Kesko - kauhujen talo.

Epäkesko

Kun katsot ulkoapäin Keskoa, näet yhtiön, jolle yritysostot, liikevoitto ja kansainväliset tunnustuspalkinnot ovat arkipäivää. Jos taas astut sisään ovesta, olet saapunut kidutuskammioon. Keskon tytäryhtiötä, Ruokakeskoa, kutsutaan myös Ruoskakeskoksi, eikä turhaan.

Tuskin millään muulla työpaikalla kuin Ruokakeskon varastopuolella suurin osa henkilökunnasta voi huonosti. Työtyytyväisyys laskee vuosi vuodelta, työntekijöiden mielisairaudet ja itsemurhat ovat arkipäivää. Varaston pihan lippusalossa lippu on useammin puolitangossa kuin ylhäällä.

Yhtiön ääriautoritaarinen johtamismalli on suoraan 1950 -luvulta, ei nykyajasta. Koko valtahierarkia ylimmästä johdosta vähäisimpään esimieheen rakentuu totaalisen kontrollin, rankaisemisen ja informaatiopimennon varaan.

Työntekijöiden mahdollisuudet vaikuttaa asioihin on minimoitu. Pärstäkerroinfaktori määrää, kenet nostetaan kunniaan ja kenet poljetaan mutaan. Sadat työntekijät saapuvat päivittäin työhön sielu täynnä epätoivoa ja ahdistusta. Jos on olemassa oikeudenmukainen Jumala, joka viimeisenä päivänä vaatii jokaisen tilille teoistaan, Hän tulee vaatimaan monen ihmisen veren Keskossa päätäntävaltaa käyttäneiden käsistä.

29

13368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskossa

      Tullessani Keskoon luulin palaavani ajassa 100 vuotta taakseppäin.

    • puhutte

      Suoraselkäinen ja suorapuheinen yhteistyökumppanini Keskon keskijohdosta sai lähteä kun kyseenalaisti dinosaurusten ajalta ovat ylemmän johdon opit. Ei voi kuin harmitella.

    • oikeudessa....

      IP-osoitteesi voidaan jäljittää, ja Kesko voi laittaa asian oikeuteen herjauskanteella. Maineen tahaton häpäisy nettisivuilla on raukkamaista, ja voi tulla sinulle kalliiksi. Mikset arvostele ja sano suoraan asiasi Keskon johdolle?

      • pelottaa!

        Keskon KGB-heräsi taas! Varoitukseksi vaan niille keskolaisille, jotka tänne kirjoittelevat. Älkää vain tehkö sitä työpaikan koneilla. Isoveli valvoo!!! Niinpä, jos asiat Keskossa olisivat hyvin niin ei tänne tarvitsisi kirjoitella!!! Ja jos kritisoit suoraan ja olet keskolainen niin potkut tulee.


      • Epäkesko

        Herjauksesta on kyse vasta, kun henkilöitä mainitaan nimeltä. Toiseksi teksti ei edes täytä
        herjauksen tunnusmerkistöä. Ja ip-osoitteen kertoisin mielelläni itsekin, mutta kun en tiedä, mikä kaupunginkirjaston tietokoneen ip on.


      • Epäkesko

        Mitä tarkoitat 'Maineen TAHATTOMALLA häpäisemisellä', heh heh? Pari vinkkiä Keskon kritisointiin: 1. Älä kritisoi työpaikan tietokoneelta. 2.Kritisoi kirjaston, nettikahvilan tai vastaavan anonyymin kohteen tietokoneelta. Heh heh...


      • näyttöä on

        Jälkimarkkinointi ei toimi minun kohdalla ollenkaan.Olen työni puolesta keskon kanssa yhteydessä,sekään ei toimi kunnolla joten jättäkää keskon välikäsi pois.Vain sairas pistää mielipiteestä oikeusprosessia käyntiin.tai rahaahne
        rikollinen.Toivon kaikkea hyvää kaikille.


      • pettynyt
        Epäkesko kirjoitti:

        Herjauksesta on kyse vasta, kun henkilöitä mainitaan nimeltä. Toiseksi teksti ei edes täytä
        herjauksen tunnusmerkistöä. Ja ip-osoitteen kertoisin mielelläni itsekin, mutta kun en tiedä, mikä kaupunginkirjaston tietokoneen ip on.

        UUps joku kkaapas mun koneen kun nukahdin


      • Anonyymi
        pelottaa! kirjoitti:

        Keskon KGB-heräsi taas! Varoitukseksi vaan niille keskolaisille, jotka tänne kirjoittelevat. Älkää vain tehkö sitä työpaikan koneilla. Isoveli valvoo!!! Niinpä, jos asiat Keskossa olisivat hyvin niin ei tänne tarvitsisi kirjoitella!!! Ja jos kritisoit suoraan ja olet keskolainen niin potkut tulee.

        On kyllä kivikautista timintaa edelleenki. Suurennetaan vähän, eli turataan. Kv2 lumikasat aina, ei rekat mahdu liikkuu. Miten on vara ajattaa lavoja ja rullakoita edestakas, varmaan arjen säästöjä. 😊 eikö nyt olis aika lopettaa turaaminen ja rakentaa uusi varasto yhteen paikkaan, niinkuin inex sipoo


    • Nimetön

      Televisiossa näytetään tänäpäivänä useinkin ulosmarsseja vastalauseeksi firmojen mielivaltaiselle toiminnalle!
      Näin tekin saisitte julkisuutta tälle järjettömyydelle !!!

      • ko...

        Tein itse henkilökohtaisen päätöksen ja marssin ulos tuosta "kauhujentalosta", ollut jo työttömänä piteempään eikä ole ikävä takaisin.Kyllä olen
        vakuuttunut että elämää on talon ulkopuolellakin.


      • 10 työvuotta

        ihmeen järjettömyydelle. Varsinkin tuo ensimmäinen viesti on täyttä höpötystä. Kyseistä henkilöä on luultavasti kehoitettu tekemään töitä. Sehän on nykysuomessa työnantajalta törkeää piiskurointia. Keskossa työpaikkana ei ole mitään vikaa.


      • Paden
        10 työvuotta kirjoitti:

        ihmeen järjettömyydelle. Varsinkin tuo ensimmäinen viesti on täyttä höpötystä. Kyseistä henkilöä on luultavasti kehoitettu tekemään töitä. Sehän on nykysuomessa työnantajalta törkeää piiskurointia. Keskossa työpaikkana ei ole mitään vikaa.

        Olen tällä hetkellä Inexillä keräämässä. Kuivapuolella. Eli kaikki tai melkein kaikki tietävät ettei työ ole herkkua. Mutta sielläkin on asiat paremmin kuin Keskolla. Se kertoo jo jotakin, jos Inexiltä saat potkut siihen on olemassa edes joku "teko"syy. Keskolla ei edes sitä.


      • rohkean teon tekijä
        ko... kirjoitti:

        Tein itse henkilökohtaisen päätöksen ja marssin ulos tuosta "kauhujentalosta", ollut jo työttömänä piteempään eikä ole ikävä takaisin.Kyllä olen
        vakuuttunut että elämää on talon ulkopuolellakin.

        teinpä itse saman tempun yhdestä kauhujen talosta:) Jos toidet haluaa rahan vuoksi voida huonosti niin siitä vaan, mutta on tosi surullista............


    • Työnantajaansa tyytyväinen

      Typerää tekstiä, joka työpaikasta löytyy aina yksi idiootti, menisit muualle töihin myrkyttämästä ilmapiiriä omalla epätoivoisella olemuksellasi.

      Olen ollut talossa 15 vuotta, tehnyt erilaisia töitä aivan laidasta laitaan ja minua on kohdeltu aina reilusti.

      Tottakai elämää on muuallakin ja on muitakin hyviä työnantajia, joista joku varmasti sopisi juuri tuollaiselle valittajalle Ruokakeskoa paremmin.

      Tee palvelus ja pilaa vaikka lähipubin ilmapiiri, mutta älä työpaikalla muiden työntekijöiden fiiliksiä.

    • kyselijä

      Onko Kesko sama kuin K-kaupat vai onko se joku oma juttunsa?
      Eräs tuttu lähti K-kaupasta vetämään, kun siellä tuli uusi aivan pimee pomo. Ja hän oli ollut siellä jo useita vuosia.

      • Ex keskolainen

        KESKO on K-citymarket-kauppiaiden johtama katto-organisaatio, joka hankkii, varastoi ja myy ruokaa, non-foodia ym. K-ryhmän kauppoihin. Kuten Hell's Angels Finland, joka toimittaa ja myy yhtä ja toista epämääräistä, paitsi että Kesko tekee sen vähän laillisemmin ja niin, että Hyvät Veljet sulkevat silmänsä ja korvansa. Pirkka ja Euroshopper OVAT epämääräisiä tuotemerkkejä!


      • Keskoon pettynyt

        Osoitetaan tietä edelliselle jonkin hintaan ja sitten korvataan se jollain toisella."suoraaansanottuna"


    • ...

      No jokainenhan voi itse tsekata, millainen on Kesko: http//:www. kesko.fi

      • Keskolainen

        Mä olen keskolla ja töissä ja en voi kehua. Moittia kyllä voisin. Kiva että muutkin ovat huomanneet epäkohtia. Kun olen jutellut työtovereideni kanssa ovat he kanssani olleet samaa mieltä. Eli työnantaja on perseestä. Ja minulla on kokemusta useasta eri kaupungistakin. Ystäväni sanoi itsensä irti kun ei viihtynyt (lue: häntä ei arvostettu). Itsekin olen lähettänyt hakemuksia nyt vaikka minne. Täytyy toivoa että tärppää ettei tarttis enää "kärsiä".

        (Täytyy tosin muistaa, että nämä asiat riippuvat aivan paikasta/esimiehistä jne) Mut mun kohdalla homma ei ole toiminut. Niin paljon kusetetaan kun vaan voidaan.


      • ninni

        Linkistä näkee vain perusasiat.
        Luuletko , että siellä epäkohdista kerrotaan?
        Oletko tyhmä?


    • ollut työharjoittelussa

      keskisuuressa talossa ja siellä oli myös meininki, että johtaja oli JOHTAJA pelailee shakkia työntekijöillä ja tekee mielivaltaisia siirtoja. no koko työyhteisö voi huonosti, mutta kukaan ei tee mitään:(
      0n varmaan kuitenkin aika yleistä monessa talossa, mutta vaiettu asia vielä tänäpäivänä, ihmiset alistuu työpaikan menettämisen pelossa KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!!!

      • Esimies

        Koetetaas nyt rauhoittua. Jos ilmapiiri Keskolla onkin joskus ennen ollut huono, niin koko ajan mennään parempaan suuntaan. Talossa on aloitettu kolme vuotta kestävä H.Y.M.Y.-projekti, jolla tartutaan ripeästi epäkohtiin ja tehdään kaikki tarvittavat toimenpiteet työilmapiirin ja työtyytyväisyyden parantamiseksi. Unohdetaan menneet, eletään tätä päivää!


      • keskonen
        Esimies kirjoitti:

        Koetetaas nyt rauhoittua. Jos ilmapiiri Keskolla onkin joskus ennen ollut huono, niin koko ajan mennään parempaan suuntaan. Talossa on aloitettu kolme vuotta kestävä H.Y.M.Y.-projekti, jolla tartutaan ripeästi epäkohtiin ja tehdään kaikki tarvittavat toimenpiteet työilmapiirin ja työtyytyväisyyden parantamiseksi. Unohdetaan menneet, eletään tätä päivää!

        Jaa, mites toi H.Y.M.Y sit siellä työpaikalla näkyy? Enpä oo edes kuullu siitä! Mut tätähän tää just on et esimiehet tietää, mut tavan duunarit ei. Yks ongelma on just tää uutispimento. On muuten tosi kiva kun asiakkaatkin saa kuulla esimerkiksi tarjouksista ennen henkilökuntaa. Ja kun meet töihin niin oot sit ihan et aijaa, en tiennykään. Eikä senkään jälkeen järjestetä aikaa et vois tutustua noihin tarjouksiin. Ja tää nyt on tosiaan vaan yks ongelma. Meillä ainakaan ei työilmapiiri ole parantunut mihinkään, varsinkaan eri osastojen välillä.


