kaikkien äänestävän Lappia vastaan. Maijala istui eduskunnan portailla äänestyksen aikana, hän sai jatkaa eduskuntaryhmässä.

      • ei.enää

        Maijala on surkea tapaus. Itsellensä on väliä hänellä vain oma ura. Poromiesten äänillä ratsasti eduskuntaan ja heti oli myös Soklia puoltamassa, vaikka hyvin tietää että poromiehet sitä vastustaa. Nytkin yrittää esiintyä sekä Savukosken että Sodankylän ehdokkaana. Kas kun ei vielä Sallankin. Kyllä on liikaa politikoinnin makua. Hyi. Ja oma kehu haisee aina missä ikinä lampsiikaan, minä paras minä minä minä....niin kuin Kärnäkin.


    • musttisparass

      Eiköhän täällä suurin osa ole Markuksen takana

    • Ulos.mars

      En ainakaan poronaista Maijalaa äänestä.
      Tippuminen on sinettiä vaille valmis.
      Auttokin taitaa olla taivaanrannan maalareita, kovan kapitalistin, merkantilismin oppipoika.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      39
      7848
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4636
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3301
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1536
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      278
      1098
    Aihe