Taas uusi hupijuttu Alarmia, Alarmia !!!

www2

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/hiilidioksidia-on-nyt-ilmassa-yhtä-paljon-kuin-silloin-kun-etelämantereella-kasvoi-puita-–-tutkijat-varoittavat-uunillakin-kestää-hetki-lämmetä-ja-samoin-on-ilmaston-kanssa/ar-BBVBSFE?ocid=spartandhp

Nyt otetaan esimerkkejä maapallon varhaiskausilta ja nyt mennään metsään ja lujaa.

Miksei keskitytä viimeiseen 2000 vuoteen ja opita keskiajan lämpimästä kaudesta ja pienestä jääkaudesta, josta vasta ollaan selviämässä parempaan ilmastoon.

12

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knatz

      Syitä haetaan vaikka alkuräjähdyksestä asti jos muuten ei löydy alarmia.
      Epätoivoista, epätoivoista....
      Muuten olen sitä mieltä että sana "ilmastonmuutos" pitäisi kieltää siinä missä hakaristitkin.

      • tietämätöEiTiedEOKuplas

        Enemmänkin se muutoksen nopeus (mihin vaikuttaa määrä ja aika. Voidaan vain vaikuttaa määrään.). Eliöt ei sopeudu ja elämä kuihtuu kiihtyvällä nopeudella. Slippery slope. Once you start you cant go back.


      • elämä-ei-kuihdu-ööliö
        tietämätöEiTiedEOKuplas kirjoitti:

        Enemmänkin se muutoksen nopeus (mihin vaikuttaa määrä ja aika. Voidaan vain vaikuttaa määrään.). Eliöt ei sopeudu ja elämä kuihtuu kiihtyvällä nopeudella. Slippery slope. Once you start you cant go back.

        Nopeita muutoksia on ollut aina kun lämpösykli vaihtuu kylmempään ja kuumempaan.
        Erityisen nopea oli jääkauden loppuminen.
        Kukaan alarmisti ei edes tiedä , että lämpöjä alettiin vasta mitata kylmä'n kauden loppumisen ajoilta joka sijoittuu Suomessa 1900-luvun alkuun.

        Eliöt eli kasvillisuus on kukoistanut aina lämpiminä kausina ja nyt kun kasvit saaavat lisää hiilidioksidia ne kasvavat paremmin.


      • selviä.pieneliöillä

        Kumpi on parempi elämälle kylmä vai kuuma planeetta? Huom. lämpöhorneja syvyyksissä.

        Jos eliöt ei ehdi sopeutua meressä ja suurin osa kuolee. Kalastus loppuu. Jos lämpö senkun nousee niin luuletko että selviytyjiä on tarpeeksi paljon uuteen suodatukseen? Suuret lajit kuolee. Varmasti jää pieniä jäljelle, mutta seuraavat isot lajit syntyy sitten satojen tuhansien vuosien päässä.

        Oletko ottanut huomioon jään alla olevan metaanin? Juotavan veden haihtumisen? Ilmastopakolaiset...


      • Torakanpieru
        selviä.pieneliöillä kirjoitti:

        Kumpi on parempi elämälle kylmä vai kuuma planeetta? Huom. lämpöhorneja syvyyksissä.

        Jos eliöt ei ehdi sopeutua meressä ja suurin osa kuolee. Kalastus loppuu. Jos lämpö senkun nousee niin luuletko että selviytyjiä on tarpeeksi paljon uuteen suodatukseen? Suuret lajit kuolee. Varmasti jää pieniä jäljelle, mutta seuraavat isot lajit syntyy sitten satojen tuhansien vuosien päässä.

        Oletko ottanut huomioon jään alla olevan metaanin? Juotavan veden haihtumisen? Ilmastopakolaiset...

        tarkistuta lääkityksesi.