      • Esimies
        keskonen kirjoitti:

        Jaa, mites toi H.Y.M.Y sit siellä työpaikalla näkyy? Enpä oo edes kuullu siitä! Mut tätähän tää just on et esimiehet tietää, mut tavan duunarit ei. Yks ongelma on just tää uutispimento. On muuten tosi kiva kun asiakkaatkin saa kuulla esimerkiksi tarjouksista ennen henkilökuntaa. Ja kun meet töihin niin oot sit ihan et aijaa, en tiennykään. Eikä senkään jälkeen järjestetä aikaa et vois tutustua noihin tarjouksiin. Ja tää nyt on tosiaan vaan yks ongelma. Meillä ainakaan ei työilmapiiri ole parantunut mihinkään, varsinkaan eri osastojen välillä.

        No, eihän tämä HYMY-projekti olekaan koko Keskon laajuinen, se rajoittuu Ruokakeskoon, jonka työtyytyväisyystutkimuksissa ei ole saatu ihan korkeimpia mahdollisia arvosanoja. Projekti jakaa vastuuta käytännön asioista juuri niille työntekijöille, jotka ovat olleet kaikkein kriittisimpiä. Solmukohtia pyritään todella avaamaan. Ruokakeskolla alkoi pääjohtajan vaihdoksen myötä uusi johtamisen ja esimiestyöskentelyn tapa.


      • Tuleva ex-keskolainen
        Esimies kirjoitti:

        No, eihän tämä HYMY-projekti olekaan koko Keskon laajuinen, se rajoittuu Ruokakeskoon, jonka työtyytyväisyystutkimuksissa ei ole saatu ihan korkeimpia mahdollisia arvosanoja. Projekti jakaa vastuuta käytännön asioista juuri niille työntekijöille, jotka ovat olleet kaikkein kriittisimpiä. Solmukohtia pyritään todella avaamaan. Ruokakeskolla alkoi pääjohtajan vaihdoksen myötä uusi johtamisen ja esimiestyöskentelyn tapa.

        Uskoo ken jaksaa. Itse en jaksa enää katsoa tuota touhua tuolla "isossa lastentarhassa". Parempi lähteä vielä kun voi.


      • ohhoijaa
        Esimies kirjoitti:

        No, eihän tämä HYMY-projekti olekaan koko Keskon laajuinen, se rajoittuu Ruokakeskoon, jonka työtyytyväisyystutkimuksissa ei ole saatu ihan korkeimpia mahdollisia arvosanoja. Projekti jakaa vastuuta käytännön asioista juuri niille työntekijöille, jotka ovat olleet kaikkein kriittisimpiä. Solmukohtia pyritään todella avaamaan. Ruokakeskolla alkoi pääjohtajan vaihdoksen myötä uusi johtamisen ja esimiestyöskentelyn tapa.

        Esimiehelle; kirjoitat täyttä paskaa! Ko. hymy projekti ei ole tullut ainakaan esille missään muodossa organisaatiossamme!


      • pettynyt
        Esimies kirjoitti:

        Koetetaas nyt rauhoittua. Jos ilmapiiri Keskolla onkin joskus ennen ollut huono, niin koko ajan mennään parempaan suuntaan. Talossa on aloitettu kolme vuotta kestävä H.Y.M.Y.-projekti, jolla tartutaan ripeästi epäkohtiin ja tehdään kaikki tarvittavat toimenpiteet työilmapiirin ja työtyytyväisyyden parantamiseksi. Unohdetaan menneet, eletään tätä päivää!

        ONKO tää joku pila taas , kun mennään silmät sidottuna ja työnnetään kaveria rappusia avas,usko on jo menetetty älä selitä enää.


    • Keskoon pettynyt

      Käytetään viimeistä oljenkortta nyt,kun toveri on vähän vihainen niin se ei jää juttelemaan kavereiden kanssa liikaa.
      yhdistykää,älkää sulkeutkoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe