Hyvä haastattelu

...jos sen maltilla ja kiihkoilematta malttaa katsoa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006059999.html

Minä ainakin haluan kiittää työvuosista.
Ei ole varmasti ollut helppoa, mutta aherrus kaiken paineen keskellä on nähty.

Jokainen tekee parhaansa ja se todellakin riittää.

Me ollaan suomalaisia ja Suomen yhteisiä etujahan me porukalla ajetaan. Pieni maa ja pieni kansa. Näen, että hyvään on tahto, mutta meitä jokaista tarvitaan kun yhteisiä asioita kunnostetaan.

111

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JossainMuualla

      "Me ollaan suomalaisia ja Suomen yhteisiä etujahan me porukalla ajetaan. Pieni maa ja pieni kansa. Näen, että hyvään on tahto, mutta meitä jokaista tarvitaan kun yhteisiä asioita kunnostetaan."

      Taida olla pikkuisen naivi?

      • En, vaan ravistelen teitä.

        Te syytätte itse naiiviuudessanne yhtä miestä. Ja olette olevinaan aikuisia miehiä itse.


      • Oletko pelannut koskaan joukkuepelejä?


    • Ätmelsson

      Surullista, mutta myötätunnosta en häntä äänestä uudelle 4v kaudelle itseään verovaroin rikastuttamaan

      • Yritä nähdä pidemmälle jos pystyt.


      • Ätmelsson
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Yritä nähdä pidemmälle jos pystyt.

        Äänestin persuja jo. Ihan tuo edellinen syynä ja vedonlyönnistä 1000e tulossa mikäli voittavat. Kaikki me täällä omia etuja ajetaan. Tarkoitatko pidemmälle näkemisellä mitä? Velkojen kuittausta? Ei tapahdu meidän elinaikana. Jos politiikasta edes vähän tajuan niin sen, että Sipilä epäonnistui työllisyyden kohentamisessa sekä sotessa


      • Ätmelsson kirjoitti:

        Äänestin persuja jo. Ihan tuo edellinen syynä ja vedonlyönnistä 1000e tulossa mikäli voittavat. Kaikki me täällä omia etuja ajetaan. Tarkoitatko pidemmälle näkemisellä mitä? Velkojen kuittausta? Ei tapahdu meidän elinaikana. Jos politiikasta edes vähän tajuan niin sen, että Sipilä epäonnistui työllisyyden kohentamisessa sekä sotessa

        Kausi on neljä vuotta. Sitä tarkoitan, että politiikan rattaat ovat raskaat ja vaikutukset eivät tule valonnopeudella.

        Työllisyys petraantui Sipilän aikana (ota luvut) ja sote, siinä on varmasti yritetty kaikkensa, mutta ota huomioon kapuloita rattaisiin panijat. Olisi ollut liian hyvä kakku jos sote olisi Sipilän aikana tullut. Eihän se ollut sallittua vastapuolen silmin. Kansalaisten rahoillakin vastapuoli halusi torpata hankkeen.

        Kaikki nakeroiseni, ei ole niin mustavalkoista, miltä näyttää..


      • wanhaämmä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kausi on neljä vuotta. Sitä tarkoitan, että politiikan rattaat ovat raskaat ja vaikutukset eivät tule valonnopeudella.

        Työllisyys petraantui Sipilän aikana (ota luvut) ja sote, siinä on varmasti yritetty kaikkensa, mutta ota huomioon kapuloita rattaisiin panijat. Olisi ollut liian hyvä kakku jos sote olisi Sipilän aikana tullut. Eihän se ollut sallittua vastapuolen silmin. Kansalaisten rahoillakin vastapuoli halusi torpata hankkeen.

        Kaikki nakeroiseni, ei ole niin mustavalkoista, miltä näyttää..

        Työlliseksi lasketaan myös nollasoppareilla työskentelevät, tai ne jotka ovat pari tuntia kk:ssa töissä tai ovat ilmaistyövoimana työllistämiskikkailuilla. Toimeentulo tulee oikeasti erilaisina tukina. Nämähän ovat lisääntyneet, samoin matalapalkka riistotyöt jossain autotehtaassa liukuhihnalla.

        Nuuska linkitti tänne tilastoja, joista näkyy että työttömyyskorvauksia on maksettu enemmän kuin aikaisemmin. Siitä pitäisi tajuta, mikä tilanne on oikeasti.

        Sipilä & co pilasivat paljon. Sitä korjataan pitkään, tai ainakin sitä mitä enää voidaan.


      • Ätmelsson
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kausi on neljä vuotta. Sitä tarkoitan, että politiikan rattaat ovat raskaat ja vaikutukset eivät tule valonnopeudella.

        Työllisyys petraantui Sipilän aikana (ota luvut) ja sote, siinä on varmasti yritetty kaikkensa, mutta ota huomioon kapuloita rattaisiin panijat. Olisi ollut liian hyvä kakku jos sote olisi Sipilän aikana tullut. Eihän se ollut sallittua vastapuolen silmin. Kansalaisten rahoillakin vastapuoli halusi torpata hankkeen.

        Kaikki nakeroiseni, ei ole niin mustavalkoista, miltä näyttää..

        Ei ole mustavalkoisia myöskään ne luvut. Työllisyys nousi euroopanmaista vähiten Suomessa vaikka olosuhteet olisi olleet otolliset parempaan. Tuon lisäksi kasvulukemiin laskettu ns tempputyöllistetyt. Nämä 9e/pv. Eli niitä oikeita työpaikkoja on tullut hyvin niukasti ja ilman Sipilää olis tullut enemmän


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Työlliseksi lasketaan myös nollasoppareilla työskentelevät, tai ne jotka ovat pari tuntia kk:ssa töissä tai ovat ilmaistyövoimana työllistämiskikkailuilla. Toimeentulo tulee oikeasti erilaisina tukina. Nämähän ovat lisääntyneet, samoin matalapalkka riistotyöt jossain autotehtaassa liukuhihnalla.

        Nuuska linkitti tänne tilastoja, joista näkyy että työttömyyskorvauksia on maksettu enemmän kuin aikaisemmin. Siitä pitäisi tajuta, mikä tilanne on oikeasti.

        Sipilä & co pilasivat paljon. Sitä korjataan pitkään, tai ainakin sitä mitä enää voidaan.

        No mutta kenenkäs jälkiä Sipilä kumppaneineen korjasi?

        Kukas se ajoi meidät tähän tilaan?

        Kysyn vaan.

        Monessako kohtaa ennen tätä hallituskautta meni v.tuiks?

        Tällä kaudella pitkästä aikaa suuntaa ollaan saatu parempaa. Jos olette rehtejä, pystytte myöntämään, ei mun näitä tarvii keksiä.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Työlliseksi lasketaan myös nollasoppareilla työskentelevät, tai ne jotka ovat pari tuntia kk:ssa töissä tai ovat ilmaistyövoimana työllistämiskikkailuilla. Toimeentulo tulee oikeasti erilaisina tukina. Nämähän ovat lisääntyneet, samoin matalapalkka riistotyöt jossain autotehtaassa liukuhihnalla.

        Nuuska linkitti tänne tilastoja, joista näkyy että työttömyyskorvauksia on maksettu enemmän kuin aikaisemmin. Siitä pitäisi tajuta, mikä tilanne on oikeasti.

        Sipilä & co pilasivat paljon. Sitä korjataan pitkään, tai ainakin sitä mitä enää voidaan.

        No mutta kenenkäs jälkiä Sipilä kumppaneineen korjasi?

