Fysiikassa vai kemiassa? Minä ehkä fysiikassa. Koulussahan niitä ei erikseen arvosteltu
Kummassa olette parempia
27
60
Vastaukset
- H2Q
Töiden takia kemiassa.
Fysiikassa, se on aihe mikä kiinnostaa. Fysiikan, matematiikan ja tähtitieteen historia on mielenkiintoista ja se miten tieteilijät hoksasivat asioita.
Tähtitiede hivenen kiinnostanut
https://aijaa.com/JCjs4n
tuossa kaukoputken läpi kuvaamani kuupujotteIija kirjoitti:
Tähtitiede hivenen kiinnostanut
https://aijaa.com/JCjs4n
tuossa kaukoputken läpi kuvaamani kuuHieno kuva. :)
Juu sama kanssa. Välillä tulee tuijoteltua taivaalle ja pohdittua universumin kokoa ja mitä kaikkea siellä mahtaa ollakkaan. Hienoja myös nuo tähtisumut ja supernovat sun muut. Suosittelen käymään katsomassa Hubblen galleriaa http://hubblesite.org/images/galleryIrvokas kirjoitti:
Hieno kuva. :)
Juu sama kanssa. Välillä tulee tuijoteltua taivaalle ja pohdittua universumin kokoa ja mitä kaikkea siellä mahtaa ollakkaan. Hienoja myös nuo tähtisumut ja supernovat sun muut. Suosittelen käymään katsomassa Hubblen galleriaa http://hubblesite.org/images/galleryPaljon näyttäs kuvia olevan, täytyy joskus tarkemminkin katella
- wanhaämmä
Olen aina tykännyt kovasti kummastakin. Taitaa mennä aikalailla tasan.
pujotteIija kirjoitti:
Koulussa en tykännyt yhtään
Mä tykkäsin koulussa fysiikasta, kemiasta ja matematiikasta ku hullu puurosta.
Ammattikoulun sähkölinjalla se ei ollut vaativaa kun paras fys.kem koenumerokin oli yhen kerran 10 ja puoli. Puoliska tuli hyvistä perusteluista kun koepaperin takapuolikin täyttyi tekstistä. Kaikkien kokeiden keskiarvo 10 miinus yhellä lukukaudella kun asiat kiinnosti niin silloin sitä pysyy kärryilläkin.
Sähköinssin opinnot päättyi ennenku ehti alkaakaan, peruin koulun viikkoa ennen kun olis alkanut.
Fysiikkaa ja matematiikkaa käytän edelleen, kemiaa en tarvitse. Ei edes naisten kanssa.Jiimen kirjoitti:
Mä tykkäsin koulussa fysiikasta, kemiasta ja matematiikasta ku hullu puurosta.
Ammattikoulun sähkölinjalla se ei ollut vaativaa kun paras fys.kem koenumerokin oli yhen kerran 10 ja puoli. Puoliska tuli hyvistä perusteluista kun koepaperin takapuolikin täyttyi tekstistä. Kaikkien kokeiden keskiarvo 10 miinus yhellä lukukaudella kun asiat kiinnosti niin silloin sitä pysyy kärryilläkin.
Sähköinssin opinnot päättyi ennenku ehti alkaakaan, peruin koulun viikkoa ennen kun olis alkanut.
Fysiikkaa ja matematiikkaa käytän edelleen, kemiaa en tarvitse. Ei edes naisten kanssa.Sulla oli sitten noi aineet hanskassa vähän liiankin hyvin
pujotteIija kirjoitti:
Sulla oli sitten noi aineet hanskassa vähän liiankin hyvin
Tuolla tasolla kyllä mutta mitään vaativaa se ei ollut.
Kaveritkin joskus kyllästyi mun kemian tai fysiikan kokeisiin joita tein kotona kun olisi pitänyt hyppöölle lähteä. Jossain vaiheessa olin aika nörtti.
- kontakti.laji
Fyysisessä kemiassa.
Kylläpä nuo arvosteltiin erikseen..Fyssa oli paljon helpompaa.
Ai jaa, ehkä sitten muistin väärin. Täytyy tarkistaa todistuksista, jos ne nyt jostain löytyy
- helmiä_sioille
Matikassa. Geometriassa erityisesti... :)
- helmiä_sioille
pujotteIija kirjoitti:
Matikkakaan ei kuulunut koulussa suosikkeihini
Ne kuviot on aina ollut selkeitä. Ne kun toistuu kaikkialla samanlaisina ja samoja lainalaisuuksia noudattaen. Pythagoraan lauseessa on kaikki mitä yhden ihmisen tarvii tässä elämässä tietää... :)
- dr7wadrf
Erikseen on minulla arvosteltu ja kemia on kautta rantain parempaa. Tai yläasteella fysiikassa oli välillä todella hyvä opettaja ja silloin olin myös hyvä siinä, kemiassa olin ihan hyvä silloinkin kun opettaja oli huono. Lukiossa kemianopetus oli todella korkealla tasolla, fysiikan taas... ei. Se näkyy kurssiarvosanoissa ja ylioppilastutkinnossa. Nykyisissä opinnoissani tarvitsen jonkin verran fysiikkaa ja se on kieltämättä tuottanut vaikeuksia vaikka lukion koko oppimäärän suoritinkin. Kemian ainokaisen kurssin (sittemmin poistettu tutkinnosta) tein tenttimällä. Hauska kyllä yksi fysiikan kurssi roikkuu edelleen, ihan alkupäästä, mutta pääaine on muuten aikalailla taputeltu. Eipä sitä kurssia mihinkään ole tarvinnut.
Matematiikassa olen aina ollut hyvä. Ja nainen olen.Eipä ollut kehumista yläasteen fyskem opettajassani. Kutsuma, tai haukkumanimikin ehkä jotain kertoo, eli (anteeksi tuhma sana) Mulkku
- flowersreally
Kemiassa.
- flowersreally
pujotteIija kirjoitti:
Tarvitko nykyään kemiallista osaamista?
No niinkin voisi sanoa.
En kummassakaan, arvosanat oli vuoroin 6,7,8...
Olikohan kemia se mistä sain joskus tuon 8 jopa. En jaksa tarkistaa todistuksista. Kemiaa tarvin puhdistusaineiden kanssa..mutta se nyt ei ole vaikeaa kemiaa se.Minä tarvin kasvinsuojeluaineiden kanssa, siinäkään ei mitään vaikeaa kemiaa, aivan turhassa koulutuksessa täytyy käydä viiden vuoden välein
- LaboranttiFM42v
Matematiikka, kemia ja fysiikka menivät kaikki hyvin yläasteella. Lukiossa oli lyhyt fysiikka, mutta pitkä matematiikka ja kemia. Kemia oli sitten se mihin erikoistuin lopulta. Orgaaniseen kemiaan yliopistossa erikoistuin ja maisteriksi valmistuin. Sivuainen biokemia ja tietotekniikka. Nyt olen laborantin vakityössä. Kemistin hommat ovat vähän liian paljon paperihommia sisältäviä. Laboranttina saa labrassa tehdä hommia. Kiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663