https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/hiilidioksidia-on-nyt-ilmassa-yhtä-paljon-kuin-silloin-kun-etelämantereella-kasvoi-puita-–-tutkijat-varoittavat-uunillakin-kestää-hetki-lämmetä-ja-samoin-on-ilmaston-kanssa/ar-BBVBSFE?ocid=spartandhp
Nyt otetaan esimerkkejä maapallon varhaiskausilta ja nyt mennään metsään ja lujaa.
Miksei keskitytä viimeiseen 2000 vuoteen ja opita keskiajan lämpimästä kaudesta ja pienestä jääkaudesta, josta vasta ollaan selviämässä parempaan ilmastoon.
Taas uusi hupijuttu Alarmia, Alarmia !!!
12
82
Vastaukset
- Knatz
Syitä haetaan vaikka alkuräjähdyksestä asti jos muuten ei löydy alarmia.
Epätoivoista, epätoivoista....
Muuten olen sitä mieltä että sana "ilmastonmuutos" pitäisi kieltää siinä missä hakaristitkin.- tietämätöEiTiedEOKuplas
Enemmänkin se muutoksen nopeus (mihin vaikuttaa määrä ja aika. Voidaan vain vaikuttaa määrään.). Eliöt ei sopeudu ja elämä kuihtuu kiihtyvällä nopeudella. Slippery slope. Once you start you cant go back.
- elämä-ei-kuihdu-ööliö
tietämätöEiTiedEOKuplas kirjoitti:
Enemmänkin se muutoksen nopeus (mihin vaikuttaa määrä ja aika. Voidaan vain vaikuttaa määrään.). Eliöt ei sopeudu ja elämä kuihtuu kiihtyvällä nopeudella. Slippery slope. Once you start you cant go back.
Nopeita muutoksia on ollut aina kun lämpösykli vaihtuu kylmempään ja kuumempaan.
Erityisen nopea oli jääkauden loppuminen.
Kukaan alarmisti ei edes tiedä , että lämpöjä alettiin vasta mitata kylmä'n kauden loppumisen ajoilta joka sijoittuu Suomessa 1900-luvun alkuun.
Eliöt eli kasvillisuus on kukoistanut aina lämpiminä kausina ja nyt kun kasvit saaavat lisää hiilidioksidia ne kasvavat paremmin. - selviä.pieneliöillä
Kumpi on parempi elämälle kylmä vai kuuma planeetta? Huom. lämpöhorneja syvyyksissä.
Jos eliöt ei ehdi sopeutua meressä ja suurin osa kuolee. Kalastus loppuu. Jos lämpö senkun nousee niin luuletko että selviytyjiä on tarpeeksi paljon uuteen suodatukseen? Suuret lajit kuolee. Varmasti jää pieniä jäljelle, mutta seuraavat isot lajit syntyy sitten satojen tuhansien vuosien päässä.
Oletko ottanut huomioon jään alla olevan metaanin? Juotavan veden haihtumisen? Ilmastopakolaiset... - Torakanpieru
selviä.pieneliöillä kirjoitti:
Kumpi on parempi elämälle kylmä vai kuuma planeetta? Huom. lämpöhorneja syvyyksissä.
Jos eliöt ei ehdi sopeutua meressä ja suurin osa kuolee. Kalastus loppuu. Jos lämpö senkun nousee niin luuletko että selviytyjiä on tarpeeksi paljon uuteen suodatukseen? Suuret lajit kuolee. Varmasti jää pieniä jäljelle, mutta seuraavat isot lajit syntyy sitten satojen tuhansien vuosien päässä.
Oletko ottanut huomioon jään alla olevan metaanin? Juotavan veden haihtumisen? Ilmastopakolaiset...tarkistuta lääkityksesi.
Hoitoa saat aivan varmasti ilman soteakin - iiuiuiuiuui
selviä.pieneliöillä kirjoitti:
Kumpi on parempi elämälle kylmä vai kuuma planeetta? Huom. lämpöhorneja syvyyksissä.
Jos eliöt ei ehdi sopeutua meressä ja suurin osa kuolee. Kalastus loppuu. Jos lämpö senkun nousee niin luuletko että selviytyjiä on tarpeeksi paljon uuteen suodatukseen? Suuret lajit kuolee. Varmasti jää pieniä jäljelle, mutta seuraavat isot lajit syntyy sitten satojen tuhansien vuosien päässä.
Oletko ottanut huomioon jään alla olevan metaanin? Juotavan veden haihtumisen? Ilmastopakolaiset...Liikakansoitus on ongelma ja siihen yrittää luonto keksiä ratkaisua esim pandemioiden avulla.
Miten luonto ei pysty sopeutumaan lämpösykleihin vaikka niitä on ollut ennenkin?
lämpö tekee vaan hyvää kasveille ja kasvillisuusvyöhykkeet muuttuvat jatkuvasti.
Kalat vähenevät kun niitä kalastetaan liikaa.
- niaan
Kuka osaa sanoa missä pohjois- tai etelänapa oli plioseenikaudella?
Ehkä Antarktis on silloin ollut lauhkeammalla vyöhykkeellä?
Mantereet TIEDEMIESTEN mukaan vaeltelevat sinne-tänne.- plate_tectonics
Plioseenin aikaan mantereiden sijainnit poikkesivat nykyisistä 50...250 kilometrin verran. Jos asian selvittämisessä käytettävät menetelmät kiinnostavat niin kannattaa tutustua geologian puolelta laattatektoniikkaan.
Suomen osalta asiaa sivuaa kirja "Suomen kallioperä – 3 000 vuosimiljoonaa. "
Asiaa on siis tutkittu. - niaan
plate_tectonics kirjoitti:
Plioseenin aikaan mantereiden sijainnit poikkesivat nykyisistä 50...250 kilometrin verran. Jos asian selvittämisessä käytettävät menetelmät kiinnostavat niin kannattaa tutustua geologian puolelta laattatektoniikkaan.
Suomen osalta asiaa sivuaa kirja "Suomen kallioperä – 3 000 vuosimiljoonaa. "
Asiaa on siis tutkittu.Miksi kommenttini poistui?
Halusin vain tarkentaa kysymykseni:
"Kuka osaa sanoa missä pohjois- tai etelänapa oli plioseenikaudella?"
Linkin artikkelin mukaan maan kuori mantereineen on saattanut poiketa
pyörimisakseliltaan jopa 50°.
Silloin etelämannerkin on ollut 50° pohjoisempana.
https://www.google.fi/search?q=poles wandering&gbv=1&sei=YLqmXLOlIeWFmwW6xrbgAQ - true_polar_wander
niaan kirjoitti:
Miksi kommenttini poistui?
Halusin vain tarkentaa kysymykseni:
"Kuka osaa sanoa missä pohjois- tai etelänapa oli plioseenikaudella?"
Linkin artikkelin mukaan maan kuori mantereineen on saattanut poiketa
pyörimisakseliltaan jopa 50°.
Silloin etelämannerkin on ollut 50° pohjoisempana.
https://www.google.fi/search?q=poles wandering&gbv=1&sei=YLqmXLOlIeWFmwW6xrbgAQVoisi olla uuden asiallisemman otsikon alla käytävän keskustelun aihe.
true_polar_wander kirjoitti:
Voisi olla uuden asiallisemman otsikon alla käytävän keskustelun aihe.
Aloitin uuden keskustelun tuosta aiheesta otsikolla "Maapallon pyörimisakselin siirtyminen mannerlaattoihin nähden"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514