        Kukas se ajoi meidät tähän tilaan?

        Kysyn vaan.

        Monessako kohtaa ennen tätä hallituskautta meni v.tuiks?

        Tällä kaudella pitkästä aikaa suuntaa ollaan saatu parempaa. Jos olette rehtejä, pystytte myöntämään, ei mun näitä tarvii keksiä.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Työlliseksi lasketaan myös nollasoppareilla työskentelevät, tai ne jotka ovat pari tuntia kk:ssa töissä tai ovat ilmaistyövoimana työllistämiskikkailuilla. Toimeentulo tulee oikeasti erilaisina tukina. Nämähän ovat lisääntyneet, samoin matalapalkka riistotyöt jossain autotehtaassa liukuhihnalla.

        Nuuska linkitti tänne tilastoja, joista näkyy että työttömyyskorvauksia on maksettu enemmän kuin aikaisemmin. Siitä pitäisi tajuta, mikä tilanne on oikeasti.

        Sipilä & co pilasivat paljon. Sitä korjataan pitkään, tai ainakin sitä mitä enää voidaan.

        Edelleenkään, ota huomioon, kaikilla ei ole edes mahdollisuutta tehdä täyssopimukselle töitä.

        Asioista pitäs olla kiitollinen, että ratkaisuja on syntynyt. Työnhakijoita on aktivoitu enemmän kuin koskaan. Ja eri mahdollisuuksia on oikeasti syntynyt.

        Pahat kielet kuriin.


      • wanhaämmä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Edelleenkään, ota huomioon, kaikilla ei ole edes mahdollisuutta tehdä täyssopimukselle töitä.

        Asioista pitäs olla kiitollinen, että ratkaisuja on syntynyt. Työnhakijoita on aktivoitu enemmän kuin koskaan. Ja eri mahdollisuuksia on oikeasti syntynyt.

        Pahat kielet kuriin.

        Työttömiltä on Sipilän vallan alla viety ihmisarvo. Ei lannistaminen ja kyykyttäminen ole aktivointia.


      • Ätmelsson kirjoitti:

        Ei ole mustavalkoisia myöskään ne luvut. Työllisyys nousi euroopanmaista vähiten Suomessa vaikka olosuhteet olisi olleet otolliset parempaan. Tuon lisäksi kasvulukemiin laskettu ns tempputyöllistetyt. Nämä 9e/pv. Eli niitä oikeita työpaikkoja on tullut hyvin niukasti ja ilman Sipilää olis tullut enemmän

        Työhön menon/pääsyn raja-aitoja on mataloitettu.

        Jokaiselle työnhakijalla/-tekijällä on oma vastuu toimia eikä siitä voi lapsellisesti jotakin Sipilää syyttää.

        Annetaan mahdollisuuksia, ja niihin on jokaisen ihmisen tartuttava ja yritettävä myös itse jotain omaksi hyväkseen.

        Olkaapa nyt järkeviä.

        Näen moneti tämän Sipilän ja porukan haukkumisen vain yhtenä kanavana purkaa vihaa jonnekin, koska sellainen ihminen on ollut kautta aikojen. Jotain on syytettävä vaikka vain itsellä olisi se paha olo.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Työttömiltä on Sipilän vallan alla viety ihmisarvo. Ei lannistaminen ja kyykyttäminen ole aktivointia.

        Jokainen kokee asian omalla laillaan.

        Joku kokee kannustamisen/hoputtamisen kyykyttämisenä. Toisilla on jo lähtökohtaisesti työstä toisenlaiset metodit mielessä, on olemassa myös hyvin työvastaisia henkilöitä.

        Sanon vielä kerran ettei työ tule kuin Manulle illallinen. Annetaan mahdollisuuksia, mutta sitten pitää tehdä myös itse jotain eli aktivoitua tosissaan.

        Jos millekään ei ole mitään ennakkomääreitä tai tavoitteita laadittu kirjallisena, tässä elämässä ei tehdä tulosta.

        Se jää vain epämääräiseksi puheeksi ja tässä tapauksessa voisi ajatella, että vetämättömäksi työnhauksi.


      • wanhaämmä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Työhön menon/pääsyn raja-aitoja on mataloitettu.

        Jokaiselle työnhakijalla/-tekijällä on oma vastuu toimia eikä siitä voi lapsellisesti jotakin Sipilää syyttää.

        Annetaan mahdollisuuksia, ja niihin on jokaisen ihmisen tartuttava ja yritettävä myös itse jotain omaksi hyväkseen.

        Olkaapa nyt järkeviä.

        Näen moneti tämän Sipilän ja porukan haukkumisen vain yhtenä kanavana purkaa vihaa jonnekin, koska sellainen ihminen on ollut kautta aikojen. Jotain on syytettävä vaikka vain itsellä olisi se paha olo.

        Kapitalistin ahneudella ei ole mitään rajaa... Vasta siinä kohtaa tajuavat vilkaista peiliin, kun ei ole enää rahaa mikä kiertäisi omaan taskuun. Odotellaan sitä aikaa... täydellistä talouden romahtamista, pandemiaa ja sikarin mallista meteoriittia 😊🤗


      • wanhaämmä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Jokainen kokee asian omalla laillaan.

        Joku kokee kannustamisen/hoputtamisen kyykyttämisenä. Toisilla on jo lähtökohtaisesti työstä toisenlaiset metodit mielessä, on olemassa myös hyvin työvastaisia henkilöitä.

        Sanon vielä kerran ettei työ tule kuin Manulle illallinen. Annetaan mahdollisuuksia, mutta sitten pitää tehdä myös itse jotain eli aktivoitua tosissaan.

        Jos millekään ei ole mitään ennakkomääreitä tai tavoitteita laadittu kirjallisena, tässä elämässä ei tehdä tulosta.

        Se jää vain epämääräiseksi puheeksi ja tässä tapauksessa voisi ajatella, että vetämättömäksi työnhauksi.

        Hyi sun juttujas...


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Kapitalistin ahneudella ei ole mitään rajaa... Vasta siinä kohtaa tajuavat vilkaista peiliin, kun ei ole enää rahaa mikä kiertäisi omaan taskuun. Odotellaan sitä aikaa... täydellistä talouden romahtamista, pandemiaa ja sikarin mallista meteoriittia 😊🤗

        Toiset ovat pessimistejä, itse olen ikuinen optimisti.

        Siinäpä ero.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Hyi sun juttujas...

        Mitä "hyitä" työteossa on?!

        Minut on ainakin kasvatettu siihen, että loisimalla ei saa mitään, ei kotona,
        ei maailmalla.

        Teen viikossa yli 40 v.tun tuntia työtä!

        En todella katsele toistenkaan kupsastelua. Joo, en.


    • Kaikkihan nuo nyt kuorruttaa kermalla puheensa, ihan kaikki.

      Mä en edes jaksa noita puolueiden nakitteluja katsoa, kun se on niiiiiiiiiiiin nähty.

      Tilulilu 👋😊

      • Noh, yritän pitää tässä inhimillisyyden ja pahat puheet -joka suuntaan- poissa.
        Ihmiset tekevät politiikkaa eikä se ole helppoa.

        Voidaan kuka vaan yrittää ja varmasti raippa soi selkänahassa.

        Mutta niin. Joo, ääni on jo annettu. Sen enempää ei kukkaan voi tehdä.

        Mutta äänestää pitää jokaisen, se ei ole elämässä tai muualla maailmassa ollenkaan selviö, että edes saisi! : )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Noh, yritän pitää tässä inhimillisyyden ja pahat puheet -joka suuntaan- poissa.
        Ihmiset tekevät politiikkaa eikä se ole helppoa.

        Voidaan kuka vaan yrittää ja varmasti raippa soi selkänahassa.

        Mutta niin. Joo, ääni on jo annettu. Sen enempää ei kukkaan voi tehdä.

        Mutta äänestää pitää jokaisen, se ei ole elämässä tai muualla maailmassa ollenkaan selviö, että edes saisi! : )

        Mä käyn vasta vaalipäivänä. Ehdokas ei ole varma, mutta puoluevaalithan nää onkin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä käyn vasta vaalipäivänä. Ehdokas ei ole varma, mutta puoluevaalithan nää onkin.

        Hyvä, se on tosi hyvä..

        Sillon ei ihminen ole lapatossu. Vaan toimelias ja aikaansa seuraava :)

        Mulla on bileet ennen vaalipäivää ni jäis taatusti äänestämättä pyhänä, niin piti hoitaa alta pois, ni saa sitte nukkua :)


    • wanhaämmä

      🤮

      Maltilla ja kiihkoilematta? Saako Sipilän vaaliteltalta diapamit tuota varten?

      En varmasti katso ainuttakaan vaalihaastattelua. Pelkkää pskaa...

    • Ätmelsson

      Eipä oo itselläkään keinoja työllisyyden nostoon. Tosin ei sen miettimisestä mulle 16000e/kk makseta. Pönttis puhut joukkuepelaamisesta. Otappas itsellesi se 9e/pv osa. Luulenpa, että joukkuepelit ei enää kiinnostaiskaan

      Rosvoaja vaihtoon vaan

      • Mä pyrkisin hel.ettiin semmosesta yhdeksän euron tilanteesta ja v.tun nopeasti. Ihan oman olemiseni ja voinnin kannalta.

        Nyt ystävät rakkaat kun teillä on käytössä tämä someaika (jota minä muuten olen vastaan), niin markkinoikaa itseänne!

        Kutsukaa itse itsenne työnantajien luokse. Ei pidä jäädä tuleen makaamaan vaan eteenpäin. Jos ei yksin, niin ota joku vielä avuksi ja verkostoitukaa.

        Verkostoituminen on päivän sana.


      • Keksittykää tuon iänikuisen rosvo-huutelun sijaan tekemiseen, niin menee sekin aika hyötykäyttöön.

        Kiitos.


      • Ätmelsson
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Keksittykää tuon iänikuisen rosvo-huutelun sijaan tekemiseen, niin menee sekin aika hyötykäyttöön.

        Kiitos.

        Kyllä mulla töitä on, mutta pahoittelut heille joilla ei ole. Ja tarkennus kun olemme työstä kuitenkin eri mieltä.

        Työ on missä ollaan/tehdään työtä noin 40h/vko. Jokaiselta tunnilta saat ainakin sen 10e/h. Ei 9e koko päivästä🤣. Ystäväiseni se kun ei ole työtä


      • sitäsenykyaika
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä pyrkisin hel.ettiin semmosesta yhdeksän euron tilanteesta ja v.tun nopeasti. Ihan oman olemiseni ja voinnin kannalta.

        Nyt ystävät rakkaat kun teillä on käytössä tämä someaika (jota minä muuten olen vastaan), niin markkinoikaa itseänne!

        Kutsukaa itse itsenne työnantajien luokse. Ei pidä jäädä tuleen makaamaan vaan eteenpäin. Jos ei yksin, niin ota joku vielä avuksi ja verkostoitukaa.

        Verkostoituminen on päivän sana.

        Helppoa lässyttää tollasia kliseitä, mutta on olemassa koulutettujakin ihmisiä ketkä kaikkea tuota tekevät ja hakevat satoihin, ehkä tuhansiinkin, paikkoihin saamatta sen kummempaa vastausta.

        Nykyaika ja tuo verkostoituminen on kuin juutuubi, joo sielläkin on joitain menestyjiä mutta 99.99% ei ole.


    • En näe asioita yhtä positiivisina kuin sinä, itseäni suorastaan kuvottaa kansallisvarallisuuden luovuttaminen ulkomaille. Kansallisvarallisuuden arvo oli vuonna 2010 Suomessa noin 775 miljardia euroa. Parin viimeisen hallituskauden aikana näitä laskelmia ei ole tuotu esille, koska tyhminkin ihminen tajuaisi olevan jotain pielessä ja tosi pahasti. Paitsi jos on `kepulainen.

    • helmiä_sioille

      Pöpilä on yksi suurimpia kusipäitä, ellei suurin, mitä Suomen politiikassa on nähty. Nytkin se mulkku epätoivoisesti yrittää saada lisää sympatiapisteitä poikansa kuolemalla ratsastaen. Jos se olis Ihminen, ei vetäis sitä vaaleihin ja politiikkaan.

      • Saanen huomauttaa, että toimittajahan sitä kysyi.


    • AsianVierestä

      Aloittaja voisi mainita viisi hyvää asiaa jotka ovat Juha Sipilän Hallituksen ajamia.
      Miksi nyt aika on parempi ihmisten elää mitä esimerkiksi 10 vuotta sitten, onko jokin nyt erityisen hyvin ja miksi olisi...laatusanoja hallituskauden jälkeen tarvitaan.

      • Aloittaja voisi mainita edes yhden asian.


      • modelli kirjoitti:

        Aloittaja voisi mainita edes yhden asian.

        Löytyypi Harmiksen aiemmasta ketjusta.

        Sinne vuan.

        Minä en jaksa toistella, kerran sanottu, kerran perillä tai sitten raakasti huti kuulijalta/lukijalta.


    • Ja kosti sitten koko suomen kansalle pääministerikaudellaan aiheuttamalla miljardikulut jotka vain kasvaa vuosi vuodelta maailman tappiin asti. Nyt vaalien alla sitten kun sotesekoilukiristys ei mennyt lävitse paska hajotti hallituksen jotta kaikki paskasakki pääsee tekemään vaalityötä, ministeripalkat taitaa silti juosta. Nuo mulkut vehnästelee turuilla ja toreilla omiin pusseihinsa vaikka oikeasti pitäisi olla tekemässä työtä kansan eduksi valitsemissaan tehtävissä.

      • Koskahan on puntit tasan? Otanmäen mies taisi olla ensimmäinen joka menetti henkensä ottolapsien vuoksi, jossain oli se puistomurha tai taitaa niitä olla parikin, turun torilla aika moni menetti henkensä, muutama pääkin on irronnut, lukemattomia raiskauksia ja hyväksikäyttöjä, lapset joutuvat elämään pelossa. Kyllä on antaumuksella ottolapset kostoa toteuttaneet. Misspönttis fanittaa murha- ja muunkin rikosaallon pääkoordinaattoria, uskoo sen krokotiilinkyyneleisiin, aika surullista minusta että antaa vetää itseään höplästä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Koskahan on puntit tasan? Otanmäen mies taisi olla ensimmäinen joka menetti henkensä ottolapsien vuoksi, jossain oli se puistomurha tai taitaa niitä olla parikin, turun torilla aika moni menetti henkensä, muutama pääkin on irronnut, lukemattomia raiskauksia ja hyväksikäyttöjä, lapset joutuvat elämään pelossa. Kyllä on antaumuksella ottolapset kostoa toteuttaneet. Misspönttis fanittaa murha- ja muunkin rikosaallon pääkoordinaattoria, uskoo sen krokotiilinkyyneleisiin, aika surullista minusta että antaa vetää itseään höplästä.