        Hoitoa saat aivan varmasti ilman soteakin


      • iiuiuiuiuui
        selviä.pieneliöillä kirjoitti:

        Kumpi on parempi elämälle kylmä vai kuuma planeetta? Huom. lämpöhorneja syvyyksissä.

        Jos eliöt ei ehdi sopeutua meressä ja suurin osa kuolee. Kalastus loppuu. Jos lämpö senkun nousee niin luuletko että selviytyjiä on tarpeeksi paljon uuteen suodatukseen? Suuret lajit kuolee. Varmasti jää pieniä jäljelle, mutta seuraavat isot lajit syntyy sitten satojen tuhansien vuosien päässä.

        Oletko ottanut huomioon jään alla olevan metaanin? Juotavan veden haihtumisen? Ilmastopakolaiset...

        Liikakansoitus on ongelma ja siihen yrittää luonto keksiä ratkaisua esim pandemioiden avulla.

        Miten luonto ei pysty sopeutumaan lämpösykleihin vaikka niitä on ollut ennenkin?
        lämpö tekee vaan hyvää kasveille ja kasvillisuusvyöhykkeet muuttuvat jatkuvasti.

        Kalat vähenevät kun niitä kalastetaan liikaa.


    • niaan

      Kuka osaa sanoa missä pohjois- tai etelänapa oli plioseenikaudella?
      Ehkä Antarktis on silloin ollut lauhkeammalla vyöhykkeellä?
      Mantereet TIEDEMIESTEN mukaan vaeltelevat sinne-tänne.

      • plate_tectonics

        Plioseenin aikaan mantereiden sijainnit poikkesivat nykyisistä 50...250 kilometrin verran. Jos asian selvittämisessä käytettävät menetelmät kiinnostavat niin kannattaa tutustua geologian puolelta laattatektoniikkaan.

        Suomen osalta asiaa sivuaa kirja "Suomen kallioperä – 3 000 vuosimiljoonaa. "

        Asiaa on siis tutkittu.


      • niaan
        plate_tectonics kirjoitti:

        Plioseenin aikaan mantereiden sijainnit poikkesivat nykyisistä 50...250 kilometrin verran. Jos asian selvittämisessä käytettävät menetelmät kiinnostavat niin kannattaa tutustua geologian puolelta laattatektoniikkaan.

        Suomen osalta asiaa sivuaa kirja "Suomen kallioperä – 3 000 vuosimiljoonaa. "

        Asiaa on siis tutkittu.

        Miksi kommenttini poistui?
        Halusin vain tarkentaa kysymykseni:

        "Kuka osaa sanoa missä pohjois- tai etelänapa oli plioseenikaudella?"

        Linkin artikkelin mukaan maan kuori mantereineen on saattanut poiketa
        pyörimisakseliltaan jopa 50°.
        Silloin etelämannerkin on ollut 50° pohjoisempana.

        https://www.google.fi/search?q=poles wandering&gbv=1&sei=YLqmXLOlIeWFmwW6xrbgAQ


      • true_polar_wander
        niaan kirjoitti:

        Miksi kommenttini poistui?
        Halusin vain tarkentaa kysymykseni:

        "Kuka osaa sanoa missä pohjois- tai etelänapa oli plioseenikaudella?"

        Linkin artikkelin mukaan maan kuori mantereineen on saattanut poiketa
        pyörimisakseliltaan jopa 50°.
        Silloin etelämannerkin on ollut 50° pohjoisempana.

        https://www.google.fi/search?q=poles wandering&gbv=1&sei=YLqmXLOlIeWFmwW6xrbgAQ

        Voisi olla uuden asiallisemman otsikon alla käytävän keskustelun aihe.


      • true_polar_wander kirjoitti:

        Voisi olla uuden asiallisemman otsikon alla käytävän keskustelun aihe.

        Aloitin uuden keskustelun tuosta aiheesta otsikolla "Maapallon pyörimisakselin siirtyminen mannerlaattoihin nähden"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe