Eläkkeellä ollessa autoa ei niin hirveästi enään tarvi eikä viitsi autoon pistää suuresti rahoja kun
eläke ei ole suuren suuri. Autoa tarvin joka tapauksessa lasten lasten vaarina joten en epäile ollenkaan ettenkö pärjäisi vaikka Dacia Loganilla johon saa 3 v takuun ja on tilava, siitä huolimatta, että autoa on
haukuttu vikapesäksi ja heikoksi niin ettei mene läpi edes katsastuksesta. Onko kaikki jutut totta, en tiedä, toisenlaisiakin kommentteja on kuultu, niinkuin tuolla Dacia-tapaamisessa kuvatut haastattelut. Uskon, että kyllä se meikäläisellä kestää, kun en ole mikään rallikuski ollut koskaan.
30 tuhatta on paljon rahaa autoon sijoitettuna kun miettii, että 15 tuhannen pintaan saa auton jossa on tilaa ja takuu ja ajoturva.
Seuraava auto taitaa olla Dacia.
15
115
Vastaukset
- hourehöpinää
Kyllä sillä pääsee paikasta toiseen. Kaikkea ei kannata uskoa, sillä kirjoitella voi mitä vain toisten kiusaksi ja ajankuluksi.
Dacia foorumilta kopsasin tällaisenkin jutun pätkän mikä on kyllä uskomaton.
Melkein uudella Loganilla ei tado pysyä tiellä kun tuulee. Jutun kirhoittaja kertoo pelkäävänsä ajaa ojaan huonolla kelillä. No johan on kumma auto, luulen että vika on enempi ratin takana.
Alla suora lainaus valituksesta.
Nyt on Loganilla suunta hukassa!
Keväällä uutena ostettu, nyt 12tkm ajettu ja syksyn kovilla tuulilla ei tahdo viivojen sisällä pysyä. Kokoajan pientä ohjausliikettä ja saattaakin ampaista suuntaan tai toiseen. Onko muilla vastaavaa? Sitten kun tulee lumet niin varmaan ollaan ojassa.
Höh, uskokaa jos tahdotte. Paras kun menee itse ajaman autoa vähän pidemmälle, katsoo vaikka tuulisen päivän vielä lisäksi. Taatusti pysyy tiellä. - Koirathaukkuu
On huoleton. Vuoden olen hymyillyt.
Autoverohölmöily laittoi ottamaan mahdollisimman pienen veron. Tekniikan kehittyminen antaa vielä odottaa, joten raha ei ole Daciassa niin katoamassa. Sama tilanne jatkuu edelleen.
Kulujen alhaisuus ja toimivuus ihmetyttävät vieläkin muihin verrattuna.
Logan robottivaihteilla on rauhalliselle kuljettajalle nautinto. Kiihkeä nuoriso ei tykkää sen luonteesta. Kytkimen toiminta katkaisee vedon. Kickdown toimii kaasun nopeasta käytöstä, mikä poikkeaa automaateista.
En ihmettele että merkki on Suomen eniten ajettu, ja sillä on suurin merkkiuskollisuus. Sandero on omalla rahalla Euroopan eniten ostettu automalli. Järkevä saa olla. - eijatkooon
Tällaisia kirjoituksia sieltä saa lukea.
Hieman yli vuosi ja noin 23t km neliveto bensa dusterin kanssa yhteiseloa. Kerran käytetty takuuhuollossa kun moottoritilassa rämisee ja resonoi. Ja otti jo vänkärin eturenkaaseenkin kiinni peruuttaessa vasemmalle. Syy oli tuolloin kuulemma löysällä ollut pohjapanssari. Hetkeksi poistui, mutta taas rämisee ja resonoi. Täytynee murista taas huollon suuntaan...
Isompi kirosanalista tuli tänään, kun lähdin kiihdyttämään ylämäkeen satasen alueelle (Nokia, Linnavuoren/Murhasaaren monttu, kohti Tamperetta) ja joku renkaista tuntui repäisevän tyhjää (no se ei yllätä nykyisellä kelillä) ja sen jälkeen ruutuun nassahti oranssi sahalaita-laatikko ja vakkari kieltäytyy yhteistyöstä. Hajuakaan mikä nyt taas hätänä, ei ole raahaudu-kotiin tilassa, moottorin merkkivaloa ei näy (vielä, onneksi). Olisi ihan kiva tietää mitä nyt taas on hajoamassa. Ei auttanut "ulos autosta ja auto lukkoon" hoito vaikka auto oli jäähallin parkissa 1.5h verran lukittuna.