        No puolustihan misspönttis viimeiseen asti pertttiäkin vaikka se veti kölin alta vaikka miten monta kertaa. Tässä sipilän puolustuksessa varmaan sama juttu, halua uskoa hyvään jota ei ole. No pertin kohdalla viimein silmät avautuivat, toivon että sipilänkin kohdalla vielä joskus näin kävisi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No puolustihan misspönttis viimeiseen asti pertttiäkin vaikka se veti kölin alta vaikka miten monta kertaa. Tässä sipilän puolustuksessa varmaan sama juttu, halua uskoa hyvään jota ei ole. No pertin kohdalla viimein silmät avautuivat, toivon että sipilänkin kohdalla vielä joskus näin kävisi.

        Haahahah, tulipa Harmikseenkin taas liikettä.

        Mutta ei voi mitään, että Sipilä jyrää.

        P.s. Mun tarttis olla tuolla ulkona ku näin hyvä sää. Ehkä myöhemmin jaksan keskittyä tähän.

        Meillä on ollut täällä hyvä poliittinen päivä. Ja Sipiläkin antoi hyvän haastattelun.

        Älkääpä jaksako vinkua suotta ja vihamielisenä. Ymmärrän, että kun kiukuttaa, jotain on aina hyvä syyttää.

        Persuissa vaan käännellään takkia tuulen mukaan, mutta kun esim. minä pidän tietyn linjan, ni se ei käykään. Pysyn sanojeni takana.

        Sinä nyt vain et Sipilästä pidä, se on tullut esille, joten sitä ei tarvitsekaan enää jatkossa sitten sanoa, muppe :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Koskahan on puntit tasan? Otanmäen mies taisi olla ensimmäinen joka menetti henkensä ottolapsien vuoksi, jossain oli se puistomurha tai taitaa niitä olla parikin, turun torilla aika moni menetti henkensä, muutama pääkin on irronnut, lukemattomia raiskauksia ja hyväksikäyttöjä, lapset joutuvat elämään pelossa. Kyllä on antaumuksella ottolapset kostoa toteuttaneet. Misspönttis fanittaa murha- ja muunkin rikosaallon pääkoordinaattoria, uskoo sen krokotiilinkyyneleisiin, aika surullista minusta että antaa vetää itseään höplästä.

        Voivoi, maahanmuuttoa on ollut iät ajat. On varsin naurettavaa panna sitä jonkun Sipilän syyksi. Suomen on pakko elää ajassa vaikkemme siitä pitäisi. Joka maan.

        On lapsellista ja säälittävää naukua, että Sipilä hyväksyisi raiskaukset. Kuuntele nyt itseäsi vähän ettet enempää nolaa...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No puolustihan misspönttis viimeiseen asti pertttiäkin vaikka se veti kölin alta vaikka miten monta kertaa. Tässä sipilän puolustuksessa varmaan sama juttu, halua uskoa hyvään jota ei ole. No pertin kohdalla viimein silmät avautuivat, toivon että sipilänkin kohdalla vielä joskus näin kävisi.

        Se nyt ei taas politiikkaan liity :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Haahahah, tulipa Harmikseenkin taas liikettä.

        Mutta ei voi mitään, että Sipilä jyrää.

        P.s. Mun tarttis olla tuolla ulkona ku näin hyvä sää. Ehkä myöhemmin jaksan keskittyä tähän.

        Meillä on ollut täällä hyvä poliittinen päivä. Ja Sipiläkin antoi hyvän haastattelun.

        Älkääpä jaksako vinkua suotta ja vihamielisenä. Ymmärrän, että kun kiukuttaa, jotain on aina hyvä syyttää.

        Persuissa vaan käännellään takkia tuulen mukaan, mutta kun esim. minä pidän tietyn linjan, ni se ei käykään. Pysyn sanojeni takana.

        Sinä nyt vain et Sipilästä pidä, se on tullut esille, joten sitä ei tarvitsekaan enää jatkossa sitten sanoa, muppe :)

        Nykyiset persut eivät ole käännelleet, jos mietit halla-ho lienee ainoa nykypoliitikoista joka pitänyt linjansa aina. Suvakkisoinin aikaan taas minähän en persuja äänestänytkään kun sekin inhotti minua.


      • Sipilä on toiminut aikajanalla hyvin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Nykyiset persut eivät ole käännelleet, jos mietit halla-ho lienee ainoa nykypoliitikoista joka pitänyt linjansa aina. Suvakkisoinin aikaan taas minähän en persuja äänestänytkään kun sekin inhotti minua.

        Niiin! Mietipä nyt sitä Soinia.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Voivoi, maahanmuuttoa on ollut iät ajat. On varsin naurettavaa panna sitä jonkun Sipilän syyksi. Suomen on pakko elää ajassa vaikkemme siitä pitäisi. Joka maan.

        On lapsellista ja säälittävää naukua, että Sipilä hyväksyisi raiskaukset. Kuuntele nyt itseäsi vähän ettet enempää nolaa...

        Kyllä se hyväksyy kun se kerran ne tilasikin hyvin tietäen mitä tulee tapahtumaan. Ilmeisesti pojan menetyksestä jäi kostonhimo "jos minä kerran kärsin saa kärsiä muutkin" -tyyliin. Mene sinä vaikka turun torin uhrien omaisille selittämään pipilän erinomaisuutta matujen kotiin kutsumisineen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se nyt ei taas politiikkaan liity :)

        Liittyy se sillä tavalla että sinä olet harhaanjohdettavissa näköjään hjirveän helposti kun haluat nähdä hyvää sielläkin missä sitä ei ole :(


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sipilä on toiminut aikajanalla hyvin.

        Sipilä on tuhonnut suomen noin neljän vuoden aikajanalla, onhan se toki saavutus.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä se hyväksyy kun se kerran ne tilasikin hyvin tietäen mitä tulee tapahtumaan. Ilmeisesti pojan menetyksestä jäi kostonhimo "jos minä kerran kärsin saa kärsiä muutkin" -tyyliin. Mene sinä vaikka turun torin uhrien omaisille selittämään pipilän erinomaisuutta matujen kotiin kutsumisineen.

        Nyt sä olet oikeasti lapsellinen, älä viitsi satuilla. Tuo on silkkaa ilkeyttä, niin minä näen.

        Pysytään oikeassa asiassa.

        Höh. Nythän sinä. Uskoin kuitenkin sunkin olevan 40...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sipilä on tuhonnut suomen noin neljän vuoden aikajanalla, onhan se toki saavutus.

        Toistat itseäsi ja omituista mantraasi, muppe.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Liittyy se sillä tavalla että sinä olet harhaanjohdettavissa näköjään hjirveän helposti kun haluat nähdä hyvää sielläkin missä sitä ei ole :(

        Ja sinä haluat demonisoida silloinkin kun aihetta ei ole.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ja sinä haluat demonisoida silloinkin kun aihetta ei ole.

        Onhan se nähty naisasiakommenteissakin, muppe..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Nyt sä olet oikeasti lapsellinen, älä viitsi satuilla. Tuo on silkkaa ilkeyttä, niin minä näen.

        Pysytään oikeassa asiassa.

        Höh. Nythän sinä. Uskoin kuitenkin sunkin olevan 40...

        Oikeaa ilkeyttä on kohdanneet ne uhriksi joutuneet jotka hengellään ja ruumillaan on joutuneet lunastamaan pipilän lupauksia sen ottolapsille.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Oikeaa ilkeyttä on kohdanneet ne uhriksi joutuneet jotka hengellään ja ruumillaan on joutuneet lunastamaan pipilän lupauksia sen ottolapsille.

        Kärjistät. Syytätkö suoraan murhasta?

        Syytätkö?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Oikeaa ilkeyttä on kohdanneet ne uhriksi joutuneet jotka hengellään ja ruumillaan on joutuneet lunastamaan pipilän lupauksia sen ottolapsille.

        Mailla on optiot ja kiintiöt?

        Voiko Suomi kieltäytyä kokonaan tulijoista?

        Mitä on tehty muualla?

        Maapallo ei ole enää suljettu vaikka kuinka HALUAISIMME (minäkin).

        Sen takia minäkin toivon ettemme olisi naurettavia. Emme voi elää säkki päässä perunakellarissa vaikka se olisikin jopa keskustalaisesta turvallisinta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Oikeaa ilkeyttä on kohdanneet ne uhriksi joutuneet jotka hengellään ja ruumillaan on joutuneet lunastamaan pipilän lupauksia sen ottolapsille.

        Mailla on optiot ja kiintiöt?

        Voiko Suomi kieltäytyä kokonaan tulijoista?

        Mitä on tehty muualla?

        Maapallo ei ole enää suljettu vaikka kuinka HALUAISIMME (minäkin).

        Sen takia minäkin toivon ettemme olisi naurettavia. Emme voi elää säkki päässä perunakellarissa vaikka se olisikin jopa keskustalaisesta turvallisinta.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kärjistät. Syytätkö suoraan murhasta?

        Syytätkö?

        En suoraan mutta aiheutti ne maahankutsuillaan. Ainahan sitä voi selitellä ja jeesustella mutta aika monta suomalaista olisi hengissä, pahoinpitelemättä tai raiskaamatta jos se ei olisi huudellut kotiaan annettavaksi lähi-itäläisille josta sitten tuli jättiuutinen siellä. Ei vieläkään ole osoittanut mitäöän katumisen merkkiä, joku muu olisi ehkäå sanonut julkisesti "olen pahoillani aiheuttamastani sotkusta" mutta psytkopaattinarsistit kai siihen on kykenemättömiä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En suoraan mutta aiheutti ne maahankutsuillaan. Ainahan sitä voi selitellä ja jeesustella mutta aika monta suomalaista olisi hengissä, pahoinpitelemättä tai raiskaamatta jos se ei olisi huudellut kotiaan annettavaksi lähi-itäläisille josta sitten tuli jättiuutinen siellä. Ei vieläkään ole osoittanut mitäöän katumisen merkkiä, joku muu olisi ehkäå sanonut julkisesti "olen pahoillani aiheuttamastani sotkusta" mutta psytkopaattinarsistit kai siihen on kykenemättömiä.

        Ei sais nimitellä...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mailla on optiot ja kiintiöt?

        Voiko Suomi kieltäytyä kokonaan tulijoista?

        Mitä on tehty muualla?

        Maapallo ei ole enää suljettu vaikka kuinka HALUAISIMME (minäkin).

        Sen takia minäkin toivon ettemme olisi naurettavia. Emme voi elää säkki päässä perunakellarissa vaikka se olisikin jopa keskustalaisesta turvallisinta.

        Voi, hyvin helposti. Ilmoittaa että meillä on rajat kiinni. Esim. Unkarihan teki niin ja edelleenkin EU:ssa, ei eds potkaisseet pois vaikkakin sekinhän olisi vain etu. Viro ei ole lähtenyt löperöön maahanmuuttopolitiikkaan eikä monin muukaan vähän järkvämpi maa mutta perseennuolijoiden ja valehtelevien narsistipoliitikkopaskiasten suomi ilman muuta pitää rajat levällään juuri silloin kun ne tulisi sulkea.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei sais nimitellä...

        Joo ei mutta oikeasti vituttaa sen verran noiden mulkkujen ajattelemattomat tai sitten ihan vittuillessaan tai oman hyödyn tavoittelun vuoksi tekemät toimet että katson olevani siihen oikeutettu. Mitäs pettivät kansan ja toimivat täysin sen tahdon vastaisesti silloin kun olisi pitänyt toimia? ansaitsevat kaiken arvostelun mitä saavat kun kerran itse sen tilasivat.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Voi, hyvin helposti. Ilmoittaa että meillä on rajat kiinni. Esim. Unkarihan teki niin ja edelleenkin EU:ssa, ei eds potkaisseet pois vaikkakin sekinhän olisi vain etu. Viro ei ole lähtenyt löperöön maahanmuuttopolitiikkaan eikä monin muukaan vähän järkvämpi maa mutta perseennuolijoiden ja valehtelevien narsistipoliitikkopaskiasten suomi ilman muuta pitää rajat levällään juuri silloin kun ne tulisi sulkea.

        Helppohan se on pimennosta uhota ja sanoa vaan onko se tätä päivää.

        Meillä on velvollisuuksia ja vastuuta globaalisti (vaikkemme haluaisikaan, sille pitää joku päivä avat silmät sinunkin, minäkin haluaisin pitää tämän maan itselläni, mutta me emme elä enää 50-luvulla).


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Helppohan se on pimennosta uhota ja sanoa vaan onko se tätä päivää.

        Meillä on velvollisuuksia ja vastuuta globaalisti (vaikkemme haluaisikaan, sille pitää joku päivä avat silmät sinunkin, minäkin haluaisin pitää tämän maan itselläni, mutta me emme elä enää 50-luvulla).

        Meillä ei ole mitään velvollisuutta ja vastuuta. Minä en ole pannut nimeäni mihinkään vastuupaperiin. Minä en ole ollut orjakauppiaana, minulla ei ole ollut siirtomaata missään sorrettavana eikä kenelläkään muullakaan suomalaisella. Minä en ole mitään kenellekään velkaa, maksakoot velkaansa ne joilla siihen on syytä.


    • AsianVierestä

      Pönttöuuni tahtoo olla Sipilän alla, ouuuuhhhh jeeeeaaahhh ja hyvälle se tuntuu?
      Itse en tunnista mitään miksi äänestäisin Sipilää joka lupasi kotinsa pakolaisille mutta ei sitä tehnyt kansainvälisistä uutisoinneista huolimatta. Mielestäni mies on paskanpuhuja, ei muuta. Kerran pettäjä on aina pettäjä vaikka miten itkisi kuolleen poikansa puolesta...ei vaalitempuista pahempaa voisi tietää...jos kuolleilla ratsastettaisiin.

      • Se on jäänyt valehtelusta kiinni lukemattomia kertoja, silti vaan mennä porskuttaa ja valehtelee aina vaan lisää kun on todennut sen toimivaksi, aina riittää naiiveja ihmisiäö joilla on uskoa. Jos misspönttis joutuisi leipäjonoon ei sipilä uhraisi sille muuta ajatusta kuin että suomikuva kärsii noista köyhistä, se tilaisi mielellään vielä uudestaankin misspönttiksen tilalle halvempaa työvoimaa islamistimaista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Se on jäänyt valehtelusta kiinni lukemattomia kertoja, silti vaan mennä porskuttaa ja valehtelee aina vaan lisää kun on todennut sen toimivaksi, aina riittää naiiveja ihmisiäö joilla on uskoa. Jos misspönttis joutuisi leipäjonoon ei sipilä uhraisi sille muuta ajatusta kuin että suomikuva kärsii noista köyhistä, se tilaisi mielellään vielä uudestaankin misspönttiksen tilalle halvempaa työvoimaa islamistimaista.

        Ei Sipilä valehtele, media sitä tekee. Kai itseään koskevat vääryydet saa oikaista. Älä ole sokea.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei Sipilä valehtele, media sitä tekee. Kai itseään koskevat vääryydet saa oikaista. Älä ole sokea.

        Mitä media on valehdfellut? En nyt jaksa etsiä linkkkejä mutta ne aiemmin linkitetyt kaikki totta. Sipilähän toki mafiatyylin uhkaillut toimittajia jos julkaisevat despootista jotain ikävää. Heräisit jo :D (todennäköisesti vain trollaat :D)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mitä media on valehdfellut? En nyt jaksa etsiä linkkkejä mutta ne aiemmin linkitetyt kaikki totta. Sipilähän toki mafiatyylin uhkaillut toimittajia jos julkaisevat despootista jotain ikävää. Heräisit jo :D (todennäköisesti vain trollaat :D)

        Äläpä lähde pertin trollilinjoille.

        (Punainen) media on viimeiseen asti Sipilä-Keskusta-vastainen.

        Keskustalainen ei saisi pierastakaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mitä media on valehdfellut? En nyt jaksa etsiä linkkkejä mutta ne aiemmin linkitetyt kaikki totta. Sipilähän toki mafiatyylin uhkaillut toimittajia jos julkaisevat despootista jotain ikävää. Heräisit jo :D (todennäköisesti vain trollaat :D)

        Äläpä lähde pertin trollilinjoille.

        (Punainen) media on viimeiseen asti Sipilä-Keskusta-vastainen.

        Keskustalainen ei saisi pierastakaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mitä media on valehdfellut? En nyt jaksa etsiä linkkkejä mutta ne aiemmin linkitetyt kaikki totta. Sipilähän toki mafiatyylin uhkaillut toimittajia jos julkaisevat despootista jotain ikävää. Heräisit jo :D (todennäköisesti vain trollaat :D)

        Harmis, panettelet naista eli minua. :(


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Äläpä lähde pertin trollilinjoille.

        (Punainen) media on viimeiseen asti Sipilä-Keskusta-vastainen.

        Keskustalainen ei saisi pierastakaan.

        Ei tässä nyt ole kytse median mielipiteistä vaan siitä että valehteleeko vaiko ei ja on niin monesti niin poskettoamsti valehdellut omaisuuden siirroista, sukulaisten suosimisesta, itse rikastunut tukirahoilla junailluilla kaupoila, pokkana kusettaa matuvyörykutsuistaan jne. se valaehtelee aina ja joka v..un asiasta, uso ny :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Harmis, panettelet naista eli minua. :(

        Luonnollisen seuraus siitä kun puolustelet paskiaista joka vie mietä soteen, natoon, entistä enemmän eu:hun, kurjuuteen ja väkivaltaan. Vaikka pidän sinusta nuo em. on isompia asioita kuin me yksilöt.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole kytse median mielipiteistä vaan siitä että valehteleeko vaiko ei ja on niin monesti niin poskettoamsti valehdellut omaisuuden siirroista, sukulaisten suosimisesta, itse rikastunut tukirahoilla junailluilla kaupoila, pokkana kusettaa matuvyörykutsuistaan jne. se valaehtelee aina ja joka v..un asiasta, uso ny :D

        Niin, mutta kun sinä näet sen noin..

        Edelleenkin, katsopa muut pulmuset, ovatko puhtaita?

        Ja suosittelen pitäytymään faktoissa. Tarkista, mikä on totta Sipilänkin kohdalla. Älä anna väärää todistusta.

        Tämä on ihan naurettavaa Harmis. Sinä kiihkoilet kuin kuin...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Luonnollisen seuraus siitä kun puolustelet paskiaista joka vie mietä soteen, natoon, entistä enemmän eu:hun, kurjuuteen ja väkivaltaan. Vaikka pidän sinusta nuo em. on isompia asioita kuin me yksilöt.

        Tässä ei ole enää mikään luonnollista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Luonnollisen seuraus siitä kun puolustelet paskiaista joka vie mietä soteen, natoon, entistä enemmän eu:hun, kurjuuteen ja väkivaltaan. Vaikka pidän sinusta nuo em. on isompia asioita kuin me yksilöt.

        Ei tässä ole oltu EU:n menossa, luulenpa, että Rinne sinne yrittää jostain katveesta tai kokoomuslaiset.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei tässä ole oltu EU:n menossa, luulenpa, että Rinne sinne yrittää jostain katveesta tai kokoomuslaiset.

        Prkl, tarkoitin NATOON.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin, mutta kun sinä näet sen noin..

        Edelleenkin, katsopa muut pulmuset, ovatko puhtaita?

        Ja suosittelen pitäytymään faktoissa. Tarkista, mikä on totta Sipilänkin kohdalla. Älä anna väärää todistusta.

        Tämä on ihan naurettavaa Harmis. Sinä kiihkoilet kuin kuin...

        Minä katson nyt tuota. Suurimman tuhon tuo teki, tottakai samanlaisia tai lähes valehtelijoina ovat orpo ja soini mutta ne sentään ei aiheuttaneet mediakohua lähi-idässä kodinlahjoituslupauksillaan niin kuin tämä sankari.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole kytse median mielipiteistä vaan siitä että valehteleeko vaiko ei ja on niin monesti niin poskettoamsti valehdellut omaisuuden siirroista, sukulaisten suosimisesta, itse rikastunut tukirahoilla junailluilla kaupoila, pokkana kusettaa matuvyörykutsuistaan jne. se valaehtelee aina ja joka v..un asiasta, uso ny :D

        EN USKO SINUA MISSÄÄN!

        Tästä eteenpäin en kuuntele enää ketään vaan päätän kaiken itse.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä katson nyt tuota. Suurimman tuhon tuo teki, tottakai samanlaisia tai lähes valehtelijoina ovat orpo ja soini mutta ne sentään ei aiheuttaneet mediakohua lähi-idässä kodinlahjoituslupauksillaan niin kuin tämä sankari.

        Kapea on kulta sinun maailmasi.

        Minä katson vähän kaikkea.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Prkl, tarkoitin NATOON.

        Eikö muka? Kylläs iellä kuule kulisseissa juuri sitä junaillaan, jos vaikka saisi sukulaisille ja kavereille junailtuia joitain tuottoisia kauppoja, ne voi sitten "palkata " paikallisilla paskasopimuksilla ilmaisväkeä töihin tekemään jenkeille jotain juttuja mitkä suomalaiset veronmaksajat sitten ylihintaan ostaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        EN USKO SINUA MISSÄÄN!

        Tästä eteenpäin en kuuntele enää ketään vaan päätän kaiken itse.

        Siitä vaan, älä tuu sitten mulle itkemään kun kotimainen maajussi tapetaan lopullisesti. noiden businessherrrojen hjohdolla se käy nopsaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kapea on kulta sinun maailmasi.

        Minä katson vähän kaikkea.

        Kun katsoisitkin :(


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Siitä vaan, älä tuu sitten mulle itkemään kun kotimainen maajussi tapetaan lopullisesti. noiden businessherrrojen hjohdolla se käy nopsaan.

        Eikä tapeta. Luuletko, että umpikaupunkilaispuolueet tai vihreät, tai mikään demari pitää meidän puolta? Noh ennemmin h.lvetti jäätyy ku se tapahtuu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kun katsoisitkin :(

        Katson katson! Sinä katsot VAIN matuja!


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Siitä vaan, älä tuu sitten mulle itkemään kun kotimainen maajussi tapetaan lopullisesti. noiden businessherrrojen hjohdolla se käy nopsaan.

        Kestävä kehitys ja Suomen luonnonvarat ovat 2019 -> juttuja.

        Se lisää työpaikkoja kun saadaan oikeat resurssit käyttöön.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Katson katson! Sinä katsot VAIN matuja!

        Maututus ja matut on se ongleman ydin, niin suuri yksittäinen menoerä että niin kauan kuin se on olemassa ja kertaantumassa mitään muutakaan ei pystytä saamaan kuntoon, se on ykisnkertaisesti mahdotonta. Yrittäja haluaisi pienmmät verot kuten kansakin, se vaan ei yksinkertaisesti tällä kulurakenteella ole nahdollista -> suomalainen työ kallista -> kaikki työ valuu halpamaihin jne. Jostain on pakko karsia aina vaan enemmän, sipilä on näyttänyt jo että se haluaa karsia suomalaisten vanhusten, lasten, keski-ikäisten kaikkien hyvinvoinnista ja tarjota säästöillä matuille entistä paremmat olot -> matuja tulee aina vaan lisää ja lisääntyvät täälläkin -> kulutkin vain kasvaa koko ajan -> pahoinvointi vain lisääntyy jne. Kyllä siinä menossa se elävä maaseutukin tapetaan, ihan turhja kuvitella mitään muuta kun kohta saadaan olla tyyyväisiä jos saadaan edes niitä puolalaisia tomaatteja edes jouluksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Maututus ja matut on se ongleman ydin, niin suuri yksittäinen menoerä että niin kauan kuin se on olemassa ja kertaantumassa mitään muutakaan ei pystytä saamaan kuntoon, se on ykisnkertaisesti mahdotonta. Yrittäja haluaisi pienmmät verot kuten kansakin, se vaan ei yksinkertaisesti tällä kulurakenteella ole nahdollista -> suomalainen työ kallista -> kaikki työ valuu halpamaihin jne. Jostain on pakko karsia aina vaan enemmän, sipilä on näyttänyt jo että se haluaa karsia suomalaisten vanhusten, lasten, keski-ikäisten kaikkien hyvinvoinnista ja tarjota säästöillä matuille entistä paremmat olot -> matuja tulee aina vaan lisää ja lisääntyvät täälläkin -> kulutkin vain kasvaa koko ajan -> pahoinvointi vain lisääntyy jne. Kyllä siinä menossa se elävä maaseutukin tapetaan, ihan turhja kuvitella mitään muuta kun kohta saadaan olla tyyyväisiä jos saadaan edes niitä puolalaisia tomaatteja edes jouluksi.

        Sinä trollaat ja provosoit.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinä trollaat ja provosoit.

        Valitettavasti en vaan laitan faktaa.


      • anteeksi.vain
        Harmaaritari kirjoitti:

        Valitettavasti en vaan laitan faktaa.

        Realismi sulta puuttuu.


    • AsianVierestä

      No, odotan niitä viittä asiaa neljän vuoden hallituskauden aikana jolla voisi jopa mässäillä. Helppoa, yksi asia vuodessa, ei kai Sipilä olisi ollut niin kyvytön ja munaton ettei noita helposti voisi tuoda esille?

      • Harmiksen aiemmassa ketjussa asiat on listattuna.

        Olet taas myöhässä.


    • AsianVierestä

      Korostaisin sitä mitä suomalaiset ovat saaneet maksaessaan 700 000 euron palkan Sipilälle, mitä hän antoi Suomelle ja suomalaisille. Viisi asiaa suhteessa 700 000 euroon tekisi yhdestä kohdasta ja sen hinnasta 150 000 euron päätöksen ja onhan ne hyvät päätökset tuon arvoisia. Pönttöuuni voisi nyt kertoa ne viisi yli 100 000 euron hyvää juttua.

      • Valtiovarainministeriö kertoo ne sinulle.


      • AsianVierestä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Valtiovarainministeriö kertoo ne sinulle.

        Tuskin mikään taho sitä voi kertoa koska niitä ei yksinkertaisesti ole.
        Tilanteessa jossa vuosittain työmarkkinoilta lähtee pois 100 000 työvuotta ja tulee 40 000 on helppoa olla ns. työllistäjä.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Tuskin mikään taho sitä voi kertoa koska niitä ei yksinkertaisesti ole.
        Tilanteessa jossa vuosittain työmarkkinoilta lähtee pois 100 000 työvuotta ja tulee 40 000 on helppoa olla ns. työllistäjä.

        Seuraatko sinä ollenkaan politiikkakeskusteluja?


      • AsianVierestä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Seuraatko sinä ollenkaan politiikkakeskusteluja?

        Tutkin politiikkaa en seuraa keskusteluja jotka eivät pohdi tekoja uutisointien takana.
        Itseäni kiinnostaa miten yhteiskunta voisi auttaa aloittavia nuoria ihmisiä löytämään paikkansa yhteiskunnasta siten että tuo paikka olisi inhimillisellä tasolla.


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Tutkin politiikkaa en seuraa keskusteluja jotka eivät pohdi tekoja uutisointien takana.
        Itseäni kiinnostaa miten yhteiskunta voisi auttaa aloittavia nuoria ihmisiä löytämään paikkansa yhteiskunnasta siten että tuo paikka olisi inhimillisellä tasolla.

        Tähänkin olen jo vastannut.

        Verkostoituminen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tähänkin olen jo vastannut.

        Verkostoituminen.

        Joo, kaikki verkostoituu ja sitten on kaikilla töitä jepajee. eipäs vaan sipilä rahtaa jostain vinkuintiasta halvempia tekijöitä verkostoonsa, nänä sitten nostaa suomalaiszlta sosiaali. ja asumistukea ja tekevät halvalla, vberkostoituneet kantikset verkostoituu kortistossa, saavat siellä verkkopostia työttömän velvollisuuksista. Aina kuin aukeaa yksi vuokratyöpaikka jossain sitä hakee tuhat verkostoitunutta ettei tule karenssia. Yksi niistä ehkä saa sen paikan jos työnantaja ei löydä halvempaa virolaista, intialaista jne, jostain muualta.


      • AsianVierestä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tähänkin olen jo vastannut.

        Verkostoituminen.

        Verkostoituminen?
        Mikä vitun lainsäätäjä ajattelisi noin hullun hölmöläisen tavalla:)
        Onneksi et ole päättäjä tai sitten...meillä menisi vitun huonosti koko kansalla:)
        WINWINWIN, KESKUSTA JA LAUTAKASAT:)


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Verkostoituminen?
        Mikä vitun lainsäätäjä ajattelisi noin hullun hölmöläisen tavalla:)
        Onneksi et ole päättäjä tai sitten...meillä menisi vitun huonosti koko kansalla:)
        WINWINWIN, KESKUSTA JA LAUTAKASAT:)

        Te ette edes yritä tajuta. Se on teidän tappionne. Kaikki ehdotukset pelottavat ja mitään ei haluta, mitä ei tunneta.

        En jaksa huitoa turhia tuulimyllyjä vastaan vaan painun korpeen, vihreään keskustalaiseen korpeen iltalenkille.


      • AsianVierestä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Te ette edes yritä tajuta. Se on teidän tappionne. Kaikki ehdotukset pelottavat ja mitään ei haluta, mitä ei tunneta.