Vanhemman mallinen Dusteri, mutta tuntuu tässäkin olevan jotain hassua ajotietokoneen kanssa. Joskus nollatessa ei lähde laskemaan kulutettua polttoainetta, tai muutakaan samalla kertaa nollautuvaa dataa. En tiedä johtuuko mistä, mutta tänään kotoa lähtiessä range sanoi 350km ja noin 50km reissun (tuon oranssin kuvakkeen kanssa) jälkeen auto oli sitä mieltä, että range olisi 400km.
Mutta joo, soitto Autosalvan "24h support" linjaan sai aikaan vain v*tutuksen. Ei osata sanoa mitään, ei osata edes sanoa onko mahdollista päästä huoltoon huomenna. Eli huomenna soitto Tampereen Käyttöauton huotoon ja katsotaan mitä sitten...Nyt et kyllä ymmärrä ajotietokoneen toimintaa, nimim. eijatkoon!
Ei auton kulutus ajaessa koko ajan ole se sama, esim. 8l/100 km. Se vaihtelee välillä 4 litraa - 20 litraa riippuen siitä kiihdytäkö paikaltaan, nousetko ylämäkeä, seisotko paikallasi liikennevaloissa vai ajatko kenties kantatietä tasaista yhdeksääkymppiä!
Näin ollen ajotietokoneen jäljellä olevan matkan lukema näytöllä voi siis myös nousta.
Kun sitten tulet taajamaan, jäljellä olevan ajomatkan määrä tipahtaa jyrkästi, tietokoneen verratessa polttoaineen määrää auton sen hetkiseen kulutukseen!
Että tällainen tapaus!- vnslk
"Isompi kirosanalista tuli tänään, kun lähdin kiihdyttämään ylämäkeen satasen alueelle (Nokia, Linnavuoren/Murhasaaren monttu, kohti Tamperetta) ja joku renkaista tuntui repäisevän tyhjää (no se ei yllätä nykyisellä kelillä) ja sen jälkeen ruutuun nassahti oranssi sahalaita-laatikko ja vakkari kieltäytyy yhteistyöstä."
Yksikertaisilla, ignoranteilla ja asioita selvittämättömillä yksikertaiset asiat muodotuvat elämää suuremmiksi ongelmiksi, ongelmiksi joita ei edes ole. Kyllä siinä auton huoltokin repii hiuksensa päästään turhautumisen seuraamuksena ja aikaa palaa turhuuksiin typeryyksien vuoksi.
Useimpien ja / tai kaikkien autojen käyttöohjeissa neuvotaan kädestä pitäen olla käyttämättä vakionopeuden säädintä liukkailla keleillä, koska se riskeeraa olla toimimatta suunnitellulla tavalla.
Sitten aapisiaan lukemattomat tekevät omien virheellisten käyttötapojensa seuraamuksena vielä täysin virheellisiä olettamuksia suu pyöreänä kauhistellen.
- Miksu123
Minulla pelkästään hyviä kokemuksia Daciasta. Ei varsinaisesti mitään vikoja ensimmäisen vuoden aikana, ainoastaan muutamia ominaisuuksia joiden kanssa on opittava elämään. Häiritse on ominaisuus Loganissa oli äänekäs vaihteisto, mutta sen sain hiljenemään kun siistin viilan kanssa hieman valupurseita vaihteiston rattaista ja leikkasin kaljatölkeistä muutaman shimmiprikan joilla sai säädettyä rattaiden etäisyydet hieman optimaalisemmaksi. Vaihteistoon kannattaa myös laittaa n. litra enemmän öljyä kun valmistajan suositus. Ylitäyttö onnistuu kun tunkkaa auton vasemman puolen metrin verran ylös, niin öljypropusta saa täytettyä hieman lisää öljyä vaihteistoon.
Ero auton melutasossa on huomattava. Nyt keskustelu onnistuu jopa takapenkkiläisten kanssa huutamatta ja radiotakin pystyy kuuntelemaan ilman että siihen keskittyminen haittaisi ajamista. - kakkososat
Koita varjella eläkepäiväsi kajoamatta daciaan, nauti elämästä vielä kun mielenterveys on kohdillaan, dacian kanssa se voi järkkyä jo ensimmäisessä katastuksessa, (4 vuotta eka katastus)
- Justus1952
Miksu 123: Eikö sinulle löydy kaltaistasi foorumia,,, vai onko tilanne jo noin huono ????
- Miksu123
Eikö tämän foorumin tarkoitus ole jakaa omia kokemuksiamme Daciasta ja vaihtaa ajatuksia autosta? Mitä lisäarvoa sinä tuot tänne foorumille jos vain rupeat haukkumaan ja arvostelemaan toisia kirjoittajia ja heidän persoonaansa? Eiköhän pidetä tämä foorumi asiallisena ja keskitytään keskustelemaan autoista.
Ystävyydellä
Miksu123 - Dacisti
Miksu123 kirjoitti:
Eikö tämän foorumin tarkoitus ole jakaa omia kokemuksiamme Daciasta ja vaihtaa ajatuksia autosta? Mitä lisäarvoa sinä tuot tänne foorumille jos vain rupeat haukkumaan ja arvostelemaan toisia kirjoittajia ja heidän persoonaansa? Eiköhän pidetä tämä foorumi asiallisena ja keskitytään keskustelemaan autoista.
Ystävyydellä
Miksu123Eikö Miksu 123 ole tullut mieleen, että myös oikeat autoilijat lukevat tätä palstaa?
- Justus1952
Miksu : Sinä tänne tuot vähiten lisä arvoa, Jos olet sitä mieltä että foorumi pysyy asiallisena niin tähänastiset kommenttisi ovat syvältä P !!
- dätsiäösiäntyntijä
Justus kuule sun maatunut lougan ja viinanhuuruiset kommentit ei ketään kiinnosta. Luulet täällä olevas joku kingi. Miksu sentään kirjoittaa asiaa.
- vnslk
Avaaja ei kerro millä koneella autoa harkitsee, mutta eikös Dusterin lisäksi muihinkin malleihin ala olla saatavilla se uusin bensakone, sama kuin tuossa Qashqaissa?
"Qashqai saa pian nokalleen uuden 1,3-litraisen bensiiniturbolla varustetun sydämen, jossa on hyvin paljon samaa Mercedes-Benzin vastaavan moottorin kanssa. Tehoversiot ovat Qashqaissa 140 ja 160 hevosvoimaa."
- https://www.is.fi/autot/art-2000005867643.html
Dacia foorumi: http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewforum.php?f=38&sid=aee5df5d94feb39ad6919203ae637761
Dacialla on yksi suurimmista merkkiuskollisuuksista, jossa seuraavakin auto on Dacia. Rahalle saa paljon vastinetta.
Mitä automaatteihin tulee, niin en tiedä missä kaikissa Dacian malleissa ja konevaihtoehdoissa on saatavilla Rellun EDC-kaksoiksytkin automaatti, siis ei se robotti.
Itse harkitsin pitkään Dusteria, mutta sittemmin suunnitteilla kokonaan toinen autotyyppi. - Miksu123
Kohta rupeaa saamaan vanhoja Tesloja pilkkahintaan kun niissä akusto on menettänyt osan kapasiteetistaan ja niiden energia ei enää riitä suuren ja painavan auton liikuttamiseen. Vanha Teslan akku saattaisi olla ihan passeli vielä Sanderon tai Loganin akuksi jos se vain leveyden puolesta sopii. Dacian kevyttekoinen koppa sillä varmaan liikahtaisi vielä aika iloisesti.
- Anonyymi
Kävin koeajamassa uuden neliveto Dusterin ja oli hiljainen , mukava kulkupeli. Kesäkuussa se saadaan hakea liikkeestä !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904292
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382562Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062211Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1901593- 291588
- 791386