        En jaksa huitoa turhia tuulimyllyjä vastaan vaan painun korpeen, vihreään keskustalaiseen korpeen iltalenkille.

        Miten verkostoituminen auttaa jos se ei olisi maailmanlaajuista korruptiota?
        Itse olen ollut korruptiossa mukana enkä jaksaisi lukea pelkkiä höpöhöpö juttuja ilman ansioita:)


      • AsianVierestä kirjoitti:

        Miten verkostoituminen auttaa jos se ei olisi maailmanlaajuista korruptiota?
        Itse olen ollut korruptiossa mukana enkä jaksaisi lukea pelkkiä höpöhöpö juttuja ilman ansioita:)

        Ihan tarkoitin nyt ruohonjuuritasolta, että nykyinen somemaailma antaa ja mahdollistaa työnhakijallekin jotain kättä pidempää, mutta kulta rakkaat kun kaikkea ei voi saada valmiina vaan jotain pitää tehdä itsekin.

        Mukavaa illanjatkoa, hiekkatie ja peltomaisemat kutsuu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihan tarkoitin nyt ruohonjuuritasolta, että nykyinen somemaailma antaa ja mahdollistaa työnhakijallekin jotain kättä pidempää, mutta kulta rakkaat kun kaikkea ei voi saada valmiina vaan jotain pitää tehdä itsekin.

        Mukavaa illanjatkoa, hiekkatie ja peltomaisemat kutsuu.

        Tämä ansaitsisi oikeastaan oman avauksen mutta laitetaan nyt tänne.

        Vallila interior verkostoitui:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e98e0877-2516-4112-8ebd-c6cfa11eaecf

        Ai mutta sehän on bernerin annen yhtiö, sipilän kaveri:

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006008186.html

        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/272745-nakokulma-juha-sipilan-ja-anne-bernerin-puheet-eivat-tasmaa

        Taas valehdeltiin niin että korvat heiluu.

        Sitten tuo toinen firma:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a20c18af-da39-4cab-997e-52ea375e2f7f

        Se on Oulussa persutettu, eihän vaan eräs tietty herra siihenkin ole jotenkin kytköksissä? en yllättyisi jos olisi.

        Tällaista siellä sitten on duunarina:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/46c0e8f7-d187-46c0-b922-ec711d527b33?ref=ampparit:da09


        Hyvin on vastuullista toimintaa, en vaan ymmärrä miten suomalaisen työntekijän verkostoituminen tässä asiassa auttaisi mitenkään?


      • Pönttö.puoliksi.ulkona
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tämä ansaitsisi oikeastaan oman avauksen mutta laitetaan nyt tänne.

        Vallila interior verkostoitui:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e98e0877-2516-4112-8ebd-c6cfa11eaecf

        Ai mutta sehän on bernerin annen yhtiö, sipilän kaveri:

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006008186.html

        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/272745-nakokulma-juha-sipilan-ja-anne-bernerin-puheet-eivat-tasmaa

        Taas valehdeltiin niin että korvat heiluu.

        Sitten tuo toinen firma:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a20c18af-da39-4cab-997e-52ea375e2f7f

        Se on Oulussa persutettu, eihän vaan eräs tietty herra siihenkin ole jotenkin kytköksissä? en yllättyisi jos olisi.

        Tällaista siellä sitten on duunarina:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/46c0e8f7-d187-46c0-b922-ec711d527b33?ref=ampparit:da09


        Hyvin on vastuullista toimintaa, en vaan ymmärrä miten suomalaisen työntekijän verkostoituminen tässä asiassa auttaisi mitenkään?

        Hel.etti kun ei kerkiä olla enää lenkilläkään!

        Nyt puhutaan jo ihan eri asiasta,
        minä puhuin pienen perusihmisen perustyöllistymisestä ja kanavista!

        Antakaa minun nyt rauhassa solmia kengännauhat, tässä jää jo housutkin etteisen penkille. Nyt ei enää yhtään piippausta boxiin, haluan kävellä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihan tarkoitin nyt ruohonjuuritasolta, että nykyinen somemaailma antaa ja mahdollistaa työnhakijallekin jotain kättä pidempää, mutta kulta rakkaat kun kaikkea ei voi saada valmiina vaan jotain pitää tehdä itsekin.

        Mukavaa illanjatkoa, hiekkatie ja peltomaisemat kutsuu.

        Jahans, siinäkin vielä kepuliuutinen:

        https://seura.fi/tolkun-henkilo/nain-esko-aho-santasi-karkuun-kun-hanelta-kysyttiin-peliveloista-ja-uhkapeliaddiktiosta/?shared=606-ba8c9724-500

        Veikkaat kyllä nyt väärää hevosta näissä vaaleissa, kepuli oli kepuli ennen ja niin se on nytkin :(


      • Pönttö.puoliksi.ulkona kirjoitti:

        Hel.etti kun ei kerkiä olla enää lenkilläkään!

        Nyt puhutaan jo ihan eri asiasta,
        minä puhuin pienen perusihmisen perustyöllistymisestä ja kanavista!

        Antakaa minun nyt rauhassa solmia kengännauhat, tässä jää jo housutkin etteisen penkille. Nyt ei enää yhtään piippausta boxiin, haluan kävellä.

        Se se olis jos housut jäis kyydistä :D joo ei, yritetään hillitä ja paa puhelin äänettömäks, hyvää lenkkiä, asiat riitelee ei ihmiset :)


      • Pönttö.puoliksi.ulkona
        Harmaaritari kirjoitti:

        Se se olis jos housut jäis kyydistä :D joo ei, yritetään hillitä ja paa puhelin äänettömäks, hyvää lenkkiä, asiat riitelee ei ihmiset :)

        Joo...


    • On paljon asioita mitkä hämmästyttävät minua meneillä olevaa maahanmuuttoa koskien, nimittäin pääkaupunkiseudulla esiintyvä epämääräinen liikenne käyttäytyminen. Todella oudot koukkaukset ovat peräisin lähes aina toisesta liikennekulttuurista tulleita kuljettajia, tämä on helppo todeta kun katsot kyseistä kuljettajaa.

      Tästäkin lehti kirjoituksesta on kysytty lupa saada kirjoittaa, tai sitten aihe on tullut suoraan ministeriöstä. Itse ainakin saisin ostettua ratifioidun ajokortin 10 €:lla kaikista näistä kehitysmaista mistä väkeä tänne virtaa. Ainakin kirjalliset ja inssi tulisi suorittaa kaikkien jotka rattiin halajavat. https://www.is.fi/autot/art-2000001132157.html

    • saanenhuom

      Palstalle sopimatonta asiasisältöä, politiikan keskustelufoorumit erikseen.

      • No mitäs te sitten keskustelette Toyota Carinasta tai Volvosta.

        Kyllä sinkkuja enemmän liikuttaa politiikkaa ja perhesuunnittelu sun muut.

        Pois siitä urputtamasta.


    • einiinpönttö

      Kyllähän toi pönttökin tietää et työttömissä on paljon keskustalaisia ja kokoomuslaisia, jotka kyllä tietää miten kapitalisti ajattelee. Töitä ei ole kaikille joten aletaan puhumaan verkostoitumisesta ja itsetyöllistämisestä. Markkinataloudessa kuitenkin on se ainainen kysynnän ja tarjonnan laki. Kaikille ei enään töitä ole joten kaunistellaan asioita.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5503
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3684
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2725
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2166
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      103
      1980
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1268
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1222
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe